Diesel-korjaamon edustajan mukaan Pösön dieselit ovat surullisen kuuluisia siitäkin, että ne vuotavat öljyä alleen. Ei maha mittään. Ajetaan vaan.
HDI:n kuuluukin vuotaa öljyä!
47
6287
Vastaukset
- PiippolanVaari
Moottoreissa on tyypillisesti muutama otollinen vuotokohta. Öljypohjan tiiviste, ja nokka-akselien tiivistys.
Nuo nyt ei ole ihan mahdotonta korjata. Jos nimenomaan HDi moottorien otollisimmat vuotokohdat on jotakin muuta, uskoisin niidenkin paikkojen olevan korjattavissa.
Jos paljon ajettu (yli 300tkm) HDi vuotaa öljyä, niin eihän tuo nyt kovin paha ole jos 300tkm välein joutuu tiivisteitä vaihtamaan.- TuppaaVuotamaan
Toi pätee varmaan siihen isompaan HDi moottoriin, muttei 1.6 litraiseen.
- KonstaJoronen
1,6 HDi se vasta vuotaakin öljyä. Sen heikoin kohta on öljytilan läpi viedyt suuttimien suojaputket ja niissä olevat stefat.
- ex12ewj4kolisija407
Minuakin "lohdutettiin" sanottiin korjaamolla: jos ranskalaisen auton moottori ei öljyä vuoda niin siellä ei ole sitä...tosin minun autossa ei ollut HDI vaan EW se kyllä kuolasi kaikki muutkin nesteet
- samallakertaakaikki
Mulla on 20 vuotta ajettu XU, ja totta, kyllähän sekin vuotaa alkoi, mutta kun vaihdoin nokka-akselien päällä olevien kansien tiivisteet, uusin yhden lemmarin huohotuspuolelle ja vaihtoin öljypohjan niin moottori on täysin tiivis.
Tuntuu että ihmiset luovuttaa liian helpolla, asenteella "no ei sille mitään voi kuitenkaan". - XU5JAkokemus
samallakertaakaikki kirjoitti:
Mulla on 20 vuotta ajettu XU, ja totta, kyllähän sekin vuotaa alkoi, mutta kun vaihdoin nokka-akselien päällä olevien kansien tiivisteet, uusin yhden lemmarin huohotuspuolelle ja vaihtoin öljypohjan niin moottori on täysin tiivis.
Tuntuu että ihmiset luovuttaa liian helpolla, asenteella "no ei sille mitään voi kuitenkaan".XU onkin "nerokkaasti" suunniteltu: huohotinletkujakin kulkee metritolkulla ympäri konehuonetta..ja imusarja siinä etupuolella niitä "lämmittämässä..paska kone tuokin 1.8 405 mallissa ranskan tollot eivät muistaneet edes porata kampiakseliin voitelukanavia..xu vuotaa kyllä muualtakin kuin mainitsemastasi paikoista : kansitiiviste ja vent varren kumit sinne pyttyihin ja kun aurinko menee varjoon: öljyt roiskuu mittatikun putkesta tai kampiakselin stefasta
- RMB
Kun paljon ajaa, voi öljyvuotojakin tulla. Sehän on selvä asia. Stefat ovat kuluvia osia. Aika myös kovettaa kumitiivisteet. Vuotoja siis syntyy, mutta ne ovat korjattavissa.
Kun jokin öljytiiviste vuotaa, on tehtävä tarkka diagnoosi. Öljy valuu öljypohjan kylkiä pitkin maahan. Moni vaihtaa öljypohjan tiivisteen, vaikka vuoto onkin venttiilikopassa. Rahaa saa palamaan turhaa ja syytetään sitten autoa. "Joka paikka vuotaa".
Se, mikä on paha asia Peugeoteissa. Merkki nostaa Suomen autokannan ikää. Tällä hetkellä 9 vuotta.
Japsikippojen omistajat vaihtavat autonsa keskimäärin 3 vuoden välein. VW ja Skoda 4 - 5 vuotta.Tästä johtuu myös myyntimenestys.
Jos Peugeotin omistajat vaihtaisivat samaan tahtiin, autokannan ikä nousisi 5 vuoteen.
Tässä olisikin Sipilän hallituksella mietittävää miten saada Peugeotin omistajat vaihtamaan autonsa vähän tiheämpää.
Tässä pari vinkkiä:
Otetaan maataloustuesta osa pois ja perustetaan Peugeot-tuki. Toinen vaihtoehto olisi romutuspalkkion ohjaaminen yli 10 vuotta vanhoille liikenteessä oleville Peugeoteille. Toimikunta kokoon.- JarkkoNurmio
Peugeot on pakko pitää, kun ei se kelpaa kenellekään. Siitä syystä minä en ole saanut omaani vaihdetuksi. Pitäisi antaa ilmaiseksi.
- EipäTaidaOlla
Tuo ei pidä kaikkien mallien kohdalla paikkaansa.
Olen jo vuosia odottanut tietyn mallin, tietyllä moottorilla varustettua pösöä tulevan eteeni, mutta en koskaan ehdi. Aina kun sellainen on tullut myyntiin, se ehtii mennä ennenkuin ehdin reagoimaan. - tervkuusakoski
EipäTaidaOlla kirjoitti:
Tuo ei pidä kaikkien mallien kohdalla paikkaansa.
Olen jo vuosia odottanut tietyn mallin, tietyllä moottorilla varustettua pösöä tulevan eteeni, mutta en koskaan ehdi. Aina kun sellainen on tullut myyntiin, se ehtii mennä ennenkuin ehdin reagoimaan.Eli paaliin...
- leijonaBUAHAAAAAA
JarkkoNurmio kirjoitti:
Peugeot on pakko pitää, kun ei se kelpaa kenellekään. Siitä syystä minä en ole saanut omaani vaihdetuksi. Pitäisi antaa ilmaiseksi.
Kokeileppa antaa ilmaiseksi pösö, ei se kelpaa sittekään kun kalliiksi tulee jos pösöllä meinaa ajaa...
- KerroRohkeasti
leijonaBUAHAAAAAA kirjoitti:
Kokeileppa antaa ilmaiseksi pösö, ei se kelpaa sittekään kun kalliiksi tulee jos pösöllä meinaa ajaa...
Kerro, millä autolla tulee ajaminen halvaksi, kun tietoa tuntuu olevan.
- 407swolimuorilla
KerroRohkeasti kirjoitti:
Kerro, millä autolla tulee ajaminen halvaksi, kun tietoa tuntuu olevan.
Vanhalla Japsilla: ite ajelin -91 nisani sunnyllä -9v 385tkm oli mittarissa kun paaliin meni 150tkm ite ajelin, alapallonivel koiranluut eteen ja taakse muuta ei..pari kertaa moottoriöljyt vaihdoin koko aikana kun eihän sitä vanhaa kotteroa kannata huoltaa kun toimii, samaan aikaan vaimolla oli 407 Peugeot: parissa vuodessa ja 16tkm ajolla muutama tonni korjauksiin:vetoakselit, pyörälaakerit, alapallot, lämmityslaite,ohjaustehostin, ilmastoinnin kompura ja lauhdutin ja jokunen sähkövika ja pösöllä 155tkm oli mittarissa kun eukko vaihtoi pois, yritti kyllä myydä sitä mutta eihän se kellekään kelvannut, säälistä ottivat autoliikkeeseen vaihdossa kun eukko vaihtoi sen accord hondaan
- JoopatiJoopa
407swolimuorilla kirjoitti:
Vanhalla Japsilla: ite ajelin -91 nisani sunnyllä -9v 385tkm oli mittarissa kun paaliin meni 150tkm ite ajelin, alapallonivel koiranluut eteen ja taakse muuta ei..pari kertaa moottoriöljyt vaihdoin koko aikana kun eihän sitä vanhaa kotteroa kannata huoltaa kun toimii, samaan aikaan vaimolla oli 407 Peugeot: parissa vuodessa ja 16tkm ajolla muutama tonni korjauksiin:vetoakselit, pyörälaakerit, alapallot, lämmityslaite,ohjaustehostin, ilmastoinnin kompura ja lauhdutin ja jokunen sähkövika ja pösöllä 155tkm oli mittarissa kun eukko vaihtoi pois, yritti kyllä myydä sitä mutta eihän se kellekään kelvannut, säälistä ottivat autoliikkeeseen vaihdossa kun eukko vaihtoi sen accord hondaan
Jos väitit että sunnyasi ei joutunut hitsaamaan vuosittain niin jotakin outoa on tarinassasi.
- pösöpelletaivoissarusina
JoopatiJoopa kirjoitti:
Jos väitit että sunnyasi ei joutunut hitsaamaan vuosittain niin jotakin outoa on tarinassasi.
Ei pieniaivoinen pösömies ymmärrä..ei joka vuosi sentään hitsata, mitäpä pösö sinkkikorilla tekee kun tekniikka kerttokäyttökamaa menee kori ihan hukkaan eli kyllä nisanin ruostuvat pellit kestää paljon pitempään kuin pösön naurettava tekniikka, tuo pösön sinkkikori ja nisanin tekniikka jos olis yhdessä niin ikuinen auto, ja taas nisanin ruostuva kori ja pösön löysä tekniikka sopis myös hyvin yhteen tosin ei nisaninkaan kori niin nopeaa lahoa kuin pösön tekniikka
- juytttgyuh
pösöpelletaivoissarusina kirjoitti:
Ei pieniaivoinen pösömies ymmärrä..ei joka vuosi sentään hitsata, mitäpä pösö sinkkikorilla tekee kun tekniikka kerttokäyttökamaa menee kori ihan hukkaan eli kyllä nisanin ruostuvat pellit kestää paljon pitempään kuin pösön naurettava tekniikka, tuo pösön sinkkikori ja nisanin tekniikka jos olis yhdessä niin ikuinen auto, ja taas nisanin ruostuva kori ja pösön löysä tekniikka sopis myös hyvin yhteen tosin ei nisaninkaan kori niin nopeaa lahoa kuin pösön tekniikka
Onpas sulla paha olla... Olisin ollut kiinnostunut kuulemaan tarinan auton ylläpito kustannuksista, ilman mitään turhia värityksiä, mutta ei näköjään onnistu. Ystävälläni nimittäin oli juuri nissan sunny. Kehui ettei koskaan ollut mitään korjattavaa, paitsi niitä ruosteita sai korjata joka vuosi. Lopulta auto meni romuksi kun korjaaminen ei enää kannattanut. Se ei minua nyt juurikaan kiinnostanut että oliko kirjoittajalla iso pää tai miten löysää pösön tekniikka on. Vaan millä autolla saadaan edulliset ja luotettavat kilometrit.
- monella_merkillä
Miksi tuosta samasta koneesta monen muun eri merkin nokalla ei saa lukea vastaavia kauhutarinoita kuin s24 Peugeot-foorumilla?
;-)- hosohssoho
No kun tämän suutinexpertin edellinen kötöstys moottorista on hävinnyt suomi24:n bittiavaruuteen. Pieni öljytihku on pieni ongelma verrattuna vikaantuvaan DSG:hen ja katkeavaan nokkaketjuun.
- Herliö
Käyppä kyselemässä jostakin riippumattomasta diesel-korjaamosta. Pahimmillaan tuomio on korjauskelvoton paska.
- pösöjasitikkanössöille
Ei noita PSA paskapannuja ole kuin sitikassa ja pösössä ja sieltä juttua löytyy...
- FaktatHakusessa
Ainakin ford, volvo, mazda, suzuki ja mini on käyttänyt tuota samaa moottoria, citroenin ja peugeotin lisäksi.
- monella_merkillä
FaktatHakusessa kirjoitti:
Ainakin ford, volvo, mazda, suzuki ja mini on käyttänyt tuota samaa moottoria, citroenin ja peugeotin lisäksi.
Niinpä, noiden muiden merkkien nokalla sama moottori vaikuttaa toimivan kuten moottorit yleensäkin, ainakaan itse en niistä ole mitään erityistä kuullut.
Aihe on kiinnostanut, koska harkinnassa on ollut Ford (Euro-6) jossa on PSA:n diesel, tosin uudempi 1.5 TDCi - 120hv.
Mutta nuo henkisesti vinoutuneet penikka-nettirtollit vaikuttavat olevan loputon luonnonvara, kuten puutarhojen riesat - espanjansiruetanat - jotka lisääntyvätkin ilman partneria ;-)
"Espanjansiruetana on kaksisukuinen, mikä tarkoittaa sitä, että se pystyy hedelmöittämään itse itsensä."
- http://www.iltalehti.fi/piha/2015072720095524_ph.shtml
;-) - banjonsoittajienpsa
Ei ne enään käytä ranskan kertakäyttömoottoreita, oppia ikä kaikki...formuloissakin ranskan paska rellu häntäpäässä, mutta red bull samalla ranskan paskapannulla pärjää vähän paremmin kun parsivat sössöjen moottoria parhaansa mukaan, ei tällä palstalla kellään ole kokemusta kunnon autoista: heidän mielestään kun viikonloput vaihtaa kaikki pösön osat että seuraavaan viikonloppuun saattaa toimia muutaman sata kilometriä: jälkikasvulle; soon poeka hyvä tämä pösö
- gfsgsdfgsfdg
Peugeotissa pitää varautua siihen että vikoja on aina tietty setti päällä. Öljyä valuu ja lisäksi jäähdytysnestettä. On siinä parkkipaikka sotkussa aina Peugeotin kohdalla. No puhun vain omastani...
- MiksetKorjaa
Eipä olisi iso homma korjata noi viat autossasi.
Joku saattaisi arvostaa jopa teon ekologistakin vaikutusta. - Avaaja
Totta. Voisin maksaa muutaman satkun sille, joka osaisi korjata autoni. Merkkihuolto on yrittänyt useamman kerran. Ei kuulemma löydy mitään vikaa. Vuoto kuuluu asiaan.
Vesivuoto sen sijaan on ihan uusi ongelma. Se varmaan saadaan kuntoon. - sadasdasdasdasdada
Avaaja kirjoitti:
Totta. Voisin maksaa muutaman satkun sille, joka osaisi korjata autoni. Merkkihuolto on yrittänyt useamman kerran. Ei kuulemma löydy mitään vikaa. Vuoto kuuluu asiaan.
Vesivuoto sen sijaan on ihan uusi ongelma. Se varmaan saadaan kuntoon.Niinno, onko se merkkihuolto paras paikka aina.
He toimivat tietyillä toimintamalleilla tiedostaen että tuntihinta on päälle satasen. Jos aikaa menee liiaksi, asiakas alkaa valittamaan. Lisäksi työlle pitää antaa kahden vuoden takuu, mitään poppakonsteja ei aleta tekemään.
- upatupat
Taputapu taputapu
- hohhoijaavaan
Ostat vanhan auton ja valitat, jos tiivisteestä alkaa vuoto. Just joo. Mitäs jos ostaisit autosi kerrankin uutena ja tulisit sitten valittamaan hapertuneista tiivisteistä.
- Korjaamollemolle
Useimmilla ei ole varaa ostaa uutta autoa. Sellaisen pitäminen tulee kaikkein kalliimmaksi autoiluksi.
Halvimmat kilometrit irtoaa hintaluokassa 0 - 5000 euroa ja siinä alkaa tietysti ne tiivisteetkin vuotamaan.
Mutta.... Voisi sitä edes sen muutaman satasen niihin korjauksiin vuodessa satsata jos nauttii halvoista kilometreistä. - Kokemustalöytyy
Tuossa on itua. Peugeotin HDi menee vanhaksi jo 5 vuoden ajoilla tiivistevuodoista päätellen. Lasten käytössä olevat Toyotat sen sijaan ovat ilmeisen uusia vielä huolimatta 15 vuoden iästään.
Vai olisiko niin, että Peugeot edustaa heikompaa laatutasoa, josta seuraa lyhyt käyttöikä ja nopea arvon aleneminen.
PS. Alle 5000 euron hintaluokassa vanhan Peugeotin ostaminen käy yleensä erittäin kalliiksi jatkuvien korjausten vuoksi. Ilman muuta kannattaa käytettyjen kaupasta valita jokin muu merkki kuin Peugeot.
- vokaj
Valita valita siitä se apu löytyy.
- fsdfasdf
... ettei kaikkien tarvitse iskeä käsiään paskaan!
- noi.on.paskoja
...ja kun Suomessa on vain noita aloituksessakin mainittuja diesel-korjaajia niin takuuvarmasti vuodot vain lisääntyvät. "Ei tälle mitään voi, nää on aina tällaisia" sanoo korjaaja, kun korjaus olisi liian hankala ja aikaaviejä eikä pystyisi laskuttamaan pelkästä valohoidosta.
- Pesoo
!,5 miljoonaa usealla pösöllä ajaettu täs huushollissa, hyvin harvoin mitään vuotoja. 406 td 1,9 . 650 tkm. mittarissa.
- EipäTaidaOlla
En usko että on 650 tkm mittarissa.
Noissa matkamittareissa on ohjelmointivirhe, jonka takia eivät näytä suurempia lukemia kuin 299.999 km. - Anonyymi
EipäTaidaOlla kirjoitti:
En usko että on 650 tkm mittarissa.
Noissa matkamittareissa on ohjelmointivirhe, jonka takia eivät näytä suurempia lukemia kuin 299.999 km.No mulla on 520 tkm ihan hdi 406
- Kuski23
407 HDi1,6 näyttäisi vuotavan moottorin päälle suuttimistaan ja toisaalta imusarjan O-renkaat alkavat jossain vaiheessa tihkumaan imukanavassa valuvia öljyjä moottorin päälle.
- Pesoo
Miljoona mittari, usko tai älä.
- Hyviäkokemuksia
Eri kokemus mulla. Oli diesel- sitikka parin "yleisen" automerkin jälkeen. Muutaman vuoden sillä ajelin, 50-200 000km ehto tulla tauluun. Oli luottopeli, ei tullut koskaan mitään ylimääräistä laittoa. Perus huollot oli hintavia Veholla mutta isompia ylläreitä ei koskaan tullut. Öljytkin piti ihan nätisti, ei ruostunut. Tykkäsin.
Nyt ajanut firman autoa jossa ei siinäkään huolia, en vaan tykkää siitä. Seuraava oma on ranskis. - KorrelaJuha
Peugeotit rikotaan usein ammattitaidottomissa huolloissa. Moottoria avataan jostain syystä ja tiivisteet jäävät sitten hosumalla miten sattuu/vaihtamatta. Näitä tapauksia riittää, valitettavasti.
- KerroRohkeasti
Kerro nyt ihmeessä vaikka kolme omakohtaista tapausta jos niitä riittää.
Ei tietoa kannata pantata jos sitä on.
- Öljyvuotoja
Peugeot 407 1,6diesel. Moottorin päälle kertyy öljyä ja se valuu moottoria pitkin alas pohjalevylle ja maahan. Suuttimet on korjattu ja suuttimien tiivisteet vaihdettu ammattiliikkeessä 4 kertaa viimeisen vuoden aikana. Vuoto vain jatkuu. Huohotusputken O-rengas on vaihdettu muutaman kerran viimeisen vuoden aikana. Valuu vain vähän. Imusarjan o-renkaat vaihdettu kertaalleen viimeisen vuoden aikana. Pientä vuotoa edelleen. Kannen tiivisteestä näyttää mehivän hiljalleen. Öljyvuotojen syynä voi olla moottorin voimakas huohotus moottorin kuluneisuudesta johtuen. Ajokilometrejä on kertynyt 230tkm. Auto on huollettu hyvin.
Edellinen omistamani vastaavan mallinen kärsi aivan samoista vuotooireista, kunnes suutin vuoto öljytilaan rikkoi moottorin ja ahtimen.
Kollegan 308 diesel lienee vielä vähän ajettu, mutta siinäkin suuttimet alkoivat vuotaa öljyä jonkin huollon jälkeen, kun suuttimia tiukattiin.
Dieselhuollossa sanottiin varsin suoraan, että Pösön vuotoja ei yleensä saa kuriin.- RMB
Suuttimen putket tulee vaihtaa aina kun ne irrottaa. Kerran irrotettu liitos voi jäädä vuotamaan.
- hjlkjhjh
Tuolla konstilla pääsee hyvin rahoistaan, mutta ei Peugeotin suutinvuotoihin pure. Edesmenneessä pökötissöni putket uusittiin kahteen kertaan ja öljyä vaan valui suuttimista moottorin päälle. Meni sitten mustalaisille, kun ei voinut myydä ehjänä.
- fadfasdfad
Osta bensajapsi!
- Anonyymi
saastuttaa hirvimettillä maita
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.42437- 1161607
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361346Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
- 571041
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051034Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46909- 60882