Uusi suhde Jumalaan

Uusi_rakkaus

Onko täällä muita, joille olisi käyny niin kuin minulle kävi, että kun hylkäsin opinkohdat pukeutumisesta, syömisestä ja joistakin muistakin asioista, niin samalla kun koin vapautta ja rauhaa siitä, että enää ei tarvitse suorittaa uskontoa, niin samalla tuli myös vähän tyhjä olo kun ei enää tarvitse tehdä mitään miellyttääkseen Jumalaa. Ei tarvitse myöskään noudattaa tietyä kaavaa ollakseen adventisti. Se taivaspaikka ja lahjarakkaus ja armo vaan tipahtavat syliin ilman, että yrittäisi tehdä yhtään mitään niiden eteen.

Psykologisessa mielessä kun asiaa ajattelee, niin kiintymys johonkin toiseen, oli se ihminen tai Jumala, kasvaa kun joutuu tekemään tekoja toisen eteen. Kun joutuu uhrautumaan toisen eteen. Nyt kun tällaista uhrautumista ei tarvitsekaan enää tehdä, tuntuu suhteen laatu Jumalan ja minun välillä muuttaneen luonnettaan. Kun on pelkästään saajan paikalla, niin Jumalan rakkaus tuntuu todella ylenpalttiselta. Olo on melkeimpä tyhjä tuon kaiken yrittämisen ja suorittamisen jäljiltä. Miten tästä nyt sitten lähtisi identiteettiään rakentamaan? Nyt vasta Jumalalla on mahdollisuus ruveta todella kasaamaan sitä särkynyttä saviruukkua kun kaikki oma yrittäminen on poissa.

Toisaalta jäljellä on adventistiystävät ja tehtävät adventtikirkossa ja toisaalta läheinen suhde Jumalaan Raamatun lukemisen ja rukouksen kautta. Ikävä vain, että tätä uutta mahtavaa vapauden tunnetta on mahdotonta kuvailla niille, jotka eivät ole sitä päässeet kokemaan. Mutta voin suositella sitä, että unohtaa Jumalan palvelemisen teoilla ja rituaaleilla ja perinnöissäännöillä - näitähän adventtikirkossakin on - ja keskittyy elämään Jeesuksessa. Tämä elämä on mahtavaa! Tämä suhde Vapahtajaan on upea. Suhde, joka on varmalla Raamatun pohjalla vailla mitään ylimääräistä.

28

51

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vapaus.koitti

      Hylkäsin uususkonnolliset rahan perässä juoksevat jenkkilahkot, joihin adventtikirkkokin kuuluu ja todellakin vapautus oli mahtava. Ei tarvitse olla lahkojen orjana, eikä niiden valtaapitävien hyväksikäyttämä. Vapaus on mahtavaa!

      • pyhpyhjapyh

        Valheesi ei hetkauta.


    • pyhpyhjapyh

      Saathan sinä haihatella synneissäsi, mutta turhaan kuvittelet Jumalan siihen miellistyvän.

      • rakkaussuhteessa

        Selitäpä missä kohtaa tässä aloittajan tekstissä haihatellaan synnissä? Hänhän on löytänyt todellisen aarteen. Voi kunpa useampi ihminen voisi kokea tuollaisen suhteen Jumalaan. Siunausta sinulle aloittaja!


      • pyhpyhjapyh
        rakkaussuhteessa kirjoitti:

        Selitäpä missä kohtaa tässä aloittajan tekstissä haihatellaan synnissä? Hänhän on löytänyt todellisen aarteen. Voi kunpa useampi ihminen voisi kokea tuollaisen suhteen Jumalaan. Siunausta sinulle aloittaja!

        Kun hylkää Raamatun opit, hylkää Raamatun Jeesuksen. Itsekeksitty "jeesus" ei mitään auta ja se on epäjumalanpalvontaa.


      • Alderbarn
        pyhpyhjapyh kirjoitti:

        Kun hylkää Raamatun opit, hylkää Raamatun Jeesuksen. Itsekeksitty "jeesus" ei mitään auta ja se on epäjumalanpalvontaa.

        Eihän ne jotka kirjoitti, U. T edes tienneet että niistä tulisi Jumalan sana, siis raamattu.U.T Onko edelleen omien aivojen (käyttö) täysin Käyttökelvoton.


    • Hei-

      "Opinkohdat pukeutumisesta, syömisestä" -Ihminen etenee uskonsa mukaan sen mukaan mitä itse Henki puhuttelee. Tässä jokainen kulkee eri tahtia.
      Ei käskytystä ole syömisestä, ja pukeutumisestakaan mitään olemassa.
      Asiayhteydessä voi olla vain terveyskasvatusta, ja jotakin ohjeellista suositusta vaatetuksessa. Ei käskytystä eikä uskon opinkappaleita syömisten ja pukeutumisen mukaan, ei toki ole A-kirkossa käskytystä ko. asioissa, eikä missään muussakaan käskytystä, -Raamatun ohjeista ja ohjeellisuudesta on kyse.
      Kristinuskon perusarvot liikkuvat- millä itse ilmaisen kristinuskon perusarvot; Ilm 14:12/ 12:17, Hebr 12:14, Ef 2:1-10, Ilm 1:7-8, Joh 3:16, ja Joh 14 luku. -Noissa on hyvin kaikki kaikki kantava Kristus mission Raamatun uskonnon arvo.
      - Eli älä hyvä ihminen vaan suorita Adventtikirkossa- uskon mukaan kaikki muutkin etenevät kaikessa siinä mikä lähentää ihmistä Jumalaan/ Kristukseen ja Raamatun arvojen ja ohjeellisuuden vaatimuksienkin; tärkeissä joissakin kantavissa jumaluuden opin kanvissa arvoissa suhteen. __EI usko ole syömistä eikä pukeutumista esim. koskaan.

      Uhrautuminenkin -ja oikea "suorittamisen" luonne määräytyy Jumalan Hengen ohjauksessa. Usko on myös paljon "lepoa Herrassa" eli Jumalan rauhassa onnellisuutta, ja hilijooksensa Jumalalle puhuenkin nautiskelua, tyytyväisyyttä Jumalan rakkaudesta uskossa.

      Viimeinen kappale näytti hyvältä. _Kyllä palveluksesta saa tiettyä mielihyvää.
      Jokaisella jotakin palvelua armolahjojen merkityksessä on mitä tehdä yhteiseen hyvään. Yhdistystoiminta, lähetystyö, ja rakennuskannankin ylläpito sisältää paljon sellaista missä vapaaehtoisilla voimavaroilla pitää suorittaa.

      Yksilöillä on erilaisia voimavaroja erilaisissa elämäntilanteissa.

      Siunauksia
      Jari Laurila
      keskustelija

    • Pyhpyhpyh

      Käryät helvetissä kun hylkäät totuuden! Adventtikirkko ei ole sinulle enää mitään. Olet petturi.

      • älyhoii

        Voi sinua parkaa, kun sinun arvostamaasi adventtikirkkoa eivät kaikki arvosta samalla tavalla kuin sinä. Koita nyt selvitä tämän kanssa. Sitä paitsi, mitä totuutta siinä hylätään, jos ei halua syödä kasvisruokaa ja ja pukeutua pukuun kun menee kirkkoon?


      • Uusi_rakkaus

        Sinä taidat olla konservatiiviadventisti? Ainakin tunnut tuomitsevan toisia, kuten niin moni muukin adventisti. Saatko siitä mielihyvää vai luuletko todella, että Jumala kehoittaa sinua tuollaisiin puheisiin? Taidat potea rakkauspulaa.

        Petturiksi voit minua sanoa mutta totuus on sellainen käsite, että se on itse kullakin omanlaisensa sen mukaan, miten Pyhä Henki puhuttelee. Adventtikirkko on edelleen minulle tärkeä. Siunatkoon Jumala sinua!

        Olen vasta viime aikoina tajunnut, mitä Jumalan lupaama rauha tarkoittaa. Se tarkoittaa sitä, että on vapaa maailman asettamista epäkristillisistä rajoista. Se tarkoittaa myös sitä, että Jumalalle ei tarvitse suorittaa. Aloitukseni kertoo siitä. Olen onnellinen Jeesuksessa.


      • pyhpyhjapyh

        Ja sinä nikkivaras et ole mitään.


      • pyhpyhjapyh
        älyhoii kirjoitti:

        Voi sinua parkaa, kun sinun arvostamaasi adventtikirkkoa eivät kaikki arvosta samalla tavalla kuin sinä. Koita nyt selvitä tämän kanssa. Sitä paitsi, mitä totuutta siinä hylätään, jos ei halua syödä kasvisruokaa ja ja pukeutua pukuun kun menee kirkkoon?

        Älä usko tuota nikkivarasta.


    • kerettiläinen-

      >> Miten tästä nyt sitten lähtisi identiteettiään rakentamaan? Nyt vasta Jumalalla on mahdollisuus ruveta todella kasaamaan sitä särkynyttä saviruukkua kun kaikki oma yrittäminen on poissa. <<

      Ilm. 3:12
      Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

      Gal.4
      26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
      27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."
      28 Ja te, veljet, olette lupauksen lapsia, niinkuin Iisak oli.

      Room.4
      18 Ja Aabraham toivoi, vaikka ei toivoa ollut, ja uskoi tulevansa monen kansan isäksi, tämän sanan mukaan: "Niin on sinun jälkeläistesi luku oleva",
      19 eikä hän heikontunut uskossansa, vaikka näki, että hänen ruumiinsa oli kuolettunut-sillä hän oli jo noin satavuotias-ja että Saaran kohtu oli kuolettunut;

      Hebr.11
      11 Uskon kautta sai Saarakin voimaa suvun perustamiseen, vieläpä yli-ikäisenä, koska hän piti luotettavana sen, joka oli antanut lupauksen.
      12 Sentähden syntyikin yhdestä miehestä, vieläpä kuolettuneesta, niin suuri paljous, kuin on tähtiä taivaalla ja kuin meren rannalla hiekkaa, epälukuisesti.

      • Uusi_rakkaus

        Kiitos kerettiläinen :)


    • iloinen_naurajaa

      Aloittaja on mielisairas kun kuvittelee olevansa suhteessa jumalaan eli hänellä on harhatiloja koskien mielikuvitusolentoa!!!

      • pyhpyhjapyh

        Siellä se huumerikollinen taas aukoo päätään.


    • UskonHedelmiä

      Usko ei synny teoista vaan teot syntyy uskosta. Sinun tarvisee vain osoittaa lähimmäisen rakkautesi, rakasta toista niin kuin itseäsi koko sydämelläsi, koko ymmärrykselläsi ja koko , äläkä tee toiselle mitään mitä et itsellesi halua tehtävän, rakasta myös vihamiestäsi, rukoile vainoajiesi puomesta, äläkä tuomitse toista ettei sinuakin tuomittaisi, niin osoitat siloin rakkautsi Herraan meidän Jumalaamme, ainoaan Heerraan. Ole kuinlaupias samarialainen, anna epäitsekkyytesi syntyä uskostasi ja tule vanhurskaaksi.

    • Exap

      "... ei enää tarvitse tehdä mitään miellyttääkseen Jumalaa."

      Tuon voi ymmärtää helposti väärin. Jumalan lapsena elämisessä on totta se, ettet ole enää orja vaan lapsi, mutta kysymys on nimenomaan siitä että ihminen hyväksyy Jumalan tahdon oikeaksi ja ainoaksi elämänsä ohjenuoraksi.

      Kun tämä tapahtuu, niin silloin teet asioita oikein koska pidät niitä oikeina, ja vältät tekemästä väärin koska haluat tehdä oikein. Sen kautta elämäsi on Jumalan tahdossa elämistä, eikä orjallista sääntöjen noudattamista rangaistuksen pelossa - eli juuri sitä mitä Jumala meille haluaa tarjota.

      • Uusi_rakkaus

        Kiitos kommentistasi Exap. Noin juuri ajattelen mutta en tajunnut tuoda sitä julki.


    • Tässäpä oikeastaan mainio kuvaus ja esimerkki siitä, että miten jumalat ovat ihmisen mielikuvitusken harhaa, eivät mitään muuta.

      En kiistä tai kiellä aloittajan tuntemuksia, mutta ei niillä ole mitään tekemistä sen kanssa, että todistavatko ne jotain jostain yliluonnollisesta mielikuvitusystävästä.

      Mutta jokainen voisi pohtia tietenkin muutamia kysymyksiä, joita avaajan viesti aiheuttaa.

      Kokiko hän ennen tätä uutta "valaistumistaan" olevansa jotenkin väärällä tavalla uskova?

      No eipä varmasti vaan hän ajatteli nämä pyhät henget ja niiden vaikutukset ihan kuten nytkin. Hän koki olevansa ihan yhtä oikea uskova kuin tälläkin hetkellä ja että hän on matkalla taivaaseen ja pyhä henki vaikuttaa ja mitä muuta potaskaa sitä nyt onkaan.

      Sitten kun hän koki tämän uuden valaistumisen, hän tajusi uskoneensa väärin aiemmin ja että hänen jumalsuhteensa oli huono ja perustui johonkin joka ei ollutkaan oikeaa uskoa.

      No kas kun se jumala ei sitten silloin hänelle kertonut, että paijakkaan pölvästi, uskot ihan väärin, muutapa nyt sitä uskoasi oikeaksi tai isken hiilihangolla ahteriin.

      Se jumala tai sen kuvatus antoi uskovan uskoa väärin ja huonosti ties kuinka kauan, eikä saanut ahteriaan penkistä.

      Nauttivatko jumalat kenties siitä, että kun he katsovat teidän kiemurteluanne ja sitä, että te ressukat ette osaa uskoa oikein ja keksitte mitä oudoimpia virityksiä uskomustenne ympärille mutta samaan aikaan kuitenkin luulette uskovanne oikein kunnes sitten yksi päivä huomaatte, että ettepä uskokaan vaan kun alatte uskoa uudella tavalla niin sittenpä taas uskotte oikein. Kunnes huomaatte taas jonkin uuden valaistumisen kautta, että taas oli usko väärää, vaikka kyllä oikeasti luulitte uskovanne tällä kertaa oikein. Ja tätä leikkiä jatkuu sitten kuolemaanne saakka.

      Tuosta avauksesta voisi tehdä vastaavia ajatusleikkejä tusinoittain, joista jokainen osoittaa samaa, että jos aiot uskoa johonkin vuonna 2016, niin et voi ajatella uskosi kiemurtoita yhtään loogisen päättelyn kautta, vaan todellakin pitää olla aivot narikassa ja kehitellä kaikkea tuollaista omituista omasta suhteestaan mielikuvituskavereihin.

      Toisaalta enpä pelkää, että uskon bisneksellä kovin huonosti voisi mennä ihan heti, jos asiakkaat ovat tuolla tasolla.

      Ajatelkaa mikä bisnes! Myyntiartikkelina kuoleman jälkeinen elämä, markkinoinnin kaverina ihmisten kuolemanpelko ja herkkäuskoisuus. Sokerina pohjalla se, että asiakkaat eivät taatusti valita epäkurantista tuotteesta ja tule vaatimaan rahojaan takaisin kuolemansa jälkeen.

      • pyhpyhjapyh

        Valheesi ei kuule hetkauta.


      • Uusi_rakkaus

        Olen seurannut bushmannin kirjoitteluja jonkun aikaa. Minusta sinä bushman vaikutat kouluttautuneelta mutta mitä tulee raamatuntuntemukseesi, se ei ole kovin hyvä. Vakavissaan otettava ateisti on sellainen, joka tutustuu kunnolla uskontoon ja kirjoituksiin ollakseen varma siitä, että on oikealla polulla. Sen jälkeen hän omaa hyvän yleissivistyksen myös Raamatusta. Tällöin ei mene käsitteet ja käsitykset sekaisin, niin kuin sinulla bushman tuntuu välillä menevän. Et selvästikään myös tunne Raamatun Jumalaa.

        Minä en väittänyt, että Jumalan pitäisi katsoa väärä palvontaani ja olla tekemättä mitään asian suhteen. Minun Jumalani on antanut ihmisille vapauden palvella häntä niinkuin kukin ihminen sitä vain oman parhaan ymmärryksensä mukaan osaa tehdä.

        Se on johtunut MINUN tyhmyydestäni, että en ole tajunnut asioita niin kuin nyt tunnen ja tajuan. Ja kyllähän se on harmi, että tähän on mennyt vuosikymmeniä ennen kuin on tajunnut miten asiat oikeasti ovat. Mutta miten ihminen muuten voisi oppia kuin kantapään kautta?

        Tämä minun Jumalani on käsittämättömän reilu ja rakastava Jumala. Monet muut jumalat vaativat juuri tietynlaiset menot ja uhrit, jotta näiltä jumalilta irtoaisi suosiota ja hyväksyntää. Jotkut jumalat vaativat jopa viiltelyä ja lapsiuhreja. Taivaan Jumala ei vaadi sellaisia. Minä saan mennä Herran eteen juuri sellaisena kuin olen. Ja niin saat sinäkin. Sehän tässä juuri parasta onkin, että minä kelpaan vajavaisena ja syntisenäkin. Ei minun tarvitse todistaa hänelle mitään. Eikä hän puolestaan ole orjallisesti vahtaamassa minua pilvenlonkalta niin, etten saisi itse elää omaa uskovaisen elämääni. Ei hän pakota ketään seuraamaan itseään.

        Ehkäpä sinun kannattaisi tutustua tähän Raamatun Jumalaan vähän paremmin, jotta et heittelisi lonkalta tuommoisia kommentteja. Ihan rakkaudella vaan...


      • Uusi_rakkaus kirjoitti:

        Olen seurannut bushmannin kirjoitteluja jonkun aikaa. Minusta sinä bushman vaikutat kouluttautuneelta mutta mitä tulee raamatuntuntemukseesi, se ei ole kovin hyvä. Vakavissaan otettava ateisti on sellainen, joka tutustuu kunnolla uskontoon ja kirjoituksiin ollakseen varma siitä, että on oikealla polulla. Sen jälkeen hän omaa hyvän yleissivistyksen myös Raamatusta. Tällöin ei mene käsitteet ja käsitykset sekaisin, niin kuin sinulla bushman tuntuu välillä menevän. Et selvästikään myös tunne Raamatun Jumalaa.

        Minä en väittänyt, että Jumalan pitäisi katsoa väärä palvontaani ja olla tekemättä mitään asian suhteen. Minun Jumalani on antanut ihmisille vapauden palvella häntä niinkuin kukin ihminen sitä vain oman parhaan ymmärryksensä mukaan osaa tehdä.

        Se on johtunut MINUN tyhmyydestäni, että en ole tajunnut asioita niin kuin nyt tunnen ja tajuan. Ja kyllähän se on harmi, että tähän on mennyt vuosikymmeniä ennen kuin on tajunnut miten asiat oikeasti ovat. Mutta miten ihminen muuten voisi oppia kuin kantapään kautta?

        Tämä minun Jumalani on käsittämättömän reilu ja rakastava Jumala. Monet muut jumalat vaativat juuri tietynlaiset menot ja uhrit, jotta näiltä jumalilta irtoaisi suosiota ja hyväksyntää. Jotkut jumalat vaativat jopa viiltelyä ja lapsiuhreja. Taivaan Jumala ei vaadi sellaisia. Minä saan mennä Herran eteen juuri sellaisena kuin olen. Ja niin saat sinäkin. Sehän tässä juuri parasta onkin, että minä kelpaan vajavaisena ja syntisenäkin. Ei minun tarvitse todistaa hänelle mitään. Eikä hän puolestaan ole orjallisesti vahtaamassa minua pilvenlonkalta niin, etten saisi itse elää omaa uskovaisen elämääni. Ei hän pakota ketään seuraamaan itseään.

        Ehkäpä sinun kannattaisi tutustua tähän Raamatun Jumalaan vähän paremmin, jotta et heittelisi lonkalta tuommoisia kommentteja. Ihan rakkaudella vaan...

        Bushmanni kirjoittelaa asiat pitkälti niinkuin ne ovat. Te uskovaiset vain ette myönnä tosiasioita.

        "Tämä minun Jumalani on käsittämättömän reilu ja rakastava Jumala. Monet muut jumalat vaativat juuri tietynlaiset menot ja uhrit, jotta näiltä jumalilta irtoaisi suosiota ja hyväksyntää. Jotkut jumalat vaativat jopa viiltelyä ja lapsiuhreja. Taivaan Jumala ei vaadi sellaisia. Minä saan mennä Herran eteen juuri sellaisena kuin olen. Ja niin saat sinäkin. Sehän tässä juuri parasta onkin, että minä kelpaan vajavaisena ja syntisenäkin. Ei minun tarvitse todistaa hänelle mitään. Eikä hän puolestaan ole orjallisesti vahtaamassa minua pilvenlonkalta niin, etten saisi itse elää omaa uskovaisen elämääni. Ei hän pakota ketään seuraamaan itseään."

        Muuten kiva väite, mutta ei se totta ole. Käytännössä se "oikea usko" on AINA osoitettava tietyillä valinnoilla, teoilla ja mielipiteillä. Pelkkä usko ei riitä oikein edes puheissa. Mukana on aina oltava tiettyjä rituaaleja, ajatuksia ja jopa elämäntavan valintoja, jotta sen uskonsa osoittaa todeksi. Joku IHMINEN sitä oikeaa uskoa sitten aina mukana määrittelee!

        Uskovaiset väittävät, että tietyt ajatusmallit kumpuavat uskosta itsestään, mutta se on valetta. Tilanne on se, että uskovainen ihminen on jostakin kuullut uskomisen edellyttävän tiettyä elämäntyyliä ja suomeksi sanottuna tiettyjä asioita.


      • Uusi_rakkaus kirjoitti:

        Olen seurannut bushmannin kirjoitteluja jonkun aikaa. Minusta sinä bushman vaikutat kouluttautuneelta mutta mitä tulee raamatuntuntemukseesi, se ei ole kovin hyvä. Vakavissaan otettava ateisti on sellainen, joka tutustuu kunnolla uskontoon ja kirjoituksiin ollakseen varma siitä, että on oikealla polulla. Sen jälkeen hän omaa hyvän yleissivistyksen myös Raamatusta. Tällöin ei mene käsitteet ja käsitykset sekaisin, niin kuin sinulla bushman tuntuu välillä menevän. Et selvästikään myös tunne Raamatun Jumalaa.

        Minä en väittänyt, että Jumalan pitäisi katsoa väärä palvontaani ja olla tekemättä mitään asian suhteen. Minun Jumalani on antanut ihmisille vapauden palvella häntä niinkuin kukin ihminen sitä vain oman parhaan ymmärryksensä mukaan osaa tehdä.

        Se on johtunut MINUN tyhmyydestäni, että en ole tajunnut asioita niin kuin nyt tunnen ja tajuan. Ja kyllähän se on harmi, että tähän on mennyt vuosikymmeniä ennen kuin on tajunnut miten asiat oikeasti ovat. Mutta miten ihminen muuten voisi oppia kuin kantapään kautta?

        Tämä minun Jumalani on käsittämättömän reilu ja rakastava Jumala. Monet muut jumalat vaativat juuri tietynlaiset menot ja uhrit, jotta näiltä jumalilta irtoaisi suosiota ja hyväksyntää. Jotkut jumalat vaativat jopa viiltelyä ja lapsiuhreja. Taivaan Jumala ei vaadi sellaisia. Minä saan mennä Herran eteen juuri sellaisena kuin olen. Ja niin saat sinäkin. Sehän tässä juuri parasta onkin, että minä kelpaan vajavaisena ja syntisenäkin. Ei minun tarvitse todistaa hänelle mitään. Eikä hän puolestaan ole orjallisesti vahtaamassa minua pilvenlonkalta niin, etten saisi itse elää omaa uskovaisen elämääni. Ei hän pakota ketään seuraamaan itseään.

        Ehkäpä sinun kannattaisi tutustua tähän Raamatun Jumalaan vähän paremmin, jotta et heittelisi lonkalta tuommoisia kommentteja. Ihan rakkaudella vaan...

        >>> Minusta sinä bushman vaikutat kouluttautuneelta mutta mitä tulee raamatuntuntemukseesi, se ei ole kovin hyvä. Vakavissaan otettava ateisti on sellainen, joka tutustuu kunnolla uskontoon ja kirjoituksiin ollakseen varma siitä, että on oikealla polulla. Sen jälkeen hän omaa hyvän yleissivistyksen myös Raamatusta. Tällöin ei mene käsitteet ja käsitykset sekaisin, niin kuin sinulla bushman tuntuu välillä menevän. Et selvästikään myös tunne Raamatun Jumalaa. >>>

        Minulla on riittävän monen vuoden kokemus hulluudesta nimeltä kristinusko ja sen erilaisista ilmenemismuodoista.

        Joten se ei ole raamatun tunetemisesta kiinno vaan pikemminkin niin päin että osaan sen niin hyvin, että en kykene uskomaan sen kirjan pohjalta sepustustasi.

        >> Minä en väittänyt, että Jumalan pitäisi katsoa väärä palvontaani ja olla tekemättä mitään asian suhteen. Minun Jumalani on antanut ihmisille vapauden palvella häntä niinkuin kukin ihminen sitä vain oman parhaan ymmärryksensä mukaan osaa tehdä. >>

        Eli jokainen pölvästi palvoo vain oikein, jos kerran jumalasi antaa vapauden palvoa ihan miten hyvältä tuntuu. Miten ihmeessa voit sitten sanoa, että aiemmin palvoit väärin, jos kerran silloinkin sinusta tuntui että palvoit oikein ja tätä mieltä oli varmaan jumalasikin, kun ei tehnyt asialle mitään?

        >> Se on johtunut MINUN tyhmyydestäni, >>

        Näin kaikki uskonnot opettavat, eli vika on aina sinussa. Joku psykologi osaisi kertoa kyllä nokkelan syyn että miksi näin on, jos menisit kysymään. Tuo itseasiassa pitää uskonnot koossa ja typerykset kiinni siinä taikauskossa.

        >> Mutta miten ihminen muuten voisi oppia kuin kantapään kautta? >>

        No sellainen yliluonnollinen taivaallinen taikaukko voisi kertoa jos se sen kerran huomaa ja kyttää sinua joka hetki ja pistää ylös jokaisen sanasi ja ajatuksesi, jotka sitten viskaa naamallesi kuolemasi jälkeen.

        >> Tämä minun Jumalani on käsittämättömän reilu ja rakastava Jumala. >>

        Ei ole, ainakaan raamatun perusteella, jos ymmärtää lukemansa tekstin sisällön.

        Se kertoo jumalasta, joka on tiukan puolueellinen, rakastaa käskynsä mukaan temppuilevia klovneja ja antaa kummallisia ehtoja armolleen, jonka pitäisi tarkoittaa jotain mitä saa ilman ehtoja.

        >> Monet muut jumalat vaativat juuri tietynlaiset menot ja uhrit, jotta näiltä jumalilta irtoaisi suosiota ja hyväksyntää. >>

        Olen kyllä lukevinasi raamatustakin että jotain tuon suuntaista siellä lukee, jos ymmärtää lukemansa,

        > Jotkut jumalat vaativat jopa viiltelyä ja lapsiuhreja. >>

        Tätä kannattaa kysyä siellä taivaassa sitten selventävästi Aabrahamilta ja Iisakilta. Iisakilla voisi olla toisenlainen näkemys kuin sinulla.

        >>> Taivaan Jumala ei vaadi sellaisia. >>

        Kysypäs sitten Iisakilta.

        >> Minä saan mennä Herran eteen juuri sellaisena kuin olen. Ja niin saat sinäkin. >>

        Enhän saa. Kun en tee niitä typeriä temppuja joita vaaditaan, enkä kykene uskomaan olemattomaan, niin enhän minä saa mennä sellaisena kuin minä olen, vaan minun pitäisi temppuilla temppukirjan sääntöjen mukaan, jotta minut niihin kinkereihin hyväksytään.


        >>> Eikä hän puolestaan ole orjallisesti vahtaamassa minua pilvenlonkalta niin, etten saisi itse elää omaa uskovaisen elämääni. >>

        Jos raamattua on uskominen niin on toki. Erityisen kiinnostunut hän on seksielämästäsi, sanoistasi ja siitä, miten tulkitset kalenteria, ainakin mikäli adventisteja on uskominen.

        >>> Ehkäpä sinun kannattaisi tutustua tähän Raamatun Jumalaan vähän paremmin, jotta et heittelisi lonkalta tuommoisia kommentteja. >>>

        Usko pois, mutta hän on ihan samanlainen vetelys, kyttäävä turjake ja pösilö kuin kaikki tuhannet muutkin jumalat.


      • kerettiläinen-
        Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:

        Bushmanni kirjoittelaa asiat pitkälti niinkuin ne ovat. Te uskovaiset vain ette myönnä tosiasioita.

        "Tämä minun Jumalani on käsittämättömän reilu ja rakastava Jumala. Monet muut jumalat vaativat juuri tietynlaiset menot ja uhrit, jotta näiltä jumalilta irtoaisi suosiota ja hyväksyntää. Jotkut jumalat vaativat jopa viiltelyä ja lapsiuhreja. Taivaan Jumala ei vaadi sellaisia. Minä saan mennä Herran eteen juuri sellaisena kuin olen. Ja niin saat sinäkin. Sehän tässä juuri parasta onkin, että minä kelpaan vajavaisena ja syntisenäkin. Ei minun tarvitse todistaa hänelle mitään. Eikä hän puolestaan ole orjallisesti vahtaamassa minua pilvenlonkalta niin, etten saisi itse elää omaa uskovaisen elämääni. Ei hän pakota ketään seuraamaan itseään."

        Muuten kiva väite, mutta ei se totta ole. Käytännössä se "oikea usko" on AINA osoitettava tietyillä valinnoilla, teoilla ja mielipiteillä. Pelkkä usko ei riitä oikein edes puheissa. Mukana on aina oltava tiettyjä rituaaleja, ajatuksia ja jopa elämäntavan valintoja, jotta sen uskonsa osoittaa todeksi. Joku IHMINEN sitä oikeaa uskoa sitten aina mukana määrittelee!

        Uskovaiset väittävät, että tietyt ajatusmallit kumpuavat uskosta itsestään, mutta se on valetta. Tilanne on se, että uskovainen ihminen on jostakin kuullut uskomisen edellyttävän tiettyä elämäntyyliä ja suomeksi sanottuna tiettyjä asioita.

        >> Muuten kiva väite, mutta ei se totta ole. Käytännössä se "oikea usko" on AINA osoitettava tietyillä valinnoilla, teoilla ja mielipiteillä. Pelkkä usko ei riitä oikein edes puheissa. Mukana on aina oltava tiettyjä rituaaleja, ajatuksia ja jopa elämäntavan valintoja, jotta sen uskonsa osoittaa todeksi. Joku IHMINEN sitä oikeaa uskoa sitten aina mukana määrittelee! <<

        No näinhän se on, jos sinä kuulut johonkin seurakuntaorganisaatioon (varsinkin vielä jos se on "ainoa oikeaoppinen") niin siellä istuu johtajan pallilla seurakunnan Pään tilalla joku "sijaispää/varapää" eli "jumalankuva" (tai useampikin) johtamassa laumaa, joka tulkitsee sitten sinulle, miten sinun tulee uskoa tähän varsinaiseen Päähän, että uskot oikein...

        Jos taas sinun seurakuntasi on "ylhäällä oleva Jerusalem" Gal.4:26,27, niin sinä tutkit itse ja kuuntelet Pyhän Hengen ääntä sydämessäsi ja annat Sanan johtaa...


    • Kiitollinen.kinkuistakin

      Jouluna kuulkaa kinkku maistuukin meille tosikristityille! Maistuis varmaan teille advareillekin? HALLELUJAA! AAMEN!

    • Uusi.suhde

      Uusi suhde jumaliin on myöskin se, että ei usko niihin lainkaan. Se on terve suhtautuminen sellaiseen, joka on vain ihmisten itsensä keksimää lähinnä niille asioille, joita ei entisaikaan pystytty selittämään. Kaikki mikä meni siis yli hilseen, oli jonkun jumalan, taikaukkelin aikaansaannosta.

      • hupiukkoluulee

        Niinhän sinä hupiukko luulet...!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      206
      5004
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      294
      3105
    3. 134
      1807
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      231
      1673
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1451
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1233
    7. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      76
      1183
    8. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1174
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1129
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1128
    Aihe