Tätä en jymmärrä, että jos kerran

mitä_mieltä

on oikeasti uskossa, niin eikö silloin pitäisi olla jotenkin vahvoilla. Eli jos on noin kovanluokan ukko puolellasi kuin Jeesus. Onko tuo vahvuuden tunne jotenkin sokaiseva teillä että ette näe metsää puilta? Kuvittelen asiaa näin, että jos ihminen on oikeasti vahva, miksi pelätä ja halveksua muita ihmisiä, jotka eivät ole uskossa.

Vahvempien pitäisi siis auttaa ja tukea heikoimpiaan noin niinkuin yleisestikin. Eli jos näin ei ole asiat on siis itse heikko ja tarvitsee apua.

23

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juubatuubaa

Kyllähän se noin pitäisi mennä, ihan (yleisestikin).

• Nämä tapaukset korostavat aina silloin tällöin olevansa "voittajan puolella". Tämä kertonee yhtä ja toista heidän elämänasenteestaan muutenkin. Tappelun nähdessään varmaan katsovat kumpi puoli on voitolla ja kannustavat sitä. Ehkä hiukan sivusta tönäisevätkin ilmeistä häviäjää. Kun hävinnyt on maassa, käyvät vielä potkaisemassa pari kertaa.

• mieti.sitä

"Nämä tapaukset" ovat Aina voittajan puolella eli Jeesuksen.
        Mikäli tulisi tilanne vastaan, että löisit vaimoasi (mikäli sulla sellainen on), tulisin väliin ja sinä saisit pataasi, ellet lopettaisi puhumalla.
        Sama tietysti muissa vastaavissa tapauksissa, menen aina väliin, mikäli tuollaista näen.

Nää sun jutut on päivä päivältä menossa huonompaan suuntaan, pitäisköhän sun käydä lääkärissä ?

• patapäälle
        mieti.sitä kirjoitti:

Mikäli tulisi tilanne vastaan, että löisit vaimoasi (mikäli sulla sellainen on), tulisin väliin ja sinä saisit pataasi, ellet lopettaisi puhumalla.
        Sama tietysti muissa vastaavissa tapauksissa, menen aina väliin, mikäli tuollaista näen.

Nää sun jutut on päivä päivältä menossa huonompaan suuntaan, pitäisköhän sun käydä lääkärissä ?

Sinulla itselläsi olisi asiaa lääkärille, mutta kun olet niin hullu ettet tajua omaa parastasi. Olet uskonnon uhri mutta et tajua sitä vaan sekoilet palstalla päivät pääksytysten.

• varo.vain.mulkku
        mieti.sitä kirjoitti:

Tulisitko väliin jos löisin puolisoani Mikaa. Saisit varmaan itse turpaasi.

• Liian moni on sekoittanut kilpailun kuuluvan uskonelämään. Todellakaan, kun on rauhallinen ja vankka usko, ei tarvitse kilpailla ja yrittää saada muita häviämään.

• palstaa.seurannut

Palstafundikset ovat täällä jatkuvasti puolustuskannalla, Kaikki heidän argumenttinsa on potkaistu nuriin aivan helposti.

• pieni_vinkki

Menepä lukemaan Wikipediasta selitystä sanaparille ristin teologia. Taustaa löytyy aina Vanhasta testamentista asti, siis Hannan laulusta
        (1. Sam. 2:1-10), joka on vaikuttanut Marian kiitoslauluun Luukkaan evankeliumin alkupuolella ja apostoli Paavalin teologiaan erityisesti 1. Korinttilaiskirjeen alussa ja sitä kautta Martti Lutherin teologiaan.

• pieni_vinkki kirjoitti:

Menepä lukemaan Wikipediasta selitystä sanaparille ristin teologia. Taustaa löytyy aina Vanhasta testamentista asti, siis Hannan laulusta
        (1. Sam. 2:1-10), joka on vaikuttanut Marian kiitoslauluun Luukkaan evankeliumin alkupuolella ja apostoli Paavalin teologiaan erityisesti 1. Korinttilaiskirjeen alussa ja sitä kautta Martti Lutherin teologiaan.

Oi miten rakastan näitä ylistyksiä:

Ja Hanna rukoili ja sanoi: "Minun sydämeni riemuitsee Herrassa; minun sarveni kohoaa korkealle Herrassa. Minun suuni on avartunut vihollisiani vastaan, sillä minä iloitsen sinun avustasi. Ei kukaan ole pyhä niinkuin Herra; paitsi sinua ei ole yhtäkään, eikä ole kalliota meidän Jumalamme vertaista. Älkää yhä ylpeitä puhuko, älköön suustanne lähtekö julkeita sanoja; sillä Herra on kaikkitietävä Jumala, hänen edessänsä punnitaan teot. Urhojen jouset ovat särjetyt, voipuneet vyöttäytyvät voimalla. Kylläisinä olleet käyvät palvelukseen leipäpalkoilla, nälkää nähneet eivät enää nälkää näe. Hedelmätön synnyttää seitsemän lasta, lapsirikas kuihtuu. Herra antaa kuoleman ja antaa elämän, hän vie alas tuonelaan ja tuo ylös jälleen. Herra köyhdyttää ja rikastuttaa, hän alentaa ja ylentää. Hän tomusta nostaa halvan, hän loasta korottaa köyhän, pannaksensa heidät ruhtinasten rinnalle ja antaaksensa heidän periä kunniasijat. Sillä maan tukipylväät ovat Herran, hän on asettanut niiden päälle maanpiirin. Hän varjelee hurskastensa jalat, mutta jumalattomat hukkuvat pimeyteen; sillä mies ei omalla voimallaan mitään voi. Jotka taistelevat Herraa vastaan, ne joutuvat kauhun valtaan; hän jylisee taivaasta heidän ylitsensä. Herra tuomitsee maan ääret; hän antaa vallan kuninkaallensa ja korottaa korkealle voideltunsa sarven."

Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa, ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani; sillä hän on katsonut palvelijattarensa alhaisuuteen. Katso, tästedes kaikki sukupolvet ylistävät minua autuaaksi. Sillä Voimallinen on tehnyt minulle suuria, ja hänen nimensä on pyhä, ja hänen laupeutensa pysyy polvesta polveen niille, jotka häntä pelkäävät. Hän on osoittanut voimansa käsivarrellaan; hän on hajottanut ne, joilla oli ylpeät ajatukset sydämessään. Hän on kukistanut valtiaat valtaistuimilta ja korottanut alhaiset. Nälkäiset hän on täyttänyt hyvyyksillä, ja rikkaat hän on lähettänyt tyhjinä pois. Hän on ottanut huomaansa palvelijansa Israelin, muistaaksensa laupeuttaan Aabrahamia ja hänen siementänsä kohtaan iankaikkisesti, niinkuin hän on meidän isillemme puhunut."

Simeon oli hurskas ja jumalinen mies, joka odotti Israelin lohdutusta, ja Pyhä Henki oli hänen päällänsä. Ja Pyhä Henki oli hänelle ilmoittanut, ettei hän ollut näkevä kuolemaa, ennenkuin oli nähnyt Herran Voidellun. Ja hän tuli Hengen vaikutuksesta pyhäkköön. Ja kun vanhemmat toivat Jeesus-lasta sisälle tehdäkseen hänelle, niinkuin tapa oli lain mukaan, otti hänkin hänet syliinsä ja kiitti Jumalaa ja sanoi: "Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sanasi mukaan; sillä minun silmäni ovat nähneet sinun autuutesi, jonka sinä olet valmistanut kaikkien kansojen nähdä, valkeudeksi, joka on ilmestyvä pakanoille, ja kirkkaudeksi kansallesi Israelille".

• JeesusRakastaa

"Palstafundikset ovat täällä jatkuvasti puolustuskannalla, Kaikki heidän argumenttinsa on potkaistu nuriin aivan helposti."

Itsekin ihmettelen kuinka meidän "kohtalo" on niin sama kuin Jeesuksella. Jeesuksen piti myös olla lähes koko ajan puolustuskannalla, vaikka oli luonut tämän maailmankaikkeuden ja kaikki eläväiset, myös vainoojansa. Jos Jeesus ei ollut puolustuskannalla jonkun hyökkäyksen kohteena, niin Hän teki hyvää tai julisti evankeliumia. Näin toimimme nykyajan uskovatkin.

• pienikorjaus

Nyt pääsi sinulta melkoinen vertaus. Vertaat siis itseäsi Jeesukseen. Kaikki Raamattunsa lukeneet tietävät ettei Jeesus ollut lähes kokoaikaa puollustuskannalla vaan nimenomaan ruohonjuuritason kansanmies joka nöyränä teki matkaansa. Aina sen heikoimman puolella ilman että olisi sillä itseään yrittänyt nostaa yli muiden.
        Jeesus ei varmasti ollut räksyttämässä synagoogien ulkopuolella eikä arvottanut syntejä mihinkään itselleen sopivaan järjestykseen ja näki myös omassa toiminassaan parantamisen varaa sekä myönsi heikkoutensa. Niin ja Jeesushan ei kyllä maailmankaikkeutta luonnut vaan hänen isänsä.

• Faffanpuolellaollaan
        pienikorjaus kirjoitti:

Nyt pääsi sinulta melkoinen vertaus. Vertaat siis itseäsi Jeesukseen. Kaikki Raamattunsa lukeneet tietävät ettei Jeesus ollut lähes kokoaikaa puollustuskannalla vaan nimenomaan ruohonjuuritason kansanmies joka nöyränä teki matkaansa. Aina sen heikoimman puolella ilman että olisi sillä itseään yrittänyt nostaa yli muiden.
        Jeesus ei varmasti ollut räksyttämässä synagoogien ulkopuolella eikä arvottanut syntejä mihinkään itselleen sopivaan järjestykseen ja näki myös omassa toiminassaan parantamisen varaa sekä myönsi heikkoutensa. Niin ja Jeesushan ei kyllä maailmankaikkeutta luonnut vaan hänen isänsä.

Minä ja Isä olemme yhtä. Kts. 1 Johanneksen kirje. Jeesus joka on Jumala.

Radikaali Jeesus, ruoskalla kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja ajoi heidät pois synagoogasta, sanoi olette tehneet minun Isäni huoneesta ryövärien luolan.

• pien.korjaus
        Faffanpuolellaollaan kirjoitti:

Minä ja Isä olemme yhtä. Kts. 1 Johanneksen kirje. Jeesus joka on Jumala.

Radikaali Jeesus, ruoskalla kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja ajoi heidät pois synagoogasta, sanoi olette tehneet minun Isäni huoneesta ryövärien luolan.

Jumalalle uskollinen Jeesus, ruoskalla kaatoi rahanvaihtajien pöydät ja ajoi heidät pois synagoogasta, sanoi olette tehneet minun Isäni huoneesta ryövärien luolan.

• Olen kyllä totaalisesti ymmärtänyt pieleen kaiken mitä Jeesus opettaa.

• Christian.Soldier

LOPUSSA ON VOITTO! ELÄKÖÖN VOITTO!

• valitsenimimerkkiM

Niinhän se meneekin. Jeesukseen uskovalla on halu auttaa, kertoa muillekkin millaista ja kuinka hyvää on olla Jeesuksen oma. Tämä koetaan uskosta osattomien puolelta käännyttämiseksi jne. koska syntinen ihminen ei millään haluaisi tehdä parannusta, ts. tunnustaa Jumalalle syntisyytensä, ja ottaa Jeesus Herrakseen ja ruveta elämään Hänen kanssaan, ojentautua Jumalan sanan mukaan.
      Tästä Raamattu käyttää nimitystä uudestisyntyä kuten Jeesus asian ilamaisee. Kts. Johanneksen evankeliumi 3 luku 3 jae. Kannattaa lukea koko 3 luku.
      Samoin Roomalaiskirjeen 10 luku.

• sori-vaan

Ei se kyllä siltä täällä vaikuta.

• ei.syntihyväksyntää
        sori-vaan kirjoitti:

Ei se kyllä siltä täällä vaikuta.

Mitä odotat uskovilta?

• jokumiesvaan

En mä ainakaan omaa uskoani muille julista tai tuputa. Eikä haittaa muut elämänkatsomukset.
      Ehkä jotkut ovat epävarmoja? Kuka tietää? Ja oma uskoni onkin ihan oma uskoni, enkä tiedä miten se muiden kristittyjen mielestä menee? Itse haluaisin kovasti auttaa muita, mutta omakin tilanteeni on vähän huono.
      Sitten kun asiat on kunnossa, haluan ehdottomasti auttaa muita. Kristittynä, mutten tietenkään tuputtaa uskoa koska se on jokaisen oma asia.

• Room 10
        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

• ei-tiedä-vai
        usko.vainen kirjoitti:

Room 10
        9. Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt, niin sinä pelastut;
        10. sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
        11. Sanoohan Raamattu: "Ei yksikään, joka häneen uskoo, joudu häpeään".
        12. Tässä ei ole erotusta juutalaisen eikä kreikkalaisen välillä; sillä yksi ja sama on kaikkien Herra, rikas antaja kaikille, jotka häntä avuksi huutavat.
        13. Sillä "jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu".
        14. Mutta kuinka he huutavat avuksensa sitä, johon eivät usko? Ja kuinka he voivat uskoa siihen, josta eivät ole kuulleet? Ja kuinka he voivat kuulla, ellei ole julistajaa?
        15. Ja kuinka kukaan voi julistaa, ellei ketään lähetetä? Niinkuin kirjoitettu on: "Kuinka suloiset ovat niiden jalat, jotka hyvää sanomaa julistavat!"

Kyllä jumala tietää kuule kuka sinne lähetetään ei sun tarvii puhua hänen suullaan.

• Lukaseppa Paavalin elämää. Turpiin tuli ja melkein tapettiin.

Paavalin kärsimykset

Toistan vielä: älkää pitäkö minua järjettömänä. Mutta vaikka olisinkin hullu, niin antakaa minun olla hullu, jotta minäkin voisin hiukan kerskailla.Mitä nyt puhun, sitä en puhu Herran mielen mukaan. Puhun kuin järjetön, kun nyt kerran kerskailen. Koska niin monet kerskuvat ihmisten tavoin, kerskun minäkin. Mielellännehän te siedätte järjettömiä, te jotka itse olette niin järkeviä. Tehän siedätte sen, että teidät orjuutetaan, teitä riistetään, teidät alistetaan, teitä kohdellaan tylysti ja lyödään kasvoihin.Häpeäkseni totean, että olemme olleet heikkoja. Mutta mitä joku toinen uskaltaa -- puhun nyt kuin järjetön -- uskallan minäkin.
      He ovat siis heprealaisia? Niin minäkin. He ovat israelilaisia? Niin minäkin. He ovat Abrahamin jälkeläisiä? Niin minäkin. He ovat Kristuksen palvelijoita? Minä vielä enemmän -- puhun kuin järjetön. Olen saanut raataa kovemmin kuin he, olen ollut enemmän vankeudessa, minua on ruoskittu ylen määrin, monesti olen ollut kuolemanvaarassa.Olen juutalaisilta viisi kertaa saanut "yhtä vaille neljäkymmentä" ruoskaniskua, kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua on kivitetty, kolme kertaa olen joutunut haaksirikkoon, olen ajelehtinut meressä vuorokauden. Olen yhtenään ollut matkoilla, olen ollut vaarassa hukkua jokiin ja joutua rosvojen käsiin, vaarassa niin maanmiesteni kuin vierasheimoisten joukossa, vaarassa kaupungissa ja autiomaassa, vaarassa merellä, vaarassa valeveljien parissa. Olen raatanut ja nähnyt vaivaa, valvonut paljon, kärsinyt nälkää ja janoa, paastonnut usein, palellut vähissä vaatteissa. Kaikkien näiden hankaluuksien lisäksi minua joka päivä painaa huoli kaikista seurakunnista. Jos joku on heikko, niin minäkin olen heikko. Jos joku lankeaa, se polttaa minua.

Jos on pakko kerskailla, kerskun heikkoudestani. Herran Jeesuksen Jumala ja Isä, joka on ikuisesti ylistetty, tietää etten valehtele. Damaskoksessa kuningas Aretaksen alainen päällikkö antoi vartioida kaupunkia pidättääkseen minut, 33 mutta minut laskettiin muurinaukosta korissa alas, ja niin pääsin pakenemaan hänen käsistään.

• "Jos on pakko kerskailla, kerskun heikkoudestani."

No tuollaista ei vielä tällä palstalle ole nähty!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      62
      3802
    2. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      49
      3010
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      131
      2931
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      368
      2003
    5. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      73
      1152
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      10
      1151
    7. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      210
      1136
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      27
      959
    9. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      47
      931
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      109
      930
    Aihe