EDellisen elämän vammat

luodinreikärinnassa

Onko mahdollista että syntymämerkit iholla olisivat edellisen elämän vammojen jälkiä? Voisiko kammot ja pelot olla myöskin edellisien elämien kauhukokemuksien jäljiltä?

41

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tut

      Kuolin edellisessä elämässä toukokuussa 1941 saksalaisena merisotilaana Biskajanlahden lähistöllä, osui päähän. Samaisessa paikassa päälaella on nyt pitkähkö kuhmu, siitä kohdasta kallo aukesi.

      Tässä elämässä oon joutunut käsittelemään ahtaanpaikankammoa. Huvipuiston kummitusjuna ja maan alaiset luolat ja muut ahtaat paikat on herättäneet ahdistusta. Kun muistin syyt noihin traumallisuuksiin ja elin sotakokemuksia uudestaan muistini avulla, katosivat multa ahtaanpaikan traumat.

      Muistamisesta on siis joskus todellista psykologista hyötyä.

      • Edellistä elämää ei ole edes oluutu olemassa,sen sijaan uskovilla on tulevassa elämässä tämän elämän jälkeen,Ikuinen kiitollisuus palastajastamme Jeesuksesta joko on kautta on uusi elämä.


    • Valaistumassako

      Tut, tarvitsitko hypnoosia selvittääksesi edellisen elämän. Ymmärtääkseni viimeisimmät elämät on paremmin "suojattu"

      • Tut

        Muistan kaikki elämäni ihan päivätajunnassa ja täysin tietoisena. Muisti on minulla avattu, ei enää suojattu. Muistaminen tulee paljon ennen lopullista valaistumista. Kun muistat kaikki elämäsi, olet suurinpiirtein puolivälissä inkarnaatioketjuaan menossa.


    • Valaistumassako

      Tut, lisäkysymys. Minä vuonna synnyit tähän elämään?

      • Tut

        Tuohon kysymykseen jätän vastaamatta.


    • Valaistumassako

      Gary Renard näki aikaisemmat elämät mestareiden näyttämänä (arten ja pursah), ja hänellä enää yksi elämä jäljellä. Mitäs siihen sanot?

      • Tut

        Arten ja Purah ovat Garyn luomaa fiktiota. Heitä ole oikeasti olemassa. Gary siis kusettaa noiden henkilöiden suhteen.


    • Valaistumassako

      Väärin tut. Et siis usko tuon yapahtuneen. Onko IOK myös fiktiota?

    • Lääkärikirjasta

      "Onko mahdollista että syntymämerkit iholla olisivat edellisen elämän vammojen jälkiä? "

      Eivät tietenkään ole. Syntymämerkit syntyvät sikiövaiheessa.

      "Vastasyntyneillä on usein ihossa punaisia, ihonmyötäisiä verisuonimuutoksia (tuliluomi), jotka esiintyvät tavallisimmin nenän varressa, otsassa, yläluomissa, takaraivossa ja niskassa. Erityisesti viime mainittua kutsutaan haikaranpuremaksi ja otsasta löytyvää vastaavaa läiskää enkelin suudelmaksi. Ne ovat vaarattomia ja häviävät useimmiten muutamassa kuukaudessa tai vuodessa.

      Toinen yleinen hiussuonien laajentuma on punaviiniluomi, joka näkyy vastasyntyneellä toisinaan melko laaja-alaisena tumman punaisena läiskänä. Se ei häviä itsestään. Mikäli siitä on kosmeettista haittaa, muutos voidaan aikanaan poistaa kirurgisesti.

      Kolmas ja merkittävin verisuonimuutos on ns. mansikkaluomi. Se on normaalisti vaalea ensimmäiset elinviikot, mutta muuttuu sen jälkeen punoittavaksi ja karheaksi, ihon pinnasta koholla olevaksi läiskäksi. Mansikkaluomi muodostuu laajentuneista verisuonista, ja se tavallisesti kasvaa kokoa usean kuukauden ajan. Mansikkaluometkin ovat vaarattomia ja häviävät vuosien kuluessa. Joskus harvoin mansikkaluomi kasvaa usean senttimetrin läpimittaiseksi, sijaitsee hankalassa paikassa tai vuotaa verta, jolloin voidaan tarvita kirurgista hoitoa."

    • Tut

      Kävin kirjoittamassa myös IOK palstalle että Gary on valehdellut, kun sen huomasin. Totuus on uskallettava sanoa, silloin kun sen näkee.

      IOK sinänsä on omanlaisensa uskomusjärjestelmä ja uskokoot sen systeemin harjoittajat siihen ja harjoittakoot niitäö oppeja. Kyllähän Ihmeiden Oppikurssin harjoittamisella johonkin voi päästä. Täysin käyttökelpoista.

      Egottomuus ei ole kuitenkaan kaikki, edellytetään muutakin. Näkökulmastani katsottuna ei pidä pyrkiä egottomuuteen vaan parantamaan mielen korruptiot, etteivät ne ole tiellä.

      Tässä ketjussa keskitytään kuitenkin edellisiin elämiin.

    • Valaistumassako

      Asioista saa olla toki eri mieltä 😊

    • Tut

      Nää asiat on nähtävä todellakin vain mielipiteinä, niinkuin munkin juttuni. En voi omiakaan juttuja todistaa. Valitettavasti kunkin on toimittava aina niin oikein kuin pystyy. Jos kaikesta huolimatta toimii virheellisesti, niin sitten otetaan vain karmat kiltisti vastaan.

    • Valaistumassaki

      Juuri näin tut. Yhdestä asiasta olemme varmasti kaikki samaa mieltä. Olemme kuolemattomia. Se on tärkeintä

      • Valistunut

        Juuri näin, pojat. Se on yksi Homo Sapiensin lajipiirre, ja samaa ovat harrastaneet tiettävästi aiemmin eläneet kantalajimmekin. Wikistä:

        "Yleensä ihmisen kuoltua hänen läheisensä hautaavat vainajan kuolleen ruumiin ja pystyttävät muistomerkin. Useimmille ihmisyhteisöille on ominaista myös halu uskoa kuolemanjälkeiseen elämään tai sielun kuolemattomuuteen."


    • Olenmyösvalaistunutjo

      Tässä on kaikki elämäni, paitsi nykyinen, sekä henkenä taivaassa että lihassa maan päällä. Eläessäni Dasarathan ja Kaysalyan poikana Ramana eli Ramacandrana (Veeda-kirjallisuus) olin tuolloin kääpiö, ehkä 140-senttiä pitkä. Minut on kahdesti surmattu, mm. eläessäni Abinadina minut ruoskittiin hengiltä palavilla raipoilla, koska todistin niin rohkeasti Kuningas Nooaa ja hänen pappejaan vastaan heidän synneistään. Minut surmattiin myös 1247 jKr Kirkleyn nunnaluostarin prioritar Ursulan toimesta valuttamalla vereni maahan kun olin 87-vuotias ja tuolloin nimeni oli Robin Hood (Robert Huntingdon).

      En tiedä mitä vammoja olen saanut aikaisemmista elämistäni mutta yritän työstää noita kokemuksia käymällä läpi niitä.

      4:n vuorokauden mittaisen ajanjakson jälkeen Sanan sikämisestä sikisin Jumalan Pyhästä Hengestä olemassoloon nimellä Pyhä Henki ja sain myöhemmin taivaassa toiseksi nimekseni Gabriel (Veeda-kirjallisuudessa Ksirodakasaui Visnu).

      Ensimmäistä kertaa synnyin lihaa ja luuta olevaan ruumiiseen Varahadevana, villisika-inkarnaationa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin synnyin noin 241 (239) vuotta Aadamin luomisen jälkeen Sutapan ja Prsnin poikana Prsnigarbhana jonka vaimo oli nimeltään Laksmi (Veeda-kirjallisuus) ja jonka ainoa lapsi (poika) oli nimeltään Varuna. Tuolloin isäni Sutapa oli Brahmanin (Veeda-kirjallisuus) eli Aadamin (Raamattu) kymmenestä pojasta nuorin (Yksi-Kumara veljeksistä Veeda-kirjallisuudessa) ja syntyi noin 221 (219) vuotta Aadamin luomisen jälkeen.

      Elin vielä myöhemmin Kasyapan ja Aditin ensimmäisenä poikana Varuna jonka vaimo oli Varunani eli Varuni ja jonka kaksi pojista oli nimeltään Daksasavarni ja Puskara ja tytär Varuni (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Dasarathan ja Kaysalyan poikana Ramana eli Ramacandrana (Veeda-kirjallisuus) ja sitäkin myöhemmin Devakin ja Vasudevan poikana Krsnana (Veeda-kirjallisuus) joka syntyi noin 125 vuotta ennen vedenpaisumusta.

      Elin sitä myöhemmin Melkisedekinä, Saalemin kuninkaana ja sitä myöhemmin profeetta Eliana ja sitä myöhemmin Malakiana noin 500-400 eaa. ja sitä myöhemmin Abinadina 169 -148 eaa. uudella mantereella (Mormonin kirja) ja sitä myöhemmin Robert Huntingdonina (Robin Hood) 1161-1247 jaa. Englannissa ja sitä myöhemmin Visvambhara Misrana (Sri Caitanya Mahapradhu) joka syntyi 18.helmikuuta 1486 jaa. Bengalissa Intiassa (Veeda-kirjallisuus) ja sitä myöhemmin Martti Marttisena 1606-1706 jaa. Suomessa ja Amerikassa...

      • enalamitään

        Mä oon aina vaan ollut joku köyhä kalastaja tai kerjäläinen.

        EPIIISTÄ!!!!


      • Tut

        Olen yhden Kumaran lapsi myös, mutta siitä ei enempää. Alkujaan oli useita kumaroita, ja äitini oli Sanat Kumaran sisko. Äitini lankesi. Etsin äitini kunnes löydän, odotan häntä kunnes hän nousee taas samalle tasolle.

        Tämä on menneisyyden yksi haamu, mutta kertoo siitä ajasta, jolloin maaplaneetalle oltiin vasta perustamassa alustavaa siirtokuntaa ja kaukaisten galaktisten sotien jälkeistä emigranttien asuttamista.. Pitkä tarina, jota tuskin kokonaisuudessaan maan päällä kerrotaan. Akashasta voivat katsoa ne, jotka osaavat.


      • Tut

        Eli meidän sukumme tunnistaa jopa edelleenkin Sanat Kumaran kasvoista. Olemme vähän samanlaisia kaikki:
        http://www.sanatkumara.info/images/Gautama--for-book.jpg

        Tehtävämme on ylösnostaa koko maapallo, ei vain osa. Olemme täällä siksi. Emme kaipaam palvontaa, mutta osallistumme omalta osaltamme ihmiselämään. Ihmiselämän kuuluu myös riskit, kuten osan sukulaisten kohdalla on karulla tavalla huomattu.

        Mutta fakta on, kaikki nousevat ylös, poikkeuksia ei ole tällä maapallolla. Tällä pallolla olevat ovat tällä hetkellä kaikki nousussa.

        Positiivisuus on avainsana.


      • voemahoton2
        Tut kirjoitti:

        Olen yhden Kumaran lapsi myös, mutta siitä ei enempää. Alkujaan oli useita kumaroita, ja äitini oli Sanat Kumaran sisko. Äitini lankesi. Etsin äitini kunnes löydän, odotan häntä kunnes hän nousee taas samalle tasolle.

        Tämä on menneisyyden yksi haamu, mutta kertoo siitä ajasta, jolloin maaplaneetalle oltiin vasta perustamassa alustavaa siirtokuntaa ja kaukaisten galaktisten sotien jälkeistä emigranttien asuttamista.. Pitkä tarina, jota tuskin kokonaisuudessaan maan päällä kerrotaan. Akashasta voivat katsoa ne, jotka osaavat.

        Ja sitä sotimista on sitten pitänyt jatkaa täälläkin?

        Ei olis tietenkään sankareitakaan, jos ei olis mitään haastetta mistään. Elämä olis kai liiankin tasasta ja ihmiset kyllästyis. Ei, pitää olla päiden katkomisia ja hirttäjäisiä!

        No nythän tulee sitä aktionia taas Eurooppaankin, kun muslimit rynnii tänne. Moni varmaan jo luuli, että ei tartteis enää ainakaan täällä Suomessa nähdä mitään pahempia vastakkainasettuleita, mutta pieleen tais mennä sekin luulo taas.


      • Tietoajanoava
        Tut kirjoitti:

        Olen yhden Kumaran lapsi myös, mutta siitä ei enempää. Alkujaan oli useita kumaroita, ja äitini oli Sanat Kumaran sisko. Äitini lankesi. Etsin äitini kunnes löydän, odotan häntä kunnes hän nousee taas samalle tasolle.

        Tämä on menneisyyden yksi haamu, mutta kertoo siitä ajasta, jolloin maaplaneetalle oltiin vasta perustamassa alustavaa siirtokuntaa ja kaukaisten galaktisten sotien jälkeistä emigranttien asuttamista.. Pitkä tarina, jota tuskin kokonaisuudessaan maan päällä kerrotaan. Akashasta voivat katsoa ne, jotka osaavat.

        "In Hinduism, he (Sanat-Kumara) is worshiped as one of seven sons of Brahma."

        Brahmanilla (Aadamilla) oli 10 poikaa ja kuusi tytärtä. Sanat-Kumara oli yksi Brahmanin (Aadamin) kymmenestä pojasta mutta kuinka mones?
        "äitisi oli Sanat Kumaran sisko." Kuka Brahmanin (Aadam) kuudesta tyttärestä oli äitisi?


      • Nöyryyttäminätahdon
        enalamitään kirjoitti:

        Mä oon aina vaan ollut joku köyhä kalastaja tai kerjäläinen.

        EPIIISTÄ!!!!

        Kaikki me olemme kerjäläisiä, toiset ovat vaan liian ylpeitä myöntääkseen sen.


      • Tut
        Tietoajanoava kirjoitti:

        "In Hinduism, he (Sanat-Kumara) is worshiped as one of seven sons of Brahma."

        Brahmanilla (Aadamilla) oli 10 poikaa ja kuusi tytärtä. Sanat-Kumara oli yksi Brahmanin (Aadamin) kymmenestä pojasta mutta kuinka mones?
        "äitisi oli Sanat Kumaran sisko." Kuka Brahmanin (Aadam) kuudesta tyttärestä oli äitisi?

        Aadamin elämä sijoittuu ilmeisesti siihen kohtaan, jolloin porukka oli jo maassa. Näen Aadamin eteerisenä polynesialaisena. Aadam oli ihan erinäköinen kuin esim. Sanatin porukat toisella planeetalla. Erehtymisen mahdollisuus tietty kasvaa, kun katsotaan toisten jälleensyntymiä (tässä tapauksessa Adam).

        Sukulaisuusuhde ajoittuu kuitenkin siihen ajankohtaan, kun ei vielä oltu maassa. Porukka oli siirtymässä tälle pallolle. Tietääkseni Veda-kirjat ei kerro ajasta ennen maapallon ihmissivilisaatiota, mistä itse kerron. Itse en vielä silloin tullut tänne, tulin vasta 3300 vuotta sitten elettyäni toisessa aurinkokunnassa miljoonia vuosia.

        Nämä kumarat olivat kaikkein kehittyneimpiä fyysisiä tietoisuuksia jo silloin, mitä tähän aurinkokuntaan tulee. Itse olen alunperin muualta kuin nämä kumarat, mutta synnyin yhden sellaisen lapseksi. Äidillä oli useampia veljiä ja siskoja jo silloin, mutta tosiaan eleltiin muualla kuin maapallolla. Kumarat on ihan omaa luokkaansa, itse olen enemmänkin näitä manasaputria, hindulaiset ja vedakirjojen lukijat ymmärtää manasaputra-termin varmaankin. Muille se lienee hepreaa.


      • Tut
        Tietoajanoava kirjoitti:

        "In Hinduism, he (Sanat-Kumara) is worshiped as one of seven sons of Brahma."

        Brahmanilla (Aadamilla) oli 10 poikaa ja kuusi tytärtä. Sanat-Kumara oli yksi Brahmanin (Aadamin) kymmenestä pojasta mutta kuinka mones?
        "äitisi oli Sanat Kumaran sisko." Kuka Brahmanin (Aadam) kuudesta tyttärestä oli äitisi?

        Elli vähän selvennän. Kumarat on kaikkein korkeimpia tietoisuuksia tässä aurinkokunnassa, ja manasaputrat ovat heidän oppilaitaan. Toivottavasti hindutermistön selvennyksestä on jotain hyötyä.


      • Tut kirjoitti:

        Eli meidän sukumme tunnistaa jopa edelleenkin Sanat Kumaran kasvoista. Olemme vähän samanlaisia kaikki:
        http://www.sanatkumara.info/images/Gautama--for-book.jpg

        Tehtävämme on ylösnostaa koko maapallo, ei vain osa. Olemme täällä siksi. Emme kaipaam palvontaa, mutta osallistumme omalta osaltamme ihmiselämään. Ihmiselämän kuuluu myös riskit, kuten osan sukulaisten kohdalla on karulla tavalla huomattu.

        Mutta fakta on, kaikki nousevat ylös, poikkeuksia ei ole tällä maapallolla. Tällä pallolla olevat ovat tällä hetkellä kaikki nousussa.

        Positiivisuus on avainsana.

        Ei itseasiassa ole,vaatii paljon oppimista eriajoilta ennenkuin maapallolta pääsee eteenpäin. Minä pääsen viim.40v.jälkeen.jipii


    • Penuela

      Ihminen..Yksi sielu elää vain kerran. Jokaisella tässä ajassa elävällä on sieluja/henkiä "kumppaninaan". Vähintään 2hyvää ja 2 pahaa. Ihminen elää "vapaudessa" näiden välillä.. Elämme on koulu. Elämänkoulu ratkaisee mille "luokalle" päädymme kuoltuamme. Taivas ja helvetti ovat koulun eri luokkia. Eri asteita..Jumalan rakkaus tahtoo ohjata meitä .meistä itsestämme riippuu kuulemmeko. Omatunto on yksi Jumalan äänistä. Sinusta riippuu kuulet omantunnon ääntä vai et. Elämät joita luulette eläneenne eivät ole teidän vaan teille annettujen henkien elämiä.. 2 2 tai 10 10 ..100 100. Hyvä ja paha ..kumman valitset? Sinulla on vielä mahdollisuus valita..loppu todistus..hmm.. Kumpi vain. .on ehkä juuri sinulle" taivas"

      • Uskomatonta-naiiviutta

        Kuinka kummassa et pysty erottamaan edes itsekseen egoilevan, yksinpuhelevan satumaakarin omaksi ajanvietteekseen keksimiä höpinöitä jostakin "hänelle annetun hengen" elämästä?


    • Tieteelliset-tutkimukset

      https://www.amazon.com/Where-Reincarnation-Biology-Intersect-Stevenson/dp/0275951898

      Stevenson has collected over 2,600 reported cases of past-life memories of which 65 detailed reports have been published. Specific information from the children's memories has been collected and matched with the data of their claimed former identity, family, residence, and manner of death. Birthmarks or other physiological manifestations have been found to relate to experiences of the remembered past life, particularly violent death.

      Näissä tapauksissa on outoa, että lapsi, joka hädin tuskin on oppinut puhumaan, alkaa kertoa väkivaltaisesta tai onnettomuudessa tapahtuneesta kuolemastaan, antaen yksilöivää tietoa edellisestä identiteetistään. Hän kertoo kuolintavastaan, ja kun tämä edellinen persoona jäljitetään, niin paitsi että lapsen muistot täsmäävät edellisen persoonan elämään, myös edellisen persoonan kuolemaan liittyvä vamma täsmää lapsella olevan syntymämerkin tai vammaisuuden kanssa. Tämä ruumiillisten vammojen periytymisen mahdollisuus seuraavaan elämään oli itselleni kaikkein oudoin asia sulattaa koko jälleensyntymäasiassa. Data kuitenkin on dataa, ja yhteensattumaselitys on käytännössä mahdoton ottaen huomioon tapausten suuren lukumäärän.

      Mainittakoon, että yksikään tämän ketjun väitetyistä "jälleensyntymistä" ei kelpaisi jälleensyntymäTUTkijoiden aineistoon. Tämän ketjun lätinöille on löydettävissä hyvinkin psykologiset selitykset ilman minkäänlaisia viittauksia todellisiin jälleensyntymiin väitetyissä kehoissa.

      • Tut

        Toimit ihan oikein näkökulmastasi katsottuna. Asioihin on syytä suhtautua kriittisesti ja suhteellisuudentaju säilyttäen. Asemassasi toimisin täysin samoin, kun nyt toimit.


    • ViimeinenVipunen

      Minulla on täsmälleen rintalastan alapuolella jonkinlainen syntymämerkki, luomi-tai-mikä-lie. Juuri kyseiseen kohtaan iskettiin se puukko, joka tappoi minut pronssikaudella, lähellä Laatokkaa.
      Kuolemani jälkeen en saanut mitään aistihavaintoja, mutta silti näin, tunsin ja kuulin. Minut temmattiin jonnekin korkeuksiin ja minulle annettiin jokin tehtävä, jonka jälkeen minut siirrettiin nykyiseen ruumiiseeni.
      Minun ei tarvitse tietää edellisistä elämistäni mitän, hädin tuskin edes uskon koko asiaan, sillä tärkeintä tällä hetkellä on täyttää ja muistaa minulle annettu tehtävä

      • HistoriaKertoo

        Tuskinpa pronssikaudella Karjalassa puukkoja oli :)

        Suomen sekä pronssikauden että varhaismetallikauden löydöissä metallin määrä on vähäinen. Laatokan ympäristön ns. itäisessä kulttuurissa jopa niin vähäinen, että eroa kivikauteen on vaikea havaita. Pronssi on silloin ollut niin arvokas metalli, että harvinaisia pronssiesineitä on ollut vain ylhäisöllä.


      • Tut-kimus

        Kyllä sulla on ollut inkarnaatio myöhäispronssikauden jälkeenkin.


      • Tut-kimus

        Oikeasti jälleensyntymät on huvittavia. Ne on näet illuusioita nekin. Meidän henkinen olemus nirvanassa on sellainen, ettei se edes voi jälleensyntyä. Nää alemmat olemuspuolet näyttää pyörivän ruletissa kyllä, näennäisesti.


      • muaeiole
        Tut-kimus kirjoitti:

        Oikeasti jälleensyntymät on huvittavia. Ne on näet illuusioita nekin. Meidän henkinen olemus nirvanassa on sellainen, ettei se edes voi jälleensyntyä. Nää alemmat olemuspuolet näyttää pyörivän ruletissa kyllä, näennäisesti.

        Hehe, muakin naurattaa, eihän meitä ole oikeasti edes olemassakaan. Mehän olemme yhden superolennon mieltä kaikki. Pelkkä yhden ja saman mielen projektio. Todellisuus on Jumalan unta!


      • Tut-kimus
        muaeiole kirjoitti:

        Hehe, muakin naurattaa, eihän meitä ole oikeasti edes olemassakaan. Mehän olemme yhden superolennon mieltä kaikki. Pelkkä yhden ja saman mielen projektio. Todellisuus on Jumalan unta!

        Se on illuusiota, mikä näkyy. Tässä suhteessa esim. Ihmeiden Oppikurssi on oikeassa.

        Se on olemassa, mitä et voi nähdä. "Sinusta" siis se silmille ja henkisille silmille näkymätön osuus on olemassa. Voit kokea sitä kyllä, mutta edes henkiset silmät eivät sitä tavoita.

        Kun meditoimme pitkään, voimme havaita olemuksemme olevan kirkkaan peilinkaltainen. Kun katsot siihen peiliin, mitä monet luulee itseksi, näet illuusiohahmosi. Se voi olla kirkaskin, mutta silti illuusio. Tuo kirkas valvohahmo on nimeltään mentaali-/kausaalikeho. Se, joka katsoo peiliin, mutta ei itseänsä näe, on varsinainen Itse. Valohahmon takana, muotoa vailla oleva todellisuus.


      • Tut-kimus
        muaeiole kirjoitti:

        Hehe, muakin naurattaa, eihän meitä ole oikeasti edes olemassakaan. Mehän olemme yhden superolennon mieltä kaikki. Pelkkä yhden ja saman mielen projektio. Todellisuus on Jumalan unta!

        Ja tätä "tilaa" sanotaan Turiya-tilaksi, neljäs tila kolmen maailman takana. Oikeasti se ei ole edes tila, koska tilallisuuskin siellä lopulta katoaa. Voi sanoa myöskin abstraktiksi avaruudeksi kaiken muodon takana, mutta avaruus on käsitettävä muutoin kuin tavallisena tilallisia avaruutena. Se mikä ei ole muoto, on sinä Itse, abstrakti avaruus.

        Tilaa ei oikeasti voida kunnolla kuvata, mutta tässä jotain viitteitä tähän kokemuksellisuuteen. Tämä kokemuksellisuus on kaikille yhteinen peritöosa, tässä äärimmäinen subjektiivisista muuttuu objektiivisuudeksi tässä suhteessa. Kaikki ovat jo tässä tilassa, ainoa erottava piirre on tietoisuus. Toiset tietoisena, toiset ei.

        Kaikki todellinen tieto tulee tästä Turija-tilasta. Tietokin on illuusiota, jos se muotoillaan sanoiksi ja puetaan muotoon.


      • ViimeinenVipunen
        HistoriaKertoo kirjoitti:

        Tuskinpa pronssikaudella Karjalassa puukkoja oli :)

        Suomen sekä pronssikauden että varhaismetallikauden löydöissä metallin määrä on vähäinen. Laatokan ympäristön ns. itäisessä kulttuurissa jopa niin vähäinen, että eroa kivikauteen on vaikea havaita. Pronssi on silloin ollut niin arvokas metalli, että harvinaisia pronssiesineitä on ollut vain ylhäisöllä.

        Minä en kertonutkaan koko tarinaani. Ja sitä paitsi ne puukot voidaan tehdä myös luusta ja kivestä, ei metalli ole ainoa aine


      • huhuhji
        ViimeinenVipunen kirjoitti:

        Minä en kertonutkaan koko tarinaani. Ja sitä paitsi ne puukot voidaan tehdä myös luusta ja kivestä, ei metalli ole ainoa aine

        vuolukivestä tehtiin ainakin keihään- ja nuolenkärkiä, joten miksei myös puukkojakin.


    • Valaistumassako

      Joskus tuntuu, että tässä ei ole mitään järkeä! Siis elämässä yleensä.

      • a1234567

        Ja silti sä kuitenkin luulet, että olet valaistumassa?


    • Luomet on ihmisen tähtikartta kotiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      157
      27820
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      202
      17747
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      352
      9290
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6368
    5. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      19
      4163
    6. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3771
    7. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      24
      1817
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1477
    9. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      49
      1225
    10. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      50
      1164
    Aihe