Voisiko joku kertoa mulle mitä se Jumalan tuli tarkoittaa, kun täällä sitä niin mainostetaan
Jumalan tuli ?
60
560
Vastaukset
- tulen.voima
Pyhyys ja tuli vastaa sitä voimaa, jonka ääressä luotu ei voi olla kuolematta.
Siten myös Helvetintuli - on Sana joka tuomitsee kuolemaan kadotetun.
Tulen hehku kertoo luonnostaan sen, mitä se tekee kohdatessaan katoavaisuuden.- tulen.määrä
Mutta, Jumalan tuli sytyttää Hengen kautta ihmisen, joka on Herrassa.
Sitä vastaan ei perkeleen voimat voi mitään.
Verrokkina aika, kun Jeesus Getsemanen puutarhassa sanoi MINÄ OLEN, kaatui sotilasjoukko - joka oli häntä pidättämässä.
Siis vaikka sille annettiin kuitenkin valta tehtäväänsä, se sai sen itse Luojalta, mutta jos tuota tilannetta ei olisi tarkoitettu tapahtuvaksi, itse Mestari olisi kävellyt pois.
Tulella voi olla monisäikeinen voima, lievenpänä ja kaikentuhoavana.
- mummikainuusta
Tuli kuvaa Raamatussa Jumalan kirkkautta, vihaa ja tuomiota. Se kuvaa myös Jumalan Sanan voimaa, mutta myös taivaan puhtautta ja kirkkautta. Tulella Jumala myös puhdistaa omiaan ja koettelee uskovan elämäntyön. Ja lopuksi, sillä kuvataan iankaikkista kadotusta, jossa palaa ikuisesti tuli.
- kysyvätaas
Mistä näkee ja huomaa sen, kun ihmisessä on Jumalan tuli.... miten sen uskovassa huomaa?
kysyvätaas kirjoitti:
Mistä näkee ja huomaa sen, kun ihmisessä on Jumalan tuli.... miten sen uskovassa huomaa?
Jumalan rakkaus on Jumalan tuli. Jumala on rakkaus, Sana ja Henki.
Jumalan rakkaus sai Herran Jeesuksen Kristuksen tulemaan alas taivaasta ihmiseksi kuolemaan meidän syntisten puolesta. Jumalan rakkauden tuli leimahti Golgatalla.
Sitten Jumalan rakkaus vuodatettiin uskovien sydämiin Pyhässä Hengessä helluntaipäivänä. Jumalan rakkaus on se voima joka saa uskovan liikkeelle antamaan itsensä ensin Jumalalle ja sitten myös ihmisten palvelemiseen (Apt 1:8). Tämä siis rakkauden, Jumalan, Jeesuksen Kristuksen Hengen kautta vaikuttavalla uskolla.
Luuk:12:49 "TULTA minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!"
Korkea Veisu:8:6 "Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä RAKKAUS on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, ON HERRAN LIEKKI."
Apt 2:1 "Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja TÄYTTI KOKO HUONEEN, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin TULISIA KIELIÄ, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki PYHÄLLÄ HENGELLÄ TÄYTETYIKSI ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi."
Galatalaiskirje:5:6 "Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan RAKKAUDEN KAUTTA VAIKUTTAVA USKO."
1 Joh 4:9 "Siinä ilmestyi meille JUMALAN RAKKAUS, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, ETTÄ ME ELÄISIMME HÄNEN KAUTTANSA."
Roomalaiskirje:15:30 "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JA HENGEN RAKKAUDEN KAUTTA auttamaan minua taistelussani, rukoilemalla minun puolestani Jumalaa,"
Rooom 16:14 "Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa."
Joh 15: 9 "Pysykää minun rakkaudessani."
Joh 15:5 "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä."
1 Kor 13:1 "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi"kysyvätaas kirjoitti:
Sen huomaa rakkautena. Jos uskovassa on Jumalan vaikuttamaa rakkautta.
Jaikal91 kirjoitti:
Sen huomaa rakkautena. Jos uskovassa on Jumalan vaikuttamaa rakkautta.
Jumalan rakkaus uskovassa on Pyhässä Hengessä. Pyhän Hengen hedelmä uskovassa on rakkaus.
Gal 5:22-23 "Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen."
Siinä uskovassa, jossa nämä tunnusterkit näkyvät, on Jumalan tuli.Jaikal91 kirjoitti:
Jumalan rakkaus uskovassa on Pyhässä Hengessä. Pyhän Hengen hedelmä uskovassa on rakkaus.
Gal 5:22-23 "Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen."
Siinä uskovassa, jossa nämä tunnusterkit näkyvät, on Jumalan tuli.Lisää tunnusmerkkejä uskovasta jossa on Jumalan tuli
1 Kor 13:4-7 "Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile, ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
Voit vaihtaa rakkauden paikalle arvioitavana olevan uskovan nimen (mieluimmin oman nimen) ja tutkia käyttäytyykö hän niin kuin tässä sanotaan rakkauden käyttäytyvän. Joka tapauksessa Jumala, joka on rakkaus, toimii tällä tavalla. Siinä määrin kuin yksilöuskovassa näkyy nämä tunnusmerkit, hänessä vaikuttaa Pyhä Henki.- taas.höpertää
Jaikal91 kirjoitti:
Jumalan rakkaus on Jumalan tuli. Jumala on rakkaus, Sana ja Henki.
Jumalan rakkaus sai Herran Jeesuksen Kristuksen tulemaan alas taivaasta ihmiseksi kuolemaan meidän syntisten puolesta. Jumalan rakkauden tuli leimahti Golgatalla.
Sitten Jumalan rakkaus vuodatettiin uskovien sydämiin Pyhässä Hengessä helluntaipäivänä. Jumalan rakkaus on se voima joka saa uskovan liikkeelle antamaan itsensä ensin Jumalalle ja sitten myös ihmisten palvelemiseen (Apt 1:8). Tämä siis rakkauden, Jumalan, Jeesuksen Kristuksen Hengen kautta vaikuttavalla uskolla.
Luuk:12:49 "TULTA minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!"
Korkea Veisu:8:6 "Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi. Sillä RAKKAUS on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus, sen hehku on tulen hehku, ON HERRAN LIEKKI."
Apt 2:1 "Ja kun helluntaipäivä oli tullut, olivat he kaikki yhdessä koolla. Ja tuli yhtäkkiä humaus taivaasta, niinkuin olisi käynyt väkevä tuulispää, ja TÄYTTI KOKO HUONEEN, jossa he istuivat. Ja he näkivät ikäänkuin TULISIA KIELIÄ, jotka jakaantuivat ja asettuivat heidän itsekunkin päälle. Ja he tulivat kaikki PYHÄLLÄ HENGELLÄ TÄYTETYIKSI ja alkoivat puhua muilla kielillä, sen mukaan mitä Henki heille puhuttavaksi antoi."
Galatalaiskirje:5:6 "Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan RAKKAUDEN KAUTTA VAIKUTTAVA USKO."
1 Joh 4:9 "Siinä ilmestyi meille JUMALAN RAKKAUS, että Jumala lähetti ainokaisen Poikansa maailmaan, ETTÄ ME ELÄISIMME HÄNEN KAUTTANSA."
Roomalaiskirje:15:30 "Mutta minä kehoitan teitä, veljet, Herramme JEESUKSEN KRISTUKSEN JA HENGEN RAKKAUDEN KAUTTA auttamaan minua taistelussani, rukoilemalla minun puolestani Jumalaa,"
Rooom 16:14 "Kaikki, mitä teette, tapahtukoon rakkaudessa."
Joh 15: 9 "Pysykää minun rakkaudessani."
Joh 15:5 "Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä."
1 Kor 13:1 "Vaikka minä puhuisin ihmisten ja enkelien kielillä, mutta minulla ei olisi rakkautta, en minä mitään olisi"Jaikali taas höpertää ymmärtämättömänä omiaan !
Ei se tuli mikään Rakkaus ole !
Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Tuli polttaa väärän pois, eli poistaa kaikkea mikä on epäpuhdasta !
Tuli eli kärsimykset koettelevat ja pyhittävät uskovaa, sillä siinä silloin kuona palaa, kuten "Mummikainuusta" oikein kirjoitti.
Eli Jumala vie uskovan jossain vaiheessa kärsimyksiiin eli tuleen ja siellä siis kärsimysten kautta Jumala poistaa epäpuhtauksia uskovasta !
Kärsimysten, eli tulen avulla siis Jumala pyhittää ja puhdistaa ja pesee uskovaa, kohti täysi-ikäisyyttä !
Uskova siis oppii ja kasvaa ja pyhittyy juuri tulen eli kärsimysten kautta ja avulla.
Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava
Mal. 1:2. Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän ja kuka voi seistä horjumatta, kun hän ilmestyy? Sillä hän on kuin kultasepän tuli, kuin pesijäin saippua.
3. Hän istuu ja sulattaa, puhdistaa hopean. Hän puhdistaa Leevin pojat, jalostaa heidät kuin kullan ja hopean, niin että he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa
Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.
Eli Jeesus kastaa meidät ensin Hengellä uudestisyntymisessämme, ja sitten Hän kastaa meidät tulella, eli kärsimyksillä !
Mutta tulen eli kärsimysten on siis tarkoitus viedä meidät Hengelliseen täysi-ikäisyyteen, eli "täydellisyyteen", siis valmistaa meidät tehtäviimme aikuisiksi uskoviksi.
Ef. 4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
Jeesus itse kävi edeltämme tuon Tien, ja siten Hän viitoitti Tien omalla esimerkillään, myös meillekin, Hänen seuraajillensa !
Mutta Jaikali, joka yrittää esiintyä opettajana, ei itsekkään vielä näitä asioita ymmärrä.
Älä Jaikali yritä opettaa muita, kun et näitä asioita vielä kyllin itsekkään ymmärrä ! - mummikainuusta
taas.höpertää kirjoitti:
Jaikali taas höpertää ymmärtämättömänä omiaan !
Matt. 3:11 Minä kastan teidät vedellä parannukseen, mutta se, joka minun jäljessäni tulee, on minua väkevämpi, jonka kenkiäkään minä en ole kelvollinen kantamaan; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella.
Tuli eli kärsimykset koettelevat ja pyhittävät uskovaa, sillä siinä silloin kuona palaa, kuten "Mummikainuusta" oikein kirjoitti.
Eli Jumala vie uskovan jossain vaiheessa kärsimyksiiin eli tuleen ja siellä siis kärsimysten kautta Jumala poistaa epäpuhtauksia uskovasta !
Kärsimysten, eli tulen avulla siis Jumala pyhittää ja puhdistaa ja pesee uskovaa, kohti täysi-ikäisyyttä !
Uskova siis oppii ja kasvaa ja pyhittyy juuri tulen eli kärsimysten kautta ja avulla.
Mal. 1:2. Mutta kuka kestää hänen tulemisensa päivän ja kuka voi seistä horjumatta, kun hän ilmestyy? Sillä hän on kuin kultasepän tuli, kuin pesijäin saippua.
3. Hän istuu ja sulattaa, puhdistaa hopean. Hän puhdistaa Leevin pojat, jalostaa heidät kuin kullan ja hopean, niin että he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa
Hepr. 2:10 Sillä hänen, jonka tähden kaikki on ja jonka kautta kaikki on, sopi, saattaessaan paljon lapsia kirkkauteen, kärsimysten kautta tehdä heidän pelastuksensa päämies täydelliseksi.
Eli Jeesus kastaa meidät ensin Hengellä uudestisyntymisessämme, ja sitten Hän kastaa meidät tulella, eli kärsimyksillä !
Mutta tulen eli kärsimysten on siis tarkoitus viedä meidät Hengelliseen täysi-ikäisyyteen, eli "täydellisyyteen", siis valmistaa meidät tehtäviimme aikuisiksi uskoviksi.
Ef. 4:13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
Jeesus itse kävi edeltämme tuon Tien, ja siten Hän viitoitti Tien omalla esimerkillään, myös meillekin, Hänen seuraajillensa !
Mutta Jaikali, joka yrittää esiintyä opettajana, ei itsekkään vielä näitä asioita ymmärrä.
Älä Jaikali yritä opettaa muita, kun et näitä asioita vielä kyllin itsekkään ymmärrä !Taisit selittää selkeämmin kuin minä! :)
- taas.höpertää
mummikainuusta kirjoitti:
Taisit selittää selkeämmin kuin minä! :)
Se olisi kyllä yllätys, jos sinua paremmin onnistuisin.
En näet ole mikään opettaja ja ulosantini on siksi heikkoa.
Mutta tuosta jäi yksi hyvä Sananpaikka pois, vaikka varmaan monikin, mutta yhden tärkeän muistin kuitenkin.
Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
Siis vain se joka on itse käynyt kärsimysten Tien, kykenee kärsiviä ymmärtämään ja siten myös auttamaan ja tukemaan heidän kärsimyksissään!
Jaikali sen sijaan ei kykene ymmärtämään vielä näitä asioita, eikä siten ymmärrä syvemmin kärsiviä uskovia, vaan hän satuttaa heitä omavoimaisilla kirjoituksillaan vain.
Tuossa tuli muuten samalla hieman vahvsitusta siitä, että Tiemme ovat Herran kanssa yhteneväiset:
1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
Tätä Sanankohtaa ei ymmärrä oikein, kuin vain se joka on kärsimysten Tien käytnyt itse henk koht läpi.
Siis tuossa ei sanota siten, kuin moni luulee, eli ei puhuta tästä:
1. Piet. 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään?
Tuossa 4 luvun kohdassa puhutaan ns. puhdistus kärsimyksestä!
Eli esim. Job kulki tuon puhdistus kärsimyksen Tien, eikä ollut siis kuritettavana omien pahojen tekojensa vuoksi.
Jumala siis ensin antoi erittäin hyvän todistuksen Jobista, ennen niitä kärsimyksiä:
Job 1:8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
Job 2:3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
Siis ei pahojen tekojensa vuoksi Job kärsinyt, vaan hänkin kävi uskovan puhdistus kärsimysten Tien läpi, ja sen käytyään hän vasta syvemmin tunsi Isän Jumalan, ja sitten vasta Jumala pystyi Jobia siunaamaan enemmän kuin aiemmin.
Jobin kirja on siis nähdäkseni ns. vertaistuki kertomus kärsimyksissä olevalle uskovalle.
Huomatkaa tämä, että nuo 3 Jobin "ystävää" sen sijaan luulivat selvästi niin, että Job kärsi vain omien pahojen tekojensa vuoksi, vaikka selvästi näin ei ollut, jos luemme Jumala arvion niin alusta kuin lopusta:
7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.
Tässä syy, miksi usein uskovat veljemmekin lyövät lyötyä eli kärsivää uskovaa, eli he eivät ymmärrä mitään näistä asioista vielä, ja siksi he luulevat Jumalan tahdon mukaan kärsivän uskovan, kärsivän omien pahojen tekojensa vuoksi vain!
Jaikali on yksi näistä ymmärtämättömistä, sen kertoi hyvin hänen oman aloituksensa sanoma ja viesti: "Jeesus Kristus meille kaikkiriittävä Jumala "
Se koko alustus on siis hengellisen pelokkaan lapsen kirjoitus, lapsen joka pelkää kuritusta ja kärsimyksiä, eikä kykene niitä hyväksymään Jumalan tahtona ja tarkoituksena.
Jaikali ohitti yliolkaisesti siinä kärsivät uskovat, koska hän ei itse ole kokenut vielä kärsimysten Tietä, ja siten hän kirjoituksellaan teki yhtä pahaa kuin nuo Jobin 3 "ystävää".
No, eihän ymmärtämättömältä voi vaatia!
Kuitenkin ongelmana on se, että Jaikali itse luulee ymmärtävänsä paljonkin ja hän luulee olevansa joku Jumalan asettama opettaja mukamas.
Vaikka oikeasti Jaikali ei ole Hengellisesti vielä sen vertaa itse kasvanut, että Jumala olisi voinut viedä häntä kärsimysten Tielle kasvamaan ja oppimaan ja pyhittymään ja puhdistumaan.
Jaikali on siis yhä lapsi, vaikka itse kuvittelee olevansa aikuinen, muuten jättäisin asian sikseen, mutta kun hän kirjoituksillaan satuttaa ja johtaa harhaan nuorempia uskovia, siksi en voi jättää väliin hänen kohdallaan!
Siis muiden uskovien vuoksi en voi ohittaa näitä asioita, vaikka tiedän niiden kirpaisevan Jaikalia. taas.höpertää kirjoitti:
Jaikali taas höpertää ymmärtämättömänä omiaan !
Älä Jaikali yritä opettaa muita, kun et näitä asioita vielä kyllin itsekkään ymmärrä !Oletko luetaankosanaa? Mutta sama se....
Ymmärrän myös tämän kärsimyksen jonkinlaisena tulena. Mutta Jumalan rakkaus on se tuli joka sai Herran Jeesuksen liikkeelle, alas taivaasta. Jumalan rakkauden tuli on myös se voima Josta Apt 1:8 puhuu. Sillä vaikka minulla olisi kaikki usko ja kaikki armolahjat, mutta minulla ei olisi rakkautta, mitä se minua hyödyttää evankeliumin työssä. Jumala vuodattaa rakkautensa uskovaan Pyhässä Hengessä. Silloin uskova lähtee liikkeelle oikeista motiiveista joka on rakkaus ja hätä hukkuvista sieluista. Sama voima kuin Jeesuksenkin sai liikkeelle.
Näin se on Raamatussa, mutta en tiedä miten sinä tämän tulkitset, onko tämä aivan mettässä, tämä käsitykseni. Poljetko tämän aivan maahan asti ja hypit vielä päällä?
Jos olet luetaankosanaa, en ihmettele että kritisoit ja oikaiset "harhaoppista". Sinähän oikaiset ihan kaikkia kirjoittajia, paitsi sinut aamentavat.taas.höpertää kirjoitti:
Mutta tuosta jäi yksi hyvä Sananpaikka pois, vaikka varmaan monikin, mutta yhden tärkeän muistin kuitenkin.
Hepr. 2:18 Sillä sentähden, että hän itse on kärsinyt ja ollut kiusattu, voi hän kiusattuja auttaa.
Siis vain se joka on itse käynyt kärsimysten Tien, kykenee kärsiviä ymmärtämään ja siten myös auttamaan ja tukemaan heidän kärsimyksissään!
Jaikali sen sijaan ei kykene ymmärtämään vielä näitä asioita, eikä siten ymmärrä syvemmin kärsiviä uskovia, vaan hän satuttaa heitä omavoimaisilla kirjoituksillaan vain.
Tuossa tuli muuten samalla hieman vahvsitusta siitä, että Tiemme ovat Herran kanssa yhteneväiset:
1. Piet. 4:1 Koska siis Kristus on kärsinyt lihassa, niin ottakaa tekin aseeksenne sama mieli-sillä joka lihassa kärsii, se lakkaa synnistä-
Tätä Sanankohtaa ei ymmärrä oikein, kuin vain se joka on kärsimysten Tien käytnyt itse henk koht läpi.
1. Piet. 2:20 Sillä mitä kiitettävää siinä on, jos te olette kärsivällisiä silloin, kun teitä syntienne tähden piestään?
Eli esim. Job kulki tuon puhdistus kärsimyksen Tien, eikä ollut siis kuritettavana omien pahojen tekojensa vuoksi.
Jumala siis ensin antoi erittäin hyvän todistuksen Jobista, ennen niitä kärsimyksiä:
Job 1:8 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa."
Job 2:3 Niin Herra sanoi saatanalle: "Oletko pannut merkille palvelijaani Jobia? Sillä ei ole maan päällä hänen vertaistansa; hän on nuhteeton ja rehellinen mies, pelkää Jumalaa ja karttaa pahaa. Vielä hän pysyy hurskaudessansa, ja sinä olet yllyttänyt minut häntä vastaan, tuhoamaan hänet syyttömästi."
Siis ei pahojen tekojensa vuoksi Job kärsinyt, vaan hänkin kävi uskovan puhdistus kärsimysten Tien läpi, ja sen käytyään hän vasta syvemmin tunsi Isän Jumalan, ja sitten vasta Jumala pystyi Jobia siunaamaan enemmän kuin aiemmin.
Jobin kirja on siis nähdäkseni ns. vertaistuki kertomus kärsimyksissä olevalle uskovalle.
Huomatkaa tämä, että nuo 3 Jobin "ystävää" sen sijaan luulivat selvästi niin, että Job kärsi vain omien pahojen tekojensa vuoksi, vaikka selvästi näin ei ollut, jos luemme Jumala arvion niin alusta kuin lopusta:
7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.
Tässä syy, miksi usein uskovat veljemmekin lyövät lyötyä eli kärsivää uskovaa, eli he eivät ymmärrä mitään näistä asioista vielä, ja siksi he luulevat Jumalan tahdon mukaan kärsivän uskovan, kärsivän omien pahojen tekojensa vuoksi vain!
Jaikali on yksi näistä ymmärtämättömistä, sen kertoi hyvin hänen oman aloituksensa sanoma ja viesti: "Jeesus Kristus meille kaikkiriittävä Jumala "
Se koko alustus on siis hengellisen pelokkaan lapsen kirjoitus, lapsen joka pelkää kuritusta ja kärsimyksiä, eikä kykene niitä hyväksymään Jumalan tahtona ja tarkoituksena.
Jaikali ohitti yliolkaisesti siinä kärsivät uskovat, koska hän ei itse ole kokenut vielä kärsimysten Tietä, ja siten hän kirjoituksellaan teki yhtä pahaa kuin nuo Jobin 3 "ystävää".
Kuitenkin ongelmana on se, että Jaikali itse luulee ymmärtävänsä paljonkin ja hän luulee olevansa joku Jumalan asettama opettaja mukamas.
Vaikka oikeasti Jaikali ei ole Hengellisesti vielä sen vertaa itse kasvanut, että Jumala olisi voinut viedä häntä kärsimysten Tielle kasvamaan ja oppimaan ja pyhittymään ja puhdistumaan.
Jaikali on siis yhä lapsi, vaikka itse kuvittelee olevansa aikuinen, muuten jättäisin asian sikseen, mutta kun hän kirjoituksillaan satuttaa ja johtaa harhaan nuorempia uskovia, siksi en voi jättää väliin hänen kohdallaan!
Siis muiden uskovien vuoksi en voi ohittaa näitä asioita, vaikka tiedän niiden kirpaisevan Jaikalia.Nyt minä näen että olet luetaanko sanaa nimmari vaikka nyt käytät toista nimmaria niin sinut teksteistäsi heti tunnistetaan.
- taasjälleenkerran
Aina löytyy panettelija vaikka viestit on ok.
Taisit selittää selkeämmin kuin minä! :)
Oletko mummi luetaankosanaa kanssa yhtä mieltä? Opettaako hän oikein ja oikealla tavalla ja minä väärin? Oletko hänen tukijansa hänen teoissaan?
Huomaatko että tämä henkilö "taas.höpertää" kirjoittaa ihan samalla tavalla kuin luetaankosanaa kirjoitti joku aika sitten? Hänen uusi nimmarikin viittaa luetaankosanaan.- Sananvoimaa
Hengen paloa.
- mummikainuusta
taas.höpertää kirjoitti:
Siis muiden uskovien vuoksi en voi ohittaa näitä asioita, vaikka tiedän niiden kirpaisevan Jaikalia.Hepr. 2:17. Sen vuoksi hänen piti tulla kaikessa veljiensä kaltaiseksi, jotta hänestä tulisi laupias ja uskollinen ylipappi tehtävissään Jumalan edessä ja hän voisi sovittaa kansan synnit.
18. Koska hän on itse kärsinyt ja ollut kiusattu, hän kykenee kiusattuja auttamaan.
Näistä jakeista tuli mieleeni seuraavat Room. kirjeen jakeet
Room. 5:3. Emmekä ainoastaan siitä, vaan me kerskaamme myös ahdistuksista, tietäen, että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4. kärsivällisyys koetuksen kestämistä ja koetuksen kestäminen toivoa.
5. Mutta toivo ei tuota pettymystä, sillä Jumalan rakkaus on vuodatettu meidän sydämiimme Pyhän Hengen kautta, joka on meille annettu.
6. Kun olimme vielä heikkoja, Kristus kuoli oikeaan aikaan jumalattomien puolesta.
7. Tuskin kukaan on valmis kuolemaan jonkun vanhurskaan puolesta; hyvän ihmisen puolesta joku kenties uskaltaa kuolla.
8. Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun me vielä olimme syntisiä.
9. Paljon ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautettuja hänen veressään, pelastumme hänen kauttaan vihasta.
Nykyään ihmiset haluavat vain omasta mielestään hyviä asioita tyydyttääkseen omia himojaan. Jotenkin "tuli" liitetään niihin vahvasti. Kuvitellaan, että ihminen voisi sen saada itselleen omaan käyttöön. Kuitenkin näen Raamatusta tulen tekevän jotain muuta kuin itse haluaisin - lihallisena ihmisenä. En halua kärsimyksiä! Ei meistä kukaan halua niitä!
Minua lohduttaa Room. kirjeen kohta: ...että ahdistus saa aikaan kärsivällisyyttä,
4. kärsivällisyys koetuksen kestämistä ja koetuksen kestäminen toivoa.
Itse olen käynyt läpi monet ahdistukset. Joko itseaiheutettuna tai toisten aikaansaamina. Näkyykö minussa kärsivallisyyttä? Itse en sitä näe ja ehkäpä sitä pitäisi arvioida jonkun ulkopuolisen. Mutta tähän sanaan luotan ja uskon, että Jumala armossaan vie myös minua eteenpäin. Kuten jokaista muutakin uskovaa.
Joitain vuosia sitten minun uskoni koeteltiin ja se mureni pölyksi, jonka tuuli vei. Mutta sain uskon Jeesukselta Kristukselta ja tämä usko kestää, koska takuumiehenä on itse Jumala!
Jokaisen usko koetellaan. Oikeastaan koetellaan Rakastammeko Totuutta eli Jumalan Sanaa. Uskommeko siihen ja elämmekö sen mukaan? Vai elämmekö omien mielihalujen mukaan? Tässä kaikessa "tulena" on eksytykset, jotka vellovat ympäri maapalloa. Vain siellä täällä herätyksen tuli hiukan pääsee leimahtamaan liekkeihin.
Minua huolettaa Jeesuksen sanat Luukkaan evankeliumissa: (18:8) 8. ...Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?
Mutta kaikesta huolimatta meillä on toivo paremmasta! Meillä on iankaikkisen elämän toivo! Olemme ahdistuksissa ja koetuksissa, mutta meillä on kuitenkin toivo! Se auttaa meitä katsomaan asioita Jumalan näkövinkkelistä ja ehkä hiukan ymmärtämään, miksi olemme tai ainakin ahdistusten helpottaessa, miksi olimme niissä ahdistuksissa ja koetuksissa. Itseäni tämä on hiukan helpottanut. Olen ymmärtänyt mitä Jumala halusi opettaa minulle - kantapään kautta. - mummikainuusta
Jaikal91 kirjoitti:
Oletko mummi luetaankosanaa kanssa yhtä mieltä? Opettaako hän oikein ja oikealla tavalla ja minä väärin? Oletko hänen tukijansa hänen teoissaan?
Huomaatko että tämä henkilö "taas.höpertää" kirjoittaa ihan samalla tavalla kuin luetaankosanaa kirjoitti joku aika sitten? Hänen uusi nimmarikin viittaa luetaankosanaan.Ensiksi haluan sanoa, etten ole kenenkään puolella tai toista vastaan. Haluan vain asiallisesti keskustella hengellisistä asioista.
Mielestäni kirjoitit rakkaudesta ihan oikein. Kuitenkaan en pidä Jumalan tulena rakkautta, vaan se on erilainen muoto Jumalan antamista lahjoista tai asioista. Vaikka rakkaus vuodatetaan meihin, se ei ole tulta, joka olisi meissä. Pyhää Henkeä kyllä kuvataan helluntaina tulisina kielinä, se on totta. Mutta Hänen toimintansa ei kuvata tulena.
Toisaalta, jos ajatellaan, että Jumalan tuli puhdistaa meitä, silloin meissä näkyy paremmin Jumalan antama rakkaus, jota ilman on mahdotonta toimia Jumalan mielen mukaisesti. Silloin se olisi yksi näkyvä piirre meissä, kuten esm. kärsivällisyys jne.
Tässä pohtiessani tätä tuli-asiaa, olen tullut siihen tulokseen, että tuli kuvaa Jumalan ja taivaan kirkkautta. Se kuvaa myös Jumalan kiivautta ja vihaa. tuli kuvaa myös Jumalan sanan voimaa. Jumalan tuli myös koettelee uskovia ja heidän tekojaan sekä puhdistaa uskovia. Se on myös iankaikkisen kadotuksen vertauskuva. Surullinen tämä viimeinen...
Tähän mennessä en ole löytänyt kohtaa, jossa tämä tuli olisi ihmisessä itsessään ja ihmisen itsensä hallittavana. mummikainuusta kirjoitti:
Ensiksi haluan sanoa, etten ole kenenkään puolella tai toista vastaan. Haluan vain asiallisesti keskustella hengellisistä asioista.
Mielestäni kirjoitit rakkaudesta ihan oikein. Kuitenkaan en pidä Jumalan tulena rakkautta, vaan se on erilainen muoto Jumalan antamista lahjoista tai asioista. Vaikka rakkaus vuodatetaan meihin, se ei ole tulta, joka olisi meissä. Pyhää Henkeä kyllä kuvataan helluntaina tulisina kielinä, se on totta. Mutta Hänen toimintansa ei kuvata tulena.
Toisaalta, jos ajatellaan, että Jumalan tuli puhdistaa meitä, silloin meissä näkyy paremmin Jumalan antama rakkaus, jota ilman on mahdotonta toimia Jumalan mielen mukaisesti. Silloin se olisi yksi näkyvä piirre meissä, kuten esm. kärsivällisyys jne.
Tässä pohtiessani tätä tuli-asiaa, olen tullut siihen tulokseen, että tuli kuvaa Jumalan ja taivaan kirkkautta. Se kuvaa myös Jumalan kiivautta ja vihaa. tuli kuvaa myös Jumalan sanan voimaa. Jumalan tuli myös koettelee uskovia ja heidän tekojaan sekä puhdistaa uskovia. Se on myös iankaikkisen kadotuksen vertauskuva. Surullinen tämä viimeinen...
Tähän mennessä en ole löytänyt kohtaa, jossa tämä tuli olisi ihmisessä itsessään ja ihmisen itsensä hallittavana.>>>Tähän mennessä en ole löytänyt kohtaa, jossa tämä tuli olisi ihmisessä itsessään ja ihmisen itsensä hallittavana.<<<
Mielestäni Jumalan tuli on nimenomaan Jumalan rakkaus joka sai Jeesuksen liikkeelle. Myös Häneen uskovaan Jumala vuodattaa Pyhän Hengen. Koska Pyhä Henki on Jumala, ja Jumala on rakkaus, uskovaan vuodatetaan Jumalan rakkaus Pyhässä Hengessä. Pyhä Henki sitten on voima joka saa uskovan itse tahtomaan tehdä jotakin Jumalalalle ja sielujen hyväksi.
>>>Ensiksi haluan sanoa, etten ole kenenkään puolella tai toista vastaan. <<<
Hyvä että et mitätöinyt minua luetaankosanan kanssa etkä ole minua vastaan hänen kanssaan (hän on minua vastaan). Mutta huomasitko kenen kanssa olit samaa mieltä? "Taisit selittää selkeämmin kuin minä!"
Tiesitkö tuota viestiäsi kirjoittaessa että taas.höpertää on suurella todennäköisyydellä "luetaanko sanaa". Hän kirjoitti minusta:
>>>Jaikali taas höpertää ymmärtämättömänä omiaan !<<<
>>>Jaikali on siis yhä lapsi, vaikka itse kuvittelee olevansa aikuinen,<<<
Sitten hän väittää
>>>Ei se tuli mikään Rakkaus ole !<<<
Ja sinä olet tuon henkilön kanssa samaa mieltä ko aiheesta ja minusta??? Niinkö? Toteat että hän selitti asian paremmin kuin sinä. Olet siis hänen kanssaan samaa mieltä ja aamensit KAIKKI hänen tekstissään?
Kuitenkin sinä tunnustat että minä kirjoitin oikein rakkaudesta. Ja minä kirjotin että rakkaus on Jumalan tuli jota sinä et usko. Tässä on mielestäni ristiriita. Et usko minun kanssani että Jumalan tuli on Jumalan rakkaus mutta toteat minun kirjoittaneen oikein rakkaudesta???
>>>Mielestäni kirjoitit rakkaudesta ihan oikein. Kuitenkaan en pidä Jumalan tulena rakkautta, vaan se on erilainen muoto Jumalan antamista lahjoista tai asioista. Vaikka rakkaus vuodatetaan meihin, se ei ole tulta, joka olisi meissä. Pyhää Henkeä kyllä kuvataan helluntaina tulisina kielinä, se on totta. Mutta Hänen toimintansa ei kuvata tulena.<<<- mummikainuusta
Jaikal91 kirjoitti:
>>>Tähän mennessä en ole löytänyt kohtaa, jossa tämä tuli olisi ihmisessä itsessään ja ihmisen itsensä hallittavana.<<<
Mielestäni Jumalan tuli on nimenomaan Jumalan rakkaus joka sai Jeesuksen liikkeelle. Myös Häneen uskovaan Jumala vuodattaa Pyhän Hengen. Koska Pyhä Henki on Jumala, ja Jumala on rakkaus, uskovaan vuodatetaan Jumalan rakkaus Pyhässä Hengessä. Pyhä Henki sitten on voima joka saa uskovan itse tahtomaan tehdä jotakin Jumalalalle ja sielujen hyväksi.
>>>Ensiksi haluan sanoa, etten ole kenenkään puolella tai toista vastaan. <<<
Hyvä että et mitätöinyt minua luetaankosanan kanssa etkä ole minua vastaan hänen kanssaan (hän on minua vastaan). Mutta huomasitko kenen kanssa olit samaa mieltä? "Taisit selittää selkeämmin kuin minä!"
Tiesitkö tuota viestiäsi kirjoittaessa että taas.höpertää on suurella todennäköisyydellä "luetaanko sanaa". Hän kirjoitti minusta:
>>>Jaikali taas höpertää ymmärtämättömänä omiaan !<<<
>>>Jaikali on siis yhä lapsi, vaikka itse kuvittelee olevansa aikuinen,<<<
Sitten hän väittää
>>>Ei se tuli mikään Rakkaus ole !<<<
Ja sinä olet tuon henkilön kanssa samaa mieltä ko aiheesta ja minusta??? Niinkö? Toteat että hän selitti asian paremmin kuin sinä. Olet siis hänen kanssaan samaa mieltä ja aamensit KAIKKI hänen tekstissään?
Kuitenkin sinä tunnustat että minä kirjoitin oikein rakkaudesta. Ja minä kirjotin että rakkaus on Jumalan tuli jota sinä et usko. Tässä on mielestäni ristiriita. Et usko minun kanssani että Jumalan tuli on Jumalan rakkaus mutta toteat minun kirjoittaneen oikein rakkaudesta???
>>>Mielestäni kirjoitit rakkaudesta ihan oikein. Kuitenkaan en pidä Jumalan tulena rakkautta, vaan se on erilainen muoto Jumalan antamista lahjoista tai asioista. Vaikka rakkaus vuodatetaan meihin, se ei ole tulta, joka olisi meissä. Pyhää Henkeä kyllä kuvataan helluntaina tulisina kielinä, se on totta. Mutta Hänen toimintansa ei kuvata tulena.<<<Voi hyvää päivää! Olkaa ihan rauhassa erimielisiä, mutta älkää sotkeko minua siihen. En ole sinulle pahaa sanaa sanonut, mutta omat mielipiteeni minulla kait saa olla.
Tämä tuli-asia on sellainen, jolla ei ole meidän pelastukseen mitään vaikutusta. Meidät pelastaa yksin Jeesus, joka kuoli ristillä ja jonka lähetti suuressa rakkaudessaan ja armossaan Jumala meidän syntisien pelastukseksi!
Room. 5:8. Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus kuoli meidän puolestamme, kun me vielä olimme syntisiä.
9. Paljon ennemmin me siis nyt, kun olemme vanhurskautettuja hänen veressään, pelastumme hänen kauttaan vihasta. - suolausta
Ensiksi haluan sanoa, etten ole kenenkään puolella tai toista vastaan. Haluan vain asiallisesti keskustella hengellisistä asioista.
Tähän mennessä en ole löytänyt kohtaa, jossa tämä tuli olisi ihmisessä itsessään ja ihmisen itsensä hallittavana.Tuosta Mummi tuli mieleeni seuraavaa:
Tähän kuuluu osana myös "kuva" suolaus!
Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.
Samasta asiasta:
Matt. 5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
Sama asia eri sanoin:
Joh. 3:30 Hänen tulee kasvaa, mutta minun vähetä.
Siis suola sadaan esille suolavedestä vain kuumentamalla, eli tulella kuumensimme koeputkea koulussakin, kunnes vesi oli haihtunut ja vain suola jäljellä.
Eli vesi tässä "kuvassa" kuvastaa sitä "minää" jonka tulee vähetä, jotta suola eli Kristus tulee näkyviin meissä uskovina !
Mutta jos siis uskova alkaa elämään maailman mukaan omassa lihan tahdossa, hän siis "vettyy" ja silloin suola ei näy eikä pääse vaikuttamaan, vaan uskovakin käy kelvottomaksi siis hyödyttömäksi.
Mutta tuokin "kuva" kertoo osaltaan sen, että tulta eli kärsimyksiä siis tarvitaan, jotta suola saadaan esille, eli jotta Kristus alkaa uskovassa näkyä. - mummikainuusta
suolausta kirjoitti:
Tuosta Mummi tuli mieleeni seuraavaa:
Tähän kuuluu osana myös "kuva" suolaus!
Mark. 9:49 Sillä jokainen ihminen on tulella suolattava, ja jokainen uhri on suolalla suolattava.
Samasta asiasta:
Matt. 5:13 Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.
Sama asia eri sanoin:
Siis suola sadaan esille suolavedestä vain kuumentamalla, eli tulella kuumensimme koeputkea koulussakin, kunnes vesi oli haihtunut ja vain suola jäljellä.
Eli vesi tässä "kuvassa" kuvastaa sitä "minää" jonka tulee vähetä, jotta suola eli Kristus tulee näkyviin meissä uskovina !
Mutta jos siis uskova alkaa elämään maailman mukaan omassa lihan tahdossa, hän siis "vettyy" ja silloin suola ei näy eikä pääse vaikuttamaan, vaan uskovakin käy kelvottomaksi siis hyödyttömäksi.
Mutta tuokin "kuva" kertoo osaltaan sen, että tulta eli kärsimyksiä siis tarvitaan, jotta suola saadaan esille, eli jotta Kristus alkaa uskovassa näkyä.(kirjoitan niin kuin ajattelin luettuani sen mitä kerroit)
JES! Noin se on. Me olemme "suolattuja" Jeesuksella!
Muistelen jostain kuulleeni, että Israelissa oli käytössä myös suolaa, joka oli huonolaatuista. Ajanoloon siitä hävisi suolaisuus ja se kävi mauttomaksi. Juuri tähän suolaan Jeesus vertasi niitä seuraajia, jotka "laimenivat" uskossaan.
Voi, kunpa meissä kaikissa tulisi esille tämä "suolaisuus"! Ei niin, että siitä tulisi syömäkelvotonta, vaan niin, että ympärillä olevat ihmiset saisivat siitä nauttia iloisin mielin!
Otan tähän Novumin selityksen Mark. 9:49
(Novum jae jakeelta etenevä kommentaari: Mark. 9:49)
49. 3 Moos 2:13:n mukaan kaikkiin ruokauhreihin oli siroteltava suolaa. Suolaa käytettiin uhreihin sen säilyttävän voiman vuoksi. Tätä kuvaa syvennetään edelleen tulella. Kun evankeliumi koetaan Jumalan tulena ja voimana, se säilyttää kaikki, jotka antautuvat Herralle. Kristuksen opetuslapset varjellaan vahingoittumasta siinä koetuksen tulessa, joka tulee heidän osakseen vanhurskauden tähden. Tällä tulella ei tietenkään ole mitään tekemistä edellisessä jakeessa mainitun tulen kanssa. Siinä puhutaan tuomion ja rangaistuksen tulesta, tässä puhdistavasta tulesta. Jae 48 soveltuu niihin, jotka ovat hylänneet Kristuksen, kun taas tässä jakeessa tarkoitettu tuli viittaa niihin, jotka elävät Jumalalle vihamielisessä maailmassa.
Me tarvitsemme myös suolaa säilyäksemme uskossa ja sitä me saamme Jumalan Sanasta, joka ilmenee tulena ja voimana!
Ajattelen, että pysymme myös "suolaisina" lukiessamme ja tutkiessamme Jumalan Sanaa! Olen iloinnut, että olen joutunut nyt tutkimaan sitä itse (on ollut hiukan taukoa, koska uusi lapsenlapsi on syntynyt) ja saanut myös teiltä kaikilta uusia oivalluksia, mitä tämä ihana Jumalan sana kätkee itseensä! En kuvittele tietäväni asioita ja mitä enemmän olen tunkeutunut Raamatun syvyyksiin....sitä penemmäksi ja vähän tietäväksi olen tullut..... - mummikainuusta
(kirjoitan niin kuin ajattelin luettuani sen mitä kerroit)
JES! Noin se on. Me olemme "suolattuja" Jeesuksella!
Muistelen jostain kuulleeni, että Israelissa oli käytössä myös suolaa, joka oli huonolaatuista. Ajanoloon siitä hävisi suolaisuus ja se kävi mauttomaksi. Juuri tähän suolaan Jeesus vertasi niitä seuraajia, jotka "laimenivat" uskossaan.
Voi, kunpa meissä kaikissa tulisi esille tämä "suolaisuus"! Ei niin, että siitä tulisi syömäkelvotonta, vaan niin, että ympärillä olevat ihmiset saisivat siitä nauttia iloisin mielin!
Otan tähän Novumin selityksen Mark. 9:49
(Novum jae jakeelta etenevä kommentaari: Mark. 9:49)
49. 3 Moos 2:13:n mukaan kaikkiin ruokauhreihin oli siroteltava suolaa. Suolaa käytettiin uhreihin sen säilyttävän voiman vuoksi. Tätä kuvaa syvennetään edelleen tulella. Kun evankeliumi koetaan Jumalan tulena ja voimana, se säilyttää kaikki, jotka antautuvat Herralle. Kristuksen opetuslapset varjellaan vahingoittumasta siinä koetuksen tulessa, joka tulee heidän osakseen vanhurskauden tähden. Tällä tulella ei tietenkään ole mitään tekemistä edellisessä jakeessa mainitun tulen kanssa. Siinä puhutaan tuomion ja rangaistuksen tulesta, tässä puhdistavasta tulesta. Jae 48 soveltuu niihin, jotka ovat hylänneet Kristuksen, kun taas tässä jakeessa tarkoitettu tuli viittaa niihin, jotka elävät Jumalalle vihamielisessä maailmassa.
Me tarvitsemme myös suolaa säilyäksemme uskossa ja sitä me saamme Jumalan Sanasta, joka ilmenee tulena ja voimana!
Ajattelen, että pysymme myös "suolaisina" lukiessamme ja tutkiessamme Jumalan Sanaa! Olen iloinnut, että olen joutunut nyt tutkimaan sitä itse (on ollut hiukan taukoa, koska uusi lapsenlapsi on syntynyt) ja saanut myös teiltä kaikilta uusia oivalluksia, mitä tämä ihana Jumalan sana kätkee itseensä! En kuvittele tietäväni asioita ja mitä enemmän olen tunkeutunut Raamatun syvyyksiin....sitä penemmäksi ja vähän tietäväksi olen tullut.....En yleensä jatka näin, mutta pohdin tätä vielä.
Kun olemme suolana ja valona tässä pahassa maailmassa, se ei aina tarkoita sitä, että julistamme evankeliumia, vaikka se on ensisijainen tehtävämme. Se tarkoittaa myös niitä tekoja, joista Jaakob kirjoittaa. Tekoja, jotka lähtevät meidän uskostamme.
Me voimme kuunnella toista, lohduttaa, auttaa arjessa tai vaikka rahallisesti. Teot puhuvat enemmän kuin sanat.
Kun on sen aika, me voimme kertoa evankeliumin ilosanoman. Siinä oleva tuli tekee tehtävänsä kuulijassa ja saa aikaan uusia "suolaisia" Jeesuksen seuraajia! - niin.se.menee
En yleensä jatka näin, mutta pohdin tätä vielä.
Kun olemme suolana ja valona tässä pahassa maailmassa, se ei aina tarkoita sitä, että julistamme evankeliumia, vaikka se on ensisijainen tehtävämme. Se tarkoittaa myös niitä tekoja, joista Jaakob kirjoittaa. Tekoja, jotka lähtevät meidän uskostamme.
Me voimme kuunnella toista, lohduttaa, auttaa arjessa tai vaikka rahallisesti. Teot puhuvat enemmän kuin sanat.
Kun on sen aika, me voimme kertoa evankeliumin ilosanoman. Siinä oleva tuli tekee tehtävänsä kuulijassa ja saa aikaan uusia "suolaisia" Jeesuksen seuraajia!Juuri niin se menee, eli mitä enemmän opimme, sen vähemmän ymmärrämme itse tietävämme.
Jumalan Sana on pohjaton ja loppumaton viisauden lähde, ja se on meidän perintöosamme.
Tuosta Pyhän Hengen toiminnasta, kun siis Henki avaa meille Sanaa, niin sen kautta siis meitä pestään.
Siis Pyhä Henki näyttää Sanasta kohta kohdalta synnin vanhurskauden ja tuomion:
Joh. 16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
Siten siinä on se puhdistava Tuli myös mukana, mutta se ei ole siis Rakkaus joka puhdistaa, vaan Totuus, jonka tapauskohtaisen Totuuden Henki siis eri tavoin meille paljastaa !
25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
26 että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta,
27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
Tuossa puhutaan vedestä, joka taas on kuva parannuksenteosta, mutta ensin siis pitää pimeys paljastaa ja se Totuus jonka Henki avaa siis kirpaisee uskovaa, kun joutuu toteamaan syntiä itsessään, jolle oli yhä itse sokea.
Ja kärsimykset eli tuli siis tuo esiin ne piilossa olleet syntimme tehokkaasti, mutta kyllä Henki pystyy osin sen muutakin kautta vaikuttamaan, mutta ei siis kaikessa, sillä Sanan mukaan kirkastettua uskovaa ei tule ilman käsimysten Tietä.
Jeesuksen kautta siis tuli Armo ja Totuus, ja Totuus on se, joka puhdistaa.
Moni uskova ei tajua tätäkään asiaa:
Joh. 1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Moni siis vaahtoaa laista, mutta ei tajua tuota eroa, mikä on vanhassa ja uudessa liitossa.
Siis Laki - Mooses- vanhaliitto.
Armo ja Totuus - Jeesus - uusi liitto.
Siis ei enää ulkoinen lain kirjain !
Vaan Totuus, eli Pyhän Hengen tulkitsema laki eli Sana, eli Totuus Armotaloudessa.
Siis ei enää lain tulkintoja, vaan Pyhän Hengen avaama ja selventämää Sanaa, eli toisin sanoin Totuus !
Totuus on siis paljon enemmän kuin vain kuollut laki kirjain !
Totuus sisältää Jumalan Hyvän Tahdon eli lain, ja lisäksi sen oikean tulkinnan tapaus kohtasisesti.
Siis nämä asiat ovat ihan eri tasolla kokonaan, ja siksi ei veljen enää tarvitse opettaa tuntemaan Jumalaa ja Hänen tahtoaan:
31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
-
34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
En osaa selvästi tätä tuoda, kun en ole mikään opettaja, mutta toivottavasti se aukeaa kuitenkin, kömpelyydestäni huolimatta siis.
Ja sori rönsyilyni, mutta koin siten, että tämä piti kirjoittaa jostain syystä, jota en itse tiedä edes. :) - mummikainuusta
niin.se.menee kirjoitti:
Juuri niin se menee, eli mitä enemmän opimme, sen vähemmän ymmärrämme itse tietävämme.
Jumalan Sana on pohjaton ja loppumaton viisauden lähde, ja se on meidän perintöosamme.
Tuosta Pyhän Hengen toiminnasta, kun siis Henki avaa meille Sanaa, niin sen kautta siis meitä pestään.
Joh. 16:8 Ja kun hän tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
Siten siinä on se puhdistava Tuli myös mukana, mutta se ei ole siis Rakkaus joka puhdistaa, vaan Totuus, jonka tapauskohtaisen Totuuden Henki siis eri tavoin meille paljastaa !
25 Miehet, rakastakaa vaimojanne, niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä,
27 saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.
Tuossa puhutaan vedestä, joka taas on kuva parannuksenteosta, mutta ensin siis pitää pimeys paljastaa ja se Totuus jonka Henki avaa siis kirpaisee uskovaa, kun joutuu toteamaan syntiä itsessään, jolle oli yhä itse sokea.
Ja kärsimykset eli tuli siis tuo esiin ne piilossa olleet syntimme tehokkaasti, mutta kyllä Henki pystyy osin sen muutakin kautta vaikuttamaan, mutta ei siis kaikessa, sillä Sanan mukaan kirkastettua uskovaa ei tule ilman käsimysten Tietä.
Joh. 1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
Moni siis vaahtoaa laista, mutta ei tajua tuota eroa, mikä on vanhassa ja uudessa liitossa.
Vaan Totuus, eli Pyhän Hengen tulkitsema laki eli Sana, eli Totuus Armotaloudessa.
Siis ei enää lain tulkintoja, vaan Pyhän Hengen avaama ja selventämää Sanaa, eli toisin sanoin Totuus !
Totuus sisältää Jumalan Hyvän Tahdon eli lain, ja lisäksi sen oikean tulkinnan tapaus kohtasisesti.
Siis nämä asiat ovat ihan eri tasolla kokonaan, ja siksi ei veljen enää tarvitse opettaa tuntemaan Jumalaa ja Hänen tahtoaan:
31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
-
34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.
En osaa selvästi tätä tuoda, kun en ole mikään opettaja, mutta toivottavasti se aukeaa kuitenkin, kömpelyydestäni huolimatta siis.
Ja sori rönsyilyni, mutta koin siten, että tämä piti kirjoittaa jostain syystä, jota en itse tiedä edes. :)Hyvå kun kirjoitit.
"Moni siis vaahtoaa laista, mutta ei tajua tuota eroa, mikä on vanhassa ja uudessa liitossa."
Tämä on monen ongelma. Jäädään lain alle, eikä haluta antaa Totuuden paljastaa omaa syntielämää.
Nyt on niin myöhä, että palaan tähän aamulla, jos Luoja suo! niin.se.menee kirjoitti:
Juuri niin se menee, eli mitä enemmän opimme, sen vähemmän ymmärrämme itse tietävämme.
-
Ja sori rönsyilyni, mutta koin siten, että tämä piti kirjoittaa jostain syystä, jota en itse tiedä edes. :)>>>Siten siinä on se puhdistava Tuli myös mukana, mutta se ei ole siis Rakkaus joka puhdistaa, vaan Totuus, jonka tapauskohtaisen Totuuden Henki siis eri tavoin meille paljastaa !<<<
Joh 14:15 "Jos te minua rakastatte, niin te pidätte minun käskyni."- Gumma48
Tähän mennessä en ole löytänyt kohtaa, jossa tämä tuli olisi ihmisessä itsessään ja ihmisen itsensä hallittavana.Taidatkos sen paremmin sanoa! Viittaan Mummin kirjoitukseen 15.9.16 klo 20.07. Niillä jotka huutavat kokouksissa 'tulta' tai 'fire' on toinen käsitys tulesta, eivät he kutsu kärsimystä, puhdistusta tai uskon koettelemista elämäänsä, vaan voimaa ja valtaa.
Jaikalin käsitystä, että suoraan voisi rakkauden ja tulen yhdistää, en jaa, vaikka Jumala rakkaudessaan tulella meitä koetteleekin.
Ja uskovat kirjoittajat, ei mollata kenenkään henkilöä, uskossa kasvamista tai käsityksiä. Ne on ikävää luettevaa eivätkä koroita Herraamme, olemmehan hänen tuoksunsa. Pysytään asiatasolla
. - miten.tulkitaan.tämä
Gumma48 kirjoitti:
Taidatkos sen paremmin sanoa! Viittaan Mummin kirjoitukseen 15.9.16 klo 20.07. Niillä jotka huutavat kokouksissa 'tulta' tai 'fire' on toinen käsitys tulesta, eivät he kutsu kärsimystä, puhdistusta tai uskon koettelemista elämäänsä, vaan voimaa ja valtaa.
Jaikalin käsitystä, että suoraan voisi rakkauden ja tulen yhdistää, en jaa, vaikka Jumala rakkaudessaan tulella meitä koetteleekin.
Ja uskovat kirjoittajat, ei mollata kenenkään henkilöä, uskossa kasvamista tai käsityksiä. Ne on ikävää luettevaa eivätkä koroita Herraamme, olemmehan hänen tuoksunsa. Pysytään asiatasolla
.Mietin itse tuossa juuri sitä, että jos Paavali eläisi nyt, ja hän menisi puhumaan tälläistä noille FIRE porukoille ja menestysteologiaan tai uskonsana oppiin tai vastaaviin oppeihin hurahtaneille, niin miten kävisi:
9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
12 Osaan elää niukkuudessa, osaan myös elää runsaudessa; kaikkeen ja kaikenlaisiin oloihin minä olen tottunut; sekä olemaan ravittuna että näkemään nälkää, elämään sekä runsaudessa että puutteessa.
24 Juutalaisilta olen viidesti saanut neljäkymmentä lyöntiä, yhtä vaille;
25 kolmesti olen saanut raippoja, kerran minua kivitettiin, kolmesti olen joutunut haaksirikkoon, vuorokauden olen meressä ajelehtinut;
26 olen usein ollut matkoilla, vaaroissa virtojen vesillä, vaaroissa rosvojen keskellä, vaaroissa heimoni puolelta, vaaroissa pakanain puolelta, vaaroissa kaupungeissa, vaaroissa erämaassa, vaaroissa merellä, vaaroissa valheveljien keskellä;
27 ollut työssä ja vaivassa; paljon valvonut, kärsinyt nälkää ja janoa, paljon paastonnut, kärsinyt vilua ja alastomuutta.
28 Ja kaiken muun lisäksi jokapäiväistä tunkeilua luonani, huolta kaikista seurakunnista.
29 Kuka on heikko, etten minäkin olisi heikko? Kuka lankeaa, ettei se minua polttaisi?
30 Jos minun kerskata täytyy, niin kerskaan heikkoudestani.
Paavali heitettäisiin ulos, koska hän noiden "täydellisten" mielestä julistaa epäuskoa ja epäonnistumista ja kerjää/manaa itselleen vain ongelmia väärällä tunnustamisella !
Siis Paavali heitettäisiin noista piireistä ulos, epäuskon levittäjänä ja pahana häirikkönä, alta aika yksikön !
Siis eihän uskovan kuulu kärsiä puutetta, eikä sairauksien tähden, saati kärsiä nälkää, eikä olla heikko, eikä sitä eikä tätä...
On siis todella eri näkemys ja sanoma tällä oikealla Apostolilla, kuin noilla "apostoleilla" ja "kenraaleilla" ja "jumalan suurilla sotureilla" !
En voi itse kuin hämmästellä sitä, kuinka noihin harhaoppeihin voi eksyä, kun sanoma ja näkemys uskovan elämän todellisuudesta on ihan päinvastainen, kuin esim Paavalilla !
Jeesuksen ja Paavalin tulisi olla meille esikuvina ja esimerkkeinä Sanan mukaan !
Eli eivät nuo eksyneet seuraa Jeesusta ja Hänen esimerkkiään, vaan heillä on ihan toiset "jeesukset" joita he seuraavat ja matkivat. - noinko.se.menee
Gumma48 kirjoitti:
Taidatkos sen paremmin sanoa! Viittaan Mummin kirjoitukseen 15.9.16 klo 20.07. Niillä jotka huutavat kokouksissa 'tulta' tai 'fire' on toinen käsitys tulesta, eivät he kutsu kärsimystä, puhdistusta tai uskon koettelemista elämäänsä, vaan voimaa ja valtaa.
.Otan yhden lauseesi käsittelyyn:
" Ja uskovat kirjoittajat, ei mollata kenenkään henkilöä, uskossa kasvamista tai käsityksiä. Ne on ikävää luettevaa eivätkä koroita Herraamme, olemmehan hänen tuoksunsa. Pysytään asiatasolla "
Totuuden sanominen ei ole mollaamista.
Vai mollaako Paavali tässä:
Gal. 3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Heprealaiskirje 5
11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
Siis mollasiko Paavali tuossa joitakin ?
Oliko nuokin ikävää luettavaa ?
Eikö Paavali siis pysynyt asiatasolla ?
Mieti vähän näitä asioita, sillä Totuus vain tekee vapaaksi, toki sekin pitää tuoda rakkaudellisesti, mutta kuten näistäkin esimerkeistä huomamme, niin aina ei voi vain leperrellä vaan asiat on voitava sanoa suoraan tarvittaessa !
Joten tutkitko "Gumma48" hieman omia sanojasi tätä taustaa vasten.
Ja jos nämä esimerkit eivät riitä, voin tuoda niitä lisää ja vielä rajumpia esimerkkejä:
Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Siinä on nyt Jeesuksen omia sanojakin !
Oliko Jeesus siis asiaton, tekikö hän vääryyttä eli syntiä, sanoessaan asiat suoraan ja kiertelemättä ?
Mollasiko Jeesus noita ihmisiä, eli toimiko Hänkin väärin kertoessaan Totuuden ?
Ei pidä rakastaa toisia ja varsinkin väärin tomivia ihmis rakkaudella, vaan tulee Rakastaa Totuudessa.
Rakkauden pitää aina perustua Totuuteen, sillä jos se ei Totuuteen perustu, se ei ole Jumalan Rakkautta !
Joten tutkitko "Gumma48" hieman omia sanojasi tätä taustaa vasten ? - jaikaliii91
noinko.se.menee kirjoitti:
Otan yhden lauseesi käsittelyyn:
" Ja uskovat kirjoittajat, ei mollata kenenkään henkilöä, uskossa kasvamista tai käsityksiä. Ne on ikävää luettevaa eivätkä koroita Herraamme, olemmehan hänen tuoksunsa. Pysytään asiatasolla "
Gal. 3:1 Oi te älyttömät galatalaiset! Kuka on lumonnut teidät, joiden silmäin eteen Jeesus Kristus oli kuvattu ristiinnaulittuna?
Heprealaiskirje 5
11 Tästä meillä on paljon sanottavaa, ja sitä on vaikea selittää, koska olette käyneet hitaiksi kuulemaan.
12 Sillä te, joiden olisi jo aika olla opettajia, olette taas sen tarpeessa, että teille opetetaan Jumalan sanojen ensimmäisiä alkeita; te olette tulleet maitoa tarvitseviksi, ei vahvaa ruokaa.
13 Sillä jokainen, joka vielä nauttii maitoa, on kokematon vanhurskauden sanassa, sillä hän on lapsi;
14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta.
Mieti vähän näitä asioita, sillä Totuus vain tekee vapaaksi, toki sekin pitää tuoda rakkaudellisesti, mutta kuten näistäkin esimerkeistä huomamme, niin aina ei voi vain leperrellä vaan asiat on voitava sanoa suoraan tarvittaessa !
Ja jos nämä esimerkit eivät riitä, voin tuoda niitä lisää ja vielä rajumpia esimerkkejä:
Matt. 3:7 Mutta nähdessään paljon fariseuksia ja saddukeuksia tulevan kasteelle hän sanoi heille: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on neuvonut teitä pakenemaan tulevaista vihaa?
Matt. 12:34 Te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te saattaisitte hyvää puhua, kun itse olette pahoja? Sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Matt. 23:33 Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt, kuinka te pääsisitte helvetin tuomiota pakoon?
Luuk. 3:7 Niin hän sanoi kansalle, joka vaelsi hänen kastettavakseen: "Te kyykäärmeitten sikiöt, kuka on teitä neuvonut pakenemaan tulevaista vihaa?
Joh. 8:44 Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä.
Oliko Jeesus siis asiaton, tekikö hän vääryyttä eli syntiä, sanoessaan asiat suoraan ja kiertelemättä ?
Mollasiko Jeesus noita ihmisiä, eli toimiko Hänkin väärin kertoessaan Totuuden ?
Ei pidä rakastaa toisia ja varsinkin väärin tomivia ihmis rakkaudella, vaan tulee Rakastaa Totuudessa.
Rakkauden pitää aina perustua Totuuteen, sillä jos se ei Totuuteen perustu, se ei ole Jumalan Rakkautta !
Joten tutkitko "Gumma48" hieman omia sanojasi tätä taustaa vasten ?Tässä on suurella todennäköisyydellä luetaanko sana joka piiloutuu eri nimmarien taakse. Hän luulee voivansa kirjoittaa anomyyminä mutta se ei häneltä onnistu koska hän paljastaa itsensä aina teksteissään mollaamalla ja mitätöimällä ihmisiä.
Tahdoin tuoda tämän näkemykseni jotta vilpittömät uskovat eivät putoaisi hänen kaivamaan kuoppaan. Kehottaisin; älkää uskovat ryhtykö keskusteluun tämän "noinko.se.menee" nimmarin kanssa ettette joutuisi vaikeuksiin. - onko.nimeni
jaikaliii91 kirjoitti:
Tässä on suurella todennäköisyydellä luetaanko sana joka piiloutuu eri nimmarien taakse. Hän luulee voivansa kirjoittaa anomyyminä mutta se ei häneltä onnistu koska hän paljastaa itsensä aina teksteissään mollaamalla ja mitätöimällä ihmisiä.
Tahdoin tuoda tämän näkemykseni jotta vilpittömät uskovat eivät putoaisi hänen kaivamaan kuoppaan. Kehottaisin; älkää uskovat ryhtykö keskusteluun tämän "noinko.se.menee" nimmarin kanssa ettette joutuisi vaikeuksiin.Jaikali !
Mollasiko ja mitätöikö siis Jeesus ja Paavali ja Johannes Kastaja, ja muut siis ihmisiä sanoillaan ?
Tekikö siis Jeesus syntiä ?
Niinhän nyt selvästi väität ! - oikeassa.olet
jaikaliii91 kirjoitti:
Tässä on suurella todennäköisyydellä luetaanko sana joka piiloutuu eri nimmarien taakse. Hän luulee voivansa kirjoittaa anomyyminä mutta se ei häneltä onnistu koska hän paljastaa itsensä aina teksteissään mollaamalla ja mitätöimällä ihmisiä.
Tahdoin tuoda tämän näkemykseni jotta vilpittömät uskovat eivät putoaisi hänen kaivamaan kuoppaan. Kehottaisin; älkää uskovat ryhtykö keskusteluun tämän "noinko.se.menee" nimmarin kanssa ettette joutuisi vaikeuksiin.Oikeassa olet Jaikali.
Muidenkin harhaoppien ja väärin toimijoiden, kuin sinunkin, kannattaa varoa kovasti keskustelua kanssani !
Siis olenhan sinunkin harhaoppejasi ja valheitasi ja vääriä toimiasi paljastanut, joten voinhan paljastaa muidenkin vastaavien veijareiden ! :)
Hyvä Jaikali, että edes vähän pelkäät, kun luulin sinun olevan kykenemätön siihenkin, jopa terveeseen Jumalan pelkoon.
Miksi et tee parannusta vääristä opeistasi ja toimistasi ja valheistasi ?
Etkö pelkää Jumalankaan tuomiota:
3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
9 Tuska ja ahdistus jokaisen ihmisen sielulle, joka pahaa tekee, juutalaisen ensin, sitten myös kreikkalaisen;
10 mutta kirkkaus ja kunnia ja rauha jokaiselle, joka tekee sitä, mikä hyvä on, juutalaiselle ensin, sitten myös kreikkalaiselle!
11 Sillä Jumala ei katso henkilöön. - jaikaliii91
onko.nimeni kirjoitti:
Jaikali !
Mollasiko ja mitätöikö siis Jeesus ja Paavali ja Johannes Kastaja, ja muut siis ihmisiä sanoillaan ?
Tekikö siis Jeesus syntiä ?
Niinhän nyt selvästi väität !Sinä mollaat ja mitätöit ja lyöt Jumalan omia vilpittömiä uskovia. Niin ei Jeesus tehnyt. Kerronko minä sinulle mitä Jeesus sanoo sellaisesta palvelijasta joka ryhtyy lyömään kanssapalvelijoitaan? Ja sinä nuhtelet minua vääristä teoista?????
- onko.nimeni
jaikaliii91 kirjoitti:
Sinä mollaat ja mitätöit ja lyöt Jumalan omia vilpittömiä uskovia. Niin ei Jeesus tehnyt. Kerronko minä sinulle mitä Jeesus sanoo sellaisesta palvelijasta joka ryhtyy lyömään kanssapalvelijoitaan? Ja sinä nuhtelet minua vääristä teoista?????
Totuuden kertominen ei ole mollamista eikä mitätöintiä, se on vain totuuden kertomista.
Se ei ole myöskään lyömistä, vaan herättelyä ja ravistelua, kun et muuten ole herännyt.
Jos et totuutta kestä itsestäsi, en voi sille mitään, toki tiedän itsetäni sen, että totuus kirpaisee ensin, mutta jos sen Herran edessä tutkii niin silloin voi vapautua paljosta väärästä.
Toistan yhä !
Mitätöikö ja mollasiko ja löikö siis Paavali tässä:
Heprealaiskirje 5
14 mutta vahva ruoka on täysi-ikäisiä varten, niitä varten, joiden aistit tottumuksesta ovat harjaantuneet erottamaan hyvän pahasta. - onko.nimeni
jaikaliii91 kirjoitti:
Sinä mollaat ja mitätöit ja lyöt Jumalan omia vilpittömiä uskovia. Niin ei Jeesus tehnyt. Kerronko minä sinulle mitä Jeesus sanoo sellaisesta palvelijasta joka ryhtyy lyömään kanssapalvelijoitaan? Ja sinä nuhtelet minua vääristä teoista?????
Tuosta sinun vääristä teoista Jaikali sen verran, että kysyn pari asiaa nyt sinulta !
Yhäkö väität, että Jumala on asettanut sinut opettajaksi ?
Minua Jumala ei ole asettanut, mutta näissäkin keskusteluissa on käynyt jo ilmi se, että ymmärrät minuakin vähemmän näistäkin asioista.
Yhäkö opetat, ja väität itseäsi jopa Jumalan asettamaksi opettajaksi, vaikka et tuon vertaa edes perus asioista ymmärrä ?
Yhäkö opetat sitä "hengellä täyttymis" oppiasi, ja sen kautta toimit väärin sanoen, että itse et ota mitään neuvoa opetusta vastaan sellaiselta joka ei sinun näkemyksesi mukaista "hengellä täyttymistä" kokenut ?
Eli yhäkö sinulla on 2 kastia, ja sitä alempaa kastia halveksut niin että et pidä heitä vertaisinasi, vaan halveksit heitä ?
Siis kuten edellä lainasin sinun omia sanojasi "en ota opetusta / sanaa vastaan uskovalta, joka ei ole "hengellä täyttynyt".
Eikö uudestisyntynyt saa siinä uudestisyntymässään KOKO Pyhää Henkeä, vai saako vain osan, kuten olet opettanut, ja loput saa sitten siinä "hengessä täyttymis" hetkessä ?
Huomaatko Jaikali, että väärä oppi aiheuttaa vääjämäättä väärää toimintaa eli tekoja, kuten sanoistasi ja asenteestasi muita kohtaan voimme nähdä selvästi !
Opetat, vaikka et ole opettaja oikeasti, mutta siis opetat tuota harhaoppiasi ja paljon muuta, mikä ei ole Totuutta vaan vain omia kehitelmiäsi, oppiesi ja harhakuvitelmiesi vuoksi sinä toimit väärin kaiken aikaa siis.
Vai oletko tehnyt jostain jo parannusta, sitä en ole nähnyt, vaan olen nähnyt sinun yhä vaahotavan tuota "hengellä täyttymis" oppiasi ja opetat, vaikka sinulla ei ole siihen kykyä eikä resursseja.
Luulet itse paisuneisuudessasi olevasi jo Hengellinen aikuinenkin, mutta kirjoituksesi puhuvat ihan muuta, eli tunnistan kyllä lapsen tekstin, olinhan itsekin samanlainen aikanani.
Itse sain hyljätä nuo lapsen ajatukset ja ajatusmallit:
1. Kor. 13:11 Kun minä olin lapsi, niin minä puhuin kuin lapsi, minulla oli lapsen mieli, ja minä ajattelin kuin lapsi; kun tulin mieheksi, hylkäsin minä sen, mikä lapsen on
Siis kun on käynyt itse kärsimyksien Tietä kyllin, niin näkee selvästi sen, kuinka naiivi ja ymmärtämätön ennen oli !
Minä siis opin ja nyt näen selvästi sen monien kirjoituksista, että millä tasolla he ovat.
Tuota asiaa en yleensä tuo esille, vaan pidän tiedon itselläni ja yritän vain auttaa muita eteenpäin Tiellä.
Mutta sinun kaltaistesi paisuneiden ja aikuiseksi ja opettajaksi itseään nimittäneiden ja luulevien kohdalla on pakko yrittää herätellä tai ainakin estää teidän vahingontekonne, siis muita uskovia kohtaan.
On siis pakko tulla väliin, kun sinä itse halveksut oikeasti muita uskovia, tuon "hengellä täyttymis/ kasti" oppisi vuoksi ja kautta !
On pakko tulla väliin, kun ymmärtämättömyyttäsi, sinä sanoillasi satutat ja rikot ja lyöt ja poljet Jumalan tahdon mukaan kärsiviä uskon veljiäni ja sisariani.
En halua myöskään kenenkään eksyvän noihin harhaoppeihisi !
Jonkun on siis suojeltava nuorempia tai kärsiviä uskovia sinun touhuiltasi !
Jos ja kun sitä ei kukaan muu suostu tekemään, niin se jää minun hommakseni silloin. - Gumma48
noinko.se.menee kirjoitti:
Otan yhden lauseesi käsittelyyn:
Heprealaiskirje 5
Joten tutkitko "Gumma48" hieman omia sanojasi tätä taustaa vasten ?Jeesuksen sanojen tutkimiseen on aina aihetta, Hänhän on erehtymätön. En laittaisi kuitenkaan itseäni Hänen tai Paavalin paikalle..Minusta ei ole totuuden sanomista esim. se, että sanoo jonkun 'höpertävän ymmärtämättömänä'. Se on nimenomaan toisen uskovan mollaamista. Sitähän näillä sivuilla on paljon. Onneksi löytyy asiallisia, toisen käsitystä kunnioittavia kirjoituksia. Muistetaan, että me erehdymme monessa.
- noinko.se.menee
Gumma48 kirjoitti:
Jeesuksen sanojen tutkimiseen on aina aihetta, Hänhän on erehtymätön. En laittaisi kuitenkaan itseäni Hänen tai Paavalin paikalle..Minusta ei ole totuuden sanomista esim. se, että sanoo jonkun 'höpertävän ymmärtämättömänä'. Se on nimenomaan toisen uskovan mollaamista. Sitähän näillä sivuilla on paljon. Onneksi löytyy asiallisia, toisen käsitystä kunnioittavia kirjoituksia. Muistetaan, että me erehdymme monessa.
Eli olet sitä mieltä, että Paavali teki syntiä eli mollasi uskovia esim. tässä:
Meillä uudestisyntyneillä uskovilla on sama Henki, ja meidän tulee tarvittaessa sanoa Totuus, sillä vain Totuus tekee vapaaksi !
Sinun tyylisi ja opetuksesi on juuri sitä, mitä on nykyään seurakunnissa.
Siis kaikki sallitaan ja hymistellään ja lakaistaan maton alle !
Tuosta syystä eli tuon asenteen vuoksi, seurakunnat ovat täynnänsä eksytystä ja eksyttäjiä !
Kukaan ei laita stoppia, kukaan ei pysäytä susia, vaan ne jopa toivotetaan "rakkauden" nimissä tervetulleeksi seurakuntaan eli lammaslaumaan !
Menkää jo pikku hiljaa itseenne, ja hävetkää, sillä ette huolehdi nuoremmista ja heikommista !
Sinäkin esiinnyt kovasti pyhänä ja aikuisena, etkä itse kanna aikuisen vastuuta, eli vastuuta nuoremmista ja heikoimmista lampaista !
Itse asiassa jopa vihastuin, kun luin sinun ylimalkaista kirjoitustasi ja nurjaa asennettasi.
Esiinnyt siis kasvaneena, mutta sanasi ja toimintasi puhuvat ihan muuta !
Sinun itsesi pitäisi puuttua näihin epäkohtiin, joita olen tiedoksi tuonut, mutta niin et tee, vaan puolustelet vain harhaoppien levittäjää ja väärin toimivaa.
Juuri kaltaistesi vuoksi siis seurakunnat ovat eksytystä ja eksyttäjiä täynnä.
HÄPEÄ !
- mummikainuusta
Jos ajattelet, että ihmisestä tulisi jotenkin voimallisempi, luulen että erehdyt. Usein se taitaa olla koettelemuksia ihmisen elämässä.
1 Piet. 1:6. Siksi te riemuitsette, vaikka nyt, jos on tarpeen, vähän aikaa joudutte murehtimaan monenlaisissa koettelemuksissa,
7. jotta teidän uskonne havaittaisiin koetuksissa kestäväksi, paljon kallisarvoisemmaksi kuin katoava kulta, joka sekin koetellaan tulessa, ja koituisi kiitokseksi, ylistykseksi ja kunniaksi Jeesuksen Kristuksen ilmestyessä.
Samaa sanoo Malakia.
Kun kohtaamme Jumalan tulen se saa meidät sekä kunnioittamaan että pelkäämään Jumalaa.
Ilm. 1:17. Hänet nähdessäni minä kaaduin kuin kuollut hänen jalkojensa juureen. Mutta hän pani oikean kätensä päälleni ja sanoi: "Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
18. ja minä elän. Minä olin kuollut, mutta nyt minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.
Ilmestyskirjassa kerrotaan myös
Ilm. 4:5. Valtaistuimesta lähti salamoita, ääniä ja ukkosenjylinää, ja sen edessä paloi seitsemän tulisoihtua, jotka ovat Jumalan seitsemän henkeä.
Ainoa asia, jolloin Jumalan tuli voisi näkyä ihmisessä on silloin, kun meissä on Pyhä Henki. Mutta silloinkaan se ei näyttäisi olevan ihmisessä itsessään, vaikka Pyhän Hengen vaikutus ihmisessä näkyy ihmisen teoissa.
En löytänyt sellaista kohtaa, jossa Jumalan tuli varsinaisesti olisi ihmisessä. Vaikka meissä on Pyhä Henki, joka joissakin kohdin kuvataan tulena ja Jeesus sanoo heittävänsä tulta eli herätystä maan päälle, se ei näyttäisi olevan ihmisessä itsessään. Ja mielestäni syntisessä ihmisessä ei voi asua Jumalan Pyhä tuli sellaisenaan. Me kuolisimme.
Jumalan tuli lähtee Jumalasta ja näyttää kyllä koskettavan tavalla tai toisella ihmistä, mutta se ei jää asumaan ihmiseen.
En tiedä tyydyttääkö vastaus sinua, mutta jos löydät Raamatusta kohtia, joissa sanotaan, että Jumalan tuli on ihmisessä itsessään, toisitko ne julki. - emmaus.tie
Luuk 24 :32 Ja he sanoivat toisillensa eikö sydämemme ollut meissä palava,kun
hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset.
Opetuslapset eivät tunteneet ylösnoussutta Jeesusta mutta kun hän selitti kirjoituksia he tunsivat sydämessä palavuutta ja vasta myöhemmin huomasivat kuka heille puhui.- mummikainuusta
Olipa hyvä kohta. Me siis voimme tuntea Jumalan Sanan voiman sydämessämme kuin tulen poltteena. Suomeksi käännetty palava-sana "paio" voidaan kääntää "sytyttää, polttaa, pass. palaa, olla palava".
Varsinainen tuli-sana "pyr" kuvaa esm. nuotiossa olevaa tulta sekä Jumalan tulta. Tämä sana esiintyy esm.
2 Piet. 3:7. Mutta samalla sanalla on nykyiset taivaat ja nykyinen maa säästetty tulelle. Niitä säilytetään jumalattomien ihmisten tuomion ja kadotuksen päivää varten.
Olisiko niin että Jumalan Sana saa meidän sydämemme palamaan siitä ihmeellisestä pelastuksesta, jonka Jumalan Sana meille ilmoittaa!?
- kuluttava.tuli
Täytynee vielä selventää tuota tuli/kärsimys asiaa ja mekanismia hieman.
Kun kulta sulatetaan kovassa kuumuudessa eli tulessa, niin sen kautta kullassa olleet epäpuhteudet nousevat pintaan ja ne voidaan poistaa, eli kulta puhdistuu.
Kun Rakastava Jumalamme vie uskovan kärsimyksiin, niin tarkoitus on ihan sama.
Siis meissä uskovissa on paljon puhdistumattomuutta sydämissämme, mutta se on piilossa jopa meiltä itseltämmekin.
Kärsimyksissä ne puhdistumattomuudet tulevat näkyviin selvästi, eli uskova alkaa oirehtia monella tapaa, vaikkapa esim. raittiina ollut uskova lankeaa juopumaan, kun ei kestä kärsimystä.
Siis aiemmin ennen uskoontuloaan uskova pakeni humalaan kun ahdisti, mutta uskoontultuaan sitten raitistui, ja kun Jumala suojasi pienen lapsensa, niin ei tullut edes tarvetta paeta mihinkään!
Tähän asiaan saatana viitasi tässä:
9 Saatana vastasi Herralle ja sanoi: "Suottako Job pelkää Jumalaa?
10 Olethan itse kaikilta puolin suojannut hänet, hänen talonsa ja kaiken, mitä hänellä on; olet siunannut hänen kättensä työn, ja hänen karjalaumansa ovat levinneet ympäri maata.
11 Mutta ojennapa kätesi ja koske kaikkeen, mitä hänellä on: varmaan hän kiroaa sinua vasten kasvojasi."
Siis kun Jumala ottaa hetkeksi(joksikin aikaa) suojaavan kätensä sinuun ja ongelmat ja kärsimykset tulevat joka rintamalta kuten Jobilla, niin siinä kohtaa uskova helposti sortuu niihin vanhoihin keinoihin, kun siis Jumala ei ole auttamassa siinä kohtaa.
Siis ennen niin pyhän näköinen ja olionen uskova alkaakin oirehtia ja hänen sydämensä himot ja synnit paljastuvat siinä kärsimyksissä.
Mutta tämä on siis tarpeellista, jotta uskovaa voi Jumala puhdistaa ja pyhittää, eli piilossa olevan pitää paljastua, mutta syy on siis se, että se epäpuhtaus voitaisiin poistaa.
Sitä epäpuhtautta ei voitaisia poistaa, jos se ei näkyisi selvästi!
Sana sanoo aiheesta seuraavaa:
Ef. 5:13 mutta tämä kaikki tulee ilmi, kun valkeus sen paljastaa, sillä kaikki, mikä tulee ilmi, on valkeutta.
Eli Jumalan eli Valkeuden tehtävä on ensin paljastaa, jotta pimeys voidaan poistaa!
Tämä on siis se mekanismi niin tulessa kuin kärsimyksissä, tuli / kärsimys paljastaa epäpuhtaudet, vain siksi, että ne voidaan sitten sen kautta poistaa.
Nyt kun uskovainen ihminen sitten kärsii tuossa puhdistus kärsimyksessään, niin siinä kohtaa kun sen kärsivän uskovan sydämen epäpuhtaudet eli synnit tulevat näkyviin, niin moni näitä kärsimys asioita ymmärtämätön haukkuu uskovaa jopa luopioksi ja yleensä käy niin, että kärsivä uskova erotetaan joukosta kaiken huipuksi!
Tälläinen asenne näkyy selvästi monien uskovien kirjoituksista, esimerkkinä nyt tämä Jaikali.
Eli monien uskovien toiminta suhteessa Jumalan tahdon mukaan kärsivään uskovaan, on yhtä väärä, kuin oli Jobin ymmärtämättömien 3:n "ystävänkin".
Eli silloin kun olisi aika tukea ja lohduttaa ja kannustaa, moni lyö ja potkii maassa jo makaavaa kärsivää veljeään/sisartaan.
Kärsivän uskovan usko mitätöidään ja hänet erotetaan joukosta luopiona.
Mutta tämäkin kaikki kuuluu osana siihen kärsimysten Tiehen:
Luuk. 6:22 Autuaita olette te, kun ihmiset vihaavat teitä ja erottavat teidät yhteydestään ja herjaavat teitä ja pyyhkivät pois teidän nimenne ikäänkuin jonkin pahan-Ihmisen Pojan tähden.
Mutta vaikka tämäkin siis kuuluu osana Tiehen jonka Jumalan tahdon mukaan kärsivä uskova joutuu kulkemaan, niin ei noilla erottajilla itsellään hyvin mene.
Toisaalta, olimmehan ennen itsekin ymmärtämättömiä, ja varmasti itsekkin aikanamme toimimme väärin kärsiviä uskonveljiä/sisariamme kohtaan, joten armoa mekin olemme tarvinneet ja tarvitsemme yhä osallemme.- Liekeissä
"Kun kulta sulatetaan kovassa kuumuudessa eli tulessa, niin sen kautta kullassa olleet epäpuhteudet nousevat pintaan ja ne voidaan poistaa, eli kulta puhdistuu".
Kiirastulessa sielu palaa puhtaaksi, sitä pidempään mitä enemmän puhdistusta vaatii. - SielutIskeeTulta
Liekeissä kirjoitti:
"Kun kulta sulatetaan kovassa kuumuudessa eli tulessa, niin sen kautta kullassa olleet epäpuhteudet nousevat pintaan ja ne voidaan poistaa, eli kulta puhdistuu".
Kiirastulessa sielu palaa puhtaaksi, sitä pidempään mitä enemmän puhdistusta vaatii.Mitä syvempää tulee, sitä kuumempana palaa ja puhdistuu.
- mummikainuusta
Kerroit sen, jota tuossa ajattelin. En voi muuta sanoa kuin, että hyvä on langeta Jumalan armollisiin käsiin.
- Katolista.harhaoppia
Liekeissä kirjoitti:
Kiirastulessa sielu palaa puhtaaksi, sitä pidempään mitä enemmän puhdistusta vaatii.Kiirastulioppia ei ole Raamatussa
- karjalapierasnamnam
Katolista.harhaoppia kirjoitti:
Kiirastulioppia ei ole Raamatussa
Mites piirastuli?
- Jobinpostia
Job.1:16. Hänen viellä puhuessaan tuli toinen ja sanoi: Jumalan tuli iski alas taivaasta, sytytti palamaan lampaat ja paimenet ja kulutti heidät. Vain minä yksin pelastuin kertomaan sinulle. 2Kun.1:10,12.
- miten.tulkitaan.tämä
Tässä Sanankohta, jota moni tulkitsee miten sattuu:
49 Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle; ja kuinka minä tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
50 Mutta minä olen kasteella kastettava, ja kuinka minä olenkaan ahdistettu, kunnes se on täytetty!
51 Luuletteko, että minä olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? Ei, sanon minä teille, vaan eripuraisuutta.
52 Sillä tästedes riitautuu viisi samassa talossa keskenään, kolme joutuu riitaan kahta vastaan ja kaksi kolmea vastaan,
53 isä poikaansa vastaan ja poika isäänsä vastaan, äiti tytärtänsä vastaan ja tytär äitiänsä vastaan, anoppi miniäänsä vastaan ja miniä anoppiansa vastaan."
Mitä siinä sanotaan ?
Puhutaanko siinä jotain jostain herätyksen tulesta ?
Jeesus siis kastettiin itse tulella eli kärsimyksillä, siitä tuossa jakeessa 50 puhutaan!
Toki se voi viitata myös kunnialla kastamisen ylösnouseemuksessa.
Jeesus ei ollut vielä kuollut eikä noussut ylös, joten Hän puhui ylösnouseemuksen jälkeisestä ajasta meidän kohdallamme !
Mistä Jeesus heti sen jälkeen puhuu ?
Kärsimyksistä, jotka koettelevat uskovia, eli sota tulee jopa perheisiin, ja siten kaikki kärsivät varmasti.
Siis rauhaa ja lepoa vain ei Jeesus luvannut tuossa, vaan kärsimyksiä!
Sitä ihmettelen itse, että miten tuosta Sanankohdasta on väännetty joku fire juttu, jota nyt hoetaan esim menestysteologia ja uskonsana sun muissakin piireissä.
Lisäksi se tuli syttyi siis jo heti Jeesuksen ylösnouseemuksen jälkeen, eikä kärsimykset ole tulleet osaksemme vasta nyt !
Luetaan vaikkapa Paavalin omia kokemuksia:
Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.
2. Kor. 12:9 Ja hän sanoi minulle: "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.
10 Sentähden minä olen mielistynyt heikkouteen, pahoinpitelyihin, hätään, vainoihin, ahdistuksiin, Kristuksen tähden; sillä kun olen heikko, silloin minä olen väkevä.
Tässä on ihan eri sanoma kuin noissa eksytyksen piireissä, jossa ei siis hyväksytä ollenkaan mitään hätää eikä heikkoutta eikä ahdistuksia, eikä kärsimyksiä, vaan ne kielletään uskovalta kokonaan !
Siis ihan eri perusta ja sanoma on Paavalilla, kuin mikä sanoma ja perusta on menestysteologialla ja uskonsana sun muilla eksytyksen erilaisilla ja nimisillä likkeillä !
Huomatteko ?
Ihan vastakkainen asenne ja asennoituminen uskovan kärsimyksiin ja uskovan omaan heikkouteen ahdistuksiin sun muuhun !!!
Eli nuo eksytykset siis vetoavat meidän lihaamme ja sillä ruokitaan vain lihaa ja liha paisuu, eikä liha ja sen vaikutus pienene/vähene mihinkään.
Ne eksytykset siis vain ruokkivat lihaamme, jonka tulisi siis ihan päinvastoin kuolettua ja jonka lihamme vaikutuksen tulisi päinvastoin vähetä.
Nuo eksytykset siis vetoavat lihallisiin uskoviin väkevästi, uskoviin jotka haluavat olla jopa Jumala itse, eli nousta Jeesuksen ja Isän Jumalan rinnalle / tasolle.
Näin pitkälle se lihan paisuminen voi viedä ja johtaa, vaikka nämä eksyneet toki eivät itse tätäkään asiaa itse näe eivätkä tajua, ikävä kyllä.
Sen pitäisi herätellä, kun puhutaan apostoleista ja Jumalan kenraaleista sun muista korkeista nimityksistä, joita annetaan itselle ja ollan jakamssa myös muillekin.- mummikainuusta
Hyvin pähkäilty! Tässä omia mietteitäni kys. jakeista.
Luuk.12:49. Ei rauhaa vaan riitaa
(Matt. 10:34-36)
"Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle, ja kuinka tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
50. Mutta minut on kasteella kastettava, ja kuinka ahtaalle joudunkaan, ennen kuin se on täytetty!
Nämä jakeet kuuluvat kokonaisuuteen, joka alkaa jakeesta 35 ja päättyy jakeeseen 53. Alussa on vertauksia palvelijoista. Sen jälkeen tulee nämä kys. jakeet. Jakeet näyttävät keskittyvän opetukseen, kuinka meidän tulee elää Jeesuksen ylösnousemuksen ja toisen tulemisen ajankohtien välillä. Ongelmana jakeessa 49 on se, miten “tuli” tulkitaan. Mistä tulesta on kyse? Tästä on erilaisia mielipiteitä ja se johon itse olen päätynyt, ei varmaankaan ole ainoa oikea.
Tuli voi tarkoittaa evankeliumin tulta, jonka Jeesus toivoisi jo syttyneen. Tämä kohtahan ajoittuu aikaan ennen Jeesuksen kuolemaa. Tässä voidaan myös ajatella, että ”tuli” tarkoittaa Jeesuksen seuraajien puhdistamista synnistä, joka viittaisi evankeliumiin. Tai herätystä, joka leviää ylösnousemuksen jälkeen. Kun summaa näitä yhteen, voisi ajatella, että kyseisessä kohdassa Jeesus viittaa ristinkuolemaan, jossa Hän sovittaa ihmisten synnin. Tämä evankeliumin Jeesus tahtoisi jo syttyneen, mutta se ei vielä kys. ajankohdalla ollut syttynyt.
Jotkut tutkijat ovat sitä mieltä, että Jeesus katsoo tässä kauaksi tulevaisuuteen, jolloin Hän tulee takaisin ja tuhoaa tämän nykyisen maapallon. Voi toki olla näinkin. Tai tässä Jeesus voi tarkoittaa molempia vaihtoehtoja.
Jakeessa 50 Jeesus puhuu “kasteesta”. Tällä kasteella ei tarkoiteta sitä kastetta, jolla Hän oli käynyt, vaan ristinkuolemaa. Aivan kuin hetkeksi Jeesus ahdistuu siitä tulevasta tuskasta, jonka Hän tulee kokemaan. Suomeksi käännetty “kestän” voitaisiin kääntää esim. ahdistaa, pysyä koossa. Jeesus Jumalana tietää etukäteen mitä Hän tulee ihmisruumiissa kokemaan. Ei pelkästään tuskaisen kuoleman ristillä, vaan myös kantamaan kaiken maailman synnin.
Jakeessa 51 Jeesus kertoo mitä tästä kaikesta seuraa.
51. Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, sanon teille, vaan riitaa!
Evankeliumi jakaa ihmiset kahteen ryhmään. Heihin, jotka ottavat sen vastaan ja heihin, jotka eivät ota sitä vastaan. Jeesus välimiehenä teki rauhan ihmisen ja Jumalan välille, mutta maailmaan Hän ei rauhaa tuonut. Ja senhän meistä jokainen voi huomata. Tässä on hyvä huomata, että ryhmiä on kaksi, ei siis kolmea tai neljää. Olemme joko Jeesuksen puolella tai Häntä vastaan. Seuraavissa jakeissa Jeesus kuvaa mitä konkreettisesti se riita on. Paholainen pyrkii kaikin keinoin estämään evankeliumin leviämisen. Se joko tappaa tai eksyttää kristittyja. Tietenkin kaikki keinot näiden väliltä on käytössä.
Sitä rukoilen, että jokainen muistaisi, että päätökset tehdään nyt eläessämme maan päällä. Sitten, kun kuolemme tai Jeesus tulee, se on myöhäistä.
Näin olen näitä pähkäillyt. - miten.tulkitaan.tämä
Hyvin pähkäilty! Tässä omia mietteitäni kys. jakeista.
Luuk.12:49. Ei rauhaa vaan riitaa
(Matt. 10:34-36)
"Tulta minä olen tullut heittämään maan päälle, ja kuinka tahtoisinkaan, että se jo olisi syttynyt!
50. Mutta minut on kasteella kastettava, ja kuinka ahtaalle joudunkaan, ennen kuin se on täytetty!
Nämä jakeet kuuluvat kokonaisuuteen, joka alkaa jakeesta 35 ja päättyy jakeeseen 53. Alussa on vertauksia palvelijoista. Sen jälkeen tulee nämä kys. jakeet. Jakeet näyttävät keskittyvän opetukseen, kuinka meidän tulee elää Jeesuksen ylösnousemuksen ja toisen tulemisen ajankohtien välillä. Ongelmana jakeessa 49 on se, miten “tuli” tulkitaan. Mistä tulesta on kyse? Tästä on erilaisia mielipiteitä ja se johon itse olen päätynyt, ei varmaankaan ole ainoa oikea.
Tuli voi tarkoittaa evankeliumin tulta, jonka Jeesus toivoisi jo syttyneen. Tämä kohtahan ajoittuu aikaan ennen Jeesuksen kuolemaa. Tässä voidaan myös ajatella, että ”tuli” tarkoittaa Jeesuksen seuraajien puhdistamista synnistä, joka viittaisi evankeliumiin. Tai herätystä, joka leviää ylösnousemuksen jälkeen. Kun summaa näitä yhteen, voisi ajatella, että kyseisessä kohdassa Jeesus viittaa ristinkuolemaan, jossa Hän sovittaa ihmisten synnin. Tämä evankeliumin Jeesus tahtoisi jo syttyneen, mutta se ei vielä kys. ajankohdalla ollut syttynyt.
Jotkut tutkijat ovat sitä mieltä, että Jeesus katsoo tässä kauaksi tulevaisuuteen, jolloin Hän tulee takaisin ja tuhoaa tämän nykyisen maapallon. Voi toki olla näinkin. Tai tässä Jeesus voi tarkoittaa molempia vaihtoehtoja.
Jakeessa 50 Jeesus puhuu “kasteesta”. Tällä kasteella ei tarkoiteta sitä kastetta, jolla Hän oli käynyt, vaan ristinkuolemaa. Aivan kuin hetkeksi Jeesus ahdistuu siitä tulevasta tuskasta, jonka Hän tulee kokemaan. Suomeksi käännetty “kestän” voitaisiin kääntää esim. ahdistaa, pysyä koossa. Jeesus Jumalana tietää etukäteen mitä Hän tulee ihmisruumiissa kokemaan. Ei pelkästään tuskaisen kuoleman ristillä, vaan myös kantamaan kaiken maailman synnin.
Jakeessa 51 Jeesus kertoo mitä tästä kaikesta seuraa.
51. Luuletteko, että olen tullut tuomaan maan päälle rauhaa? En suinkaan, sanon teille, vaan riitaa!
Evankeliumi jakaa ihmiset kahteen ryhmään. Heihin, jotka ottavat sen vastaan ja heihin, jotka eivät ota sitä vastaan. Jeesus välimiehenä teki rauhan ihmisen ja Jumalan välille, mutta maailmaan Hän ei rauhaa tuonut. Ja senhän meistä jokainen voi huomata. Tässä on hyvä huomata, että ryhmiä on kaksi, ei siis kolmea tai neljää. Olemme joko Jeesuksen puolella tai Häntä vastaan. Seuraavissa jakeissa Jeesus kuvaa mitä konkreettisesti se riita on. Paholainen pyrkii kaikin keinoin estämään evankeliumin leviämisen. Se joko tappaa tai eksyttää kristittyja. Tietenkin kaikki keinot näiden väliltä on käytössä.
Sitä rukoilen, että jokainen muistaisi, että päätökset tehdään nyt eläessämme maan päällä. Sitten, kun kuolemme tai Jeesus tulee, se on myöhäistä.
Näin olen näitä pähkäillyt.Huomaa Mummi tuo jae 50:
Ja jos sen yhdistää seuraaviin Sanankohtiin:
Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella(kärsimyksillä).
Siis Jeesuksen tuli kärsiä Isän tahdon mukaan ja Hänen oli se kärsimysten Tie kuljettava loppuun asti eli kuolemaan asti, ja vasta sitten se siis oli täytetty !
Apostolit kävivät ihan saman kärsimysten Tien jopa kuolemaan asti, ainakin näin olen ymmärtänyt, Paavali hyvänä esimerkkinä, eli Jeesus on itse kastettu kärsimyksillä ja samoin meidät Hänen seuraajansa kastetaan.
Nyt sitten siihen tuli asiaan eli jakeeseen 49:
En näe kuin 2 vaihtoehtoa tuolle.
Joko on kyse Hengen vuodatuksesta tai sitten kärsimyksistä, eli tulella kastamisesta.
Mutta molemmat siis tapahtuivat jo !
Eli lopunaikoihin ei nähdäkseni tule mitään uutta tulella kastamista, vaikka moni niin väittää.
Siis Pyhä Henki on jo vuodatettu, eikä tarvita mitään uutta vuodattamista, eli ei uusia tulia, jos tuo kohta niin tulkitaan !
Tuollainen lopun ajan uusi Hengen vuodatus oppi on syvää harhaa, sillä KOKO Henki on JO vuodatettu yli 2000v sitten, sillä Jumala ei jaa Henkeään mitalla !
Joh. 3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
Ihmisessäkin joko on Henki tai sitten ei ole !
Siis emme saa ensin osaa Henkeä ja sitten lisää Henkeä, kuten esim. Jaikali ja moni muu herätysliikeissä opettaa "hengellä täyttymis opillaan".
Siis siinä opissa käytännössä sanotaan, että uskovien joukossa on 2 kastia, eli uudestisyntyneet, jotka ovat saaneet muka vasta vähän Henkeä !
Sitten on ylempi kasti, eli Hengellä täyttyneet, joilla on mukamas enemmän Henkeä !
Oppi siis on järjetön, ja aiheuttaa siis kasti jaon parempiin ja huonompiin uudestisyntyneisiin uskoviin, mutta Raamattu ei opeta tälläistä kastijako oppia missään !
Kun tämä harhaoppi oli jo valmiiksi, niin sen kautta pystytään syöttämään jopa uutta "hengen vuodatus oppia" näille jo valmiiksi totuudesta eksyneille. - mummikainuusta
miten.tulkitaan.tämä kirjoitti:
Huomaa Mummi tuo jae 50:
Ja jos sen yhdistää seuraaviin Sanankohtiin:
Luuk. 3:16 niin Johannes vastasi kaikille sanoen: "Minä kastan teidät vedellä, mutta on tuleva minua väkevämpi, jonka kengänpaulaakaan minä en ole kelvollinen päästämään; hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä ja tulella(kärsimyksillä).
Siis Jeesuksen tuli kärsiä Isän tahdon mukaan ja Hänen oli se kärsimysten Tie kuljettava loppuun asti eli kuolemaan asti, ja vasta sitten se siis oli täytetty !
Apostolit kävivät ihan saman kärsimysten Tien jopa kuolemaan asti, ainakin näin olen ymmärtänyt, Paavali hyvänä esimerkkinä, eli Jeesus on itse kastettu kärsimyksillä ja samoin meidät Hänen seuraajansa kastetaan.
Nyt sitten siihen tuli asiaan eli jakeeseen 49:
En näe kuin 2 vaihtoehtoa tuolle.
Joko on kyse Hengen vuodatuksesta tai sitten kärsimyksistä, eli tulella kastamisesta.
Mutta molemmat siis tapahtuivat jo !
Eli lopunaikoihin ei nähdäkseni tule mitään uutta tulella kastamista, vaikka moni niin väittää.
Siis Pyhä Henki on jo vuodatettu, eikä tarvita mitään uutta vuodattamista, eli ei uusia tulia, jos tuo kohta niin tulkitaan !
Tuollainen lopun ajan uusi Hengen vuodatus oppi on syvää harhaa, sillä KOKO Henki on JO vuodatettu yli 2000v sitten, sillä Jumala ei jaa Henkeään mitalla !
Joh. 3:34 Sillä hän, jonka Jumala on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
Ihmisessäkin joko on Henki tai sitten ei ole !
Siis emme saa ensin osaa Henkeä ja sitten lisää Henkeä, kuten esim. Jaikali ja moni muu herätysliikeissä opettaa "hengellä täyttymis opillaan".
Siis siinä opissa käytännössä sanotaan, että uskovien joukossa on 2 kastia, eli uudestisyntyneet, jotka ovat saaneet muka vasta vähän Henkeä !
Sitten on ylempi kasti, eli Hengellä täyttyneet, joilla on mukamas enemmän Henkeä !
Oppi siis on järjetön, ja aiheuttaa siis kasti jaon parempiin ja huonompiin uudestisyntyneisiin uskoviin, mutta Raamattu ei opeta tälläistä kastijako oppia missään !
Kun tämä harhaoppi oli jo valmiiksi, niin sen kautta pystytään syöttämään jopa uutta "hengen vuodatus oppia" näille jo valmiiksi totuudesta eksyneille.On totta, että joudumme kulkemaan kärsimyksentien, kukin omansa. Silti me voimme iloita Jeesuksessa Kristuksessa. Kärsimys on hetkellinen, mutta ilo iankaikkinen. Ja sitä iloa me voimme kokea kärsimyksienkin keskellä, koska se on taivaallista iloa. Kumpaakaan me emme voi poissulkea maallisesta elämästämme.
Tulkintasi tulesta on täysin mahdollinen. Pysyy hyvin Raamatun kartalla. Olen samaa mieltä, että emme tarvitse muuta voitelua kuin sen, joka Pyhä Henki on jo meille antanut. Meidän tulee täyttyäHengellä eli rukous ja sanan lukeminen ovat keinoja täyttyä . Henkeä ei kukaan voi jakaa toiselle. Aina jakajana on Jumala. Hän antaa, emme me ihmiset. Näin ajattelen näistä. - miten.tulkitaan.tämä
On totta, että joudumme kulkemaan kärsimyksentien, kukin omansa. Silti me voimme iloita Jeesuksessa Kristuksessa. Kärsimys on hetkellinen, mutta ilo iankaikkinen. Ja sitä iloa me voimme kokea kärsimyksienkin keskellä, koska se on taivaallista iloa. Kumpaakaan me emme voi poissulkea maallisesta elämästämme.
Tulkintasi tulesta on täysin mahdollinen. Pysyy hyvin Raamatun kartalla. Olen samaa mieltä, että emme tarvitse muuta voitelua kuin sen, joka Pyhä Henki on jo meille antanut. Meidän tulee täyttyäHengellä eli rukous ja sanan lukeminen ovat keinoja täyttyä . Henkeä ei kukaan voi jakaa toiselle. Aina jakajana on Jumala. Hän antaa, emme me ihmiset. Näin ajattelen näistä.Niin, me voimme täyttyä Hengellä yhä uudestaan, ja meidän tulisikin täyttyä yhä uudestaan.
Huomaatko tuon Jaikalin/monien herätysliikkeissä mukana olevien, opin yhden ongelman vielä.
Eli he hakevat sitä yhtä ainoaa Hengellä täyttymistä, eivätkä käsitä sen olevan jatkuvaa toimintaa uskovan uskon elämässä.
Lisäksi siis tuo uudestisyntymässä tapahtunut Jeesuksen suorittama Hengellä kastaminen eli täyttäminen väheksytään siis vajavaiseksi teoksi, eikä siis ole Täydellinen, vaan se vajaa Kristuksen teko vaatii vielä lisä täyttymisen, jotta uskova vasta sitten olisi muka täytetty Hengellä.
Ei käsitetä edes "kuvan ja varjon" sanomaa.
Siis kun Pyhä Henki eli Jumalan Henki tuli ilmestysmajaan, niin Henki täytti ilmestysmajan.
Siis ilmestysmajaankaan ei tullut vain osaa Hengestä, esim 1/3 osaa ja loppu sitten myöhemmin, eli Henkeä ei voi jakaa eikä siitä saada jotain osaa, vaikka nämä "hengellä täyttymis" opin opettajat niin käytännön tasolla väittävät.
Tuosta ilmestysmajasta sen verran vielä, että se on selvä "kuva" siis nahkapäällysteinen Jumalan asumus, ihan kuten ihminenkin.
Eikä se nahkapäällysteinen pyhä ilmestysmaja eronnut muista majoista ulkoisesti !
1. Kor. 3:16 Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
Mutta Jaikali sun muut siis väittävät oppinsa kautta, että uskovassa onkin vain 1/3 Jumalan Hengestä, ennen siis sitä erikoista "Hengellä täyttymistä" !
Näettekö nyt, kuinka järjettömiä oppeja moni herätysliikkeissä toistelee ja mihin he uskovat ?
Jaikali ei ole tästäkään opista luopunut, vaikka se on siis näinkin järjetön.
Mitä se kertoo hänestä ja muista kaltaisistaan ?
Sori Mummi, mutta haluan nyt ravistella kunnolla Jaikalia vihdoin hereille !
Haluni on siis auttaa häntä eli eksynyttä Sanan ohjeen mukaan:
Jaak. 5:19 Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
Jaak. 5:20 niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.
- Kirjakääröt
Luuk.12:49. Biblia. Minä tulin sytyttämään tulta maan päälle, ja minä tahdon, vaan että se jo palais?
- mummikainuusta
Eteeni tuli yksi tulta käsittelevä kohta.
RK Juud. 1:27 Mutta te, rakkaani, muistakaa ne sanat, jotka Herramme Jeesuksen Kristuksen apostolit ovat ennalta puhuneet.
18. Hehän sanoivat teille, että viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka elävät jumalattomien himojensa mukaan.
19. Juuri nämä saavat aikaan hajaannusta. He ovat sielullisia, Henkeä heillä ei ole.
20. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle ja rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21. ja niin pysykää Jumalan rakkaudessa odottaessanne Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.
22. Armahtakaa niitä, jotka epäilevät.
23. Toiset pelastakaa tulesta temmaten, toisia taas armahtakaa kavahtaen heitä, inhoten ruumiin tahraamaa vaatettakin.
"Toiset pelastakaa tulesta temmaten". Kun tässä kohtaa tuli-sanaa ajatellaan asiayhteydessään, kuvaa tämä sitä, että me toimimme uskovina langenneen uskovan pelastajana, ettei hän joutuisi helvetin ikuiseen tuleen. (muistaen, että tässä käytetään kuva-kieltä) Kuljemme hänen rinnallaan, rukoilemme hänen puolestaan - teemme kaikkemme, että hän nousisi jälleen ylös. Voi olla, että jakeen alku viittaa ed. jakeeseen, joten epäilijöiden auttamiseksi tulisi toimia samoin. Vanha käännös on lisännyt jakeen alun ed. jakeeseen. Alkutekstissä näyttää jakeet olevan RK-käännöksen mukaisesti.
Minä hätkähdin, kun luin jakeet 18-19.
18. Hehän sanoivat teille, että viimeisenä aikana tulee pilkkaajia, jotka elävät jumalattomien himojensa mukaan.
19. Juuri nämä saavat aikaan hajaannusta. He ovat sielullisia, Henkeä heillä ei ole.
Tässä ei puhuta heidän pelastamisestaan!? Pilkkaajien eli eksyttäjien kanssa ei pidä olla tekemisissä lainkaan. Heiltä ei saa sellaista "ravintoa" jossa usko kasvaisi. Päinvastoin.
Meille annettu ohje kuuluu siis:
20. Mutta te, rakkaani, rakentakaa itseänne pyhimmän uskonne perustukselle ja rukoilkaa Pyhässä Hengessä
21. ja niin pysykää Jumalan rakkaudessa odottaessanne Herramme Jeesuksen Kristuksen laupeutta iankaikkiseksi elämäksi.- luetko.tarkemmin
Nyt kannattaa lukea tarkemmin tuo Sanankohta.
Jae 19 kertoo asiasta enemmän:
Siis ei langenneita uskovia, vaan niitä jotka ovat kekeytyneet Jumalan lapsiksi !
Siis uskovien Seurakunnassa ja joukossa on aina niitä, jotkä tekeytyvät vain uskoviksi !
Eikä heitä helpolla erota oikeista uskovista.
Sen kertoo jo se tosi asia, että opetuslapset edes eivät tunnistaneet Juudasta !
2. Korinttolaiskirje 11
12 Mutta mitä minä teen, sen olen vastakin tekevä, riistääkseni aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, missä kerskaavat, havaittaisiin samankaltaisiksi kuin mekin.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.
Lue tuo koko luku, niin huomaat, että Paavali taisteli tämän saman asian kanssa jo silloin !
- Lucifer-grilli.666
Onko teillä kellään uskovaisella sitä legendaarista Lucifer-grilliä?
- nimipuuttuu__
Ei ole Lucifer-grilliä, mutta muuttuuko grilli sellaiseksi, kun me helluntait olemme Lucifereja.
- hedonisti-jumalisti
JHWH:n Pyhä tuli on sitä samaa HELVETIN TULTA! Uulalalaa! CATCH THE FIRE!!!!! Ooooohhh!
- ristisovittaa
Te älyttömät venäläiset ...galatalaiskirjeet . Kuka julistaa jotain muuta evankeliumia kuin... !!! Vääriä kristuksia vääriä profeettoja . Hindujen Shiva jumalat meditoi nauruherätyksessä ooo oi hallelujaa ....lord budhalord hinduherroja Adonaita on kuulkaa joka lähtöön Vishnujumalillakin on m Muslimitkin hokee lordlord herraherraa . Jehovatkin hokee . Hallelujaata . On kuulkaa herraa Jeesusta profeettoja visnuja budhia . Karmeeta fariseususkontoa juutalaisrabbeja valkoisiksi kalkittuja hautoja opettajaa joka lähtöön kaatajia löytyy hinduistakin egyptin kundaliinikäärmeenä . Jogassa on samaa . Näitä tulia riittää !! Jeesus nousi ylös taivaaseen . Jeesus ei oo käärme. Ristillä sovittaa synnin . Mesopotania persia Babylon egypti arabia siinailla . Noitauskontoja . Kabbala . New age. Jne. Jeesus on taivaassa . Mitään kaksisormea pystyssä yrjömerkkejä . Jeesus on taivaassa . Risti sovitti synnin .
- tulijärvi
Ilmestyskirja20.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Eläkeläiset siirrettävä muuttotappioalueille
Joutoväki pois ruuhkauttamasta elättäjien arkea. Samalla putoaa jokaisen asumiskulut ja rahaa jää enemmän kuluttamiseen.2762530Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki
"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."772433SDP pelastaa uppoavan Suomen
2027 kun SDP voittaa ylivoimaisesti vaalit alkaa Suomen uusi raju syöksy kohti täystyöllisyyttä ja turvallisempaa yhteis201639- 1201598
Jopa Espanjassa talous kasvaa, Purra vain irvistelee
Huomaa kuinka Purra on Suomen historian huonoin miniseteri, joka ei ole saanut aikaiseksi kuin tuhoa, Siis jopa vasemmis531518Kauppalehti - Törkeä skandaali paljastui: Espanja käytti EU-rahoja ihan muuhun kuin piti
Espanja on käyttänyt miljardeja euroja EU:n elpymisavustuksia eläkkeisiin ja sosiaalimenoihin – ja pyytää lisää. Espanj651397- 1341376
En kerro nimeäsi nainen
Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin711250Auta mua mies
Ota vielä yhteyttä, keksi oikeat sanat että vuosien ajan kasvanut muuri murtuu meidän väliltä vaikka aluksi vain vähän.821059Olet kiva ihminen
En kiellä sitä yhtään. Sinussa on hyvin paljon erinomaisia puolia, enemmän varmasti kun meissä muissa. Sitten on puoli741049