Älkää pitäkö minua uskovaisten, tai muidenkaan suuseksi-alapäämission naittajaisissa. En ole tehnyt mitään seksuaalisia ehdotuksia kenellekään, ja alapääsuuseksi mission metodit kuuluvat minua koskevina yksinomaan 1970-1980 lukujen aikakauteen.
En ole koskaan ollut teiniseksimiehiä- ja olen kieltäytynyt nuorten seksitarjouksista kolmen vuosikymmenen ajan 100%.
Olen ollut nuoremmilleni vanhempi- en seksikumppani siis.
Minulla on ollut monta tusinaa tilaisuuksia teini-ikäisistä noin parikymppisiin nuoriin- mutta olen 100% kieltäytynyt jokaisesta kolmen vuosikymmenen ajan, kunhan tulin ensin itse vanhemmaksi.
En ole kenenkään tarjoiluista sanaakaan puhunut koskaan.
En mitään kenenkään ihmisen vyötäröistä koskaan elämässäni.
Nuori avioliitto olisi toki ollut asia joka olisi ollutkin toivottu.
En ole velvollinen olemaan kenenkään alapääsuuseksimission naittajaisissa, >>> -enkä ole velvollinen kuulemaan moralisointia joka kuuluu 1970 - 1980 lukujen aikaiseen tapahtumafaktalaan- eli minun 16-30 vuoden ikääni.
__Olen 58- vuotias.
En ole minkään uskonnollisen taikka hengellisen liikkeen jäsenkirjoilla, 10- vuoteen. Minun mahdollisen alapäämission metodit sovin aina subjektin kanssa kahden kesken. Ei ne kuulu lastenvaunuja lykkivien ventovieraiden naisten olevaisiin asioihin, eikä teininuortenkaan elämään. Ei yhdistystoiminnan piireihinkään.
Laurila (minä) on nuolaissut alapäätä, kun teininuorten vanhemmatkaan eivät ole vielä syntyneet, -eli 1980 luvun lopulla viimeksi. En ole ehdotellut tuollaisia kenellekään, enkä kysele lupaa lastenvaunuja lykkiviltä ventovierailta naisiltakaan koskaan.
Pst.;
>>> Rakkaudessa on kaikki parisuhteessa luvallista, mihin molemmat osapuolet rakkaudessa yhteisymmärryksessä mielellään taipuvat, niin ettei toinen koe tulevansa hyväksi käytetyksi. >>> Sen verran järkeä käyttää tämän verran, ettei mennä moralisoimaan ko. asioita, ja puhaltamaan pillillä naimisen tahtia toisen aviovuoteen alle, tai seurusteluun. Näin ajattelen.
-Kannattaa lopettaa se "mitä saa ja mitä ei tehdä" yksilöllisten mieltymyksien suhteen, mitä rakkauden metodissa on, siis rakkaudessa, ja tyytyä maan lainsäädäntöön ja olla käyttämättä rangaistavaa kielenkäyttöä. Jos joku on uskovainen, hänellä on Jumala, jolta kysyä neuvoa. Ei minua katsoa, mitä saa tehdä, ja mitä ei saa tehdä suuseksimissiossakaan.
Minä en ole pyytänyt kenenkään tytärtä, eikä kukaan ole istunut pöytääni näköetäisyydelleni tyttärensä ja minun vuoksi, -yhteisen onnemme vuoksi neuvotteluun. Ei ristin sielukaan minun näköetäisyydelleni ole istunut pöytääni neuvotteleemaan siviilisäätyäni koskevasta mahdollisesta muutoksesta 2000- luvulla. Soketiomunkki-kaffetta, rinkulateetä, kaljamukia, pizzaa, taikka ravintolalounasta ei ole -tuon vertaa istuttu samassa pöydässä moisessa asiassa.
Neuvotteluoikeuksia omaan siviilisäätyyni asioihin, en ole minnekään myöntänyt koskaan.
En ole moralisoitavissa, enkä ole tilannut jätkien sängyistä naisia itselleni. Saavat pitää naisensa. En ole kenenkään maallisen onnen tiellä koskaan, enkä käsi pitkällä kenenkään omaisuuksia kohti. Olisin 40- vuotiaana saanut Mercedes Benzin alleni, jos olisin ryhtynyt gigoloksi 50-60 vuotiaille akateemisille, tai toimitusjohtajanaisille. Minä en kiinnostunut koskaan gigolon hommista, ja maallisesta mammonasta ja Mersusta naimisen palkkana. Rakastin joitakin 3-4; jää naisia 25-40 vuotiaita 50- villityksessäni. Olisin jokaista halunnut loppuelämäni parisuhteeseen kanssani.
En ole mammonankipeä. Tottakai maallistakin olla saisi. En kuitenkaan pidä elämän kantavana voimana unelmia mammonasta. Minulla on koti jossa on täydellinen koti-irtaimisto, etten keksi mitään muuta hankintaa itselleni, kuin että elämässäni ostan yhdet Hammondit. Laitan kaksi keikkapianoa päällekkäin, niin saan kahden soittimen edut näin. Olen itse myynyt Hammondeja Etelä-Suomessa tasan vuoden päivät noin 1983, mutta en viihtynyt kaupungissa. En ehtinyt koskaan kotiutua uusiin paikkakuntiin, ja olin niin kiireinen opinnoissani ja työssäni, että en ehtinyt hankkimaan ihmissuhteita. Kapakassa piipahtaminen parilla kaljalla oli ainoa tapa sitten ihmissuhdeasioissa.
Jos joku jäi raskaaksi ympäri Suomen, minua ei kutsuttu isäksi.
Minulle ei ilmoitusta ole tehty mahdollisista lapsen odotuksesta ja syntymistä.
jatkuu alla >>>>
Jännä juttu vielä, niin jokainen tuttu sai;
28
109
Vastaukset
- missä.jatkuu
Mikä jatkuu alla
- eksytyssanomasta
kyseinen sekopää käy kirjoittamassa omalla blogillaan välillä:
http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=4&t=406
Kirjoittaja Sinettisormus » 2 minuuttia sitten
Room.
8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Pahoittelee tietenkin viivästystä, ehkä eksytyssanomasta kirjoitti:
kyseinen sekopää käy kirjoittamassa omalla blogillaan välillä:
http://www.pelastussanoma.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=4&t=406
Kirjoittaja Sinettisormus » 2 minuuttia sitten
Room.
8:26 Samoin myös Henki auttaa meidän heikkouttamme. Sillä me emme tiedä, mitä meidän pitää rukoileman, niinkuin rukoilla tulisi, mutta Henki itse rukoilee meidän puolestamme sanomattomilla huokauksilla.
8:27 Mutta sydänten tutkija tietää, mikä Hengen mieli on, sillä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan pyhien edestä.
Pahoittelee tietenkin viivästystä, ehkäHei-
Ei ole minun blogi linkkisi. -Minun blogini on täällä;
http://jarinhotelli.blogspot.com
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Jatkoa edelliseeni >>>>>
En varmaankaan ollut parhaassa miehuuskunnossa parikymppisenä, vaan lähinnä poikanen tietenkin. En ollut valmis jokanaisen toiveisiin, -enkä velvollinen. -Paljon työtä tekevä ja kaljalla, jos jäi aikaa vähänkin yli.
Mahdolliset fyysiset jälkeläiseni ovat minulle rakkaita jos itse niin tahtovat, eli ottavat yhteyttä ja kertovat asian minulle tällä tavalla.
En voi käydä huoltajuuskiistoja aikuisista ihmisistä.
Kiire ja liika suorittaminen, monet työ- ja asuinpaikan vaihdokset, pitämättömät kesälomat ja parin työpaikan hankalat ristiriidat olivat paljon työn ja opintojen ohessa sitten nuorena, ja bourn out 1980 luvun lopussa. Tautia ei osattu tunnistaa uupumukseksi vielä 1980 luvulla, ja olin siksi hukassa. Työuupumuksen osasi lääketiede tunnistaa vasta 1990 luvulla.
Olen 2010 luvulla suorittanut erinomaisia 3 kpl, ja useita kiitettäviä (4) ja useita hyviä (3) arvosanoja yliopistolla asteikolla 1-5.
Järki ei päästä lähtenyt siis työuupumuksieni ja sitä seuranneiden masennusongelmieni vuoksi.
Ihmissuhde- ristiriitoja oli auttamassa asiaa.
En ole Jehovantodistajien moralisoitavissa 1984-1985 työpaikkani vuoksi, jossa muutamia ko. uskon edustajia oli. Allakkaa ja laskukonetta siis käteen taas. En ole näistä pahaa puhunut.
En jäänyt ihmisiä räksyttämään koskaan, onneksi- keski-iässä ymmärtää omankin vajavuutensa.
En kenenkään henkilökohtaista uskoa Jumalaan ole arvostellut, mutta en isolla rahallakaan allekirjoita Jehovantodistajien teologiaa.
En keskustellut sanaakaan Jehovantodistaja-sukulaiseni kanssa uskosta ja uskonnoista. -Ei kuulunut koskaan puheenaiheisiimme enoon usko. Hän oli 15-20 viimeistä elinvuottaan Jehovantodistaja, ja näin viimeksi hänet 1985, ja on edesmennut 1987. Hullun lehmän tauti tappoi hänet parissa viikossa ulkomaanmatkalla hankitulla taudilla. Kuulin asiasta vasta kun oli kuollut. Asia pidettiin hiljaisena karjankasvatus-seudulla, ja tauti oli ulkomailta. Karja oli puhdasta seudulla.
En kuulu Jehovantodistajien seurakuntaan missään aikamuodossa, en helluntailaisiin, ja en ole adventtiliikkeen jäsen enää 1.6.2006 lukien. Vietän kotona kaiken hengellisenkin harrastustoiminnan ilman jäsenkirjoihin sitoumista. >>> Rehkin aikoinaan liikaa evankeliumin palvelun- ja muussakin luottamustehtävissäni joissakin, joista syntyi ihmissuhdemurheiden muodossa pitkäksestoista stressiä.
- Joissakin oli työtä paljon, ja toisessa sitten taas huolta ja murhetta.
Jäin vaille sitä mitä minulle olisi kuulunut uskossa; _hyviä ihmissuhteita, ja puoliso. Tahtoi olla kaikki asia jonkun työasioita, taikka jotakin palveluun liittyvää, mutta aina jotakin työtä ja hallinnan ja vallinnan asiaa, -ei ystävää joka olisi myötäelänyt kanssani joskus edes puoli päivää. _Syy; ryhmän demografinen rakenne; en voi olla vahuksien ja lapsiperheiden sydänkäpy. Hengellinen yhdistys kokoontuu ja hajaantuu, ihmiset eivät elä yhdessä. Ystävät valikoidaan tarkasti. Monenlaista väliinputoajaa sitten on.
Minun hyvinvoinnin asioista ei kukaan huomannut, hoksinut välittää missään koskaan, em. piireissä. Johtajuuden yksi tehtävä on hyvinvoinnin asiat.
En voi aikuisena ihmisenä sellaista vaatiakaan, enkä aio itsesääliin vaipua.
Moni ei tiedä että minun suorittaminen kotiseurakunnassa, ja maakunnan seurakunnissa oli lähes vertaansa vailla olevaa ahkeruutta;
- Säestin seurakunnan jokaisen laulun, pidin paljon Raamattu-tunteja, ja saarnoja, eli vedin Jumalanpalvelusohjelmaa koti- ja lähiseurakunnissa. Usein suoritin koko 1 h 45 minuutin ohjelman yksin kaiken. Olin tehopakkaus aina kun jostakin puuhasta tykkäsin, ja havahdun sitten siihen ettei ihminen ole kone.
Rakastuin naisiin ja tulin "hulluksi" siksi. Niin käy kun käyn tarpeeksi kuumana. Yksinään menee voimat sitten kun toinen jää tavoittamattomaksi. En tarkoita välitöntä yhdyntää. Rakastunut mies tahtoo naisen seuraansa, eikö vain- ei kenenkään kasvatettavaksi 1-2 vuodeksi ensin. Tässä ei ole henkilöihin liittyvää-.
- Minä en kuitenkaan kehu suoritustani palvelussa, kerron vain mikä on ollut väsymyksen syynä. Tämän lisäksi luottamustehtäviä suuren as. vuokrayhtiön asukasdemokratiassa, ja kunnallisessa hallinnossa. Moni puuha tuotti työtä todellista, taikka vaihtoehtoisesti paljon huolia, ja väsyin ihmissuhdeasioihin sitten., Murhe on ollut ihmissuhdeasioissa olemassa.
-Tahtoo olla niin että ihmissuhteet jää joidenkin työasioiksi, ja toisaalta palvelua ja jonkinlaista hallintaa koskeviksi asioiksi, -niihin ei ystävyyden metodia synny sitten että olisi joku myötäeläjä joskus ystävänäkin joskus.
- Minä olen tämän vuoksi erossa maallikkotehtävistä jo 10 vuoden ajan. Oli pakko vetää kirjat pois, sillä joku luuli minua papiksi naapurustossa, mutta en ole papiksi itseäni koskaan sanonut. Vaikuttimena oli jokin muu asia, kuin Jumala, ja usko papiksi luulijoilla.
Jatkuu >>>>>Jatkoa edelliseeni >>>
Luovuin kristillisistä ihanteista siksi että minulla ei ollut hengellisissä piireissä ystäviä, ja oli pakko hakea yksinäisyydessä ystäväni sieltä mistä ennenkin- lähiökuppilasta ja naapuriston miesseurasta. Koska olin niin väsynyt etten jaksanut harrastuksiinikaan.
Minä en ole ystävieni kanssa homo ollut koskaan elämässäni, -ei kuulunut puheenaiheisiimme koskaan, -en muidenkaan ihmisten kanssa sellaisissa rakkaussuhteissa koskaan ollut, emmekä sanaakaan sellaisista ystävieni kanssa ole koskaan missään ajassa keskustelleet. Olen kieltäytynyt homoseksuaalisista parisuhteista koko elämäni ajan, enkä ole sanaakaan sellaisesta keneenkään liittyvänä puhunut.
Kaljakaverit oli ystäviä. Todellisia ystäviä monet kaljakaverit elämässä. Suositan raittiutta jokaiselle kuitenkin. Alkoholin seurauksia joutuu aina kärsimään jossakin muodossa.
En ole ketään syyttänyt.____Ei pidä olla järjestämässä huoraakaan vaimoksi minulle. En ketään ole huoraksi nimittänyt sanallakaan koskaan.__En ole antanut itsenäsiä valtuuksia parisuhdeasioihini, yhdellekään naapurustoissakaan koskaan, ja kukaan ei ole minun pöytääni asiayhteydessä näköetäisyydelleni istahtanut, ei ainuttakaan papparaista, ei neitoa, ei mummoa, ei kirkko- srk: laistakaan, -ei mistään muualtakaan -siviilisäätyäni koskevassa muutosasiassa siis minun kanssani neuvotellut ko. 2000 luvulla.
Lähiön suhteet olen aina sopinut; "ei parisuhdeasioita." Lähiöissä ei ole minulla yhteisiä yksityisiä, henkilökohtaisia ja perheasioita olemassa. Kenties voi tulla vaikka naispuoliso vielä läheltä? Ei nais- ei miespuolisoa joille olisi kuulunut minua koskeva ohi minun. Pelkkiä lähiötuttavuuksia ilman parisuhdeasioita aina poikkeuksetta joka askel jonkun kanssa. En voi miespuolisoa ottaa, enkä ole kyennyt miehiä tyydyttämään koskaan. Rakkaus on rakkautta, enkä tahtonut tilapäissuhteita 50- kieppeillä, koska säästin itseäni aitoon rakkaussuhteeseen jota odotin. Pystytissisestä neidosta unelmoin vielä.
Olen tässä miettinyt, että aidot rakkaudet menivät, ja ryhtyisikö tilapäisiin määräaikaisiin seksisuhteisiin, siksi että parisuhteen muodostamisen aikaa hiipuu ohi. -50- on vielä erinomainen ikä avoliittoon, kun alkaa 60 lähestymään, niin miettii jo monia asioita. Pystytissinen neito?
Ainuttakaan naista en ole maannut missään aikajaksossa, jos naisella sormus on sormessa. Tästä olen 100% varma.
Minä en pidä kaupunkilaisten, ja maakunnan kanssa yhteisiä perheasioita ihmisten perheisiin, -ei perheasioita ole edes itselläni minnekään, siviilisäätyänikään koskevissa asioissa. En puhele ihmisten yksityis- intiimi- perheasioita.
Neuvottelut olisi pitänyt siis käydä minun kanssani! Silloin minä olisin tullut onnelliseksi, jos joku olisi sellaista tahtonut!
En ole nimitellyt ketään sanallakaan homoksi, tai huoraksi, enkä millään muullakaan halventavalla kielenkäytöllä missään ajassa.
>>>> Jos minuun on jotakin intressiä, tulee olla yhteysvälineitäni pitkin minuun yhteydessä. -En ole emotionaalista elämääni, -mikä kuuluu minulle, jättänyt minkäänlaisen tahon elettäväksi ja moralisiotavaksi. >>> Olen halunnut elää itse mahdolliset hyvät ihmissuhdeasiat siis!
Jokainen haluaa elää itse oman emotionaalisen hyvän.
Sopia, jos on sovittavaa, jos vain joku yhteyttä siksi ottaa, ja muutoin ei ole sopimista minnekään tietenkään.
Että ei käy että ryhdytään henkilökohtaisten asioiden "esimies-tuomari-johtajiksi," joilla ei tilivelvollisuutta puheistaan ja toimistaan, ja aletaan elämään minulle kuuluvaa hyvien päivien emotionaalaisista minun elämää. Minun kanssa voi sopia, jos sovittavaa, ja perustaa ihmissuhteitakin niin kuin kaikkiin muihinkin ihmisiin taivaan kannen alla.
Ne joille minun pitäisi olla ns. homo, tai nk. hintti hienojen perheiden kersojen naittajaisissa, ja paappojen miljoonajaoissa, sanoisin että en ole puhunut kenenkään yksityis- intiimi- perhe- henkilökohtaisia asioita. En sanaakaan naisista jotka eivät seurassani liiku.
En keskustele mm. kaupungin yleisissä tiloissa, missä ihmisiä kuulemassa, mm. saunojen lauteilla ja pukuhuoneissa ihmisten ko. asoista koskaan.
Minulla ei ole homoseksuaalisia rakkaussuhteita ollut. Koko elämäni olen ollut kunto- taikka avantouimari ja näen alastomia ihmisiä joka päivä, enkä ole miehistä seksuaalisella tavalla kiihottunut koskaan ollut. En naisistakaan, jos eivät ole sen tyyppisiä naisihmisiä kuin minä tykkään. En voi parisuhteissa olevia naisia koskaan katsoakaan sellaisella tavalla. __Rakkaudet syntyvät rakkaudessa, eikä hehkut toimi jos ei nainen parisuhteessa. esim.
Kaikki minun lapsuuteni ja nuoruuteni ystävät, molemmat sukupuolet; - en ole ainuttakaan pahaa sanaa sanonut koskaan kenestäkään.
- En halua parisuhteita näistä lapsuus, teini- nuoruus ihmisistä, vanha suola mikään ei janota, -enkä ole ko. asioitaan puhunut, en ainuttakaan pahaa sanaa.
Kaverit oli kavereita. Neidot 16- vuotiaasta, vaikka kondomeja kuluikin, -olimme liian nuoria parisuhteeseen kondomien käytöistä huolimatta.
jatkuu vielä >>>- abrigo
Miksi näin henkisesti, että muutenkin aivotajuisesti sairaan J-Laurilan järjettömiä kommentteja, joista puuttuu täysin asia-yhteys mihinkään keskusteluun, väitteleeköp hän itsensä kanssa joistakin mielettömyyksistään, vai mikä hänen mielen häiriönsä syy on??
abrigo kirjoitti:
Miksi näin henkisesti, että muutenkin aivotajuisesti sairaan J-Laurilan järjettömiä kommentteja, joista puuttuu täysin asia-yhteys mihinkään keskusteluun, väitteleeköp hän itsensä kanssa joistakin mielettömyyksistään, vai mikä hänen mielen häiriönsä syy on??
Hep-
Aivotajuisesti on ihanaa olla viisas, ja kaunis.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Jatkuu >>>>
En pidä esimiehiä eläkepäivilläni.
Pitää ottaa itselleen henkilökohtainen autoritaarinen esimies-johtaja- tuomari vain omille eläkepäivilleen. Ei minulle. Minun esimies- alais- suhteet jäivät kaikki työelämään, ja koskivat työasioita.
-Ei ole vuorovaikutuksellisia suhteita minulla, -kokousasiakirjat korkeintaan, eikä kukaan tehnyt sanankaan tiliä puheistaan ja toimistaan minulle mistään koskaan.
En ota työelämän kaltaisia vaikeuksia esimiesasioiden vuoksi.
Että pitäisi orientoitua alaistaitoihin, johtajille jotka eivät johtamisesta mitään ymmärrä.
Työelämäni oli raskas mm. juuri kouluttamattomien johtajien vuoksi.
Mutta olen toki nuoruuden vajavaisuudet keski- iässä paremmin ymmärtänyt. En jaksanut jatkaa toistaiseksi hengellisessa yhdistystoiminnassa, ja siksi oli lähdettävä lepäämään, ja lepääminen oli mahdotonta seurakunnan penkillä, koska olin totunut niin ahkeraan suorittamiseen.
- En ota Hämäläistä teologian kandidaattiakaan minkään sortin itsenäiseksi elämäni autoritaariseksi johtajaksi, jolla itsenäinen toimivalta minua koskeviin lausuntoihin ilman tilivelvollisuutta puheistaan ja toimistaan.
Olen laillisesti liittynyt, ja laillisesti eronnut yhdistystoiminnoista, ja kantanut maallikkovastuuni 100% joka päivä, ja jättänyt määräaikaiset demokratian vastuuni 1.6.2006-.
Suositan mielelläni Adventtikirkon seurakuntia, sellaisena seurakuntana, joka täyttää viimeisien aikojen pyhyyden vaatimukset.
Adventtikirkon teologia on turvallisesti Kristus kalliolla.
- Minulla on vain kotiharrastukseni Raamatun parissa, ei maallikkotehtäviä 1.6.2006 jälkeen-.
Oli joku uusi sana vielä. -Nyt on kaikki informaatio-jälkihoito tutuille ollut.
Jumalan siunausta
Jari Laurila
keskustelijaLisäys;
Seurakunta on "pettänyt" minut johtajapulan vuoksi. Katsokaa ettei johtajat sooloile missään, kirkossakaan;
-Pitää olla aina yhteys subjektiin subjektia koskevissa asioissa, ja kaikki yhdistystoiminnan päätökset kuuluvat aina toimielimelle!
Kaikki mikä ei yhdistystoiminnoissa ole toimielimen päätöstä, on mielivaltaa, jolle ei tarvitse korvaansa lopsauttaa.
-Töissä ei siis käydä. Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen kuuluu vain työelämään, -ei eläkepäiviin, ei yhdistystoimintaan, ei vuokranmaksajan asemaankaan, -ei missään suunnassa.
Toimielin on aina pomo. Taitava vastuunkantaja toimii toimielimen alaisuudessa, ja on toimielimen alainen.
Adventtikirkon ylimmän toimielimen istuva puheenjohtaja käyttää oman itsenäisen toimivaltansa -oman äänestyslappunsa ryhmän päätöksenteossa.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- iloinen_naurajaa
Jari on tyypillinen uskovainen. Täysi sekopää! :-)
Hei!
Minun jokaiseen väärään sanaani on tartuttu mielellään hanakasti.
Minulla ei ole maallikovastuita ollut 1.6.2006- jälkeen, enkä ole ollut seurakunnan toiminnassa 1.6.2006- jälkeen. Olen ollut vapaa kuin taivaan lintu siis kaikenalaisista srk-yhdistys-normituksista.
Olen ollut naisten juorun kohteena, miespuolisia juoruakkojakin, -jotka ovat tarttuneet hanakasti joihinkin vääriin sanoihini. Olen leikilläni veistellyt runkkujuttuja-. >>> Minä en ole halunnut parisuhteeseen naisia joita en rakasta parisuhteen tavalla. Halusin 50- villityksessä elämänkumppanin, ja siksi en koskenut kaikkeen missä oli reikä tarjolla. Pidin itseäni parisuhdekunnossa, eli "yksin kauan, sille oikealle."
Naiset joita rakastin- jäi kuitenkin saamatta, jokunen 50- villitykseni ihastukseni.
- Olen mielestäni sopinut kaikkien tuttavuuksieni kanssa vuosikymmenien mittaan mistä on kyse; -annan esimerkkejä; - 1.) Kotitalousteknisten asioiden avustaminen, 2.) lehtien lainaaminen, 3.) päiväkahvi pelkällä päiväkahvilla, 4.) lapsenvahtina, -5.) kauppa-avustaja, 6.) siivousavustaja, joitakin mainitakseni.
Minä en ole halunnut yhdyntää naisiin aina jonkun mahdollisen kolmannen persoonan pillin tahdissa. Tai jokanaisen tarpeeseen tietyllä kellonlyömällä.
>>>> Olen veistellyt runkkujuttuja sitten pilanpäiten, kun olen tuskaantunut juoruihin. Minä en ole ainokaisenkaan ihmisen intiimeitä asioita puhunut sanaakaan elämässäni. En ole pitänyt lähiöissä nais- taikka miespuolisoita, joille olisi pitänyt mennä koskaan mitään minua koskevaa ohi minun! _Poikamies.
Kyllä nuoremmissa päivissäni krapula-aamut olivat polttavia. Koska hermosto ei ole alkoholin ja tupakoinnin vuoksi tasapainossa, on vyötäröllä krapula-aamuisin outoa poltetta poikamiesten vaivana.
Tämä on kapakoissa istuville poikamiehille tuiki tuttua.
Eli noista poikamiehen self-service- akteista on aikaa kulunut. Olen ollut viime vuosina hiihto- ja pyöräilymaraton kunnossa, ja raitis- ja hallitsen vyötärönseudun 58- vuotiaana muutenkin niin ettei ole sellaista niin vakavaa nuoruuden poltetta, jota ei voisi hermosto kunnossa -olla tasapainossa.
Juoksen tunnin juoksulenkin joka päivä viime aikoina.
>>> Kunnian loukkaaminen on rangaistava teko, riippumatta kenenkään tavoista.
Vääriin sanoihin tartutaan hanakasti, eli tuollaiset runkkujutut ovat mannaa hienostorouvien, ja hienostokotirouvien, ja hienosto-avo-rouvien hienostoneitien suussa. Ovat leikkipuheita, ja leikkiä olen veistellyt hupiposteissanikin toisinaan.
Naisten huoli levitellä runkkujuttuja on siis tarpeeton ja aiheeton ollut!
Vaikuttimena ties mikä.
Toinen juttu;
- En ole sanonut itseäni papiksi koskaan vuosikymmenen taaksepäinkään aikana.
Olen sanonut että seurakunnassa uuden liiton aikana jokainen hoitaa papillisia tehtäviä; 1 Piet 2:9; mukaan. Maallikko-ihmiset hoitelevat seurakunnan ohjelmaa, ja paljon muutakin- mm. kirkkorakennuksien isännöintiä, ja kiinteistönhoitoa, esim.
Papiksi ja pastoriksi pitää olla teologisen tiedekunnan tutkinto, joka po. tietty maisterin arvo. Jokainen teologian maisteri on teologi Suomessa.
- Maallikot sitten hoitelevat "papillisia" tehtäviä maallikoina yhdistystoiminnassa.
Pappi ja pastori ovat ammattinimikkeitä.
Naapurustoissani ei ole asunut ainokaistakaan esimiestä, ei johtajaa, eikä tuomaria.
Oikeutta voi istua vain maan perustuslain mukainen tuomioistuin. Asiat menevät oikeuden puheenjohtajalle aina viranhaltijateitä. Esimiesasema suhteessa toiseen ihmiseen kuuluu kokonaan työelämään, kun työsopimuksessa kummallakin osapuolella stemmaa työsopimukset, että toisella on työnjohdon, -ja toisella velvollisuus orientoitua perustehtäväänsä sopimuksen alaisena, yhteistyöhön orientoituneena alaistaitoihin. Johtajaksi pääsee sitten palkanmaksajana, tai toimitusjohtaja, suurissa yhtiöissä on monia erilaisia johtajia, ja tähän kuuluu leadership esimistyöskentelyäkin aina.
- Eläkeläiseen, taikka yhdistystoiminnassa, ei saa esimieheksi itseään toiselle.
Johtajat ovat toimielimen alaisuudessa, ja toimielin on pomo. Kaikki mikä yhdistystoiminnassa ei ole toimielimen päätöstä, on mielivaltaa, jolle ei tarvitse korvaansa lopsauttaa.
Minä kirjoitin joitakin yleisiä integriteetti- legitiimiys- asioita- jotka hiukan liippasivat minua, sillä olen omalla nimelläni.
Itsenäisissä naittajaisissa ei ole huolehdittu koskaan että olisi istuttu minun pöytääni minun näköetäisyydelleni neuvottelemaan mahdollisesta siviilisäätyäni koskevasta muutoksesta.
Minä en puhu enkä neuvottele ihmisten yksityis- intiimi- perhe- henkilökohtaisia- asioita missään koskaan. Kuuluvat vain asianomaisille.
En ole hengellisten yhdistyksien, seurakuntien, kirkkojen, järjestöjen jäsenkirjoilla ja seurakuntien normituksessa velvollinen 1.6.2006 jälkeen.
En ole moralisoitavissa, enkä muutu minkään seurakunnan jäseneksi nyt.
Olen srk- toimintojen ulkopuolella 1.6.2006 lukien, eikä näistä ole minuun yhteydenpitoa.
LOPPU, tässä kaikki
Jari LaurilaHep-
En ole puhunut naisista jotka eivät liiku seurassani.
Tämä pitää riittää. Olen luonnollinen oikeushenkilö, en julkinen oikeushenkilö.
Vietän eläkepäiviäni, ja en ole kenenkään alainen.
Pärjään keittiössäni hyvin, ja pyydän ettei kukaan missään leiki ihmisten parisuhdeasioissa naittamalla itsenäisesti.
En tarvitse kotitalousteknisten rationaalisuuksien vuoksi naista.
Niitä on turhaa ajatella missään minulle ilman rakkautta.
Minua on turhaa naittaa lapsuuteni, teini, ja nuoruuteni iän ihmisille, entisille heiloille, 50-80 vuotialle naisille, kaikille jotka eivät ole optimaalisessa tilassa painoindeksitaulokolla, jos kenkä on yli 39, ja pituus yli 160.-
Ristiverinen on mieluinen mielellään, ei ihan blondi, eikä kovin tumma._-Pystytissinen pitää olla.
Tämän voi ottaa vakavasti.
Tein tarpeeksi tilintekoa ja jälkihoitoa niille joille olen tuttu vuosien takaa.
Täällä pitkään aina joku intti minua koskevaa.
Sen verran mitä kirjoitin, oli tarpeeseen.
Pärjään keittiössäni hyvin, ja pyydän ettei kukaan missään leiki ihmisten parisuhdeasioissa naittamalla itsenäisesti.
En tarvitse kotitalousteknisten rationaalisuuksien vuoksi naista.
Niitä on turhaa ajatella missään minulle ilman rakkautta.
Minua on turhaa naittaa lapsuuteni, teini, ja nuoruuteni iän ihmisille, entisille heiloille, 50-80 vuotialle naisille, kaikille jotka eivät ole optimaalisessa tilassa painoindeksitaulokolla, jos kenkä on yli 39, ja pituus yli 160.-
Ristiverinen on mieluinen mielellään, ei ihan blondi, eikä kovin tumma._-Pystytissinen pitää olla.
Tämän voi ottaa vakavasti.
Ihmisiä ei pidä naittaa itsenäisesti, -asia kuuluu asianomaisille, eikö vain jos ajattelette omaa parisuhdettanne.
Minä en ketään persoonaa koskevaa ole jakanut, ja olen luonnollinen oikeushenkilö. Eläketuloilla.
Eläkepäivien harrastuksissa- en hengellisessä yhdistys- järjestö- toiminnassa 1.6.2006 jälkeen..
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaLisäys;
Minun henkilökohtaiset asiat eivät ole toisen ja kolmannen persoonan asioita, ja niin kuin sanoin olen seurakunnallisista normituksista vapaa 1.6.2006 lukien.
En voi olla pappiskunnan työasioiden subjekti, ja en voi eläkepäivilläni pitää esimiehiä, jotka eivät esimiestyöstä mitään ymmärräkään, eikä ole koskaan haluttu solmia vuorovaiktusta, -aika ei riitä.
Hengelliseen yhdistykseen kuuluu hengellinen arvopohja ja en ole toiminnassa mukana.
Minun moralisoiminen ei kuulu toisen- kolmannen- neljännen persoonan tehtäviin- eikä minkäänlaisen uskonnollisen liikkeen jäsenien tehtäviin.
'
---Minulla ei ole parisuhdeasioita asuinpaikkakunnalla, taikka maakunnissa ristin sielunkaan kanssa, että huolehtikaa siitä että jätätte sellaiset asiat keskustelematta.
- Minä en jaa ketään koskevaa mihinkään, ja minun parisuhdeasiat kuuluvat vain minulle.
'
Minä en lähde kyselemään keneltäkään mitään lupia käytännön yhteiselämään. Olen 58- vuotias. Jehovantodistajaksi en muutu, enkä ole näidenkään moralisioitavissa.
En minkään muunkaan piirin moralisoitavissa.
En ole valtuuttanut ketään itsenäisiin naittajaisiin koskaan, -en ole nähnyt hyvää tai onnellista päivää sellaisissa -kenenkään mahdollisissa- ja pankkitilini ja pankkilokeroni ovat sen suuruia että niissä on käyttömenoja, -ei omaisuutta.
Pitää tyytyä siihen mitä Suomen laissa on säädetty.
Minä en pidä ainuttakaan pappia, en ainuttakaan Jehovantodistajaa, en ainokaistakaan helluntailasta, en ainokaistkaan lähiöissä henkilökohtaisissa, yksityisissä, tai kenenkään perheeseen liittyvässä asiassa.
Eli yhdistyksiin ei kuulu minun parisuhdeasiat mahdolliset sanallakaan, -ventovieraita ihmisiä ja hyvän päivän tuttuja ovat korkeintaan.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Seurannut
Olet varmaan lukenut niistä kahdesta munkista,
jotka tulivat joen rantaan.
Rannalla odotti jo nainen, joka ei kyennyt kahlaamaa yli.
Toinen munkeista otti hänet syliinsä ja kantoi joen yli.
Vielä seuraavana päivänä munkki-toveri marmatti kaikista
rikoksista, joihin kaverinsa syyllistyi naista kantaessaan.
Lopulta synnin tekijä sanoi tuomitsijalleen:
"Minä laskin naisen rannalle.Sinä kannat häntä yhä!"
Koskas sinä, Jari, lopetat tuon vastenmielisen marmatuksesi?
Se kertoo muun muassa, että hekumoit jatkuvasti menetetyllä.
Paljastat oman saastaisen asenteesi intiimeihin suhteisiisi.
Et todella arvosta sitä, mikä alun perin tarkoitettiin siteeksi
Eedenistä alkaen - pyhäksi siteeksi naisen ja miehen välillä.
Pyhä= erotettu aviopuolisoiden keskinäiseen suhteeseen.
Ei riivittäväksi kaikkien edessä, vaikka se antaa tyydytystä monille.
Ihmiskunnan lisääntymiseksi - miellyttävämmällä tavalla
kuin lääkärien tunteettomat, steriilit koeputki-yhdistelmät.
Luulet olevasi moraalisesti korkeiden periaatteiden mies.
Minun käsitykseni sinusta on tympäännyttävän suttuinen.
Älä ihmettele, jos naiset kaikkoavat hetken kuluttua luotasi.
Ei pelkkä Raamatun lakien raplaaminen amerikkalaisen lahkon
perusteella riitä rakentavaan yhteiseloon-Jumalan siunaamana.
Hyppään aina yli elämänhistoriasi, kun kerta lukea se oli jo liikaa.
Yritä nyt ryhdistyä ilman omatekoista "Jalluasi", vai mitä ne ovat.
Tämä nyt tästä.Hei-
Hienoa että "tämä tästä." Olenkin sitä odottanut että saan olla rauhassa puheilta joissa on kyse ihmisten yksityisistä, henkilökohtaisista ja perheasioista.
Minä en puhu ihmisten yksityis, intiimi, perhe, henkilökohtaisia asioita.
Tällaiset juorut eivät ole minulle mannaa, korkeamoraalisena miehenä, joka huolehtii omassa kielenkäytössään etten käytä rangaistavaa lain vastaista kieltä.
Arkikielen rahvaanomainen sana ei ole laiton, ihmisen kunnian loukkaaminen on laiton.
Tottakai se on vastenmielistä lukea minun ko. kirjoitusta, jos kuuluu niihin joille ei sellaiset normitukset sovi mistä kerron mitä kuuluu erilaisiin integriteetti, legitiimiys- asiaan- koskien yleisiä hyviä hallinnon, demokratian, johtamisen, yksityiselämän- yleisiä hyviä tapoja.
On koko joukko ihmisiä jotka luulevat olevansa henkilökohtaisessa esimiesasemassa suhteessa toiseen ihmiseen mm. yhdistystoiminnassa.
Minä en ole loukannut kenenkään kunniaa, enkä puhu ihmisten yksityis- perhe- henkilökohtaisia asioita pitkin rappuja, -maitokauppoja, kuppiloita, yhdistyksiä-
pidän suuni kiinni ihmisten asioista koko elämäni historiassa.
Siksi minulle on vastenmielistä marmatusta, jossa joku tavoittelee, tai luulee pitävänsä itsellänsä sellaista valtaa ihmisen yksityisyyteen, ja harrastus-yhdistys-toimintaan, esim. mihin ei ole legitimiteettiä eli oikeutusta.
Nimimerkin takaa ei voi ottaa koskaan mitään puhutteluja, pitää olla yhteydessä suoraan nimellä. Blogissani on sähköpostialusta.
Sovin aina mielelläni jos on sovittavaa. En voi ottaa vastaan minua ja joidenkin muiden yksityisyyttä koskevaa arvostelua kuin asianosaisilta itseltään.
Arkikielen rahvaanomainen sana ei ole laiton- ihmisen kunnian loukkaaminen on rangaistava teko riippumatta toisen tavoista.
Joudun jatkuvasti vuosikausia kuulemaan kielenkäyttöä mistä saisi yhdestä sanasta tuhat euroa korvauksia henkisistä kärsimyksistä heti jos syyttäisin oikeudessa.
Minä en keskustele ihmisten parisuhdeasioita, koskaan missään henkilökohtaisina asioina keneenkään liittyen- -en itseenikään liittyen.
Olen ollut kuuro siksi, koska olen joutunut liikaa kuulemaan juoruamista, ja inhoan syvästi juorumista- en kykene reagoimaan nopeasti sellaiseen enää, juoruaminen ei ole tapoihini koskaan kuulunut.
On ollut varsin tarpeellista sanoa mitä olen sanonut tässäkin ketjussa.
Oli kova työ saada ko. asiat sanotuksi.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijajarinhotelli kirjoitti: «On ollut varsin tarpeellista sanoa mitä olen sanonut tässäkin ketjussa.»
Kenelle se oli tarpeellista?
"Kenelle se oli tarpeellista?"
Ilmeisimmin apua on Jarille itselle?
Yksinäisen erakkomiehen (ko. palstan vuodatuksilla jää helposti erakoksi, kun kukaan ei halua kuunnella) vuodatuksia, joilla saattaa olla helpottava vaikutus Jarin omaan ahdistuneisuuteen ja masennukseen. On edes joku taho, jonka ylle voi heittää paskat hartioiltaan. Suomi24 keskustelupalsta toimii siinä tehtävässä Jarin mielestä varsin hyvin?
Oma näkemykseni on kuitenkin se, että Jari Laurilan kohdalla ei enää auta muu, kuin lääkinnällinen ammattiapu, jos sekään. Pyöräilystä tuskin löytyy apua ko. vaivoihin, joita Jari potee?Jarin ongelma voi myös olla siinä, että joku on yhä vieläkin perseestä neitsyt? En niinkään tarkoita tässä yhteydessä Jarin neitseellistä persettä, vaan tarjolla olleiden kohteiden, jotka Jarin seurassa ovat saaneet pitää neitsyytensä?
- kaksi.vaihtoehtoa
Mielestäni Jarin ongelma on joko se, että hän masturboi aivan liian vähän, jos koskaan(adventtikirkko kieltää masturboinnin) tai sitten Jarin käsi on vain kerta kaikkiaan liian paljon työssä, itsensä hipelöintipuuhastelua suorittamassa?
- käteen_vedä
Miten niin kieltää? Missä niin sanotaan?
- Kysy.kavereiltasi
Kysy pastoriltasi. Adventtikirkon pastori on itseoikeutetettu Raamatun tulkitsija ja hän on löytänyt Raamatusta kohdan, jossa sanotaan, että masturbointi on saatanallista touhua ja se vie helvettiin.
- Seurannut
Sorry, että sekaannun herrojen mietiskelyihin, mutta
tajusin jo nuoerena tämän: Raamatun luku sinänsä
kuohii miehen pelolla, että Juma rankaisee hmmm.
Hormoonit alkavat vaikuttaa mieleen ennen mahdollisutta
avioitua Jualan ehtojen mukaisesti.
Sitä joutuu kasvattamaan itsekuria niin, että se on
iskostunut tavaksi sitten aviossa ollessakin.
Eihän ne pastorien vaimot muuten itkisi miehensä
kääntävän selkänsä vaimolleen sängyssä
Sitten sopii lirutella vieraille naisile seurakunnassa.
Vaimon katsoessa nyyhkien vieressä, mitä menettää.
Luette Raamattua ja eläydytte Daavidin ja Salomon osaan -
suuren haaremin herrana - sen huomaa ulopuolinenkin.
Johannes 8:44 Jeesuksen sanat ovat tulleet monta kertaa mieleeni, kun näitä ilmaisia koti-orjia olen joutunut lohduttmaan.
Paulus sanoi, ettei aviopuolisoiden pidä kieltää toisitaan xxx
mutta käytännössä se on niin, että vaimon ruumis kuuluu miehelle,
mutta vaimolla ei ole osaa ei arpaa miehen ruumiseen.
Pitäkää, saatnat, itsenne kaukana minustakin!
Olette kuin pieniä norsuja, jotka sidotaan ketjuilla puuhun.
Vanhenpana riittää lanka pitämässä puun kyljessä vankina.
Sitä se Raamatun lukeminen tekee ihmiselle.
Sananlaskut 22:6 "Totuta poikanen nuorena, niin vanhanakin..." - Cycl0ne
Kysy.kavereiltasi kirjoitti:
Kysy pastoriltasi. Adventtikirkon pastori on itseoikeutetettu Raamatun tulkitsija ja hän on löytänyt Raamatusta kohdan, jossa sanotaan, että masturbointi on saatanallista touhua ja se vie helvettiin.
Ei Raamatussa masturbointi kadotukseen vie. Kyse on säästäväisyydestä. Ei pidä hukata siemeniä.
Cycl0ne kirjoitti:
Ei Raamatussa masturbointi kadotukseen vie. Kyse on säästäväisyydestä. Ei pidä hukata siemeniä.
Raamatussa ei mainita masturbointia ollenkaan, ei sallivassa, kieltävässä eikä paheksuvassa mielessä. Ei ole mitään mainintaa säästäväisyydestä tai siemenen hukkaamisesta.
Tässä yhteydessä usein kaivetaan esiin kertomus Onanista. Sillä ei ole mitään tekemistä masturboinnin kanssa.v.aari kirjoitti:
Raamatussa ei mainita masturbointia ollenkaan, ei sallivassa, kieltävässä eikä paheksuvassa mielessä. Ei ole mitään mainintaa säästäväisyydestä tai siemenen hukkaamisesta.
Tässä yhteydessä usein kaivetaan esiin kertomus Onanista. Sillä ei ole mitään tekemistä masturboinnin kanssa.Näin se taitaa olla - tosin on muutamia terveyttä koskevia kohtia - joissa sanotaan esimerkiksi että mies on "epäpuhdas" iltaan saakka kun hänellä on ollut "siemensyöksy" ..
Yleensäkin on ihmisen seksuaalisuus mielestäni saanut aivan liian suuret mittakaavat kirkkojen opeissa - siitä on tullut "tabu". Jotenkin unohdetaan mistä Raamatussa oikeastaan on kyse - nimittäin rehellisyydestä ja niin hengellisesti kuin ruumiillisesti hyvästä ja terveestä elämästä Jumalan tahdossa.
Raamattu opettaa Jumalan hyvää tahtoa jossa ihmisen ja koko luomakunnan on hyvä elää - eikä ainoastaan sano, että tee niin kuin käsketään tai Jumala kostaa sinulle .. oppi mikä valitettavasti on niin monessa uskonnollisessa yhteisössä vallalla.
Maailmassa on aivan liian paljon näitä uskonnollisia tiukkapipoja joiden ajatuksissa seksi pyörii kaiken aikaa - siis täysin väärällä tavalla. Esimerkkinä katolisen kirkon papit jotka eivät saa mennä edes naimisiin - perinnäistapa jonka seuraukset sitten näkyvät esimerkiksi pedofiili tapauksina ympäri maailmaa. On tietenkin paha asia jos ihmisen seksuaalisuus esimerkiksi tällä tavalla menee väärille poluille .. mutta kannattaa ajatella, että ehkä sekin johtuu ihmisen rakentamista uskomuksista ja kummallisista perinnäis-säännöistä enemmän kuin Raamatun opetuksista.
alex- Kehotus.on.selkeä
Cycl0ne kirjoitti:
"Ei Raamatussa masturbointi kadotukseen vie. Kyse on säästäväisyydestä. Ei pidä hukata siemeniä."
Adventtikirkon pastorin lempilaulu on kyllä tämä:
"Kylvä aamusella, illan kastehella, kylvä hyvä siemen luottavasti ain."
Kyllä tämä laulun alku antaa selvästi kehotuksen kylvää kaksikin kertaa päivässä. Enkä nyt millään maanviljelijänä jaksa tästä tehdä mitään yhteenvetoa maanviljelyksessä suoritettuun kylvöön tai jonkun Raamatun tarinan kylvämiseen, vaan kyse tässä laulussa on varmuudella sen miehisen siemenen kylvämisestä naaraspuolisen henkilön vakoon? Kehotus.on.selkeä kirjoitti:
"Ei Raamatussa masturbointi kadotukseen vie. Kyse on säästäväisyydestä. Ei pidä hukata siemeniä."
Adventtikirkon pastorin lempilaulu on kyllä tämä:
"Kylvä aamusella, illan kastehella, kylvä hyvä siemen luottavasti ain."
Kyllä tämä laulun alku antaa selvästi kehotuksen kylvää kaksikin kertaa päivässä. Enkä nyt millään maanviljelijänä jaksa tästä tehdä mitään yhteenvetoa maanviljelyksessä suoritettuun kylvöön tai jonkun Raamatun tarinan kylvämiseen, vaan kyse tässä laulussa on varmuudella sen miehisen siemenen kylvämisestä naaraspuolisen henkilön vakoon?"Runkaten ruista ranteeseen, siinä vasta oiva keino. Kirjoittanut Eino Leino."
Tuo oli joskus teini-iän jonkun kaverin runo. Yksi kaveri oli kova runkkaamaan. Sperma lenti koko ajan teini-iässä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- Seurannut
Ja Jari tuli antamaan keskustellle "kultarenansa" -
tapansa mukaan.
Seuraavassa hengenvedossa hän luettelee sääntöjä ja kieltoja.
Tässä näkee miten se, että joutuu itse kieltäytymään siitä
"17-vuotiaasta-hehkeäst-ellenistä" on aiheuttanut.
Rivoutta, törkeää mielikuvaa, ajattelua, jota ei kykene hillitsemään.
Kun mieheltä itseltä on kielletty, hän kiirehtii kieltämään vaimoltaan.
Tai vaimon puutteessa alkaa lukea keltoja Raamatusta.
Jar on vain yksi kaltaistensa keskellä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1363185Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2722794Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641738Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2151737- 601638
- 481330
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa831269Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781242Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3161120Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391042