Onko köyhyys sama asia kun epäonnistuminen elämäss

Ellunketut

Niin että onko köyhyys sama asia kun että on epäonnistunut elämässä? Eikai ketään unelmoi köyhäksi tulemisesta vaan sinne joudutaan koska on epäonnistunut useammin kun onnistunut mitä nyt vaan on yrittänytkin.

16

86

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jonskuna

Voi pärjätä taloudellisesti aivan hyvin vaikka monnissa asioissa on epäonnistunut. Itse olen varmasti epäonnistunut useammin kuin onnistunut silti pärjään taloudellisesti ihan ok. kirjoituksesi on turhaa yleistämistä.

• Ei_nappaa

Ei välttämättä tarvitse epäonnistua jäädäkseen köyhäksi. Helpoin tapa siihen on, että ei edes yritä mitään. Sellaista väkeä on nykyisin yhä enemmän ja osalle näistä tämä lopputulos on jopa aivan tyydyttävä.

• mhnikfk

Itse määrittelisin elämässä onnistumisen sen kautta, miten paljon hyvää kykenee saamaan aikaan. Työtönkin voi esimerkiksi kasvattaa monta ahkeraa lasta työskentelemään isänmaan eteen tai tehdä arvokasta vapaaehtoistyötä. Mutta kyllähän työ yleisesti ottaen on aika tärkeä kanava sen kannalta, että onnistuu olemaan hyödyllinen yksilö.

• gkfnfk

On totta, että harva tervejärkinen nuori tähtää köyhäksi. Mutta eivät kaikki eniten myöskään sitä rikkautta tavoittele. Useimmille köyhyys on siis epäonnistumista, mutta vain yhdellä osa-alueella, jonka painoarvo vaihtelee ihmisestä toiseen.

• vapaaajattelijaterasmies

Kääntäisin otsikon päälaelleen ja kysyisin, miksi nykyään ihannoidaan nuoria, kauniita ja menestyviä?

Ei tarvitse kuin vilkaista mediaa, niin löytää otsikoita, miten näyttää nuoremmalta, miten rikastua ja tienata ensimmäinen miljoona, miten tulla kuuluisaksi jne.

Eiköhän yhteiskunnan arvoissa ole hieman fiilaamisen varaa, jos tärkeintä elämässä on näyttää hyvältä ja rikastua äkkiä.

• paavonurmikko

Liian hyvät olot, ei jakseta yrittää, ei jakseta urheilla, tyydytään vain lepäämään laakereillaan, vaikkei ne kovin kummoset olisikaan.
      Suomeen pitää saada sota-ajan olot takaisin, alkaa taatusti taistelu kohti parempaa.

• Valitsinköyhyyden

Itse valitsin köyhyyden monien "rikkaiden"vuosien jälkeen, kun ymmärsin hypätä yhteiskunnan oravapyörästä pois ajoissa.
      Köyhyys taloudellisesti ei merkitse sitä, että elämä muuten olisi köyhää. Vaatimattomilla tuloilla voi elää rikasta elämää.
      Nuorempana aina ihmettelin monia tuttaviani, kuinka he pystyivät matkustamaan maailmalla köyhinä opiskelijoina tai työttöminä. Heillä tuntui muutenkin menevän hyvin, yhteiskunta maksoi heidän elämisen ja kun he perustivat perheitä, ei meno näyttänyt muuttuvan siitä.
      Käännekohta sitten minun elämässäni oli, kun sain verottajalta kunnon MÄTKYT (ei mitään jäännösveroa), verottaja oli arvioinnut tuloni täysin mielivaltaisesti. Sain niin valtavat verot maksettavakseni, vaikka olin jo maksanut ennakkoveroa kirjanpitäjäni mukaan tarpeeksi. Totesin, etten ole ahne ja jätin näin hyvää hommaa toisillekin, siirryin työttömäksi työnhakijaksi työkkärin listoille. Se oli elämäni paras teko!
      Työttömänä minulla oli aikaa kehittää itseäni, luin paljon kirjoja ja kävin ahkerasti kirjastossa, tutustuin jopa nuoreen hyvännäköiseen kirjastovirkailijaneitoseen ja seurustelimmekin kolme vuotta, olimme kihloissakin. Matkustelin ja matkustimme tuon tyttöystäväni kanssa yhdessäkin.
      Rakensin omakotitalon työttömyysaikanani, että oli jotain mielekästä tekemistä. Työttömyyskorvaus ei tietenkään riittänyt rakentamiseen, mutta sain pankista vähän lainaa. Pitkälti kierrätystarpeista rakennettu talo ei paljoa maksanut itse tehden. Opettelin rakentamaan ja tyttöystäväni toimi hyvänä "muusana" rakentamisessa, kirjastosta sain hänen kauttaan paljon alan kirjoja avuksi. Elämäni parasta aikaa!
      Nyt minulla on perhe ja osaamme elää vaatimattomilla tuloilla rikasta elämää, matkustamme koko perheen kanssa, lapset ovat voinneet harrastaa mieleisiään asioita ja me vanhemmatkin harrastamme. Luen edelleen paljon ja käytän edelleen kirjastojen palveluja. Harrastan vanhoja moottoripyöriä. Elämä on mallillaan, vaikka rahaa ei aina ole paljoakaan. Tulemme toimeen vähällä, osaan arvostaa elämää.
      Joskus mietin, että olisiko elämä mennyt toisin, jos en olisi hypännyt oravapyörästä silloin ajoissa. Tyttöystäväni kuoli syöpään ja se muutti lisäksi elämän arvojani.

• voikotämäollatottakaan

Vahvin ehdokas vuoden parhaan fiktiivisen tarinan kehittämiselle. Ehdotonta eliittiä omassa kierossa alalajissaan.

Työttömien Kim Il Sung on löytynyt kierrätysmateriaalista kirjaston ohjeilla pystymetsästä saaduin taidoin rakennetusta kotitalostaan viisinkertaisen miss universum malli- ja kirjastonylihoitajavaimon rinnalta jo kolmivuotiaana Nobelin palkinnon saaneen ihmelapsensa leikkejä katselemasta.

Ja kaikkiin hänen ylivertaisiin saavutuksiinsa on motivoinut työttömyys!

• Valitsinköyhyyden
        voikotämäollatottakaan kirjoitti:

Vahvin ehdokas vuoden parhaan fiktiivisen tarinan kehittämiselle. Ehdotonta eliittiä omassa kierossa alalajissaan.

Työttömien Kim Il Sung on löytynyt kierrätysmateriaalista kirjaston ohjeilla pystymetsästä saaduin taidoin rakennetusta kotitalostaan viisinkertaisen miss universum malli- ja kirjastonylihoitajavaimon rinnalta jo kolmivuotiaana Nobelin palkinnon saaneen ihmelapsensa leikkejä katselemasta.

Ja kaikkiin hänen ylivertaisiin saavutuksiinsa on motivoinut työttömyys!

Tottahan tämä! Ja, kun olisikin fiktiivinen juttu tuon tyttöystäväni syöpään menehtymisen osalta, mutta eipä ole sekään.
        Ei tuossa ole mitään ihmettelemistä, onnistuu tuo vastaava uudelleenkin useimmilta koska vaan. Monet rakentavat talon työttömyysaikana ja minunkin esimerkkini innoitti muutamia, lainasin jopa yhdelle kaverille piirustuksetkin talon rakentamiseen. Samanlainen omatoiminen rakentaja hänkin.

• huolissaanturhaan

Tässähän on ratkaisu kasvukeskusten asuntopulaan!

Työttömät rakentavat asuntoja helpottamaan työssäkäynnin kannustinloukkuja. Runsaat 300 000 työtöntä pystyttää varmaan helpostikin yli 100 000 uutta asuntoa, jotka vapautuvat asuntomarkkinoille kahden vuoden omistajuuden jälkeen. Työttömät rikastuu ja työlliset saavat halpoja ja hyviä asuntoja keskeisiltä sijaintipaikoilta työpaikan läheltä. Talous nousuun ja lehmät lentoon :)

Suomi nousuun! Huraa, huraa!

• EiAnnetaPeriksi

Oli ilahduttavaa mutta samalla koskettavaakin lukea elämäntarinasi. Olkoon se postitiivisena kannustimena meille muille!

• totuusesiintai
        Valitsinköyhyyden kirjoitti:

Tottahan tämä! Ja, kun olisikin fiktiivinen juttu tuon tyttöystäväni syöpään menehtymisen osalta, mutta eipä ole sekään.
        Ei tuossa ole mitään ihmettelemistä, onnistuu tuo vastaava uudelleenkin useimmilta koska vaan. Monet rakentavat talon työttömyysaikana ja minunkin esimerkkini innoitti muutamia, lainasin jopa yhdelle kaverille piirustuksetkin talon rakentamiseen. Samanlainen omatoiminen rakentaja hänkin.

Jotenkin tuntuu, että et ole kertonut ihan koko totuutta ja värittänyt tarinaa paisuttelemalla varattomuuttasi ja sitä miten rakensit talon tyhjin käsin vailla aikaisempaa talonrakennusalan tuntemusta. Pelkästään kaikkiin rakennusalan säännöksiin ja viranomaisohjeisiin perehtyminen vaatii ammattitaitoa, monet alan työt edellyttävät koulutetun ammattimiehen työpanosta ja ovat yksiselitteisesti kiellettyjä tee-se-itse-miehiltä. Satuile, mitä satuilet!

Hieman realismia ja itsekritiikkiä, ettei näitä hyvä haltija ja seitsemän onnellista kääpiötä tarinoita tarvitse lukea asiakeskustelupalstoilla.

• Valitsinköyhyyden
        totuusesiintai kirjoitti:

Jotenkin tuntuu, että et ole kertonut ihan koko totuutta ja värittänyt tarinaa paisuttelemalla varattomuuttasi ja sitä miten rakensit talon tyhjin käsin vailla aikaisempaa talonrakennusalan tuntemusta. Pelkästään kaikkiin rakennusalan säännöksiin ja viranomaisohjeisiin perehtyminen vaatii ammattitaitoa, monet alan työt edellyttävät koulutetun ammattimiehen työpanosta ja ovat yksiselitteisesti kiellettyjä tee-se-itse-miehiltä. Satuile, mitä satuilet!

Hieman realismia ja itsekritiikkiä, ettei näitä hyvä haltija ja seitsemän onnellista kääpiötä tarinoita tarvitse lukea asiakeskustelupalstoilla.

Totta kirjoitan! Mikä rakentamisessa on mukan NIIN vaikeaa, että sitä ei normaali ihminen voisi toteuttaa? Omalla kohdallani olen elämässäni ajatellut, että ihmiset sitä tekevät, oli se sitten mitä hyvänsä. Ja rakentaminen on sieltä yksinkertaisimmasta päästä.
        Lupamenettelyn ja lainhuudot tontille voi hakea ja tehdä itse ihan hyvin, tulee ainoastaan viranomasmaksut maksettaviksi. Kaavakkeita saa virastoista ja osan voi tehdä vaikka ruutupaperille kuulakärkikynällä, ei ole kovin vaikeaa.
        Kaupungin tai kunnan mittausosasto tuo tontille korkeusmerkit ja merkitsevät rakennuspaikan, ellei kyseessä ole haja-asutusalueella oleva tontti, jolloin kaupungista tai kunnasta riippuen saa paikan määritellä melko vapaasti itse.
        Rakennuslupien yhteydessä vaaditaan tarvittavat valvojat työmaalle, joita on tarjolla varsin kohtuullisella korvauksella. Itselläni oli juuri valmistunut ammattilainen erään rakennusliikkeen palveluksesta, joka ilta- ja vapaatöinään suoritti valvontaan liittyvät tehtävät.
        Lvi- ja sähkötöiden osalta riittää myös, että joku ottaa ne valvontaansa ja tarkastaa tehdyt työt. Lisäksi sähkö- ja vesilaitoksen tarkastajat tekevät työnsä puolesta vielä tarkastukset (joissa tosin ei saa sitten löytyä mitään virheitä, korkeintaan jotain pieniä näkemyseroja määräysten tulkinnasta). Siinäpä ne!

En minäkään ollut kokonaan kirjaston varassa rakentamista opiskellessa, olin muutamien kavereiden rakennustyömailla ajankuluksi auttamassa, joten näin rakentamista aivan käytännössä mm. muurarien työskentelyä.
        Kävin/kävimme myös ulkomaanmatkoillani katsomassa aina paikallista rakentamista monilla työmailla, joille vain oli mahdollista päästä katsomaan. Monet olivat suorastaan otettuja, kun ulkomaalaiset olivat kiinnostuneita heidän työskentelystään. Ostimme myös monia rakentamiseen liittyviä kirjoja ulkomailta, joista oli myös apua. Nuo kirjat olivat käytännössä ilmaisia, kun kurssi paikalliseen valuuttaan oli niin hyvä meille. Osa kirjoista oli jopa suomalaisia alkujaan, vain käännettynä ko. maan kielelle.
        Ulkomailla näimme myös mielenkiintoisen muodon rakentamisessa, kun monet perheet rakensivat yhdessä rivitaloa, niin kukin rakensi itse vain omaa osuuttaan tuosta rivitalosta. Oli aika erikoinen, että joidenkin osuus rivitalosta oli vasta perustuksilla ja joillakin oli jo lähes valmis. Lopputulos oli kuitenkin yleensä valmiina kuten mikä tahansa rivitalo.

Eli näillä mentiin ja hyvin keskeneräiseen taloon muutin asumaan heti, kun yksi huone oli jotenkin valmiina, niin asuminen ei sitten maksanut käytännössä mitään.

Rakentamisesta on tehty sellainen "peikko", että monet pitävät rimaa liian korkeana lähteä edes yrittämään. Toisaalta aivan mielettömillä kustannuksilla tehdään rakennuksia, jotka jo vievät pohjan monelta lähteä rakentamaan. Mielestäni rakentamisessa on menty aivan hakoteille monessakin asiassa ja kadotettu maalaisjärki.

• filosofistitar

Ei. Jos ei olisi epäonnistumista, ei olsi onnistumisiakaan.

Olisi vaan asioita joita tehdän ajattelematta onko hyvä vai ei.

Ajattelepa sitä rahana. Jos ei olisi rahaa käytössä kenelläkään, ei olisi rikkaita eikä köyhiä.

• En ole epäonnistunut. On hyviä elämänkokemuksia ollut, taitoja hankkinut, naisystäviä, ystäviä mutta tuota varalllisuutta on ollu vähän vaikee hankkia. Raha ei oo ainoo mitta.

• köyhämuttavapaa

Näin se on! Raha tuntuu olevan yleismaallinen mitta, jolla mitataan kaikkea. Elämässä on paljon muitakin mittareita ja arvoja, köyhäkin voi olla monella tapaa mitattuna hyväosainen, vaikkei sitä varallisuutta olekaan ja monen silmissä siksi epäonnistuja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      5974
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      53
      3001
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2183
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1807
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1773
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      18
      1740
    7. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1519
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      12
      1506
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      48
      1486
    10. Hyvää joulua!

Naiselle. Tänä vuonna tutustuttiin ❤️
      Ikävä
      9