Haaste ihmeparantumiseen uskoville

DRHouse

Koska koko ihmiskunnan historiassa ei ole ainuttakaan todistettua ihmeparantumista, vaan esimerkiksi jalovaaran suorittamat ihmeet ovat jälkeenpäin muuksi paljastuneet, on ihmeparantumiseen uskominen lähtökohtaisestikin hieman älytöntä. Mutta silti jotkut siihen uskovat ja tästä syystä olenkin luonut kokeen. Kokeen kulku on seuraava:

Paikalle kutsutaan useampia ihmeparantajia sekä vapaaehtoinen parannettava, joka ennen kokeen alkua on täysin terve. Tämä on tärkeää, ettei ihmeparantaja pääse selittelemään mitä sattuu "ihmeenä".

Kokeen toisessa vaiheessa vapaaehtoiselta sahataan molemmat jalat reidestä poikki moottorisahalla.

Tästä alkaa ihmeparantajien osuus. Mikäli he tosiaan pystyvät väittämiinsä tekoihin, on jalkojen takaisin kiinnittäminen aivan helppoa ja sujuu sen arviolta 30-45 sekunnin aikana joka vapaaehtoisellamme on jäljellä.

Kokeesta on myös mahdollista jättäytyä pois myöntämällä ettei ihmeparantumiasia tapahdu ja että väitetty ihmeparantaja on todellisuudessa huijari. Tämä myöntäminen tapahtuu suorassa Youtube-lähetyksessä.

Tämän testin suorittamiseen ei pitäisi ihmeparantumiseen uskovillakaan olla vastaansanomista, sillä mikäli ihmeparantumiset ovat totta, ei koehenkilö ole lainkaan vaarassa. Vaihtoehtoisesti voi myöntää että ihmeparantumisista ei ole todisteita. Kaikenlainen selittely vain osoittaa sen että todellisuudessa epäilee ihmeparantumisten tapahtumista.

69

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • XDXDXD
      • DRHouse

        Mitään sadismia ole. Kukaan ei ole sanonut että ihmeparantumisen tulisi olla miellyttävä kokemus. Jos esitätte väitteen, todistakaapas se.


      • XDXDXD
        DRHouse kirjoitti:

        Mitään sadismia ole. Kukaan ei ole sanonut että ihmeparantumisen tulisi olla miellyttävä kokemus. Jos esitätte väitteen, todistakaapas se.

        Sadismia on sinun suunnitelmasi. Ota siitä vastuu, se on sinun tekele!

        Et taida oikein ymmärtää ihmeiden luonnetta.


      • DRHouse
        XDXDXD kirjoitti:

        Sadismia on sinun suunnitelmasi. Ota siitä vastuu, se on sinun tekele!

        Et taida oikein ymmärtää ihmeiden luonnetta.

        Siis selittelet että vaan ne "ihmeet" jotka tapahtuvat saarnaajien omien sanojen mukaan eikä niitä voi todistaa, ovat ihmeitä? Kyllä se pitää sellaisen joka väittää ihmeparantaja olevansa, pystyä parantamaan joka tilanteessa. Eikä tuo ole sadismia, sillä tuossa tilanteessahan koehenkilö ei kipua koe, jos kerran ihmeitä tapahtuu.


      • LäheNytHurmeVuotamasta
        DRHouse kirjoitti:

        Mitään sadismia ole. Kukaan ei ole sanonut että ihmeparantumisen tulisi olla miellyttävä kokemus. Jos esitätte väitteen, todistakaapas se.

        Minä uskon ihmeparantumisiin, koska olen itse kokenut sellaisen, nimittäin verenseisautuksen. Iso haava päässä, veri lakkasi yhtäkkiä vuotamasta. Oli siinä lääkäreillä ihmettelemistä. En kyllä uskaltanut puhua siitä, sillä tein sen luultavasti itse ajattelemalla Kalevalan verenseisautussanoja. En tosin muistanut niitä, toivoin vain, että muistaisin.


      • ihmeparantunut.minäkin
        LäheNytHurmeVuotamasta kirjoitti:

        Minä uskon ihmeparantumisiin, koska olen itse kokenut sellaisen, nimittäin verenseisautuksen. Iso haava päässä, veri lakkasi yhtäkkiä vuotamasta. Oli siinä lääkäreillä ihmettelemistä. En kyllä uskaltanut puhua siitä, sillä tein sen luultavasti itse ajattelemalla Kalevalan verenseisautussanoja. En tosin muistanut niitä, toivoin vain, että muistaisin.

        Kaikki ihmeparantumiset tapahtuvat sielun omin voimin. Parantaja voi ainoastaan auttaa toista sielua siinä että sielu kykenee ihmeeseen. Parantaja ei tee ihmettä. Sielu tekee ihmeen Jumalan voimin.

        Jos joku parantaja ottaa krediitit ihmeestä, on se merkki siitä ettei parantaja ole oikealla asialla oikean tiedon turvin.


      • LäheNytHurmeVuotamasta
        ihmeparantunut.minäkin kirjoitti:

        Kaikki ihmeparantumiset tapahtuvat sielun omin voimin. Parantaja voi ainoastaan auttaa toista sielua siinä että sielu kykenee ihmeeseen. Parantaja ei tee ihmettä. Sielu tekee ihmeen Jumalan voimin.

        Jos joku parantaja ottaa krediitit ihmeestä, on se merkki siitä ettei parantaja ole oikealla asialla oikean tiedon turvin.

        Olet varmaan oikeassa. Siis minä itse. Haava parani hyvin nopeasti, eikä minkäänlaista arpea jäänyt. Lääkäri, joka ompeli ne 14 tikkiä, kutsui kavereita katsomaan 'ihmettä' ja terveydenhoitaja, joka poisti tikkejä, sanoi, että tästä on täytynyt
        tulla paljon verta. "No ei siitä nyt niin...", minä sanoin. Jälkeenpäin olen harmitellut, että olisi pitänyt kertoa, tuskin olisin mielentilatutkimukseen siitä joutunut.


      • asdfasdfsdffds
        LäheNytHurmeVuotamasta kirjoitti:

        Minä uskon ihmeparantumisiin, koska olen itse kokenut sellaisen, nimittäin verenseisautuksen. Iso haava päässä, veri lakkasi yhtäkkiä vuotamasta. Oli siinä lääkäreillä ihmettelemistä. En kyllä uskaltanut puhua siitä, sillä tein sen luultavasti itse ajattelemalla Kalevalan verenseisautussanoja. En tosin muistanut niitä, toivoin vain, että muistaisin.

        Verenvuodon edes nopeahkokaan tyrehtyminen ei todellakaan ole ihme.


      • a----a
        ihmeparantunut.minäkin kirjoitti:

        Kaikki ihmeparantumiset tapahtuvat sielun omin voimin. Parantaja voi ainoastaan auttaa toista sielua siinä että sielu kykenee ihmeeseen. Parantaja ei tee ihmettä. Sielu tekee ihmeen Jumalan voimin.

        Jos joku parantaja ottaa krediitit ihmeestä, on se merkki siitä ettei parantaja ole oikealla asialla oikean tiedon turvin.

        Kun noin paljon asiasta tiedät, kerrohan yhden aidon ja oikean parantajan nimi?


      • ihmeparantunut.minäkin
        a----a kirjoitti:

        Kun noin paljon asiasta tiedät, kerrohan yhden aidon ja oikean parantajan nimi?

        Juurihan kerroin. Itse kunkin oma sielu on parantaja. Tarkemmin sanottuna Jumala parantaa. Sielu voi käyttää Jumalan parannusvoimaa, tai olla käyttämättä.

        Sieluissa on persoonallisia eroja.


      • kerro.se
        ihmeparantunut.minäkin kirjoitti:

        Juurihan kerroin. Itse kunkin oma sielu on parantaja. Tarkemmin sanottuna Jumala parantaa. Sielu voi käyttää Jumalan parannusvoimaa, tai olla käyttämättä.

        Sieluissa on persoonallisia eroja.

        Miksi et ole tullut julkisuuteen? Kerro tarinasi medialle niin saat paljon rahaa ja ihmiset uskoo taas Jumalan voimaan, tämä siis mikäli pystyt todistamaan laadukkaalle medialle mm. lääkärinlausunnolla, että ihmeparantuminen oli totta.


      • LäheNytHurmeVuotamasta
        asdfasdfsdffds kirjoitti:

        Verenvuodon edes nopeahkokaan tyrehtyminen ei todellakaan ole ihme.

        En sanoisi sitä nopeahkoksi, sillä se tapahtui noin sekunnissa. Tällaisiin taitaa aina liittyä usko, minä uskoin tuohon mahdollisuuteen, sillä suvussa oli ollut tunnettu verenseisauttaja, silloin jo kuollut.


      • asfgasdfgsdfg

        Verenseisauttajat ovat lähinnä samanlainen ilmiö kuin kaivoonkatsojat. Humpuukia.

        Verenvuotojen nopa tyrehtyminen ei edelleenkään ole ihme.


      • asdfasdfsdf
        ihmeparantunut.minäkin kirjoitti:

        Juurihan kerroin. Itse kunkin oma sielu on parantaja. Tarkemmin sanottuna Jumala parantaa. Sielu voi käyttää Jumalan parannusvoimaa, tai olla käyttämättä.

        Sieluissa on persoonallisia eroja.

        Sielun olemassaolosta ei ole olemassa todisteita. Kuten ei ihmeparantumisistakaan.


      • LäheNytHurmeVuotamasta
        asfgasdfgsdfg kirjoitti:

        Verenseisauttajat ovat lähinnä samanlainen ilmiö kuin kaivoonkatsojat. Humpuukia.

        Verenvuotojen nopa tyrehtyminen ei edelleenkään ole ihme.

        Sinulle ei noin voisi tapahtua, mutta kukaan ei voi ottaa minulta pois tuota tietoa. Ei se mikään ihme ollut, 'usko siirtää vuoria', meillä on käsittämättömiä voimia. Ihmisten olisi hyvä tiedostaa tuo, koskaan ei tiedä mitä omalle kohdalle sattuu.

        Minusta lääkärien käyttäytyminen ja kommentit todistivat verenseisautuksen.


      • asdfgasdfg
        LäheNytHurmeVuotamasta kirjoitti:

        Sinulle ei noin voisi tapahtua, mutta kukaan ei voi ottaa minulta pois tuota tietoa. Ei se mikään ihme ollut, 'usko siirtää vuoria', meillä on käsittämättömiä voimia. Ihmisten olisi hyvä tiedostaa tuo, koskaan ei tiedä mitä omalle kohdalle sattuu.

        Minusta lääkärien käyttäytyminen ja kommentit todistivat verenseisautuksen.

        Höpöhöpö. Verenvuodon tyrehtymisessä ei ole mitään yliluonnollista.


      • XDXDXD kirjoitti:

        Sadismia on sinun suunnitelmasi. Ota siitä vastuu, se on sinun tekele!

        Et taida oikein ymmärtää ihmeiden luonnetta.

        >Et taida oikein ymmärtää ihmeiden luonnetta.

        Minä kyllä ymmärrän: huijaus.


      • asfgasdfgsdfg kirjoitti:

        Verenseisauttajat ovat lähinnä samanlainen ilmiö kuin kaivoonkatsojat. Humpuukia.

        Verenvuotojen nopa tyrehtyminen ei edelleenkään ole ihme.

        Kun olin pikkupoika, tätini mies etsi varvulla kaivonpaikkaa. Muistan että aika lailla taivasteltiin sitä, että varpu peräti katkesi "vesisuonen" kohdalla. Siihen sitten tuli hyvä kaivo.


      • 202
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kun olin pikkupoika, tätini mies etsi varvulla kaivonpaikkaa. Muistan että aika lailla taivasteltiin sitä, että varpu peräti katkesi "vesisuonen" kohdalla. Siihen sitten tuli hyvä kaivo.

        Todella ikävää, että katkesi sillä oikea toimiva taikavarpu on arvokas, koska valvotuissa olosuhteissa toimivasta taikavarvusta Skepsis maksaa ilomielin kymppitonnin euroissa ja Randi miljoonan dollareissa.


      • 202 kirjoitti:

        Todella ikävää, että katkesi sillä oikea toimiva taikavarpu on arvokas, koska valvotuissa olosuhteissa toimivasta taikavarvusta Skepsis maksaa ilomielin kymppitonnin euroissa ja Randi miljoonan dollareissa.

        Varmaan se olisi jo lahonnut, kun käyttäjänsäkin on.


    • skepsiksen haaste tulisi ehkä myös täytetyksi.

    • q.v

      Päätäni särki, otin aspiriinin ja rukoilin. Päänsärky hävisi. Hallelujaa!

      • Atomitpäässäkorjaantui

        Atomit oli päässä sekaisin. Join keskioluen. Atomit päässä korjaantui. HALLELUJAA!!!


    • noh.hon

      Ihan sormen katkominen tai kynnen irroittaminen riittäisi.

      • fda

        Siihenkään ei taida kenenkään taikavoimat riittää yksin tai jumalien avulla. Kyllä pirkkojalovaarat kiertävät todelliset haasteet kaukaa.


      • fda kirjoitti:

        Siihenkään ei taida kenenkään taikavoimat riittää yksin tai jumalien avulla. Kyllä pirkkojalovaarat kiertävät todelliset haasteet kaukaa.

        Mikä tahansa muistisairauskin on haaste joka ei jeesuksellaparantajille kelpaa. Kun huijaamisen mahdollisuutta ei noissa vaivoissa ole minkäänlaista, Jeesus ei ota tapauksia käsittelyyn vaan mieluummin jatkaa loputonta hääviinin lutkuttamistaan.


    • SaatanaAuttoi

      Ihmeparantajiin en usko mutta Saatanan parantavaan voimaan kyllä.

      Pudotin vahingossa Leca harkon varvailleni ja jo muutaman kerran kun olin kutsunut Saatanaa avuksi niin kipu helpotti kuin ihmeen lyömänä muutamassa sekunnissa.

      • voivittusaatana

        Hihii!


      • noprayer

        Nää on niitä tilanteita missä jeesuksen rukoileminen ei auita vaan pitkittää särkyä


      • Olen huomannut minäkin, että Perkeleen nimen tomera mainitseminen edistää hankalan tilanteen laukeamista toivotulla tavalla.

        Tosin "jumalauta" ajaa aivan saman asian, joten yhtä voimakkaita lienevät nuo kaverit.


    • DRHouse

      DRHouse on natsi.

      • toinen.tohtori

        DRHouse taitaa olla itseään ja toista syyttelevä peiliin katsomaan kykenemätön ahdasmielinen trolli.

        Ja nikkivaraskin vielä.


      • toinen.tohtori
        toinen.tohtori kirjoitti:

        DRHouse taitaa olla itseään ja toista syyttelevä peiliin katsomaan kykenemätön ahdasmielinen trolli.

        Ja nikkivaraskin vielä.

        Lisäksi vellinköös on natsi kun on luterilainen uhkailija, palliensa nuuskija


      • toinen.nimim

        Sinä nikkivaras se jaksat jokaista haukkua täällä. Tietenkin teet sen tuosta positiostasi, joka on yhtä valheellinen kuin sinä itse. Teet sen siitä positiosta että olet olevinasi oikein oikea kiihkouskovainen ja kristitty. Sinä aina hyökkäät kristittyjen kimppuun. Kieroilla tavoin teet sen myös noin kuin nyt, mukakristittynä heittää törkyä toverinsa kimppuun.

        Trollit ja ateistit on sun kavereita, eiks niin.


      • ei-yksikään-todellinen
        toinen.nimim kirjoitti:

        Sinä nikkivaras se jaksat jokaista haukkua täällä. Tietenkin teet sen tuosta positiostasi, joka on yhtä valheellinen kuin sinä itse. Teet sen siitä positiosta että olet olevinasi oikein oikea kiihkouskovainen ja kristitty. Sinä aina hyökkäät kristittyjen kimppuun. Kieroilla tavoin teet sen myös noin kuin nyt, mukakristittynä heittää törkyä toverinsa kimppuun.

        Trollit ja ateistit on sun kavereita, eiks niin.

        Mikä on mukakristitty? Onko se sinun mielipide?


    • niisku.neiti

      Kyllä niissä ihmeparantumisissa jotain perää on. Lapsena kun olin kipeänä niin Muumi-mamma paransi minut joka kerta.

      • wind-

        Kaikista sairauksista..eräiden arvioiden mukaan jopa 95%, johtuu stressistä.

        Näille stressin parantaville aiheuttajille joudutaan toteamaan, että nykyinen lääketiede ja... olkoonkin pseudotiede. Ne integroituvat, kokoajan ja enemmän.

        Jos ihminen voi parantaa omalla energiallaan mahdollisesti -omia-tulevia sairauksia
        niin sitä pidetään perinteisen lääketieteen mukaan täysin "ihmeenä".

        Asiat eivät kuitenkaan mene näin enää tänä päivänä...vaan asiat etenevät kuin höyryjuna ja ne ihmeparantumitkin saavuttuvat tulevaisuudessa täysin toisenlaisen pohjan. Kaikki perustuu loppumetreillä rakkauteen, nöyryyteen, uskoon...

        Metodit kehittyvät ja tutkimus on vielä alkumetreillä, mutta tulokset palvelevat---


      • on.vain.energiaa
        wind- kirjoitti:

        Kaikista sairauksista..eräiden arvioiden mukaan jopa 95%, johtuu stressistä.

        Näille stressin parantaville aiheuttajille joudutaan toteamaan, että nykyinen lääketiede ja... olkoonkin pseudotiede. Ne integroituvat, kokoajan ja enemmän.

        Jos ihminen voi parantaa omalla energiallaan mahdollisesti -omia-tulevia sairauksia
        niin sitä pidetään perinteisen lääketieteen mukaan täysin "ihmeenä".

        Asiat eivät kuitenkaan mene näin enää tänä päivänä...vaan asiat etenevät kuin höyryjuna ja ne ihmeparantumitkin saavuttuvat tulevaisuudessa täysin toisenlaisen pohjan. Kaikki perustuu loppumetreillä rakkauteen, nöyryyteen, uskoon...

        Metodit kehittyvät ja tutkimus on vielä alkumetreillä, mutta tulokset palvelevat---

        Energiatyöllä voimme helpottaa olotilaamme monin tavoin. Muuntamalla energioita voimme muuttaa paitsi omaa kohtaloamme, myös vaikuttaa mahdollisesti muihin. Olemmehan vuorovaikutuksessa kaiken aikaa muiden kanssa. Yksilötasolla energiatyössä on se puoli, että se on hengellistä. Mutta voidaan tavallaan ajatella, että eri hengillä on eri energiat. Lisäksi on yksilökohtaiset ja olosuhdekohtaiset muutokset. Mutta energiaa voi lukea. Sitä voi opetella lukemaan.

        https://recoveryrd.com/2015/07/17/are-you-open-to-a-new-approach-to-healing-and-well-being/


      • wind-
        on.vain.energiaa kirjoitti:

        Energiatyöllä voimme helpottaa olotilaamme monin tavoin. Muuntamalla energioita voimme muuttaa paitsi omaa kohtaloamme, myös vaikuttaa mahdollisesti muihin. Olemmehan vuorovaikutuksessa kaiken aikaa muiden kanssa. Yksilötasolla energiatyössä on se puoli, että se on hengellistä. Mutta voidaan tavallaan ajatella, että eri hengillä on eri energiat. Lisäksi on yksilökohtaiset ja olosuhdekohtaiset muutokset. Mutta energiaa voi lukea. Sitä voi opetella lukemaan.

        https://recoveryrd.com/2015/07/17/are-you-open-to-a-new-approach-to-healing-and-well-being/

        Jos ihminen voi parantaa itseään tällä energialla...joka on aina hengellistä, koska kontakti on syntynyt...hän voi parantaa muitakin ihmisiä. Jokaisessa ihmisessä asuvat ne parantavat meridiaanit, mutta niiden aktivoiminen vaatii aina henkisen tason kanavaa...joka sekin on meissä jokaisessa. Egon rasitus on tässä voimakasta ja tunnettua on että myös päihdyttävien aineiden liiallinen käyttö rajoittaa...siksipä
        henkiset parantajat pyrkivät opettamaan täyttä kaistan vaihtoa skeptikoille...jotka
        eivät taivu vaikka rautakanki taipuu samaan aikaan vieressä... itseoppineena mutta alunperin opetettuna voi valottaa asioita tästä näkökulmasta...se vaatii myös korkeamman hengen vuorovaikutusta...jutut saattavat kuulostaa kummilta mutta tulokset puhuvat puolestaan..


      • prannuskeinoja
        wind- kirjoitti:

        Jos ihminen voi parantaa itseään tällä energialla...joka on aina hengellistä, koska kontakti on syntynyt...hän voi parantaa muitakin ihmisiä. Jokaisessa ihmisessä asuvat ne parantavat meridiaanit, mutta niiden aktivoiminen vaatii aina henkisen tason kanavaa...joka sekin on meissä jokaisessa. Egon rasitus on tässä voimakasta ja tunnettua on että myös päihdyttävien aineiden liiallinen käyttö rajoittaa...siksipä
        henkiset parantajat pyrkivät opettamaan täyttä kaistan vaihtoa skeptikoille...jotka
        eivät taivu vaikka rautakanki taipuu samaan aikaan vieressä... itseoppineena mutta alunperin opetettuna voi valottaa asioita tästä näkökulmasta...se vaatii myös korkeamman hengen vuorovaikutusta...jutut saattavat kuulostaa kummilta mutta tulokset puhuvat puolestaan..

        Jumala on antanut ihmiselle paranemisen avuksi maasäteilyn mutta niin kovin monelle se ei toimi kunnolla kun syntinen elämä ja huonot elintavat ovat kääntäneet ihmisen parantavat meridiaanit longitudeista latitudeiksi. Silloin nämä maasäteilyn voimat eivät voi tehota kunnolla kun nämä parantavat meridiaanit ovatkin poikittain maasäteilyä kohtaan ja se joutuu kamppailemaan kehon omaa vastustusta vastaan parantamisen sijaan.

        Pelkkä uskoontulo ja elintapojen muutos ei riitä korjaamaan kääntyneitä meridiaaneja vaan avuksi tarvitaan myös pitkä paasto jonka aikana saa nauttia vain koivunlehtiteetä tai vastaavaa. Reippaalla liikunnalla, joskaan ei liiallisella, voidaan meridiaanien kääntymistä myös nopeuttaa mutta sekään ei yksin riitä ilman paastoa. Aktiivinen sukupuolielämä myös edistää meridiaanien oikeaan asentoon kääntymistä ja on syytä muistaa että pitkään jatkunut selibaatti voi estää kokonaan meridiaanien korjaantumisen.


      • wind-
        prannuskeinoja kirjoitti:

        Jumala on antanut ihmiselle paranemisen avuksi maasäteilyn mutta niin kovin monelle se ei toimi kunnolla kun syntinen elämä ja huonot elintavat ovat kääntäneet ihmisen parantavat meridiaanit longitudeista latitudeiksi. Silloin nämä maasäteilyn voimat eivät voi tehota kunnolla kun nämä parantavat meridiaanit ovatkin poikittain maasäteilyä kohtaan ja se joutuu kamppailemaan kehon omaa vastustusta vastaan parantamisen sijaan.

        Pelkkä uskoontulo ja elintapojen muutos ei riitä korjaamaan kääntyneitä meridiaaneja vaan avuksi tarvitaan myös pitkä paasto jonka aikana saa nauttia vain koivunlehtiteetä tai vastaavaa. Reippaalla liikunnalla, joskaan ei liiallisella, voidaan meridiaanien kääntymistä myös nopeuttaa mutta sekään ei yksin riitä ilman paastoa. Aktiivinen sukupuolielämä myös edistää meridiaanien oikeaan asentoon kääntymistä ja on syytä muistaa että pitkään jatkunut selibaatti voi estää kokonaan meridiaanien korjaantumisen.

        Lääketieteellisti puhutaan kuitenkin hormonitoiminnan muutoksesta ja siinä toimivat apuina monet & monet asiat...ja kaikkihan on lopulta yksilöllistä.
        Kunhan vältetään mieltä huumaavia...

        Perusfaktoissa paastolla on suuri vaikutus ja siihen liittyy luonnollisesti aina
        hiljentyminen. Liikunta on parhaimmillaan myös hiljaista meditaatiota ja keskittymistä omaa ruumiin ja sielun hyvinvointiin...olemmehan kaikki henki-ruumisolentoja tällä planeetalla ja perusasioista huolehtiminen johtaa aina korkeampaan henkiseen tilaan. Turhaan eivät Tiibetin munkitkaan vietä aikaa yksinään. Jeesus teki samoin mutta Hän on kaikkien esikuva, miten keho toimii täysin jumalallisena...korkeimpana voimana että Lazaruskin nousi. Esikuvia siksi noin korkealta tasolta on oltava että ihmisillä säilyisi usko meidän omassa mittakaavassa ..omiin voimiimme..jotka ovat murto-osan Jeesuksen voimasta.


      • on.vain.energiaa
        wind- kirjoitti:

        Jos ihminen voi parantaa itseään tällä energialla...joka on aina hengellistä, koska kontakti on syntynyt...hän voi parantaa muitakin ihmisiä. Jokaisessa ihmisessä asuvat ne parantavat meridiaanit, mutta niiden aktivoiminen vaatii aina henkisen tason kanavaa...joka sekin on meissä jokaisessa. Egon rasitus on tässä voimakasta ja tunnettua on että myös päihdyttävien aineiden liiallinen käyttö rajoittaa...siksipä
        henkiset parantajat pyrkivät opettamaan täyttä kaistan vaihtoa skeptikoille...jotka
        eivät taivu vaikka rautakanki taipuu samaan aikaan vieressä... itseoppineena mutta alunperin opetettuna voi valottaa asioita tästä näkökulmasta...se vaatii myös korkeamman hengen vuorovaikutusta...jutut saattavat kuulostaa kummilta mutta tulokset puhuvat puolestaan..

        "Jos ihminen voi parantaa itseään tällä energialla...joka on aina hengellistä, koska kontakti on syntynyt...hän voi parantaa muitakin ihmisiä."

        Kyllä, Jeesus sanoi että joka häneen uskoo, on tekevä samoja tekoja ja suurempiakin. Jeesus paransi ihmisiä. Jumalan energiaa käyttäen ihme ja ihmeparannuskin on mahdollinen. Uskolla on siinä osansa asiassa.

        "Jokaisessa ihmisessä asuvat ne parantavat meridiaanit, mutta niiden aktivoiminen vaatii aina henkisen tason kanavaa...joka sekin on meissä jokaisessa."

        Niin, koska Jumala on jokaisessa. Ihmisen on vain löydettävä jumalalliset energiansa, voidakseen käyttää niitä hyödyksi.

        Se ei ole mikään yksinkertainen asia kylläkään, eikä helppo.


      • wind-
        on.vain.energiaa kirjoitti:

        "Jos ihminen voi parantaa itseään tällä energialla...joka on aina hengellistä, koska kontakti on syntynyt...hän voi parantaa muitakin ihmisiä."

        Kyllä, Jeesus sanoi että joka häneen uskoo, on tekevä samoja tekoja ja suurempiakin. Jeesus paransi ihmisiä. Jumalan energiaa käyttäen ihme ja ihmeparannuskin on mahdollinen. Uskolla on siinä osansa asiassa.

        "Jokaisessa ihmisessä asuvat ne parantavat meridiaanit, mutta niiden aktivoiminen vaatii aina henkisen tason kanavaa...joka sekin on meissä jokaisessa."

        Niin, koska Jumala on jokaisessa. Ihmisen on vain löydettävä jumalalliset energiansa, voidakseen käyttää niitä hyödyksi.

        Se ei ole mikään yksinkertainen asia kylläkään, eikä helppo.

        Ei helppoa, koska olemme rajallisia tässä ihmisen ruumiissa..toisin sanoen on paljon niitä ylilyontejä ja ylihengellistä...otan esimerkkinä Usan, missä on aina ollut paljon epätoivoista ihmisten hyväksikäyttöä..money speaks-linjaa. Näitä placebo pelastajia siis riittää. Usko vaatii täyttä sielullista nöyrtymistä ja vasta senjälkeen tapahtuu ihmeitä...mitään taikatemppuja ei Jumalan & Jeesuksen sisäinen ja luoma ymmärrys tunne laisinkaan...Vaikea tehtävä on kyllä kyseessä..pitää olla äärimmäisen virittynyt joka ilmansuunnalta...mutta ohjarina on Rakkaus joka helpottaa tehtävää oleellisesti..


      • uskotukahduttaa
        on.vain.energiaa kirjoitti:

        "Jos ihminen voi parantaa itseään tällä energialla...joka on aina hengellistä, koska kontakti on syntynyt...hän voi parantaa muitakin ihmisiä."

        Kyllä, Jeesus sanoi että joka häneen uskoo, on tekevä samoja tekoja ja suurempiakin. Jeesus paransi ihmisiä. Jumalan energiaa käyttäen ihme ja ihmeparannuskin on mahdollinen. Uskolla on siinä osansa asiassa.

        "Jokaisessa ihmisessä asuvat ne parantavat meridiaanit, mutta niiden aktivoiminen vaatii aina henkisen tason kanavaa...joka sekin on meissä jokaisessa."

        Niin, koska Jumala on jokaisessa. Ihmisen on vain löydettävä jumalalliset energiansa, voidakseen käyttää niitä hyödyksi.

        Se ei ole mikään yksinkertainen asia kylläkään, eikä helppo.

        Uskovaiset haluavat ottaa sellaista kunniaa joka heille ei kuulu. Henkivoimalla parantaminen ei lähde jumalasta eikä tule ulkoa vaan se lähtee ihmisestä itsestään ja hänen henkisistä voimistaan. Uskonnot vain heikentävät tätä kykyä ja siksi se on melkein menetetty vaikka tuhansia vuosia sitten sen hallitsivat lähes kaikki. Delfiinit osaavat sen vielä mutta niillä ei tiettävästi ole uskontoa sotkemassa selvää asiaa. Kyseessä on elämästä johtuva luonnollinen voima ei mikään "jumalan voima".


      • wind-
        uskotukahduttaa kirjoitti:

        Uskovaiset haluavat ottaa sellaista kunniaa joka heille ei kuulu. Henkivoimalla parantaminen ei lähde jumalasta eikä tule ulkoa vaan se lähtee ihmisestä itsestään ja hänen henkisistä voimistaan. Uskonnot vain heikentävät tätä kykyä ja siksi se on melkein menetetty vaikka tuhansia vuosia sitten sen hallitsivat lähes kaikki. Delfiinit osaavat sen vielä mutta niillä ei tiettävästi ole uskontoa sotkemassa selvää asiaa. Kyseessä on elämästä johtuva luonnollinen voima ei mikään "jumalan voima".

        Kaikki lähtee todellakin ihmisen sisältä tulevista voimista, mutta ne ovat vain kanava mikä on täysin universaalia rakkautta.

        Minäkään en saa sitä auton sähköpistokkeesta vaikka kyseessä on ihmisen voimin keksitty nykyisin universaalin voiman siirtokanava aivan kuten teleoperaattorit..

        Uskonnot sotkevat paljon asioita, mutta tästä suuresta voimasta on melkein jo pakko olla eläviä todistajia ihan paikan päällä...

        Maapallo on hengittävä elementti ns. Gaia-ilmiö tässäkin suhteessa


      • asdfgasdfgsd

        Pitkästipä te jaksatte kirjoitella moista ohuessa yläpilvessä taapertavaa new age-höttöä.


      • hattaraaaa
        asdfgasdfgsd kirjoitti:

        Pitkästipä te jaksatte kirjoitella moista ohuessa yläpilvessä taapertavaa new age-höttöä.

        Niinpä. Tuon viimeisimmässäkään ei mitään konkreettista, pelkkää höttöä. Tekisi mieli ampua koko roska alas, mutta ei tuollaista huvita alusta alkaa lukea ja perkaamaan.


      • kosmos.on.järjestystä

        Kirjoitushan oli pelkkää asiaa. Jos te ette jaksa sitä ymmärtää, se ei ole syy käyttäytyä väkivaltaisesti ja "ampua" sitä alas.


      • hattaraaaa
        wind- kirjoitti:

        Kaikista sairauksista..eräiden arvioiden mukaan jopa 95%, johtuu stressistä.

        Näille stressin parantaville aiheuttajille joudutaan toteamaan, että nykyinen lääketiede ja... olkoonkin pseudotiede. Ne integroituvat, kokoajan ja enemmän.

        Jos ihminen voi parantaa omalla energiallaan mahdollisesti -omia-tulevia sairauksia
        niin sitä pidetään perinteisen lääketieteen mukaan täysin "ihmeenä".

        Asiat eivät kuitenkaan mene näin enää tänä päivänä...vaan asiat etenevät kuin höyryjuna ja ne ihmeparantumitkin saavuttuvat tulevaisuudessa täysin toisenlaisen pohjan. Kaikki perustuu loppumetreillä rakkauteen, nöyryyteen, uskoon...

        Metodit kehittyvät ja tutkimus on vielä alkumetreillä, mutta tulokset palvelevat---

        >>Kaikista sairauksista..eräiden arvioiden mukaan jopa 95%, johtuu stressistä.>>

        Täyttä huttua. Lähteet esille, niin nauretaan ja pilkataan.

        >>Näille stressin parantaville aiheuttajille joudutaan toteamaan, että nykyinen lääketiede ja... olkoonkin pseudotiede. Ne integroituvat, kokoajan ja enemmän.>>

        Höpönlöpöä. Annappa muutama esimerkki missä "teeskennelty", "epäaito" on oikeaan lääketieteeseen yhdistynyt.

        >>Jos ihminen voi parantaa omalla energiallaan mahdollisesti -omia-tulevia sairauksia
        niin sitä pidetään perinteisen lääketieteen mukaan täysin "ihmeenä".>>

        Naurettavuuden huipentuma, toivottavasti. Kerroppa miten tätä on testattu tapahtuvan – koehenkilöt käyttää hihhuli-voimiaan etukäteen, jonka jälkeen heihin piikitetään pernarutto ja tadaa, ei mitään löydykään.

        >>Asiat eivät kuitenkaan mene näin enää tänä päivänä...vaan asiat etenevät kuin höyryjuna ja ne ihmeparantumitkin saavuttuvat tulevaisuudessa täysin toisenlaisen pohjan.>>

        Ensimmäistäkään todettu missään koskaan. Oletko tietoinen että ihmiset parantuvat myös aivan itsestään...

        >>Kaikki perustuu loppumetreillä rakkauteen, nöyryyteen, uskoon...>>

        Ai kiva, kerro lisää kuinka tuollaiseen olet päätynyt. Jaa susta vaan tuntuu siltä ja se on fantsua, ilman kosketusta mihinkään konkreettiseen objektiivisessa maailmassa.

        >>Metodit kehittyvät ja tutkimus on vielä alkumetreillä, mutta tulokset palvelevat--->>

        Niin lääketieteenmetodit kehittyvät. Tuollanen mihinkään perustumaton höttö pysyy höttönä, vaikka kuinka sinusta on mukava elää noissa pinkeissä pilvilinnoissasi.

        Ei olisi pitänyt aloittaa, on kyllä niin rasittavaa tuubaa vailla kosketusta maailmaan.


      • hattaraaaa
        on.vain.energiaa kirjoitti:

        Energiatyöllä voimme helpottaa olotilaamme monin tavoin. Muuntamalla energioita voimme muuttaa paitsi omaa kohtaloamme, myös vaikuttaa mahdollisesti muihin. Olemmehan vuorovaikutuksessa kaiken aikaa muiden kanssa. Yksilötasolla energiatyössä on se puoli, että se on hengellistä. Mutta voidaan tavallaan ajatella, että eri hengillä on eri energiat. Lisäksi on yksilökohtaiset ja olosuhdekohtaiset muutokset. Mutta energiaa voi lukea. Sitä voi opetella lukemaan.

        https://recoveryrd.com/2015/07/17/are-you-open-to-a-new-approach-to-healing-and-well-being/

        Näytä tieteen piirissä missä tällaisten energioiden olemassaolo on todettua. Toiveajattelu ei täytä kriteereitä.


      • a-----a
        kosmos.on.järjestystä kirjoitti:

        Kirjoitushan oli pelkkää asiaa. Jos te ette jaksa sitä ymmärtää, se ei ole syy käyttäytyä väkivaltaisesti ja "ampua" sitä alas.

        Asiaapa hyvinkin. Eräs puolituttu mies pyörii mielellään näissä energia-, enkeli- ja tiesmihin hoitoihin ja muuhun vastaavaan uskovien piireissä. Väittää saavansa pillua niin ettei mitään rajaa ja vain siksi että osaa mielistellä näitä enkelihörhöjä.


    • Mistähän syystä ei koko maailmassa ole tuotu esiin ainuttakaan lääketieteellisesti todistettua rukousparantamista?
      Se saattaa olla yhteydessä siihen että kukaan ei koskaan ole missään tuonut esiin yhtään todistetta ainoastakaan riihitontusta tai jumaluudesta. Ovat siis mitä todennäköisimmin mielikiuvitusolentoja.
      Mielikuvitusolennot eivät voi parantaa ketään mistään.

    • VasenPikkulilliPuuttuu

      Vanhojen kirjoitusten mukaan jeesus paransi sokean. Mutta ei silmätöntä. Sai ramman kävelemään, mutta ei jalatonta. Herätti kuolleista ihmisen, mutta kuka hänet totesi kuolleeksi Sitä paitsi lääkärit ja jopa maallikot tekevät samaa joka päivä.

      Mutta missä on ihminen, joka on saanut uuden raajan tai silmät tai jopa uuden sydämen?

      No, nykyään he ovat käyneet hyvän kirurgin vastaanotolla. Vain lääketiede parantaa jotain silmin havaittavaa, usko vain jotain mitä ei edes ollut.

    • Atte_itte

      Ihmeparantumisia toki tapahtuu. Toiset feikattuja, toiset ei. Ihmeparantumisen taustalla on ihmisen oma mieli. Se on niin voimakas, että se näkyy fyysisestikin. Kun sinäkin jonain päivänä ymmärrät, että ihmisen ns. kaksijakoisuus (henki ja ruumis) on pelkkää muinaisuskomuksiin perustuvaa hömppää, eli ymmärrät, että tietoisuus, (ent. sielu) on puhtaasti fyysinen ilmiö, saumaton osa koko ihmistä, niin sitten alat tajuamaan, miten mielen voima voi vaikuttaa kehoon.

      • a----a

        Feikattu ihmeparantuminen ei ole parantuminen, ihme, eikä ihmeparantuminen. Aito parantuminenkaan ei ole ihmeparantuminen siinä mielessä kuin nämä hurlumhei-uskovaiset väittävät, vaan parantuminen ilman etuliitteitä.

        Ihme-sana on hiukan samaa kategoriaa kuin muutkin lahkolaisten perseraiskaamat sanat, kuten todistus. Hädin tuskin ilkeää käyttää tietyissä yhteyksissä.


      • wind-

        Esim.... immunoterapia...joka opettaa elimistön tappamaan syövän....se usuttaa immuunijärjestelmän hyökkäämään syöpäsolujen kimppuun. Näitä syövästä parantumisen ihmeitä on ennen pidetty huuhaana, mutta kun on löydetty se
        mekanismi...millä ihminen voi tuottaa sen itse...lääketiede on tutkinut ja ottanut asian vakavasti...

        https://www.youtube.com/results?search_query=new cancer killer


      • wind-
        wind- kirjoitti:

        Esim.... immunoterapia...joka opettaa elimistön tappamaan syövän....se usuttaa immuunijärjestelmän hyökkäämään syöpäsolujen kimppuun. Näitä syövästä parantumisen ihmeitä on ennen pidetty huuhaana, mutta kun on löydetty se
        mekanismi...millä ihminen voi tuottaa sen itse...lääketiede on tutkinut ja ottanut asian vakavasti...

        https://www.youtube.com/results?search_query=new cancer killer

        https://www.youtube.com/watch?v=VLPahLakP_Q

        tuo jäikin pois...idästä puhaltaa usein ihmeparantumisia


      • hattaraaaa
        wind- kirjoitti:

        Esim.... immunoterapia...joka opettaa elimistön tappamaan syövän....se usuttaa immuunijärjestelmän hyökkäämään syöpäsolujen kimppuun. Näitä syövästä parantumisen ihmeitä on ennen pidetty huuhaana, mutta kun on löydetty se
        mekanismi...millä ihminen voi tuottaa sen itse...lääketiede on tutkinut ja ottanut asian vakavasti...

        https://www.youtube.com/results?search_query=new cancer killer

        Ihmisen immuunijärjestelmän(tässä tapauksessa sitä stimuloimalla tiettyyn) hoitamat sairaudet ovat sinusta ihmeparantumisia, eli kaikki sairaudet nuhasta lähtien ovat sitten ihmeparantumisia. Kuinka vatipää ihminen voi oikein olla...


      • wind-
        hattaraaaa kirjoitti:

        Ihmisen immuunijärjestelmän(tässä tapauksessa sitä stimuloimalla tiettyyn) hoitamat sairaudet ovat sinusta ihmeparantumisia, eli kaikki sairaudet nuhasta lähtien ovat sitten ihmeparantumisia. Kuinka vatipää ihminen voi oikein olla...

        Vatipäitä kaikki me ....ollaan

        Aloitetaan siis kolmannen silmän eli käpyrauhasen avaus, niin ei vati keiku niin pahasti. Oikein tottako, että oppii näkemään harhan läpi ???

        Tekisi hyvää...mutta jos ei usko, niin keinuun vain lisää vauhtia...

        https://www.youtube.com/watch?v=7AtJU1bxsCk


    • JälleenSaapuiPerjantai

      Miksei Jumala kasvata amputoituja raajoja tai paranna Downlapsia?


      Kuten aloittaja totesi, yhtäkään ihmeparantumista ei ole todistettu. Miksi uskotte asioihin joita ei ole todistettu?

      Jos uskova saa syövän niin jätettekö parantumisen Jeesuksen käsiin? Ette jätä, juoksette saamaan lääkäreiden hoitoa, sillä Jeesuksella, Jumalalla tai Pyhällä Hiellä ei tee vittuakaan. Rukoilu alkaa toimia heti kun kemoterapia on aloitettu.

      Rukoilu, ei auta. Kukaan ei ole kuuntelemassa luurin toisessa päässä.
      Raamattu on ihmisten keksimä ja omasta päästään kirjoitettu satu.
      Jeesus ei koskaan elänyt, eikä kuollut.
      Maailmankaikkeuden syntyyn ei tarvitse Jumalaa.
      Elämä saattaa syntyä sattumalta.
      Evoluutio on totta.

      Uskontonne on harhaa ja uskovat ovat harhaisia.

      • wind-

        Monen ateisti "tutkijan" kammiossa ei ole tilaa kuin ahtojäille.

        Totuus on kuitenkin, että rukous ja Jumala voivat aikaansaada ihmisille näitä
        itsestään...spontaaneja parantumisia. Mitään amputaatioita ei voi ihmeparantaa
        uudella kudoksella, mutta...jos mennään -ei selkärankaisiin- pieneläjiin
        niin aika monella lajilla uuden raajan kasvattaminen ei ole mikään ihme...


      • a----a
        wind- kirjoitti:

        Monen ateisti "tutkijan" kammiossa ei ole tilaa kuin ahtojäille.

        Totuus on kuitenkin, että rukous ja Jumala voivat aikaansaada ihmisille näitä
        itsestään...spontaaneja parantumisia. Mitään amputaatioita ei voi ihmeparantaa
        uudella kudoksella, mutta...jos mennään -ei selkärankaisiin- pieneläjiin
        niin aika monella lajilla uuden raajan kasvattaminen ei ole mikään ihme...

        Pitänee pyytää hyönteisiä rukoilemaan ihmiset terveiksi.


    • Jumala.on.Jumala

      Hoh hoijaa. JUMALA ei ole ihmisen määräiltävissä. HÄN tekee ns. ihmeparannuksia silloin kun HÄNELLE sopii. Piste.

      • hattaraaaa

        Eli ei tähän päivään mennessä ole hänelle sopinut.


      • UskovatOvatHarhaisia

        Kerro sitten kun tapahtuu ensimmäinen ihmeparantuminen.

        Siihen asti pidämme sinua harhaisena.


      • epäuskottavaa

        Missä on se tieten vaatima toisto tai verrokki
        Ei tieteelle pelkkä väite riitä eikä täytä tieteen kriteereitä
        Jos sinulle ei jalan uudelleen kasvaminen riitä, se on todistus sinulle siitä, ei mitään tieteellistä.
        Että jotain ei ole tapahtunut tietyissä olosuhteissa .. se siitä. Jotain taas on tapahtunut .. se siitä ja hyvä niin.
        Et voi elää rinnakkais sinuna ja esittää uskovaa ja epäuskovaa johon voisi samaa ajatusta, toivetta, rukousta, tieteellisesti hyväksyttävää täysin samaa tilannetta soveltaa.
        Flunssavirus tarttuu ja toiseen ei tartu. On sovittu että näin on eikä saa ajatella että siinä on ihme koska ihme sinänsä kielletään. Kaikki mitä havaitaan luonnossa on luonnollista, ei ihmeellistä. Sama koskee parantumista
        Onko aivan varmaa että terveenä elävä ihminen ei olisi koskaan ajatellut tai toivonut pysyvänsä terveenä, tai miten toive tai pelko tai rukous tai ajatus eroavat toisistaan


    • autetaankunpyydetään

      UskovatOvatHarhaisia

      Miksi pitäisi puuttua sinun harhaasi vai eikö sinun lauseesi ole sinulle uskottava.
      Etkö usko että sinun uskosi on sinun harhasi ja ilmeisesti oma oivalluksesi.
      Kerro mitä sinulta pitää ottaa pois tai lisätä niin katsomme onko mitään tehtävissä

      • UskovatOvatHarhaisia

        Minä uskon todistettuihin asioihin. Sellaisiin mitkä ovat todennäköisimmin totta.

        -Jumalastasi ei ole mitään todistetta maailmassa.
        -Jeesusta ei historiallisesti tutkittuna ollut koskaan olemassa.
        -Rukous ei vaikuta tosimaailman tapahtumiin, sillä on vain meditatiivisia vaikutuksia.
        -Raamattu on vain yksi kaunokirjallinen teos, kuten Taru Sormusten Herrasta tai Kravun Kääntöpiiri.

        Sinulla ei ole yhtään järkeen perustuvaa syytä uskoa. Vain tunne ja luulo. Harha.


    • ihmettäkerrakseen

      Haaste ihmeparantumiseen uskoville
      Pomminrakentajat uskovat parantavansa maailmaa, toiselta nimeltään puolustusvoimat, opettajat uskovat parantavansa maailmaa, oppilaat uskovat oppivansa uutta ehkä parempaa, parantumista kaikki edellä oleva. Lujassa ja vilpittömässä uskossa jokainen. Aloittaja uskoo aloituksellaan jotain parempaa.

      Ihme on siinä että jotakin jossain kuitenkin kaikesta huolimatta parannetaan eli opitaan. Ihme todistaa omasta puolestaan, jopa tieteessä otetaan opetus vakavasti, mitä muuta oppiminen on muuta kuin parantamiseen uskomista. Joskus syntyy myös tuloksia.
      Juuri viimeisimpiä uutisia kuinka plaseboa annettiin potilaille ja heille sanottiin että tässä ei ole mitään parantavaa ainetta, silti se nopeutti toipumista. Ehkä juuri näissä koehenkilöisä on niitä jotka uskovat pommittamalla savutettavan paremman maailman?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      11
      1885
    2. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      30
      1640
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      77
      1565
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      151
      1422
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      310
      1368
    6. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      121
      1192
    7. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      5
      1119
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1009
    9. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      42
      997
    10. Kun Suomen uutisiin ei voi luottaa?

      Kertoisitteko te uutismaailmasn perehtyneet ASIANTUNTIJAT nyt sitten sen, mihin voi?
      Maailman menoa
      238
      894
    Aihe