UUSI Hard Talk Youtubessa

uuskarismaattisetelätit

Salme Blomster luokittelee uuskarismaatikot fantasiamaailman huijaamiksi

30

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • duiopå
      • sotiresome

Ja kukahan sinun mielestäsi on sellainen kristitty, jolle saa sanoa päivää, ilman että joutuu mustalle listalle. Farisealaisuudesta puhut ja käyttäydyt itse kuin fariseus.

• linkkiiiiiiiiiiiiiiiiiii
      • Uskonpuute

Tuohon yllä mainittuun.voisi suositella loistavaa elokuvaa
        USKON PUUTE.
        Stewie Martin huijarisaarnaajana.
        Kas kun tv seiska ei ole vielä esittänyt.opettavaista ja loistavaa kuvausta.kuinka huijarisaarnaajat toimivat..ihan varoituksena.

• HuhMikäKylmyys

• artosädeahoveiharhaan

• saviseutulainen
        artosädeahoveiharhaan kirjoitti:

Samaan valitettavasti kiinnitin huomiota...

Mitä te jauhatte Aki Miettisen silmistä - joissa en itse mitenkään erityisempää kylmyyttä havainnut - , kun aihe mistä hän, Tapani Suonto ja Salme Blomster keskustelivat, on niin läsnäoleva tämän päivän karismaattisessa liikehdinnässä, hellarit ja vaparit mukaan lukien, että sen kauhistuttavasta valheesta ei voida kyllin varoittaa, varoittamasta päästyä varoittaa.
        Tämä kuolemanvakava aihe, josta Miettinen ja kumppanit keskustelivat, ei taatusti saa kenenkään silmiä "kiiltämään ja hohtelemaan"!
        Entä videoinsertit, joita tämän k.o. ohjelman aikana esitettiin!
        Voiko hengellinen sokeus - ja ihan vaikka pelkkä psykologinen silmä - enää sokeampi olla, jos/kun tällaista perkeleellistä menoa, suoranaista Jumalan pilkkaa ja rienausta, jotkut voivat pitää Pyhän Hengen toimintana.

Aki Miettistä on jo jonkin aikaa mustamaalattu - olletikin hänen Sädeaho yhteyksiensä tähden.
        Aki Miettinen on siis itse eksyttäjä, joka vain silmänlumeeksi varoittaa eksytyksistä ja harhaopeista.
        T.s. teeskentelijä koko mies!?
        Sitäkö Miettisen parjaajat ajavat takaa?

• jokaeityötätee

Erikoista, että uuskarismaatikoilla on aina pulaa rahasta.

• HoseeHalapenjo
      • äläluotacityläiseen

Näin käy cityseurakuntalaiselle, heiluu ääripäästä toiseen. Opintuulten vietävissä; huomenna taas uusi ääni, kun innostuu uudesta opista.

• VoivoiKunÄlytöntä

Katsoin tuota hard talkia vähän aikaa (enempää en jaksanut), jossa joku amerikkalainen huijariparantaja vanhassa filmissä mesosi ja paransi ihmisiä silmänkääntötempuilla.

Ihmettelin, että mitä tällä haluttiin sanoa MEILLE SUOMALAISILLE - ketkä täällä ovat tällaisia huijariparantajia, sitä ei tässä sanottu?

Mihin he pyrkivät tällä filmillään - Nostamaanko omaa rähmettynyttä egoaan, vai mitä?

• kukaaneioleparantunut

Huijareita ovat Selkomaa, Järvinen, Närhi, Tiainen näin aluksi.

• asdfghhhh

PIrkko JaloVAARA kuuluu huijareihin myös, vaikka onkin Leo Mellerin hyvä ystävä. Melleristä en sano mitää.

• kukaaneioleparantunut
        asdfghhhh kirjoitti:

PIrkko JaloVAARA kuuluu huijareihin myös, vaikka onkin Leo Mellerin hyvä ystävä. Melleristä en sano mitää.

Jalovaara ei ole helluntailainen, mutta kuuluu tietenkin samaan huijarijoukkoon.

• HerranHaltuun

PJ on aika ekumeeninen, hypistelee rukousnauhoja rukoillessaan, ortodoksiset mantrahokematkaan ei liene hänelle vierasta (tulta). Katolinen karisma tuoksahtaa, valtavaa p.hengen läsnäoloa kertoo kirjassaan kokeneensa pyhän Katariinan luostarissa, Siinailla. Tästä vuosikymmenet aikaa...ja kun ensimmäiset uudetviinit alkoi läikkymään, pappi Olli Valtosen kanssa, Englannissa ottivat siunauksia vastaan. (jos joku tietää tark, ktos korj.)

• ettäsilleen

Salme on usein aivan oikeassa.

• 0lli

Aki Miettisen molemmat silmät karsastavat uuskarismaattisuutta ja ne reagoivat allergisesti kultapölyyn. Muuten mies on terve. ;)

• EiKovinTerveeltäVaikuta

Ne jauhavat jatkuvasti TERVEESTÄ karismaattisuudesta - Mitä se tarkoittaa ja miten se näkyy tässä kolmikossa???

• HerääTapani

Tapani Suonto antaa valheellisesti ymmärtää, että uhritulot pienenevät ja ihmiset lähtevät pois seurakunnasta kun uskalletaan varoittaa äärikarismaattisuudesta ja että he maksavat tätä hintaa seurakuntana omien OIKEIDEN valintojensa tähden.

Valitettavasti useiden One Waylta pois lähteneiden syyt ovat aivan muualla kuin tässä ja asia korjaantuu vain menemällä luihin ja ytimiin ja tekemällä parannus kaikesta sellaisesta johon Herra kehottaa.

Salmen puheissa oli paljon asiaa.

• huvittunut

Näin on useimmissa srk:ssa. Jos uskallat tuoda julki, että P.Tiainen on eksyttäjä, saat Lähes koko srk:n kimppuusi! Tai muita julkis pastoreira....

• Itkee

No mutta opportunismi on päivän sana helluntaissakin. Höplästä vedettiin opetelkaa kaikki seminaarissa ja kirjassa. Ensin ollaan niin raamatullisia ja varoitetaan harhaopeista ja väärästä voitelusta. Mikä on ihan oikein. Mutta kun samat miehet kun seminaarit pidetty ja kirja tehty fanittavat näitä joista juuri varoittivat!! P.Turunen fanittaa ehdottomasti esim Heidi Bakeria. P.Mäkilä samoin on mukana uuskarismassa täysin. Ja molemmat nämä ovat hyperarmon ( kerran pelastettu aina pelastettu) vankkoja kannattajia.Ja tästäkin hyperarmosta juuri varoitettiin seminaarissa ja kirjassa. Ihan älytöntä toimintaa. Ja KUKAAN arvovaltainen taho ei uskalla puuttua tämmöiseen vedätykseen. Suomessa ei ole YHTÄKÄÄN tunnettua Jumalan miestä joka välittäisi tällaisesta vedätyksestä. USKOMATONTA.

• Itkee

Siis koetelkaa kaikki seminaari ja kirja. Korjaus.

• Muuttuuko

Enpä usko että Turunen kannattaa Bakeria?? Ja että kyseiset Herrat Turunen Mäkilä on hyperarmon kannattajia ? Faktaa pöytään please.

• ainasamakitinä

Et sinä muuta mieltäsi, vaikka faktat laitettaisiin silmiesi eteen. Sokea ei näet näe.

• Muuttuuko

Laita linkki missä Turunen Mäkilä kannattaa Bakeria ja hyperarmoa. Jos löytyy muutan mieleni näistä Herroista.

• havainnoitsevainen

Sama täällä; laita linkkiä, missä Turunen kannattaa Bakeria.
        Jos linkkiä ei tule, kirjoituksesi on epäpyhiä ämmäin taruja.

• Heidbakr

Mee Turusen fb sivuilla ja kelaa..

• ruutanaa

Salmen jutut kelpaa ainakin mulle!. HARVINAISEN selvää puhetta TÄRKEISTÄ asioista. Perustelut: AIKA on paha, IHMINEN häijy, ja ELÄMÄ lyhyt.

• Herra_tekee_uutta

Ihan hyvää asiaa täällä.

Olen jättänyt tälle palstalle kritiikkiä koskien One Wayta. En ole ollut mitenkään aktiivinen kirjoittelija, mutta joskus olen kirjoittanut täällä. Olen tehnyt päätökseni, etten enää anna heille kritiikkiä tätä kautta ja jätän muutenkin Suomi24:n takavasemmalle. Nyt on aika mennä eteenpäin, sillä aika on lyhyt ja Herra tekee uutta.

Olen omalta osaltani jakanut sydämelleni lasketun enkä halua enää toistaa sitä. Heillä on Sana ja rukous, jonka avulla voivat löytää oikean tien, jos tahtovat. Jos taas eivät tahdo tulla valoon ja tehdä parannusta, olkoot sitten tekemättä. Jos Herra tahtoo, hän voi lähettää toisia puhumaan tämän seurakunnan johdolle. Jumala on voimallinen puhumaan heille myös suoraan ilman välikäsiä.

Omalta puoleltani kiitokset kaikille keskustelijoille! Olen itsekin saanut oppia täällä uutta ja otan myös kritiikin itsekin vastaan kasvuksi. Omalta puoleltani haluan uskoni näkyvän enemmän arjessa ja keskittyä olennaiseen eli Raamatun lukuun, rukoukseen, uskovien yhteyteen ja valona olemiseen.

Toivon ja rukoilen, että vielä koittaa päivä, jolloin nämä raja-aidat jotka erottavat meidät USKOVAT toisistamme murtuvat ja saamme yhdessä olla valona tälle kansalle ja johdattaa monia Taivaan Valtakuntaan. Lopuksi muutama jae Raamatusta:

”Itse rauhan Jumala pyhittäköön teidät kokonaan, ja säilyköön koko teidän henkenne, sielunne ja ruumiinne nuhteettomana meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen tulemukseen.” (1. Tess. 5:23)

”Me olemme oppineet tuntemaan sen rakkauden, joka Jumalalla on meitä kohtaan, ja me uskomme siihen. Jumala on rakkaus. Joka pysyy rakkaudessa, pysyy Jumalassa, ja Jumala pysyy hänessä. Näin on rakkaus tullut meissä täydelliseksi, niin että meillä on rohkea luottamus tuomiopäivänä, sillä sellainen kuin hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa.” (1. Joh. 4:16,17)

Hyvää syksyä kaikille!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      41
      7034
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      32
      3958
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      46
      3367
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      40
      2959
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2736
    6. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      37
      2238
    7. Mukavaa päivää

Mun rakkauden kohteelle ❤️ toivottavasti olet onnellinen
      Ikävä
      16
      2196
    8. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      41
      2163
    9. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      47
      2117
    10. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      40
      2068
    Aihe