VT-seuran pahin vihollinen on aika. Aika ei tunne armoa. Siksipä aika-ajoin joutuu vt-seuraa muuttelemaan oppejaan ja ne selitetään kätevästi uudella valolla. Jt-usko seisoo pitkälti vuoden 1914 opin varassa ja tämä on seuralle erittäin kiusallinen tilanne joka pitäisi saada jotenkin häivytettyä pikkuhiljaa olemattomiin. Sitähän kyllä on jo häivytelty kuten nyt tällä oudolla rinnakkais sukupolvella. Mutta se aika . . . se etenee nopeaa tahtia ja sitä enemmän oppeja on muuteltava. Odotankin kiinnostuneena mikä mahtaa olla seuraava sukupolvi-oppi kun tämän nykyisen rinnakkais sukupolven aika ajaa kii. Toivottavasti olen vielä elossa näkemään senkin päivän kun jälleen uutta valoa saadaan tähän kiusalliseen asiaan.
JT usko ja aika
4
<50
Vastaukset
Merkittävin ajan aiheuttama ongelma on se, ettei Jeesus täyttänyt kuulijoilleen Raamatun mukaista lupausta palata ennen kuin kaikki tuolloin läsnä olleet ja häntä kuunnelleet kuolisivat. Minkäänlainen opillinen selittely ei ole palauttanut, eikä tulevaisuudessakaan tule palauttamaan Jeesusta.
- tulisko.se.taas
Vartiotornin ei varmaan kestä tehdä isompia ohareita kuin suunnilleen kerran sukupolvessa™, niin hyvää kuin selvästi lausutut ja tarkasti ajoitetut maailmanlopun ennustukset tekevätkin kannatukselle lyhyellä tähtäimellä.
1925 melkein tuhosi järjestön. 1975 muistetaan vieläkin, tosin nuoremmalta JT-polvelta se on onnistuttu tehokkaasti peittämään. 1995 sukupolvioppimuutos oli monelle pettymys, mutta ei ehkä ihan samaa sarjaa. Aika alkaisi taas olla kypsä isommalle jytkylle. - aikaaonainaoltava
luopioiden aika meni, tuli lopun aika, alkaa lopun loppu aika, ennen lopun lopun jälki aikaa....
- 2000_vuotta
Vartiotorniseuran ajoituksien fiaskot ovat vielä kevyttä kauraa kristittyjen yleensäkin jo noin 2000-vuotta kestäneeseen Jeesuksen _pikaisen_ paluun odotteluun ja jatkuvaan taivaanmerkkien tähyilyyn.
Jeesus ei pitänyt aikalaisilleen antamaansa _pikaisen_ paluunsa lupausta, jonka tuli tapahtuman kulijoidensa elinaikana joille lupauksensa kohdisti.
Juurikin tuon lupaus-fiaskon vuoksi seuraajansa ovat ennustelleet ja odotelleet _pikaista_ paluutaan nyt noin 2000-vuotta.
Siinä odotellessa on vainottu ja lahdattu eri tavoin uskovia ja odottavia valekristiyiksi leimattuja ja viety omaa pelastavaa totuutta pakkokäännytyksellä ja tappamalla.
Silti mm. herätysliikkeissäkin on aina vain maailmanlopun ja kiireen tuntu ja pelko kelvollisuudestaan koska ylöstempaaminen voi tapahtua milloin vain.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista997843- 1075607
- 2754871
- 494833
- 753604
- 512849
- 632595
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222468Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292402- 412284