Nyt ollaan huolissaan...

jepppeniilonpoika

Nyt koko paskamaha(eninmäkseen isojen kaupunkien taksit) porukka huutaa yhtenä torvena että miten käy maaseutujen taksipalveluille,kun luvat vapautuu.No minkäs takia sieltä on ne taksipalvelut ja muutkin pavelut kadonneet.NO SIELLÄ EI OLE ASIAKKAITA.Mikä helvetti se taksi on jonka pitäisi päivystää jossain porokylässä jossa joku joskus tarvitsee kyytiä.Tällä asialla on turha yrittää ratsastaa eteenpäin ja yrittää kampittaa koko hanketta.

21

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Taksiasiakass

      Niin taksin ajaminen on ollut yliarvostettua vaatimustasoon nähden. Kissanpäivät alkaa olla ohi ja suomessakin taksin arvostus laskee samalle tasolle kuin muissakin länsimaissa. Eihän taksi ole mikään luksustuote.

      • takssssi

        Niin joo, mutta silti haluaisit säännellä taksin hintaa tulevaisuudessakin, sillä "joku rotihan siinä pitää olla, ettei ihan ryöstöhinnoittelua.." eiks joo.
        Tää on niin liikuttavaa, kun joka paikassa huudetaan turpa väärällään että kyllä nyt hinnat laskee ja tulee hirrmusti lisää takseja, mutta silti ollaan väsäämässä jotain hintakattoa ihan varmuuden vuoksi.


      • outomaa

        Suomalainen on aina istunut "pirssiin" ja alla on aina pitänyt olla Mersu. Se verovapaana ostettu auto on sitten myyty vielä loppuunajettuna jollekin suomalaiselle köyhälle.
        Huvitti, kun kävin Tampereella muutama vuosi sitten ja takseina näkyi Lincolnin Town Car ja muita jenkkiautoja, ei tuollaisia ole enää edes Amerikassa. Maksetaanko niille bensatkin verorahoista?


      • työ.mies

        "Niin taksin ajaminen on ollut yliarvostettua vaatimustasoon nähden. Kissanpäivät alkaa olla ohi ja suomessakin taksin arvostus laskee samalle tasolle kuin muissakin länsimaissa. Eihän taksi ole mikään luksustuote."

        Mitkä kissanpäivät? sehän on provisiopalkattu matalapalkka-ala, mikset itse käy taksikurssia ja lähde ajamaan jos kuvittelet sen niin herkkua olevan? kyllä mielipiteet muuttuisi kun yrittäisit sillä hommalla elantosi tienata!


      • KysynVaaan

        Kun ajelee espoon parhailla omakotialueilla niin aika monella pihalla seisoo taksi. Meneppä itse tutkimaan jos et usko.

        Missä muussa maassa taksiautoilijat ostavat omakotitaloja maan parhailta paikoilta?


      • Kulliö
        KysynVaaan kirjoitti:

        Kun ajelee espoon parhailla omakotialueilla niin aika monella pihalla seisoo taksi. Meneppä itse tutkimaan jos et usko.

        Missä muussa maassa taksiautoilijat ostavat omakotitaloja maan parhailta paikoilta?

        Ne on entisiä nokian insinöörejä. Tiedoks vaan.


      • KysynVaaan

        Kyllä minä nyt naapurini tunnen


      • näinsemeneepi
        Kulliö kirjoitti:

        Ne on entisiä nokian insinöörejä. Tiedoks vaan.

        Mitä eroa on taksikuskilla ja entisellä insinöörillä?

        Kaikki entiset insinöörit ovat taksikuskeja, mutta kaikki taksikuskit eivät ole entisiä insinöörejä.


      • taksipappi
        KysynVaaan kirjoitti:

        Kun ajelee espoon parhailla omakotialueilla niin aika monella pihalla seisoo taksi. Meneppä itse tutkimaan jos et usko.

        Missä muussa maassa taksiautoilijat ostavat omakotitaloja maan parhailta paikoilta?

        Minkähän takia Espoon taksit seisovat pihoissa. No siksi kun ei ole asiakkaita. Tuplataan autot, niin niitä riittää huonommillekin alueille seisomaan.


      • jkhlöalalkljkl
        KysynVaaan kirjoitti:

        Kun ajelee espoon parhailla omakotialueilla niin aika monella pihalla seisoo taksi. Meneppä itse tutkimaan jos et usko.

        Missä muussa maassa taksiautoilijat ostavat omakotitaloja maan parhailta paikoilta?

        "Kun ajelee espoon parhailla omakotialueilla niin aika monella pihalla seisoo taksi"
        Tuo on kyllä ihan täyttä soopaa, yhtään taksia en ole nähnyt esim. westend-haukilahti-koukkuniemi-nuottaniemi pihoissa muulloin kuin tuomassa tai viemässä asiakkaita.
        turhaan yrität provosoida, kun ei kuitenkaan ole esittää faktoja,


    • yhteiskunnan.voimin

      Kaupallisesti kannattamattomat syrjäseudut voidaan hoitaa valtion toimesta, esimerkiksi siviilipalveluksen voisi suorittaa ajamalla maaseudun valtiopirssiä.

      Uusia autojahan noihin ei tarvita, kun käytetään käytöstä poistettavia ja/tai tarvittaessa puolustusvoimien ajoneuvoja.

    • Totuus12

      Hyvä että vapautuu josko menis vielä huonommaksi kuljettajille ja autoilijoille.Ollut kauan jo matalapalkka ala.Korkeitaan isommat taxifirmat tienanneet hyvin.Lopetan30.6.2018.

      • lehtiä.lueskellen

        Hyvin taitaa kannattaa, kun kärsii uusia Mersuja seisottaa taksitolpalla. Jos olisi huonosti kannattavaa, niin koko ajanhan sitä oltaisiin asiakkaan kanssa liikenteessä.


      • lehtiä.lueskellen kirjoitti:

        Hyvin taitaa kannattaa, kun kärsii uusia Mersuja seisottaa taksitolpalla. Jos olisi huonosti kannattavaa, niin koko ajanhan sitä oltaisiin asiakkaan kanssa liikenteessä.

        Perkeleen pässi kun ei ole kyytiä niin pakko seisoa tolpalla odottaa kyytiä. Ei tullut sellainen mieleen kun auto on tolpalla niin se on töissä? Ja ei todellakaan ole varaa seisottaa autoa parkki paikalla kun perus menot jo 2000;- luokkaa kuussa.


    • Hsjjwgg

      Miten niin verovapaa mersu? Perus 220d Eemeli ovh 55donaa sulle taksille 51donaa plus taksivermeet. Tulee taksille kalliimmaksi kuin sulle.

      • alvimyös

        Taksi -24% alv.......


      • TuomasKuinkaVoit
        alvimyös kirjoitti:

        Taksi -24% alv.......

        Tuomas, kaikki hyvin?


      • 1ynnä2on5

        Ja kun taksiyrittäjä myy sen mersun kolme vuotta vanhana niin saa siitä 20 000 euroa - alv 24% niin se saakin siitä vain 16 129 euroa. Ei hirveästi!


    • Vittas

      Sota siitä tulee .Kiittäkää Annea.Anne itkee!!!

    • Ilmankiittia

      Minä hankin taksin aina ilman veroa ja ajan ilman veroa myös. Osan voi hoitaa pimeenä kuten taksit aina lähes tekee.

      • jouppi

        vai ilman veroja hankkii taxin kevyt pahvi


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      1003
    2. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      850
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      747
    5. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      707
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      702
    9. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      690
    10. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    Aihe