Ulkomaankirjeenvaihtajana toiminut Helena Petäistö

Hyvä.lukea.oireista

on ollut sauraalahoidossa putkään, pari kuukautta.

Minun äitini sai myöskin aivoinfarktin 91-vuotiaana, joutui pois kotoa sairaalahoitoon,
sillä oikea puoli halvaantui. Silloinhan puhekykykin menee.

Helena Petäistöllä halvaantui vasen puoli.

http://www.iltalehti.fi/viihde/2016092222354750_vi.shtml

63

1249

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anteeksi.virheet

kirjoitin hämärässä.

• Wikipedia

Wikipedia:

https://fi.wikipedia.org/wiki/Helena_Petäistö
      Helena Petäistö (s. 10. joulukuuta 1950 Kalajoki) on suomalainen toimittaja ja kirjailija. Hän on tullut tunnetuksi etenkin televisioyhtiö MTV3:n ...

• Nukketoimittaja

Oliskohan pakkelit vähän rapisseet naamalta? Kenties hiuksetkin vähän huiskinhaiskin. Pysykää siis kuvaajat kaukana. Minkänäköinen mahtaa olla ilman sentin pakkelikerrosta...

• Hänosaa

Mitä se sulle kuuluu? Huolehdi vain omastasi. Jos osaat.

• Kriittinen_katsoja

Juu ja poskiinkin on pumpattu botoxia. Muija on aika keinotekoisen näköinen. Harmi kun ulkonäkö "pilaa" ammattitaidon ja sanoman.

• Kadeparka-kin-ko

Mikä kohta kommentissasi oli se "kritiikki"? Haukkuvalta hölmöläiseltä vaikutat paljon enemmän kuin asialliselta kriitikolta.

• YökYökYöööök
        Kriittinen_katsoja kirjoitti:

Juu ja poskiinkin on pumpattu botoxia. Muija on aika keinotekoisen näköinen. Harmi kun ulkonäkö "pilaa" ammattitaidon ja sanoman.

Voi kuvotus näitä typeriä iäkkäitä negatiivisia "arvostelijoita".

• Helena Petäistö ei ole koskaan meikattu, hän on luonnonkaunis tyylikäs nainen. Ammatilleen antautunut toimittaja. Kirjailija. Kosmopoliitti.

• kylmätotuus

Harvoin otan kantaa näihin "julkkisjuttuihin", mutta poikkeus vahvistakoon säännön.

Helena on ehkäpä parhain Maikkarin ulkomaankirjeenvaihtaja.
      Hän on perehtynyt asioihin ja osaa selittää ne ymmärrettävästi tavalliselle pulliaisellekin.

Toivon hänelle kaikkea hyvää ja antoisia eläkevuosia!

• Samoin. Rautainen mimmi.

• kesi.vä

Mä jäin miettimään, että onko aivoinfarktit lisääntyneet vai uutisoidaanko enempi. Eikös Kai Kunnaskin saanut hiljattain, Ile Jokinen jne. Ehkä muistan väärinkin.

• böljä

Jos seuraa vain julkkisten sairastamia infarkteja niin ei varmaan kovin realistista kuvaa saa tilanteesta.......

• kesi.vä
        böljä kirjoitti:

Jos seuraa vain julkkisten sairastamia infarkteja niin ei varmaan kovin realistista kuvaa saa tilanteesta.......

No, kun mun uutisiin ei ole laitettu naapurin mummon suonikohjuleikkausta eikä liioin Vilhon avanneleikkaustakaan. Böljä saa vain böljäuutisia.

• Epätervettäkehitystä

"Kesivän" ajatuksessa on totuuden siemen. Osastoilla on paljon aivoinfarktipotilaita kuntoutumassa, niitä tavallisia, ei-julkkuja, iäkkäitä ja huolestuttavan paljon 'nuoria', juuri eläkeiän saavuttaneita joilla olisi vielä monta toimeliasta vuotta edessä jos elämäntavat osattaisiin panna kondikseen.

Omasta mielestäni, ilman mitään virallista tilastoa, myös aivokasvaimet ovat lisääntyneet. Kiitos kännyköiden yms. sähköisten härpäkkeiden jotka ovat jatkuvasti korvalla ja silmäilyn kohteena.

• VanhempiaEnemmän

Ehkä silläkin on oma vaikutuksensa, että ihmiset elävät entistä vanhemmiksi.

• kesi.vä

Muistaakseni joissain tapauksissa alkoholilla on vaikutusta aivoinfarktiin ja nyt en mitenkään viittaa kehenkään. Tuli hiljattain telkkarista, muistaakseni puoliseitsemän ohjelmassa, jossa oli Kai Kunnas vieraana.

Minullakin on mielikuva, että aivokasvaimiakin olisi nykyisin enemmän, vai uutisoidaanko vain enempi, kuten syövätkin.

Ikäkin tietty, ei ennen tutkittukaan, vaan kuoltiin mihin kuoltiin.

• Punkustaenluovu

Niiin kuule, "ihmiset elävät entistä vanhemmiksi" siitä huolimatta että huonot elämpäntapavalinnat tehnyt saa infarktinsa 60 - 70 ikävuoden välillä. Hoito ja kuntoutus on hyvää ja moni selviää miltei 'normaaliksi', ts. pystyy toimimaan itsenäisesti tai avulla arkipäiväisissä puuhissa.

• kesi.vä
        Punkustaenluovu kirjoitti:

Niiin kuule, "ihmiset elävät entistä vanhemmiksi" siitä huolimatta että huonot elämpäntapavalinnat tehnyt saa infarktinsa 60 - 70 ikävuoden välillä. Hoito ja kuntoutus on hyvää ja moni selviää miltei 'normaaliksi', ts. pystyy toimimaan itsenäisesti tai avulla arkipäiväisissä puuhissa.

Se on tuo liuotushoito jos ehtii ajoissa hoitoon. Me yli kuuskybäset, ei meidän tarvii luopua, ehkä meidän kohdalla olisi jopa hyväksi kunhan ei kompuroi. Ei ole pitkä aika, kun elinikä oli keskimäärin 45 v.

• Hah-hah-haaa

Yeap, ja meikä liottaa jo valmiiksi.

• kesi.vä
        Hah-hah-haaa kirjoitti:

Yeap, ja meikä liottaa jo valmiiksi.

Peukku :)

• Varmennukseksi

Hmmm ... Ylä- vai alapeukku? Hymiöstä päätellen ylä-.

• Ihailen Petäistöä tyylikkäämpi kuin ranskattaret ikään ja äkykäs. Olisi lopettanut ajoissa niin olisi voinut nauttia terveistä eläkepäivistä. Mitä olen lukenut, että Helena oli lesbo, menetti pitkäaikaisen ystävänsä vuosia. Ei kai ollut syytä muuttaa elämäntyyliä tai uraa. Helena ei ole nainen, joka eläisi kissan kanssa, en voisi kuvitella ; ). Toivon kaikkea hyvää hänelle, kauniille (kauneusleikkausten läpi käyneelle) valovoimaiselle kaunottarelle ja älykölle.

• kylmätotuus

Onko seksuaalisella suuntautumisella jokin yhteys aivoinfarktiin? Minä en ole koskaan moisesta asiasta kuullutkaan.

• Olikoasiaakin

Olipa ko. toimittaja mikä ja mitä vain, niin "korpikirjailija" lienee humalassa. Ainakin tekstistään päätellen, jossa ei ole päätä eikä häntää.

• Korpikirjailija:lle
        Onpa rimanalitus kirjoitus Helena Petäistöstä. Kirjoituksessa mainitaan älykäs,lesbo,kauneusleikkauksessa käynyt älykkö,ei eläisi kissan kanssa,menetti ystävänsä vuosia,olisi pitänyt alkaa viettää eläkepäiviä, että olisi säilynyt terveenä.
        Tästä kirjoittajasta vetäisin yhden johtopäätöksen. Kännissä. Olisi jättänyt toisen lekkerin korkkaamatta,niin tällaista soopaa ei kirjoittelisi.

• korppis11
        kylmätotuus kirjoitti:

Onko seksuaalisella suuntautumisella jokin yhteys aivoinfarktiin? Minä en ole koskaan moisesta asiasta kuullutkaan.

Jaa, että piti keskustella aivoinfartista, kirjoitit itsekin Petäistöstä kommentin, etkä maininnut hänen saamaansa aivoinfartia?

• Korppis11
        lesken kirjoitti:

Korpikirjailija:lle
        Onpa rimanalitus kirjoitus Helena Petäistöstä. Kirjoituksessa mainitaan älykäs,lesbo,kauneusleikkauksessa käynyt älykkö,ei eläisi kissan kanssa,menetti ystävänsä vuosia,olisi pitänyt alkaa viettää eläkepäiviä, että olisi säilynyt terveenä.
        Tästä kirjoittajasta vetäisin yhden johtopäätöksen. Kännissä. Olisi jättänyt toisen lekkerin korkkaamatta,niin tällaista soopaa ei kirjoittelisi.

Tietenkin korpikirjailija oli humalassa ; ) kun kirjoitti henkilöstä sekä kunnioittavasti, että huomioiden hänet ihmisenä, jolla on elämää julkisivun takana.

Kertaan...Helena Petäistö menetti pitkäaikaisen ystävättärensä vuosia sitten. Seuraavaksi hän ilmestyi televisoon ilman kaulaa kiertaviä huiveja tai isoja kauluksia, esiintyen kauniina rypyttömänä joutsenkaulana.

Kaunis ja älykäs nainen kuten kirjoitin.

Miten te olette nyt yhtä äkkiä suvaitsemattomia?

• kylmätotuus
        korppis11 kirjoitti:

Jaa, että piti keskustella aivoinfartista, kirjoitit itsekin Petäistöstä kommentin, etkä maininnut hänen saamaansa aivoinfartia?

Esitin kysymykseni nimimerkille "korpikirjailija" ja häneltä odotan vastausta.

Sinulle nimim. "korppis11" vastaan , etten todellakaan maininnut Petäistön sairautta kirjoituksessani, vaan keskityin hänen ammattitaitoonsa.

• korppis11
        kylmätotuus kirjoitti:

Esitin kysymykseni nimimerkille "korpikirjailija" ja häneltä odotan vastausta.

Sinulle nimim. "korppis11" vastaan , etten todellakaan maininnut Petäistön sairautta kirjoituksessani, vaan keskityin hänen ammattitaitoonsa.

Korpikirjailija on yhtä kuin Korppis. Kun en ole kirjautunut käytän nikkiä korppis1, mutta eilisestä lähtien se on ollut varattu. Joten käytän nyt korppis11.

• kylmätotuus
        korppis11 kirjoitti:

Korpikirjailija on yhtä kuin Korppis. Kun en ole kirjautunut käytän nikkiä korppis1, mutta eilisestä lähtien se on ollut varattu. Joten käytän nyt korppis11.

Ok.
        Vastaisitko kysymykseeni, jonka esitin sinulle eilen kl.23:34 ?

• kylmätotuus kirjoitti:

Ok.
        Vastaisitko kysymykseeni, jonka esitin sinulle eilen kl.23:34 ?

Missä ketjussa?

• kylmätotuus
        korpikirjailija kirjoitti:

Missä ketjussa?

Tässä ketjussa.
        Siis tässä aloituksessa, jonka otsikko on: Ulkomaankirjeenvaihtajana toiminut Helena Petäistö ja aloituksen tekijä on nimim. "Hyvä.lukea.oireista"

Onko selvitykseni riittävän selkeä? Jos ei ole, niin kysy lisää! Minä yritän selventää asiaa parhaan kykyni mukaan.

Kysyin: " Onko seksuaalisella suuntautumisella jokin yhteys aivoinfarktiin?"
        Kysymykseni pitäisi mielestäni olla aivan selkeä.

Odottelen vastaustasi.

• ent.siivoojaparka
        kylmätotuus kirjoitti:

Tässä ketjussa.
        Siis tässä aloituksessa, jonka otsikko on: Ulkomaankirjeenvaihtajana toiminut Helena Petäistö ja aloituksen tekijä on nimim. "Hyvä.lukea.oireista"

Onko selvitykseni riittävän selkeä? Jos ei ole, niin kysy lisää! Minä yritän selventää asiaa parhaan kykyni mukaan.

Odottelen vastaustasi.

Kysy lääkäriltäsi kuinka suuressa vaarassa olet.
        Onko sinulla muita oireita?

• Aattelin.kysyä

Mihin aikaan päivystyksen yövuoro loppuu.
        On tainut olla kiirettä.

• ent.siivoojaparka
        Aattelin.kysyä kirjoitti:

Mihin aikaan päivystyksen yövuoro loppuu.
        On tainut olla kiirettä.

Joko sinä mielisit päästä sieltä kotia?

• kylmätotuus
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Kysy lääkäriltäsi kuinka suuressa vaarassa olet.
        Onko sinulla muita oireita?

Oletko sinä "korpikirjailija"?
        Jos olet, niin vastaa kysymykseeni!

Nimimerkiltä "ent.siivoojaparka" en ole kysynyt mitään.
        Jokapaikanhöyläkö olet heittoinesi? Mahtaa olla rasittava ja kiireinen duuni?!

Älä polta itseäsi loppuun vaan nauti eläkepäivistäsi!

Ei enempää kommentoitavaa tästäkään. Olen kuitenkin aidosti surullinen, että voit noin pahoin!

• kylmätotuus kirjoitti:

Tässä ketjussa.

Odottelen vastaustasi.

Ei tietenkään, oletko seonnut?

• hyvälääke

Ikävää kun helena petäjistö sairastui pahaan tautiin ,mutta tälläiset aivoinfarktit ovat todella yleisiä ,riippumatta iästä ja vaikka sulla olisikin hyvä fyysinen kuntokin. Olen lukenut tästä Helena Petäjistöstä,hän on ollut kova kuntoilija . Mutta on näköjään kohtalon käsissä kuka saa tälläisen infarktin,joko päähän tai sydämeen.Olen kuullut lääkäreiltä,että kaikkien yli 40vuotiaiden kannattaisi syödä pieni annos, siis 50 mg asperinia päivässä ennaltaehkäisyksi veritulppiin jaloissa, aivo ja sydäninfarktiin. Kysykää omalta lääkäriltänne tätä, ennenkuin alatte syömään asperinia omin päin. Kaikillehan tämä ei sovi ,joten kannattaa varmistaa . Halpa ja vanha lääke ,mutta hyvä verenkiertoon.

• Himmelsauge

Minä söin primaspania juuri siksi. Kerroin lääkärille ja hän kielsi syömästä sitä, sanoi ettei minulla ole mitään sairautta mihin sitä tarvitsen. Se aiheuttaa sisäisiä verenvuotoja. Aneemisuutta.

• hyvälääke

Voithan silti syödä primaspania sen 50mg, siitä ei ole todellakaan haittaa sinulle terveelle . Sitähän määrätään kuitenkin näiden infarktien jälkeen melkein kaikille,eikä noin pieni annos tee sisäisiä verenvuotoja.Itse ainakin olen syönyt,eikä ole mitään haittoja ollut.mutta lääkäreillä on eri mielipiteitä tästäkin asiasta. Oliko lääkäri sydänspesialisti ? Tässä elämässä syödään paljon epäterveellistä ruokaakin,joten syö rauhassa primaspania, koska me kaikki voidaan ihan itse päättää näistä asioista.

• Mummeli-vaan
        Himmelsauge kirjoitti:

Minä söin primaspania juuri siksi. Kerroin lääkärille ja hän kielsi syömästä sitä, sanoi ettei minulla ole mitään sairautta mihin sitä tarvitsen. Se aiheuttaa sisäisiä verenvuotoja. Aneemisuutta.

Himmelsaugea komppaan, vaikka minulla ei ole kai sisäisiä verenvuotoja ollut, ?
        niin 6 vuotta sitten silmäluomileikkauksen yhteydessä verenvuoto oli valtavan runsasta. En ollut syönyt primaspania enkä aspiriinia, mutta Omega -rasvahappoja kyllä.
        Sen leikkauksen aiheuttaman verenvuodon takia vereni hemoglobiini laski jonnekin 90, se oli peloittavaa.

• pilkkomisessa.tarkkana

@hyvälääke tarkoititko todella 50 mg aspiriinia eli 1/10 osa tavallisesta 500 mg tabletista? Olen saanut eri tietoa.

• kylmätotuus
        Mummeli-vaan kirjoitti:

Himmelsaugea komppaan, vaikka minulla ei ole kai sisäisiä verenvuotoja ollut, ?
        niin 6 vuotta sitten silmäluomileikkauksen yhteydessä verenvuoto oli valtavan runsasta. En ollut syönyt primaspania enkä aspiriinia, mutta Omega -rasvahappoja kyllä.
        Sen leikkauksen aiheuttaman verenvuodon takia vereni hemoglobiini laski jonnekin 90, se oli peloittavaa.

Möller Nivelille ei sovi henkilöille, joilla veren hyytyminen on heikentynyt.

http://www.moller.fi/p-14-12-product.aspx

• Himmelsauge

Lääkkeistä on terveelle haittaa mutta sairaalle hyötyä. Niinhän se pitääkin olla. Siis älä syö lääkettä jota et tarvitse.

• kylmätotuus
        Himmelsauge kirjoitti:

Lääkkeistä on terveelle haittaa mutta sairaalle hyötyä. Niinhän se pitääkin olla. Siis älä syö lääkettä jota et tarvitse.

Olen täysin samaa mieltä.

Tarkkana pitää olla lääkkeiden kanssa ja myös luontaistuotteiden käyttämisessä.

• eppu2
        kylmätotuus kirjoitti:

Möller Nivelille ei sovi henkilöille, joilla veren hyytyminen on heikentynyt.

http://www.moller.fi/p-14-12-product.aspx

Verenohennuslääkkeitä syövän ei pidä ottaa mitään lääkettä tai luontaistuotetta, ennen, kun varmistaa sopivuuden asiantuntijalta.

• kylmätotuus
        eppu2 kirjoitti:

Verenohennuslääkkeitä syövän ei pidä ottaa mitään lääkettä tai luontaistuotetta, ennen, kun varmistaa sopivuuden asiantuntijalta.

Näin on. Verenohennuslääkkeiden kanssa ei ole leikkiminen. Hoitotaso voi heilahtaa nopeasti ja silloin ovat vitsit vähissä.

On viisasta keskustella lääkärin kanssa "itsehoitolääkityksestä" ja luontaistuotteista aina, jos on jokin perussairaus ja varsinkin silloin, jos siihen on lääkitys.

• Rasvahapporules

Onneksi on Omegat. Ei tartte napsia aspiriinia.

• amatöörivastaus

Omegat ovat todellakin rasvahappoja, hyviä nekin,mutta tämä asperin on verenkiertoon tarkoitettu lääke ,eli veri pysyy ns. notkeampana ja hyytymiä ei tule niin helposti.Toivon ,että tämä amatöörin selitys selvisi sinulle. Katsohan vielä googlesta sama asia ,siellä on kuviakin.

• konkariesh

Omega 3, D-vitamiinit , helokkiöljy tms nauttiminen kielletään nykyään muutama viikko ennen polven tekonivelleikkausta ( varmaan muissakin tekoniveloperaatioissa) syystä, että ne aiheuttavat potilaalle suuremman verenvuotoriskin operaatiossa.
        Joillakin on luontainen taipumus siihen, ettei veri on juoksevampaa muutenkin, eikä veritukosriski ole niin suuri kuin yleensä. Itse kuulun siihen ryhmään ja minulle tulee mustelmiakin herkästi. Normaalisti käytän omega3 ja/tai d-vitamiinilisiä, mutta odotan tekonivelleikkausta ja lopetin lisien käyttämisen, vaikka tarkkaa leikkausajankohtaa ei ole tiedossa.
        Kun toinen polvi operoitiin vuosia sitten ja silloin jalkani meni polvesta jalkaterään mustikan mustaksi, vaikka lopetin kaikki vitamiini tms nauttimiset ohjeen mukaan.
        Sairaalassa oloaikana oli tietysti pistos veritukoksen estoon iltaisin ja olisi pitänyt jatkaa kotiutumisen jälkeenkin, mutta lopetin, koska näytti siltä että suolisto alkoi vuotaa, kun kakka meni pikimustaksi. Mitään muuta syytä sille ei voinut olla kuin klexane pistos. Saas nähdä miten sitten kun toinen polvi operoidaan...

• amatöörivastaus

Vielä noista omegarasvahappopillereista, ne ovat luontaistuotelääkkeitä, joita ei tutkittu ja saattavat sisältää ihan mitä vaan,kuten kaikki muutkin luontaistuotteet. Mutta asperin on tutkittu tieteellisesti ja näin tiedetään tarkasti sen sisältö ja vaikutukset,siksi lääketiede ympäri maailmaa käyttää tätä mm. infarktien estoon ja jälkihoitoon myös. Kysy apteekista annostus ja se on todella asperin 50mg ,kauppanimiä on monta, asa 50mg ,primaspan 50mg ym. Lopuksi toivon Helena Petäjistölle ja kaikille, jotka ovat sairastuneet infarktiin, hyvää toipilasaikaa ja jatkoa elämässä tuleville vuosille !Niin kauan kuin on elämää on toivoa paremmasta.

• eppu2

• amatöörivastaus

Onhan omegoita tutkittu,mutta eivät kuitenkaan ole virallista lääkettä, eivätkä lääkärit suosittele näitä käytettävän, koska voivat laimentaa lääkärien määräämien lääkkeiden tehoa. eikä näiden luontaistuotteiden alkuperää pystytä mitenkään valvomaan. Paljon näitä kyllä syödään ,mutta niiden tehoa ei ole tieteellisesti tutkittu ! Lääkärien määräämien lääkkeiden tehot on tieteellisesti tutkittu ja näin tiedetään niiden vaikututukset sairauksiin ja myös tiedetään sivuvaikutukset, myös se kenelle ne eivät sovellu ollenkaan !

• Puhupukille

Kukaan ei tiedä. Ei edes lääkäri. Pillerilasti pari kertaa päivässä naamariin eikä kukaan kykene ottamaan selvää niitten yhteis- ja haittavaikutuksista. Ja jos sellaisia tulee, pannaan listalle uusi nappi.

Täysin järjetöntä toimintaa, josta ei ole mitään muuta hyötyä kuin että lääkefirmojen kassat ja lääkettä määräävien lääkäreiden tilit paksunevat.

• Lasten asperiinin nappaan joka päivä... sopii minulle.

Kuulostaa jotenkin koomiselta, että sukupuolisuuntautuminen vaikuttaisi aivoinfarktiin. Senhän voi liittää sairauteen kuin sairauteen, jonkinlainen suuntautuminen meillä kaikilla on.

Ne aivoinfarktin läpikäyneet, joiden kanssa olen joutunut tekemisiin, ovat kertoneet näitä syitä esimerkiksi hoitamaton verenpaine, tunnistamaton kilpirauhasen ylituotanto, tunnistamaton sokeritauti, liian korkea kolesterooli, hoitamaton uniapnea eli hengityskatkokset.
      Onhan sitten ne yleiset riskitekijät.

Helena Petäistön sairastuminen ym julkisten henkilöiden, ehkä herättää meitä tavallisia tallaajia kiinnittämään huomiota riskitekijöihin ja toimintatapoihin jos oireita ilmenee. Nopeus on valttia tässäkin asiassa.
      Hänelle voin vain lähettää lämpimän ajatuksen ja toivomuksen hyvästä kuntoutuksesta. Hänen toimittamansa jutut ovat olleet mielenkiintoisia ja toivottavasti näemme niitä taas pian.

• kesi.vä

Joku ihme sattuma nykyisin, meinaan tätä(kin) aloitusta. Jätin joku aika sitten kolesterolilääkkeen pois sivuvaikutusten tähden. Nyt minulla on menossa sukankutomiskirjana Renate Dorresteinin "Pojallani on seksielämä ja minä luen äidilleni punahilkkaa". Tarinassa on afaasiaa sairastava.
      Pieni katkos kolesterolin alasajamiseen liikunnalla ja ruokavaliolla tekee tämä flunssan pitkittyminen.

• Tänään on ollut ihana luppopäivä, olen keikkunut koko päivän yöpaidassa, olen kutonut pientä sukkaa, laulanut karaokea, keittänyt omenahilloa ja kirjoitellut kirjeitä ja taas kutonut pientä sukkaa, sitä toista,
        ainiin kolesteroolilääkkeestä piti kertomani. Sain aikoinani reseptin ja pari päivää niitä pillereitä söin, tulin niin kipeäksi, melkein meni liikuntakyky, en saattanut kuopion torin läpi kulkea, kiireesti vain YO apteekkiin ja kipulääkettä, että pystyi loppupäivän kuopiossa seikkailemaan. Lopetin koko lääkkeen syönnin ja siitä asti olen sen ruokavaliolla hoitanut koko kolesteroolin, ei se kovin alas ole tullut, mutta ei ole kovin ylöskään noussut.
        Kohta taas jatkan sitä pientä sukkaa, yöllä ajattelin pitää valojuhlat terassillani - tarkenisinkohan vielä yöpaitasillani.

Afasiaa sairastavat ovat helposti myös väärin ymmärretyjä, mahtaakohan heillä jo olla oma ranneke, joka kertoo kanssakulkijoille sairauden yms

• Kesivälle
        en paljoa sotkeennu näihin terveys vinkkeihin mut sulle vinkki.
        Tutustu ezetrol lääkkeeseen ,se vaikuttaa suolessa ja ei aiheuta lihaskipuja siin on rinnalla perinteinen kolestroli pilleri mut niin pienellä teholla et ei pitäs kipuilla.
        Mulla toimii 3,3 kokonaisarvo vaatii raakaa liikuntaa jos sillä nostaa hyvää arvoa ja tiukkaa säänöstelyä painon kanssa jos pahaan vaikuttaa.

• kesi.vä

Mä vastaan tässä rosaliiiinille ja kotikiusatulle yhteisesti.
        Mulla on sukurasitteena korkea kolesteroli, ne Pohjois-Karjalan sukujuuret. Mä olen nyt ajatellut, että katson lokakuun loppuun onko tämä tiukka dieetti ja liikunta vaikuttaneet. Sitten otatan kolesteroliarvot. Kiitti vinkistä kotikiusattu, laitan tuon lääkkeen muistiin ja kysyn siitä lääkäriltä.
        Nyt kun mä olen ollut ilman Atorvastatinia, niin kaikki kivut nivelistä, krampit, huimaukset ovat hävinneet. Siitä saan olla iloinen että mulla on alhainen verenpaine. Paino mulla on balanssissa, ne on paremmat geenit mitkä sain :)

• kesi.vä
        kesi.vä kirjoitti:

Mä vastaan tässä rosaliiiinille ja kotikiusatulle yhteisesti.
        Mulla on sukurasitteena korkea kolesteroli, ne Pohjois-Karjalan sukujuuret. Mä olen nyt ajatellut, että katson lokakuun loppuun onko tämä tiukka dieetti ja liikunta vaikuttaneet. Sitten otatan kolesteroliarvot. Kiitti vinkistä kotikiusattu, laitan tuon lääkkeen muistiin ja kysyn siitä lääkäriltä.
        Nyt kun mä olen ollut ilman Atorvastatinia, niin kaikki kivut nivelistä, krampit, huimaukset ovat hävinneet. Siitä saan olla iloinen että mulla on alhainen verenpaine. Paino mulla on balanssissa, ne on paremmat geenit mitkä sain :)

Olehan rosaliiiin varovainen yöpaitasillasi, alkaa olla kylmät illat. Mä kävin kyllä vesijuoksemassa pienestä flunssasta huolimatta, pakkoliikettä :)

• Teevee-uutisissa kirjeen-vaihtaja kertoi Syyriassa tehtävän kunniattomia tappamisia.
      Hän ei maininnut mikä on kunniallinen tappaminen.
      Ehkä Stalin.
      Ilmeisesti YLE on alkanut pikku-hiljaa muokata mieliä Niqap:n suuntaan Suomessa.
      Koittavatkohan Gynegologeille kultaiset ajat? :)

H.

• Yöäk

Kipeää saivartelua. Kannattaa tarkastella omaa mielenmaisemaansa eikä pohtia liikaa muitten sanomisia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      30
      5822
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4374
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3247
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      52
      2961
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      339
      1559
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1338
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      66
      1301
    8. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      232
      1206
    9. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1169
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      401
      1161
    Aihe