Israelin vihollisille tulee rangaistus (hirvittää)

LukiLuki

Israelin vihollisille, jotka tahtovat hävittää sen, tulee hirvittävä rangaistus:

"Mutta sinä päivänä Minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan" (Sk 12:9).

Tästä suuresta taistelusta luemme:

"Katso, JHWH:n päivä on tuleva, ja sinun saaliisi jaetaan sinun keskelläsi. Minä kokoan kaikki pakanat sotaan Jerusalemia vastaan. Kaupunki valloitetaan, talot ryöstetään, naiset raiskataan, ja puoli kaupunkia lähtee pakkosiirtolaisuuteen, mutta jäljelle jäävää kansaa ei hävitetä kaupungista. Ja JHWH on lähtevä liikkeelle ja sotiva näitä pakanoita vastaan, niinkuin sotimispäivänänsä, taistelun päivänä. Hänen jalkansa seisovat sinä päivänä Öljymäellä, joka on Jerusalemin edustalla itää kohti. Ja Öljymäki halkeaa kahtia idästä länteen hyvin suureksi laaksoksi: toinen puoli mäkeä siirtyy pohjoiseen ja toinen puoli etelään päin. Ja te pakenette Minun mäkieni väliseen laaksoon, sillä mäkien välinen laakso on ulottuva Asaliin asti. Te pakenette, niinkuin pakenitte maanjäristystä Ussian, Juudan kuninkaan, päivinä. Ja JHWH, minun Jumalani, tulee; kaikki pyhät Sinun kanssasi. Sinä päivänä ei ole valoa: loistavat tähdet sammuvat. Se on oleva yhtämittaista päivää - JHWH:lle on se tunnettu - ei vaihdu päivä ja yö; ja ehtoolla on oleva valoisata" (Sk 14:1-7).

Jeshua Messias on seisova Öljymäellä, josta Hän ylösnousemisensa jälkeen astui taivaaseen, ja on toteutuva sana, joka Hänestä silloin sanottiin:

"Tämä Jeshua, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte Hänen taivaaseen menevän" (Apt 1:11).

Silloin on muuttunut silminnähtäväksi totuudeksi se, mitä kerran luettiin halveksitun syntiemme sovittajan ristinpuulla: Jeshua Nasaretilainen, Juutalaisten Kuningas!

Hän perustaa rauhan ja vanhurskauden valtakunnan ja hallitsee Daavidin valtaistuimella Jerusalemissa tuhat vuotta. Saatana sidotaan, niin ettei se voi vietellä kansoja syntiin. Jerusalemista tulee maailman keskipiste ja kansat tulevat kumartamaan juutalaisten kuningasta. Mahtavasta Daavidin valtaistuimen haltijasta virtaa siunaus kaikkiin maihin - ja sanoin kuvaamaton ihanalla tavalla täyttyy nyt Aabrahamille annettu kolmas lupaus: "Sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä" (1Ms 12:3). Näin kertovat Vanhan ja Uuden Testamentin profeetat Jeshuan Messiaan tuhatvuotisesta valtakunnasta maan päällä:

"Sinä päivänä elävät vedet virtaavat Jerusalemista: toiset puolet niistä Idänmerta kohti, toiset puolet Länsimerta kohti. Niin on tapahtuva kesät ja talvet. JHWH on oleva koko maan kuningas. Sinä päivänä on JHWH oleva yksi ja Hänen nimensä yksi" (Sk 14:8,9).

"Vanhurskaus on Hänen kupeittensa vyö ja totuus Hänen lanteittensa side. Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa. Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas. Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan. Ei missään Minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä JHWH:n tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren" (Jes 11:5-9).

"Ja Hän tuomitsee pakanakansojen kesken, säätää oikeutta monille kansoille. Niin he takovat miekkansa vantaiksi ja keihäänsä vesureiksi; kansa ei nosta miekkaa kansaa vastaan, eivätkä he enää opettele sotimaan" (Jes:2:4).

"Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee, ja JHWH:n kunnia koittaa sinun ylitsesi. Sillä katso, pimeys peittää maan ja synkeys kansat, mutta sinun ylitsesi koittaa JHWH, ja sinun ylläsi näkyy Hänen kunniansa. Kansat vaeltavat sinun valkeuttasi kohti, kuninkaat sinun koitteesi kirkkautta kohti. Nosta silmäsi, katso ympärillesi: kaikki nämä ovat kokoontuneet, tulevat sinun tykösi; sinun poikasi tulevat kaukaa, sinun tyttäriäsi kainalossa kannetaan. Silloin sinä saat sen nähdä, ja sinä loistat ilosta, sinun sydämesi sykkii ja avartuu, kun meren aarteet kääntyvät sinun tykösi, kansojen rikkaudet tulevat sinulle. Ja kumarassa käyden tulevat sinun tykösi sinun sortajaisi pojat, ja kaikki sinun pilkkaajasi heittäytyvät sinun jalkaisi juureen. He nimittävät sinut "JHWH:n kaupungiksi", "Israelin Pyhän Siioniksi." Sen sijaan, että sinä olet ollut hyljätty ja vihattu, niin ettei ollut kauttasi kulkijaa, teen Minä sinut korkeaksi iankaikkisesti, iloksi polvesta polveen" (Jes 60:1-5,14,15).

Uuden Testamentin profeetat antavat meille aivan saman tulevaisuudenkuvan:

"Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja Hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa. Ja Hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja Hänen päässään oli monta kruunua, ja Hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin Hän itse, ja Hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla Häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
http://www.kolumbus.fi/gematria/juuda.htm

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ArmostaAmen

      "Mutta sinä päivänä Minä tahdon hävittää kaikki pakanakansat, jotka hyökkäävät Jerusalemia vastaan" (Sk 12:9).

      • Eimeen

        Usko ainoastaan.


      • Ei siis koske muslimeja, jotka ovat kaukana pakanoista.


    • Kirjakääröt

      Sak.12:9. Biblia. Silloin ajattelin minä hukuttaa kaikki pakanat, jotka lähtevät Jerusalemia vastaan.

    • sanassakirjoitettukin

      Syyriassa on jo nyt hävitys menossa.

      • muutostoivo

        Lähi-idän ja nimenomaa Israelin tulevaisuus saattaisi ratketa nopeammin, jos Trump valittaisiin Yhdysvaltain presidentiksi. Hän on esittänyt jo mielipiteensä siitä, että Jerusalem on hänen mielestään kuuluva jakamattomana Israelille. Palestiinalaiset käyttää hyväkseen heidän paapomistaan ja kiittää siitä lähettämällä raketteja Israeliin. H. Clinton kuuluu myös siihen arabien paapojien joukkoon. Oli muuten Clintonin rouva kalvakkaan ja verettömän näköinen väittelyssä Trumpin kanssa. Saa koko ajan pelätä/toivoa, milloin hän kaatuu areenalle.


      • Luulenkuitenkinettä

        Niinpä, mutta todennäköisesti Jumala sallii toisen ratkaisun, että kirjoitukset täyttyvät.


      • muutostoivo kirjoitti:

        Lähi-idän ja nimenomaa Israelin tulevaisuus saattaisi ratketa nopeammin, jos Trump valittaisiin Yhdysvaltain presidentiksi. Hän on esittänyt jo mielipiteensä siitä, että Jerusalem on hänen mielestään kuuluva jakamattomana Israelille. Palestiinalaiset käyttää hyväkseen heidän paapomistaan ja kiittää siitä lähettämällä raketteja Israeliin. H. Clinton kuuluu myös siihen arabien paapojien joukkoon. Oli muuten Clintonin rouva kalvakkaan ja verettömän näköinen väittelyssä Trumpin kanssa. Saa koko ajan pelätä/toivoa, milloin hän kaatuu areenalle.

        >Oli muuten Clintonin rouva kalvakkaan ja verettömän näköinen väittelyssä Trumpin kanssa. Saa koko ajan pelätä/toivoa, milloin hän kaatuu areenalle.

        Maailman pörssit olivat tosin sitä mieltä, että Clinton vahvisti asemiaan.

        Säädä telkkarisi värejä kylläisemmiksi, niin näet Hillaryn naaman verevämpänä. Vai verisenäkö sen haluaisit nähdä?;)


    • KristuksenIsrael

      -27.9.2016-

      Vastaus kirjoitukseen "Israelin vihollisille tulee rangaistus (hirvittää)":

      Aivan niin.

      Hirvittävä rangaistus - ja lopulta kadotustuomio - tulee Kristuksen Uuden Liiton aikana sen ainoan oikean Israelin, Kristuksen Uuden Liiton Israelin vihollisille, sen oikean Israelin, joka löytyy Kristuksen seurakuntaruumiista, Kaikkivaltiaan apostolisesta (apostolien) seurakunnasta Kristuksessa ja Kristuksen maanpäällisestä kuningaskunnasta, ja joka täyttää Kristusta koskevat profetiat (Ilmoitukset) Kristuksessa uudelleenkoottavana Israelina ja edustaa samalla Kristuksen Opetuslapseutta.

      Tuo Lähi-idän samanniminen valtio on yksiselitteisesti laiton yhteiskuntajärjestelmä ja hallinto Kaikkivaltiaan ja Kristuksen edessä koko Kristuksen Uuden Liiton aikana. Sen perustajat, rakentajat, ylläpitäjät ja puolustajat syyllistyvät suureen syntiin ja valtaisaan kapinaan varastamisineen (ryöstämisineen) Kaikkivaltiasta ja Kristusta, Kaikkivaltiaan muita lähettiläitä, Kristuksen Opetuslapseutta ja Kristuksen Uutta Liittoa, Kristuksen apostolista (apostolien) seurakuntaa ja Kristuksen maanpäällistä, kuningas Daavidin valtaistuimen kuningaskuntaa sekä Aabrahamin uskoa vastaan.

      Tahattoman synnin saa vielä anteeksi, tahallista ei koskaan eikä Pyhän Hengen pilkkaa edes tulevassa maailmassa. Ja tämä koskee myös ja etenkin niitä ns. valhesiionistikristittyjä, Kristuksen vihollisten kanssa kumppanuutta hakevat ja siten itsekin Kristuksen vihollisiksi tulleet.

      Tämä Lähi-idän samanniminen valtio, Kaikkivaltiaan ja Kristuksen edessä laiton yhteiskuntajärjestelmä ja hallinto tulee purkaa välittömästi samoin kuin kaikki muutkin Kaikkivaltiaan ja Kristuksen hylänneet, kieltäneet, näitä vastaan kapinoivat ja näiden ulkopuolella olevat yhteiskuntajärjestelmät ja hallinnot, järjestykset ja toiminnot sekä lopettaa maanpiirin resurssien käyttämisen niiden perustamiseen, rakentamiseen, ylläpitämiseen ja puolustamiseen, mikä Kristuksen nimessä kielletäänkin ja Kaikkivaltiaan Pyhä Henki eli Totuuden Henkin sen vahvistakoon.

      Tämä kirjoitus ei käsittele tuossa kyseisessä Lähi-idän valtiossa asuvia ihmisiä ja ihmisyhteisöjä, joiden joukossa on niin hyvää kuin pahaa tekeviä.

      Mutta kaikkia kelvollisiksi katsottavia kehotetaan siirtymään parannuksenteon kautta tuolla alueella Kristuksen ja profeetta Muhammadin alaisuuteen ja näiden alaisuudessa toimivaan oikeaan Islamilaiseen Kalifaattiin, Aabrahamin kuningaskuntaan, tuohon kuningas Daavidin valtaistuimen kuningaskunnan ennallistukseen Kristuksessa.

      • KristuksenIsrael

        (jatkoa)

        Kristuksen Israel - ainoa oikea Israel Kristuksen Uuden Liiton aikana

        Kristuksen Uuden Liiton aikana ainoa oikea Israel on Kristuksen Uuden Liiton Israel, Kristuksen maanpäällisen, kuningas Daavidin valtaistuimen kuningaskunnan ja samalla Aabrahamin kuningaskunnan pää.

        "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa (Jahushuassa) Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.
        Muistakaa sentähden, että te ennen, te lihanne puolesta pakanat, jotka olette saaneet ympärileikkaamattomien nimen niiltä, joita, lihaan käsillä tehdyn ympärileikkauksen mukaisesti, sanotaan ympärileikatuiksi -
        että te siihen aikaan olitte ilman Kristusta, olitte vailla Israelin kansalaisoikeutta ja vieraat lupauksen liitoille, ilman toivoa ja ilman Jumalaa maailmassa;
        mutta nyt, kun olette Kristuksessa (Jahushuassa) Jeesuksessa, olette te, jotka ennen olitte kaukana, päässeet lähelle Kristuksen veressä.
        Sillä hän on meidän rauhamme, hän, joka teki molemmat yhdeksi ja purki erottavan väliseinän, nimittäin vihollisuuden,
        kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan,
        ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.
        Ja hän tuli ja julisti rauhaa teille, jotka kaukana olitte, ja rauhaa niille, jotka lähellä olivat;
        sillä hänen kauttansa on meillä molemmilla pääsy yhdessä Hengessä Isän tykö.
        Niin ette siis enää ole vieraita ettekä muukalaisia, vaan te olette pyhien kansalaisia ja Jumalan perhettä,
        apostolien ja profeettain perustukselle rakennettuja, kulmakivenä itse Kristus Jahushua (Jeesus),
        jossa koko rakennus liittyy yhteen ja kasvaa pyhäksi temppeliksi Herrassa;
        ja hänessä tekin yhdessä muitten kanssa rakennutte Jumalan asumukseksi Hengessä."
        (Ef.2:10-23)

        "Totisesti minä sanon teille: siinä uudelleen asettamisessa (uudestisyntymisessä), jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa..." (Matt.19:28)

        "... ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun kuningaskunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa." (Luuk.22:29-30)

        "Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan kuningaskuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin." (Luuk.16:16)

        "Sentähden minä sanon teille: Jumalan kuningaskunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä." (Matt.21:43)

        "... Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa." (Ilm.3:21)


        "Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille kuningaskunnan." (Luuk.12:32)

        "...kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa kuningaskuntaan." (Kol.1:12-13)

        "... sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen iankaikkiseen kuningaskuntaan." (2.Piet.1:11)

        "... ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti!" Amen. (Ilm.1:6)

        "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle meidät kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista ja tehnyt meidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja me tulemme hallitsemaan maan päällä."
        (Ilm.5:9-10)

        "Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut"." (1.Piet.2:9-10)

        "Olkaa siten alamaiset kaikelle JHVH:sta lähtöisin olevalle alkuperäiselle ihmisen järjestykselle, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin, kuin käskynhaltijoille (englanniksi governors, suomeksi kuvernöörit), jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi; sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä - niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
        Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta." (1.Piet.2:13-17)


      • KristuksenIsrael

        (jatkoa)

        Kaikkivaltiaan ilmoituksia, profetioita Kristuksesta (Messiaasta), Kristuksen seurakuntaruumiista, apostolisesta seurakunnasta ja Kristuksen Uuden Liiton Israelista sekä näille Kaikkivaltiaan antamista auktoriteeteista:

        "Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. Herraus on oleva suuri ja rauha loppumaton Daavidin valtaistuimella ja hänen kuningaskunnallansa; se perustetaan ja vahvistetaan tuomiolla ja oikeamielisyydellä nyt ja iankaikkisesti. JHVH:n Sebaotin kiivaus on sen tekevä." (Jes.9:5-6)

        "Mutta Iisain kannosta puhkeaa virpi, ja vesa versoo hänen juuristansa.
        Ja hänen päällänsä lepää JHVH:n Henki, viisauden ja ymmärryksen henki, neuvon ja voiman henki, tiedon ja JHVH:n pelon henki.
        Hän halajaa JHVH:n pelkoa; ei hän tuomitse silmän näöltä eikä jaa oikeutta korvan kuulolta,
        vaan tuomitsee vaivaiset vanhurskaasti ja jakaa oikein oikeutta maan nöyrille; suunsa sauvalla hän lyö maata, surmaa väärintekijät (jumalattomat) huultensa henkäyksellä.
        Vanhurskaus on hänen kupeittensa vyö ja totuus hänen lanteittensa side.
        Silloin susi asuu karitsan kanssa, ja pantteri makaa vohlan vieressä; vasikka ja nuori leijona ja syöttöhärkä ovat yhdessä, ja pieni poikanen niitä paimentaa.
        Lehmä ja karhu käyvät laitumella, niiden vasikat ja pennut yhdessä makaavat, ja jalopeura syö rehua kuin raavas.
        Imeväinen leikittelee kyykäärmeen kololla, ja vieroitettu kurottaa kätensä myrkkyliskon luolaan.
        Ei missään minun pyhällä vuorellani tehdä pahaa eikä vahinkoa, sillä maa on täynnä JHVH:n tuntemusta, niinkuin vedet peittävät meren.
        Sinä päivänä kansat (pakanat) etsivät Iisain juurta, joka on kansojen lippuna, ja hänen asumuksensa on oleva kunniata täynnä.
        Ja sinä päivänä JHVH vielä toisen kerran ojentaa kätensä hankkiakseen itselleen kansansa jäännöksen, joka on jäljellä Assurissa, Egyptissä, Patroksessa, Etiopiassa, Eelamissa, Sinearissa, Hamatissa ja merensaarilla.
        Hän nostaa viirin (pakana)kansoille ja kokoaa Israelin karkoitetut miehet; ja Juudan hajoitetut naiset hän kerää maan neljästä äärestä.
        Silloin katoaa Efraimin kateus, ja Juudan vihat häviävät. Efraim ei kadehdi Juudaa, eikä Juuda vihaa Efraimia.
        Ja he lentävät länteen päin filistealaisten niskaan, yhdessä he ryöstävät Idän miehiä. Edom ja Mooab joutuvat heidän käsiinsä, ammonilaiset heidän alamaisikseen." (Jes.11:1-13)

        "JHVH:n temppelin hän on rakentava, ja valtasuuruutta hän on kantava, ja hän on istuva ja hallitseva valtaistuimellansa; hän on oleva pappi valtaistuimellansa, ja rauhan neuvo on vallitseva niitten molempien välillä." (Sak.6:13)

        "Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan mielisuosion Daavidia rakentaakseni (annan lujat Daavidin armot).
        Katso, hänet minä asetin (ihmis)yhteisöille (kansoille) todistajaksi, hallitsijaksi/päälliköksi (ruhtinaaksi) ja käskijäksi/määrääjäksi/(vastaamaan järjestyksestä) (ihmis)yhteisöille (kansoille).
        Katso, sinä olet kutsuva kansoja (pakanoita), joita sinä et tunne, ja kansat (pakanat), jotka eivät sinua tunne, rientävät sinun tykösi JHVH:n, sinun Jumalasi, tähden, Israelin Pyhän tähden, sillä Hän kirkastaa sinut. " (Jes.55:3-5)

        "...Sillä sortajalle tulee loppu, hävitys lakkaa, ja polkija on maasta poissa;
        ja valtaistuin vahvistetaan laupeudella, ja sillä istuu vakaasti Daavidin majassa tuomari, joka harrastaa oikeutta ja vanhurskautta ahkeroitsee."
        (Jes.16:4-5)


      • KristuksenIsrael

        (jatkoa edelliseen)

        "Katso, päivät tulevat, sanoo JHVH, jolloin minä herätän Daavidille oikeamielisen (vanhurskaan) vesan; hän on hallitseva kuninkaana ja menestyvä, ja hän on tekevä oikeuden ja oikeamielisyyden (vanhurskauden) maassa.
        Hänen päivinänsä pelastetaan Juuda ja Israel asuu turvassa. Ja tämä on hänen nimensä, jolla häntä kutsutaan: 'JHVH on meidän vanhurskautemme'." (Jer.23:5-6)

        "Katso, päivät tulevat, sanoo JHVH, jolloin minä täytän sen hyvän lupauksen, jonka minä olen lausunut Israelin heimosta ja Juudan heimosta.
        Niinä päivinä ja siihen aikaan minä kasvatan Daavidille vanhurskauden vesan, ja hän on tekevä oikeuden ja vanhurskauden maassa.
        Niinä päivinä Juuda pelastetaan, ja Jerusalem asuu turvassa, ja tämä on se nimi, jolla sitä kutsutaan: 'JHVH, meidän vanhurskautemme'.
        Sillä näin sanoo JHVH: Aina on mies Daavidin suvusta istuva Israelin heimon valtaistuimella.
        Ja aina on mies leeviläisten pappien suvusta oleva minun edessäni uhraamassa polttouhria ja sytyttämässä ruokauhria ja toimittamassa teurasuhria joka päivä."
        Ja Jeremialle tuli tämä JHVH:n sana:
        "Näin sanoo JHVH: Jos saatte rikotuksi minun liittoni päivän kanssa ja minun liittoni yön kanssa, niin että päivä ja yö eivät enää tule ajallansa,
        niin rikkoutuu myös minun liittoni palvelijani Daavidin kanssa, niin ettei hänellä enää ole poikaa, joka istuu kuninkaana hänen valtaistuimellansa, ja minun liittoni leeviläisten pappien, minun palvelijaini, kanssa.
        Niinkuin taivaan joukkoa ei voida lukea eikä meren hiekkaa mitata, niin monilukuisiksi minä teen palvelijani Daavidin jälkeläiset ja leeviläiset, jotka minua palvelevat."
        Ja Jeremialle tuli tämä JHVH:n sana:
        "Etkö ole huomannut, mitä tämä kansa puhuu sanoen: 'Ne kaksi sukukuntaa, jotka JHVH valitsi, hän on hyljännyt'? Ja he halveksivat minun kansaani, niinkuin se ei enää olisikaan kansa heidän silmissänsä.
        Näin sanoo JHVH: Jos minun liittoni päivän ja yön kanssa on olematon, jos en ole säätänyt taivaan ja maan lakeja,
        niin minä myös hylkään Jaakobin ja palvelijani Daavidin jälkeläiset, niin etten ota hänen jälkeläisistänsä hallitsijoita (hebreaksi m-s-l) Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin jälkeläisille. Sillä minä käännän heidän kohtalonsa ja armahdan heitä." (Jer.33:14-26)

        "Sillä se kansa tai kuningaskunta, joka ei sinua (Uuden Liiton Jerusalem, Juuda ja Israel) palvele, hukkuu, ja ne kansat hävitetään perinjuurin." (Jes.60:12)

        "Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi, ja JHVH Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen, ja hän on oleva Jaakobin huoneen kuningas iankaikkisesti, ja hänen kuningaskunnallansa ei pidä loppua oleman." (Luuk.1:32-33)

        "Koska hän (Daavid) nyt oli profeetta ja tiesi, että
        Jumala oli valalla vannoen hänelle luvannut hänen kupeittensa hedelmästä, (sitä koskien,) että Kristuksen (Messiaan) ruumis (liha) ylösnousee/nousee ylös istuutuakseen/asettuakseen hänen (Daavidin) valtaistuimelle,
        hän (Daavid) edeltä nähden puhui Kristuksen ylösnousemuksesta sitä koskien, että hänen henkensä ei jää/ hänen henkeänsä ei hylätä tuonelaan eikä hänen ruumiinsa (lihansa) näe rappeutumista (hajoamista).
        Tämän Jahushuan (Jeesuksen) on Jumala herättänyt, minkä todistajia me kaikki olemme.
        Koska hän siis on Jumalan oikean käden voimalla korotettu (ylennetty) ja on Isältä saanut Pyhän Hengen lupauksen, on hän vuodattanut sen, minkä te nyt näette ja kuulette.
        Sillä ei Daavid ole astunut ylös taivaisiin, vaan hän sanoo itse: 'JHVH sanoi minun Herralleni (Adonai): Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi.'
        Varmasti tietäköön siis koko Israelin huone, että Jumala on hänet Herraksi ja Kristukseksi tehnyt, tämän Jeesuksen, jonka te ristiinnaulitsitte."
        (Apt.2:30-36)

        "Sinä päivänä minä pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan ja korjaan sen repeämät ja pystytän sen luhistumat, ja rakennan sen sellaiseksi, kuin se oli muinaisina päivinä, niin että he saavat omiksensa Edomin jäännöksen ja kaikki (pakana)kansat, jotka minun nimiini otetaan, sanoo JHVH, joka tämän tekee." (Aam.9:11-12)

        "Simeon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi kansojen (pakanain) puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
        Ja tämän kanssa pitävät yhtä profeettain sanat, sillä näin on kirjoitettu:
        Sen jälkeen minä palajan ja pystytän jälleen Daavidin sortuneen majan; minä korjaan sen repeämät ja nostan sen jälleen pystyyn, että jäljelle jääneet ihmiset etsisivät JHVH:a, ynnä kaikki kansat (pakanat), jotka ovat minun nimiini otetut, sanoo JHVH, joka tämän tekee, mikä on ollut tunnettua hamasta ikiajoista'." (Apt.15:14-18)

        "Mutta niiden kuningasten päivinä on taivaan Jumala pystyttävä kuningaskunnan, joka on kukistumaton iankaikkisesti ja jonka valtaa ei toiselle kansalle anneta. Se on musertava kaikki ne muut kuningaskunnat ja tekevä niistä lopun, mutta se itse on pysyvä iankaikkisesti,..." (Dan.2:44)


      • KristuksenIsrael

        (jatkoa)

        "Katso, minun palvelijani, jota minä tuen, minun valittuni, johon minun sieluni mielistyi. Minä olen pannut Henkeni häneen, hän levittää kansakuntiin oikeuden.
        Ei hän huuda eikä korota ääntään, ei anna sen kuulua kaduilla.
        Särjettyä ruokoa hän ei muserra, ja suitsevaista kynttilänsydäntä hän ei sammuta. Hän levittää oikeutta uskollisesti.
        Hän itse ei sammu eikä murru, kunnes on saattanut oikeuden maan päälle, ja merensaaret odottavat hänen lakiansa (opetustansa).
        Näin sanoo Jumala, JHVH, joka on luonut taivaan ja levittänyt sen, joka on tehnyt maan laveuden ja mitä siinä kasvaa, antanut henkäyksensä kansalle, joka siinä on, ja hengen niille, jotka siellä vaeltavat:
        ”Minä, JHVH olen oikeamielisyydessä (vanhurskaudessa) kutsunut sinut, olen tarttunut sinun käteesi, varjellut sinut ja pannut sinut ihmisryhmille liitoksi, kansoille (pakanoille) valkeudeksi, avaamaan sokeat silmät, päästämään sidotut vankeudesta, pimeydessä istuvat vankihuoneesta." (Jes.42:1-7)

        "Kuulkaa minua, te merensaaret, ja tarkatkaa, kaukaiset kansat. JHVH on minut kutsunut hamasta äidinkohdusta saakka, hamasta äitini helmasta minun nimeni maininnut.
        Hän teki minun suuni terävän miekan kaltaiseksi, kätki minut kätensä varjoon; hän teki minut hiotuksi nuoleksi, talletti minut viineensä.
        Ja Hän sanoi minulle: "Sinä olet minun palvelijani, sinä Israel, jossa minä osoitan kirkkauteni".
        Mutta minä sanoin: "Hukkaan minä olen itseäni vaivannut, kuluttanut voimani turhaan ja tyhjään; kuitenkin on JHVH:n huminun oikeuteni omassa, minun palkkani on Jumalan tykönä".
        Ja nyt sanoo JHVH, joka on minut palvelijakseen valmistanut hamasta äitini kohdusta, palauttamaan Jaakobin hänen tykönsä, niin että Israel koottaisiin hänen omaksensa - ja minä olen kallis JHVH:n silmissä, minun Jumalani on tullut minun voimakseni -
        Hän sanoo: ”Liian vähäistä on sinulle, joka olet Minun palvelijani, kohottaa ennalleen Jaakobin sukukunnat ja tuoda takaisin Israelin säilyneet;
        Minä panen sinut kansojen (pakanain) valkeudeksi, että Minulta tulisi pelastus maan ääriin saakka.”
        Näin sanoo JHVH, Israelin lunastaja, hänen Pyhänsä, syvästi halveksitulle, kansan inhoamalle, valtiaitten orjalle; kuninkaat näkevät sen ja kumartuvat maahan JHVH:n tähden, joka on sinut valinnut.
        Näin sanoo JHVH: ”Otollisella ajalla Minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut;
        Minä olen valmistanut sinut ja pannut sinut kansoille liitoksi, kohottamaan ennalleen maan, jakamaan hävitetyt perintöosat, sanomaan vangituille: ”Käykää ulos!” ja pimeässä oleville: ”Tulkaa esiin!”
        Teiden varsilta he löytävät laitumen, kaikki kalliokukkulat ovat heidän laidunpaikkoina.
        Ei heidän tule nälkä eikä jano, ei hietikon helle eikä aurinko satu heihin, sillä heidän armahtajansa johdattaa heitä ja vie heidät vesilähteille."
        (Jes.49:1-10)

        "Adonai (Herra) JHVH:n Henki on minun päälläni, sillä Hän on voidellut minut julistamaan ilosanomaa nöyrille, lähettänyt minut sitomaan särjettyjä sydämiä, julistamaan vangituille vapautusta ja kahlituille irtipääsemistä (kirvoitusta),
        julistamaan JHVH:n otollista vuotta ja meidän Jumalamme kostonpäivää, lohduttamaan kaikkia murheellisia, panemaan Siionin murheellisten päähän – antamaan heille – juhlapäähineen tuhkan sijaan, iloöljyä murheen sijaan, ylistyksen vaipan masentuneen hengen sijaan; ja heidän nimensä on oleva ”vanhurskauden tammet”, ”JHVH:n istutus”, Hänen kirkkautensa ilmoitukseksi.” (Jes.61:1-2-3)

        ”JHVH:n Henki on minun päälläni, sillä Hän on voidellut minut julistamaan evankeliumia köyhille; Hän on lähettänyt minut saarnaamaan vangituille vapautusta ja sokeille näkönsä saamista, päästämään sorretut vapauteen ja saarnaamaan JHVH:n otollista vuotta." (Luuk.4:18)


      • KristuksenIsrael

        (jatkoa)

        "Ja hän (Maria) on synnyttävä pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jahushua (JAH on Vapahtaja, JAH vapahtaa), sillä Hän on vapahtava kansansa heidän synneistänsä.” (Matt.1:21)

        ”Kiitetty olkoon JHVH, Israelin Jumala, sillä Hän on katsonut kansansa puoleen ja valmistanut sille lunastuksen ja kohottanut meille pelastuksen sarven palvelijansa Daavidin huoneesta
        - niinkuin hän on puhunut hamasta ikiajoista pyhäin profeettainsa suun kautta -
        pelastukseksi vihollisistamme ja kaikkien niiden kädestä, jotka meitä vihaavat
        tehdäkseen laupeuden meidän isillemme ja muistaakseen pyhän liittonsa,
        sen valan, jonka hän vannoi Aabrahamille, meidän isällemme;
        suodakseen meidän vapahdettuina vihollistemme kädestä pelkäämättä palvella Häntä
        pyhyydessä ja oikeamielisyydessä (vanhurskaudessa) Hänen edessään kaikkina elinpäivinämme.” (Luuk.1:68-75)

        Kun nyt Herra Jahushua (Jeesus) oli puhunut heille, otettiin hänet ylös taivaaseen, ja hän istui Jumalan oikealle puolelle. (Mark.16:19)

        ... kun hän herätti hänet kuolleista ja asetti hänet oikealle puolellensa taivaissa, korkeammalle kaikkea hallitusta ja valtaa "ja voimaa ja herrautta ja jokaista nimeä, mikä mainitaan, ei ainoastaan tässä maailmanajassa, vaan myös tulevassa. Ja kaikki hän on asettanut hänen jalkainsa alle ja antanut hänet kaiken pääksi seurakunnalle,..." (Ef.1:20-22)

        "... on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut ja joka, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen olemuksensa kuva ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa, tullen enkeleitä niin paljoa korkeammaksi, kuin hänen perimänsä nimi on jalompi kuin heidän." (Hebr.1:2-4)

        "Kenelle enkeleistä hän koskaan on sanonut: "Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi astinlaudaksi"?" (Hebr.1:13)

        "... uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle, ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi. Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään." (Hebr.10:12-14)

        "... hänen, joka on mennyt taivaaseen ja on Jumalan oikealla puolella; ja hänen allensa ovat enkelit ja vallat ja voimat alistetut." (1.Piet.3:22)


      • KristuksenIsrael

        (jatkoa)

        Ja yksi vanhimmista sanoi minulle: "Älä itke; katso, jalopeura Juudan sukukunnasta, Daavidin juurivesa, on voittanut, niin että hän voi avata kirjan ja sen seitsemän sinettiä".
        Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu; sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää, jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
        Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
        Ja kun se oli ottanut kirjan, niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta lankesivat Karitsan eteen, ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
        ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle meidät kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
        ja tehnyt meidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja me tulemme hallitsemaan maan päällä".
        Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli kymmenentuhatta kertaakymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
        ja he sanoivat suurella äänellä:
        "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan kykeneväisyyden (voiman) ja yltäkylläisyyden (rikkauden) ja viisauden ja lujuuden/väkevyyden ja arvollisuuden (kunnian) ja ylhäisyyden/majesteettisuuden (kirkkauden) ja siumauksen (ylistyksen)".
        Ja kaikkien luotujen, jotka ovat taivaassa ja maan päällä ja maan alla ja meren päällä, ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan:
        "Hänelle, joka valtaistuimella istuu, ja Karitsalle siunaus (ylistys) ja arvollisuus (kunnia) ja ylhäisyys/majesteettisuus (kirkkaus) ja valta aina ja iankaikkisesti!"
        Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen", ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.
        (Ilm.5:5-14)

        "Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut ja antanut hänelle nimen, kaikkia muita nimiä korkeamman, niin että kaikkien polvien pitää Jahushuan (Jeesuksen) nimeen notkistuman, sekä niitten, jotka taivaissa ovat, että niitten, jotka maan päällä ovat, ja niitten, jotka maan alla ovat, ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jahushua (Jeesus) Kristus (Messias) on Herra." (Fil.2:9-11)

        "...häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa kuningaskuntaan. Hänessä meillä on lunastus, syntien anteeksisaaminen, ja hän on näkymättömän Jumalan kuva, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa. Sillä hänessä luotiin kaikki, mikä taivaissa ja mikä maan päällä on, näkyväiset ja näkymättömät, olkoot ne valtaistuimia tai herrauksia, hallituksia tai valtoja, kaikki on luotu hänen kauttansa ja häneen, ja hän on ennen kaikkia, ja hänessä pysyy kaikki voimassa. Ja hän on ruumiin, se on: seurakunnan, pää; hän, joka on alku, esikoinen kuolleista nousseitten joukossa, että hän olisi kaikessa ensimmäinen. Sillä Jumala näki hyväksi, että kaikki täyteys hänessä asuisi ja että hän, tehden rauhan hänen ristinsä veren kautta, hänen kauttaan sovittaisi itsensä kanssa kaikki, hänen kauttaan kaikki sekä maan päällä että taivaissa." (Kol.1:13-20)

        "Sinä teit hänet vähäksi aikaa enkeleitä halvemmaksi, kirkkaudella ja kunnialla sinä hänet seppelöitsit, ja sinä panit hänet hallitsemaan kättesi tekoja; asetit kaikki hänen jalkojensa alle." Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta nyt emme vielä näe kaikkea hänen valtansa alle asetetuksi." (Hebr.2:7-8)

        "...tehdessämme teille tiettäväksi Herramme Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen voimaa ja tulemusta, vaan me olimme omin silmin nähneet hänen valtasuuruutensa. Sillä hän sai Isältä Jumalalta kunnian ja kirkkauden..." (2.Piet.1:16-17)


      • KristuksenIsrael

        (jatkoa)

        Ja Jahushua (Jeesus) tuli heidän tykönsä ja puhui heille ja sanoi: "Minulle on annettu kaikki valta (auktoriteetti) taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni, kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään kaikki, mitä minä olen käskenyt teidän pitää. Ja katso, minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti." (Matt.28:18-20)

        "Siten sen vuoksi jokainen teistä, joka ei sano hyvästejä/ erottaudu / vetäydy pois / kieltäydy kaikesta muiden etummaisuuksien/päällikkyyksien alaisuudesta, ei kykene olemaan/ omaa voimaa olla minun opetuslapseni." (Luuk.14:33)

        "Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni, eikä kukaan muu tunne Poikaa kuin Isä, eikä Isää tunne kukaan muu kuin Poika ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa." (Matt.11:27)

        "Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh.3:35-36)

        "Isä, hetki on tullut, kirkasta Poikasi, että Poikasi kirkastaisi sinut; koska sinä olet antanut hänen valtaansa kaiken lihan, että hän antaisi iankaikkisen elämän kaikille, jotka sinä olet hänelle antanut." (Joh.17:1-2)

        "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten." (Matt.16:23 & Mark.8:33)

        Silloin Jahushua (Jeesus) sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'JHVH:a, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja Häntä ainoata palveleman (Hänelle ainoalle työtä tekemän).' "(Matt.4:10)


        "Katso, minä olen antanut teille vallan tallata käärmeitä ja skorpioneja ja kaikkea vihollisen voimaa, eikä mikään ole teitä vahingoittava. Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa." (Luuk.10:19-20)

        Ja hän kutsui tykönsä ne kaksitoista opetuslastaan ja antoi heille auktoriteetin ajaa ulos saastaisia henkiä ja parantaa kaikkinaisia tauteja ja kaikkinaista raihnautta. (Matt.10:1)

        Niin hän asetti kaksitoista olemaan kanssansa ja lähettääksensä heidät saarnaamaan, ja heillä oli oleva auktoriteetti ajaa ulos riivaajia. (Mark.3:14-15)

        Niin hän kutsui kokoon ne kaksitoista ja antoi heille voiman ja auktoriteetin kaikkia riivaajia vastaan ja voiman parantaa tauteja. Ja hän lähetti heidät julistamaan Jumalan kuningaskuntaa ja parantamaan sairaita. (Luuk.9:1-2)

        "Ja nämä merkit seuraavat niitä, jotka uskovat: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia,..."(Mark.16:17)

        "Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti, ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,.." (Kol.2:9-10)

        "Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaisiksi; hän sai heistä hänen kauttaan voiton riemun." (Kol.2:15)


      • KristuksenIsrael

        (jatkoa)

        "Totisesti minä sanon teille: siinä uudelleen asettamisessa (uudestisyntymisessä), jolloin Ihmisen Poika istuu kirkkautensa valtaistuimella, saatte tekin, jotka olette minua seuranneet, istua kahdellatoista valtaistuimella ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa..." (Matt.19:28)

        "... ja minä säädän teille, niinkuin minun Isäni on minulle säätänyt, kuninkaallisen vallan, niin että te saatte syödä ja juoda minun pöydässäni minun kuningaskunnassani ja istua valtaistuimilla ja tuomita Israelin kahtatoista sukukuntaa." (Luuk.22:29-30)

        "Laki ja profeetat olivat Johannekseen asti; siitä lähtien julistetaan Jumalan kuningaskuntaa, ja jokainen tunkeutuu sinne väkisin." (Luuk.16:16)

        "Sentähden minä sanon teille: Jumalan kuningaskunta otetaan teiltä pois ja annetaan kansalle, joka tekee sen hedelmiä." (Matt.21:43)

        "... Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa." (Ilm.3:21)

        "Älä pelkää, sinä piskuinen lauma; sillä teidän Isänne on nähnyt hyväksi antaa teille kuningaskunnan." (Luuk.12:32)

        "...kiittäen Isää, joka on tehnyt teidät soveliaiksi olemaan osalliset siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa, häntä, joka on pelastanut meidät pimeyden vallasta ja siirtänyt meidät rakkaan Poikansa kuningaskuntaan." (Kol.1:12-13)

        "... sillä näin teille runsain määrin tarjotaan pääsy meidän Herramme ja Vapahtajamme Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen iankaikkiseen kuningaskuntaan." (2.Piet.1:11)

        "... ja tehnyt meidät kuningaskunnaksi, papeiksi Jumalalleen ja Isälleen, hänelle kunnia ja voima aina ja iankaikkisesti!" Amen. (Ilm.1:6)

        "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi ostanut Jumalalle meidät kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista ja tehnyt meidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi, ja me tulemme hallitsemaan maan päällä."
        (Ilm.5:9-10)

        "Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut"." (1.Piet.2:9-10)

        "Olkaa siten alamaiset kaikelle JHVH:sta lähtöisin olevalle alkuperäiselle ihmisen järjestykselle, niin hyvin kuninkaalle, joka on ylin, kuin käskynhaltijoille (englanniksi governors, suomeksi kuvernöörit), jotka hän on lähettänyt pahaa tekeville rangaistukseksi, mutta hyvää tekeville kiitokseksi; sillä se on Jumalan tahto, että te hyvää tekemällä tukitte suun mielettömäin ihmisten ymmärtämättömyydeltä - niinkuin vapaat, ei niinkuin ne, joilla vapaus on pahuuden verhona, vaan niinkuin Jumalan palvelijat.
        Kunnioittakaa kaikkia, rakastakaa veljiä, peljätkää Jumalaa, kunnioittakaa kuningasta." (1.Piet.2:13-17)


      • KristuksenIsrael

        (jatkoa)

        "Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat hänen kuningaskunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka rikkovat (Jumalan) lakia (tekevät laittomuutta), ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys. Silloin oikeamieliset loistavat Isänsä kuningaskunnassa niinkuin aurinko." (Matt.13:41-43)

        "... sitten tulee loppu, kun hän antaa kuningaskunnan Jumalan ja Isän haltuun, kukistettuaan kaiken hallituksen ja kaiken vallan ja voiman. Sillä hänen pitää hallitseman "siihen asti, kunnes hän on pannut kaikki viholliset jalkojensa alle." (1.Kor.15:24-25)

        "Sillä: "kaikki hän on alistanut hänen jalkojensa alle." Mutta kun hän sanoo: "kaikki on alistettu", niin ei tietenkään ole alistettu se, joka on alistanut kaiken hänen allensa. Ja kun kaikki on alistettu Pojan valtaan, silloin itse Poikakin alistetaan sen valtaan, joka on alistanut hänen valtaansa kaiken, että Jumala olisi kaikki kaikissa." (1.Kor.15:27-28)

        "Taivaan piti omistaman hänet niihin aikoihin asti, jolloin kaikki jälleen kohdallensa asetetaan, mistä Jumala on ikiajoista saakka puhunut pyhäin profeettainsa suun kautta.
        Sillä Mooses on sanonut: 'Profeetan, minun kaltaiseni, JHVH Jumala on teille herättävä veljienne joukosta; häntä kuulkaa kaikessa, mitä hän teille puhuu.
        Ja on tapahtuva, että jokainen, joka ei sitä profeettaa kuule, hävitetään kansasta.'
        Ja kaikki profeetat Samuelista alkaen ja kaikki järjestään, jotka puhuneet ovat, ovat myös ennustaneet näitä päiviä. " (Apt.3:21-24)

        "Ja ne kymmenen sarvea, jotka sinä näit, ovat kymmenen kuningasta, jotka eivät vielä ole saaneet kuninkuutta, mutta saavat vallan niinkuin kuninkaat yhdeksi hetkeksi pedon kanssa.
        Näillä on yksi ja sama mieli, ja he antavat voimansa ja valtansa pedolle.
        He sotivat Karitsaa vastaan, mutta Karitsa on voittava heidät, sillä hän on herrain Herra ja kuningasten Kuningas; ja kutsutut ja valitut ja uskolliset voittavat hänen kanssansa." (Ilm.17:12-14)

        "Ja minä näin taivaan auenneena. Ja katso: valkoinen hevonen, ja sen selässä istuvan nimi on Uskollinen ja Totinen, ja hän tuomitsee ja sotii vanhurskaudessa.
        Ja hänen silmänsä olivat niinkuin tulen liekit, ja hänen päässään oli monta kruunua, ja hänellä oli kirjoitettuna nimi, jota ei tiedä kukaan muu kuin hän itse,
        ja hänellä oli yllään vereen kastettu vaippa, ja nimi, jolla häntä kutsutaan, on Jumalan Sana.
        Ja häntä seurasivat ratsastaen valkoisilla hevosilla taivaan sotajoukot, puettuina valkeaan ja puhtaaseen pellavavaatteeseen.
        Ja hänen suustaan lähtee terävä miekka, että hän sillä löisi kansoja. Ja hän on kaitseva heitä rautaisella valtikalla, ja hän polkee kaikkivaltiaan Jumalan vihan kiivauden viinikuurnan.
        Ja hänellä on vaipassa kupeellaan kirjoitettuna nimi: "Kuningasten Kuningas ja herrain Herra".
        Ja minä näin enkelin seisovan auringossa, ja hän huusi suurella äänellä sanoen kaikille keskitaivaalla lentäville linnuille: "Tulkaa, kokoontukaa Jumalan suurelle aterialle
        syömään kuningasten lihaa ja sotapäällikköjen lihaa ja väkevien lihaa ja hevosten sekä niiden selässä istuvien lihaa ja kaikkien vapaitten ja orjien lihaa, sekä pienten että suurten".
        Ja minä näin pedon ja maan kuninkaat ja heidän sotajoukkonsa kokoontuneina sotiaksensa hevosen selässä istuvaa vastaan ja hänen sotajoukkoansa vastaan.
        Ja peto otettiin kiinni, ja sen kanssa väärä profeetta, joka sen nähden oli tehnyt ihmetekonsa, joilla hän oli eksyttänyt ne, jotka olivat ottaneet pedon merkin, ja ne, jotka olivat sen kuvaa kumartaneet; ne molemmat heitettiin elävältä tuliseen järveen, joka tulikiveä palaa.
        Ja ne muut saivat surmansa hevosen selässä istuvan miekasta, joka lähti hänen suustaan; ja kaikki linnut tulivat ravituiksi heidän lihastansa.
        (Ilm.19:11-21)


      • KristuksenIsrael

        (jatkoa)

        Kristus on Kaikkivaltiaan oikea tie, totuus, elämä, yltäkylläisyys ja valkeus:

        ”Minä olen tie, totuus ja elämä; ei kukaan tule Isän tykö muutoin kuin Minun kauttani.” (Joh.14:6)

        ”Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja olisi yltäkylläisyys.” (Joh.10:10)

        ”Minä olen maailman valkeus; joka Minua seuraa, se ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän valkeus.” (Joh.8:12)

        "Ja kansat tulevat vaeltamaan sen (uuden Jerusalemin) valkeudessa, ja maan kuninkaat vievät sinne kunniansa." (Ilm.21:24)

        Ja ALJAH (Jumala) sanoi: "Jeesus, katso, Minä otan sinut, sitten olen ylentävä sinut luokseni ja vapauttava sinut niistä, jotka ovat uskottomia, sekä asettava ne, jotka sinua seuraavat, uskottomien yläpuolelle aina Ylösnousemuksen päivään saakka. Aikanaan on teidän kaikkien palattava minun luokseni, ja minä olen ratkaiseva sen, mistä te keskenänne kiistelitte." (Koraani 3:54)

        "Kun Jeesus tuli selvin todistuksin, hän sanoi: » Olen tullut luoksenne ja tuonut teille viisauden selvittääkseni teille osan siitä, mistä olette eri mieltä. Pitäkää siis huoli velvollisuudestanne ALJAHua (Jumalaa) kohtaan ja totelkaa minua.
        Totisesti on ALJAH (Jumala) minun ja teidän Herranne; palvelkaa sentähden Häntä. Tämä on oikea tie."
        (Koraani 43:63-64)

        "Sitten lähetimme sanansaattajia seuraamaan heidän jälkiään, ja myöhemmin Me lähetimme Jeesuksen, Marian pojan, ja Me annoimme hänelle evankeliumin. Me istutimme myös rakkauden ja armeliaisuuden niiden sydämiin, jotka seuraavat häntä." (Koraani 57:27)


      • KristuksenIsrael

        (jatkoa)

        Eikä kukaan selviä joutumatta tilinteolle valinnastaan:

        "Mutta viholliseni, jotka eivät tahtoneet minua kuninkaaksensa, tuokaa tänne ja teloittakaa minun edessäni." (Luuk.19:27)

        "Ja joka tähän kiveen (Kristukseen) kaatuu, se ruhjoutuu, mutta jonka päälle se kaatuu, sen se murskaa." (Matt.21:44 & Luuk.20:18)

        "Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa." (2.Kor.5:10)


        Ja vain yhtä Kaikkivaltiasta voi palvella yhden ainoa Kristuksen kautta tulematta hajottajaksi:

        "Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät; mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät. (Matt.7:13)

        "Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa." (Matt.6:24 & Luuk.16:13)

        "Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa." (Matt.12:30 & Luuk. 11:23)

        "... Hän sillä eksyttää monta ja opastaa monta, mutta muut eivät eksy eivätkä joudu kadotukseen kuin jumalattomat,
        jotka rikkovat liiton ALJAHun (Jumalan) kanssa, sen jälkeen kuin se on vahvistettu, erottavat, mitä ALJAH (Jumala) on määrännyt yhdistettäväksi, ja aiheuttavat pahaa maan päällä, he ovat niitä, jotka joutuvat onnettomuuteen." (Koraani 2:26-27)

        "Mutta niitä, jotka rikkovat sopimuksensa ALJAHun (Jumalan) kanssa, ensin siihen sitouduttuaan, ja erottavat, minkä ALJAH (Jumala) on määrännyt yhdistettäväksi, ja tekevät pahaa maan päällä, heitä kohtaa kirous ja heille on varattu tuskien koti." (Koraani 13:25)


    • Menninkäinenmetsästä

      Israel on alueensa pahin terroristi'valtio',joka meuhkaa vaan kaksinaismoralisen ja kaksinaamaisen USA:n tuella ja avustamana... Ja aina vaan jaksetaan Adolf H:ta parjata,jäi homma kesken,paljonko juutalaiset on alueella,ja pitkin maailmaa tuhoa ja kuolemaa kylväneet...?

      Samaa kastia ovat nämä turbaanipäiset risuparrat jotka oman opuksensa ja kalashnikoviensa 'kannustamana' käyvät tätä niinsanottua pyhää sotaansa...

      'Uskonto' tappanut enemmän kuin rutot yhteensä,rutot hävitetty,sekopäät pysyy... : (

      • NäinSeOnNäreet

        Menninkäinenmetsästä puhuu juuri minun mieltämää asiaa, näin on!


    • IsraelOnVihollinenItse

      ISRAEL ON ITSE VIHOLLINEN MUILLE!!!

      Se on häpeällisesti hyökännyt toistuvasti muitten kimppuun. Viimeisestä lasten surmaamisesta n. 800 on kulunut vain kaksi vuotta. Siinä meni muitakin ja vammautui, niin asuntoja kuin sairaaloita.
      Tosi julkeaa toimintaa muurien takaa.
      Joku vielä rahoittaa tätä. Ei pitäisi missään nimessä matkustaa sinne niin kauan kun he alistavat muita ja valloittavat lisää maita laittomasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3095
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2472
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      367
      2277
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      73
      1102
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe