Mark. 16: muuttuiko Jeesuksen ruumis

tarkennusta

vai näyttikö vain siltä?

1938 käännös, Markuksen evankeliumi luku 16, jae 12: "Ja sen jälkeen hän toisenmuotoisena ilmestyi kahdelle heistä, heidän kävellessään, matkalla maakylään."

1992 käännös, Mark. 16, jae 12: "Tämän jälkeen Jeesus ilmestyi hahmoltaan vieraana kahdelle heistä, kun he olivat kulkemassa pois kaupungista."

44

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Setä.neuvoo

      ἐν ἑτέρᾳ μορφῇ

      Näyttää olevan monenlaisissa alkutekstiversioissa: http://biblehub.com/text/mark/16-12.htm

      Tarkoittaa että toisenlaisessa muodossa. Ei siitä valtavan pitkälle meneviä johtopäätöksiä voi tehdä? Vai voiko, että kyseessä oli ylösnousemusruumis, joka näytti erilaiselta? 1. Kor 15 ? Ei kai vielä ollut ylösnouseminen taivaaseen asti ?

    • mekin.muutumme

      Raamattu Kansalle käännös joka on uskollisin alkukiellelle sanoo:
      12. Tämän jälkeen Jeesus ilmestyi toisessa hahmossa kahdelle heistä
      kun he olivat kävellen matkalla maaseudulle.

      Ei siis sinä samassa ihmisen ruumiissa jossa oli ollut maanpällä se oli kuollut ja tilalle oli tullut ylosnousemusruumis.
      Paavalihan kertoo miten Jeesukseen uskovat eivät kuole vaan muuttuvat.

    • Setä.neuvoo

      Eivät kuole vaan muuttuvat - liittyy tempaukseen, jota selostetaan tulevaksi vasta 1. Tess 4 ja 2. Tess 2. Ei siis tarkoita kaikkia uskovia. Jeesuksen ylösnousemus taivaaseen Apt 1.

      Kun oli haudasta noussut, sanoi että älä koske minuun. Ei ollut vielä "kirkastettu". Jeesus ilmeisesti tarkoitti juutalaisten sääntöä, että kuolleeseen ei saanut koskea /kuolleesta saastua.

      Mee mu haptu, Joh 20:17. http://biblehub.com/interlinear/john/20.htm

      Raamattu kansalle -käännöksessä lienee ennaltamääräämisopin vastaisia muotoiluja? Oireena, että ratkaisukristilliset olleet kääntämässä?
      Eikä perustu Textus receptus -alkuteksteihin.

      • pien.neuvo

        Lue mitä tapahtui kirkastus uorella niin saatat ymmärtää jotakin.


      • KirkastuiMoneeKertaa
        pien.neuvo kirjoitti:

        Lue mitä tapahtui kirkastus uorella niin saatat ymmärtää jotakin.

        Jeesus kirkastui moneen kertaan, mm kasteesa, Filippoksen Kesareassa, kirkastusvuorella, pääsiäisaterialla, Getsemanen puutarhassa ja herättyään kuolleista. Kirkastuminen ei kai ollut kovinkaa pysyvä olotila kun taivaan Isä kirkasti Poiknsa useaan otteeseen. Jeesus siis kirkastui moneen kertaa.


      • pien.neuvo
        KirkastuiMoneeKertaa kirjoitti:

        Jeesus kirkastui moneen kertaan, mm kasteesa, Filippoksen Kesareassa, kirkastusvuorella, pääsiäisaterialla, Getsemanen puutarhassa ja herättyään kuolleista. Kirkastuminen ei kai ollut kovinkaa pysyvä olotila kun taivaan Isä kirkasti Poiknsa useaan otteeseen. Jeesus siis kirkastui moneen kertaa.

        Laita Raamatun kohdat missä kuka Jeesus kirkastuu muualla kuin Kirkastus vuorella.
        Ethän valehtele?


      • Setä.neuvoo
        pien.neuvo kirjoitti:

        Lue mitä tapahtui kirkastus uorella niin saatat ymmärtää jotakin.

        Olenko minä ansainnut Raamatun sisältöä esille tuomalla tuollaisen loanheiton?


      • Setä.neuvoo
        pien.neuvo kirjoitti:

        Laita Raamatun kohdat missä kuka Jeesus kirkastuu muualla kuin Kirkastus vuorella.
        Ethän valehtele?

        Yksi kirkastamisen kohta on Joh 11 http://biblehub.com/pr38/john/11.htm

        Eikä tuolla ole mitään tekemistä Kirkastusvuoren kanssa tietääkseni. *Ikään kuin se muka olisi ainoa kirkastumisen paikka. Ja mitä sillä kirkastamisella ylipäätään tarkoitat? Minä tarkoitin sitä, mistä puhuu Fil 3, selittäessään ylösnousemusruumista.

        Ja jos joku haluaa esittää minulle jotain herjaa tai haistavittua, niin ymmärtäköön:

        JUMALA ON RISTIINNAULITTU SAATANA.


      • Setä.neuvoo kirjoitti:

        Olenko minä ansainnut Raamatun sisältöä esille tuomalla tuollaisen loanheiton?

        Ei tarvitse uhriutua.
        Kerro vain missä muualla Raamatussa kerrotaan Jeesus kirkastumisista kuten väitit.


      • Setä.neuvoo
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Ei tarvitse uhriutua.
        Kerro vain missä muualla Raamatussa kerrotaan Jeesus kirkastumisista kuten väitit.

        | Kerro vain missä muualla Raamatussa kerrotaan Jeesus kirkastumisista kuten väitit.

        Olenko minä väittänyt sellaista? Muiden puolestako minun pitää väitellä? Mikä teitä vaivaa? Oletteko te kaikki jotain lukihäiriöisiä?


      • Setä.neuvoo kirjoitti:

        | Kerro vain missä muualla Raamatussa kerrotaan Jeesus kirkastumisista kuten väitit.

        Olenko minä väittänyt sellaista? Muiden puolestako minun pitää väitellä? Mikä teitä vaivaa? Oletteko te kaikki jotain lukihäiriöisiä?

        Pyydän anteeksi, se olikin nikki "KirkastuiMoneeKertaa"!


      • Setä.neuvoo kirjoitti:

        | Kerro vain missä muualla Raamatussa kerrotaan Jeesus kirkastumisista kuten väitit.

        Olenko minä väittänyt sellaista? Muiden puolestako minun pitää väitellä? Mikä teitä vaivaa? Oletteko te kaikki jotain lukihäiriöisiä?

        Miksi muuten olet niin agressiivinen ja ketä tarkoitat kun puhut teitäs?
        "Mikä teitä vaivaa? Oletteko te kaikki jotain lukihäiriöisiä?"


      • OksastettuOksa kirjoitti:

        Miksi muuten olet niin agressiivinen ja ketä tarkoitat kun puhut teitäs?
        "Mikä teitä vaivaa? Oletteko te kaikki jotain lukihäiriöisiä?"

        No niin, MINÄ olen lukihäiriöinen. Otetaan uusiksi:
        Miksi muuten olet niin aggressiivinen ja ketä tarkoitat kun puhut teistä?
        Anteeksi myös tämä lukihäiriöni!


      • Setä.neuvoo
        OksastettuOksa kirjoitti:

        No niin, MINÄ olen lukihäiriöinen. Otetaan uusiksi:
        Miksi muuten olet niin aggressiivinen ja ketä tarkoitat kun puhut teistä?
        Anteeksi myös tämä lukihäiriöni!

        Miksi olen aggressiivinen? Olenko minä aggressiivinen? Päinvastoin, minä olen ollut lauhkea lammasmainen sopeutuja. Joskus on käynyt mielessä, että olisiko pitänyt aina olla lyömässä muita, etteivät hypi silmille.

        Ketäkö tarkoitin, kun puhuin teistä? Keskustelijoita. Tuolla edempänä joku ilveilee SETA-lyhenteellä, kuin olisi jokin ansa lukihäiriöiselle, tai kelle hyvänsä.


      • Setä.neuvoo kirjoitti:

        Miksi olen aggressiivinen? Olenko minä aggressiivinen? Päinvastoin, minä olen ollut lauhkea lammasmainen sopeutuja. Joskus on käynyt mielessä, että olisiko pitänyt aina olla lyömässä muita, etteivät hypi silmille.

        Ketäkö tarkoitin, kun puhuin teistä? Keskustelijoita. Tuolla edempänä joku ilveilee SETA-lyhenteellä, kuin olisi jokin ansa lukihäiriöiselle, tai kelle hyvänsä.

        OK


      • Setä.neuvoo
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Pyydän anteeksi, se olikin nikki "KirkastuiMoneeKertaa"!

        Ihmeellistä, että joku pyysi jotain anteeksi!


      • Setä.neuvoo kirjoitti:

        Ihmeellistä, että joku pyysi jotain anteeksi!

        Saanko sinulta anteeksi?


      • Setä.neuvoo
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Saanko sinulta anteeksi?

        En minä tiedä, mitä on anteeksianto. Tiedän monenlaista monesta tieteestä, ja Raamatusta varsinkin. Mielestäni on Jumalalta herjaa ihmisille, että Hän antaa heille anteeksi teot, joita on itse heillä tehnyt tai teettänyt. Jumala paaduttaa ja Jumala armahtaa, Room 9 ja 1, vrt 11.

        Kysyin joskus eräiltä kahdelta, onko anteeksianto sanahelinää. Että suustansa vain hölötetään jotain anteeksiantamisesta, ja mitä sitten? Mitä se merkitsee?


      • Setä.neuvoo kirjoitti:

        En minä tiedä, mitä on anteeksianto. Tiedän monenlaista monesta tieteestä, ja Raamatusta varsinkin. Mielestäni on Jumalalta herjaa ihmisille, että Hän antaa heille anteeksi teot, joita on itse heillä tehnyt tai teettänyt. Jumala paaduttaa ja Jumala armahtaa, Room 9 ja 1, vrt 11.

        Kysyin joskus eräiltä kahdelta, onko anteeksianto sanahelinää. Että suustansa vain hölötetään jotain anteeksiantamisesta, ja mitä sitten? Mitä se merkitsee?

        Älä sitten anna.


    • Kirjakääröt

      Mark.16:12. Biblia. Sitte kuin kaksi heistä vaelsi, ilmestyi hän heille toisenmuotoisena, kun he maakylään menivät.

    • Jobinpostia

      Joh.20:28. Biblia. Toomas vastasi ja sanoi hänelle: minun Herrani ja minun Jumalani. 1Tim.6:16. Jolla ainoalla on kuolemattomuus; joka asuu valkeudessa, mihin ei kukaan taida tulla; jota ei yksikään ihminen ei ole nähnyt eikä voi nähdä.... Kol.1:15.

    • mkjmåmmå

      saanatanallisuuden käsikirjaksi väärennetty raamattu on rikollisuuden sopaskaa!
      sen vuoksi se kelpaa uskontunnustuksen kaltaisille järjettömille...

      täältä löytyy lisää kirkkoviinaksien vaikutuksesta kirjoitettuja saatanallisuuden kummallisuuksia:
      http://www.vapaa-ajattelijat.fi/kritiikki/raamattu/raam1.html

      Ei ihmisen tarvitse järjetön olla mutta uskontunnustuksen kaltaisia se varmaan helpottaa kun ei ymmärrä kuinka järjetön on:

      Uskontunnustuksen kaltainen papisto kouluttaa (Lue: aivopesee) kaltaisekseen.
      uskontunnustuksesta ja sen kaltaisuudesta...
      koskien myös pappislupauksen antaneita pappeja...

      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole järkeä'

      Ymmärtämättömyydenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Meillä ei ole ymmärrystä'

      Ihmisyydestänne luopuminen:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Me emme kykene täyttämään käskyihin sisältyvää uskon ja ehdottoman rakkauden vaatimusta.'
      'Me emme kykene noudattamaan ihmisille säädettyä lakia.'
      'Olemme syntisiä'

      Jumalasta ja Jumalan Valtakunnan kaltaisuudesta luopumisenne:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/12.html
      'Järkemme ei voi käsittää Jumalaa'

      ero JUMALASTA; herra saatanasta uusi jumala:
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/15.html
      'Synti erottaa meidät elämän lähteestä, Jumalasta.'

      Kristitty ei ole Jumalaa ja Jeesusta palveleva kristillinen.
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'

      Kristityt = Paavalin perustamien seurakuntien uskontunnustuksensa kaltaisia uskovaisia apostoleineen ja herra jumalineen joilla ei ole Jeesuksen perustamia seurakuntia eikä Jeesuksen opetuslapsia opettajina.
      kristityistä EI SAA KRISTILLISTÄ USKOMALLAKAAN!

      Kristilliset = Jeesuksen ja Jeesuksen opetuslapsien perustamien seurakuntien Jumalan ja Jeesuksen Lain ja oppein ymmärtäväisiä järkeviä seurakuntalaisia Jeesuksen opetuslapsineen.

      KRISTITYT, LOPETTAKAA NE SATOJA VUOSIA KESTÄNEET VALEHTELUNNE!
      ETTE OLE KRISILLISIÄ VAAN OLETTE saatanaa palvelevien paavalilais-luterilaisuuden herra jumalien ikuisia rikollisia/syntisiä kristittyjä!
      http://www.evl.fi/katekismus/uskontunnustus/22.html
      'Kristitty pysyy kuitenkin syntisenä elämänsä loppuun asti.'
      LUKEKAA TARKEMMIN uskontunnuksenne JA KUN JÄRKIINNYTTE, NIIN TULKAA SITTEN KERTOMAAN TOTUUS!

      Näistä, Jeesuksen, opetuslapsineen perustamista seurakunnista ei ole yhtään rikollisten kristinuskon kristittyjen seurakuntia vaan ne ovat kristillisten ihmisten seurakuntia:
      Ilm. 2:1-29
      Pergamos
      Tyatira
      Sardes
      Smyrna
      Filadelfia
      Efeso
      Laodikea
      ----------
      HUOM!
      Amerikkalainen "Filadelfia" seurakunta ei ole Jeesuksen ja Hänen opetuslapsien perustama. Sen perustivat 1850 luvulla verovapaan rahan keinottelijat.

    • Kirjakääröt

      Ap.t.2:31. Biblia. Näki hän ennen ja puhui Kristuksen ylösnousemisesta, ettei hänen sieluansa annettu ylön helvetissä, eikä hänen lihansa nähnyt turmelusta.

    • UskovaNoora

      Luukas täydentää tapahtumien kulkua:

      "Heidän siinä puhellessaan ja pohdiskellessaan Jeesus itse liittyi heidän seuraansa ja kulki heidän kanssaan. 16 He eivät kuitenkaan tunteneet häntä, sillä heidän silmänsä olivat kuin sokaistut." (Luuk. 24: 15-16)

      "He olivat jo saapumassa kylään, jonne olivat menossa. Jeesus oli jatkavinaan matkaansa, 29 mutta he estivät häntä lähtemästä ja sanoivat: "Jää meidän luoksemme. Päivä on jo kääntymässä iltaan." Niin hän meni sisään ja jäi heidän luokseen. 30 Kun hän sitten aterioi heidän kanssaan, hän otti leivän, kiitti Jumalaa, mursi leivän ja antoi sen heille. 31 Silloin heidän silmänsä aukenivat ja he tunsivat hänet." (Luuk. 24: 28-31)

      Tämä ei kerro suoraa vastausta aloittajan kysymykseen, mutta Luukkaan kertoman mukaan muutosta tapahtui ainakin opetuslasten silmissä.

      • Kyllä, ja evankeliumithan ovat juuri silminnäkijä kertomuksia.


      • torre11
        OksastettuOksa kirjoitti:

        Kyllä, ja evankeliumithan ovat juuri silminnäkijä kertomuksia.

        Otan kantaa vain tähän. Miksi ei ole silminnäkijöitä kun Jeesus nousi taivaaseen?


      • torre11 kirjoitti:

        Otan kantaa vain tähän. Miksi ei ole silminnäkijöitä kun Jeesus nousi taivaaseen?

        Mistä kohtaan Raamattua luet Jeesuksen taivaaseen nousemisesta?


    • Setä.neuvoo

      Kirkastusvuoresta jos lähdetään viisastelemaan, niin

      Jumala sanoi, tulkoon valkeus, 1. Moos 1.
      Jeesus alkoi loistaa vuorella, Matt 17.
      Opetuslapset näkivät kirkkauden, 1. Joh 1.

      SAATANA TEKEYTYY VALKEUDEN ENKELIKSI, 2. Kor 11:14.

      Minä olen uudestaan alkanut julistaa ristiinnaulittua saatanaa, koska minulle on heitelty siinä määrin hävytöntä haistattelua. Jumala on kirottu kusipää, jolla ei ole hyvyyden kanssa mitään tekemistä.

      • Seta.neuvoo

        Siis mitähän wittua nyt taas?


      • Setä.neuvoo
        Seta.neuvoo kirjoitti:

        Siis mitähän wittua nyt taas?

        Raamatun mukaan kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu. Tätä selostaa muistaakseni Galatalaiskirje.


      • lue.ja.ymmärrä
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Raamatun mukaan kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu. Tätä selostaa muistaakseni Galatalaiskirje.

        Gal 3
        11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        15. Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
        16. Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.


      • Setä.neuvoo
        lue.ja.ymmärrä kirjoitti:

        Gal 3
        11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu" -
        14. että Aabrahamin siunaus tulisi Jeesuksessa Kristuksessa pakanain osaksi ja me niin uskon kautta saisimme luvatun Hengen.
        15. Veljet, minä puhun ihmisten tavalla. Eihän kukaan voi kumota ihmisenkään vahvistettua testamenttia eikä siihen mitään lisätä.
        16. Mutta nyt lausuttiin lupaukset Aabrahamille ja hänen siemenelleen. Hän ei sano: "Ja siemenille", ikäänkuin monesta, vaan ikäänkuin yhdestä: "Ja sinun siemenellesi", joka on Kristus.

        Niin. Eli Jumala on ottanut kirouksen päälleen, jotta uskovat tulisivat Jumalan vanhurskaudeksi. http://biblehub.com/multi/2_corinthians/5-21.htm

        Mutta. Ilman Jumalaa ei ole mitään tehty, vrt. Joh 15. Jumala tehnyt hyvän ja pahan, vrt. Jes 45.

        Monismin kautta voidaan ajatella Jumala viattomaksi /pyhäksi. Jos on vain yksi, joka luo /kuvittelee /valehtelee kaiken muun, sitten ei ole toista, ei uhria, ei syntiä, vaan Jumala leikkii itsensä kanssa ja tekee mitä huvittaa. Synnin käsite ei sovellu Jumalaan.

        Toisaalta voitaisiin väittää, että sekä rakkaus että synti turhentuvat monistisen ajattelun kautta. Toisaalta voidaan väittää, että Jumala otti itselleen synnin syyllisyyden, joka ei olisi Hänelle soveltunut alun perin.

        Toisaalta mitä hyvää Jumala on tehnyt syyttelemällä ihmisiä omista teoistaan ja rääkkäämällä ihmiskuntaa tuhansia vuosia? Mitä kirkasta siinä on?


      • lue.ja.ymmärrä
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Niin. Eli Jumala on ottanut kirouksen päälleen, jotta uskovat tulisivat Jumalan vanhurskaudeksi. http://biblehub.com/multi/2_corinthians/5-21.htm

        Mutta. Ilman Jumalaa ei ole mitään tehty, vrt. Joh 15. Jumala tehnyt hyvän ja pahan, vrt. Jes 45.

        Monismin kautta voidaan ajatella Jumala viattomaksi /pyhäksi. Jos on vain yksi, joka luo /kuvittelee /valehtelee kaiken muun, sitten ei ole toista, ei uhria, ei syntiä, vaan Jumala leikkii itsensä kanssa ja tekee mitä huvittaa. Synnin käsite ei sovellu Jumalaan.

        Toisaalta voitaisiin väittää, että sekä rakkaus että synti turhentuvat monistisen ajattelun kautta. Toisaalta voidaan väittää, että Jumala otti itselleen synnin syyllisyyden, joka ei olisi Hänelle soveltunut alun perin.

        Toisaalta mitä hyvää Jumala on tehnyt syyttelemällä ihmisiä omista teoistaan ja rääkkäämällä ihmiskuntaa tuhansia vuosia? Mitä kirkasta siinä on?

        Syytätkö Jumalaa ihmisen omista valinnoista?
        Lue vaikka Raamatun kolmas luku aluksi.


      • Setä.neuvoo
        lue.ja.ymmärrä kirjoitti:

        Syytätkö Jumalaa ihmisen omista valinnoista?
        Lue vaikka Raamatun kolmas luku aluksi.

        Jumala itse sen on ilmoittanut Room 11. Sitä nimitetään Jumalan viisaudeksi, että Jumala on kaikki sulkenut tottelemattomuuteen.

        Eikä minua tarvitse komennella lukemaan Raamattua. Olen sitä käynyt läpi useita kertoja monilla kielillä mukaan lukien alkutekstiversioita läpi.

        Jumala on Raamatun mukaan eläväksitekevä henki. Eivät siis ihmiset ole itsekseen tehneet yhtään mitään.


      • lue.ja.ymmärrä
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Jumala itse sen on ilmoittanut Room 11. Sitä nimitetään Jumalan viisaudeksi, että Jumala on kaikki sulkenut tottelemattomuuteen.

        Eikä minua tarvitse komennella lukemaan Raamattua. Olen sitä käynyt läpi useita kertoja monilla kielillä mukaan lukien alkutekstiversioita läpi.

        Jumala on Raamatun mukaan eläväksitekevä henki. Eivät siis ihmiset ole itsekseen tehneet yhtään mitään.

        Onko kiva olla robotti?
        Minä olen vapaan tahdon omaava Luojan luoma ihminen.


      • Setä.neuvoo
        lue.ja.ymmärrä kirjoitti:

        Onko kiva olla robotti?
        Minä olen vapaan tahdon omaava Luojan luoma ihminen.

        Ei luomisessa mitään vapaata tahtoa annettu kellekään. Ei tuo oppi ole Raamatusta peräisin? Etkö jo herjatessasi tiennyt, että olet tappelemassa Raamattua vastaan? Etkä sinä itse sitä mentaliteettia valinnut, vaan Jumala sinua pakottaa tekopyhään esitykseen. Minkäs sinä sille voit?


      • lue.ja.ymmärrä
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Ei luomisessa mitään vapaata tahtoa annettu kellekään. Ei tuo oppi ole Raamatusta peräisin? Etkö jo herjatessasi tiennyt, että olet tappelemassa Raamattua vastaan? Etkä sinä itse sitä mentaliteettia valinnut, vaan Jumala sinua pakottaa tekopyhään esitykseen. Minkäs sinä sille voit?

        Sinut on vain ohjelmoitu väittämään noin.


      • Setä.neuvoo
        lue.ja.ymmärrä kirjoitti:

        Sinut on vain ohjelmoitu väittämään noin.

        Minä luulin, että kristinuskon keskusteluissa oli joillakin mielenkiintoa Raamatusta keskustella. Aatamille Jumala profetoi, että SINÄ PÄIVÄNÄ, kun Aatami syö siitä puusta, hänen pitää kuoleman. (Tuleman kuolevaiseksi) Eli ei siinä ole mitään mahdollisuutta muuta tapahtua, kuin että eräänä päivänä Aatami sitten söi puusta. Ei mitään valinnan varaa.

        Hengellinen Jumalan sana, Raamattu, oli ennen luomista, Joh 1. Siellä kaikki syntiinlankeemuskertomukset. Tätä sielunmaisemaansa Jumala on sitten ollut toteuttamassa, esille tuomassa. Niin kuin ihminen on Jumalan kuva, ja ihmisen sisältä on ollut kumpuamassa vääryyttä, niin Jumalan sanasta löytyi kaikki paha mitä siellä lukee, murhat aviorikokset jne, ja sitä Jumalasta on esille tullut. Vrt. Mark 7.


        17 Ja kun hän kansasta erottuaan oli mennyt erääseen taloon, kysyivät hänen opetuslapsensa häneltä sitä vertausta. 18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa? 19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi. 20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen. 21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, 22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. 23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

        - Kommentti. Näin myös Jumalasta vääryys on esiin tullut, niin kuin ihminen on Jumalan kuvaksi luotu.


      • lue.ja.ymmärrä
        Setä.neuvoo kirjoitti:

        Minä luulin, että kristinuskon keskusteluissa oli joillakin mielenkiintoa Raamatusta keskustella. Aatamille Jumala profetoi, että SINÄ PÄIVÄNÄ, kun Aatami syö siitä puusta, hänen pitää kuoleman. (Tuleman kuolevaiseksi) Eli ei siinä ole mitään mahdollisuutta muuta tapahtua, kuin että eräänä päivänä Aatami sitten söi puusta. Ei mitään valinnan varaa.

        Hengellinen Jumalan sana, Raamattu, oli ennen luomista, Joh 1. Siellä kaikki syntiinlankeemuskertomukset. Tätä sielunmaisemaansa Jumala on sitten ollut toteuttamassa, esille tuomassa. Niin kuin ihminen on Jumalan kuva, ja ihmisen sisältä on ollut kumpuamassa vääryyttä, niin Jumalan sanasta löytyi kaikki paha mitä siellä lukee, murhat aviorikokset jne, ja sitä Jumalasta on esille tullut. Vrt. Mark 7.


        17 Ja kun hän kansasta erottuaan oli mennyt erääseen taloon, kysyivät hänen opetuslapsensa häneltä sitä vertausta. 18 Ja hän sanoi heille: "Niinkö ymmärtämättömiä tekin olette? Ettekö käsitä, ettei mikään, mikä ulkoapäin menee ihmiseen, voi häntä saastuttaa? 19 Sillä se ei mene hänen sydämeensä, vaan vatsaan, ja ulostuu." Näin hän sanoi kaikki ruuat puhtaiksi. 20 Ja hän sanoi: "Mikä ihmisestä lähtee ulos, se saastuttaa ihmisen. 21 Sillä sisästä, ihmisten sydämestä, lähtevät pahat ajatukset, haureudet, varkaudet, murhat, 22 aviorikokset, ahneus, häijyys, petollisuus, irstaus, pahansuonti, jumalanpilkka, ylpeys, mielettömyys. 23 Kaikki tämä paha lähtee sisästä ulos ja saastuttaa ihmisen."

        - Kommentti. Näin myös Jumalasta vääryys on esiin tullut, niin kuin ihminen on Jumalan kuvaksi luotu.

        Aatami olisi ihan hyvin voinut olla syömättäkin. Kukaan ei pakottanut.

        Komentti. Ihminen ei ole Jumalan vaikka ihmisellä onkin eläimistä poiketen vapaa tahto.


    • Setä.neuvoo

      Jumala valitsi ennen luomista, ketkä pelastuvat, Ef 1.
      Pelastusta ei saada teoilla, Ef 2.

      Näitä vastaan ratkaisukristilliset ynnä muut ovat halunneet tapella. Väittäen, että eikun omilla vapailla tahdoilla, omilla ratkaisuilla.

    • kui2

      Pakkohan sen oli ollut jotenkin "muuttua" kun seinien läpi pääsi, - niin vaikka sit kalaa söikin. Miten ns. tavallinen keho muka pääsee seinän läpi, selitystä!

      • kui2

        Niin ja miten tavallinen keho nousee ilmaan ja häviää sinne, vaikka eihän se tosin voi kyllä kävellä vetten päälläkään. En tiiä, enkä ymmärrä, mutta ehkä minun ei tarvitsekaan..


    • Kirjakääröt

      Joh.20:19. Biblia (1776). Kun siis sen sabbatin päivän ehtoo oli, ja ovet olivat suljetut, jossa opetuslapset kokoontuneet olivat Juudalaisten pelvon tähden, tuli Jesus ja seisoi heidän keskellänsä ja sanoi heille: rauha olkoon teille! Luuk.24:42. Biblia. Niin he panivat hänen eteensä kappaleen paistettua kalaa ja vähän kimalaisten hunajaa.

    • Setä.neuvoo

      Ensimmäinen ihminen sielullinen, maasta luotu.
      Toinen ihminen Herra taivaasta, hengellinen ihminen.
      1. Kor 15 eräiden versioiden mukaan, suomeksi tulkiten ja muistaen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mopomiitissä vakava loukkaantuminen

      IMATRAN mopomiitistä lauantai-iltana sairaalaan joutuneet kuljettajat ovat loukkaantuneet vakavasti, Kaakkois-Suomen pol
      Imatra
      248
      3599
    2. J-miehelle

      Miksi kaikki päättyi näin? Vain sinut olisin halunnut, on ikävä sua. Älä ajaudu väärille teille, olet mulle Rakas.
      Ikävä
      65
      1362
    3. Taasko on ammuskeltu kaupungilla

      Mitä,mitä,mitä??? Tämä ei vetele!
      Kokkola
      39
      1121
    4. Ihmettelen sinua... En koskaan päässyt

      Selvyyteen että minkälainen olet pohjimmiltasi, mitä haluat minusta. Nyt näyttää että olet myös tosi hyvä valehtelija. E
      Ikävä
      67
      1086
    5. Viikonlopun päätteeksi löytäisin

      paikkani sinun kainalossasi. Telkkarissa joku leffa, sarja, ehkä ihan mielenkiintoinenkin tai sitten ei enää jaksaisi ke
      Ikävä
      10
      1041
    6. Rupesin oikeasti odottamaan

      Että toteutuuko se meidän pusu ensiviikolla. Olisin niin onnellinen se merkitsisi paljon.
      Ikävä
      55
      1000
    7. Mitä muka hyvää kaivatussasi on?

      Kysymys otsikossa
      Ikävä
      42
      809
    8. Onko kaivattusi

      ressukka? Miten on?
      Ikävä
      37
      788
    9. Vuoden loppuun asti kaipaan

      Enkä katso sinä aikana muihin suuntiin. Jos tämä juttu ei etene mihinkään nykyisestä, niin unohdan sinut. En päätä ystäv
      Ikävä
      68
      775
    10. Koko maailma elää valhetta

      Lähestulkoon koko maailma elää valhetta. Tietomme on valhetta, luulomme arvailuja ja pahuus jokaisessa sydämessä, jos ei
      Uskonnot ja uskomukset
      356
      770
    Aihe