Ei mitään uutta auringon alla

Siunausta

Tätä palstaa kun vilkaisin niin tuli mieleeni, että niin se oli Paavalinkin aikana; toinen oli Paavalin puolta, toinen Apolloksen puolta jne.

Miten Paavali kommentoi tuota nahinaa. Hän sanoi, että sekä Apollos että Paavali, ovat palvelijoita sen kykynsä mukaan minkä Herra on heille antanut!

On niin hyvä tuo 1 Kor 3 luku, että kopsaanpa sen tähän kokonaan, on hyvä lukea Jumalan Sanaa:

1. Niinpä, veljet, minun ei käynyt puhuminen teille niinkuin hengellisille, vaan niinkuin lihallisille, niinkuin pienille lapsille Kristuksessa.
2. Maitoa minä juotin teille, en antanut ruokaa, sillä sitä ette silloin sietäneet, ettekä vielä nytkään siedä;
3. olettehan vielä lihallisia. Sillä kun keskuudessanne on kateutta ja riitaa, ettekö silloin ole lihallisia ja vaella ihmisten tavoin?
4. Kun toinen sanoo: "Minä olen Paavalin puolta", ja toinen: "Minä olen Apolloksen", ettekö silloin ole niinkuin ihmiset ainakin?
5. Mikä Apollos sitten on? Ja mikä Paavali on? Palvelijoita, joiden kautta te olette tulleet uskoviksi, palvelijoita sen kykynsä mukaan, minkä Herra on heille kullekin antanut.
6. Minä istutin, Apollos kasteli, mutta Jumala on antanut kasvun.
7. Niin ei siis istuttaja ole mitään, eikä kastelijakaan, vaan Jumala, joka kasvun antaa.
8. Mutta istuttaja ja kastelija ovat yhtä; kuitenkin on kumpikin saava oman palkkansa oman työnsä mukaan.
9. Sillä me olemme Jumalan työtovereita; te olette Jumalan viljelysmaa, olette Jumalan rakennus.
10. Sen Jumalan armon mukaan, joka on minulle annettu, minä olen taitavan rakentajan tavoin pannut perustuksen, ja toinen sille rakentaa, mutta katsokoon kukin, kuinka hän sille rakentaa.
11. Sillä muuta perustusta ei kukaan voi panna, kuin mikä pantu on, ja se on Jeesus Kristus.
12. Mutta jos joku rakentaa tälle perustukselle, rakensipa kullasta, hopeasta, jalokivistä, puusta, heinistä tai oljista,
13. niin kunkin teko on tuleva näkyviin; sillä sen on saattava ilmi se päivä, joka tulessa ilmestyy, ja tuli on koetteleva, minkälainen kunkin teko on.
14. Jos jonkun tekemä rakennus kestää, on hän saava palkan;
15. mutta jos jonkun tekemä palaa, joutuu hän vahinkoon; mutta hän itse on pelastuva, kuitenkin ikäänkuin tulen läpi.
16. Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?
17. Jos joku turmelee Jumalan temppelin, on Jumala turmeleva hänet; sillä Jumalan temppeli on pyhä, ja sellaisia te olette.
18. Älköön kukaan pettäkö itseään. Jos joku teidän joukossanne luulee olevansa viisas tässä maailmassa, tulkoon hän tyhmäksi, että hänestä tulisi viisas.
19. Sillä tämän maailman viisaus on hullutus Jumalan silmissä. Sillä kirjoitettu on: "Hän vangitsee viisaat heidän viekkauteensa";
20. ja vielä: "Herra tuntee viisasten ajatukset, hän tietää ne turhiksi".
21. Älköön siis kukaan kerskatko ihmisistä; sillä kaikki on teidän,
22. teidän on Paavali ja Apollos ja Keefas, teidän on maailma ja elämä ja kuolema, nykyiset ja tulevaiset, kaikki on teidän.
23. Mutta te olette Kristuksen, ja Kristus on Jumalan.

8

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aamen.

    • SamaMenoJatkuu

      juu, ei ole ihminen muuttunut, samanlaisia nahisijoita ollaan.
      Onneksi ei ole Jumalakaan muuttunut,
      sillä Hän on sama eilen, tänään ja iankaikkisesti.
      Armollinen, uskollinen ja pitkämielinen Jumala,
      joka Häneen uskovalle antaa iankaikkisen elämän.

    • salavuoteilija

      Herrasi edessä seisot tai kaadut, myöhemmin matojen ruokana maadut. Tietäs vaelsit sokeasti uskoen, nyt on ruumiisi temppeli toukkien. Siis kun elät, siitä nauti, muista kumi - vältä tauti!

    • Kirjakääröt

      Ilm.1:18. Biblia. Ja elävä, ja olin kuollut, ja katso, minä olen elävä ijankaikkisesta ijankaikkiseen, amen! Ja minulla on helvetin ja kuoleman avaimet. Kirjoitetaan: iankaikkiseen.

      • IhanMiteLystäät

        Iankaikkinen/iänkaikkinen/ikuinen -elämä


    • JeesusPavvaliApollos

      Luojan kiitos kun olen etsinyt jokinaika tätä raamatunkohtaa vaikka vuoden 1992 käännös onkin hiukan erillainen. Kiista siitä kuka kannattaa Paavalia ja kuka Apollosta oli varmasti mielenkiintoinen, vaikka kaiknien tulisi kannattaa Jeesusta.

      • POIS.SE

        voi sinua. vuoden 92 "käännös" ei ole Käännös, se on Väännös. Turha hyllyntäyte!


      • besserwisserit
        POIS.SE kirjoitti:

        voi sinua. vuoden 92 "käännös" ei ole Käännös, se on Väännös. Turha hyllyntäyte!

        Tässä taas yksi esimerkki hyödyttömistä kiistoista. Raamatusta on tehty vuosituhansien varrella lukemattomia käännöksiä eri kielille. Ja kaikista niistä käy ilmi Raamatun ydinsanoma. Luen itsekin useampaa käännöstä eri kielillä. Jotkut hellarit yrittävät valitettavasti vääntää oppia siitäkin mikä on ainoa oikea käännös. Viisaammat uskaltavat vertailla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe