päivällistä. miltäs kuulostaisi lohikeitto...
Nyt olisi korkea aika alkaa valmistamaan
12
<50
Vastaukset
- naaaammmmm
Meillä kaalikeitto porisemassa.
Kyllähän se. Perinteinen vai itämainen? Muukin kala käy.
Niin joo mulla oli maksaa porkkanaa vanhaa riisii ja punajuurta. Tulikin pinkkii riisii.
- eikalliita
Tossa laitetaan halvinta purkkihernekeittoa porisemaan hyvää ja halpaa huomenna sitten vaikka keitetyt perunat ja päälle ei tarvi kuin margariinisulaa halpaa ja täyttävää sitten tehdään kaurapuuroa halpaa terveellistä maitoa juomiseksi.
- huomataanjo
silläkin herneri purkin hinnalla ostas oikeesti jotain järkevää, eikä vetistä kuraa, mutta eihän laiska ite tajua tehä ruokaa.
- OnnellinenJackPot
Hernaripurkki maksoi kaupassa 0,99€, mutta vihjeestäsi viisastuneena ostikin sisäfilettä, röstipottuja ja maksapateeta. Yli jäi vielä 0,50€, jonka sijoitin EuroJackPottiin, minkä päävoitto rapsahti tililleni 16 Miljoonaa.
Nyt on varaa syödä purkkihernekeittoa joka päivä :) - eikalliitaostella
huomataanjo kirjoitti:
silläkin herneri purkin hinnalla ostas oikeesti jotain järkevää, eikä vetistä kuraa, mutta eihän laiska ite tajua tehä ruokaa.
Kuules hernekeitto on ravitsevaa ruokaa ja halpapurkit on niin halpoja ettei edes kannata tehdä oikeista herneistä siihen menee sähköäkin paljon enemmän ja työtunteja jätettävä muuhunkin asiaan kuin itsetehtyyn.Keitetyt perunat mitä vikaa kilo alle euron on halpaa.Niin leipänä voi käyttää ranskanleipää luultavasti halvin per kalori ja näkkileipää ruisleivässäkin rainbow viipaleet halpoja ja juustossa aina halpa edam joskus oltermanni.
- älkäänyt
työ-tunteja? Jos ei ole varaa kun hernariin, tuskinpa on töissä, jos sillä työllä ei tarkoiteta dokaamista joka suuresti on luusereiden alaa
- näinmeillätehdään
Me syötetään ministerieitä ja rikkaita vaan... itse syydytään käpysiin ja heiniin joita ollaan pakastettu pitkin kesää.
- ruisleipää.lisäksi
Hernaripurkki ei ole niin kallis, että kannattaisi aina keittää itse. On muuten sähkönkulutuksella todellakin eroa, oikea hernekeitto pitää kiehua ainakin pari tuntia vaikka liottaisi viikon. Ja siihen pitää ostaa edes vähän lihaa.
Tottakai joskus kannattaa keittää itse, ja tekee niin paljon että pakastin täyttyy.
Mutta kyllä itsekin välillä kun nopeasti pitää saada joku halpa ruoka, niin se on siinä se purkki.- nuukuuskunniaan
Minä en ilkeäisi syödä purkkihernesoppaa paitsi tietysti silloin, jos mitään muuta en pystyisi hankkimaan. Mutta te, jotka ilkeätte: ostakaa ihmeessä hernesoppapurkkeja silloin kun ne ovat hyvässä tarjouksessa ja niissä on paljon käyttöaikaa jäljellä. Ne ovat oiva lisä ruokavarastoon, jollainen jokaisella, varsinkin köyhällä, on syytä olla. Varastoon kannattaa hankkia myös kuivahernepussi ja/tai hernerouhetta. Kun keitän hernesoppaa, lisään joukkoon aina porkkanaa ja lanttua. Silloin ei lihakaan ole välttämätöntä. Mutta sianlihaa, esim. lapaa, porsaan jauhelihaa, talouskyljyksiä ja joulun jälkeen kinkkuakin, saa usein niin halvalla, että osa siitä kannattaa laittaa hernesoppaan, jos on lihansyöjä. Ruskistan lihoja aina hiukan aluksi pannulla, maku irtoaa paremmin.
- tairavintoarvoa
tolle purkki litkulle tulee kovin hinta, siinähän on vettä se 80% litrassa, mutta kuten aina tyhmiä on helppo kusettaa, kun se ei laske kokonais hintaa
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665974Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per533001- 312183
- 131807
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181740
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus121506- 481486
- 91453