vanhemmilla loisiva AS-miesvauva käy hermoille

autismi324

eli siis joudun kuuntelemaan tuttuni valittamista kun sen kohta 23v asperger lapsi ei suostu tekemään mitään, muuttamaan pois kotoa tai menemään kouluun. istuu vaan kaiket päivät pelaamassa videopelejä ja hokee "mureke omena tahna" ym outoa autismihuuruissaan ja täysin omissa maailmoissaan.

8

215

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kylonihankauheeta

      Hirvittävä kohtalo sulla. Että oikein kuuntelemaan joudut. Kyllä on varmaan raskasta...sulla.

    • säälikäy
      • voipiollakin

        Uskon tähän.
        Itselläni on Aspergeria, alunperin äitini havaitsemana.
        Nyt minä olen havainnut hänellä psykopaatin piirteitä.
        Aspergerpiirteet tulee minulle toisen vanhemman puolelta,
        mutta mielestäni psykopaattivanhempani on lietsonut aspergeriani
        aspergeroitumaan sillä että hän on psykopaattisesti kiusannut minua psykopaattisilla peleillään koko ikäni. Minkä hän on myöntänytkin. Eli olen samaan aikaan narsismin uhri.
        On tuntunut siltä, että ihmisten on vaikea uskoa, että kaikki toisistaan täysin erilaiset outoudet kasautuisivat samaan perheeseen, mutta tuo tutkimus nyt vähän viittaa siihen suuntaan mihin johtopäätökseen olen itsekin tullut.
        Tosin nämä asperger ja psykopatia eivät ole ihan suoranaisesti psykiatrisia häiriöitä. Minulla äly pelaa ja vanhempani on hyvin toimintakykyinen.


      • Kukapuuttuu

        Itse olen huomannut erityislapsien kohdalla, että heilllä on myös aina erityisvanhemmat. Terveillä vanhemmilla on terveet lapsoset ja sairailla sairaat.

        Vaikea sanoa kumpi oli ensin psyykkinen häiriö ( esim. äidillä lievänä masennus tai vaikeampana kummallakin vanhemmalla asperger, kaksisuuntainen mielialahäiriö), josta seurauksena neurologisesti sairastunut lapsi (lievänä asperger, vaikeampana autismi).

        Sairastuneen lapsen kohdalla tilanne on siksi huono, että kuntoutumismahdollisuuksia hänellä ei ole sairaiden vanhempiensa hoivissa. Vanhemmat ehkä omasta mielestään ovat tehneet kaikkensa marttyyriyteen asti, mutta kaikesta näkee, että asiat ovat niin pahasti pielessä tämän lapsen kohdalla kuin vain olla voi. Silti yleisesti uskotaan, että omat vanhemmat ovat aina sairaalle lapselle parhaat mahdolliset. Kenen etu tämä on?

        Aspergervanhempi voi toistaa rituaalinomaisesti täysin vääriä ruokailutottumuksia. Autistiselle lapselle syötetään pitkälle prosessoitua ruokaa, sokeria, lisäaineita yms. ruokaa, jolle tämä on "allerginen", mutta johon tuntee outoa himoa. Terveellistä ruokaa ei tällaisten vanhempien hoivissa voi oppia syömään ja tästäkin tulee itseään ruokkiva malli. Syöt lisäainesontaa ja sokeria -> autistinen käytös pahenee ja syöt lisää ruokaa, johon ei pitäisi koskea kepilläkään.

        Entä kun lapsi tulee ikään, jolloin itsenäistyminen olisi lapsen edun mukaista? Aspergervanhempi pitää kiinni rutiineistaan, eikä päästä lasta kotoa tuettuun asumismuotoon. Siihen hänellä on mahdollisuus vasta liian myöhään. Tiedätte kyllä milloin.


    • Laitokskohtelu
    • arvailuja

      Miksei suostu muuttamaan tai menemään kouluun? Onko hänen koulutuksensakin pelkkä peruskoulu? Jospa hänet on todettu työkyvyttömäksi?

    • votelo

      Käske sen kaverisi antamaan lapselle häätö, silleen se AS-lapsi saa kämpän nopeesti kunnalta.

    • pokke

      Enpä viitsisi tuommoista katsella... Taitaa feikata, ettei tarvitse tehdä mitään järkevää.. Kuitenkin videopelien pelaaminen onnistuu.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      432
      3105
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      107
      2492
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      368
      2306
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      158
      2025
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1847
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1277
    7. 166
      1255
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1176
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      72
      1111
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      967
    Aihe