karma eli vastapäivään

kierrekarma

Myötäpäivään eli saa pysymään jotain paikoillaankin.

8

1322

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pultti.poikki

      Mitä tapahtuu jos pyörittää vastakierretappia myötäkarmaan?

      • Anonyymi

        Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavassa elämässäsi. Valtionpäämiehet ja muut sellaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat yhden kuudesosan alamaistensa karmasta itsensä kantaakseen. Siksi kenenkään ei pitäisi kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa tulee olemaan hirvittävä.
        5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavassa elämässäsi. Valtionpäämiehet ja muut sellaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat yhden kuudesosan alamaistensa karmasta itsensä kantaakseen. Siksi kenenkään ei pitäisi kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa tulee olemaan hirvittävä.
        5

        Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavassa elämässäsi. Valtionpäämiehet ja muut sellaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat yhden kuudesosan alamaistensa karmasta itsensä kantaakseen. Siksi kenenkään ei pitäisi kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa tulee olemaan hirvittävä.

        Olen myös kuullut sitä yksi kuudesosa. Ajatella, vain saadaksen hyvän elämän, ottaa kaikkien kansalaistensa kuuudesosan karman itselleen, ja on vastuussa muiden synneistä. Elikkä noin viiden miljoonan ihmisen kuudesosan synneistään saa päälleen. Todella hirvittävä kohtalo. Kaikesta on maksettava. Se on toisiin kohdistuvan vallan hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavassa elämässäsi. Valtionpäämiehet ja muut sellaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat yhden kuudesosan alamaistensa karmasta itsensä kantaakseen. Siksi kenenkään ei pitäisi kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa tulee olemaan hirvittävä.

        Olen myös kuullut sitä yksi kuudesosa. Ajatella, vain saadaksen hyvän elämän, ottaa kaikkien kansalaistensa kuuudesosan karman itselleen, ja on vastuussa muiden synneistä. Elikkä noin viiden miljoonan ihmisen kuudesosan synneistään saa päälleen. Todella hirvittävä kohtalo. Kaikesta on maksettava. Se on toisiin kohdistuvan vallan hinta.

        Shrila Bhaktivinod Thakur

        Durlabha mānava-janma


        durlabha manava-janma labhiya samsare
        krsna na bhajinu duhkha kahiba kahare? [1]

        (1) Ihmiselämä on harvinaisin tilaisuus saavuttaa henkinen täydellisyys. Mutta minulle on jäänyt vain suru, koska minä, jolle tämä suuri mahdollisuus on annettu, menetin sen, koska en koskaan palvonut Jumalaa, Krishnaa! Voi, kenelle kertoisin tämän epäonnen tarinan?

        'samsara' 'samsara' kari' michhe gela kala
        labha na ha-ila kichhu, ghatila janjala [2]

        (2) Elämä toisensa jälkeen on kulunut tässä aineellisessa maailmassa, kaikki aikani on mennyt hukkaan (materialistisen perhe-elämän orjuudessa). En ole saanut yhtään mitään ja olen kokenut vain ongelmia ja huolia.

        kisera samsara ei chhayabaji praya
        ihate mamata kari vrtha dina yaya [3]

        (3) Millainen maailma tämä on? Se on kuin taikurin illuusio (kuin taikalyhdyn esitys, jossa silmieni edessä leikkii lukuisia varjoja ja optisia illuusioita). Koska olen itsekkäästi kiintynyt tällaiseen kangastukseen, pidän tämän maailman ohimeneviä illuusioita ”minulle” ja ”minun” kuuluvina. Näin päivä toisensa jälkeen kuluu turhaan.

        e deha patana ha'le ki rabe amara?
        keha sukha nahi dibe putra paribara [4]

        (4) Mitä minulle jää jäljelle, kun tämä ruumis kaatuu kuolleena maahan? Silloin eivät poikani eivätkä rakkaimmat läheiseni pysty antamaan minulle minkäänlaista onnea.

        gardabhera mata ami kari parisrama
        kara lagi' eta kari, na ghuchi la bhrama [5]

        (5) Teen joka päivä kovasti töitä kuin aasi, ja silti ihmettelen, kenen vuoksi yritän niin kovasti? Olen edelleen niin monien illuusioiden vallassa!

        dina yaya michha kaje, nisa nidra-vase
        nahi bhavi marana nikate achhe vase [6]

        (6) Tuhlaan jokaisen päiväni turhiin ja merkityksettömiin asioihin, ja yöni kuluvat unen vallassa. Enkä ajattele hetkeäkään koko vuorokauden aikana, että kuolema on aina läsnä.

        bhala manda khai, heri, pari, chinta-hina
        nahi bhavi, e deha chhadiba kona dina [7]

        (7) Elän huoletonta elämää: syön, ulkoilen, pukeudun haluamallani tavalla, mutta en ajattele sitä, että jonain päivänä minun on luovuttava tästä kehosta.

        deha-geha-kalatradi-chinta avirata
        jagichhe hrdaye mora buddhi kari hata [8]

        (8) Sydänparkaani piinaavat jatkuvat huolet toimeentulostani ja huolet, jotka johtuvat kehostani, kodistani, vaimostani, sukulaisistani ja julkisista velvollisuuksistani. Nämä huolet aiheuttavat minulle kärsimystä ja tuhoavat järkeni.

        haya, haya! nahi bhavi—anitya e saba
        jivana vigate kotha rahibe vaibhava? [9]

        (9) Voi, voi! Miten valitettavassa tilanteessa olenkaan! Olen uppoutunut näihin ongelmiin ajattelematta, että ne ovat lyhytaikaisia ja katoavat pian unholaan. Mitä aineelliselle omaisuudelleni tapahtuu kuolemani jälkeen?

        smasane sarira mama padiya rahibe
        vihanga-patanga taya vihara karibe [10]

        (10) Kun ruumiini heitetään polttohautausmaalla olevaan kuoppaan, se vain makaa siellä liikkumattomana. Varikset, korppikotkat, muurahaiset ja madot kerääntyvät paikalle ja herkuttelevat sillä!

        kukkura srgala saba anandita ha'ye
        mahotsava karibe amara deha la'ye [11]

        (11) Kulkukoirat ja shakaalit iloitsevat, juhlivat ja herkuttelevat ruumiillani.

        ye dehera ei gati, tara anugata
        samsara-vaibhava ara bandhu-jana yata [12]

        (12) Katsokaa, tämä on tämän aineellisen ruumiin lopullinen kohtalo! Ja hämmästyttävää on, että kaikki maalliset saavutukseni, kotini, perheeni ja ystäväni tulevat kokemaan saman kohtalon!

        ataeva maya-moha chhadi buddhimana
        nitya-tattva krsna-bhakti karuna sandhana [13]

        (13) Siksi rukoilen jokaista järkevää ihmistä: hylätkää kaikki nämä māyān luomat kangastukset ja etsikää puhdasta omistautumista Jumala Krishnalle, sillä se on ainoa ikuinen totuus!








        e4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavassa elämässäsi. Valtionpäämiehet ja muut sellaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat yhden kuudesosan alamaistensa karmasta itsensä kantaakseen. Siksi kenenkään ei pitäisi kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa tulee olemaan hirvittävä.

        Olen myös kuullut sitä yksi kuudesosa. Ajatella, vain saadaksen hyvän elämän, ottaa kaikkien kansalaistensa kuuudesosan karman itselleen, ja on vastuussa muiden synneistä. Elikkä noin viiden miljoonan ihmisen kuudesosan synneistään saa päälleen. Todella hirvittävä kohtalo. Kaikesta on maksettava. Se on toisiin kohdistuvan vallan hinta.

        Swami Avadhut | Erikoishaastattelu
        Karma -> peruutus
        Vuonna 2013 | Allahabad, Intia | Kumbh Mela
         
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Voitteko sanoa jotain erityisesti ITV USA:lle?
        Shrila Avadhut Maharaj: Tietenkin! Historia ja uskonto eivät rajoita Intiaa. Se on rajaton, koska se on ikuinen. Ja jumalat ovat olleet läsnä täällä aina.
        Tätä pyhää paikkaa, Allahabadia, joka alun perin tunnettiin nimellä Prayag, kutsutaan ”Jumalan kaupungiksi”. Keisari Akbar kutsui sitä näin. Hän oli hämmästynyt Jumalallisen läsnäolosta täällä. Sen takia valloittaessaan Intian hän antoi paikalle nimen Allahabad — ”Jumalan kaupunki”. Sitä ennen se tunnettiin nimellä Prayag — se on mainittu monissa kirjoituksissa, muun muassa ”Mahabharatassa” ja ”Ramayanassa”. Tämä todistaa jälleen kerran: Prayag on kautta historian tunnettu Jumalallisesta olemuksestaan. Siksi meillä ei ole edes oikeutta antaa sille mitään nimeä eurooppalaisesta näkökulmastamme, sillä mitä pari tuhatta vuotta on Intialle?
        ITV USA:n kirjeenvaihtaja: Kyllä.
        Shrila Avadhut Maharaj: Tämän tapahtuman aikana ihmiset kaikkialta maailmasta ja erityisesti kaikkialta Intiasta tulevat tänne suorittaakseen rituaalisen kylvyn ja puhdistautumisen. Tämän perinteen kannattajat uskovat, että rituaalikylpyjen avulla voi paitsi puhdistautua myös päästä eroon kaikesta karmasta, toisin sanoen ihmisen tekojen seurauksista tässä syyn ja seurauksen maailmassa — ikimuistoisista ajoista lähtien.
        Mutta pyhät, sadhut, tulevat tänne puhdistaakseen läsnäolollaan nämä pyhät joet — Gangesin ja Yamunan — jotka keräävät karmaa. Uskotaan, että joillakin pyhillä on tämä voima — puhdistaa pyhät joet.
        On hyvin vähän pyhiä ihmisiä, jotka palvovat Jumalaa tällä tasolla. Pyhissä kirjoituksissa sanotaan: sa mahātmā sudurlabhaḥ — ”itsensä oivaltanut sielu on hyvin harvinainen”. Kaikki riippuu tietoisuudesta. Jos joku on täysin tietoinen itsestään nykyhetkessä, [tietoinen] Jumalallisesta, korkeimmasta Absoluutista — tällaisella henkilöllä on riittävästi voimaa puhdistaa ympäristöään. Se on ymmärrettävää ja loogista — henkilö, jolla on puhdas tietoisuus, voi puhdistaa kaiken ympärillään.




        oiuy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavassa elämässäsi. Valtionpäämiehet ja muut sellaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat yhden kuudesosan alamaistensa karmasta itsensä kantaakseen. Siksi kenenkään ei pitäisi kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa tulee olemaan hirvittävä.

        Olen myös kuullut sitä yksi kuudesosa. Ajatella, vain saadaksen hyvän elämän, ottaa kaikkien kansalaistensa kuuudesosan karman itselleen, ja on vastuussa muiden synneistä. Elikkä noin viiden miljoonan ihmisen kuudesosan synneistään saa päälleen. Todella hirvittävä kohtalo. Kaikesta on maksettava. Se on toisiin kohdistuvan vallan hinta.

        Jos esimerkiksi joku on tappanut sata koe-eläintä, hänen pitää syntyä sata kertaa koe-eläimeksi ja tunnettava samaa kipua kuin tappamansa eläimet.


        65


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos aiheutat kärsimystä muille eläville olennoille, koet samaa kärsimystä seuraavassa elämässäsi. Valtionpäämiehet ja muut sellaiset henkilöt, kuten presidentti jne. ottavat yhden kuudesosan alamaistensa karmasta itsensä kantaakseen. Siksi kenenkään ei pitäisi kadehtia maan hallitsijoita, sillä heidän tulevaisuutensa tulee olemaan hirvittävä.

        Olen myös kuullut sitä yksi kuudesosa. Ajatella, vain saadaksen hyvän elämän, ottaa kaikkien kansalaistensa kuuudesosan karman itselleen, ja on vastuussa muiden synneistä. Elikkä noin viiden miljoonan ihmisen kuudesosan synneistään saa päälleen. Todella hirvittävä kohtalo. Kaikesta on maksettava. Se on toisiin kohdistuvan vallan hinta.

        eläinten tappaminen, myös karmasta
        lyhytelokuva
        https://www.youtube.com/watch?v=c1DcFmUrxUQ



        iuou


      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1691
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1361
    3. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1317
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1315
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      10
      1313
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1264
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1173
    Aihe