Martinkadun ja Uudenmaankadun risteykseen ollaan asentamassa liikennevaloja, voi hyvät hyssykät sentään. 50m päässä Uudenmaankadulla on suojatievalot. On siinä autoilijat ihmeissään kun saa pysähdellä joka 50m päästä. Ja eihän tuo risteys ole ollenkaan sellainen, mikä vaatisi valoja. Klo 16 aikaan voi hetken olla ruuhkaa, mutta tarviiko siihen aikaan juuri siitä mennä.
Mielenkiinnolla odotan, mikä rysä Uudenmaankadun alkupään viemäriremontin ja katujen uusimisen jälkeen syntyy, yritetäänkö kadunkavennuksen maailmanennätystä.
Turhia liikennevaloja
16
63
Vastaukset
- kuu...kesään
Näihin risteyksiin Uudenmaankadulla riittäisi vallan hyvin muutamat kääntymiskieltokyltit. Niillä saataisiin halvalla sujuvuutta.
- Kansan_kiusaksi
Onneksi ne nykyiset jalankulkuvalot poistetaan, mutta ruuhkia tulee kuitenkin. Surullisen kuuluisa liikennesuunnittelu haluaa pikkukaupunkiin suuren kaupungin ruuhkat, kun ovat Helsingin reissulla sellaisia nähneet. Heidän päämääränsä on kiusata ihmisiä liikenteessä, eikä heidän esimiehensä puutu asiaan lainkaan.
- kyllä.se.siitä
Niin, kun Hyvinkäällä suurin ongelma liikennevalojen kanssa on, että ei osata lähteä liikkeelle eikä pysähtyä.
- säännöthaltuun
Kunhan vaan noudattaa nopeusrajoituksia, niin ei tule ongelmia.
- Liikenneinssi
Martinkadun/Uudenmaankadun risteys on arvottu. Talvisillan liittymä yhdystielle oli parempi, mutta se hävisi arvonnassa.
- Länsi-itäsuuntatuskaista
Aivan samaa mieltä. Mitenkähän saataisiin äänemme kuuluviin asioista päättäviin?
Varmaan vilkkaampia risteyksiä olisi tarjolla, Muckinkatu-Erkylänkatu? tai sittenkin älkää tulko pilamaan Munckinkatuakin. - hitaathoksottimet
Hyvinkäällä saadaan iso ruuhka jo kuudella autolla aikaan. Joskus miettinyt mitä se autoilijoilta vaatii ?
Luultavasti niissä kuudessa on pari tullut "kaupunkiin" käymään jostain Nukarin pottupelloilta, sieltä jo viimeisiä kymmeniään viettävä maajussi on kyllä ruuhkan tae.
Ei tähän muutakaan selitystä keksi.- autokoulu.eliniäksi
No on siis selvää kehitystä tapahtunut, kun aina ennen on ruuhka saatu aikaan jo kahdella autolla. Miten on; onko ajotaitoiset Hyvinkääläiset sitten menneet vaihdossa sinne Nukarin pottupelloilla, kun ajamisen taito on aina ollut Hyvinkäällä kateissa? Joka tapauksessa tämmöstä tää on ollut täällä aina...
- JaskaSuorapuheinen
autokoulu.eliniäksi kirjoitti:
No on siis selvää kehitystä tapahtunut, kun aina ennen on ruuhka saatu aikaan jo kahdella autolla. Miten on; onko ajotaitoiset Hyvinkääläiset sitten menneet vaihdossa sinne Nukarin pottupelloilla, kun ajamisen taito on aina ollut Hyvinkäällä kateissa? Joka tapauksessa tämmöstä tää on ollut täällä aina...
Hyvinkäällä pystyt järjestämään yhden auton ruuhkan useissa liikennevaloissa. Sulle palaa punaiset, eikä ketään muuta näy missään. Siinähän jökötät punaisissa ja ohjelmointi valojen keskuksessa kiertää niiiiiin hitaaaaasti. Vilkuille ei valoja kuulemma voi laittaa hiljaisenpanakaan aikana. Miksi tähän kaupunkiin on haalittu Suomen heikoin liikennesuunnittelu? Tästä aiheen kysymyksistä ei koskaan kukaan vastuuhenkilö kaupungin tekniseltä puolelta ota kantaa tai pistä veronmaksajien kiusaajia kuriin. Itseänsä kyllä osaavat kehua joissakin juhlatilaisuuksissa "samppakaljalasi" kädessä ja tekohymy kasvoilla.
- autoilevamyös
JaskaSuorapuheinen kirjoitti:
Hyvinkäällä pystyt järjestämään yhden auton ruuhkan useissa liikennevaloissa. Sulle palaa punaiset, eikä ketään muuta näy missään. Siinähän jökötät punaisissa ja ohjelmointi valojen keskuksessa kiertää niiiiiin hitaaaaasti. Vilkuille ei valoja kuulemma voi laittaa hiljaisenpanakaan aikana. Miksi tähän kaupunkiin on haalittu Suomen heikoin liikennesuunnittelu? Tästä aiheen kysymyksistä ei koskaan kukaan vastuuhenkilö kaupungin tekniseltä puolelta ota kantaa tai pistä veronmaksajien kiusaajia kuriin. Itseänsä kyllä osaavat kehua joissakin juhlatilaisuuksissa "samppakaljalasi" kädessä ja tekohymy kasvoilla.
Hyvä esimerkki on Kalevankadun ja Läntisen Yhdystien risteys. Usein aamulla 5.30 olen tuossa risteyksessä ja punaiset palavat, vaikka ketään muuta ei näy mailla halmeilla. Kauppalankadun ja Urakankadun valot toimivat jo selvästi paremmin.
- sama.rike
autoilevamyös kirjoitti:
Hyvä esimerkki on Kalevankadun ja Läntisen Yhdystien risteys. Usein aamulla 5.30 olen tuossa risteyksessä ja punaiset palavat, vaikka ketään muuta ei näy mailla halmeilla. Kauppalankadun ja Urakankadun valot toimivat jo selvästi paremmin.
Miksei voi mennä päin punasta. Hyvinhän sitä mennään muutenkin valoista piittaamatta jononkin perässä.
- autoilevamyös
Jonon perästä en ole ikinä mennyt päin punaista. Muuten kyllä ed.mainitussa risteyksessä, jos ketään ei mistään tule.
- Jäsenkirjasuunnittelu
JaskaSuorapuheinen kirjoitti:
Hyvinkäällä pystyt järjestämään yhden auton ruuhkan useissa liikennevaloissa. Sulle palaa punaiset, eikä ketään muuta näy missään. Siinähän jökötät punaisissa ja ohjelmointi valojen keskuksessa kiertää niiiiiin hitaaaaasti. Vilkuille ei valoja kuulemma voi laittaa hiljaisenpanakaan aikana. Miksi tähän kaupunkiin on haalittu Suomen heikoin liikennesuunnittelu? Tästä aiheen kysymyksistä ei koskaan kukaan vastuuhenkilö kaupungin tekniseltä puolelta ota kantaa tai pistä veronmaksajien kiusaajia kuriin. Itseänsä kyllä osaavat kehua joissakin juhlatilaisuuksissa "samppakaljalasi" kädessä ja tekohymy kasvoilla.
Kaupungille töihin tarvitaan ja on aina tarvittu puolueen jäsenkirja. Valinnat virkoihin ja toimiin tapahtuu jyvitettyinä puolueiden suuruusjärjestyksen mukaan sulle-mulle periaatteella. Nyt Kokoomus ottaa päältä ja esim. Vihreät saavat "jämät". Liikennesuunnittelu lienee niitä jämiä toteutuksista päätellen. Jos tieto on väärä niin vastuussa oleva henkilö kaupungilta voi vanhan käytännön tiedon oikaista.
- Tuppukyläläinen
Hyvinkään liikennesuunnittelijat ovat saaneet työpaikkansa kiintiöpaikkoina, kuten jo joku mainitsikin. Taitoa tai älyä ei tarvita. Toki muutkin ovat huomanneet, että liikenne pelaa silloin paremmin, kun liikennevalot eivät ole päällä. Yksi asia ottaa päähän erityisesti: Kun tulen läntistä yhdystietä keskustaan ja käännyn Kalevankadulle Kirjavalle tolpalle päin, joudun odottelemaan, vaikka kaista on vapaana. Syynä on tietenkin se, että siinä pala punainen valo. Vapaalle kaistalle kääntyvälle ie ole ollut varaa laittaa omaa nuolivaloa. Kysyin kerran poliisimieheltä, mitä mieltä hän on asiasta. Hän sanoi, että ei siitä saa kääntyä, vaikka kaistalle ei ole tulossa mistään päin muita. Minä intin että suoraan ajavillehan se punavalo on, kääntyville kaista on vapaana. Poliisimies sanoi olevansa vain poliisimies, ei liikennesuunnittelija.
- Saasteeton
Paljon vaan valoja ni saadaan pääkaduille lisää autoja seisomaan punaisiin ja saastuttamaan tyhjäkäynnillä. Näyttää olevan pysähdyksissä sammuvat autot vielä melko harvassa....autokanta vanhaa. Keskimääräinen liikennekäytössä olevan auton ikä suomessa 2014 oli 11,4 vuotta.
- Parannusehdotus
Hallitus kehoittaa myös kuntia vähentämään turhaa sääntelyä ja turhia virkabyrokraatteja. Olisi aika poistaa turha liikennesuunnittelu ja ulkoistaa tarvittaessa suunnittelu kohdekohtaisesti ammattitaitoiselle suunnittelutoimistolle.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu
Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)956806Haistoin ensin tuoksusi
Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu292686- 332263
- 831952
- 121681
Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?
Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais61487- 91377
Kyllä poisto toimii
Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa141351"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..
"Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla81294- 141243