vinkkejä?
5- vuotiaan lv ruunan ruokinta ratsukoulutuksen alkaessa
5
815
Vastaukset
- ewendael
itse aloitin ruunani ruokinnan kauralla ja melassilla, mutta totesin siinä olevan liikaa energiaa... vähensin kauraa ja melassia, sekä lisäsin ohran mukaan. Nyt heppani saa siis kauraa yht. 1,5l, ohraa 0,5 l ja melassia (turvonneena) n.0.5 l sekä lisäksi porkkanoita ja muita lisäaineita... heinää se saa vajaan paalin paivässä. Tarkemmin 3 siivua aamulla, päivällä ja illalla. :) Mutta pitää muistaa, että ruikinta tulee mitoittaa hevosen kunnon ja käytön mukaan! Omalla pollellani mennään aika reippaita lenkkejä n.5 kertaa viikossa ja pari vapaa päivää...
Toivottavasti sait edes jotain apua! :)- oina
luulisin että tällä on hyvä lähteä. tosin vain suuntaa hakevasti, herra kun on ollu jouten jonkin aikaa =) muokkaan toki rv;n hevosen tarpeiden mukaan.
- Pallokala
Ohrahan tunnetusti lisää massaa.
- oina
Pallokala kirjoitti:
Ohrahan tunnetusti lisää massaa.
en oo kyllä kokeillu, mitä määriä annetaan?
- Mozart
..kokeilemassa rehulaskuria osoitteessa www.hevos.net ja siellä rehulaskuri.Sillä saa aika tarkasti suunniteltua hevosen ruokinnan painon ja kulutuksen mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 225071
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku, mutta lisää toimenpiteitä tarvitaan.
Oulaisten vaalit ovat hyvä alku. Puolueväristä riippumatta hallituksen rikollisuutta torjuvat toimenpiteet tehoavat ja r23463Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍1361300- 1011292
Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121210- 931094
Kyläyhdistyksen tuho, kiitos sääntöukon
Hyrynsalmen kyläyhdistyksen yleinen keskustelutilaisuus ja ylimääräinen kokous alkoi hyvin. Siellähän keskusteltiin oike17903viekää miehet naiset kunnon treffeille
Ja käyttäytykää hyvin. Niin tehdään vaikutus. Miehen kuuluu tarjota naiselle.168845En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.61773- 36757