Käräjäoikeuden käsittely.

wwxxyy

Minu vaadittiin maksamaan valvontamaksu. Ilmoitin etten ole kuljettaja. Parkkifirma ilmoitti pitävänsä maksuvaatimusta aihellisena ja ilmoitti se odottaa madollista käräjäoikeuden käsittelyä. Käsittely kyllä sopii minulle, kun minulla on todisteet siitä, etten ole auton kuljettaja ko tilanteessa.

Kun olen nyt riitauttanut maksun, niin kiinnostaisi tietää, missä ajassa maksun vaatijan pitää prosessi aloittaa. Mitä laki sanoo. Kait sille on joku aikaraja laissa.

12

211

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Parkcon

      Miksi sinulla sellaiset todisteet pitäisi olla? Se on parkkikonnien asia todistella asiat. Päinvastoin, vaikka olisit ihan selkeä syyllinenkin, niin korkeinarpajaisosasto totesti tässä taannoin parkkipaikkakolhun tiimoilta, että itseään ei tarvitse kriminalisoida. Siinä oli tosin kyseessä poistuminen vahinkopaikalta, mutta ei sinunkaan silloin tarvitse tunnustaa yhtikäs mitään kysyttäessä oikeudessa. Toisaalta parkkikonnilla on paljon voitelurahaa käytettäväksi, joten voi hyvin olla että häviät arpajaisjärjestelmässä ihan vaan siksi.

      Saatavan vanhenemisaika on 3 vuotta.

      • wwxxyy

        Tiedän, että parkkifirmalla on näyttövelvollisuus. Minulla sattuu vain olemaan omatkin todisteet, joten menisin mielellään katsomaan sirkusta. Miten minä häviän, jos en todellakaan ole ollut kuski ja kun minulla on omat todisteet. Eihän nimi otteessa tee kenestäkää kuljettajaa saati maksajaa.

        Siis kolme vuotta, ja tarvitseeko silloin vaatijan reklamoida jossain vaiheessa.


    • MeilläEiMakseta

      Avainsana: "mahdollista".

      Parkkifirma ei tule tekemään yhtään mitään asian eteen. Siellä on kädet pystyssä kuten on 98% vastaavista tapauksista.

    • eimeilläkään

      tyhmät maksaa.

    • katsastussetä

      Hei.

      Sinun ei tarvitse tehdä enää mitään, koska et ollut sopimuskumppani, ja olet sen myös näille huijareille ilmoittanut. Talleta ilmoituksesi rosvofirmalle, jossa kiistit olevasi kuljettaja mahdollisia heidän jatkotoimiansa vastaan.

      Mahdolliset perintätoimiston kirjeetkin voit heittää roskiin. Perintätoimistot eivät lain mukaan saa periä riidanalaista saatavaa. (tämän takia on alkuperäinen reklamaatio syytä säilyttää ja on ehkä syytä ilmoittaa perintätoimistolle, että alkuperäinen saatava on riitautettu, sekä tehdä ilmoitus valvovalle viranomaiselle perintätoimiston lainvastaisesta käytännöstä).

      Näitä pysäköintihuijareiden rahankeruukirjeitä ei pidä missään tapauksessa maksaa, eikä varsinkaan siinä tapauksessa, jos et ollut kuljettaja. Asiassa on kuitenkin toimittava aktiivisesti ja oikein sanakääntein yksityisen pysäköinninvalvonnan oikeudellisen epäselvyyden johdosta.

    • samakuinäsken

      Unohdin mainita äsken, että vaikka huijaripysäköintifirmat uhkaavat koko ajan ulostotolla, niin tällaiset yksityiset pysäköintisakot eivät ole ulosottokelpoisia ilman oikeuden päätöstä.

      Ja koska et ollut kuljettaja, voitat oikeudessa varmasti, joten parkkipetet eivät voi sinua oikeuteen haastaa.

    • olette.voittaja

      Erityisesti kannattaa muistaa että kaikki posti joka tulee kotikuntasi käräjäoikeudesta kannattaa heittää avaamatta roskiin. Siinä voi vain voittaa..

      • Trolli_stop

        Eikös sun pitänyt olla laputtamassa? Töihisi siitä!


      • Tuo-mari

        Käräjäoikeuden kirjeet kannattaa toki huomioida, mutta niitä ei taida olla aivan heti tähän aiheeseen liittyen tulossa, jos on kiistänyt olevansa kuljettaja?


    • jhgihpoijp

      Erityisesti kannattaa muistaa että kaikki posti joka tulee kotikuntasi käräjäoikeudesta kannattaa heittää avaamatta roskiin. Siinä voi vain voittaa.. Oikeuteen ei tarvitse mennä, kun saat haasyeen, jätä vain menemättä viisas päätös.

      • Nimenomaan! näin saat pelattua itsellsi aikaa!

        Antaa poliisin/haastemihen etsiä sut käsiin että saa kuittauksen haasteeseen, lisäkuluja tästä ei voi tulla


      • Anonyymi

        ai että tein tyhmästi ku käskin kaverin koiraa kuittaamaan sen käräjäoikeuden haasteen vastaanotetuks. nyt mun piti sit vastata kaverin koiran puolesta, että "en ollu kuski"


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1305
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1217
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1155
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1070
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      57
      877
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      75
      751
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      682
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      681
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      669
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe