Jokapaikkaa sattuu,ei pysty nukkuu - sairas/hullu?

mimmuvaan

Olen kirjoittanut jo aiemmin tänne seuraavaa:

Olen sairastanut vuosia, ensin kilpparin liikatoimintaa, sitten sydämen sähköhäiriötä ja kun niistä päästiin alkoi rytmihäiriöt ja ylävartalon jumit. Kaikki tuo mukanaa kamalan kuolemanpelon, myönnän, että mulla käy aina mielessä että nyt mä kuolen kun kipu / joku uusi oire ilmenee. Eli osittain varmasti henkistä tämä kipuilu.

Koko yläkroppa on niin kipeä, että menin yksityiselle magneettiin keväällä. Siellä nyt ei sitten mitään kasvaimeen viittaavaa ollut joten epäilen, että mulla on huono kunto laukaissut psyykeongelman joka nyt jotenkin purkautuu voimakkaana kipuiluna...

Ei lääkärit enää ota tosissaan ja mulla alkaa motivaatio kaikkeen loppua :/
Olen käynyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat hoitokeinot läpi.

Viime aikoina on kipua ollut ihan jatkuvsti (lääkkeet ei auta) ja sellaista polttavaa tunnetta selässä ja rintakehässä. Jos menen nukkumaan, herään vartin nukkumisen jälkeen puristavaan epämiellyttävään oloon ja leposyke nousee (ei kuitenkaan hyperventilointia, mutta en vaan saa nukuttua... unettomuus tietty vaikuttaa niin paljon kaikkeen muuhun, että jos saisi vaan nukuttua pari yötä alkaisi elämä näyttää ja tuntua paremmalle...) Olen ollut monta kertaa sairaalassa mutta mitän ei löydy. Mietin onko tosiaan niin, että olen eri paloista kasatt, eli kaikki osat on ehjiä, mutta eivät vaan toimi yhteen ollenkaan.

Nytkin istun ja odotan aamua. Päänahkaa pistelee, selkä ja rinta palaa ja koskee, sormet ppuutuvat ja väsyttää ihan hirveästi!!

Kovasti kaipaisin kokemuksia kivun kanssa elämisestä - olen jo niin loppu tämän tilanteen kanssa etten tiedä kuka enää voisi auttaa :/

12

238

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • erererewww

Olen käynyt kaikki mahdolliset ja mahdottomat hoitokeinot läpi.
      teeppä siinä varttuessa listaa missä olet käynyt minä aloitan niin on helppo jatkaa
      1 lääkärissä'
      2 terveydenhoitajalla
      3 terveyskeskuksen fyssarilla

• 1. Lääkärissä: On ultrattu sydän 3 kertaa, otettu magneettikuva (rangassa ei näy mitään virheasentoja tms), ultra sisäelimistä, verikokeita vino pino (CRP on ollut kohollaan 2 vuotta - n. 13), hengenahdistusta on testattu astmana (spirometria), on kokeiltu läkkeitä niin lihasrelaksantteja kuin henkeä avaavia. On myös kuvattu niska ja pää huimauksen takia, mutta kaikki on ollut normaalia.
      2. Fyssarin kanssa olemme tehneet jumppaa (venyttävä / vahvistava), jota olen orjallisesti seurannut jo kohta 2 vuotta useamman kerran päivässä. Selkää myös käsiteltiin ja aina niinä öinä ei tarvi nukkua kun pumppu vetää ihan omaaa rytmiä.
      3. Olen myös kokeillut ihan varmuuden vuoksi Osteopaatin, Naprapaatin, Kiropraktikon, hermoratahierojan, Kalevalaisen jäsenkorjaajan, Homeopaatin, akupuntion, moksauksen, gua cha -hoidon... ainakin... haluaisin vaan olla kivuton, mutta kun mitään ei löydy, ei mitään voida hoitaa...

2012 mulla oli Basedowin tauti, jonka jälkeen syädmess SVT taipumus, joka poistettiin katetriablaatiolla 2014 syksyllä, onneksi ne kohtaukset saatiin kuriin, ne vasta olikin pelottavia!!

Nyt uutena kipuiluna on nyt vajaan viikon ollut päivittäin "kohtauksia", joissa alkaa polttavasti sattumaan vasemmalle rinann alle, ylävatsaan. Kipu on sen verran vahvaa, että joudun keskeyttämään mitä olen tekemässä. Välillä tuntuu, että venyttäminen makuuasennossa auttaa, mutta useimmiten täytyy odotella se 5-10min että helpottaa. Todella häiritsevä vaiva :(

Jos tulee mieleen jotain mitä voisin vielä kokeilla niin otan kyllä todella mielelläni ideoita vastaan - on tässä tähän selän / kivun hoitamiseen menny jo pieni omaisuus, mutta on se sen arvoista...

• kyynicco

Olispa itsellänikin rahaa ja varaa käydä eri lekureilla ja tutkimuksissa huh huh ei köyhä pääse vaikka kipuja on ,,,taivas rajana

• Tiedän tunteen - olen ravannut ja käyttänyt välillä kaiken mitä on siihen, että saisin olla taas terve -kuitenkin minulla on urheilutausta ja mitään sen parempaa tunnetta en tiedä kun itsensä loppuun urheileminen, joka nyt on jouduttu lopettamaan - ainakin toistaiseksi ;(

• tuntojalämpö

Tämäkin kannattaa kokeilla.

Aloita avantouinti. Älä mene avantoon yksin.

Ensimmäisellä kerralla voit vain kastautua, mutta opettele olemaan avannossa vähintään puoli minuuttia.

Ajatukseni on se, että avantouinti antaa elimistöllesi todellisen tuntemuksen kylmästä. Kun nouset avannosta pintaverenkiertosi on herkkä ja iho kihelmöi ja punoittaa hetken. Avantouinti myös laskee verenpainetta.

Avantouinnissa käytetään pipoa, mutta lisäksi jalkaan voi laittaa sukat tai avantotossut ja käsiin voi laittaa tumput tai neopreenihansikkaat.

Kokeile useampi kerta. Itselläni noin neljännen kerran jälkeen alkoi tulla se hyvä tunne, jota avantouimarit kehuvat.

Ennen avantoon menoa kannattaa kävellä esim. 20 minuuttia, jotta lihakset lämpiävät. Jos avannon jälkeen tuntuu hytinää, niin pue lisää vaatetta tai juo lämmintä teetä. Hytinää voi tulla ensimmäisillä kerroilla, mutta myöhempinä vuosina vain silloin harvoin, kun olet tulossa kipeäksi.

Ehkä avanto illalla antaa sinulle hyvät unet.

• Kuulostaa kokeilemisen arvoiselle - olen vaan kauhean herkkä kylmälle, mutta pitää nyt vaan tsempata ja yrittää päästä sinne asti - sitten kun siihen tottuu niin se on varmasti jo helpompaa! :)

• gugkkkgkgjkgjjkgj

no nii kerroppa kokmuksesi avannosta vai tulitko kuntoon, kun eitäällä kuulumitään

• Aina välillä on hyviä päiviä kun mietin, joko tämä painajainen loppuu, mutta sitten tulee romahdus niinkuin tänään... Ihan normaali päivä , selkä vähän kipeä (ollu jo kauan, mutta pari viikkoa vasta todella kovaa pistävää kipua ajoittain)... Söin, aloin palelemaan ja menin hetkeksi peiton alle ja torkahdin. Kun heräsin niin pumppu hakkasi 130, lisälyöntejä todella paljon, koko selkä ihan kuin tulessa ja rintakehä myös kipeä. Yritä siinä nyt sitten olla joutumatta paniikkiin... Kun tietäisi mitä tämä on ja miten tämän estää olisi niin paljon helpompaa olla, epätietoisuus ja epäilykset syövät ihmistä :/
      Avantoa varten olen jo treenannut ja karissut itseäni - paikkakunnalla on porukka, joka harrastaa, ajattelin lähteä heidän mukaansa niin osaavat neuvoa oikein! Eli ei vielä varsinaista kokemusta, mutta olen valmis tekemään mitä vaan kunhan saan elämäni takaisin!!

• OmaSelviytymisTarina

Minulla oli monenlaista oireilua, kaikki huonon unen syytä.
      Nykyään oireet menneet ohi, kun käytän nukkuessa melatoniinia (lääkäriltä reseptillä debot 2mg), mulla oli siis lonkan nivelrikkoa, psoriaattista ihottumaa jaloissa ja käsissä, turvotusta nivelissä, sormien nivelissä, mielenterveyden järkkymistä (huonosti nukutut yöt), siihen pelkotiloja ja vainoharhaa ja yliherkkyyttä. Ja Naps, parani psoriaasis 2-3kk käytön alettua, että suosittelen pyytään melatoniinit yö lääkkeeks, suosittelen. Lisäksi aloin sauvakävelemään. Selkäni ollut kipeä monta vuotta, haitannut joka paikassa työssä yms. Sauvakävely kuntoutti selän ja ylipainokin on haihtunut.

• Allekirjoitan tuon huonon nukkumisen!! Pitääkin pyytää lääkäriltä resepti ja kokeilla - nyt olen sairauslomalla loppu vuoden kun romahdan työterveydessä ... Joskus ei vaan meinaa jaksaa!!! SUURKIITOS kaikille vinkeistä, näitä kun lukee tuntuu, että toivoa vielä on!!!

• qqererwrwer

oliko paljon painoa päällä
      miten tulee liikutttua

• Painoa on paljon kertynyt, kun sairastuin >Basedowiin, sain 3kk 25kg lisäpainoa jota olen yrittänyt pudoitella ruokavaliolla ja liikunnalla... sitten kun sydän rupes vetämään väärää rytmiä aina kun liikuin, jouduin rajoittamaan sitäkin... päähän siinä hajoaa kun on koko elämänsä urheillut ja sitten ei vaan pysty :(

Nyt sain sairastuneisiin ihmisiin erikoistuneelta pt:ltä ohjelman, jossa käytetään nyt alkuun omaa painoa ja tehdään muutamaa harjoitusta päivässä, päälle kävelyä hitaalla sykkeellä alkuun... sormet ristiin, että sydän pysyy rytmissään ja pääsisin taas liikkumaan kunnolla!!

Nyt on taas selkä ihan jumissa... tuntuu niin kireälle, että on kun kuminauha, josta on hävinny jousto :/ Kylkiä pistää niin, ettei edes voi yskiä ja henki salpautuu välillä niin, että menee jo paniikin puolelle... mutku... mä oon niin moneen kertaan tarkastettu eikä mitään koskaan löydy :( Lisäksi tuntuu sellainen hassu epämielyttävä tunne vasemmassa rinnassa, ihan ku sydämessä olisi joku mato tms joka siellä möyrii/ kaivelee... ei se barsinaisesti satu hirveesti, mutta tuntuu tosi epämielyttävälle... ilmeisesti joku lihasperäinen juttu taas... HUOH!! Kyllä sitä terveyttä osaa arvostaa kun se kerran menettää...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      378
      16175
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      264
      6251
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      3688
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      197
      2777
    5. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      14
      2332
    6. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      137
      2229
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      110
      1660
    8. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      48
      1459
    9. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1216
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1214
    Aihe