Signaalitiedustelu löysi terrorisoluja Euroopasta, 50 ISIS-jihadistia pidätettiin
Verkkouutiset - 3 tuntia 57 min sitten
Britannian kuunteluasemat tunnistivat useita aktiivisia terroristisoluja Espanjassa ja Saksassa.
Euroopassa ja Pohjois-Afrikassa on otettu kiinni 50 Isis-terroristiksi epäiltyä henkilöä viimeisen kolmen kuukauden aikana, kertoo The Mirror.
Epäiltyjen jäljille päästiin Britannian signaalitiedustelusta vastaavan GCHQ-turvallisuuspalvelun Gibraltarilla ja Kyproksella sijaitsevien salakuunteluasemien avulla.
Poliisi pidätti viime viikolla viisi epäiltyä Espanjassa, Belgiassa ja Saksassa.
Eurooppalaiset turvallisuuspalvelut ottivat kiinni yhteensä 50 epäiltyä seitsemässä Länsi-Euroopan maassa. Epäiltyjä otettiin kiinni myös Pohjois-Afrikassa.
Espanjan sisäministerin tiedotusvastaavan mukaan kiinniotetut muodostivat ”täydellisesti organisoidun rakenteen” toimien Isisin käskyjen mukaan.
Tiedotusvastaavan mukaan epäillyt pyrkivät yllyttämään terrorismiin ja rekrytoimaan radikalisoituneita henkilöitä.
Britannian turvallisuus- ja tiedustelupalvelut varoittivat aikaisemmin tänä vuonna, että Isis saattaa iskeä Ranskaan, Espanjaan ja Italiaan.
Tunisialaissyntyinen Mohamed Lahouaiej-Bouhlel tappoi viime heinäkuussa 86 ihmistä Nizzassa kuorma-autollaan.
Signaalitiedustelu löysi terrorisoluja Euroopasta
tulossasuomeen
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 712963
- 462564
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322225- 792138
- 951956
- 321702
- 121536
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171487Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?271302Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil191195