Olen kirjaa kirjoittamassa

kirjailijako

Tässä siitä pieni pätkä. Mielipiteitä?

Olen kai pikkaisen hassu. Outo ja erilainen, joku sanoi, mutta kuulemma hyvällä tavalla. Se oli eräs naisihminen joka noin sanoi. Kävin hänen kanssaan joskus kiinalaisessa syömässä, ja sen jälkeen ajelimme Kalloon. Niille lukijoille jotka eivät Poria paremmin tunne kerrottakoon, että Kallo on tuollainen merenrantapaikka Porissa. Kallossa sitten kerroin tuolle naiselle erään vitsinkin. Vitsi oli jotakuinkin seuraavanlainen: kun aikoinaan asuin Tampereella ja seurustelin erään naisihmisen kanssa niin hänen yksi poikansa oli ammatiltaan perämies, ja pojan tarkoituksena oli myöhemmin valmistua kapteeniksi. Erään kerran sitten yhdellä reissulla tämä perämies oli ollut pikkaisen huppelissa ja kapteeni teki siinä merkinnän lokikirjaan. Perämies kovasti aneli, että eikö kapteeni mitenkään olisi voinut jättää sitä merkitsemättä. Asia ei näyttäisi hyvältä. Kapteeni oli kuitenkin tiukka mies ja merkintä lokiin tehtiin. Erään kerran sitten perämies oli kapteenia tuuramassa kun laiva oli juuri saapunut satamaan. Matkan päätteeksi perämies täytti lokikirjaa ja teki siihen sitten mm. seuraavanlaisen kirjauksen: kapteeni oli tänään selvinpäin. Että sellainen vitsi?

Mutta nyt otsikon aiheeseen. Odotan siis voittoa. Odotan voittavani kohtuullisen suuren summan rahaa. Tosin onhan se monesta seikasta kiinni, ja minusta tuntuu, että miten ikinä käykään niin Somalla on osuutensa asiaan. Voitan nimittäin jossain rahapelissä, mutta missä, ja paljonko? Paljonko on paljon. Millainen summa on suuri? Odotan myös toisenlaista voittoa. Asiassa joka on hallinto-oikeudessa vireillä. En nyt siitä enempää kerro mutta kohtuullisen suuresta(?) summasta siinäkin puhutaan. Minulle kun jo tuhat euroa on suuri summa. Mikä sinulle on suuri summa? Olen joskus aikoinaan, kauan kauan sitten, voittanut veikkauksessa päävoiton. Ei siitä nyt enempää.

Verottajanhan jo voitinkin. Alunperin sain veronpalautusta tänä vuonna maksettavaksi 240 euroa. Hain tuohon verotuspäätökseen muutosta ja muutama päivä sitten sainkin verottajalta positiivista postia. Nyt saan veronpalautusta 591 euroa. Kannatti hakea muutosta. Veronpalautus yli kaksinkertaistui. Naapurini kanssa kun asiasta puhuin niin tulin todenneeksi, että niin se yleensä on, että kun ihminen jostain rahaa saa niin ei hän kauheasti tarkistele onko summa oikein. Naapurini siihen totesi, että nuo verojututkin ovat sen verran monimutkaisia, että ei monikaan niitä osaa sen paremmin tarkastaa. Ovat vaan tyytyväisiä jos eivät joudu maksamaan, ja pätee myös häneen. Pakko myöntää, että noin se on monessa asiassa. Kokemuksesta tiedän sanoa satavarmaksi näin satakuntalaisena, ja toimeentulotukiasioihin erikoistuneena asiamiehenä, että monelta suomalaiselta köyhältä jää vuosittain saamatta satoja euroja toimeentulotukea. Eikä se johdu että henkilö tai perhe ei tukea hakisi vaan jostain muusta syystä. Syitä tässä nyt tarkemmin selittämättä. Minulla on aina ollut sellainen periaate, että kun oikeudessa asiamiehenä toimin niin köyhältä asiakkaalta en veloita mitään. Saan korvaukseni sitä kautta entä vastapuoli maksaa oikeudenkäyntikulut, jos maksaa.

1

87

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kotikirjailija

      Jos aloituksessa oleva teksti on tarkoitus kirjaski, kaipaisi huomattavasti selkeýttämistä. esin juttu kapteenista ja perämiehestä on pitkä, eikä sillä ole yhteyttä alempana olevan voiton odotuksiin, ellei sitten jatkossa tai näytettä edeltävästä pätkässä käy syytä kertoa just tuo perämies- juttu. Samoin viimeisen kappaleen jaarittelu on hankalasti hahmotettavaa.
      Kirjailijaksi voi toki ryhtyä, meitä on paljon jotka yrittävät ja harvat onnistuat, siteän kirjoittamisen ja saman tekstin kymmenen kertaan uusiksi ottamisen jälkeen, mutta kirjailijat ovat sitkeää lajia, he kirjoittavat ja kirjoittavat, ja lähettävät kustantamoihin, saavat hylkyjä, korjaavat tekstiään ja taas kustantamoon ja hylky, ja uusiksi kirjoittaminen, kunnes lopulta, onnistaa. Ehkä yksi sadasta yrittäjästä saa vuodessa esikoisensa julki

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8336
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe