Sateenkaariväelle opetusta suvaitsevaisuudesta

Eräs homoaktivistien suuresti suosima sana on "suvaitsevaisuus". Sana kuullosta hyvin jalolta ja humaaniselta. Siksi sillä onkin helppo johdattaa ihmisiä harhaan. Kyseessä onkin homoaktivistien ovela ansa. Kun he puhuvat suvaitsevaisuudesta, he tarkoittavat sillä erilaisten pahuuksien, epämoraalisten sukupuolisuhteiden ja vääristyneiden elämäntapojen ja perhemallien suvaitsemista ja laillistamista. Jos joku ei hyväksy heidän vääriä elämäntapojaan, hän saa kuulla olevansa "suvaitsematon".

Näyttää siltä, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että kaikkia asioita ei tarvitse hyväksyä eikä suvaita.

Jumala sanoo Ilmestyskirjassa Tyatiran seurakunnalle: "Mutta se minulla on sinua vastaan, että sinä suvaitset tuota naista, Iisebeliä, joka sanoo itseään profeetaksi ja opettaa ja eksyttää minun palvelijoitani harjoittamaan haureutta ja syömään epäjumalille uhrattua." (Ilm.2:20)

9

63

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heeheeeeeeeeeeeee

      Ketään ei mark kiinnosta mitä sinä tai palvomasi mielikuvitusjumala suvaitsee tai ei suvaitse. Hyvin olet saanut kuuppasi sekaisin näillä kamelikuskien saduilla :)

    • kunhan_vastaan

      Todellista suvaitsevaisuutta Wikipedista poimittua: »meidän maailmamme kulttuureiden, ilmaisutapojemme ja inhimillisten elämänmuotojen rikkaan moninaisuuden kunnioittamista, hyväksymistä ja arvostamista. - - - Ihmisoikeuksien kunnioittamisen periaatteen mukaisesti suvaitsevaisuuden osoittaminen ei merkitse yhteiskunnallisen epäoikeudenmukaisuuden sietämistä eikä omasta vakaumuksesta luopumista eikä sen heikentämistä. Se merkitsee, että ihminen saa vapaasti pitää kiinni vakaumuksestaan ja hyväksyy sen, että toiset pitävät kiinni omastaan. Se merkitsee sen tosiasian hyväksymistä, että ihmisillä, jotka ovat luonnostaan erilaisia ulkomuotonsa, asemansa, puhetapansa, käyttäytymismuotojensa ja arvojensa puolesta, on oikeus elää rauhassa ja olla sellaisia kuin ovat. Se merkitsee myös, ettei kukaan saa väkisin tyrkyttää näkemyksiään toisille. »
      ( UNESCOn yleiskokouksen 16.11.1995 hyväksymä Julistus suvaitsevaisuuden periaatteista)

    • a----a

      Oikeastaan Jaakobia ja muita vastaavia lahkolaismuinaismuistoja käy vähän sääliksi. Onhan se varmaankin melko masentavaa huomata ettei maailma välitä hevonhelevettiä mustavalkoisesta ja ahdasmieliskatkerasta paasaamisestaan.

      • kylällä_kuultua

        Olipas a...a:lta varsinainen suvaitsevaisuuden pläjäys.


      • a-----a
        kylällä_kuultua kirjoitti:

        Olipas a...a:lta varsinainen suvaitsevaisuuden pläjäys.

        Olen hyvin suvaitsematon fundamentalistista idiotismia kohtaan.


    • Oudoksuva

      "Näyttää siltä, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät ymmärrä, että kaikkia asioita ei tarvitse hyväksyä eikä suvaita."

      Tarvitseeko mielestäsi ihmisten suvaita sinun mielipidettäsi?

    • >Jos joku ei hyväksy heidän vääriä elämäntapojaan, hän saa kuulla olevansa "suvaitsematon".

      Tuo olisi kyllä kovin laimeasti sanottu. Paljon rumemminkin voisi laukoa toisten yksityisimpiin asioihin puuttumisesta. Esimerkiksi "persreikä" olisi kuvaava sana.

    • suvaitseva-

      Monissa yhteyksissä suvaitsevaisuus tarkoittaa suvaitsemattomuutta ja suvaitsevat ovat suvaitsemattomia

    • 1500.krt.katsottu.video

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe