Vanha puhelin alkaa olla aika huonossa kunnossa ja varaa ei ole ostaa uutta. Olen ajatellut luopua siitä kokonaan, koska tarvetta puhelimelle ei muutenkaan juuri ole ja liittymästäkin on kuluja.
Kelan ja työvoimatoimiston kanssa voi varmaankin sopia vierailuajat vanhaan tapaan paikan päälläkin? Yhteen aikaan työvoimatoimistosta vielä soiteltiin, mutta nyt on kyllä varmaan vuosi edellisestä yhteydenotosta. Postista tulee välillä kirjeitä tukipäätöksistä sun muista, joten uskoisin pärjääväni ilman puhelintakin.
Tarvitseeko ihmisellä olla puhelin?
35
464
Vastaukset
- kyllä1puhelinta2tarvii
eikö oo varaa ostaa halvinta tavallista kännykkää ja siihen prepaid liittymää niin ei ole mitään kuluja??? kyllä puhelimelle voi tulla äkillistä tarvetta vaikka soittaa hätäkeskukseen jos tulee jokin hätä vaikka jos ei muuta tarvetta ole sille. on se hyvä olla varalla tiedä mihin sitä joskus sitä tarvitsee.... itsekkin tarvii aina soitella asiakaspalveluihin ja sopia kaikkia sopimuksia, varata lääkärin aikoja ja vaikka mitä kaikkea käyttöä löytyy puhelimelle aina aika ajoin tarvii kännykkää....
- kännykäs
Hätätilanteen esim. ambulanssi, palokunta ym. takia on hyvä olla puhelin. Halvan puhelimen voinee ostaa muutamalla eurolla käytettynä ja siihen pre-paid liittymä. Mullakin lojuu muutama käytetty toimintakykyinen känny lootan pohjalla ja tyrkyttänyt niitä olen tuttaville vaan ei kukaan tunnu tarvitsevan.
- 5-14
Jossain korven keskellä puhelimesta voi olla hädän keskellä jotain iloa. Tyypillisellä kaupungissa asuvalla kerrostaloasukkaalla ei ole tuota ongelmaa. Voi mennä pihalle huutamaan apua tai paukuttaa naapurin ovea.
- kännykäs
5-14 kirjoitti:
Jossain korven keskellä puhelimesta voi olla hädän keskellä jotain iloa. Tyypillisellä kaupungissa asuvalla kerrostaloasukkaalla ei ole tuota ongelmaa. Voi mennä pihalle huutamaan apua tai paukuttaa naapurin ovea.
Nykyään ei naapurit korvaansa lopsauta jos paukutat heidän ovea. Kaikenlaisia häiriköitä liikkeellä niin eihän kukaan edes uskalla avata ovea.
- säästäliittymässä
Hätänumeroon soittaminen onnistuu ilman liittymääkin
- Pitkäaikatyötön
säästäliittymässä kirjoitti:
Hätänumeroon soittaminen onnistuu ilman liittymääkin
Juuri niin. Ilman puhelinta ei kannata olla, mutta liittymän tarpeellisuuden voi kyseenalaistaa.
- Anonyymi
112 voi soittaa ilman liittymää.
..vanha hyvä känny ja pree paid..känny äänettömäksi das gut ja tuntemattomiin numeroihin ei vastata..myy vaa kauppiaat paskaa vaa joo mulle.. ei oo varaaaaa
- tyhmääollavastaamatta
Just joo, että tuntemattomiin numeroihin ei muka kannata vastata! Omat ja kaverin kokemukset ihan toista. Kaverille soitettiin kodinkoneliikkeestä, että onko huomannut mainoksena jaetun arvontanumeron. Oli nimittäin niin, että valtakunnallisessa kodinkoneliikkeen arvonnassa oli voittonumero osunut juuri tietylle postinumeroalueelle ja se nyt sattui olemaan kaverin asuinalue. Tuo kodinkoneliikkeen myyjä oli lähtenyt soittelemaan noiden arvontanumeroiden perään, kun oli siinä tällä myyjälläkin provikat pelissä.
Roskiin oli jo menossa kaverilla tuo mainos, jossa se arvontanumero oli ja sillä voitti keittiöön kaikki kodinkoneet. Joten kaveri sai kaikki koneet keittiöönsä, useamman tuhannen arvoinen juttu vastata tuntemattomaan numeroon!
Minulle itselleni sattui, että eräästä valtionyhtiöstä soitettiin myös tuntemattomasta numerosta. Ja hyvä olikin, että vastasin, sillä sain aivan uskomattoman diilin heidän kanssaan. Jos en olisi vastannut, olisi se diili mennyt ohitse ja jollekin toiselle.
Joten puhelinmyyjille voi vastata, kun on ensin kuunnellut heidän asiansa, että ei kiitos. Niin yksinkertaista se on! - töitä.kelallekin
tyhmääollavastaamatta kirjoitti:
Just joo, että tuntemattomiin numeroihin ei muka kannata vastata! Omat ja kaverin kokemukset ihan toista. Kaverille soitettiin kodinkoneliikkeestä, että onko huomannut mainoksena jaetun arvontanumeron. Oli nimittäin niin, että valtakunnallisessa kodinkoneliikkeen arvonnassa oli voittonumero osunut juuri tietylle postinumeroalueelle ja se nyt sattui olemaan kaverin asuinalue. Tuo kodinkoneliikkeen myyjä oli lähtenyt soittelemaan noiden arvontanumeroiden perään, kun oli siinä tällä myyjälläkin provikat pelissä.
Roskiin oli jo menossa kaverilla tuo mainos, jossa se arvontanumero oli ja sillä voitti keittiöön kaikki kodinkoneet. Joten kaveri sai kaikki koneet keittiöönsä, useamman tuhannen arvoinen juttu vastata tuntemattomaan numeroon!
Minulle itselleni sattui, että eräästä valtionyhtiöstä soitettiin myös tuntemattomasta numerosta. Ja hyvä olikin, että vastasin, sillä sain aivan uskomattoman diilin heidän kanssaan. Jos en olisi vastannut, olisi se diili mennyt ohitse ja jollekin toiselle.
Joten puhelinmyyjille voi vastata, kun on ensin kuunnellut heidän asiansa, että ei kiitos. Niin yksinkertaista se on!Minulle riittää että on lottovoitto syntyä Suomeen. Muita voittoja en enää kaipaa, vaan haluan aktiivisesti olla mukana hyödyntämässä isolla rahalla tehtyä tukijärjestelmää.
- tyhmääollavastaamatta
töitä.kelallekin kirjoitti:
Minulle riittää että on lottovoitto syntyä Suomeen. Muita voittoja en enää kaipaa, vaan haluan aktiivisesti olla mukana hyödyntämässä isolla rahalla tehtyä tukijärjestelmää.
Kyllä minulle kelpaa muutkin voitot, joten jatkan puheluihin vastailemista.
Kummasti täällä vain valitetaan noilla Kelan rahoilla... - Anonyymi
tyhmääollavastaamatta kirjoitti:
Joten puhelinmyyjille voi vastata, kun on ensin kuunnellut heidän asiansa, että ei kiitos. Niin yksinkertaista se on!Ennemmin saat eurojaskasta 120 millin päävoiton, kun osuu tuollainen. Tosin eurojaskan päävoitotkin on alkaneet mennä jostain kumman syystä Saksaan. Oletteko kiinnittänyt tähän huomiota?
- vainhölmöilmanpuh
No, trollihan tää aloitus taas oli... Halvin peruspuhelin kaupassa alle 15€ ja siihen "ville vallaton" liittymä, niin ei tule perusmaksuja, eli koko helahoito n. 20€. Jos otat jonkun kotiluuri liittymän, on siitä kustannuksia n. 10€/3kk, ei ole sekään kallista.
Ja toisekseen, puhelimia on saatavilla ihan ilmaiseksi erilaisista tarjouksista, joten niitä on kertynyt useimmille kaappeihin ja laatikoiden pohjille. Meilläkin lienee kaapissa puolen kymmentä käyttämätöntä puhelinta, kun ne ei tunnu kelpaavan kenellekään. Joten kyselepä tuttaviltasi, saatat saada uuden käyttämättömän kännykän ihan ilmaiseksi joltain. - daergbb
Puhelimia saa eurolla niitä on ihmisillä vaivaksi asti, voin lahjoittaa sinulle puhelimen minulla on niitä 42.
- hfsahsakhfal
Kyllä sanoisin että pitää olla puhelin muttei sen tarvi olla näintä huonoja älykännyköitä.
Itella on vanha näppäin nokia, ja toimii tosi hyvin enkä aio vaihtaa. Puhelimessa ei tarvi olla muuta kun soittomahdollisuus ja tekstari. Muuta ei.
Netti on läppärissä sitä en halua puhelimeeni.
En ole koskaan innokas mihinkään uusiin laitteisiin vain sen takia että niissä on jotian toimintoja, ei niitä tarvi. - itellä.halpispuhelin
Samaa mieltä kuin nämä kaikki muutkin, eli halpa perusluuri ja prepaid, kyllä jonkunlainen puhelin on hyvä olla kuitenkin vaikka asuisi kaupungissakin.
Kokeile olla ilman pari kuukautta, olla että huomaat, tarviiko.Onhan se joo hyvä olla. Mutta mullakin äänettömänä..eipä sillä että porukka hirveesti soittelis. J akiitos siitä. Mut joo..onahn se hyvä olla.
- beethooven
Toihan on hyvä idis lähden jonnekin pikku kylään pohjanmaalle ja heitän sitä ennen kännykällä vesilintua?
Muuten hyvä heittää känny jorpakkoon mut älä ihmeessä lahtaa sitä vesilintua. Varsinkaan jos siitä ei meinaa tehä sorsarullaa jota sööin bordöössä vuonna yks ja kaks.. taista olla vuosi 2001??
- GorillaKingKong
Sattaa olla metsästysrikos jos heittää kännykällä vesilintua, heitä jotain isompaa eläintä kuten sutta tai karhua niin silloin se tuskin rikos on. Huono puoli tuossa on se että se susi tai karhu suuttuu ja käy kimppuusi, se on varsin epäterveellistä.
Lättyyn kaikille puhelimille ja prepaid-liittymille sekä vesilinnuille, susille ja karhuille.
- skypetteliä
Hommaa pelkän mokkulan ja datayhteyden. Skypellä voi soitella lankapuhelimiinkin.
- Anonyymi
Skypellä ei voi soittaa hätäpuheluita, se pitää muistaa.
- Anonyymi
Mulla olisi antaa kolme toimivaa puhelinta. Pre-paid-liitymässä on minimaalisesti kuluja.
- Anonyymi
Puhelimia saa ihan ilmaiseksi, jos vain huolii, ei ole ongelma köyhällä. Prepaid kortit ei paljoa maksa, niin ei laskut jää maksamatta. Minulla on ilmaiseksi saatu senioripuhelin (joku lehtitalo sen antoi minulle ystävän lahjana) ja siihen prepaid kortti, lataan tuolle kortille puheaikaa vuodessa 10€ ja saan yleensä muutaman euron puheaikaa vielä kaupan päälle. Olen aina tavoitettavissa ja joskus soitan tuolla puhelimella kavereille.
- Anonyymi
Miksi tarvitaan puhelinta laskujen maksuun? Minulla on peruspuhelin ja prepaid (jonka numero on vain vaimoni tiedossa)
ja maksaisin laskut koneella jos ne ei menisi jo suoralaskutuksella.
Ihmiset on niin avuttomia nykyään ettei pärjää edes ilman puhelinta.
- Anonyymi
Missä maksat laskut.
- Anonyymi
Ei niitä tartte maksaa. Vouti hoitaa tämän puolen suoraan "tuloista". Voi olla möllöttää, onhan nuoret/nuoret aikuiset ja vähän vanhemmatkin tottuneet siihen, että muut hoitaa.
- Anonyymi
Kirjastossa voi hoitaa maksut kirjaston tietokoneella, ei tarvitse välttis omaa. Peruspuhelin vaan millä soittelee ja on tavoitettavissa.
No, minulla on kotona mokkulassa (sain kaverilta ilmaiseksi vanhan mokkulan) halpa nettiliittymä, se pelittää kotona wifillä, saa 14 laitetta samaan. Meillä vanha tietokone, yhden mainostoimiston vanha, saatiin ilmaiseksi, hieman kaveri laittoi siihen lisää kapasiteettia. Pari ilmaiseksi saatua tablettia, ne pelittää tuolla mokkulan wifillä.
Kirjastossa käyn välillä, jos jotain vaativampia hommia pitää tehdä, siellä voi tehdä ilmaiseksi monenlaista ja tutkijan huoneen voi varata ilmaiseksi, jos pitää tehdä enempi jotain tutkimuksia tai töitä.
- Anonyymi
Olen huomannut,että kukaan ei kysele aidosti kuulumisia,vaan ottavat yhteyttä vain,kun tarvitsevat rahaa tai palveluksia. Siksi olen päättänyt jättää puhelinliittymän pois.
- Anonyymi
Hyvä huomio. Ikävä tosiasia, mutta niin totta.
Itselläkin on tällainen "ystävä", jolla on toki itsellä rahaa kuin roskaa, minulla sitä ei ole, ei siis rahaa ruinaa. Aina silloin tällöin soitin, kyselläkseni ihan vain kuulumisia miten menee, aina kiire johonkin seli seli ja jos oli aikaa puhua, niin se oli pelkkää omakehua, auton vaihtoa, mennään sinne tänne, rahaa on...ja mikä hauskinta, kun soitin, niin ensimmäiseksi sanoi "just ajattelin sua et tarttis soittaa". No uskokoon ken tahtoo.
Enpä ole soitellut kuukausiin enkä ajatellut soittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä huomio. Ikävä tosiasia, mutta niin totta.
Itselläkin on tällainen "ystävä", jolla on toki itsellä rahaa kuin roskaa, minulla sitä ei ole, ei siis rahaa ruinaa. Aina silloin tällöin soitin, kyselläkseni ihan vain kuulumisia miten menee, aina kiire johonkin seli seli ja jos oli aikaa puhua, niin se oli pelkkää omakehua, auton vaihtoa, mennään sinne tänne, rahaa on...ja mikä hauskinta, kun soitin, niin ensimmäiseksi sanoi "just ajattelin sua et tarttis soittaa". No uskokoon ken tahtoo.
Enpä ole soitellut kuukausiin enkä ajatellut soittaa.Sitten on niitä toisenlaisia ihmisiä . Vaikka niitä jotka haluaisi matkustaa.
Multakin kyseltiin syksyllä Lapin reissusta että
"Jos maksat matkan, sapuskat ja majoituksen, niin hän voi lähteä mukaan"
Kenellä tavallisella ihmisellä on varaa maksaa tuollaisia kustannuksia ?
Osaa kyllä heittää tuollaisen reissun yksinkin ja nykyisillä polttonestekuluilla
olenkin siirtynyt lomailemaan Pohjois-Karjalaan , missä on hyvät maisemat.
Pitäköön pohjoisessa ruskansa ja tunkkinsa.
- Anonyymi
Kyllä tämä älypuhelin on nykyään tosi hyvä kapine, että olisimpa laittanut jo silloin kun lapselle laitettiin, mutta kun sitä ei silloin tiennyt sen ihanuudesta, että ajatteli pärjäävänsä tavallisella parin kympin luurilla.
Tällä on paljon helpompi surffailla kuin läppärillä tai pöytäkoneella, että niillä on hankala sohvalla maaten nettiä käyttää, vaan älypuhelimella se onnistuu tosi hyvin. On minulla vielä tuo tavallinen puhelin prepaid liittymällä varapuhelimena, kun se ei maksa kuin n. kympin vuodessa päivittää se vuodeksi toimimaan, mutta eipä sitä ole enää paljon käytellyt, että voi olla, että laitan sen joskus poiskin, mutta vielä olen sitä pitänyt toiminnassa.- Anonyymi
No ei millään puhelimella surffailusta tule kyllä oikeasti mitään
- Anonyymi
Peruspuhelimia saa 10€.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665944Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per522994- 312183
- 131797
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181730
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus121506- 481486
- 91453