Osto/myyntiliike myymälän perustaminen?kokemuksia?

Firmapystyy

Perustin 3 vuotta sitten käytetyn tavaran ostoon ja myyntiin olevan yrityksen,käytännössä oon myynyt tavaraa suoraan omalta pieneltä varastoltani. Tavaroista oon ilmoitellut netin kauppapaikoilla ja omilla kotisivuillani.



Tämä lähti alkuun harrastuksesta ja on harrastus vieläkin koska näin pienellä varastolla ja n.s tavaran kierrolla ei elä kun hommaa teki n.s lisähommana omana hupina ni Toki töitä teen iha eri alalla muualla vielä ainakin.

Mut nälkä kasvaa syödessä ja nyt kova hlu perustaa oma myymälä.

Yrityksen perusjutut on hallussa koska kirjanpidon oon tehny tähän asti itse mut tokiha sit tarvian kirjanpitäjän ku homma lähtee kovasti kasvamaan.

Paljon oon netistä myymälän suhteen tietoa etsinyt mutta mitä kaikkea pitää huomioon ottaa kun myymälään perustaa?

Tokihan ainakin:Vuokrat,sähkö,vesi,kassakone,hälyt,isommat mainokset.
Ja kun päätoimisesti tekee ni sit tulee eläkemaksu yel maksu,sitä ei ole nyt tarvinnut maksaa kun liikevaihto =alle 5000e.

Isompia määriä tavaraa myyntiin kannattaa alkaa reräämään jo etukäteen että on kaikki valmiina kun liikkeen avaa.

Kun yksin toimin en voi liikettä pitää auki 7 päivänä viikossa kun välillä olen asiakkaiten luona tavaraa hakemassa. Mut ajattelin alkuun liike oisi auki 5 päivänä viikossa.

Kaikki vinkit on tervetulleita.
Kiva jos saisi vinkkejä ammattilaisilta jotka pyörittää osto ja myyntiliikettä.
Kiitos.

4

2292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • z6x6c6v6b

      Itsellä on kokemusta tuollaisesta, tosi silloin ei vielä ollut nettiä, joka tietysti olisi saattanut tasata myyntiä niinä hiljaisina aikoina, kun ketään ei käynyt liikkeessä. Ongelma tuossa on, että tavaran pitäisi todella kiertää ja uusiutua. Jos samat kamat on koko ajan liikkeessä, tulee vastaan asiakaskato.
      Tavaran hakukaan ei ole ilmaista. Meillä meni aika paljon polttoainekuluihin, kun suuhattiin tavaraa etsimässä/hakemassa. Joskus tuntui, että kuluja oli tosiaan huomattavasti enemmän kuin tuloja. Käytetystä tavarastakin pitää maksaa alv, kun tarpeeksi myy. Itselle ei palkkaa jäänyt kaikkien maksujen jälkeen.
      Aloittaessa kaikkein ongelmallisinta oli löytää sopiva liikehuoneisto ja sehän se sitten veikin rahaa. Kolmen kuukauden takuuvuokra ensin ja sitten aloitusvuokra, ennenkuin oli päässyt myymään ensimmäistäkään tavaraa.
      Kannattaa kyllä harkita perusteellisesti ennen aloitusta. Se ei riitä, että sinulla on iso aloitusvarasto, sen pitää uudistua jatkuvasti. Ihmiset myös tinkivät alituiseen tuollaisessa paikassa, jossa tavarat ovat myyjän omia.

    • xycyvybyby

      Lisäys edelliseen:
      Osto- ja myyntiliike ei pysty kilpailemaan kirpparihinnoilla, koska kirpparipöydän pitäjälle kaikki on silkkaa tuloa pöytävuokran ja mahdollisten pienten kuljetuskustannusten lisäksi. Sinä sen sijaan joudut maksamaan kiinteät maksut koko ajan.
      Olisiko sinullakin mahdollisuus pitää esim. useita kirpparipöytiä ja vielä sen lisäksi nettimyyntiä?

    • Kauppavarasto

      Kyllä monenlaista on käynyt mielessä että saan toimia tässä kiinnostavassa työssä :)

      Miettinyt myös isompaa varastoa ja kirppispöytiä niinkuin sanoit.

      Myymälästä on totta mitä laskelmia oon tehny myymälässä on oltava vaihtuvuus suuri että lyö leiville ja että on kannattavaa.

      Myymälässä on riskit suurempia kuin nettikaupassa.

      Toimitilat sekin on totta helpommim löytyy vuokrattavia varastoja kuin mieleisiä liikehuoneistoja.

      Mut kannattaa funtsata tarkkaan ennen kuin laajentaa toimintaa.
      Ja kiitos hyvistä vinkeistä.

    • Kovaala

      Nykypäivänä osto ja myyntiliikkeitä on vähän,mistä kertoo kilpailu varmasti kovaa.
      Kun katsoo esim. Reslisointi keskuksia,ni harvoin niillä on omaa myymälää.
      Kyllä varmaa fiksuinta isot varastot ja kirpputori pöytiä ni sen ohella voi tehdä muutaki työtä ni ei ole niin isoa taloudellista riskiä.

      Tai pitäs laajentaa kerralla enemmän esim. Autojen myyntii tai autojen/pienkone korjaamoo ja siinä ohessa pitäisi osto ja myyntiliikettä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11041
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3093
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      213
      2945
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2157
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1918
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1739
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1736
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      50
      1630
    9. 85
      1628
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1627
    Aihe