Eläimet ja rakkaus

Katselin dokumentin Eläimet ja rakkaus 1, ja mieleen juolahti, että kreatonistien inho apinan kaltaista esi-isää kohtaan voisi johtua vaikka siitä, miten kiusallisesti ihmisapinat muistuttavat ihmistä niin hyvässä kuin pahassa. JC:llä saattaa olla hyvinkin pelko persiessä, että entäpä jos simpanssi edustaakin ihmisbaramiinin rappeutuneinta alalajia, vielä alhaisempaa kuin hänen tunnetusti väheksymänsä mustaihoiset.

Ja inhoa sen kuin lisää se melko äskettäin tehty havainto, että bonobo- eli kongonsimpanssilaumaa johtaa naaras, ja että bonobot harrastavat harvinaisen runsaasti avointa ja julkista seksiä solmimatta edes avioliittoa.

Eikä tilannetta varmastikaan helpota sekään, että homo- ja lesbosuhteita on havaittu esiintyvän sadoilla eläinlajeilla, niin nisäkkäillä kuin linnuillakin. (Johtuneeko tämäkin siitä, että Eeva ihan silkkaa tietämättömyyttään otti ja puraisi eteläntedelmää?)

Dokkari on nähtävissä vielä neljä päivää Yle Areenassa.

http://areena.yle.fi/1-2507778

10

55

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • " Katselin dokumentin Eläimet ja rakkaus 1, ja mieleen juolahti, että kreatonistien inho apinan kaltaista esi-isää kohtaan voisi johtua vaikka siitä, miten kiusallisesti ihmisapinat muistuttavat ihmistä niin hyvässä kuin pahassa."
      En ota kantaa itse dokkariin, joka oli mielenkiintoinen, mutta takerrun tuohon tuntemukseen 'inho'. Se saattaa olla iso ohjaava tekijä siinä, että ihminen on esimerkiksi kreationisti. Inholla pelataan, kun luodaan mielikuvaa "meistä" ja "muista" ja tuo inho suojelee ryhmää ulkopuoliselta "uhalta".

      • Niinpä. Miten usein tämänkin palstan kretut puhuvat esimerkiksi "teidän tieteestänne".


      • ihmislajinmotto

        "Me ollaan me, tapetaan nuo"


    • Fiksu_Kreationisti1

      "Katselin dokumentin Eläimet ja rakkaus 1, ja mieleen juolahti, että kreatonistien inho apinan kaltaista esi-isää kohtaan voisi johtua vaikka siitä, miten kiusallisesti ihmisapinat muistuttavat ihmistä niin hyvässä kuin pahassa."

      Päinvastoin. Minun mielestäni vuoristogorillat ovat hienoja eläimiä, jota pitäisi suojella ennemmin kuin mm esim. väkivaltaisia leijonia, ja olen tästä muistaakseni aikaisemminkin kantani ilmaissut. Rauhallisia otuksia, joita pitäisi olla enempi, ja joilta ihminen voisi oppia.

      Simpanssit sen sijaan sais hävittää, samaten kuin sudetkin. Väkivaltaisia kuin ovat. Tällaisille lajeille ei mielestäni maailmassa pitäisi olla sijaa.

      • aggressiivinenapinalaji

        Ihmiset saisi myös hävittää, väkivaltainen laji kun on.


      • Viksumpi.Kreationisti

        Voisitko tarkentaa, mistä leijonan alalajista puhut?


      • ihan.naurattaa.hehe

        "Simpanssit sen sijaan sais hävittää, samaten kuin sudetkin. Väkivaltaisia kuin ovat."

        Vähemmän väkivaltaisia nuo ovat kuin esimerkiksi USA:n ja Lähi-idän kreationistit. Hassua että kreationisti syyttää eläimiä väkivaltaisiksi, mutta Punahilkka on edelleen kretuille aktuellimpi ja luultavasti todempikin kuin vaikkapa L. David Mechin tutkimukset.


    • Kaikille.luoduille

      Afrikan simpanssit pitää evankelioida niin tapainturmelus loppuu. Lähtisköhän Puolimatkan Tapsa lähetystyöhön?

      • joh.3.16

        Kertokaa simpanssille Jeesuksesta.


      • Säästäkää simpanssit siltä saasteelta, puolimatka sais kertoa ilosanomaansa lähimmälle männylle...


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      298
      6569
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      147
      5020
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      330
      2172
    4. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1573
    5. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      8
      1512
    6. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      186
      1215
    7. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      181
      1138
    8. Olen ollut ikävä, tiedän

      ja myönnän sitten ettei johdu mistään vahvuudesta, vaan siitä, että olen ollut aika loukkaantunut. Voit kerätä siitä pi
      Ikävä
      77
      949
    9. Olet seksikäs nainen

      Olet seksikäs nainen
      Ikävä
      47
      867
    10. 46
      823
    Aihe