Kansakunnan moraalin degeneroituminen ja itsekunnioituksen katoaminen. Puhumattakaan demokratian halventamisesta.
Urho Kekkosen perintö.
11
59
Vastaukset
- glx
Urho Kekkosen ajasta on jo yli 35 vuotta, tuskin se enää kehenkään millään lailla vaikuttaa. Jotkut vanhemmat tosin muistelevat, että kyllä se kaikki oli paremmin Kekkosen aikana. No moni asia olikin se on totta. Mutta olisi ollut ilman Kekkostakin, tai sitten ei.
- pannwitz
Niih mikä olisi ollut. Tuskin siinä paskaisessa pirtissä jossa synnyit olisi ollut edes siävessaa ilman Urkin varastamia maataloustukis.
Minä kyllä luulen että "Noottikriisi" 1961 jätti osan kansan alitajuntaan pitkäaikaisen arven. Osa tästä varmasti purkautui Koiviston valinnassa 1982.
Jos 1962 presidentinvaalissa ei ollut mitään hämärää niin miksi Kekkonen ei kertonut sitä julkisesti.- Oikeistosossulle
OikeistoSosDem kirjoitti:
Minä kyllä luulen että "Noottikriisi" 1961 jätti osan kansan alitajuntaan pitkäaikaisen arven. Osa tästä varmasti purkautui Koiviston valinnassa 1982.
Jos 1962 presidentinvaalissa ei ollut mitään hämärää niin miksi Kekkonen ei kertonut sitä julkisesti.Minä en luule, minä tiedän ettei kansan alitajunnassa, eikä missään muussakaan tajunnassa, ole arpia noottikriisistä, se oli ja on edelleen kansalle yks paskan hailee mitä silloin puuhailtiin jonkin nootin ympärillä. Porukka kävi töissä ja hoiti hommiaan, nämä nootit oli näitä kylmän sodan porinoita joista kukaan muu kuin aktiivipoliitikot ei piitaanneet tuon taivaallista.
Sinäkin ressukka kirjoittelet tuosta asiasta vaikka et ollut edes syntynyt silloin . Mitä sinäkään siitä ymmärrät? Et mitään
- kasakkat
50-luvulla Pohojanmaa, Savo, Karjala, Lappi, Kymenlaakso, Varsinais-Suomi ja Häme muistuttivat elintasoltaan Afrikkaa, 1981 kaikk6en noiden alueiden elintaso vastasi suunnilleen Ruotsin vauraimpia seutuja jonne muutti köyhiä kaupunkilaisia. Kekkonenhan järjesti sisäsiittoisille somerolaisillekin niin sanottua apulantatukea.
Somerolaisista Unto Monosen ura lähti vauhtiin 1950-luvun lopulla heti Kekkosen valinnan jälkeen. M.A. Nummisesta tuli kansan suosikki 1960-luvulla ja Rauli Badding Somerjoesta 1970-luvulla. Karita Mattila tutustui oopperalauluun Somerolla Urho Kekkosen presidenttivuosina. Hyvin menestyi myös siellä syntynyt muotoilija Kaija Aarikka. Apulantatuki houkutteli Somerolle kulttuuriväkeä myös muualta, esimerkiksi kirjailija Katri Utrion.
- notisesti
Pystyyn_kuollut kirjoitti:
Somerolaisista Unto Monosen ura lähti vauhtiin 1950-luvun lopulla heti Kekkosen valinnan jälkeen. M.A. Nummisesta tuli kansan suosikki 1960-luvulla ja Rauli Badding Somerjoesta 1970-luvulla. Karita Mattila tutustui oopperalauluun Somerolla Urho Kekkosen presidenttivuosina. Hyvin menestyi myös siellä syntynyt muotoilija Kaija Aarikka. Apulantatuki houkutteli Somerolle kulttuuriväkeä myös muualta, esimerkiksi kirjailija Katri Utrion.
Rehellisiltä ihmisiltä varastetuilla miljardeilla ne on ne sinun 'toverisi' Töysästä Ilomantsiin hankkineet sisävessan pirtteihinsä.
Puhu vain itsestäsi redneck. Ei kansakunnan moraali silloin mihinkään kadonnut.
Vanhoista jutuista voit syyttää Churchillä ja n Rooseveltä jotka antoivat Suomen Stalinille.
Uudemmista jutuista voit syyttää Halosta ja Tuomiojaa joiden aikana suhteet USA:han menivät jäihin.Tekisi mieli haistatella mutta olen sinuun verrattuna sivistynyt ihminen enkä sitä tee.
Etkö tiennyt Teheranin kokouksen päätöksistä? Ne ovat faktaa, keskustelumuistiotkin on julkaistu.
DV8_HellRaiser kirjoitti:
Etkö tiennyt Teheranin kokouksen päätöksistä? Ne ovat faktaa, keskustelumuistiotkin on julkaistu.
Opettele käyttäytymään niin sitten voidaan keskustella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä
Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla4491289- 641116
- 61852
- 61805
Hotellille löytyi ostaja....
Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,18737Onko se loukkaavaa
Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k100723- 72694
Onko kaivattusi seinäruusu?
Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai49671- 62664
- 27663