On tää ihme palsta. Yhtä Kuitusta haukutaan. Kuitunen valmistelee asioita työnantajansa vaatimusten mukaan. On sama kuka hänen paikallaan istuisi. Suomalaista verokäytäntöä on vaikea muuttaa. Suomessa on pakko liikkua, joten autoilu on tuottoisa verotuskohde. Pääomien, yrityksien ja osakekauppojen verotusta ei uskalleta nostaa yhtään ja jo nyt Ollila uhkailee, että firmat lähtee muualle. Autoilevat ihmiset eivät voi lähteä. Että maksakaa vaan kiltisti veroja: palkasta 30-35% tavarasta 22% polttoaineesta 90 %.
Älkää marisko
8
734
Vastaukset
- audia7
Autoverosta saatava tuotto lienee noin 1 mrd luokkaa vuodessa. Samalla määrällä *nousee* EU maksut piakkoin per vuosi, eikä valtion taholta ole mitää erikoikomiteoita miettimässä mistä raha otetaan. Eli kyse on täysin tahtotilasta.Kuitusella on oma intressi suojella työpaikkaansa jonka tarve katoaa samantien kun autoverotus "harmonisoidaan" Suomessa.
Että liittyessämme EU:n voi auton tuoda vapaasti toisesta maasta,elintarvikkeiden hinnat laskee,Eu:sta tulee rahaa meille....
Taisivat ellen väärin muista tekussa jo viime vuosituhannella kertoa että ikiliikkujaa ei ole keksitty.- outoa hupailua
Olisiko Kuitusella tarvetta suojella työpaikkaansa? Millä tavalla hänen työpaikkansa muka on riippuvainen siitä, onko Suomessa autoverotus vai ei? Siitähän ei ole kyse. On melko varmaa, että jos autovero halutaan korvata jollakin muulla verolla, niin töitä kyllä riittää VM:ssä koko henkilökunnalle, Kuitusellekin, jopa enemmän kuin nyt.
- A-4
outoa hupailua kirjoitti:
Olisiko Kuitusella tarvetta suojella työpaikkaansa? Millä tavalla hänen työpaikkansa muka on riippuvainen siitä, onko Suomessa autoverotus vai ei? Siitähän ei ole kyse. On melko varmaa, että jos autovero halutaan korvata jollakin muulla verolla, niin töitä kyllä riittää VM:ssä koko henkilökunnalle, Kuitusellekin, jopa enemmän kuin nyt.
Suomen autoverojärjestelmä työllistää huomattavan määrän virkamiehiä eri valtion hallinnonaloilla. Mietipä vain millainen työmäärä menee esimerkiksi tullissa autojen markkinahintojen seuraamiseen ja yksityisten tuomien autojen verojen määrittämiseen nykysysteemillä. Ajatellaanpa, että autovero määräytyisi jollain järkeenkäyvällä tavalla ihan niin, että autoa tuova kansalainenkin sen heti ymmärtäisi.
Tällaisia yksiselitteisiä veroperusteita voisivat olla vaikka auton omapaino, moottoritilavuus tai siitä todellisuudessa maksettu hinta. Ei tarvittaisi legioonaa virkamiehiä veroja laskemaan, kun ne voisi viidessä minuutissa määrittää auton rekisteriotteen tai ostolaskun mukaan. Valituksiakaan ei varmasti tulisi kovin monia, kun kaikki tulkinnanvaraisuus veron laskennassa jäisi pois.
Valtiovarainministeriössä taas näperrellään auton teknisten ominaisuuksien kanssa verolakeja jarkuvasti muokattaessa kun EU toteaa entiset yksi kerrallaan laittomiksi, tai kansalaiset keksivät uusia tapoja kiertää nykyisiä, monimutkaisuudessaan täysin ala-arvoisia lakitekeleitä. Eiköhän auton saastepäästöt tai takapenkin pehmusteen paksuus kuuluisi järkevästi ajatellen liikenne- tai ympäristöministeriölle?
Suomen omituista autoverojärjestelmää virkamiehet tulevat pitämään pystyssä viimeiseen saakka, kun niin kovin moni heistä on tarpeellinen vain ja ainoastaan siksi, että autoveromalli on se mikä on. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka paljon autovero valtiolle tuottaa; saman tuoton saisi myös yksinkertaisella autoverolailla, joka ei sitten tosin suojatyöllistäisi läheskään samaa määrää virkamiehiä.
- Palsta.
Ihme palsta todella. Kirjoittelu ei kerro mitään autoverosta vaan pelkästään kirjoittajista. Vaikuttaa siltä, että jonkun psykiatrisen osaston potilaille on hankittu yhteys tänne.
- j...
et tunne kyseistä virkamiestä tai hänen virkauraansa.
Lausunnot joidenka mukaan autoverotus muuttuu vain hänen kuolleen ruumiinsa yli kuvaa ehkä kyseisen herran asennetta edustukselliseen kansanvaltaan ja sen kunnioittamiseen.
Olen itsekkin virkamies, mutta moiseen toimintaan en suostuisi missään tilanteessa.
Rajansa on kaikella, myös kansan kyykyttämisellä ja autonmaahantuojien ja autokaupankeskusliiton etujen ajamisella. Varsinkin kun kyseinen herra ei ole maksimoinut valtion, vaan edellä mainittujen etujärjestöjen ja heidän jäsenien etuja.- tavarantarkastaja
Et näytä tuntevan sinäkään. Paskaa puhut.
Missäköhän moinen lausunto lienee annettu.
- Topias
Kyllä se Mister Kuitunen toteuttaa siellä omia intohimojaan ja intressejään (=henkilöautot pois 'häiritsemästä').
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http2954804Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1353085Miksei Björn Wahlroos jaa rahaa köyhille?
Esimerkiksi Nordean tiloissa? Vai tuovatko ne köyhät hiekkaa marmorilattioille ja siksi ei pysty mursunviiksi pystyyn k532995Jouluksi miettimistä: kuka tai mikä valmistaa rahan?
Nyt kun on ollut vääntöä rahasta ja eritoten sen vähyydestä, niin olisi syytä uida rahan alkulähteille, eli mistä se syn281551Julkinen sektori on elänyt aivan liian leveästi yli varojensa!
Viimeisen 15 vuoden aikana julkisen puolen palkat ovat nousseet n. 40%, kun taas yksitysellä sektorilla vain n. 20%. En2271252- 471209
Yksikään persu ei ole saanut Nobelin palkintoa
Kertoo paljon persujen älyn puutteesta. Demareista mm. Ahtisaari on kyseisen palkinnon saanut.111036Miten antaa merkki hyvin eri ikäiselle miehelle, että kertoisi toiveensa ja ajatuksensa?
Olen pitkään pitänyt miehestä, joka myös varmasti minusta. Hän ei tosin kerro ihastumisesta, eli voi hyvin olla, että tu781011Paskalaista valokuitulakiin
Nyt maksajiksi joutuvat kaupunkilaiset eivätkä mökkiensä ulkohuusseissa kakistelevat mummot. Nimittäin EU määrää jokais52989Emme koskaan keskustelleet kasvotusten syistä välirikollemme
Enkä voisi kertoa perimmäistä rehellistä syytä. Kerroin sinulle pintapuolisen ”paketin” ja otin tavallaan omalle vastuu58981