On tää ihme palsta. Yhtä Kuitusta haukutaan. Kuitunen valmistelee asioita työnantajansa vaatimusten mukaan. On sama kuka hänen paikallaan istuisi. Suomalaista verokäytäntöä on vaikea muuttaa. Suomessa on pakko liikkua, joten autoilu on tuottoisa verotuskohde. Pääomien, yrityksien ja osakekauppojen verotusta ei uskalleta nostaa yhtään ja jo nyt Ollila uhkailee, että firmat lähtee muualle. Autoilevat ihmiset eivät voi lähteä. Että maksakaa vaan kiltisti veroja: palkasta 30-35% tavarasta 22% polttoaineesta 90 %.
Älkää marisko
8
732
Vastaukset
- audia7
Autoverosta saatava tuotto lienee noin 1 mrd luokkaa vuodessa. Samalla määrällä *nousee* EU maksut piakkoin per vuosi, eikä valtion taholta ole mitää erikoikomiteoita miettimässä mistä raha otetaan. Eli kyse on täysin tahtotilasta.Kuitusella on oma intressi suojella työpaikkaansa jonka tarve katoaa samantien kun autoverotus "harmonisoidaan" Suomessa.
Että liittyessämme EU:n voi auton tuoda vapaasti toisesta maasta,elintarvikkeiden hinnat laskee,Eu:sta tulee rahaa meille....
Taisivat ellen väärin muista tekussa jo viime vuosituhannella kertoa että ikiliikkujaa ei ole keksitty.- outoa hupailua
Olisiko Kuitusella tarvetta suojella työpaikkaansa? Millä tavalla hänen työpaikkansa muka on riippuvainen siitä, onko Suomessa autoverotus vai ei? Siitähän ei ole kyse. On melko varmaa, että jos autovero halutaan korvata jollakin muulla verolla, niin töitä kyllä riittää VM:ssä koko henkilökunnalle, Kuitusellekin, jopa enemmän kuin nyt.
- A-4
outoa hupailua kirjoitti:
Olisiko Kuitusella tarvetta suojella työpaikkaansa? Millä tavalla hänen työpaikkansa muka on riippuvainen siitä, onko Suomessa autoverotus vai ei? Siitähän ei ole kyse. On melko varmaa, että jos autovero halutaan korvata jollakin muulla verolla, niin töitä kyllä riittää VM:ssä koko henkilökunnalle, Kuitusellekin, jopa enemmän kuin nyt.
Suomen autoverojärjestelmä työllistää huomattavan määrän virkamiehiä eri valtion hallinnonaloilla. Mietipä vain millainen työmäärä menee esimerkiksi tullissa autojen markkinahintojen seuraamiseen ja yksityisten tuomien autojen verojen määrittämiseen nykysysteemillä. Ajatellaanpa, että autovero määräytyisi jollain järkeenkäyvällä tavalla ihan niin, että autoa tuova kansalainenkin sen heti ymmärtäisi.
Tällaisia yksiselitteisiä veroperusteita voisivat olla vaikka auton omapaino, moottoritilavuus tai siitä todellisuudessa maksettu hinta. Ei tarvittaisi legioonaa virkamiehiä veroja laskemaan, kun ne voisi viidessä minuutissa määrittää auton rekisteriotteen tai ostolaskun mukaan. Valituksiakaan ei varmasti tulisi kovin monia, kun kaikki tulkinnanvaraisuus veron laskennassa jäisi pois.
Valtiovarainministeriössä taas näperrellään auton teknisten ominaisuuksien kanssa verolakeja jarkuvasti muokattaessa kun EU toteaa entiset yksi kerrallaan laittomiksi, tai kansalaiset keksivät uusia tapoja kiertää nykyisiä, monimutkaisuudessaan täysin ala-arvoisia lakitekeleitä. Eiköhän auton saastepäästöt tai takapenkin pehmusteen paksuus kuuluisi järkevästi ajatellen liikenne- tai ympäristöministeriölle?
Suomen omituista autoverojärjestelmää virkamiehet tulevat pitämään pystyssä viimeiseen saakka, kun niin kovin moni heistä on tarpeellinen vain ja ainoastaan siksi, että autoveromalli on se mikä on. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa kuinka paljon autovero valtiolle tuottaa; saman tuoton saisi myös yksinkertaisella autoverolailla, joka ei sitten tosin suojatyöllistäisi läheskään samaa määrää virkamiehiä.
- Palsta.
Ihme palsta todella. Kirjoittelu ei kerro mitään autoverosta vaan pelkästään kirjoittajista. Vaikuttaa siltä, että jonkun psykiatrisen osaston potilaille on hankittu yhteys tänne.
- j...
et tunne kyseistä virkamiestä tai hänen virkauraansa.
Lausunnot joidenka mukaan autoverotus muuttuu vain hänen kuolleen ruumiinsa yli kuvaa ehkä kyseisen herran asennetta edustukselliseen kansanvaltaan ja sen kunnioittamiseen.
Olen itsekkin virkamies, mutta moiseen toimintaan en suostuisi missään tilanteessa.
Rajansa on kaikella, myös kansan kyykyttämisellä ja autonmaahantuojien ja autokaupankeskusliiton etujen ajamisella. Varsinkin kun kyseinen herra ei ole maksimoinut valtion, vaan edellä mainittujen etujärjestöjen ja heidän jäsenien etuja.- tavarantarkastaja
Et näytä tuntevan sinäkään. Paskaa puhut.
Missäköhän moinen lausunto lienee annettu.
- Topias
Kyllä se Mister Kuitunen toteuttaa siellä omia intohimojaan ja intressejään (=henkilöautot pois 'häiritsemästä').
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset22717173Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"17012209Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El456007Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään644872MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny144805Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.193967Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta843595Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1363017S- ryhmän Israel boikotti sai Päivi Räsäsen repimään pelihousunsa?
Räsänen vertaa S- ryhmää natseihin.2601452- 851031