Triatlon, urheilun kuningas

Kastelin eilen kännykkäni. Nyt se on uunissa kuivumassa. Palasin juuri Salosta Taalintehtaalle, sairaalan vaatteissa.

Kalaa oli tullut viitisen kappaletta, eri merkkisiä ja kokoisia. Pyöriäistä ei tainnut olla, paitsi minä. Sitten saapuivat ensihoitajat, lämpömittari kuuluu ilmoittaneen tylysti Low. Seuraavaksi heräsin piipaa-autossa lämpöhuopaan käärittynä. Foliomyssyä antenneineen eivät antaneet. Triathlonin tästä tekee se , että kaksi nosti ja kolmas, 120 kiloinen ihrapallero nostettiin. Vielä ei siis ollut kohdallani se aika vuodesta...

Tällaista tällä kertaa. Tuleekohan kännykästä kalua...

Kyllä politiikka on ihan kamalaa :-)

30

82

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Munakarva-aupJombenJOHT

HO HOO, HO HOO! Vähän on kuin Taula-Matin tarinoita Seitsemästä Veljeksestä.

• Hih, ainoalla erolla että mie oikeasti kävin meressä ja sairaalassa. Ilman apuja olisin nyt sielä missä madot tekee tunneleita tai Tupolevit lentää :-)

• Tiijätkö mitä... Miun sukunimi on Holmström. Pakko myöntää, että ei mitään sukua Nobelistillemme, mutta Pakko oli mainita :-)

• Näin.on.näreet
        puskarussa kirjoitti:

Tiijätkö mitä... Miun sukunimi on Holmström. Pakko myöntää, että ei mitään sukua Nobelistillemme, mutta Pakko oli mainita :-)

Ookko sinä käynyt RUKkia ?
        Jos niin varmaan paras.

• city-aslak
        puskarussa kirjoitti:

Tiijätkö mitä... Miun sukunimi on Holmström. Pakko myöntää, että ei mitään sukua Nobelistillemme, mutta Pakko oli mainita :-)

Et kuitenkaan se persu-Holmström, jonka etunimikin on sama.
        Tapasi tuntien, ettet olisi tuo oiksosdem.
        Tiennet, että citykumppanisi kepusta menetti ensin uskonsa kepuun ja siirtyi persuihin. Ja menetti henkensäkin.

• city-aslak kirjoitti:

Et kuitenkaan se persu-Holmström, jonka etunimikin on sama.
        Tapasi tuntien, ettet olisi tuo oiksosdem.
        Tiennet, että citykumppanisi kepusta menetti ensin uskonsa kepuun ja siirtyi persuihin. Ja menetti henkensäkin.

En todellakaan ole se persu-Holmström, enkä oikeistodem. Hietanen oli ystäväni, tapailimme monesti sen jälkeen kun hän oli jättänyt kepun. Hänen kuolemansa surettaa minua vieläkin. Olin yhteydessä häneen vain pari päivää ennen traakista tapahtumaa. Pumppu petti.

• Näin.on.näreet kirjoitti:

Ookko sinä käynyt RUKkia ?
        Jos niin varmaan paras.

En oo käynynnä rukkia. Raasu alikessa Kaartin Patalioonasta vuodelta 77. Keskitasoa olin. Mutta jos olisin käynyt rukin, niin kymmenenvarmasti minun farmurin rukki olisi ollut paras ikinä mitä Kökarissa on körröötellyt.

• entinenköystävä
        puskarussa kirjoitti:

En todellakaan ole se persu-Holmström, enkä oikeistodem. Hietanen oli ystäväni, tapailimme monesti sen jälkeen kun hän oli jättänyt kepun. Hänen kuolemansa surettaa minua vieläkin. Olin yhteydessä häneen vain pari päivää ennen traakista tapahtumaa. Pumppu petti.

Kirjoitit ystävästäsi kerrattain näin;

"Saitin viheliäinen paskavankkuri. Ehkä hänen kommari-stallari -juttunsa eivät olekaan mautonta leikinlaskua. Toinen vaihtoehto on silkka typeryys.”
        Entinen ystävä Aslak (Environment)"

• Tarkennusta vielä. Ystäväni Jouni ja Arto nostivat ylös, huolehtivat ansiokkaasti ensimmäisistä minuuteista. Sen jälkeen vastuu siirtyi saapuville ensihoitajille. Kaikki kiitos ystävilleni ja kaikille, jotka puuhastelivat mukana. Rumia ootte, mutta ei haittaa ;-) Voisin tänään takkatulen lämmössä syleillä koko maailmaa ;-)

• Munakrva-aupsJormanJOHTO

Olenkos minäkin yhtä ruma kuin MunakarvaVeljeni?

• auttajistaansepuhui
        Munakrva-aupsJormanJOHTO kirjoitti:

Olenkos minäkin yhtä ruma kuin MunakarvaVeljeni?

Olitko sinäkin muka auttamassa?
        Ei se kapi ole rumuutensa tähden aina mielessäsi vaan aivan muista syistä. Et vain saa vastakaikua. Voi sinua onnetonta yksinäistä.

• saitjatkoajan

Luuletko suhtautumisesi elämään muuttuvan jotenkin läheltä piti-tilanteen myötä?

• 0nneksiolkoon

Jos on totta, hyvähän tuo on, että selvisit. Pitikö selvitä muutenkin kuin elävien kirjoihin? Ei pahalla. Sait uuden mahdollisuuden.

• Hyvää.syksyä

Ookko naisiin menevä ?
      Jos ollenet vasemmistosiipeä, siellähän niitä vanhoja luuskia joita saa astua, senkun jaksaa. Jotkut ihan mukaviakin naisia, muutamia olen itse ihan astumismielessä tavannut, ei siinä mitään ! Olen aina ollut vähän tälläinen naisiin menevää sorttia.

Mukava juttu, ja hyvä kun selvisit syksyisistä vesistä.
      Kyllä sitä nuorena olisi nuokin vedet kestänyt, muttei enään.
      Horkka tulee pian noissa lämpötiloissa, ja se kun iskee tuntuu ettei lähde poiskaan. Olen kokenut. Silloin laitettiin kuumailmapuhallin peittojen alle puhaltamaan, se alkoi tepsimään.

• Kapivaari

Miehiin menevä on minusta vanhemmiten tullut ja antopuolella olen. Eikun seiso itellä enää, mutta pyllyynhän saa rasvaa. Laardia kätän kun se on niin halpaa.

• Kai siitä on jo kuukausi, kun viimeksi tänne jotakin laitoin, mutta lähtöviestissäni sanoin, että tulen taas kyllä sitten, kun siihen aihetta on. Muutaman kerran olen tuon jälkeenkin palstan avannut, mutta heti sen sulkenut, kun en ole nähnyt aihetta viestittelyyn. Mutta nyt palstan avattuani ja avauksia vyöryteltyäni aihetta tälle tuli.

Tuo varsin erikoinen nimimerkkisi ja sen kuva - onko omakuva? - kiinnitti huomiotani, ja viestejäsi lueskellessani kävi ilmi, että olet siis se entinen Lappeenrannan Mara, jonka kanssa minulla oli silloin aikoinaan ihan kivaakin viestittelyä, vaikka hieman eri puolilla olimme mainitun Hietasen suhteen. No, kyllä sinullakin taisi olla ajoittain Hietasesta jokseenkin samankaltaisia käsityksiä kuin minullakin.

Vai tuollainen nyt tapahtui. Olit siis kalastamassa ja kaatuiko vene, vai miksi veden varaan jouduit? Onko sinulla siellä sama vene, joka oli Saimaallakin, Riesa se taisi olla nimeltään? Onneksi ei sentään käynyt pahemmin, ja kyllä se kännykkäkin kuivuttuaan taas toimii - tiedän sen kännykkäni kerran rapakkoon pudottaneena.

Sinähän soitit muutamia kuukausia sitten minulle ja kerroit Hietasen kuolemasta. Kerroit, että ystävyytenne oli sitten elpynyt ja olitte taas hyviä shakkikavereita olleet. Kerroit myös muuttaneesi Lappeenrannasta sinne Taalintehtaalle, kai entisille vanhemmille kotiseuduillesi. Entistä Dragsfjärdin kuntaa se Taalintehdas taisi olla, nykyisin kai kuuluu Kemiön kuntaan. Useamman kerran olen minäkin siellä käynyt, ihan kiva ja varsin omalaatuisensa paikka se on; se vanha ruukkimiljöö kai suojeltu kohde.

Kaikkea hyvää sinulle siellä Kemiön merellisissä maisemissa!

• Kyllä näin on ollut, eli asun Taalintehtaalla. Eilen olin kuollaalla omaa tyhmyyttäni. Hyvää elmän jatkoa sinulle. Kiitän Herraamme jatkoajasta joka sain.

• Onkohan tämä pitempi ensimmäinen keskustelu, jossa ei haukuta etään ? Minulle jää tästä hyvä mieli. Kiitos kaikille osallistujille :-)

• MnaKarva-aupsJombenJOHT

Yritä nyt Hyvä MunakarvaVeljeni ymmärtää, ettei tämä ole mikään senssipalsta, jolla lähetetään terveisiä ja esitellään itseä alastomana.
        Mikä ihmeen kutka Sinua vaivaa kun haluat identifioida muita, nyt Puskarussan ja aiemmin mm. Aito-Arskan?

SH ymmärsi aikoinaan nuo lapselliset retkutuksesi, kuten minäkin nykyään.
        Berner on ollut tänään "aamunavauksesi" henkilö.

• PalstanSelaaja
        MnaKarva-aupsJombenJOHT kirjoitti:

Yritä nyt Hyvä MunakarvaVeljeni ymmärtää, ettei tämä ole mikään senssipalsta, jolla lähetetään terveisiä ja esitellään itseä alastomana.
        Mikä ihmeen kutka Sinua vaivaa kun haluat identifioida muita, nyt Puskarussan ja aiemmin mm. Aito-Arskan?

SH ymmärsi aikoinaan nuo lapselliset retkutuksesi, kuten minäkin nykyään.
        Berner on ollut tänään "aamunavauksesi" henkilö.

Mitä ihmettä? Oletko sinä ollut väärässä? Eikö aito-arska olekkaan kapi? Entäs pystyyn_kuollut? Eikö hänkään ole kapi?

Jotenkin tuntuu, että melko heppoisesti täällä joutuu olemaan kapi sinun silmissäsi.

• OliskohanNiin

että sulta triatlon jäi pahasti kesken. Uinnin teit, mutta entä pyöräily ja juoksu?

• Kokenut-

Pyöräily tuli ambulansilla, juoksu jäi väliin.
        Sellaista se hyinenvesi. Näin käsitin

• Näinpä se ;-)

• Onneksi et kuollut, kiittävät sanomalehtimiehetkin. Muuten heille olisi tullut pulmallinen otsikointipäivä.

• Empänytymmärrä

Mitä pulmaa olisi ollut kertoa jonkun hukkumisesta? Aina niistä saa lehdistä lukea.

• Empänytymmärrä kirjoitti:

Mitä pulmaa olisi ollut kertoa jonkun hukkumisesta? Aina niistä saa lehdistä lukea.

Etkö lukenut tätä puskaryssän kommenttia:
        >>Tiijätkö mitä... Miun sukunimi on Holmström. Pakko myöntää, että ei mitään sukua Nobelistillemme, mutta Pakko oli mainita :-) <<

Eli saman päivän lehteen tulisi ristiriitaisia otsikoita riippuen siitä, kummasta Holmströmistä kirjoitetaan, esimerkiksi:
        - Ystävät: Tämän soi Holmströmille mielellään
        - Ystävät: Tätä ei olisi Holmströmille suonut millään
        - Holmström kehitti sopimusteoriaa
        - Sopimuspalokunta ei ehtinyt Holmströmin avuksi
        - Holmström: Ongelmat ovat pitkän päälle menestystekijä
        - Holmström joutui todella pahojen ongelmien eteen

• Empä-empä
        Pystyyn_kuollut kirjoitti:

Etkö lukenut tätä puskaryssän kommenttia:
        >>Tiijätkö mitä... Miun sukunimi on Holmström. Pakko myöntää, että ei mitään sukua Nobelistillemme, mutta Pakko oli mainita :-) <<

Eli saman päivän lehteen tulisi ristiriitaisia otsikoita riippuen siitä, kummasta Holmströmistä kirjoitetaan, esimerkiksi:
        - Ystävät: Tämän soi Holmströmille mielellään
        - Ystävät: Tätä ei olisi Holmströmille suonut millään
        - Holmström kehitti sopimusteoriaa
        - Sopimuspalokunta ei ehtinyt Holmströmin avuksi
        - Holmström: Ongelmat ovat pitkän päälle menestystekijä
        - Holmström joutui todella pahojen ongelmien eteen

Vitsi vesittyy, jos sitä joutuu selittämään.
        Ja ainahan täällä joutuu....pankkomajuri nääs....

• netrses

Stubb, no eipä ihme kallein amatooriurheiljia ja kallein ministeri, tulee mieleen ihan sanonta "vittu mitä paskaa"

• puskarussa

Kiitos kaikille. Ötyä :-)

• Asiallista-

keskustalaisuus yleensä.

Samoin, ei muuta kuin nukkumaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      220
      4219
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      69
      2715
    3. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      393
      2411
    4. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2343
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      38
      1597
    6. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      532
      1350
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      57
      1320
    8. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      95
      1316
    9. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      76
      1291
    10. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      125
      1186
    Aihe