Metro -lehdessä hieno kolumni koulujen uskonnollisten tilaisuuksien tarpeettomuudesta.
"Päiväkoteihin ja kouluihin kaivataan uskonnollisia tilaisuuksia yhtä paljon kuin Ronald McDonaldia. Aate- tai tuote-esittelyt eivät kuulu lasten maailmaan. Sen sijaan sinne kuuluvat oppi kriittisestä ajattelusta, empatiasta ja toisten tapojen kunnioittamisesta."
http://www.metro.fi/kolumnit/a1387819657005
Uskonto erottaa / Metro-lehti 14.10.
9
104
Vastaukset
- Lukija.lisäys
Siellähän on virinnyt myös keskustelua.
- Lukija.lisäys
Joka jatkunut.
Kävin nyt katsomassa tuon keskustelun, kun yli kuukausi on kulunut.
Se oli hyvinkin va-myönteistä. Näppituntumalta sanoen kirkkomyönteisten kommenttien osuus tällaisissa keskusteluissa on vähentynyt, ja samalla on vähentynyt myös kokonaisvoluumi. Enää ei usein nähdä satojen viestien ketjuja.
- Valinnaiseks
Uskonnon voisi jättää vanhempien vastuulle, kuten se onkin, ja koulussa keskitytään olennaisempaan kuten historiaan, filosofiaan ja tietty tieteisiin ja taiteisiin... toi humpuuki oppi sotkee ja on turhaa.. kuten pakko ruotti.
- esivallan.miekka
Kyllä lapsille pitää opettaa, mikä on saatanasta, ettei poliisin tarvitse sitä tehdä.
- Jetsullee
esivallan.miekka kirjoitti:
Kyllä lapsille pitää opettaa, mikä on saatanasta, ettei poliisin tarvitse sitä tehdä.
Just joo.
- ei.menisi.hukkaan
Jetsullee kirjoitti:
Just joo.
Vaikka uskonto ja Raamattu ovatkin liian vaikeita ja monimutkaisia asioita ateisteille ja vapareille, oppivat he kuitenkin yleensä jotakin. Vaikkakin kovalla harjoittelulla.
Tuo "Aate- tai tuote-esittelyt eivät kuulu - -" on hyvin sanottu. Ja noinhan asiat rinnastetaan myös OPS-perusteissa!
- Sekulaarist
Niin, pitää olla "sitouttamatonta"..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1215464- 553569
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺433369Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332872Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭272514En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä112047Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle261838Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli111736- 1181687
- 1041517