Meitä suomalaisia, ja varsinkin uskovia, pitäisi kiinnostaa juuremme, elikkä se mistä olemme tänne tulleet. Tämän selviäminen selittää meille keitä olemme.
Kysymyksessä on siis identiteettimme maailman kansojen seassa. Keitä olemme ja mistä tulemme ja mihin olemme matkalla ja mikä on tulevaisuutemme? Siitä nyt on kysymys.
Luin koulussa 1970 luvulla että suomalaiset ovat tulleet maahamme nykyisen Turkin alueelta. Mutta emme ole Turkista. Olemme tulleet Turkkiin etelästä josta sitten jatkoimme vaellusta pohjoiseen ja päädyimme nykyisen Suomen alueelle.
En silloin koulupoikana ajatellut että voisimme olla Israelista ja yhden Jaakobin pojan Efraimin jälkeläisiä. Enhän silloin ymmärtänyt näitä asioita enkä ajatellut pitemmälle. Nyt kuitenkin tämä asia uskovana on alkanut kiinnostaa.
Netistä löytyy paljon mielenkiintoista asiaa Suomen juurista. Suomalaisten geenejä tutkitaan nettitietojen mukaan maailmanlaajuisesti. Suomalaiset poikkeavat muista eurooppalaisista melko paljon. Mielenkiintoista eikö totta.
Lainaan tässä alla eri nettisivustoja aiheesta.
http://www.infopankki.fi/sv/information-om-finland/grundlaggande-information-om-finland/om-finlands-historia
"Om Finlands historia
Folk flyttar till Finland
Inflyttningen till Finland började för cirka 10 000 år sedan. Folket kom österifrån från nuvarande Rysslands område och söderifrån via Baltikum. Finska språket har sina rötter i de mellersta delarna av Ryssland, men har också inslag av baltiska och germanska språk."
Tässä todistetaan suomalaisten tulleen etelästä Baltikumin kautta. Vuosimääritelmä "10 000 vuotta sitten" voidaan ottaa uskosta osattomien virhearviona. Elikkä kyseessä ei ole "uskovien propaganda".
Sitten toinen mielenkiintoinen sivusto jossa todetaan suomalaiset erikoiseksi muusta euroopasta erottuvaksi kansaksi;
http://www.lexiophiles.com/suomi/keta-ovat-suomalaiset-ja-mista-he-ovat-kotoisin
"Ero Suomen ja Skandinavian välillä ei ole vain maantieteellinen. Myös kieli, kulttuuri ja perinteet eroavat paljonkin. Suomen kieli on osa Suomalais-ugrilaista kieliryhmää. Ruotsi, norja ja tanska kuuluvat germaaniseen kieliryhmään. Yhteenveto: Suomi on jotakin selittämätöntä kartalla Skandinavian ja Venäjän välillä."
Ja vielä lisää;
https://www.yhteishyva.fi/hyva-olo/suomalaiset-geenit-ovat-ainutlaatuisia/05562197
"Suomalaisten omalaatuinen geeniperimä on tehnyt meistä haluttua valuuttaa geenitieteessä. Suomalaisten geenit eroavat selvästi muista eurooppalaisista, mutta myös maan sisällä erot ovat suuria. Geenierot näkyvät erityisesti sairastuvuuseroina esimerkiksi Itä- ja Länsi-Suomen välillä.
Suomalaiset ovat hyvin omalaatuista kansaa. Vaikka geenimme ovat valtaosin peräisin Euroopasta, erotumme muista eurooppalaisista huomattavasti enemmän kuin esimerkiksi naapurikansamme ruotsalaiset."
Suomalaisten oletetaan olevan Jaakobin pojan Joosefin pojan Efraimin jälkeläisiä. Olemmeko siis itseasiassa Efraim? Vertaa Jeremia 3:18, 31:8.
Sakarja:6:8 "Sitten hän huusi minut ja sanoi minulle näin: "Katso, ne, jotka lähtivät pohjoiseen maahan, saattavat minun Henkeni lepäämään pohjoisessa maassa." Tarkoittaneeko Sakarja ja Jeremia Suomea?
Jeremia:16:15 "vaan: 'Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti israelilaiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin hän oli heidät karkoittanut.' Sillä minä palautan heidät heidän omaan maahansa, jonka minä annoin heidän isillensä.
23:8 "Niin totta kuin Herra elää, joka johdatti ja toi Israelin heimon jälkeläiset pohjoisesta maasta ja kaikista muista maista, joihin minä olin heidät karkoittanut.' Ja niin he saavat asua omassa maassansa.""
Jeremia ennustaa Israelin jälkeläisten paluun pohjoisesta maasta Israeliin.
Jeesus antoi kahdelletoista apostolille evankeliumin julistustehtävän koko Israelille (Apt 1:8). Onhan selvää että evankeliumi piti julistaa ensin Israelilaisille ja sitten pakanakansoille.
Apt 1:8 "Mutta te saatte voiman, kun Pyhä Henki tulee teidän päällenne, ja te tulette olemaan minun todistajani sekä Jerusalemissa että koko Juudeassa ja Samariassa ja aina maan ääriin saakka."
Ruotsalainen Folkbibel kääntää "maan ääret" yksikössä "jordens yttersta gräns". Tarkoittanee Suomea kun otetaan huomioon että Jeesus puhui Israelissa?
Apostoli Andreas oli se apostoli joka toi evankeliumin Suomeen. Karjalassa on kaupunki nimeltä Antrea. Kaupunki on luultavasti saanut nimensä Andreaksesta Antrean vaakunassa on Andreaan risti. Hänet ristiinnaulittiin X muotoiseen ristiin. Ristiinnaulitsemisen syy oli valtaapitävän kateus. Venäläiset muuttivat 1948 kaupungin nimen Kamennogorskiksi.
https://www.luovutettukarjala.fi/pitajat/antrea/antreanhistoria.htm
https://www.luovutettukarjala.fi/pitajat/antrea/antreankart.htm
http://www.luovutetunetelakarjalanpitajat.fi/Pitajat/Antrea/Perustietoa
Suurin ja mielenkiintoisin tietopaketti löytyy tästä http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen
Ollaanko me Efraim?
94
3160
Vastaukset
- EfraimilleHerralta
Mielenkiintoista tekstiä Efraimille suoraan Raamatusta
Jeremia:
31:1-20 Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani." Näin sanoo Herra: "Kansa, miekalta säästynyt, löysi erämaassa armon; minä menen saattamaan sen, Israelin, rauhaan." Kaukaa ilmestyy minulle Herra: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden minä olen vetänyt sinua puoleeni armosta. Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi, neitsyt Israel. Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon.
Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; ne, jotka istuttavat, saavat korjata hedelmätkin. Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö.' Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä.'
Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: suurena joukkona he palajavat tänne. Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen Israelin isä, ja Efraim on minun esikoiseni.
Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: Hän, joka Israelin hajotti, on sen kokoava ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa. Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä. Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny. Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä. Minä muutan heidän surunsa riemuksi, annan heille lohdutuksen ja ilon heidän murheensa jälkeen. Ja minä virvoitan pappien sielut lihavuuden ääressä, ja minun kansani ravitaan minun hyvyydelläni, sanoo Herra.
Näin sanoo Herra: Kuule, Raamasta kuuluu valitus, katkera itku: Raakel itkee lapsiansa, hän ei lohdutuksesta huoli surussaan lastensa tähden, sillä niitä ei enää ole. Näin sanoo Herra: Pidätä äänesi itkusta, silmäsi kyyneleistä, sillä sinun työstäsi on tuleva palkka, sanoo Herra, ja he palajavat vihollisen maasta. Sinulla on tulevaisuuden toivo, sanoo Herra: sinun lapsesi palajavat omalle maalleen.
Minä olen kyllä kuullut Efraimin valittavan: 'Sinä olet kurittanut minua, olen saanut kuritusta niinkuin vikuroiva vasikka. Palauta minut, niin minä palajan; sillä sinä olet Herra, minun Jumalani. Sillä käännyttyäni minä kadun, ja päästyäni ymmärrykseen minä lyön lanteeseeni. Minä häpeän, tunnen häpeätä, sillä minä kannan nuoruuteni pilkkaa.' Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä, sanoo Herra.- Uskoa.voi
Nii ovat jo silloin sanoilla leikkiä.
Valittu kansa voisi siinä mielessä olla mikä tahansa mutta juutalaiset nostivat itse itsensä koska itse loivat jumalansa. - ettänäin
"Katso minä tuon teidät pohjoisesta maasta" tarkoittaa Saksaa ja Venäjää.
- Historiikkisen
ettänäin kirjoitti:
"Katso minä tuon teidät pohjoisesta maasta" tarkoittaa Saksaa ja Venäjää.
>>>>>>>"Katso minä tuon teidät pohjoisesta maasta" tarkoittaa Saksaa ja Venäjää. <<<< ??? Mitähän Raamatun asiayhteydet, ja historia kertoo?
" Pohjoinen maa" jakaantuneen "Israelin valtakunnan" pohjoinen osa .
http://raamattuajassamme.fi/jumalan-kansa-pakkosiirtolaisuudessa/
"...Israelin kuningaskunta hajosi ja jakautui kahtia 930 eKr. Sen pohjoinen osa Israel murentui suurvalta Assyrian hampaisiin 722 eKr. ja kaikki 10 heimoa joutuivat pakkosiirtolaisuuteen ja pitkälti katosivat. He eivät kuunnelleet Herran lakia ja sanaa, josta profeetat heitä muistuttivat. Samalla tavalla kävi eteläiselle Juudalle 150 vuotta myöhemmin 587/586 eKr. Tuomion toteuttajana oli Assyrian perillinen Babylonia, jota johti kuningas Nebukadnesar II. Jerusalemin kaupunki ja temppeli tuhottiin. Kansan pääosa vietiin pakkosiirtolaisuuteen kaukaiseen Babyloniaan. Siellä Jumala uudisti kansansa ja antoi sille uuden alun ja mahdollisuuden palata Luvattuun maahan.......
Profeettojen ennustuksissa näkyy paluu Babyloniasta (pohjoisesta maasta) ja maailmanlaajasta hajaannuksesta (maan ääristä).
( Jeremia) 30:3: ”Katso, tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä käännän kansani Israelin ja Juudan kohtalon, sanoo Herra, ja palautan heidät maahan, jonka olen antanut heidän isillensä, ja he saavat periä sen”..............................................
(Jeremia) 31:8-9,13: ”Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä… Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen… Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä”".......................
Jeremia lähetti myös kirjeen Babyloniassa oleville juutalaisille tästä samasta asiasta (koska eräs väärä profeetta yritti innoittaa kansaa laiskuuteen ja odottamaan pikaista paluuta): lue Jer 29:1-14! Se on tärkeä kirje ja siinä on monia meitäkin koskevia periaatteita ja lupauksia!
Ennustettu 70 vuoden aika pakkosiirtolaisuudessa täyttyi tarkasti kahdellakin tavalla: Ensimmäinen siirtolaiserä lähti Babyloniaan v. 605 ja ensimmäinen joukko palasi 537 eKr.
Jerusalemin temppeli tuhoutui 587/586 eKr. ja uusi temppeli vihittiin käyttöön 517 eKr...."
- Uskoa.voi
Afrikasta olemme lähtöisin kun olimme kehittyneet ihmislajiksi ja alkaneet kävellä.
- capiche
Koko ihmiskunta on Afrikasta. Mutta suomalaisten esi-isät päätyivät tänne vähän pitemmän mutkan kautta. Osa suomalaisista on tullut idästä Volgan mutkasta. Osa ehkä kauempaakin, meillähän on mongolien piirteitä. Osa kauppasaksojen mukana etelästä. Ja ruotsalainen vaikutus on tietenkin kiistämätön, etenkin länsi-Suomessa. Suomalaiset ovat kansojen sekoitus, ei mikään heimo.
Suomen kieli on täynnä lainasanoja niin idästä, lännestä kuin latinastakin. Sanojen kulkeutuminen on mielenkiintoista. Malesiassa ja Indonesiassa puhutussa kielessä on samoja sanoja kuin Suomessa. Ja ne merkitsevät samoja asioitakin. Kun kävellään, niin mennään jalan-jalan. Ja kun joku toivottaa hyvää jatkoa, niin indonesialainen vastaa sama- sama. Ja lapselta tulee heilläkin housuun kakka. - NäinAsiaon
Älä jaksa - evoluutioteoria on romahtanut jo aikoja sitten ja valheeksi todettu. Me emme todellakaan ole apinan jälkeläisiä Afrikasta - tai sinä voit olla, jos haluat
Jopa ateististen tiedemiestenkin on ollut pakko uskoa, että koko universumille on sittenkin TEKIJÄ, sillä evoluutioteoriassa on liikaa päivänvaloa kestämättömiä asioita, joille ei löydy mitään ratkaisua. - capiche
NäinAsiaon kirjoitti:
Älä jaksa - evoluutioteoria on romahtanut jo aikoja sitten ja valheeksi todettu. Me emme todellakaan ole apinan jälkeläisiä Afrikasta - tai sinä voit olla, jos haluat
Jopa ateististen tiedemiestenkin on ollut pakko uskoa, että koko universumille on sittenkin TEKIJÄ, sillä evoluutioteoriassa on liikaa päivänvaloa kestämättömiä asioita, joille ei löydy mitään ratkaisua.Pihtiputaallako luulet Eedenin sijainneen?
Maailman vanhimman "ihmisen esiäidin" jäänteet löydettiin vuonna 1974 Etiopiasta. Ne arvioitiin 2,4 milj. vuoden ikäisiksi. Sen jälkeen Etiopiasta on löydetty 2,8 miljoonaa vuotta vanhan miespuolisen henkilön jäänteitä. Googleta myös pystyihminen, neanderthalin ihminen ja denisovan ihminen, joiden jäännöksiä on löydetty.
Ja kerro mulle, miten ihmiset päätyivät näyttämään afrikkalaisilta, aasialaisilta ja eurooppalaisilta, jos evoluutiota - eli kehitystä - ei ihmisessäkin tapahdu. Evoluutiohan on vain elollisen olennon tai eliön geeniperimän sopeutumista elinolosuhteisiin, ei mitään sen kummempaa.
- VL-mies
Hassu. Tuo tarkoittaa oikeassa uskossa olevia vanhoillislestadiolaisia.
- Puhuvainen.Darwin
Jaa että lestat on apinoita vai?
- Pontifex.Maximus
Ei, suomalaiset ovat tietysti Juuda.
- niin.se.on
Suomalaiset on metsäläismölliköitä.
- Kurittimuttaarmahti
"Minä olen kyllä kuullut Efraimin valittavan: 'Sinä olet kurittanut minua, olen saanut kuritusta niinkuin vikuroiva vasikka. Palauta minut, niin minä palajan; sillä sinä olet Herra, minun Jumalani. Sillä käännyttyäni minä kadun, ja päästyäni ymmärrykseen minä lyön lanteeseeni. Minä häpeän, tunnen häpeätä, sillä minä kannan nuoruuteni pilkkaa.' Eikö Efraim ole minun kallis poikani, minun lempilapseni? Sillä niin usein kuin minä puhunkin häntä vastaan, alati minä häntä muistan. Siksi minun sisimpäni väräjää hänen tähtensä: minun täytyy armahtaa häntä, sanoo Herra."
- Oluenkin.keksivät
Emme ole metsäläismölliköitä, vaan kulttuurikansa sumerien jälkeläisiä! MOT.
- dffhjjkl
Siinä sinulle "metsämöllikkää" - Finnish tribes eli me Suomen heimo olimme täällä ennen norjalaisia, ruotsaisia, venäläisiä ja ennen monia muitakin kansoja:
Katso karttaa:
http://www.emersonkent.com/map_archive/roman_empire_4th.htm
- Setä.neuvoo
Leo Meller ainakin on selittänyt, että Efraimin sukukunta olisi sekoittunut pakanakansoihin, ei-juutalaisiin. Samarian alueella oli sekalaisia kansoja.
Paavo Hiltunen on kirjoittanut kirjaan, Israel ja aamuruskon peura, aiheesta Jumalan kaksi morsianta (Juuda ja Samaria, Hes 23, siis juutalaiset ja pakanaseurakunta). Raamatussa on sääntöjä vaimojen lukumäärästä.- IlseElise
Meller on ainakin joskus aiemmin puhunut, että suomalaiset olisivat kadonnutta Isaskarin heimoa ja sitähän väitti Mannerheimikin ja moni muu.
Itse uskon, että olemme kadonnut Efraim mm. talvisodan ihmeen takia sekä mm. tämän Raamatun kohdan takia:
TUOMARIEN KIRJA 12:
4. Ja Jefta kokosi kaikki Gileadin miehet ja ryhtyi taisteluun Efraimia vastaan; ja Gileadin miehet voittivat efraimilaiset, jotka olivat sanoneet: "Te olette karkureita Efraimista; Gilead on Efraimin ja Manassen keskessä".
5. Ja gileadilaiset valtasivat efraimilaisten tieltä Jordanin kahlauspaikat. Kun sitten Efraimin pakolaiset sanoivat: "Antakaa minun mennä yli", kysyivät Gileadin miehet kultakin: "Oletko efraimilainen?" Jos hän vastasi: "En",
6. niin he sanoivat hänelle: "Sano 'shibbolet'". Jos hän sanoi "sibbolet", kun ei osannut ääntää oikein, ottivat he hänet kiinni ja tappoivat Jordanin kahlauspaikoilla. Niin kaatui silloin Efraimista neljäkymmentäkaksi tuhatta.
- IsaskarKeturi
Me ollaan Isaskarista. Hakusanoilla "suomalaiset isaskarista" löytyy paljon linkkejä.
- emmeolejuutalaisia
Me suomalaiset emme ole Israelin sukukuntaa.
Asia on tutkimuksissa todettu jo niin moneen kertaan, että asiaa ei kannata enää spekuloida.
Googlettamalla löytyy valtaisasti oikeaa tutkimustietoa suomalaisten sukujuurista.
noin 1900 ennen Kristusta Abraham lähti Jumalan kutsumana liikkeelle kohti luvattua maata.
Suomalaiset ovat tulleet paljon ennen sitä asuttamaan tätä Suomen niemeä eri muuttoaaltoina aina sen mukaan, kun Euroopassa alkoi tulla ahtautta.
Juutalaisen kansan hajaannus alkoi vasta noin 700 luvulla ennen Kristusta, jolloin 10 Israelin heimoa vietiin pakkosiirtolaisuuteen Assuriin ja sieltä alkoi juutalaisten vaellus ensin Välimeren molemmin puolin ja sitten myöhemmin Euroopan eri kolkkiin. Lopulta Nebukadnessar vei loputkin 2 heimoa pakkosiirtolaisuuteen (Juuda ja Benjamin) Baabeliin.
Tämä Raamutunkin mukainen historia tekee mahdottomaksi, että olisimme juutalaista sukujuurta.- Jeremia31
Mikä on se maa ja mikä kansa jonka Jumala tuo takaisin pohoisesta maasta Jeremia 31.
- detärså
Ruåtsalaiset.
- capiche
Jeremia31 kirjoitti:
Mikä on se maa ja mikä kansa jonka Jumala tuo takaisin pohoisesta maasta Jeremia 31.
No tietysti Saksa ja Venäjä. Juutalaiset ovat palanneet Israeliin juuri näistä maista ymmärrettävistä syistä (holokausti ja pogromit).
- DetÄrJuInteSå
detärså kirjoitti:
Ruåtsalaiset.
Ruotsalaisilla on Malmöönsä, ja olipa euroopan ensimmäinen, joka tunnusti palestiinan valtion ( jota ei vieläkään ole olemassa).
Huomattavan paljon todennäköisempi Efraim ovat romanit.
- NäinUskon
Enpä usko - Israelissa asuu oma romaniyhdyskuntansa, mutta he eivät ole integroituneet sinnekään, samoin kuin eivät ole kotiutuneet minnekään muuallekaan.
Mutta uskon kyllä, että he ehdottomasti kuuluvat Israelin Kadonneisiin yhdessä suomalaisten ja suomensukuisten, saamelaisten, intiaanejen ja aboriginaalien ym alkuperäiskansojen kanssa.
- niiiiiiiin
Israelilaiset tunnistaa siitä, että he ympärileikkaavat poikalapset. Jos suomalaiset ympärileikkaavat poikalapsensa, he voisivat olla israelilaisia. Jos israelilaiset lakkaavat ympärileikkaamasta poikalapsiaan, silloin loppuu myös liitto heidän ja Aabrahamin välillä.
- HellValheenVallat
Ja hellarit kadehtivat juutalaisia! Varkaat yrittävät viedä juutalaisilta vaikka Israelin. Sen ainoan karitsan!
Ryöstittekö jo suomalaiset luulokristittynne putipuhtaiksi?
"Nyt valheenvallat on jo saaneet tuomion, ne yksi sana kaataa."
. - Typerä
Tutkikaa raamattua ja herran sanaa.siellä sanotaan siitä kansasta joka on israel.onko suomalaisia vainottu onko niillä maa ja halitsia. onko joka kansalla paitsi mustalaisilla ja se mustalainen nimi on valkolaisen keksimä.voisin kertoa että ei mustalais kansalla kirouksen vuoksi ole rauhaa.kirjan oppineet ja.toinen homma semmosta älyä joka tulee ilman oppi kirjaa ei monella ole.voi teitä valkoinen kansa Suomessakin tapettiin mustalaisia ja vainottiin jopa nykyaikanakin Vaino on joka maassa meitä kohtaa.ettäkös tekin suomalaiset ollut Hitlerin kavereita ettäkös te ole monkoolien jälkeläisiä.lukekaa raamattua ja oppikaa siellä lukee totuus jos te ymmärrätte mutta ei teillä lukutoukat ole kun kirja äly
- rostanddiamont
suomalaisia on vainottu aina, itsenäinen reilu sata vuotta. romanit, maaton kansa, sopii kuvaukseltaan efraimiin, muista kuitenkin ne israelin muutkin karkoitetut heimot, te ette ole ainoat!.
etelään jäi juuda, benjamin ja leevi. pohjoisen 9-sukukuntaa karkoitettiin efraimin kapinoinnin takia. minkä takia efraim sai suurimman tuomion?.(maaton).
juuda etsii veljiänsä ja efraimin aika palata kotiin, efraim tarkoittaa kaikkia 9-kadonnutta sukukuntaa.
suomi on outo kansa skandien ja slaavien välissä. mitä sodasta, suomi oli puun ja kuoren välissä, tutustu paremmin historiaan ja lue raamattus paremmin. - Isaskari
Efraimia ei ole raamatun mukaan koskaan kirottu kulkemaan valtoimenaan., raamatun mukaan. Lisaksi Efraim luopui Jumalan laista elitoorasta. Romanikansalla on joitain asioita Toorasta, mutta mitaan todisteita siita etta Romanit olisivat olleet Assyrissa ei valitettavasti ole.
- PasiToivonen
>>Suomalaisten omalaatuinen geeniperimä on tehnyt meistä haluttua valuuttaa geenitieteessä. Suomalaisten geenit eroavat selvästi muista eurooppalaisista, mutta myös maan sisällä erot ovat suuria. Geenierot näkyvät erityisesti sairastuvuuseroina esimerkiksi Itä- ja Länsi-Suomen välillä.>>
Joo. Pitää olla mahdollisimman paljon perinnöllisiä sairauksia niin saa tuntea itsensä arvokkaammaksi.
Hyppää sänkyyn sisaresi kanssa niin säilyy geenit puhtaina.
Hyi helvetti!- Tutankhamon
Me ollaan vissiin egyptiläisiä koska faraot nai siskonsa...?
- tupuna10
kerran kysyin Herralta, mistä minä olen tullut?missä minun juureni. Eteeni annettiin israelin kartta ja sana Jaakob.
- PasiToivonen
>>Me ollaan vissiin egyptiläisiä koska faraot nai siskonsa...?>>
Tai sitten pakistanilaisia tai afgaaneja. He tekee sitä tänäkin päivänä, ja jokainen voi nähdä seuraukset. - hille55
Suomalaisilla on identiteettiongelma.
Suomalaiset voivat olla Israelin heimo vain siinä tapauksessa, jos suomalaiset miehet on ympärileikattu. Ympärileikkaamattomat eivät voi kuulua Aabrahamin liittoon Jumalan kanssa.- capiche
Kova hinku on eräillä suomalaisilla uskovaisilla lain alle.
- PVL.Rules.OK
Ei vois vähempää kiinostaa olla vitu koukkunokkie sukulainen. Ollaan valkosia Arjalais Germaaneja ja ylpeitä siittä!
- arjalainen.nääs
Jokos lämmittelet kaasukammiota?
- Samaatietä
Mää oo ainaski PohojoisPohojanmaalta kotosi ja menossa taivvaakottii...
Tää oli sit heiko ja oppimattoma puolustus... - omageenistö
Suomalaiset ovat tulleet tähän maanosan kolkkaan paljon ennen Aabrahamia, joten emme todellakaan ole Israelin sukukuntaa. Olen tutkituttanut esim. omat geenini ja tuo tutkimus kertoo, että olen hyvin vanhaa suomalaista sukujuurta, tuhansia vuosia sitten tänne tullutta sukua, geenit lännestä, Saksa, Pohjoismaat ym. Kun sama populaatio asuttaa Suomen maata tuhansia vuosia, geenistöstä tulee yhä homogeenisempi, joten olemme lähes kaikki sukua eli samaa geeniperimää löytyy kaikkialta Suomesta esim. se selvisi omasta geenitutkimuksesta, myös se, että sukuani on kaikkialla maailmassa nykyisin elämässä, joten siirtolaisten virta on vienyt minun sukuni geenejä ympäri maailman. Geeniperimässä löytyi myös kasaktanilaista geeniä pieni määrä, joten sieltäkin on tullut joitakin geenejä sukuun, joka lienee liittyy Venäjän aikaisiin miehityksiin tässä maassa, koska tuo suhde geeneissäni oli vielä 1,5 %, joten se ei liene kovin vanhaa perua. Kasakeilla on ihan oma geeniryhmänsä, joten he eivät ole venäläisiä.
Ei kannata uskoa kaikkia huuhaa juttuja, joita jotkut levittelevät. Emme siis ole Israelilaisia. Olemme tulleet tänne asuttamaan tätä maata paljon ennen Aabrahamin aikoja! - perehtykää
Israelin sukukuntien vaiheista on tehty hyvin tarkkoja englannin kielisiä kirjoja, kannattaa tutustua niihin, niin ei ala uskoa satuihin. Suomalaiset eivät ole israelilaisia.
- Väkevyydessä.voimaa
Kyllä suomalaiset ovat suurimmaksi osaksi Saatanan lapsia. Ja se on hyvä niin.
- rostanddiamont
ainaki kiroilla osaa ja ei se oo hyvä niin.
- PyhäHenkiEiKiroile
Mä kun uudestisynnyin eli tulin uskoon Jeesukseen, kaikki kirosanat katosivat kuin itsestään!
- UudestisyntymänIhme
Samoin tapahtui minullekin!
Herra vaihtui sydämessä, ketkä huutavat perkeleitä ja saa.noita, heillä on herrat sisimmässään. Jeesusta huutavilla on Jeesus muuttanut sydämen Herruutta.
- Näin.tiedän
Nyky ihmiset ovat populaatiosta 70 000 sitten jotka säilyivät joukko tuhosta, oli vähällä käydä että nykyihminen olisi kuollut silloin sukupuuttoon.
Se mitä sen jälkeen tahtui on faktaa, jääkaudeln jälkeen suomen alueelle ensin tulleista ei tietoa, saamelaisten jälkeen noin 2000-3000 sitten idästä tuli suomalais-ugrilaiset heitä asui volgan ja uralin molemmin puolin, ymmärrettävä suomen kieli on syntynyt ajanlaskun tienoilla. - geeniperimämme
Tekniikka ja talous lehti uutisoi: (2017)
'Karkeimmalla ryhmittelytasolla esille nousivat itäsuomalaisten ja länsisuomalaisten ryhmät, joiden välisen rajan huomattiin noudattavan erittäin tarkasti Pähkinäsaaren rauhan rajaa vuodelta 1323. Tutkittavista suurin osa pystyttiin määrittelemään yli 80 % todennäköisyydellä joko itä- tai länsisuomalaiseksi.'
Miehittäjät ovat jättäneet geenijäljen suomalaiseen väestöön. Pähkinäsaaren raja oli voimassa 1323 - 1595, jolloin Ruotsi-Suomen alueeseen liitettiin kaistale pohjois-savoa ja kainuuta. Mutta myös muina aikoina on geeniperimää jaettu miehitysten aikana esim. Isovihan aika 1700 luvun alussa on ollut varsin ahkeraa miehittäjien 'geenijakoa', venäläiset sotilaat varsin auliisti käyttivät hyväkseen suomalaisia naisia.- VinxinVonxin
Tämä on totta. Ja myös jokusessa sellaisessa sotilaassa oli -juudan geeniperimää! Ja jotkut hyväksikäytetyt naiset -tulivat raskaaksi...etc!
- yhtenäinengeeniperimä
Euroopassa ollut viimeinen jääkausi on vaikuttanut Euroopan asuttamisen vaiheisiin. Jääkauden aikana asutuksen on ollut pakko 'paeta' etelään voidakseen säilyä hengissä ja jääkauden hellittäessä asutus on voinut jälleen siirtyä kohti pohjoisempia alueita, kun sinne ensin on tullut kasvustoa ja riistaa. Maanviljelys levisi lähi-idästä Eurooppaan vasta noin 6000 vuotta eaa, joka vasta sitten aiheutti pysyvän asutuksen syntymisen ja laajenemisen eri Euroopan alueille.
Pitkän viimeisen jääkauden aikana Euroopan väestö on 'paennut' Alppien länsipuolelle ja toisaalta Alppien itäpuolelle, joka sitten selittää jotain geeni- ja kielimuuttujia. Euroopan väestö on kuitenkin alkuperältään varsin yhtenäistä geenistöltään, ei voida oikeasti puhua läntisestä ja itäisestä 'geenistöstä'. - hugenotti
Hugenotti sukuja on myös suomessa, mm pohjanmaalla on paljon hugeottisukuja, jotka eivät tiedä olevansa hugenotteja.
- Hollolan.hollantilaiset
Nimen Hollola kerrotaan juontavan hollantilaisista maahammetunkeutujista.
Tämä on vahvistamaton väite. Voi olla että pelkkää puhetta, tiedä häntä.
Ihminen on sitä mitä hänen juurensa ovat, eli mitä hän on etnisesti. Monissa suomalaisssa on kylläkin juuria myös esim. eri euroopan kulmilta. On itse valittava, minkä niistä omaksi itsekseen tunnustaa. Itse tunnustan sitä, mitä minussa pääosin on: suomalaisuutta. Pientä lisämaustetta tuovat jotkut kaukaiset, alkujaan ulkomaidenjuuriset esi-isät, jotka tekivät jälkikasvua suomalaisten kanssa.
Muutoin oli kantavanhemmat perussuomalaisia, joiden erilaisissa elinkeino-ammateissa löytyy.
Mutta joka ei ole juuri lainkaan suomalainen, älköön perättömästi esiintykö sellaisena.
- capiche
Suomeen on tullut väkeä kansainvaellusten ja kaupan käynnin seurauksena joka ilmansuunnalta. Jääkausi hävitti vanhemman asutuksen jäljet, eihän täällä silloin kukaan säilynyt hengissä. Suomea ryhdyttiin asuttamaan uudelleen jääkauden jälkeen.
Itäiset piireet näkyvät edelleen joidenkin itäsuomalaisten sukujen silmien seudulla. Epäilemättä joku kazakki tai mongoli on ollut asialla. Länsirannikolla ja etelässä on sitten skandinaavisen tai eurooppalaisemman näköistä populaa.
Suomeen on kulkeutunut historiallista esineistöä aina Rooman valtakunnan ajalta. Löysin muuten lapsena neoliittisen kivikauden (5000-1500 eKr.) asutuksen jäänteitä kotini vieressä olevalta hiekkakuopalta. Kansallismuseo kaiveli sieltä esiin piikivikirveitä yms. Toivottavasti tämä tieto ei tuhoa kenenkään nuoren maan teoriaa.:)- EtaRodinaMojaFinljandija
Katselin jostain netistä kuvia ja omat kasvoni ja muutoinkin pätkä olemukseni tuo lähinnä mieleen saamelaiset ja Itärajan tuonpuoliset, suomalaisugrilaiset, mahd. slaavilaiset kasvot.
Oon naamaltani semmoi niiku maatuska, vaikkakin sukulaisissa sitten näkyy selkeästi myös joidenkin muiden kansojen piirteitä. Persoonaltani olen tavallista suomalaista virkeämpi sekä ryssän tavoin periaatteellinen ja taistolaisempi. En kerrassaan ymmärrä poliitikkojemme jahkailuja.
Sisarukset Zoja ja Valera - Kogda myi byli na vajne / Silloin kun olimme sodassa:
https://www.youtube.com/watch?v=Pzk7xu86rgA
Вика Цыганова и Пётр Матрёничев - Это Родина моя
Eeta Roodina Majaa! / Tämä on minun kotimaani!
https://www.youtube.com/watch?v=y2U04HhdFNM
Kohdassa 1:21, noin suunnilleen, minä. Tosin olen vielä huomattavasti nuorempi kuin kuvan komi-permjakilainen tytsy!
https://www.youtube.com/watch?v=1QfUTuqbx74
.
- historiakertoo
On syytä ymmärtää myös, kuinka myöhään Israel kansakuntana on perustettu ja kuinka myöhään on tapahtunut vasta kansan joutuminen karkoitukseen.
Nykytiedon mukaan n. 1600 luvulla eaa Aabraham vasta tuli kanaanin maahan ja sitten Jaakobin aikana tuo kansakunta oli Egyptin orjuudessa yli 400 vuotta.
Israelilaiset lähtivät sitten Egyptin orjuudesta ja taistelivat kanaanin maan itselleen voittaen monia paikallisia kuninkaita. Ollaan jo noin 1000 v eKr ajassa tuolloin.
Vielä ei ole Aabrahamin jälkeläisiä lähtenyt juurikaan omilta asuinalueiltaan minnekään.
Noin 600 vuoteen eKr kansakunta eli rauhassa kuninkaiden aikaa ja taisteli naapurikansoja vastaan, jotka välillä yrittivät valloittaa maata, mutta heidät ajettiin pääsääntöisesti takaisin. Vieläkään ei siis hajaannusta tapahtunut.
Ensimmäinen hajaannus tapahtui siis vasta Assurin suurvallan noustua lähi-idän herruuteen ja se tapahtui eri lähteiden mukaan n. 700 eKr, jolloin pohjoinen Israelin valio (kymmenen heimoa) joutui lähtemään nykyisen Persian alueille ja sitten yli 100 vuotta sen jälkeen n. 600 eKr eteläinen Juudan kuningaskunta joutui lähtemään Babylonian valtion noustua lähi-idän herruuteen.
Vasta noiden tapahtumien jälkeen on vuosisatojen kuluessa tapahtunut israelilaisten hajaantuminen pikkkuhiljaa, joka alkoi vasta n. 300 eKr, kun Aleksanteri Suuri teki Kreikasta lähi-idän suurvalta-alueen.
Hajaannuksen alkuvuosisatoina juutalaiset levittäytyivät Välimeren alueelle ja mm. Espanjaan syntyi aika suurikin juutalainen yhdyskunta. Suomeen ensimmäiset juutalaiset tulivat vasta noin 1800 luvun alussa tai taitteessa. Ruotsi-Suomen kuningas oli rajoittanut juutalaisten asuinalueet Ruotsissa, joten he eivät päässeet sitä kautta edes oikein tulemaan.
Kannattaa siis tutustua historiaan vähän tarkemmin ennenkuin alkaa puhua turhia satuja suomalaisten juutalaisista sukujuurista. Me emme ole juutalaisia, vaikka meillä tätä nykyä onkin ehkä n. 2000 geeniperimältään juutalaista. - Isaskari
Avotany- Jews surnames pitaa sisallaan noin 100 Suomenkielen sanaa ,nimea tai sukunimea , jotka ovat yleensa koodilla R, eli Venajan Juutalaiset sukunimet.
- AvotaynussaToinenTotuus
Nyt joku messiaaninen huijari poistatti linkit Avotaynuun, jossa ilmaistaan selkeästi, että Avotaynu-listalle on päätynyt myös muitakin Venäjältä tulleiden emigranttien nimiä kuin yksin juutalaisten.
Sillai. Näin helluntailaiset huijaavat "messiaanisia" hörhöjä, mutta kun tuotiin Avotaynusta itsestä totuus suoraan silmien eteen, se poistettiin. MOT.
Huijarit kyllä vetoavat "Avotaynuun" ("Meidän isämme", mon.), mutta on liian vaarallista talousrikollisille, että huijatut itse alkaisivat sitä lukea!
Messiaanisuus siis jälleen todistettiin talousrikolliseksi huijaukseksi. - EtsikääItseAvotaynu
AvotaynussaToinenTotuus kirjoitti:
Nyt joku messiaaninen huijari poistatti linkit Avotaynuun, jossa ilmaistaan selkeästi, että Avotaynu-listalle on päätynyt myös muitakin Venäjältä tulleiden emigranttien nimiä kuin yksin juutalaisten.
Sillai. Näin helluntailaiset huijaavat "messiaanisia" hörhöjä, mutta kun tuotiin Avotaynusta itsestä totuus suoraan silmien eteen, se poistettiin. MOT.
Huijarit kyllä vetoavat "Avotaynuun" ("Meidän isämme", mon.), mutta on liian vaarallista talousrikollisille, että huijatut itse alkaisivat sitä lukea!
Messiaanisuus siis jälleen todistettiin talousrikolliseksi huijaukseksi.Ja taas!
Huijarihellarit pelkäävät, että huijatut itse lukisivat Avotaynua!
Etsikää se hakusanalla, suora linkki poistetaan heti hell.moderaation rikollisten toimesta. - Isaskari
Avotaynussatoinen totuus,, Ihmettelen mielipidettasi Jos ei sinulla ole faktaa esittaa salaliittoteoriaasi,
- Eraimilainenko
Henkeni yhtyy aloitustekstiin ja Pyhä Henki minussa todistaa,
että suomalaiset ovat, ainakin osaltaan, Efraim. Aamen!- ValheHenki
No niin. Tulitkin lyhyesti kertoneeksi henkesi.
- kamalaaaa
Joku syksyinen yö pottunenäinen aawe astui hebrealaisuuteen...
- TiedoksiVarkaille
Me, aidot suomalaisugrit, jotka olemme asuttaneet Itämeren ympäristöä, olemme vanhin eurooppalainen kansa. Emme ole Efraim. Efraim ei ollut syntynytkään kun me jo olimme täällä. Suomenruotsalaiset ovat ruotsalaisia, eivät suomalaisia. Tämän he ovat etenkin itse aina sanoneet.
Miksi te eräät haluatte takertua varkaiden valheisiin? Sillä varastamisestahan on kysymys: toisen kansan oikeuksien omimisesta. Näin ei aito kristitty tee.
Suomen pitkäkynsimustalaisethan ovat olevinaan muka sitä ja tätä juutalaista, vaikkei heissä ole juutalaisverta pisaraakaan. Tämän ovat itse israelilaiset tutkijat sanoneet. Juutalaiset ovat 2000 vuotta sitten Israelista ja Juudeasta lähteneitä israelilaisheimoja, sekoittuneina kasaari- ja eurooppalaiskansoihin. He eivät enää ole juurikaan sitä joukkoa jo lähti sieltä liikkeelle vuoden 70 eaa jälkeen.
He ovat kotoisin Intian pohjoispuolelta, samoilta kulmilta kuin pohjois-Iranin vuorilta häädetty, toinen rasistikansa, ruotsalaiset eli gootit. Ruotsalaisethan eivät ole "Ruotsin" alkuperäiskansaa vaan saapuuivat sinne hyökäten vasta n. 1000 vuotta sitten. Se oli suomalais-saamelaisten heimojen aluetta, jotka gootit häätivät sieltä pohjoiseen ja jopa vieläkin jatkuu Ruotsissa rasismi saamelaisia vastaan!
Meillä suomalaislla oli upeat kuningaskunnat, joista vanhat runonlaulumme ovat kertoneet. Kaiken sen gootit ryöstivät ja hajoittivat, alistivat suomalaiskansamme orjikseen. Jopa Vatikaanissa asti tunnettiin kuningaskuntamme Kainuu (Kveenaland) ja Kalevala. Tämän kaiken historiamme tiedon ruotsalainen koululaitoksemme on jo vuosituhannen ajan halunnut suomalaisilta salata.
Ruotsista lähtee pelkkä pahuus. Vuonna 2015 he painostivat meidät ottamaan omat ylijäämä-raiskaaja-matunsa ja edelleen, Rkp:n painostuksesta matujen rikokset on salattu suomalaisilta. Ruotsilla on vain yksi päämäärä: hävittää kaikki kadehtimansa suomalaisuus, henkinen rikkautemme. He itsehän ovat vain ryösteleviä viikinkejä, moukkia, jotka herrastelevat muilta varastamillaan omaisuuksilla. Heidän ainoa "kulttuurinsa" poiki Saksassa rasistisen, pakanallisen natsismin. "Tre Kronor" = "Kolmas valtakunta" = rasistinen "Ankkalampi" Suomessa.- Suom.ugri
"He ovat kotoisin Intian pohjoispuolelta..." = "heillä" tarkoitan romaneja.
Lisäys: suomalaiset ovat asuttaneet Itämeren ympäristöä n. 10 000 vuotta, tämä lause jäin edeltä pois.
- judaistille
Koko tämä efraim vouhotus on judistien aikaansaamaa !
Eli judistit siis pitävät itse itseään perempina kuin me pakanat ja he ovat siis markkinoineet tuota efraim villitystä eri opeillaan, jotka suomalaiset ovat nielleet syötteineen ja koukkuineen !
Yksi perus opetus joka on tähän vienyt, on väite, että meidät on oksastettu pakanoina juutalaisuuteen.
Toinen asia mikä on syötetty on juutalaisten väärä ihannointi !
On myös väitetty niin, että vain juutalainen kykenee tulkitsemaan oikein Raamattua !
Tuo taas on vienyt siihen, että suomalaiset uskovat ovat alkaneet opiskella hebreaa ymmärtääkseen peremmin Raamattua.
Joten on siis syötetty valhetta monella tapaa, ja niiden seurauksena on tullut kova halu kuulua juutalaisiin ja moni on alkanut jopa selvittää eri tavoin esim. geeni tutkimuksella, että olisinko minä tai me juutalaisia.
Mutta Raamatun mukaan Kristuksessa ei ole syntyperällä enää mitään väliä:
Gal. 3:28 Ei ole tässä juutalaista eikä kreikkalaista(siis pakanaa), ei ole orjaa eikä vapaata, ei ole miestä eikä naista; sillä kaikki te olette yhtä Kristuksessa Jeesuksessa.
Mutta nämä siis haluavat syöttää valheitaan. jotta saisivat käännytettyä uskovia juutalaisuuteen eli siis vanhaan ja lakkautettuun laki liittoon !
Eli koko tämä efraim villitys on osa laajempaa judaistien eksytys kampanjaa !
Mutta uudestisyntyneelle uskovalle on se ja sama, että mikä on syntyperämme, se ei ole tärkeää, vaan Kristus vain on !!!- voi.savis
Eräs tähän eksytykseen mukaan eksynyt on täälläkin kirjoittava Savis !
Olen kirjoittanut siitä, että hän on eksynyt sinne ja tänne ja siihen ja tähän, mutta tämä on siis vain yksi esimerkki !
Hän nimittän selvitteli sitä, että miten se geenitutkinus onnistuu ja paljonko se maksaa, sillä hän oli AIVAN VARMA SIITÄ, että hän on juutalaista syntyperää ja pian hän asuu ja julistaa Israelissa ilosanomaa "veljilleen" !
No, tuosta on jo reilusti yli kymmenen vuotta, mutta se VARMA TIETO, joka oli taas kerran Herralta saatu, mutta se vaan ei ole vieläkään toteutunut !
Mutta näin siis ymmärtämättömiä ja Raamattuun perehtymättömiä voi judaisti ja kuka tahansa eksyttäjä eksyttää.
Eikä eksytetty edes itse tajua tulleensa eksytetyksi, kuten ei tajua Savis vieläkään.
- kamalaaaa
Jos googlaa MyHeritage, niin huomaa mistä niitä efraimilaisia sikiää...
- VarasOnVarasHellarinakin
Eli efraimiksi tekeytyviä varkaita. Eivät häikäile varastaa jopa "Jumalan valitulta kansalta".
- kamina_kuumaksi
VarasOnVarasHellarinakin, ne jotka kuvittelevat olevansa efraimilasia, ovat toorajumalan palvojia, valhejuutalaisia.
"Eli judistit siis pitävät itse itseään perempina kuin me pakanat ja he ovat siis markkinoineet tuota efraim villitystä eri opeillaan, jotka suomalaiset ovat nielleet syötteineen ja koukkuineen".- Pakkstori
Jos tarkkoja ollaan niin efraimilaiset eivät ole juutalaisia, koska hän oli Joosefin - eikä Juudan - poika.
- judaistille
Pakkstori kirjoitti:
Jos tarkkoja ollaan niin efraimilaiset eivät ole juutalaisia, koska hän oli Joosefin - eikä Juudan - poika.
Miksi saivartelet ?
Raamattu käyttää juutalainen nimitystä myös kaikista Israelin kansaan kuuluvista, eikä vain Juudan jälkeläisistä.
Room. 2:28 Sillä ei se ole juutalainen, joka vain ulkonaisesti on juutalainen, eikä ympärileikkaus se, joka ulkonaisesti lihassa tapahtuu;
Room. 2:29 vaan se on juutalainen, joka sisällisesti on juutalainen, ja oikea ympärileikkaus on sydämen ympärileikkaus Hengessä, ei kirjaimessa; ja hän saa kiitoksensa, ei ihmisiltä, vaan Jumalalta.
1. Kor. 9:20 ja olen ollut juutalaisille ikäänkuin juutalainen, voittaakseni juutalaisi
Eihän siis näissä puhuta todellakaan vain Juudan jälkeläisistä ! - Isaskari
Raamattu kertoo myos Efraimista: Ei armahdetut ja Jumala on selkeasti sanonut Efraimille ja siihen liittyneille heimoimoille te ette ole enaa minun kansani. Juutalaisia ei ole koskaan erotettu omaisuuskansasta, geneettinen Efraim sita Vastoin on. Huom,, ei siis geneettinen Juuda eika geneettinen Israel ole Jumalan silmissa,kuin kuolleita luita, ennen kuin ottavat Jeesuksen Kristuksen vastaan henkilokohtaisena vapahtajana,, Varoitan taten myos judaismin vaaroista seka Suomalaisia etta erityisesti Romani-Efraim liikehdintaa, Ilman Kristusta kenenkaan ei tarvitse leikkia yhtaan olevansa Israelista. Pakana heimoja Room.11 varoittaa ylpeilemasta luonnollisten oksien eli Israelilaisten rinnalla,
- judaistille
Isaskari kirjoitti:
Raamattu kertoo myos Efraimista: Ei armahdetut ja Jumala on selkeasti sanonut Efraimille ja siihen liittyneille heimoimoille te ette ole enaa minun kansani. Juutalaisia ei ole koskaan erotettu omaisuuskansasta, geneettinen Efraim sita Vastoin on. Huom,, ei siis geneettinen Juuda eika geneettinen Israel ole Jumalan silmissa,kuin kuolleita luita, ennen kuin ottavat Jeesuksen Kristuksen vastaan henkilokohtaisena vapahtajana,, Varoitan taten myos judaismin vaaroista seka Suomalaisia etta erityisesti Romani-Efraim liikehdintaa, Ilman Kristusta kenenkaan ei tarvitse leikkia yhtaan olevansa Israelista. Pakana heimoja Room.11 varoittaa ylpeilemasta luonnollisten oksien eli Israelilaisten rinnalla,
Kirjoitit:
" Pakana heimoja Room.11 varoittaa ylpeilemasta luonnollisten oksien eli Israelilaisten rinnalla, "
Mutta nythän on aivan päin vastoin, eli juutalaiset ylpeilevät muiden vertaistensa oksien rinnalla !
Ja tämähän tässä judaismissa on juuri se ydin asia, eli väärä juutalaisten ihannointi ja pakanoiden halveksunta siinä samalla !
Mutta sitähän on ollut kautta aikojen jo alkuseurakunnan aikaankin, eli tämä judaisimi ei ole mikään uusi oppi, eikä uutta touhua mitenkään:
Saarn. 3:15 Mitä nyt on, sitä on ollut jo ennenkin; ja mitä vasta on oleva, sitä on ollut jo ennenkin. Jumala etsii jälleen sen, mikä on mennyttä. - Isaskari
Mutta israelilaisten luku on oleva kuin merenhiekkaa,jota ei voi mitata eika Luke a. ja siina paikassa,jossa heille on sanottu: te ette ole minun kansani, heille sanotaan: Elavan Jumalan lapset. Hoosea 1/10-11 Se siis tarkoittaa etta kaikki ovat oksastettu uskon kautta jaloonoljypuuhun, ja kaikkia kannattelee sama juuri eli Kristus. room.11.
- judaistille
Isaskari kirjoitti:
Mutta israelilaisten luku on oleva kuin merenhiekkaa,jota ei voi mitata eika Luke a. ja siina paikassa,jossa heille on sanottu: te ette ole minun kansani, heille sanotaan: Elavan Jumalan lapset. Hoosea 1/10-11 Se siis tarkoittaa etta kaikki ovat oksastettu uskon kautta jaloonoljypuuhun, ja kaikkia kannattelee sama juuri eli Kristus. room.11.
Älä sotke ja sekoita !
Israeliliasten luku on oleva mittamaton toki !
Hoos. 1:10 (2:1) Mutta israelilaisten luku on oleva niinkuin meren hiekka, jota ei voi mitata eikä lukea. Ja siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', heille sanotaan: 'Elävän Jumalan lapset!'
Mutta se toinen Sanankohta puhuu pakanoista eli kaikista muista kansoista:
24 Ja sellaisiksi hän myös on kutsunut meidät, ei ainoastaan juutalaisista, vaan myös pakanoista,
25 niinkuin hän myös Hoosean kirjassa sanoo: "Minä olen kutsuva kansakseni sen, joka ei ollut minun kansani, ja rakkaakseni sen, joka ei ollut minun rakkaani.
26 Ja on tapahtuva, että siinä paikassa, jossa heille on sanottu: 'Te ette ole minun kansani', siinä heitä kutsutaan elävän Jumalan lapsiksi."
27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös.
Siis pakanat eivät olleet Jumalan kansa ennen, mutta nyt ovat !
Ja tuossa sanotaan siis Israelilaisten luvun olevan kuin meren hiekka, niin silti pelastuu heistä vain pieni jäännös !!!
Tuossa olet oikeassa, että juuri kannattaa kaikkia oksia öljypuussa, eli meitä ei oksasteta juutalaisuuteen, vaan Kristukseen:
Joh. 15:2 Jokaisen oksan minussa, joka ei kanna hedelmää, hän karsii pois; ja jokaisen, joka kantaa hedelmää, hän puhdistaa, että se kantaisi runsaamman hedelmän.
Joh. 15:5 Minä olen viinipuu, te olette oksat. Joka pysyy minussa ja jossa minä pysyn, se kantaa paljon hedelmää; sillä ilman minua te ette voi mitään tehdä. - Isaskari
Jumala antoi pelastuksen mahdollisuuden pakanakansoille,myos siita syysta etta pakanakansaksi tullut Efraim saisi tulla oksastetuksi luonnollisena oksina Kristukseen,saisi syntinsa anteeksi. Myos ol-ruhamaa ja Lo-Ammia armahdetaan. Ei tama ole mitaan Juutalaisten paikan valtausta,vaan loytyy raamatusta. Valtikka on Juudalla,joka paattaa toki naiden asioiden virallisuuden,Kristuksen paluuseen saakka.
- judaistille
Isaskari kirjoitti:
Jumala antoi pelastuksen mahdollisuuden pakanakansoille,myos siita syysta etta pakanakansaksi tullut Efraim saisi tulla oksastetuksi luonnollisena oksina Kristukseen,saisi syntinsa anteeksi. Myos ol-ruhamaa ja Lo-Ammia armahdetaan. Ei tama ole mitaan Juutalaisten paikan valtausta,vaan loytyy raamatusta. Valtikka on Juudalla,joka paattaa toki naiden asioiden virallisuuden,Kristuksen paluuseen saakka.
Lopeta judaististen valheittesi levittely !
Pakanakansat eivät ole Efraim !
Ja ilosanoma on julistettu KAIKILLE KANSOILLE !
Ei sitä turhaan kaikille kasnoille olisi julistettu, jos kaikista kansoista ei voisi pelastua, eli ohi Israelin kansan ei mukamas tuon oppisi mukaan kukaan pelastuisi ja koko evankeliumin levitys olisi aivan turhaa !
Miten voittekin olla noin sokeita ja ymmärtämttömiä ?
Lue nyt hyvä ihminen edes vähän enemmän uutta testamenttia !!! - Isaskari
Totta kai pelastus on kaikille kansoille,, Ei ole eroitusta kenessakaan joka on Jeesuksessa Kristuksessa. Tee parannus, sinussa on antisemitistinen Lutterilainen vaarinkasityksen henki.
- isaskari
Mina ainakin evankelioin kaikkia kansoja ja kansanheimoja, voi sinua parkaa jos et uskalla tehda tyota,,
- Historiikkisen
Nyky kristittyjen, siis Uuden liiton kansan "sukujuuret" ovat Jumalassa, uudestisyntymisessä, eikä jossain "maallisissa" suvuissa.
( Joh.3:1.- 21.) Joh.3:3.".. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". 4. Nikodeemus sanoi hänelle: "Kuinka voi ihminen vanhana syntyä? Eihän hän voi jälleen mennä äitinsä kohtuun ja syntyä?" 5. Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. 6. Mikä lihasta on syntynyt, on liha; ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki. 7. Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle: teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. 8. Tuuli puhaltaa, missä tahtoo, ja sinä kuulet sen huminan, mutta et tiedä, mistä se tulee ja minne se menee; niin on jokaisen, joka on Hengestä syntynyt.".."
" Pohjoinen maa" jakaantuneen "Israelin valtakunnan" pohjoinen osa .
http://raamattuajassamme.fi/jumalan-kansa-pakkosiirtolaisuudessa/
"...Israelin kuningaskunta hajosi ja jakautui kahtia 930 eKr. Sen pohjoinen osa Israel murentui suurvalta Assyrian hampaisiin 722 eKr. ja kaikki 10 heimoa joutuivat pakkosiirtolaisuuteen ja pitkälti katosivat. He eivät kuunnelleet Herran lakia ja sanaa, josta profeetat heitä muistuttivat. Samalla tavalla kävi eteläiselle Juudalle 150 vuotta myöhemmin 587/586 eKr. Tuomion toteuttajana oli Assyrian perillinen Babylonia, jota johti kuningas Nebukadnesar II. Jerusalemin kaupunki ja temppeli tuhottiin. Kansan pääosa vietiin pakkosiirtolaisuuteen kaukaiseen Babyloniaan. Siellä Jumala uudisti kansansa ja antoi sille uuden alun ja mahdollisuuden palata Luvattuun maahan.......
Profeettojen ennustuksissa näkyy paluu Babyloniasta (pohjoisesta maasta) ja maailmanlaajasta hajaannuksesta (maan ääristä).
( Jeremia) 30:3: ”Katso, tulee aika, sanoo Herra, jolloin minä käännän kansani Israelin ja Juudan kohtalon, sanoo Herra, ja palautan heidät maahan, jonka olen antanut heidän isillensä, ja he saavat periä sen”..............................................
(Jeremia) 31:8-9,13: ”Katso, minä tuon heidät pohjoisesta maasta, kokoan heidät maan perimmäisiltä ääriltä… Itkien he tulevat, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen… Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä”".......................
2.Kor.5:11.".. Kun siis tiedämme, mitä Herran pelko on, niin me koetamme saada ihmisiä uskomaan, mutta Jumala kyllä meidät tuntee; ja minä toivon, että tekin omissatunnoissanne meidät tunnette. 12. Emme nyt taas suosittele itseämme teille, vaan tahdomme antaa teille aihetta kerskata meistä, että teillä olisi mitä vastata niille, jotka kerskaavat siitä, mikä silmään näkyy, eikä siitä, mikä sydämessä on. 13. Sillä jos me olemme olleet suunniltamme, niin olemme olleet Jumalan tähden; jos taas maltamme mielemme, teemme sen teidän tähtenne. 14. Sillä Kristuksen rakkaus vaatii meitä, jotka olemme tulleet tähän päätökseen: yksi on kuollut kaikkien edestä, siis myös kaikki ovat kuolleet; 15. ja hän on kuollut kaikkien edestä, että ne, jotka elävät, eivät enää eläisi itselleen, vaan hänelle, joka heidän edestään on kuollut ja ylösnoussut.
16. Sentähden me emme tästä lähtien tunne ketään lihan mukaan; jos olemmekin tunteneet Kristuksen lihan mukaan, emme kuitenkaan nyt enää tunne. 17. Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
18. Mutta kaikki on Jumalasta, joka on sovittanut meidät itsensä kanssa Kristuksen kautta ja antanut meille sovituksen viran. 19. Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan, ja hän uskoi meille sovituksen sanan. 20. Kristuksen puolesta me siis olemme lähettiläinä, ja Jumala kehoittaa meidän kauttamme. Me pyydämme Kristuksen puolesta: antakaa sovittaa itsenne Jumalan kanssa. 21. Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi.
1.Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi. 2. Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä..." - judaistille
Syntyperällä siis ei ole mitään merkitystä enää uudessa liitossa !
2. Kor. 5:17 Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Gal. 6:15 Sillä ei ympärileikkaus ole mitään eikä ympärileikkaamattomuus, vaan uusi luomus.
Joten on täysin turhaa ja hyödytöntä vouhottamista koko tämä "Efraim" asia !
Sillä siis judaistit ovat vain pyrkineet eksyttämään meitä pakanoita, tai aivan sama mitä sukujuurta sitten olisimmekaan !
Jos siis suomalainen alkaa "Efraimileiseksi" niin silloin hänen pitäisi ulkoisesti ympärileikkauttaa itsensä ja se taas tarkoittaisi siirtymistä vanhaan lakiliittoon ja lain alle !
Gal. 5:3 Ja minä todistan taas jokaiselle ihmiselle, joka ympärileikkauttaa itsensä, että hän on velvollinen täyttämään kaiken lain.
Tätähän nämä judaistit siis ovatkin ajaneet takaa:
Gal. 4:17 Heillä on intoa teidän hyväksenne, mutta ei oikeata; vaan he tahtovat eristää teidät, että teillä olisi intoa heidän hyväksensä.- Historiikkisen
IIIISOOOO AAMEN !!!
Nyky kristittyjen, siis Uuden liiton kansan "sukujuuret" ovat Jumalassa, uudestisyntymisessä, eikä jossain "maallisissa" suvuissa.
( Joh.3:1.- 21.) Joh.3:3.".. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa".
Fil.3:20. "..Mutta meillä on yhdyskuntamme taivaissa, ja sieltä me myös odotamme Herraa Jeesusta Kristusta Vapahtajaksi, 21. joka on muuttava meidän alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi sillä voimallaan, jolla hän myös voi tehdä kaikki itsellensä alamaiseksi..."
1.Piet.2:9."... Mutta te olette "valittu suku, kuninkaallinen papisto, pyhä heimo, omaisuuskansa, julistaaksenne sen jaloja tekoja", joka on pimeydestä kutsunut teidät ihmeelliseen valkeuteensa; 10. te, jotka ennen "ette olleet kansa", mutta nyt olette "Jumalan kansa", jotka ennen "ette olleet armahdetut", mutta nyt "olette armahdetut"..."
1.Piet.1:23."... te, jotka olette uudestisyntyneet, ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä, Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta. 24. Sillä: "kaikki liha on kuin ruoho, ja kaikki sen kauneus kuin ruohon kukkanen; ruoho kuivuu, ja kukkanen varisee, 25. mutta Herran sana pysyy iankaikkisesti". Ja tämä on se sana, joka on teille ilosanomana julistettu..."
- Historiikkisen
Ymmärtääkseni aivan turhaa kristittynä tuhlata rahojaan siihen että maksaisi jollekin siitä että saisi (jonkun epämääräisen?) jonkun tutkimuksen onko juutalaista sukuperää ?
Aivan turhaa uudestisyntyneille tutkia "maallisia sukujuuriansa " .
Kol.3:1."..Jos te siis olette herätetyt Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, jossa Kristus on, istuen Jumalan oikealla puolella. 2. Olkoon mielenne siihen, mikä ylhäällä on, älköön siihen, mikä on maan päällä. 3. Sillä te olette kuolleet, ja teidän elämänne on kätkettynä Kristuksen kanssa Jumalassa;.."
Halvemmalla pääsee kun ottaa vastaan Jumalan ilmaisen lahjan kuulemalla ja uskomalla evankeliumin, jonka kautta Jumala itse synnyttää lapsensa valtakuntaansa.
Sukulaiset pääsevät osalliseksi perinnöstä
Room.8:16.".. Henki itse todistaa meidän henkemme kanssa, että me olemme Jumalan lapsia. 17. Mutta jos olemme lapsia, niin olemme myöskin perillisiä, Jumalan perillisiä ja Kristuksen kanssaperillisiä, jos kerran yhdessä hänen kanssaan kärsimme, että me yhdessä myös kirkastuisimme..."
Jes.55:1.".Kuulkaa, kaikki janoavaiset, tulkaa veden ääreen. Tekin, joilla ei ole rahaa, tulkaa, ostakaa ja syökää; tulkaa, ostakaa ilman rahatta, ilman hinnatta viiniä ja maitoa. 2. Miksi annatte rahan siitä, mikä ei ole leipää, ja työnne ansion siitä, mikä ei ravitse? Kuulkaa minua, niin saatte syödä hyvää, ja teidän sielunne virvoittuu lihavuuden ääressä. 3. Kallistakaa korvanne ja tulkaa minun tyköni; kuulkaa, niin teidän sielunne saa elää. Ja minä teen teidän kanssanne iankaikkisen liiton, annan lujat Daavidin armot..."
Matt.12: 46.".. Hänen vielä puhuessaan kansalle, katso, hänen äitinsä ja veljensä seisoivat ulkona, tahtoen häntä puhutella. 47. Niin joku sanoi hänelle: "Katso, sinun äitisi ja veljesi seisovat ulkona ja tahtovat sinua puhutella". 48. Mutta hän vastasi ja sanoi sille, joka sen hänelle ilmoitti: "Kuka on minun äitini, ja ketkä ovat minun veljeni?" 49. Ja hän ojensi kätensä opetuslastensa puoleen ja sanoi: "Katso, minun äitini ja veljeni! 50. Sillä jokainen, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon, on minun veljeni ja sisareni ja äitini.".." - Isaskari
Jos et ole Efraim tai kadonneita heimoja Tai Juutalainen,,,,tuotan pettymyksen,,, Jeesus Kristus tuli Israelin huoneen kadonneiden lampaiden vuoksi,,, ja jos olet uskossa Jeesukseen Kristukseen ja villioljypuunoksa,,, ala ylpeile luonnollisten oksien rinnalla pilkkaamalla Messiaanisia Juutalaisia Judaisteiksi,,,
- judaistille
Taas vääristelet Sanaa !
Jeesus ITSE siis julisiti Ilosanomaa VAIN juutalaisille, koska se oli ENSIN julistettava Sanan mukaan heille !
Kun nämä eivät ottaneet vastaan , niin se julistettiin KAIKILLE KANSOILLE !
Ap. t. 13:46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Joten lopeta tuolliset judaististen oppien levitys eli valheiden levitys !!! - judaistille
judaistille kirjoitti:
Taas vääristelet Sanaa !
Jeesus ITSE siis julisiti Ilosanomaa VAIN juutalaisille, koska se oli ENSIN julistettava Sanan mukaan heille !
Kun nämä eivät ottaneet vastaan , niin se julistettiin KAIKILLE KANSOILLE !
Ap. t. 13:46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: "Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen.
11 Hän tuli omiensa tykö, ja hänen omansa eivät ottaneet häntä vastaan.
12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä,
13 jotka eivät ole syntyneet verestä eikä lihan tahdosta eikä miehen tahdosta, vaan Jumalasta.
Joten lopeta tuolliset judaististen oppien levitys eli valheiden levitys !!!Pakanakansat eivät ole efraim !!!
Siis KAIKILLE KANSOILLE !
34 Niin Pietari avasi suunsa ja sanoi: "Nyt minä totisesti käsitän, ettei Jumala katso henkilöön,
35 vaan että jokaisessa kansassa se, joka häntä pelkää ja tekee vanhurskautta, on hänelle otollinen.
Matt. 24:14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu.
Mark. 13:10 Ja sitä ennen pitää evankeliumi saarnattaman kaikille kansoille.
Luuk. 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Room. 16:26 mutta joka nyt on julkisaatettu ja profeetallisten kirjoitusten kautta iankaikkisen Jumalan käskystä tiettäväksi tehty kaikille kansoille uskon kuuliaisuuden aikaansaamiseksi,
Mutta nämä judistit siis vääntävät kaiken kieroon saadakseen uuden liiton uskovat kääntymään lain alle ja sen orjaksi ja vanhaan LAKKAUTETTUUN lakiliittoon !
- ihmisiäkö
Aloittaja mainitsi, että uskovaisina meidän tulisi olla kiinnostuneita juuristamme. Eikö hän tiedä, että olemme kaikki lähtöisin Aadamista, eli siis sukulaisia toistemme kanssa. Kuulumme ihmisrotuun, asummepa missä tahansa tai olemmepa minkä näköisiä tahansa. Olemme myös samalla viivalla Jumalan edessä. Omat tekomme ratkaisevat, olemmeko hyviä tai pahoja. Galatalaisille 3:28
- Salem_Priest_King
Entäs jos kuitenkin oltaisiin vain Melkisedekin sukua ?
- Mukava_juttu
Jos Suomessa onkin uskovia jotka ovat muinaista sukua Israelin lapsille niin hajaannus ja sekaantuminen pakanakansoihin on ollut hyvin voimakasta ja tehokasta.
Ei voi enää saada sukujuuria kaivettua eikä edes dna-testit kerro muuta kuin tuosta sekaannuksesta.
Mutta. Jumala tietää. Ja Jumala voi itsekullekin kertoa. Ja onhan muutamille (monille) kertonutkin. Mutta koska se ilmoitus on ainoa todiste, niin se riittää ainoastaan itselle.
Ja niinpä omaan tietoon ne usein jäävät, Jeesukseen liitettynä on kuitenkin melko sama onko verilinjaa 12. heimoon vai ei. Jeesuksen verilinja kun nostaa aivan uuteen kansaan ja heimoon.
On toki merkitystä sukulinjoillakin, muttei kovin ratkaisevaa.
Paitsi jos Jumala toisin päättää.
Jeesus on Herra Jumala Kaikkivaltias.- Joosefpalaa
Jeremian kirja puhuu Joosefin verilinjan palauttamisesta Israelin vuorille,
ei Jeesuksen verilinjan (uudestisntyneet Jumalan lapset) palauttamisesta.
Siksi tämä aihe on tärkeä ja on tärkeää tietää mikäli kuuluu Israelin kymmeneen
kadonneeseen heimoon. Nämä Israelin heimot tulevat palaamaan Israeliin
Jumalan ilmoituksen mukaan. - Mukava_juttu
Jep. Näin itsekin uskon.
Mutta Jumalan on tehtävä se itse. Keräilemällä käsipelillä ko. ihmiset. - puurot.ja.vellit
Joosefpalaa kirjoitti:
Jeremian kirja puhuu Joosefin verilinjan palauttamisesta Israelin vuorille,
ei Jeesuksen verilinjan (uudestisntyneet Jumalan lapset) palauttamisesta.
Siksi tämä aihe on tärkeä ja on tärkeää tietää mikäli kuuluu Israelin kymmeneen
kadonneeseen heimoon. Nämä Israelin heimot tulevat palaamaan Israeliin
Jumalan ilmoituksen mukaan.Voitteko selittää minulle edes tämän asian ?
Siis vaikka minä kuuluisinkin Eframiin, niin miksi ihmeessä minä haluaisin Israeliin jossa siis lähes kaikki juutalaiset ovat uskosta osattomia !
Päästäkseni heidän joukkoonsa, minun pitäisi siis ympärileikkauttaa itseni !
Lisäksi lopun ajassa tulee Googin sota jossa vain PIENI JÄÄNNÖS juutalaisista pelastuu, ja hekin kovien kärsimysten kautta vasta tunnustavat lopulta Jeesuksen Messiaakseen ja Vapahtajakseen !
Miksi menisin siis tässä ajassa tulevan sodan keskelle vapaaehtoisesti ???
Kyllä sinne Israeliin hakeutuvat siis ympärileikatut vain, eli ne jotka eivät usko Jeesukseen, ympärileikkamattomalla ei ole tuohon porukkaan mitään asiaa siis !
Koko touhu ja vouhotus on mielestäni järjetöntä.
Suomalaiset ovat varmaan syntyperältään nykyään sieltä ja täältä, eli ei siis voida millään sanoa, että suomalaiset olisivat mikään Efraim vaikka jokunen joukosta löytyisikin.
Koko homma siis perustuu judaistien eksytys yritykseen, jolla pyritään pakanoista tekemään vanhan liiton ympärileikattuja jäseniä.
Tämän olen nähnyt jo yli 10v sitten ihan käytännön tasolla kun eräskin eksyttäjä joka siis väitti olevansa "messiaaninen juutalainen" lopulta paljastui huijariksi ja tarkoituksensa oli siis lopulta vain saada pakanat ympärileikatuiksi ja lain alle eli vanhaan liittoon pakittamaan !!!
Tuon judaistin nimi oli joku Eeli Lewi tai jotain sinne päin, ja hän onnistuikin eksyttämään uuden liiton uskovia vanhaan ja lakkautettuun lakiliittoon, ja sitten nuo entiset uskon veljet viettivät happamattoman leivän päiviä ja sapattejaan sytytellen lopulta sapattikynttilöitä jopa kipa päässä.
- PasiToivonen
>>Siis vaikka minä kuuluisinkin Eframiin, niin miksi ihmeessä minä haluaisin Israeliin jossa siis lähes kaikki juutalaiset ovat uskosta osattomia !>>
Sieltä saa kannabista. Ja laillisesti.- VoiSokeutta
Jaaha, room.kat Pasi Toivonen paljastuikin pilvipössyttäjäkin - hyi huumeet (pharmacia) on Jumalan mielestä yhtä paha synti kuin juoppous.
- EfraimPalaa
Et sinä lähdekään sinne vapaehtoisesti. Jotakin sattuu, joka saa sinut lähtemään.
Siinä tapauksessa, että sinä kuulut Israelin kadonneisiin heimoihin, sinä tulet menemään Israeliin.
Jeremia
31:1 "Siihen aikaan, sanoo Herra, minä olen kaikkien Israelin sukukuntien Jumala, ja he ovat minun kansani."
31:2 Näin sanoo Herra: "Kansa, miekalta säästynyt, LÖYSI ERÄMAASSA ARMON; minä menen saattamaan sen, ISRAELIN, RAUHAAN."
31:3 Kaukaa (kaukaisella maalla) ILMESTYY MINULLE HERRA: "Iankaikkisella rakkaudella minä olen sinua rakastanut, sentähden MINÄ OLEN VETÄNYT SINUA PUOLEENI ARMOSTA.
31:4 Minä rakennan sinut jälleen, ja sinä tulet rakennetuksi, NEITSYT ISRAEL (suomineito). Sinä kaunistat itsesi jälleen käsirummuillasi ja lähdet iloitsevaisten karkeloon.
31:5 Sinä istutat jälleen viinitarhoja Samarian vuorille; ne, jotka istuttavat, saavat korjata hedelmätkin.
31:6 Sillä päivä on tuleva, jolloin vartijat huutavat Efraimin vuorella: 'Nouskaa, lähtekäämme Siioniin Herran, meidän Jumalamme, tykö.'
31:7 Sillä näin sanoo Herra: Riemuitkaa iloiten Jaakobista, kohottakaa riemuhuuto hänelle, joka on kansojen pää; kuuluttakaa, kiittäkää ja sanokaa: 'Auta, Herra, kansaasi, Israelin jäännöstä.'
31:8 Katso, MINÄ TUON HEIDÄT POHJOISESTA MAASTA, kokoan heidät MAAN PERIMMÄISILTÄ ÄÄRILTÄ. Heissä on sokeita ja rampoja ynnä raskaita ja synnyttäväisiä: SUUREMA JOUKKONA HE PALAJAVAT TÄNNE.
31:9 ITKIEN HE TULEVAT, ja minä johdatan heitä, kun he kulkevat rukoillen. Minä vien heidät vesipuroille, tasaista tietä, jolla he eivät kompastu. Sillä minä olen ISRAELIN ISÄ, ja EFRAIM ON MINUN ESIKOISENI.
31:10 Kuulkaa Herran sana, te kansat, ilmoittakaa kaukaisissa merensaarissa ja sanokaa: HÄN, JOKA ISRAELIN HAJOTTI, ON SEN KOKOAVA ja varjeleva sitä niinkuin paimen laumaansa.
31:11 Sillä Herra on lunastanut Jaakobin ja vapahtanut hänet häntä väkevämmän kädestä.
31:12 Ja he tulevat ja riemuitsevat Siionin kukkulalla, tulevat virtanaan Herran hyvyyden tykö, jyväin, viinin ja öljyn ääreen, karitsain ja karjan ääreen. Ja heidän sielunsa on oleva niinkuin runsaasti kasteltu puutarha, eivätkä he enää näänny.
31:13 Silloin neitsyt iloitsee karkelossa ja nuorukaiset ja vanhukset yhdessä. Minä muutan heidän surunsa riemuksi, annan heille lohdutuksen ja ilon heidän murheensa jälkeen.
31:14 Ja minä virvoitan pappien sielut lihavuuden ääressä, ja minun kansani ravitaan minun hyvyydelläni, sanoo Herra.
http://fkf.net/Kadonneet/index.html#profeetallinen
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2053101Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391590Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 891349
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461304Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1521219Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121168Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze123999Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793