Kuunnelkaapas Rovasti Olavi Peltolaa

Puplikaani2

Olavi Peltolan kotisivut kun avaat.
Löydät Puheet Teemat Evästä.
Löydät Roseniuksen Elämän Leivän.
Siinä on vahvaa ruokaa pitkäksi aikaa.
Siihen päälle kun vielä Sanaa tutkit.
Et tarvitse itseäsi muulla ravita.
Ihastut ja ymmärrät.
Olavi kun aiheen ottaa ei puheesta puutu pontta.
Hän itsensä likoon laittaa.esimerkin antaa sitten sanalla hän selittää.
Ei tyrkytä.ei tuputa.ei hillu eikä hypi.
Hän hyvin sanaa julistaa.
Armoa ja iloa lohdutuksen sanoja on täynnä hänen saarnansa.
Ei itseään hän koroita vaan Kristusta.
Hän elää Armosta.
Siis Kuunnelkaahan Olavia Vanhaa vaeltajaa.
Mutta sen sanon.vielä kuitenkin
Kuunnelkaa myös Tapani Suontoa.
Huutavan ääntä tässä pimenevässä illassa.
Kuulkaa ennenkaikkea.mitä Henki Seurakunnille sanoo.Amen

3

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olavi Peltola on väärä opettaja.

      Hän opettaa, että joku toinen voi uskoa puolestasi (?!) kasteessa. Olavi Peltola opettaa myös että kaste synnyttäisi uskoa. Raamatussa uskosta osattomat tai parannukseen haluttomat käännytettiin pois kastepaikalta.

      Peltola opettaa myös, että on oikein tarjota ehtoollista uskosta osattomalle, että ehtoollinenkin synnyttää uskoa. En uskaltaisi opettaa näin kun muistelen Paavalin sanoja.
      1. Korinttolaiskirje 11:27-29
      "Joka siis kelvottomasti syö tätä leipää tai juo Herran maljasta, on syyllinen Herran ruumiiseen ja vereen. Tutkikoon siis ihminen itseään ja niin syököön tätä leipää ja juokoon tästä maljasta. Sillä joka syö ja juo erottamatta Herran ruumista muusta, syö ja juo itselleen tuomion."
      Jos molemmat Jeesuksen asettamat toimitukset on vääristetty, miten sitten muu Raamatun ilmoitus? Parhaassakin tapauksessa opetus jää sekavaksi.

      Peltola opettaa myös, että Pyhän Hengen kaste saadaan vesikasteessa vauvana. Raamatussa on 4 kertaa kuvailtu Pyhän Hengen kaste. Näissä tilanteissa ensin tuli usko ja kääntyminen, sitten kaste eli upotus ja kasteen jälkeen Pyhän Hengen kaste, josta oli merkkinä kielillä puhuminen. Ainoa poikkeus on Korneliuksen kodissa, jossa Pyhän Hengen kaste edelsi upotusta. Yhdessäkään näistä Pyhän Hengen kastetta ei saatu vesikasteessa, ei varsinkaan vauvana. Peltolaa en voi suositella opettajaksi.

      Yksikään opettaja ei ole täydellinen, yksin Jeesus on täydellinen opettaja ja Hänen lähettämänsä Pyhä Henki. Pyhän Hengen valtuuttamia opettajia löytyy kuitenkin paljon ihan tavallisista helluntai- ja vapaaseurakunnista. Suosittelen itse kutakin menemään lähimpään näistä paikallisseurakunnista kuulemaan opetusta jonka Jumala on kullekin päivälle tarkoittanut. Suosittelen myös valvomaan ja rukoilemaan Hengessä ja totuudessa sekä tutkimaan Raamattua Pyhän Hengen johtamana. Näillä eväillä päästään jo pitkälle. Sitten vierailevat puhujat ovat hyvä lisä, pieniä makupaloja tähän arkiseen aherrukseen kunhan vain ovat Pyhän Hengen valtuuttamia. Heitäkin on niin monia etten edes yritä kaikkia mainita. Olkaa siunatut uskon tiellä!

    • Ex.lutku

      Eikö Olavi Peltola ole luterilainen? Niin ollen häntä ei pidä kuunnella.

    • Puplikaani2

      Kyllä on...viisläinen taitaa olla ja karismaattinenkin.
      Jos oikeasti löydät Peltolan opetuksista väärää harhaoppia niin sitten minä olen täysin väärässä hänen suhteensa.
      Ja mitäs pahaa Luterilaisuudessa on?
      Kyllä ajasta aikaan sieltä on noussut enemmän merkittäviä Jumalan miehiä kuin koskaan Helluntalaisuuden kirjavasta joukosta.
      Silti mitenkään väheksymättä helluntalaisuutta tai vapaita suuntia yleensä..Itse olen Vapaa kirkollinen ex luterilainen.
      Se ei sulje pois mitään.paitsi harhaopit.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      63
      1809
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1187
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      73
      1083
    4. 45
      1075
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      949
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      939
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      880
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      833
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      818
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      35
      779
    Aihe