Itsenäisyys

Jdksksksk

Suomi ei milloinkaan ole ollut niin itsenäinen kuin EU:n jäsenenä, vaikka usein muuta uskotellaan. Tätä ajanjaksoa saatetaan pahimmassa tapauksessa myöhemmin muistella suurella kaipauksella.

14

58

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • älyäläjätä

Taidat olla niitä tulevia tai olevia EU suuripalkkaisia
      vapaa muurareita?

• TässäTotuus

Koko EU-projekti möhlittiin, kun siitä alettiin tehdä poliittista liittovaltiota. Lisäksi euron käyttöönotto oli suuri virhe.

EU pitäisi peruuttaa takaisin EEC:ksi eli talousliitoksi omine valuuttoineen. Euroopalla meni silloin hyvin ja nykyään menisi vielä paremmin.

Suomen ylivoimaisesti paras vuosisata oli 1800-luku, vaikka ei oltukaan muodollisesti itsenäisiä! Selvittiin lähes täysin ilman sotia, maa vaurastui nopeasti ja suomalaiset löysivät kansallisen identiteettinsä.

• Suomi ei ole mikään itsenäinen valtio. Suomi luovutti vastoin perustuslakiamme itsenäisyyden pois kun liityimme EU:n jäseneksi. Sen jälkeen EU on asteittain riisunut Suomelta pois lähes kaiken itsemääräysoikeuden. Meillä ei ole omaa rahaa, ei omaa ulkopolitiikkaa, ei omaa talouspolitiikkaa, ei omaa maatalouspolitiikkaa, ei oikeutta päättää maahanmuuttajista, ei oikeutta säätää mitään lakia, joka on ristiriidassa EU:n direktiivien kanssa. Emme saa päättää tulleista. Vastikään uutiset kertoivat, että EU:ssa on hyväksytty yhteinen ulkorajavalvonta eli Suomi ei enää saa päättää itsenäisesti omien rajojensa valvonnasta.

Toistaiseksi Suomi saa vielä päättää aivan itse kengännauhojen väristä sekä kamman piikkien lukumäärästä.

• Maximuumi

Kyllä Suomi on itsenäinen. EU ei ole liittovaltio, vaan itsenäisten valtioiden liitto/unioni. Ikiomaa rahayksikköä ei ole, mutta Euro on oma rahamme. Ulkopolitiikka on aivan omissa käsissämme. Talouspolitiikka on ihan omissa käsissämme lukuunottamatta rahapolitiikkaa. Maatalouspolitiikkaakin meillä on, vaikka iso osa siitä onkin EU-vetoista. Meillä on täysi oikeus päättää itse maahanmuuttajista. EU ei pakota ottamaan vastaan ketään EU:n ulkopuolista. EU-kansalaisilla on vapaa liikkumisoikeus.
        Pakolaisasioissa meidän tärkein sitova sopimuksemme on YK:n alainen pakolaissopimus, johon Suomi liittyi jo v. 1951. Siis jo ennen Kekkosen presidenttiyttä.
        http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1968/19680077/19680077_2
        Tietenkin direktiivien vastaisia lakeja emme voi lainsäädännössämme pitää.
        Tietenkin saamme päättää tulleista ihan itse. Poikkeuksena EU:n sisämarkkinoiden tullit. Rajavalvonta on täysin Suomen omissa käsissä. EU ei voi ottaa Suomen rajoja valvontaansa ilman Suomen eduskunnan hyväksyntää ja yhteisyys tarkoittaa nimenomaan yhteistä. Jos EK sallii, niin rajojamme voisi joskus valvoa vaikkapa tanskalaisia rajavartijoita yhdessä suomalaisten kanssa. Asia on täysin EK:n päätäntävallassa.

On sinulla makaaberi käsitys EU:sta. Niin virheellinen ja vajavainen.

• Maximuumi
        Maximuumi kirjoitti:

Kyllä Suomi on itsenäinen. EU ei ole liittovaltio, vaan itsenäisten valtioiden liitto/unioni. Ikiomaa rahayksikköä ei ole, mutta Euro on oma rahamme. Ulkopolitiikka on aivan omissa käsissämme. Talouspolitiikka on ihan omissa käsissämme lukuunottamatta rahapolitiikkaa. Maatalouspolitiikkaakin meillä on, vaikka iso osa siitä onkin EU-vetoista. Meillä on täysi oikeus päättää itse maahanmuuttajista. EU ei pakota ottamaan vastaan ketään EU:n ulkopuolista. EU-kansalaisilla on vapaa liikkumisoikeus.
        Pakolaisasioissa meidän tärkein sitova sopimuksemme on YK:n alainen pakolaissopimus, johon Suomi liittyi jo v. 1951. Siis jo ennen Kekkosen presidenttiyttä.
        http://www.finlex.fi/fi/sopimukset/sopsteksti/1968/19680077/19680077_2
        Tietenkin direktiivien vastaisia lakeja emme voi lainsäädännössämme pitää.
        Tietenkin saamme päättää tulleista ihan itse. Poikkeuksena EU:n sisämarkkinoiden tullit. Rajavalvonta on täysin Suomen omissa käsissä. EU ei voi ottaa Suomen rajoja valvontaansa ilman Suomen eduskunnan hyväksyntää ja yhteisyys tarkoittaa nimenomaan yhteistä. Jos EK sallii, niin rajojamme voisi joskus valvoa vaikkapa tanskalaisia rajavartijoita yhdessä suomalaisten kanssa. Asia on täysin EK:n päätäntävallassa.

On sinulla makaaberi käsitys EU:sta. Niin virheellinen ja vajavainen.

Tässä rajua laulua kuolleelta mieheltä.
        https://www.youtube.com/watch?v=H1nfxgtVKvk

• EU.tuhottava

EU. Vittu mitä paskaa.

• Maximuumi

Ryssän maa olis varmaan ihanteellinen.
        Mitä sieltä tulee?

1. jääkiekkoa
        2. autoja
        4. musiikkia
        4. teknologiaa
        6. muotia
        7. sähköä
        8. kaasua
        0. Fordin Venäjän tehdas on suuri ja Nokian renkailla on suurin tuotantolaitos ja Renaultilla on Toggliattin tehtaat (entinen Lada)
        Renaultilla on Daciakin. Romanialainen autofirma.
        Nano Tata on uhkaava autoteollissuudelle ja myös Tesla.

• Maximuumi
    • Pois_kahleet
    • maallaa

eupoopassa tuo terveeliset itsekkäät maat pärjää padenmin kun eivät ole kaikessa mukana.

• Vaiitsenäinen

"Ja paskat,sanoi Vatanen."

• Maximuumi

Itsenäisyys on turhaan haaveiltu fantasia.
      Joskus se oli tärkeää, mutta ei enää. Itsenäisyyden taakkana on eristyneisyys ja sodanhalu tai vain taantumus (ja sodanhalu).

• EUnukitomalleplaneetalle

XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD XD
      HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA AH

Päivän paras bongaus

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      111
      3607
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      64
      3232
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2714
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      83
      2533
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      85
      2458
    6. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      42
      2154
    7. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      97
      2113
    8. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      50
      1752
    9. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1730
    10. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1716
    Aihe