valonvaihdin

maattamalla

onko yleistä, että ajovalojohdatus toteutettu, siten,että ratin vaihdinvipu maattaa polttimopiirin, elikkä poltin saa sulakkeelta virran (niinhän pitää ollakin),mutta sen maata katkotaan.Ja eikä ole kysymys releen matalapuolesta, ei ole toteutettu relellä laisinkaan, luulis olevan tuhosaa kytkinpinnoille, mitähän luokkaa on virran nousu, kun kytkentä tapahtuu? Ja yks valitsin jo on hajonnut(en tiedä kuinka mones auton historiassa , kun en ole ekä omistaja.Auto on -90 alusta. :(

3

288

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • heikki

Mulla oli joskus Carina vm. -72 , siinä oli valot tehty tuolla tavalla, ilman relettä ja maapuolta katkottiin viiksikytkimellä

Ajoin sillä -79 asti ja 170 tkm mittarissa, ei yhtään viiksikytkintä mennyt sinä aikana...

• maattamalla

, v- 92 tai 93 ,aijemmin tällä palstalla ok juttu releistämällä valot saadaan 1 V lisää ja valotehoo ehkä 10 luxii.En ole tehnyt ko hommaa, eli nykyinen piiri katkaisimineen releen herättimenä.Toivotaan ettei tää just vaihettu romis osasta taas pala kytkinpintoja....:(

• maattamalla kirjoitti:

, v- 92 tai 93 ,aijemmin tällä palstalla ok juttu releistämällä valot saadaan 1 V lisää ja valotehoo ehkä 10 luxii.En ole tehnyt ko hommaa, eli nykyinen piiri katkaisimineen releen herättimenä.Toivotaan ettei tää just vaihettu romis osasta taas pala kytkinpintoja....:(

muistuttavat Suomen kieltä, ajatus jää hämäräksi.

Japseissa on ainakin ollut omituisia valokytkentöjä aiemminkin. Kannattaa suunnitella ja toteuttaa paremmat valoreleillä ja uusilla, riittävän paksuilla johdoilla. Ellet itse osaa, teetä työ niillä jotka ovat viitsineet opetella edes alkeet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. 165
      2160
    2. Naisten liian suuret vaatimukset?

Palstalla näkee usein vlituksia siitä, että naisilla on miehille liian suuria vaatimuksia. Haluankin nyt mielenkiinnosta
      Sinkut
      407
      1578
    3. Johanna Tukiainen oli seonut ja hyökännyt ystävänsä kimppuun.

Ollut suora lähetys ja repinyt hiuksista ystäväänsä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      178
      1122
    4. Olen Aito Narsisti

Kysykää mitä haluatte liittyen tähän aiheeseen. Joitain kokemuksiani asiaan liittyen voin harkintani mukaan jakaa.
      Sinkut
      279
      764
    5. PÄIVÄN KYSYMYS

Haluatko SINÄ afkaani-muslimin ministeriksi?
      Kajaani
      273
      668
    6. 33
      651
    7. Outo liikkuja

Tämä tyyppi josta kirjoitettiin Ähtärin Ilmoitustaululla. Joka yritti varastaa auton meijeritieltä. Hän liikkui koulut
      Ähtäri
      12
      651
    8. Mara puhuu narsuista

Eikö toi ämmä itse ole suurin sellainen?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      191
      593
    9. Iso käsi pormestarille hyvin hoidetusta työstä

Puolangan kunta on siistinyt Paljakan rinteitä kesän aikana – yksi keskeneräinen lakiasia hidastaa vielä rinnekeskuksen
      Puolanka
      22
      557
    10. Oivallus

Mitä olet oivaltanut viimeksi?
      Ikävä
      92
      548
    Aihe