https://www.avaruus.fi/uutiset/tahdet-sumut-ja-galaksit/maailmankaikkeudessa-on-galakseja-ainakin-kymmenen-kertaa-arvioitua-enemman.html miksi yhden galaksin yhden tähden yksi planeetta olisi ainutlaatuinen elämän kehto?
Tieto ja tuska lisääntyy
22
66
Vastaukset
- n.e.l.iö
Koska Jumala on suuri. Ja hän on sitä aidosti ja täydellisesti.
25. "Keneenkä siis te vertaatte minut, jonka kaltainen minä olisin", sanoo Pyhä.
26. Nostakaa silmänne korkeuteen ja katsokaa: kuka on nämä luonut? Hän, joka johdattaa esiin niitten joukot täysilukuisina, joka nimeltä kutsuu ne kaikki; suuri on hänen voimansa ja valtainen hänen väkensä: ei yksikään jää häneltä pois.- K.Uutio
Et voi tietää Jumalan ominaisuuksia, koska olet vain kuolevainen ihminen.
- n.e.l.iö
K.Uutio kirjoitti:
Et voi tietää Jumalan ominaisuuksia, koska olet vain kuolevainen ihminen.
Jumala ilmoittaa itsensä Raamatussa. Sitä kautta kuka tahansa voi. Jesaja 45:
18. Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.
19. En ole minä puhunut salassa, en pimeässä maan paikassa; en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille: etsikää minua tyhjyydestä. Minä Herra puhun vanhurskautta, ilmoitan, mikä oikein on.
Sekin, että maailmankaikkeus on suuri, ilmoitettiin jo Raamatussa. Siellä Jumala käyttää vertausta, jonka jokainen helposti ymmärtää: "Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän". - onkokäynyt
n.e.l.iö kirjoitti:
Jumala ilmoittaa itsensä Raamatussa. Sitä kautta kuka tahansa voi. Jesaja 45:
18. Sillä näin sanoo Herra, joka on luonut taivaan - hän on Jumala - joka on valmistanut maan ja tehnyt sen; hän on sen vahvistanut, ei hän sitä autioksi luonut, asuttavaksi hän sen valmisti: Minä olen Herra, eikä toista ole.
19. En ole minä puhunut salassa, en pimeässä maan paikassa; en ole sanonut Jaakobin jälkeläisille: etsikää minua tyhjyydestä. Minä Herra puhun vanhurskautta, ilmoitan, mikä oikein on.
Sekin, että maailmankaikkeus on suuri, ilmoitettiin jo Raamatussa. Siellä Jumala käyttää vertausta, jonka jokainen helposti ymmärtää: "Katso, kansakunnat ovat kuin pisara vesisangon uurteessa, ovat kuin tomuhiukkanen vaa'assa. Katso, merensaaret hän nostaa kuin hiekkajyvän".Onko koskaan käynyt mielessä, että Raamattu voisi olla satukirja?
"Koska Jumala on suuri."
Todisteiden perusteella Jumala ei ole mitään. Tai jos oikein hakemalla haetaan Raamatusta Jumalalle ominaisuuksia, piilossa lymyävä sadistinen narsisti on sopiva kuvaus.
Jaa miten niin narsisti?
Kysy itseltäsi mitä tehtävää varten Jumala sinut loi.- n.e.l.iö
onkokäynyt kirjoitti:
Onko koskaan käynyt mielessä, että Raamattu voisi olla satukirja?
En muista koskaan epäilleeni Raamatun todenperäisyyttä. Entä onko sinulla käynyt koskaan mielessä, että se onkin totta ja Jumala olemassa?
- onkokäynyt
n.e.l.iö kirjoitti:
En muista koskaan epäilleeni Raamatun todenperäisyyttä. Entä onko sinulla käynyt koskaan mielessä, että se onkin totta ja Jumala olemassa?
On käynyt mielessä ja enemmänkin. Uskoin joskus Jumalaan, pidin Raamattua Jumalan sanana ja voisi kai luokitella, että olin vanhan maan kreationisti, vaikken tuolloin sellaiseksi itseäni mieltänytkään. Olin vain mielestäni löytänyt totuuden.
Kyllä kohta taidetaan taas nostaa arviota universumin iästäkin.
- Kuistässänäinkäi
Kohta taas muutetaan! Vanha virsi soi taas. Universumi olikin LUULTUA suurempi. Mehän olemme aina sanoneet että tieteenne on ollut aina LUULTUA ja nyt se myönnetään jo tieteelliseksi tosiasiaksikin.
Kreationismi oli kuin olikin teidän suhteenne jälleen oikeassa.TEILLÄ EI OLE PÄTEVIÄ TODISTEITA OLLUT EIKÄ TULE KOSKAAN OLEMAANKAAN. Kuistässänäinkäi kirjoitti:
Kohta taas muutetaan! Vanha virsi soi taas. Universumi olikin LUULTUA suurempi. Mehän olemme aina sanoneet että tieteenne on ollut aina LUULTUA ja nyt se myönnetään jo tieteelliseksi tosiasiaksikin.
Kreationismi oli kuin olikin teidän suhteenne jälleen oikeassa.TEILLÄ EI OLE PÄTEVIÄ TODISTEITA OLLUT EIKÄ TULE KOSKAAN OLEMAANKAAN.Vain ylimielisyys, tyhmyys ja röyhkeys antaa kuvaamasi kaltaisen absoluuttisen varmuuden..
- buhhahaa
ravenlored kirjoitti:
Vain ylimielisyys, tyhmyys ja röyhkeys antaa kuvaamasi kaltaisen absoluuttisen varmuuden..
Teitähän "uusi tieto" potki munille eikä meitä; jälleen kerran!
uusien havaintojen perusteellavnahoihin havaintoihin perustuva arvio on ilmeisesti virheellinen. Näin se tiede vain toimi, kun ei pelätä etsiä ja kysyä...
Tämä taas liittyy uskontoon millätavalla?- nimimerkkionjonkuurponkä
ravenlored kirjoitti:
uusien havaintojen perusteellavnahoihin havaintoihin perustuva arvio on ilmeisesti virheellinen. Näin se tiede vain toimi, kun ei pelätä etsiä ja kysyä...
Tämä taas liittyy uskontoon millätavalla?Uusien tutkimusten perusteella edellisen tuloksen saajat eivät olleet tiedemiehiksi päteviä. Heidän pätemättömyytensä oli jopa kollektiivista pätemättömyttä.
Eli joukossa tyhmistyneitä urpoja ja te heidän seuraajiaan. nimimerkkionjonkuurponkä kirjoitti:
Uusien tutkimusten perusteella edellisen tuloksen saajat eivät olleet tiedemiehiksi päteviä. Heidän pätemättömyytensä oli jopa kollektiivista pätemättömyttä.
Eli joukossa tyhmistyneitä urpoja ja te heidän seuraajiaan.ONko tyhmyys tärkein kriteeri ollakseen kreationisti?
- paras.nurkkajumala
Onko tämä meidän Jumala koko tämän galaksin vai jopa satojen miljardien galaksien valtias? Onko jokaisella asutulla planeetalla samat egyptiläiset, juutalaiset ja assyrialaiset vai ainoastaan täällä yhden galaksi yhden aurinkokunnan yhdellä planeetalla?
Taitaa olla ihan tavallinen nurkkajumala jonka ihminen on keksinyt kun haluaa palvella jotain suurempaa ja mieluummin näkymätöntä valtiasta. - Fiksu_Geosentristi1
Koska maapallo on universumimme keskusta, daiju.
https://www.youtube.com/watch?v=p5PHtDvqHpAPaikkmme kosmoksessa katsottuna hieman kauempaa. Kiusallinen videopätkä, ole hyvä.
https://youtu.be/wupToqz1e2g- miksvalöehtelit
ravenlored kirjoitti:
Paikkmme kosmoksessa katsottuna hieman kauempaa. Kiusallinen videopätkä, ole hyvä.
https://youtu.be/wupToqz1e2gEi ollut video vaan simulaatio
Eikös jatkuva valehtelu ole rumaa miksvalöehtelit kirjoitti:
Ei ollut video vaan simulaatio
Eikös jatkuva valehtelu ole rumaaEli onko kretuilla valehtelun ja kiusallisista asioista pois johdattelun lisäksi yhtään mitään muuta argumenttia? Pale blue dot on voyager luotaimen ottama kuva maasta, jossa maa on kuin pölyhiukkanen avaruudessa. Kiusallinen, konkreettinen havainto jonka on liian helppo ymmärtää.
" miksi yhden galaksin yhden tähden yksi planeetta olisi ainutlaatuinen elämän kehto?"
Siksi, koska Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan on niin valtava, että Hän loi koko maailmankaikkeuden palvelemaan ihmistä. Siksi Hän myös loi ihmistä varten oman planeetan, jolle ei ole vertaa koko universumissa. Ilman ihmistä, millään galaksilla tai taivaankappaleella ei olisi mitään tarkoitusta.Miten olet ajatellut siihen reagoida kun maan ulkopuolelta löytyy elämää? Unohdatko virheellisen päätelmäsi?
Sinänsä eriskummallinen tilanne, kreationisti ottaa kantaa asiaan, pisteet siitä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi664157Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D833754- 423235
Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul192578Keilahalli
Onneksi rakennettiin aikoinaan se keilahalli, se pelastaa eläinpuistoyhtiöiden sekä koko Ähtärin kaupungin talouden!222437Uskallatko katsoa pitkään silmiin
kaivattuasi, jos olette samassa tilassa? Alkaako sydän jyskyttää, jos katseet jumittuvat? Pelkäätkö ulkopuolisten huomaa522246- 482085
- 471798
- 361750
- 301576