Olavi Syväntö Israelista

Pyhämaa

15. lokakuuta kello 16:58 ·


Tammikuussa 1991 vaimoni herätti minut klo 2 yöllä ja sanoi: ”hälyytyssireeni soi jossakin”. Koska itse en kuullut vielä mitään, sanoin hänelle: ”mene takaisin nukkumaan”.
Samassa kylämme oma sireeni parahti ulvomaan – Irakin ohjukset olivat matkalla Israeliin. Raamatun aikana puhallettiin pasuunaan, kun vaara uhkasi ja vartiomiehen tehtävä oli erittäin tärkeä ja vastuullinen (Hes. 33:2-6).

Pasuunaa ei soiteltu huvikseen.
Nytkin Jumala voi antaa tällaisen tehtävän jollekin miehelle tai naiselle ja se on aina otettava vakavasti. Olen jostakin saanut käsiini – en edes muista keneltä – lehtisen nimeltä: ”Richard Smithin lopunaikaa koskeva näky”. Siinä on sanoma, jonka toivoisin jokaisen seurakunnan vanhimman ja vastuullisen lukevan.
Sen kokemuksen perusteella, joka minulla on ollut 40 vuoden aikana Herran työssä, joista 28 vuotta olen ollut paikallisen seurakunnan vanhimpana, sanoisin että tämä
lehtinen on aikamme seurakunnille ”vartiomiehen puhallus pasuunaan”.

Helluntaiherätyksen 1996-kesäkonferenssin ”punaisena lankana” oli seurakunnan puhdistus. Lähetyskokouksessa 22.6 sisar Kirsti Leinonen toi esille erittäin vakavan ilmestyksen Suomen helluntaikansalle. Se on myös postitettu kaikille helluntaiseurakunnille.

Tälle sisarelle näytettiin asioita ”sisältä päin” ja sanottiin: ”Pappien salasyntien tähden olen pidättänyt Henkeni sateet koko tältä maalta”. ”On tullut aika tuomion alkaa Jumalan huoneesta”. ”Nyt on kirves pantu puun juurelle – Minä puhdistan seurakuntani
ja Minä aloitan sen teistä, papit”. ”Te ette enää julista Minun Sanaani, niinkuin on kirjoitettu”. ”Keskuuteenne on tuotu oppeja, jotka ruokkivat ihmisten tunne-elämää, mutta eivät kasvata juurta alaspäin Kristus kallioon”.

”Minun pyhyyteni ja kirkkauteni on haalistunut monen silmissä”. ”Papit, kun te itse olette puhdistautuneet, kutsukaa koolle laumanne lampaat ja huutakaa avuksenne Herraa. Noissa rukoushetkissä Minä voitelen tuoreella öljyllä ja te rukoilette Hengessä ja totuudessa ja silloin Minä Herra annan tähän maahan tulla sen herätyksen, mitä te olette odottaneet”
.
Myös talvipäivien keskustelun aiheena on ollut ”Syntyykö herätys vai voidaanko se synnyttää”. Jos herätys todella riippuisi jostain suursaarnaajasta, joka vuokraa kalleimmat hallit kaupungissa ja jyrisee siellä, kuinka ”me panemme asiat järjestykseen tässä
maailmassa, niin että Jeesus voi sitten tulla”, se olisi jo tapahtunut.
Rahan voimalla ei synny todellista herätystä missään,vaikka kulissit olisivat kuinka mahtavat ja saarnaaja maailman huippuja. Tästä syystä on hengellisen erottelukykymme oltava kunnossa.
Tämä on ehkä tärkein hengellinen ominaisuus, joka meillä tulee olla. Vihollista ei saa aliarvioida, hänellä on tuhansien vuosien kokemus ihmisten pettämisessä! Nykyajan uskonto on ”usko ihmiseen” ja näköjään se usko on päässyt sisälle myös seurakuntiin. Voimakkaita ihmisiä ihaillaan ja korotetaan yli muiden ja luullaan, että heillä on ratkaisu ongelmiin.”Jospa vain se ja se rukoilisi puolestani niin…” ”…Jos se ja se tulisi meille puhumaan, niin varmaan alkaisi tapahtua!” Raamattu sanoo: ”Ei mies omalla voimallaan mitään voi” (1. Sam. 2:9). Ei herätystä voi kukaan tuoda
”matkalaukussa”.

Herätys voi tulla sinne, missä seurakunta yhdessä etsii Herran kasvoja, antaa anteeksi toinen toisilleen ja rakastaa toisiaan vilpittömällä sydämellä. Mikään kaatuminen, lentäminen, karkelointi tai ylistyskään ei voi korvata näitä kolmea asiaa, vaikka kuinka ”tuntuisi joltain”. Kumpaa etsimme – ”hengellistä huumetta” – vai
Jumalan voimaa, joka voi pitää meidät pystyssä ettemme horju ja huoju jokaisessa tuulen viimassa, jonka vihollinen niskaamme puhaltaa.
Olavi Syväntö, P.O.B. 119 Beersheba Israel
(S.Mustikkamäki)

20

1006

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aploredas

      Kiitos. Tätä olen yrittänyt julistaa kaikille, mutta vastuuta kantavat aina tyrmäävät sen, koska en ole menestyvä seurakuntalainen. Kahteen seurakuntaan olen saanut Herralta vakavan kehotuksen parannukseen ja lupauksen herätyksestä jos seurakunta vanhimmat edellä taipuvat Jumalan tahtoon. Rakkaus maalliseen hyvään on niin vahva, että se on vienyt liian kauas Jumalasta. Edes iankaikkisen elämän vuoksi ei haluta luopua kuolleista Jumalista, saati sitten Kuuliaisuudesta Jeesukselle. Kuuliaisuus on avainsana, kun olemme matkalla taivaan kotiin.
      Seurakunnissa on paljon viisautta ja tietoa, mutta ei henkeä. Vaikka kuinka saarnaaja näkee Jeesuksen tai pyhänhengen kulkevan penkkirivien välissä, jää kristikansa tyhjäksi. Ainoa tie Jumalan suosioon on Kuuliaisuus. Siunausta sinulle Olavi. Älä missään nimessä lopeta tuota julistusta. Suomi on kohta niin vaikeassa tilanteessa, että seurakunnan suuret Jumalan sankaritkin ovat polvillaan Herran edessä. Silloin Jumala nostaa takarivistä uudet palvelijat alttarille. Herätys saa alkaa. Hallelujaa

      • Tulevalle

        Todellakin, hallelujaa.


      • tetr

        Amen.


    • Iiiy

      Ei se sraelissa asuinen kenestkään sen pyhempää tee.vaia ravais joka viikko.ei ne sillä pelastu.jumala sanoo että hän lopettaa sodat maan ääriin asti.israel kärsii koska pelkästään tel avivissa on 300bordellia ja kymeniätuhansia prostitoituja kyl siit on kirkkaus kaukana.jumala puhdistaa.ei ne evankeliumia kuule kun juhlii tel avivin kymmenissä homoklubeissa.vanha bussiasema o semmonenpahuuden pesä täynnä bordelleja narkkareita ja rikolia.o siinä pyhä maa.syntiä ei voi siunata.pitää rukoilla käntymystä ja parannuksentekoo miks israein ystävät on hijaa tästä synnin pesästä.

      • wetert

        Montako kansalaisuutta on muuttanut Israeliin?
        Mitä Jumalan sana sanoo Jumalan kansasta?

        Herra laitoi peitteen kansansa silmille, mutta on ottava sen myös aikanaan.
        Siis kansa elää niin kuin elää ja Jumala tietää ja näkee sen. Näki myös Aabrahamin aikoina.
        Mitä maata Jumala on kurittanut niin kuin omaansa?
        Historiassa ei löydy vastaavaa. Kuitenkin Jumala pelastaa jäännöksen kansasta aikanaan. Lue Raamatusta lisää.


      • fdhhfdgh

        ok.


      • cvbbb

        ok-


      • vcvbcb

        ok-


    • Anonyymi

      Olavilla on usko muuttunut näkemiseksi.

      • Anonyymi

        Kuollut uskova ei näe, eikä kuule, ennenkuin Jeesus toisessa tulemisessaan herättää kirkastetussa ruumiissa, ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuollut uskova ei näe, eikä kuule, ennenkuin Jeesus toisessa tulemisessaan herättää kirkastetussa ruumiissa, ja vie omansa 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---

        Äläs väärennä totuuden sanaa.
        Lääkäri Luukas kirjoitti Jeesuksen totuuden sanat: 16:19-31.
        Mutta Jeesus tyhjensi Aabrahamin paratiiisi osaston kuoleman yhteydessä.
        Toiselle ristin ryövärille Jeesus lupasi että jo samana päivänä hän on paratiisissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs väärennä totuuden sanaa.
        Lääkäri Luukas kirjoitti Jeesuksen totuuden sanat: 16:19-31.
        Mutta Jeesus tyhjensi Aabrahamin paratiiisi osaston kuoleman yhteydessä.
        Toiselle ristin ryövärille Jeesus lupasi että jo samana päivänä hän on paratiisissa.

        Sinä päivänä Jeesus sanoi ryövärille: Olet oleva kanssani paratiisissa.

        Ei Jeesuskaan mennyt heti taivaaseen.

        Ei mennyt ryövärikään, ryöväri odottaa haudassaan Jeesuksen toista tulemista, jolloin Jeesus herättää hänet , niinkuin muutkin Jeesuksen omat, ja vie heidät 1000 vuodeksi taivaaseen.

        Jatkuvasti kuulee monien suuntien julistajilta sanaa: Meni kirkkauteen meni kirkkauteen. Tätä hokemista riittää.

        Pelastetut Adventistit eivät etttuile, he odottavat haudoissaan Jeesuksen toista tulemistaan, jolloin Jeesus herättää heidät, ja vie 1000 vuodeksi taivaaseen.

        1234567---


    • Anonyymi

      Olavi Syväntö, P.O.B. 119 Beersheba Israel
      (S.Mustikkamäki)

      Hän joka palvelee Juutalaisuutta,missä ei tunneta Isän poikaa Jesus Kristusta !
      Käyppä Olli,kun oot siellä ne historialliset paikat,mitä itse kävin.
      Se on hyvin uskonnoline Jesus Kristus !
      Vain juutalaisuudesta jäi mieleen typerä sapatti,toinen hissi on sapatissa,toinen kahvin ketin on sapatissa..itä vittua:)) sähkö laitteet?
      Juutalaisuus on orja,kuten Islam..mutta Kristus on Rakkaus! (en sano kristin usko)

      • Anonyymi

        Oikein ymmärrettynä Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatinpäivä, on ilon päivä.

        YSTÄVÄ SÄ LAPSIEN. Alakansakoulun Raamatunhistoria. Kouluhallituksen hyväksymä 22.2.1950.
        Uskonto kirjasta luettua: Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea, mitä hän oli tehnyt, niin hän näki, että kaikki oli sangen hyvää.
        Silloin Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja siksi Jumala siunasi sen päivän JA PYHITTI SEN MEIDÄNKIN LEPOPÄIVÄKSEMME.

        1. Sunnuntai
        2. Maanantai
        3. Tiistai
        4. KESKIVIIKKO
        5. Torstai
        6. Perjantai
        7. lauantai sapatti

        1234567---


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein ymmärrettynä Jumalan siunaama ja pyhittämä sapatinpäivä, on ilon päivä.

        YSTÄVÄ SÄ LAPSIEN. Alakansakoulun Raamatunhistoria. Kouluhallituksen hyväksymä 22.2.1950.
        Uskonto kirjasta luettua: Kun Jumala nyt kuuden pitkän luomispäivän jälkeen katsoi kaikkea, mitä hän oli tehnyt, niin hän näki, että kaikki oli sangen hyvää.
        Silloin Jumala lepäsi seitsemäntenä päivänä, ja siksi Jumala siunasi sen päivän JA PYHITTI SEN MEIDÄNKIN LEPOPÄIVÄKSEMME.

        1. Sunnuntai
        2. Maanantai
        3. Tiistai
        4. KESKIVIIKKO
        5. Torstai
        6. Perjantai
        7. lauantai sapatti

        1234567---

        Nykyään kaikkea muutellaan, niinkuin kalenterikin.


    • Anonyymi

      ovat kasaarit vallassa tuossa Jumalan maassa nykyään

    • Anonyymi

      Se herätys tulee Korkeimmalta ja se vain tapahtuu eikä ihmisen omasta voimasta. Jos se tulisi ihmisen omasta voimasta, niin se olisi valeherätys. Siinä voima on tullut väärästä lähteestä.

    • Anonyymi

      Omistan lehtisen: ISRAEL JA IANKAIKKINEN RAKKAUS. Kalervo Syväntö.

      En luota tämän lehtisen sanomaan alkuunkaan.

      1234567---

      • Anonyymi

        Ymmärsiköhän nämä Syvännöt sen että Jumalan antama sapatti kuuluu myöskin Uuden Liiton kristityille pyhäpäiväksi ?

        1234567---


    • Anonyymi

      Ellen G White tiesi kaiken. Hänhän sai uusia ilmoituksia, jopa ohi Raamatun. Mutta kaikkihan odottavat uutta ilmoitusta. Kaikki näyt ja ilmestykset täytyy ottaa vakavasti. Ei saa arvioida millään lailla ettei tule hirmuinen rangaistus.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      111
      2423
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      258
      1107
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      86
      1064
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      7
      995
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      991
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      11
      904
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      873
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      28
      861
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      39
      776
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      32
      759
    Aihe