opetushallitus ei saa puhua tytöistä tai pojista

viidrnpojanäitinä

Iltasanomat kertoo että ensi vuoden alusta ei saa puhua enää sukupuolinimillä vaan korostetaan sukupuolineutraalisuutta. Ei ole enää tyttöjen ja poikien erilaisia käsitöitä. Historiassa pitää puhua naisten panoksesta ei vaan äijien. Lakimies ja virkamies on muutettava nimeltään neutraaliksi virkahenkolö? Tämä on kyllä aika yllättävää mutta kannatan ihan sillä että kaikki niikot js muut fundikset saa repiä pelihousunsa😒

26

66

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kansalainen.Kymmenen

Mitäpä tuosta ?

Henkilöt menevät ja tulevat. Naapurissakin oli aikoinaan "toverit","kansalaiset" ja "numerot". Toverit istuivat komiteoissa. Kansalaiset saivat tuta "ukaasien voiman" ja kun pykälät hipaisivat saivat "numeron" ja tuomion 10 vuotta ja ilman kirjeenvaihto-oikeutta. Niin meitä totutetaan systeemiin Neurostoliitto. Veljemme germaanit kun ovat mestarillisia kadottamaan kansalaisten minuuden. No olemme liittyneet eurooppalaiseen perheeseen ja muinaisen mummon kehoitus hallitsijoillemme on "Lyö Eskoa kun olet lähempänä". Kun olemme marssineet taas "lebesraumimme" on raunioiden keskellä lohduttavaa kuulla miten "tyttöömme" ja "poikamme" ovat maksuvelvollisia tyhmyytemme hedelmistä. Ensimäinen "euroistettavahan" on aina ollut koululaitos kuten aikoinaan kun oli "Prinkkalan moniste" ja oppi piti hakea DDR läisestä edistyksestä. Aatteet ja komentaja on sama "Ybermenchen" rotu ja aatteet eivät paljon poikkea entisistä.

• TuoVastaOutoa

Kannatat vain siis tuon takia, muttet muuten? Minulle sama, millä nimellä kutsutaan virkemiehiä yms.

• Tytöt ja pojat eivät muutu sukupuolineutraaliksi vain siksi että ihmiset muuttavat sanoja. Tytöt ja pojat eivät lakkaa olemasta tyttöjä ja poikia vain ihmisten sanomisilla. Mutta jos ei tahdota hyväksyä totuutta, kieltäkää se sitten jos siitä ilo irtoaa.

• Minä olin lapsena poikien kanssa puukässässä. Sähkötöitäkin tehtiin.
        Olin isän tyttö.
        Leikin mielummin poikien kanssa kiipeilyleikkejä ym. kävin palonuorissa.

Jos ne jotain tämänsuuntaista tuleville lapsille kaavailee niin sehän on hyvä juttu.

Ei minun tekemisiä vieläkään määritä se että olen nainen.

Miksi sen jaikalin mielestä pitäisi olla niin? Aika ahdasmielistä.

• TuliOnTarttunutLipereih

tytöt ja pojat, miehet ja naiset lakkaavat kertaheitolla olemasta, kun heidät luoneen Jumalan viha nousee Raamatussa varoitettuun huippuunsa, SYNNIN TÄHDEN!

• auroraboreallis kirjoitti:

Minä olin lapsena poikien kanssa puukässässä. Sähkötöitäkin tehtiin.
        Olin isän tyttö.
        Leikin mielummin poikien kanssa kiipeilyleikkejä ym. kävin palonuorissa.

Jos ne jotain tämänsuuntaista tuleville lapsille kaavailee niin sehän on hyvä juttu.

Ei minun tekemisiä vieläkään määritä se että olen nainen.

Miksi sen jaikalin mielestä pitäisi olla niin? Aika ahdasmielistä.

Et ollut poika vaikka leikitkin poikien leikkejä poikien kanssa. Olit varmasti tyttö etkä muuttunut pojaksi tai mieheksi tai sukupolineutraaliksi. Miksi ei voida hyväksyä että on olemassa tyttöjä ja poikia ja miehiä ja naisia? Miksi pitää muuttaa totuus? Eihän se miksikään muutu eikä sanomisten muuttamiset taa asiaa yhtään paremmaksi. Olen tosiaankin niin ahdasmielinen että erotan tytöt pojista ja miehet naisista.

• Jaikal91 kirjoitti:

Et ollut poika vaikka leikitkin poikien leikkejä poikien kanssa. Olit varmasti tyttö etkä muuttunut pojaksi tai mieheksi tai sukupolineutraaliksi. Miksi ei voida hyväksyä että on olemassa tyttöjä ja poikia ja miehiä ja naisia? Miksi pitää muuttaa totuus? Eihän se miksikään muutu eikä sanomisten muuttamiset taa asiaa yhtään paremmaksi. Olen tosiaankin niin ahdasmielinen että erotan tytöt pojista ja miehet naisista.

Olin sukupuolineutraali siinä mielessä että en katsonut onko leikkikaverini tyttö vai poika.
        Mitä sä ajat takaa? Ihan kuin luulisit että luulin muuttuneeni pojaksi, ei tietenkään. Ja että en eroittaisi (esm.ulkonäöstä)kuka on tyttö ja kuka poika...oletko sä iihan tyhmä?

Kysyn tässä nyt suoraan: kannatatko tyttöjen ja poikien välistä tasa-arvoa? Kun tuntuu että näet sen nyt uhkana.

• auroraboreallis kirjoitti:

Olin sukupuolineutraali siinä mielessä että en katsonut onko leikkikaverini tyttö vai poika.
        Mitä sä ajat takaa? Ihan kuin luulisit että luulin muuttuneeni pojaksi, ei tietenkään. Ja että en eroittaisi (esm.ulkonäöstä)kuka on tyttö ja kuka poika...oletko sä iihan tyhmä?

Kysyn tässä nyt suoraan: kannatatko tyttöjen ja poikien välistä tasa-arvoa? Kun tuntuu että näet sen nyt uhkana.

>>>Olin sukupuolineutraali siinä mielessä että en katsonut onko leikkikaverini tyttö vai poika.<<<

Et ollut sukupuolineutraali etkä ole sitä nytkään. Olit varmasti tyttö ja nyt nainen. Eivät lapset mieti sukupuolineutraaleja asioita. Aikuiset vain näillä asioilla pelaavat. Antakaa lapset olla sellaisia kuin ovat.

>>>Kysyn tässä nyt suoraan: kannatatko tyttöjen ja poikien välistä tasa-arvoa? Kun tuntuu että näet sen nyt uhkana.<<<

Kannatan sitä että tytöt saavat olla tyttöjä ja pojat poikia. Sitten kenen leikkejä he leikkivät ja leikkivätkö poikien tai tyttöjen kanssa, siihen ei pitäisi aikuisten kajota. Antakaa lasten olla lapsia ja leikkiä mitä leikkejä tahtovat.

• Jaikal91 kirjoitti:

>>>Olin sukupuolineutraali siinä mielessä että en katsonut onko leikkikaverini tyttö vai poika.<<<

Et ollut sukupuolineutraali etkä ole sitä nytkään. Olit varmasti tyttö ja nyt nainen. Eivät lapset mieti sukupuolineutraaleja asioita. Aikuiset vain näillä asioilla pelaavat. Antakaa lapset olla sellaisia kuin ovat.

>>>Kysyn tässä nyt suoraan: kannatatko tyttöjen ja poikien välistä tasa-arvoa? Kun tuntuu että näet sen nyt uhkana.<<<

Kannatan sitä että tytöt saavat olla tyttöjä ja pojat poikia. Sitten kenen leikkejä he leikkivät ja leikkivätkö poikien tai tyttöjen kanssa, siihen ei pitäisi aikuisten kajota. Antakaa lasten olla lapsia ja leikkiä mitä leikkejä tahtovat.

Olen sukupuolineutraali nainen. Olin lapsena sukupuolineutraali ja olen yhä.

Eli siirrytäänkö aikuisten asioiden käsittelyyn, vanha rakas väittelytoverini jaikal-jouko.?

Oli aika jolloin katsoin miehiä miehinä ja huomasin että minulla on monta potentiaalista aviomiesehdokasta.

Se kyllästytti minua sillä elämä on antoisampaa eri asioiden parissa kuin sukupuoliasioiden parissa. Se oli alentavaa.

Samoin oli alentavaa kun 5 palonuorivuoden jälkeen sain siirron sopankeittämisiin itse sammutusten parista, jotka osasin hyvin.

Katsos kun on vain paloMIEHIÄ.

Helkkarin hyvä että nyt on parannusta asioihin luvassa.

Mikä sinua siinä rassaa?

Kannatatko miesten ja erikseen naisten töitä?

• PS: en leikkinyt poikien leikkejä vaan niitä leikkejä jotka minua sattuivat viehättämään. Samoin suurta osaa poikia.

• Umpiheterox
        auroraboreallis kirjoitti:

Kyllä. Hän on tyhmä. Itse asiassa hän on dynamiittityhmä. Vain palstan puupäähihhuli voi olla tuota mieltä.

• capiche
        Jaikal91 kirjoitti:

Luulen ymmärtäväni mitä auroraborealis tarkoittaa tuolla "sukupuolineutraaliudella". Tuskin hän pyrki sanomaan, että hänellä oli epäselvyyttä siitä oliko hän itse tyttö vai poika. Vaan pikemminkin sitä, että hän ei erottele ihmisiä sukupuoliroolien perusteella.

Minä olen aina suhtautunut ihmisiin ensisijaisesti ihmisinä ja vasta toissijaisesti sukupuolensa tai jonkun muun ryhmän edustajana. Eli minua kiinnostaa pintaa enemmän se, mitä on ihmisen pään sisällä.
        Ihmiset ovat monimutkaisia, eikä sukupuoli loppujen lopuksi kerro ihmisestä paljon mitään.

• kivaa.tulossa

Tästä alkaa hirveä sensuuri kun kaikista oppilaiden käyttämistä kirjoista pitää poistaa sanat tyttö ja poika.
      Valtava bisnes kirjojen kustantamoille ja kirjapainoille.
      Sitten on vielä vessat tunnukset sekä puku ja pesuhuoneiden rajoitukset.
      Tästä tulee kivaa kun kouluissa ei saa olla erikseen suihkutiloja tytöille ja pojille.

• Teit juuri argumentaatiovirheen nimeltä olkinukke.

• erilaisetroolit

Mitähän on oikein päätetty? Se voi olla aivan ok, että teknisestä työstä ei puhuta "poikien käsityönä" ja tekstiilityöstä "tyttöjen käsityönä". Joskus maatalousyhteiskunnassa jako on ollut vielä ok, koska nämä ovat liittyneet läheisesti asioihin, joita myöhemmin miehet ja naiset ovat tehneet kotona. Nykyään nämä voidaan nähdä enemmän harrastuksina, jotka voivat sopia ihmisille harrastuksina ilman, että niillä on yhteyttä sukupuoliin.

Mutta jos yleisesti yritetään luopua tyttö- ja poika-nimityksistä, niin on kyllä aika naurettavaa pelleilyä.

• Ei se onnistu. Ruotsissa han ja hon -nimityksistä yritettiin luopua ja tilalle tuli oliko se hun...en muista noita tarkkaan, mutta tyttö ja poikanimityksistä yritettiin luopua...ei onnistunut koska ihmiset ovat tottuneet puhumaan toisin.

meillä on "rouva puheMIES"...

Murros käynnissä, mutta ei se sanoja vahtaamalla asia etene ollenkaan.

• WhatNotNow

Tässä mielistellään maksimissaan 10% oppilaiden tarpeista. Suurin osa teineistä eli 90% tuntevat turvattomuutta jos heidän sukupuolta ei tunnusteta.

Useimmat tytöt ja pojat miettivät mitä se tarkoittaa juuri heille olla tyttö tai poika. Tyypillisiä teiniongelmia ei todellakaan helpoteta luomalla kasvuympäristö jossa vähätellään sukupuolen merkitystä ja vältetään vahvistamasta sukupuoli identiteettiä.

• Tiedät hyvin puhuvasi lööperiä. Opetushallitus on jo ajat sitten korjannut nämä tahalliset, virheelliset väittämät.

• Laskuntulos

Kyllä tasa-arvosta puhutaan, mutta naisia ei näy taloyhtiön lumitöissä! Näköjään vain paperihommat kiinnostaa!

• Capiche

Tasa-arvo ei ole tasapäisyyttä tai pelkästään jonkun ryhmän asioiden ajamista. Tasa-arvo on sitä, että yhteiskunta tarjoaa kaikille tasa-arvoiset mahdollisuudet riippumatta taustasta tai sukupuolesta. Korostan sanaa mahdollisuudet, sillä ihmisten kyvyt ovat erilaisia Ja jokainen päättää omien kykyjensä perusteella mitä mahdollisuuksia hän haluaa hyödyntää.

Tasa-arvo ei ole sitä, että Matti ja Tiina imuroivat kumpin siivouspäivänä tasan puolet talosta. Kuka tekee mitäkin on yksityiselämässä sopimuskysymys. Toiset miehet ovat parempia ruoanlaittajia kuin vaimonsa. Ja toiset naiset ovat teknisesti lahjakkaampia kuin miehensä. Miksi pakottaa ketään rooliin, joka ei kerta kaikkiaan istu.

• Umpiheterox
        Capiche kirjoitti:

Tasa-arvo ei ole tasapäisyyttä tai pelkästään jonkun ryhmän asioiden ajamista. Tasa-arvo on sitä, että yhteiskunta tarjoaa kaikille tasa-arvoiset mahdollisuudet riippumatta taustasta tai sukupuolesta. Korostan sanaa mahdollisuudet, sillä ihmisten kyvyt ovat erilaisia Ja jokainen päättää omien kykyjensä perusteella mitä mahdollisuuksia hän haluaa hyödyntää.

Tasa-arvo ei ole sitä, että Matti ja Tiina imuroivat kumpin siivouspäivänä tasan puolet talosta. Kuka tekee mitäkin on yksityiselämässä sopimuskysymys. Toiset miehet ovat parempia ruoanlaittajia kuin vaimonsa. Ja toiset naiset ovat teknisesti lahjakkaampia kuin miehensä. Miksi pakottaa ketään rooliin, joka ei kerta kaikkiaan istu.

Kuule ei tuo sinun fiksu mielipiteesi uppoa tähän porukkaan. Se on aivan liian fiksu tänne. Kirjoita vaikka siitä kuinka valtio opettaa lapsista homoja ja lesboja tällä "kokeilulla" niin johan saat runsaasti puolestasi liputtajia...

• geneerisiähenkilöitä

Kyllä pitäisi lopettaa vaatetusalalla se seksistinen käytäntö, että tehdään ihan eri kaavanpiirtosysteemillä kaavastot naisille ja miehille. Kyllä tämä vanhakantainen tapa pitäisi uudistaa. Puhuttaisiin vaikka leveäharteisten henkilöiden kaavoista ja suuririntaisten henkilöiden kaavoista. Vaatekaupassa ne pitäisi sitten laittaa samoille tangoille, ettei eri muotoisten henkilöiden tarvitse tuntea olevansa ajettuja jollekin tietylle rekille, vaan voi löytää omanlaisiaan vaatteita yllättävistä paikoista.

Kenkien kanssa sama juttu tietysti. Jos erilaisten (anteeksi, tarkoitan samanlaisten) henkilöiden kenkien keskikoko on noin 42, niin tehdään sitten kengät suurimmaksi osaksi sitä kokoa. Pikkuruinen 36-koko ja valtava 46 ovat oikeastaan friikkejä, eikä niitä pitäisi suvaita.

• ettäsilleen

Onhan tämä kivaa jutustelua, mutta keskustelun tasoa nostaisi, jos tiedettäisiin mistä jutustellaan. Muuten puhutaan teoreettisesti siitä minkä joku käsitti väärin. Onko kukaan itse lukenut ko. oppaan? Epäilen.

• capiche

Uutinen on vanha ja tahallaan väärinymmärretty. Ei pidä paikkaansa, että tyttöjä ei saisi kutsua tytöiksi ja poikia pojiksi. Tuo väite ammuttiin alas heti uutisen ilmestymisen jälkeen opetusministeriön taholta.

Ja miksi ihmeessä käsityöt pitäisi sukupuolittaa?. Naiset tykkäävät tehdä puutöitä siinä kuin miehetkin. Ja nuoret miehet virkkaavat pipoja. Kurssille voivat mennä ne, joita se kiinnostaa sukupuolesta riippumatta. Kuka tällaisesta valittaa?

Jokaisella vähänkin isommalla työpaikalla on tasa-arvo opas. On korkea aika alkaa miettimään tasa-arvoa myös kouluissa. Esim. mitkä käytännöt ovat sellaisia, jotka eivät edistä poikien koulumenestystä. Tai onko mahdollisesti käytäntöjä, jotka jättävät tytöt heikompaan asemaan? Tällaiset asiat ovat tasa-arvonäkökohtien huomioimista. Tasa-arvohan ei ole naisasiaa, vaan huolehtimista siitä, että jokaisella on tasa-arvoiset mahdollisuudet menestyä.

On minuakin välillä huvittanut, kun kutsutaan viran puolesta mieheksi (virkamies, puhemies, chairman). Mutta en ole viitsinyt lähteä asian vuoksi barrikaadeille, sillä vaihtoehdotkin ovat teennäisiä. Ja on ollut elämässä tärkeämpääkin tekemistä. Suomessa on jo kauan sitten päätetty, että ei lähdetä virkahenkilö -linjalle. Tämä kouluille tarkoitettu opas ei asiaa muuta.

• miehetsynnyttämään

Se on meille miehille vakava paikka, kun pitää ruveta synnyttämään lasta. Kiitos Jumalalle, että minun aikani on jo mennyt ohi synnytysiän.

• miesjanainenkyllä

Minä olin 6 vuotiaana poikana äärettömän rakastunut naapurin melkein samanikäiseen tyttöön. Tyttö oli vajaan vuoden vanhempi ja lähti kouluun vuoden aikaisemmin kuin minä ja niin minä jäin kuin nalli kalliolle - koin itseni täydellisen hylätyksi. Tuo suhteen katkeaminen, kun ei enää leikitty samanlailla yhdessä, oli minulle kamala paikka ja se on jäänyt lähtemättömästi mieleeni.

Eihän siinä oikeasti mitään bänejä tehty, koulu vain tuli ja vei tytön ajan ja enää ei ollut paljoa sitä yhteistä aikaa.

Ei tytöt ja pojat muutu 'sukupuolineutraaliksi' sanoja vääntämällä. Mitä turhaa hulluutta se on. Kyllä voidaan painottaa sitä sukupuoliroolien vähentämistä, niin että tytöt voivat valita minkä ammatin tahansa ja samoin pojatkin.

Minusta pitäisi selkeästi korostaa ihmisen minuutta, kiitos Jumalalle, että olen mies ja saan olla mies koko olemuksellani, eikä minun tarvitse sitä hävetä. Näin sen pitäisi olla, että nainen saa olla ylpeästi nainen ja mies ylpeästi mies.

Onko tämä maailma hulluuden vallassa jo kokonaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      18
      5443
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      118
      2828
    3. Tykkään sinusta ikuisesti

Olet niin mukava ja ihana ihminen rakas. ❤️
      Ikävä
      14
      2688
    4. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      602
      2074
    5. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      128
      1827
    6. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      70
      1372
    7. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      42
      1345
    8. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      1138
    9. Veda uskonto vs. muut uskonnot

Mitenkähän tuo Veda(Krisha)uskonto loppujen lopuksi eroaa muista niin sanotuista ilmoitus uskonnoista? Siinäkin vedotaan
      Ateismi
      400
      1084
    10. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      64
      1077
    Aihe