Uskovaiset valehtelivat

hullutuksen-uhri

Uskovaiset valehtelivat minulle. He sanoivat, että Jeesus ei vaadi minulta mitään, mutta antaa sen sijaan minulle kaiken, mitä tarvitsen. Kun annoin elämäni Jeesukselle, niin hän vei minulta kaiken, koko elämäni!

Jeesus vei minulta halun juopotella, pelata uhkapeliä, harjoittaa haureutta, anastaa, valehdella, pilkata, olla itsekäs, ylpeillä, etsiä omaa kunniaa, olla ahne ja rahanhimoinen. Menetin siis ihan kaiken, mitä minulla oli: jopa minun rahani Jeesus otti ja on pannut ne sen jälkeen kasvamaan korkoa, niin että Jeesus omistaa nyt kauttani enemmän rahaa kuin minulla oli silloin, kun tulin uskoon!

Miksi uskovaiset valehtelivat minulle? Jeesus vei minulta kaiken, mutta antoi tilalle raittiuden, rehellisyyden, siveyden, totuuden, epäitsekkyyden, nöyryyden, tyytymisen osaani ja palkkaani. Miksi uskovaiset valehtelivat minulle, että Jeesus ei vaadi minulta mitään, kun hän kuitenkin vaati kaiken ja otti kaiken, koko elämäni?

48

134

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PettämätönLogiikka

      Halleluja! Eivät kai nämä uskonveljet ja -sisaret muistaneet seuraavaa Johanneksen evankeliumin kohtaa: 12:25 "Joka elämäänsä rakastaa, kadottaa sen; mutta joka vihaa elämäänsä tässä maailmassa, hän on säilyttävä sen iankaikkiseen elämään." :)

      • Juupaseipäs

        Siis pitää vihata elämäänsä tässä maailmassa, mutta kuitenkin rakastaa itseään. Jotenkin skitsofreenistä noin niinkuin äkkiä ajatellen. Ainakin minusta minun elämäni ja minä itse nivoutuvat kyllä aika hyvin yhteen. Elämähän on Jumalan lahja, sitäkö pitäisi vihata. Kuolemaako tässä pitäisi odottaa ja rakastaa. Kuilemahan on seuraus raamatun mukaan syntiinlankeemuksesta, sitähän kristityn kaiken järjen mukaan pitäisi vihata.


      • PettämätönLogiikka
        Juupaseipäs kirjoitti:

        Siis pitää vihata elämäänsä tässä maailmassa, mutta kuitenkin rakastaa itseään. Jotenkin skitsofreenistä noin niinkuin äkkiä ajatellen. Ainakin minusta minun elämäni ja minä itse nivoutuvat kyllä aika hyvin yhteen. Elämähän on Jumalan lahja, sitäkö pitäisi vihata. Kuolemaako tässä pitäisi odottaa ja rakastaa. Kuilemahan on seuraus raamatun mukaan syntiinlankeemuksesta, sitähän kristityn kaiken järjen mukaan pitäisi vihata.

        "Ainakin minusta minun elämäni ja minä itse nivoutuvat kyllä aika hyvin yhteen." -Juuri tähän tuo kyseinen jae liittyy, olet oikeilla jäljillä.... Jatka etsimistä niin kyllä Jumala tämän sinulle vielä avaa.


      • elämälahjana

        On hyvä katsoa Jeesuksen opetuksia kokonaisuutena. Hänellä on usein tapana kärjistää asioita, jotta ymmärtäisi asioiden ytimen. "Elämänsä vihaaminen" ei tarkoita sitä aivan yksiselitteisenä. Itsetuhoinen, katkera ja kaikkeen pettynyt ihminen, joka ei halua elää, vihaa elämäänsä. Näin ei ole tarkoitettu kristityn elävän. Puhutaan esim. ilosta Herrassa, lähimmäisenrakkaudesta (ei onnistu negatiivisella minäkuvalla) yms. Ennemminkin tämä kohta on ymmärrettävä elämäänsä liittyvien asioiden tärkeysjärjestyksestä ja valinnasta, mikä toimii tekojen motiivina. Jumalaa/Jeesusta Kristusta tulee rakastaa enemmän kuin omaa elämää. Siksi jossakin tilanteessa tulisi olla valmis uhraamaan oma elämänsä uskonsa tähden esimerkiksi maissa, joissa vaaditaan kieltämään oma usko jopa kuolemanrangaistuksen uhalla. Ihmisen ei tule elää omien mielihalujensa ohjaamana, mutta kuitenkin on sallittua nauttia esim. ruuasta tms., minkä voi hyvällä omallatunnolla vastaanottaa lahjana Jumalalta. Asiat, joista ei Jumalaa voi kiittää, ovatkin sitten syntiä (mistä terve omatunto varoittaa).
        Elämä on Jumalalta saatu lahja, josta voi nauttia, mutta joka tulee elää kuitenkin Hänelle ja Hänen kunniaksi. Jumalalta saadusta ajallisesta elämästä on kivuttomampaa luopua aikanaan, kuin sellaisen, joka siihen on takertunut vain nautintoja ym. etsien.


      • tai.ongelmajätteisiin
        elämälahjana kirjoitti:

        On hyvä katsoa Jeesuksen opetuksia kokonaisuutena. Hänellä on usein tapana kärjistää asioita, jotta ymmärtäisi asioiden ytimen. "Elämänsä vihaaminen" ei tarkoita sitä aivan yksiselitteisenä. Itsetuhoinen, katkera ja kaikkeen pettynyt ihminen, joka ei halua elää, vihaa elämäänsä. Näin ei ole tarkoitettu kristityn elävän. Puhutaan esim. ilosta Herrassa, lähimmäisenrakkaudesta (ei onnistu negatiivisella minäkuvalla) yms. Ennemminkin tämä kohta on ymmärrettävä elämäänsä liittyvien asioiden tärkeysjärjestyksestä ja valinnasta, mikä toimii tekojen motiivina. Jumalaa/Jeesusta Kristusta tulee rakastaa enemmän kuin omaa elämää. Siksi jossakin tilanteessa tulisi olla valmis uhraamaan oma elämänsä uskonsa tähden esimerkiksi maissa, joissa vaaditaan kieltämään oma usko jopa kuolemanrangaistuksen uhalla. Ihmisen ei tule elää omien mielihalujensa ohjaamana, mutta kuitenkin on sallittua nauttia esim. ruuasta tms., minkä voi hyvällä omallatunnolla vastaanottaa lahjana Jumalalta. Asiat, joista ei Jumalaa voi kiittää, ovatkin sitten syntiä (mistä terve omatunto varoittaa).
        Elämä on Jumalalta saatu lahja, josta voi nauttia, mutta joka tulee elää kuitenkin Hänelle ja Hänen kunniaksi. Jumalalta saadusta ajallisesta elämästä on kivuttomampaa luopua aikanaan, kuin sellaisen, joka siihen on takertunut vain nautintoja ym. etsien.

        On hyvä katsoa Jeesuksen opetuksia kokonaisuutena ja heittää sen jälkeen koko kokonaisuus roskakoriin.


    • Minä taas en ole noita juttuja menettänyt kun niitä ei ole ollutkaan. No haureutta on tullut harjoitettua, mutta se ei varmaan ketään haitannut. Olit kyllä ennen "Jeesusta" selvästi niin paska ihminen että et varmaan voinut hullummaksi muuttua kun uskoon hurahdit.

      • Repe.Ruutikallio

        Haureus on menny sulla aivoihin. Onksulla aivokuppa?


    • ei.vaadi.ei

      Ei uskovaiset valehtele. Ei 2000 vuotta kuolleena ollut raato vaadi keneltäkään mitään.

      • PettämätönLogiikka

        Kiitos, että avasit tätä ihmeen suuruutta vielä enemmän. Olin 38 vuotta kuollut syntieni tähden, kunnes tämä "2000 vuotta kuolleena ollut raato" herätti minut, jo synnin pettämänä kuolleen, takaisin elämään!


      • Ei raato vaadi ei.

        Mutta Etkö ole kuullut? Jeesus nousi ylös haudasta ja hallitsee Isän oikealla puolella. Hän tulee pian takaisin ja Hänellä on palkka mukanaan itse kullekin, toisille ikuinen elämä ja toisille ikuinen kadotus.

        Usko Herraan Jeesukseen niin pelastut.


      • Lähetyshiippakuntalainen

        Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus kuolleista on historiallinen fakta.


      • okmmko
        Lähetyshiippakuntalainen kirjoitti:

        Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus kuolleista on historiallinen fakta.

        Asiaa mistä ei löydy todisteita, ei voi sanoa faktaksi.
        Tai voi tietenkin, mutta se on valehtelemista.


      • okmmko
        PettämätönLogiikka kirjoitti:

        Kiitos, että avasit tätä ihmeen suuruutta vielä enemmän. Olin 38 vuotta kuollut syntieni tähden, kunnes tämä "2000 vuotta kuolleena ollut raato" herätti minut, jo synnin pettämänä kuolleen, takaisin elämään!

        Näytä kuolintodistuksesi niin jatketaan sen jälkeen keskustelua.


      • Pakkstori

        Näytä kuolintodistuksesi? Haha, maailma on täynnä kaikenlaisia todisteluja ja todistuksia, kun tosiasiassa riittää vain uskoa. Ja jos todistuksista huolimatta ei usko, niin turhaahan oli todistaakaan mitään. Toki tieteessä täytyy kaikenlaista todistaa, ja ei ole tiedettä se, missä asiaa ei lasketa jotenkin, joko loogisilla päätelmillä tai muutoin matemaattisesti. Ei ole kuin pseudotieteitä ne, joissa ei ole tarjota varmoja todistettuja aikamääriä sun muuta laskennallisia lukumääriä ihmeteltäväksi. Se mikä tiedetään, ei ole silti uskoa, koska usko on tulevaisuuden rakentamista, ja tieto on kyky rakentaa se kaikki "HYVÄ" uskottu todeksi. Älkää enää pahaa toivoko tapahtuvaksi ja uskoko valheita, älkääkä tekään koko ajan yrittäkö "kalifiksi kalifin paikalle", joka helkutin asiassa.

        Ei sitä suuremmin tarvitse kuitenkaan "uskoa", mikä on varmoihin historiikkeihin tallennettu kuten Raamattuun. Jeesuksesta on muitakin kirjoituksia säästynyt kuin evankeliumit, UT-apokryfejä on monia ja esim. Roomalaiset ylimykset pyysivät Jeesusta muutamissa kirjeissään parantamaan itseään, ja Jeesus lähetti opetuslapsiaan luokseen. SIitä on useita kirjeitä säilynyt Italiassa.

        Mutta Jeesus ei ilmeisesti kuollut vielä ristille! Hänet nähtiin Israeliessa monesti elävänä vielä ristirangaistuksen jälkeen, ja Raamattukin mainitsee siitä, että Emmauksen tien opetuslapset näkivät Jeesuksen, ja myös ne apostolit näkivät. Ja Paavali mainitsi, että israelilaiset olivat nähneet Jeesuksen myöhemmin ja hän oli vetäytynyt "piileksimään" syrjäseudulle Maria Magdaleenan kanssa lammaspaimenena. Tätä viimeksimainittua ei vielä tosin kyetä todistamaan, vaikka Jeesuksen nimi ja Marian nimi onkin löydetty jostakin joukkohaudasta, kun Roomalaiset olivat käyneet noin vuonna 70 pistämässä koko Israelin sileex. Jeesuksella ja Mg. Marialla oli vissiin lapsiakin, jotka myös Roomalaiset olivat murhanneet. Tämä tapahtui täysin Jeesuksen oman ennustuksen mukaan, missä Hän kertoi (Matt 25?) Jerusalemin hengellisen etsikkoajan päättymisen jälkeiestä tuhosta. Israelilaiset eivät suostuneet kääntymään synneistään koko kansana, ja mammonaa haaliva papisto oli saanut hetkeksi jäädä vielä hallitsemaan Israelia. En teidä historiikista kovin tarkasti mikä oli syy Rooomalaisten tuolloiseen tekoon. Se oli ennen Keisari Neron aikaista Rooman paloa tapahtunut asia siis kuitenkin. Tämä lammaspaimenepisodi on vielä puhtaasti oma uskomukseni, mutta Jeesuksesta on niin paljon jäänyt muistoja lammaspaimenena olemisesta, että se tuskin on vain pelkkä Taivaallinen näky, vaan Hän oli oikeasti toiminut lammaspaimenena useita kymminiä vuosia toivuttuaan Golgatan kalliohaudassa saamistaan vammoista. Jeesus tuskin kauheasti välitti omasta kuolemastaan tuolloin 70 vuotiaana, noinkin vanhana jo, mutta varmaan vaikea asia oli hänellekin, jos lapsensakin tapettiin Rooman suorittamassa verilöylyssä? En tiedä, miksi kristityt ovat niin väliinpitäämättömästi etsineet sitä, mikä oli Jeesuksen ristinkuoleman jälkeinen elämä? Mää nään taas Jeesusen silmäkulmassani, kuka helekutti Hänet mulle kuvittelee, en tiedä? Ja tavallisenko kuoleman kuollut äitinikin mulle vielä juttelee, olkoon Hänkin kanssani levossani, joitakin aikoja vielä:-D


      • okmmko
        Pakkstori kirjoitti:

        Näytä kuolintodistuksesi? Haha, maailma on täynnä kaikenlaisia todisteluja ja todistuksia, kun tosiasiassa riittää vain uskoa. Ja jos todistuksista huolimatta ei usko, niin turhaahan oli todistaakaan mitään. Toki tieteessä täytyy kaikenlaista todistaa, ja ei ole tiedettä se, missä asiaa ei lasketa jotenkin, joko loogisilla päätelmillä tai muutoin matemaattisesti. Ei ole kuin pseudotieteitä ne, joissa ei ole tarjota varmoja todistettuja aikamääriä sun muuta laskennallisia lukumääriä ihmeteltäväksi. Se mikä tiedetään, ei ole silti uskoa, koska usko on tulevaisuuden rakentamista, ja tieto on kyky rakentaa se kaikki "HYVÄ" uskottu todeksi. Älkää enää pahaa toivoko tapahtuvaksi ja uskoko valheita, älkääkä tekään koko ajan yrittäkö "kalifiksi kalifin paikalle", joka helkutin asiassa.

        Ei sitä suuremmin tarvitse kuitenkaan "uskoa", mikä on varmoihin historiikkeihin tallennettu kuten Raamattuun. Jeesuksesta on muitakin kirjoituksia säästynyt kuin evankeliumit, UT-apokryfejä on monia ja esim. Roomalaiset ylimykset pyysivät Jeesusta muutamissa kirjeissään parantamaan itseään, ja Jeesus lähetti opetuslapsiaan luokseen. SIitä on useita kirjeitä säilynyt Italiassa.

        Mutta Jeesus ei ilmeisesti kuollut vielä ristille! Hänet nähtiin Israeliessa monesti elävänä vielä ristirangaistuksen jälkeen, ja Raamattukin mainitsee siitä, että Emmauksen tien opetuslapset näkivät Jeesuksen, ja myös ne apostolit näkivät. Ja Paavali mainitsi, että israelilaiset olivat nähneet Jeesuksen myöhemmin ja hän oli vetäytynyt "piileksimään" syrjäseudulle Maria Magdaleenan kanssa lammaspaimenena. Tätä viimeksimainittua ei vielä tosin kyetä todistamaan, vaikka Jeesuksen nimi ja Marian nimi onkin löydetty jostakin joukkohaudasta, kun Roomalaiset olivat käyneet noin vuonna 70 pistämässä koko Israelin sileex. Jeesuksella ja Mg. Marialla oli vissiin lapsiakin, jotka myös Roomalaiset olivat murhanneet. Tämä tapahtui täysin Jeesuksen oman ennustuksen mukaan, missä Hän kertoi (Matt 25?) Jerusalemin hengellisen etsikkoajan päättymisen jälkeiestä tuhosta. Israelilaiset eivät suostuneet kääntymään synneistään koko kansana, ja mammonaa haaliva papisto oli saanut hetkeksi jäädä vielä hallitsemaan Israelia. En teidä historiikista kovin tarkasti mikä oli syy Rooomalaisten tuolloiseen tekoon. Se oli ennen Keisari Neron aikaista Rooman paloa tapahtunut asia siis kuitenkin. Tämä lammaspaimenepisodi on vielä puhtaasti oma uskomukseni, mutta Jeesuksesta on niin paljon jäänyt muistoja lammaspaimenena olemisesta, että se tuskin on vain pelkkä Taivaallinen näky, vaan Hän oli oikeasti toiminut lammaspaimenena useita kymminiä vuosia toivuttuaan Golgatan kalliohaudassa saamistaan vammoista. Jeesus tuskin kauheasti välitti omasta kuolemastaan tuolloin 70 vuotiaana, noinkin vanhana jo, mutta varmaan vaikea asia oli hänellekin, jos lapsensakin tapettiin Rooman suorittamassa verilöylyssä? En tiedä, miksi kristityt ovat niin väliinpitäämättömästi etsineet sitä, mikä oli Jeesuksen ristinkuoleman jälkeinen elämä? Mää nään taas Jeesusen silmäkulmassani, kuka helekutti Hänet mulle kuvittelee, en tiedä? Ja tavallisenko kuoleman kuollut äitinikin mulle vielä juttelee, olkoon Hänkin kanssani levossani, joitakin aikoja vielä:-D

        "maailma on täynnä kaikenlaisia todisteluja ja todistuksia"

        Kuitenkaan et kertonut muusta kuin Raamatusta, joka ei ole todiste vaan vanha kirja. No, en minä muuta odottanutkaan joten pettymys ei ole kovin suuri.


      • Pakstorri

        Niin, kuitenkin aloittaja on silti oikein tajunnut sen, että Jeesuksen takia, PELASTUAKSEEN, on koko aiempi paha Wanhan Aatun Elämä silti hylättävä, ja ruvettava hieman vastenmielisempään tai vastenlihaiseen elämään. Mutta Jeesus silti haluaa pelastaa kaikki oudot taipumuksemme, eli tulette uskollisuutenne alun kieltäymyksissä todistettuanne saamaan paljonkin aiemman elämänne asioita takaisin, kun pyydätte, ja sen saatte. Ei Jeesus ainakaan kiellä ruumiinnekaan himojen noudattamista, kun varmistuu vain uskonelämänne aluksi, että ette NIIDEN TAKIA ette rupea luopioiksi tai "Jumalanne pettäjiksi". Itämaisissa uskonnoissa on paljon askeettisuutta vaatimuksena, ja ne on aika katkeria uskontoja, jos jää lopulta koko elämä kärsimättä ja kokematta. Nautintoja tosin ei mainita elämäksi. Tosin jos niilläkin kieltäymyksillä joku on jotain "kunniaa" saanut, niin kai se niissäkin oli silloin riittävä "palkinto". Kuitenkaan muussa nimessä kuin Jeesus, ei voi pelastua Hellvetiltä, jos nyt siitäkään pelastumisesta kaikille mitään väliä olisi. En mioäkään tiedä välttämättä, mitä vikaa olisikin olla Äiti Maan ja maailman Poika, Eikä "Taivaan Isin Poika". Maailman kortti on paholaisen vallassa, ja se kyllä hellvettiin jokaisen maailman lapsen vie, mutta Taivaassakaan välttämättä kellään helppoa ole. Isin vaatimukset helpompia kuin äiteen, tuskin. Helvettiin vaan kukaan oikeaan voittamiseen "koukkuun jäänyt"; halua. Helvetti näet voittaa liian usein vääryydelllä. Ja ei siinäkään mitään, jos haluaakin naisen logiikalla voittaa. Naista ja ymmärrystään nimittäin kai sen alun pahan viettelyksen takia ikuisesti syytetään joissakin asioissa vääremmäksi kuin miestään? Ja niin se kai oli ennen koko lankeemustakin. Mies jos silti valhetelijaksi rupeaa, niin kannattaa jo kohta ruveta hänen trannsuksikin, jo niin miehuuteensa kyllästyy? Joskus tosin naisellekin käy noin, että miehen totuuden turvallisuus tulee tärkeämmäksi, kuin vaaralliset valheensa. Ei se silti elämää ole sekään, jos on liian turvassa koko ajan, siksihän Eevaa valheeseen lankeemisestaan huolimatta mainittiin, "Kaikkien elävien äidiksi".


    • evankeliumin.ihme

      Aamen ja halleluja! Herra on ihmeellinen. Kiitos Jeesukselle! Kunnia Jumalalle korkeuksissa! Hän on totisesti hyvä.

      • jiihaaaaa

        Ei muuta kuin melaa mekkoon!


    • Kirjakääröt

      Luuk.14:33. Biblia. Niin siis jokainen teistä, joka ei luovu kaikesta mitä hänellä on, ei se taida olla minun opetuslapseni.

    • faktaapeliin

      Matt. 19:16-26

      16 Ja katso, eräs mies tuli ja sanoi hänelle: "Opettaja, mitä hyvää minun pitää tekemän, että minä saisin iankaikkisen elämän?"

      17 Niin hän sanoi hänelle: "Miksi kysyt minulta, mikä on hyvää? On ainoastaan yksi, joka on hyvä. Mutta jos tahdot päästä elämään sisälle, niin pidä käskyt."

      18 Hän sanoi hänelle: "Mitkä?" Jeesus sanoi: "Nämä: 'Älä tapa', 'Älä tee huorin', 'Älä varasta', 'Älä sano väärää todistusta',

      19 'Kunnioita isääsi ja äitiäsi', ja: 'Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi'".

      20 Nuorukainen sanoi hänelle: "Kaikkia niitä minä olen noudattanut; mitä minulta vielä puuttuu?"

      21 Jeesus sanoi hänelle: "Jos tahdot olla täydellinen, niin mene, myy, mitä sinulla on, ja anna köyhille, niin sinulla on oleva aarre taivaissa; ja tule ja seuraa minua".

      22 Mutta kun nuorukainen kuuli tämän sanan, meni hän pois murheellisena, sillä hänellä oli paljon omaisuutta.

      23 Silloin Jeesus sanoi opetuslapsillensa: "Totisesti minä sanon teille: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan.

      24 Ja vielä minä sanon teille: helpompi on kamelin käydä neulansilmän läpi kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."

      25 Kun opetuslapset sen kuulivat, hämmästyivät he kovin ja sanoivat: "Kuka sitten voi pelastua?"

      26 Niin Jeesus katsoi heihin ja sanoi heille: "Ihmisille se on mahdotonta, mutta Jumalalle on kaikki mahdollista".

      -------------

      Luuk. 18:10-14

      10 "Kaksi miestä meni ylös pyhäkköön rukoilemaan, toinen fariseus ja toinen publikaani.

      11 Fariseus seisoi ja rukoili itsekseen näin: 'Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset, riistäjät, väärämieliset, huorintekijät, enkä myöskään niinkuin tuo publikaani.

      12 Minä paastoan kahdesti viikossa; minä annan kymmenykset kaikista tuloistani.'

      13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.

      14 Minä sanon teille: tämä meni kotiinsa vanhurskaampana kuin se toinen; sillä jokainen, joka itsensä ylentää, alennetaan, mutta joka itsensä alentaa, se ylennetään."

      • Veikkonenkin

        Niin, joku itsensä alentaa, jotta tulisi ylennetyksi myöhemmin? Ovelaa? Kuitenkin Jeesus valitettavasti sanoo niinkin, että "se jolla on, annetaan, ja jolle EI ole, otetaan pois sekin vähä, mitä luuli omistavansa." Ei tuota itsensä alentamista kannata tietoisesti tehdä, koska jos ylipäänsä haluaa tolleen ylentää itseään, ikäänkuin joka toinen sykli, se ei ole Pyhästä Hengestä ainakaan, koska Pyhä Henki on Tasa-arvoisuuden henki, ja se ei ole "sinikäyrä vaan viiva" ja kaikki se muita alentava pojan pilkka tai oman viisautensa perverssi mainostaminen suurissa isyyksissään tulee alennetuksi, jos se ei ollut "vilpitöntä". Mutta en minäkään pystynyt tätä muuten sanomaan, eli jos tämä kuulosti "väärältä persoonallisuudelta", eli vanhemmalta mitä itse olen(olen 41 -vuotias), älkää kuunnelko minua.
        Jos lapseen nimittäin menee tietäjähenki, eli joku pikku penikka alkaa kertoilemaan liian viisaita, niin Paavali ainakin Raamatuissa ajoi sen hengen ulos, ja tulot loppui vanhemmiltaan, siinä elinkeinossa, kun tyttärensä oraakkelius loppui. Jos olette vielä niin babyjä, että haluatte pilkata, niin pilkatkaa, tai jos olette niin rakkaita lapsia, että rohkeasti asetutte uhrilampaiksi olkaa se, mutta jos nuorina haluatte kuin lentää, voittaen kaikki, niin kohta olette jo kypsiä silmäätekekviä yrittäen löytääkin mieluummin sosiaalisia suhteitanne ennnemin paremmaksi. Tämä kaikki ei tapahdu kuitenkaan vain yhden ruumiin elämän alaisuudessa, vaan tulevissa ja menneissä elämissämme. Jos tulette vanhoiksi, tuo pilkkaajapeto palaa, koska harva vanhuskaan kykenee olematta pilkkamatta Jumalaa, kun tajuaa oman kuolevaisuttensa lopulta, ja tajuaa, ette itse saanu tolla SE kuolematon ruumis, sen kertaisessa ruumiissaan silti vain sen kerran kuollen. Se joka kuolee vanhurskaana, Hänestä tulee teillekin Jumalan sijainen maan päällä, koska Hän ei silti kuollut olla oikein minkään pahiksen näköinen.


      • faktaapeliin

        mitäköhän ihmettä sä okei selität???

        mee sinne kotiis kasvaman!!! ;)


      • Hihhuuli
        faktaapeliin kirjoitti:

        mitäköhän ihmettä sä okei selität???

        mee sinne kotiis kasvaman!!! ;)

        Näitä Raamatun siteeraajia on nämä palstat täynnä, koska Raamatussa sanotaan, että "Ei mennä ohi sen, mitä on kirjoitettu"? Mutta täällä pitäisi silti kirjoittaa hieman osuvammin, ja jotenkin vapaammin ja tarkemminin itse ongelmaan osuen. Sama ruveta siteeraamaan matikan kirjaa, 1 2= 3, ja mihin se muka liittyy, liittyyhän sekin aivan jokaiseen matemaattisen ongelmaan toki, mutta... ei nämä Raamatun siteerajat aina osaa omin sanoin selittää, miten tuokin kohta liittyi käsillä olevaan aiheeseen. Älkää koko Raamattua koko ajan pistäkö silti liitteeksi, tai edes tuota 5 kiloo, koska ei kovin moni jaksa käsittää, mitä Hesekielin luvun 44 kohta liittyy muuhun, kuin että joku jääkiekko-ottelu taas päättyi 4-4. Kummaalista muuten, ette jääkiekossa esim. silti hyväksytä tasapelejä enää? Ei ole enää sitä Pyhää Henkeä kiekkopeleissä, että oltaisiin yhtä hyviä, vaan että aina jompikumpi muka parempi? Rauha tuolla logiikalla menee.


      • faktaapeliin

        mitä sä oikein selität??? ;)

        "Raamatun siteerajat aina osaa omin sanoin selittää, miten tuokin kohta liittyi käsillä olevaan aiheeseen. Älkää koko Raamattua koko ajan pistäkö silti liitteeksi, tai edes tuota 5 kiloo, koska ei kovin moni jaksa käsittää, mitä Hesekielin luvun 44 kohta liittyy muuhun..."

        minun mielestä tämä on laiskuutta jos ei jaksa ramattua lukea, ei nämä sanat ole turhaan sanottu raamatussa!!!

        ------------

        Ps. 1:2

        vaan rakastaa Herran lakia ja tutkistelee hänen lakiansa päivät ja yöt!

        Jer. 48:10

        Kirottu olkoon se, joka Herran työn laiskasti tekee, kirottu olkoon se, joka pidättää miekkansa verestä.


      • Hihhuuli

        "Kaikki ennen minua tulleet, olivat vain varkaita, valehtiljoita ja murhaajia"(Jeesus). Älkää siis vanhan liiton juttuja liikaa siteeratko, ei niissä tapahtumissa ollut vielä mitään hyvää, vaan kaikki olivat syntisiä ja pahoja, joko enemmän tai vähemmän. Vain Daniel, Job ja Aabraham, ehkä jopa Pyhiä. Parhaatkin muista VT:N henkilöistä, kuten Daavid oli, oli vain itseäänkin ylentänyt kuningas, joka murhasi silti ihmisveljiään mielin määrin. Tai ehkä silti se "ainoa" suuri syntinsä oli se, että halusi Batseban vaimokseen Uurilta, jonka tapatti omalla käskyllään rintamalla. Ei sotilaita tietenkään silti tuomita siitä, että muita sotilaita surmaavat, eikä teurastajiakaaan siitä, että ruuaksemme eläimiä. Siteeratkaa toki Raamattua, jos uskotte, että joku niitä jaksaa lukea. Eikö joka kodissa Suomessa ole Raamattu? Vaikka jotkut "suomettuneet" kyllä suorastaan haveluksuvat Raamattua, ja toistavat mantrana sen olevan vain satukirja. Siihen ei ole aihetta tietenkään, koska Raamattu on monen maan kirjakielen perustanutkin, ainakin Suomen suhteen näin on.


    • saakosyntiätehdä

      yhestä kesksutelusta lainattu!!!

      ------------

      Ihminen on tehnyt itselleen pitkän syntilistan, jonka se kertoo pitävänsä. Se ei tee sijaa totuudelle. Aivan samoin kuin ihminen tuppaa tekemään synniksi itselleen asioita, jotka vain täydentävät kavalkaadia... "pata kattilaa soimaa" tavalla. Esimerkiksi advestistitkin kehuvat jatkuvasti sapatillaan jonka nostavat käskyjen käskyksi kaikkien ylitse ja kehuvat pitävänsä tämän käskyn. Kuitenkaan he eivät siihen kykene vuorisaarnan täysin umpimustan ja vitivalkoisen seulan lävitse, samoin kuin monen muunkaan kehumaa lihallista näennäisvoittoa synnistään. Siitä tulee komapastuskivi!

      Esimerkiksi tämä masturbointi kuuluu ns. haureuden syntiluetteloon, jos lasket sen synniksesi. Jos väität voittaneesi masturboinnin synnin, niin se ei tee sijaa totuudelle, koska aina kun katsot naista sillä silmällä, olet jo matsurboinut. Katkaise siis siittimesi ja heitä se pois, jottei sielusi joutuisi kadotukseen. Näin Jeesus vertaa vuorisaarnan mukaan TÄYSIN MUSTAVALKOISESTI syntisyyttämme.

      Jos lihassa johonkin kykenet.... hyvä... oikein hyvä, muttei se riitä vielä mihinkään. Siksi meidän jokaisen on nähtävä itsemme lihassa TÄYSIN EPÄTOIVOISESSA asemassa läpivalaisevan totuuden edessä. ME EMME KERTAKAIKKIAAN KYKENE!

      Siksi meillä on Jeesus jokapäiväisenä uhrinamme. Me emme voi voittaa YHTÄ AINOATAKAAN LIHAN KÄSKYÄ, kuin Jeesuksessa!

      ------

      miten on?

      • faktaapeliin

      • Veikkonenkin

        ÖÖh, kenestäkö teidän pitäisi julistaa? Jeesuksesta? Okei, antakaa sille suomalaiselle pakanashamaanille Raamattu, tokkopa muu kuin ilmainen kelpaa, ja linkki Tuomas Leväsen apoihin, ja sitten kun se tajuaa, ettei syntiä ole niillä, jotka veljiään rakastaa, jopa -telee, niin, sitten sekin "homo" ukko alkaakin koroittaa veljeään, omaa, tai naapurinveljeä, ja uskoo hänestä vähintäänkin maailmanmestarin, jossakin lajissa, ja jättää jo Jeesuksen jo Hänelle kuuluvaan arvoonsa, mikä se sitten onkin. Jeesus näet sanoi itse, ettei ole kiinnostunut siitä kunniasta, mitä ihmiset hänelle antaa, vaan vain siitä mitä Hänen oman Minänsä Isä Jumaluus Jahve hänelle antaa. Jos teillä ei ole hyvä mieli, olette vasta raha-palkkaa kauheasti maailmasta saaneet, ja sananalasku sanoo, että siinä se palkkanne oli, että ei teitäkään kiitetä, jos yrityksennekin tekee konkurssin TEIDÄN palkkojenne takia. Suomella on valtiovelkaa nyt noin 100 miljardia euroa. Aikamoinen mossahdus tiedossa, jos emme sitä takaisin ajoissa maksa. Usalle, Saksalle ja Japanille kai olemme velkaa eniten rahoissa mitattuna?


      • Seliseliseli

        Emme me voi lihalla todellakaan lihamme himoja voittaa. Mutta ei kukaan Israelin Raamatun henkilö suuremmin opettanut askeettisuutta pelastuksen ehtona. Ja Jeesuksen ohje oli hieman Budhan tavoin: "Tyydyttäkää elämänjanonne, tulemalla luokseni, ja Juokaa sieluni veret, ehtoollisessa, tai mitä hyvänsä se Minusta säteilevä tunne onkaan ja syökää lihani tahdonvoima".

        Budha koetti tosin usein askeettisuudella voittaa elämänjanonsa, mutta vaikka ne kieltäymykset jotakin kultaa olisivatkin, ei janoa saa pois kuin juomalla, eikä nälkää saa pois kuin syömällä. Himoluonteisia kuvataan usein hopeisiksi ja käänynnäisiksi. Mutta sen silti Jeesuskin sanoi, että se joka syö vain maallista ruokaa, sen tulee uudelleen nälkä ja jano, mutta se joka saa Pyhän Hengen, ei enää henkisissä asioissa ole koskaan janoissaan ja nälissään, eikä tarvitse varsinaisesti ketään ulkoisen persoonan opettajaa enää itselleen, Hän löytää elämänsä sen jälkeen oman sisimpänsä Jumalan luomista lähteistä, ja näkee sielunsa silmillä myös kaikki täydelliset vikansa. SItä en tiedä, kannattaako kaikkia muuttuvia vikojaan korjata, koska nehän oli kaikki Jumallalta saatua lahjakkuuttakin, ja jos laiskottelun tai taiteen ja kaaos-sattuman haluatte elämästänne pois, vihaatte vikojanne ja rupeattekin vain liian älykkäiksi järkeviksi pelimiehiksi. Siinä tehkää valinta, kumpaa haluatte elämäänne, kauniiden vikojemme kauneutta, vai Julmaa vastustajansa voittavaa peliasennetta. Ettekä tekään silti siinä muutu vaikka opitte lisää, ja vaikka kuinka yrittäisitte itseänne muuttaa, koska sekin taipumus on teissä ollut alusta saakka, voitte vain hiukan korjailla käytöstänne. "Minä olen SAMA eilen tänään ja iankakkisesti, ja niin tekin samoina pysytte." Jos jokin teissä muuttuu, niin sehän olikin aina teissäkin vain muuttuja eikä vakio. Matemaattinen vertaus, kai sen ymmärrätte. Älkää panko liikaa painoa tuollaisille muuttuville käytösmalleille, jos Jumala on niissä luonut paljon erilaisuutta, niin kuka sen syyttäjän haluaa pois, joka turhaan yleensä tuosta kaikesta jokaista syyttää? Ei hänkään silti suuresti muutu, eikä luotamme kai koskaan lähde pois. Ei kaikki uskovat EPÄILE sitä, että saavat juoda ja/tai tupakoida, mutta ne jotka sitä kauheasti epäilee, joutuvat tuleen, jossa on tiettyä saastutusta, eli heille ne asiat eivät ole sallittuja, näinhän Raamattu opettaa. Eli kun eräät ovat pienissä yhteisöissään, heillä on paljon tuolliasta epäilyä, tarpeitaan kohtaan, ja yritetään löytää samoja asioita epäileviä, ja tehdä kielletyksi kaikki nuo epäilyksensä kohteet? Mutta miksi lähteä siinä seuraamaan Saatanaa, että yrittäsi muka kaikille tehdä samat kieltäymykset ja ruveta pitämään heikkoina ja loukattavina niitä, jotka eivät samoin tee? "Maailma silti himoineen katoaa, mutta se joka tekee Jumalan tahdon, säilyy iäti!" Ja fyysinen Taivaskin joskus katoaa, kun kaikki tilavuus ja tyhjyys on mennyt kelvottamaksi. Kuin paperi, joka menee puhki, kun siitä jatkuvasti gummaa merkin eri kohtaan.


      • Hihhuuli

        Mikä saamarin tarve teillä on jatkuvasti löytää vikoja toisten kristillisten lahkojen opeista? Okei, ne opit oli huonoja, mutta kuunnelkaa silti sekin minkä vian ne sitten vastavuoroisesti teistä löysivät. Missä on viattomuus, ainakin siellä missä ei lahkolaisuutta enää julisteta minään "Korkeimpana Totuutena". Tokihan on se totta, että Jeesus tuli RIITAAKIN tuomaan niiden välille, jotka kuitenkin rakastavat toisiaan. Se ei vahingoita ketään vaan kehittää. Älkää välttäkö ja paetko riitaa silloin, kun oikeasti löydätte PAHOJA vikoja toisistanne. Tuo sapattiasia on vain siitä outo, että Jeesus sanoi, että "ei Ihminen ole sapattia varten, vaan sapatti ihmistä varten", eli jos ihminen on niin helpossa ammatissa, ettei oikeasti tarvitse edes sapattia, niin turhaa sitäkään silloin on pitää. Sapatti on yksinkertaisesti sitä varten, että kun on tehty paljon työtä, vaikka sitä Jeesuksenkin antamaa suht' kevyttä, vie lepopäivän pitäminen suurimman rasituksen pois. Jos kovaa ja raskasta työtä tekevä ei pidä sapattia niin hän sairastuu työuupumukseen ja Burn-outteihin todella varhain. Mutta hänen herransa ei valitettavasti ollut Jeesus, vaan joku ilkeähkö tavallinen pomohahmo, joka palkkansakin maksoi. Vaikkei varsinaisesti mitään sanan todellisessa merkityksessä "maksanut", kunhan vain pisti tililleen jotain summia fyffejään. Rahahan on ihan ihmisen oma keksintö, ja jos sitä ei muka riitä kaikille, niin sellainen talousjärjestelmä on tyhmä. Kaikille kuten minullekaan sitä silti paljoa kannata maksaa, tai olisin kohta joku "saamarin alkomaholisti tai paksukainen" ittekin.


    • kurittomiaolette

      2. Moos. 32:25

      Kun Mooses näki, että kansa oli kurittomuuden vallassa, koska Aaron oli päästänyt heidät kurittomuuden valtaan, vahingoniloksi heidän vihollisillensa,

      Jes. 3:12

      Minun kansani käskijät ovat lapsia, ja naiset sitä hallitsevat. Kansani, sinun johtajasi ovat eksyttäjiä, he ovat hämmentäneet sinun polkujesi suunnan.

      Matt. 5:13

      Te olette maan suola; mutta jos suola käy mauttomaksi, millä se saadaan suolaiseksi? Se ei enää kelpaa mihinkään muuhun kuin pois heitettäväksi ja ihmisten tallattavaksi.

    • faktaapelii

      Matt. 7:20-23

      20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.

      21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

      22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'

      23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

    • eiköseniinmene

      sairaat ihmiset toimivat sairaan tavalla.

    • Kirjakääröt

      Matt.14:26. Biblia (1776). Ja kun opetuslapset näkivät hänen merellä käyvän, pelästyivät he, ja sanoivat: kyöpeli se on; ja huusivat pelvon tähden.

    • PasiToivonen

      >>Miksi uskovaiset valehtelivat minulle? Jeesus vei minulta kaiken, mutta antoi tilalle raittiuden, rehellisyyden, siveyden, totuuden, epäitsekkyyden, nöyryyden, tyytymisen osaani ja palkkaani.>>

      Onnittelut. Sinusta tuli synnitön.

      • Veikkonenkin

        ÖÖ, ei. Siitä on synnittömyys kaukana, jos syytetään ihmisiltä erilaisia ja terveitä, joskin uusia ja alussa heikkoja käyttäymispiirteitä pois. Sehän on Saatanan oppi, tuhota heikot käyttäymispiirteet pois, vanhan käytöksen avulla, mitä käytöstä kulloinkin sitten heikkona pidetään. Jeesus: "Katso, minä tulin etsimään ja pelastamaan sitä mikä oli kadonnut".


    • PasiToivonen

      Johanna Tukiainen Balilla: En joogaa sen uskonnollisen taustan vuoksi - katso lomakuvat!
      Viihdeuutiset 20.03.2016 12:41

      Kohublondi Johanna Tukiainen ja hänen Veijo-kihlattunsa suuntasivat reilu kuukausi sitten rentoutumaan Balille. Pariskunta majoittui neljän tähden hotelliin Kuta-rannalle.

      - Käytimme suurimmaksi osaksi aikamme lepäämiseen rannalla sekä hotellimme upeiden uima-altaiden alueella, nautimme herkullisesta ruuasta ja otimme rennosti, Johanna kertoo.

      http://www.seiska.fi/Viihdeuutiset/Johanna-Tukiainen-Balilla-En-joogaa-sen-uskonnollisen-taustan-vuoksi-katso-lomakuvat/1097721?_ga=1.23673082.155103056.1476955907

      Joku sentään osaa nauttia elämästä. Että sellainen "burkha".

    • VakavaAki

      ÖÖ, mokoma trolli. Ei nuo sinun maitsemasi asiat olleet mitään elämää. Ei nekään, jotka muka Jeesukselta sait tilalle. Sinä olet kohdannut vasta jonkun eksyttäjäpastorin, joka halusi tehdä sinustakin kukkahattutädin. Katso Jeesusta ristillään rikollisena, ja tee itse komeampi rikos:-D Yritä kuolla pahemman ja paremman aasian puolesta itse kuin synti, niin syntiset heräävät tajuamaan, mikä oli sitäkin coolimpaa. Okei, yritä silti etsiä hyvää, mutta et sitä löydä, etkä itse ole se, jos et Iole sä, eli jonkun asian Luoja itsekin. Sinänsä pelkkä "pikku"-veljiä ittelleen kloonava isyys on vieläkin hieman liian yliarvostettua, ei ne enkelimme halua ihmisiksi kuitenkaan, vaikka tulisivatkin tänne pakosta "lankeamaan", kuten me tulimme. Jos silti löydät AGAPEEN; sen Pyhän Hengen rakkauden et ikinä lankea enää...

    • Hihuuuli

      "Ahdas on se portti, ja kaita se tie joka vie elämään, ja vain harvat itse löytävät tien"
      Ei tuollaisella helposti muuttuvalla käytöksellä ole suurta arvoa, Jumalamme edessä, vaan sillä, että etsitte sitä, mikä oikeasti on Minällenne(Jahve = Minä Olen) mieleen, ja JOS SE OLI itsellenne mieleen, niin saatte pian seuraajiakin, jotka pitää samoista asioista, koska emme me silti kovin erilaisia ole. EI Jeesus ymmärtääkseni mitään todella harvinaista käytöstä halua tuhota, vaan se juuri on sitä arvokasta ja ainutkertaista, vaikka joku sellaistakin saattaa luulla pahaksi, ja varsinkin hulluksi käyttäytymiseksi. Jos joku oikeasti uskaltaa jokaisesta hullua tehdä, niin ei sekään vaan enää ole harvinaista, niitä psykologejakin on jo aika paljon, jotka kummastelevat melkein jokaisen käytöstä psykoottiseksi. Mutta meihin on liittynnyt monia pettureitakin, jotka helpon elämän toivossa, meihin "hulluihin" on liittynyt. EN tarkoita helluja sori, vaan "hulluja" mielenterveyspotilaita. EI meillä kellään ole helppoa taloudellisesti, rahan suhteen, vaikka varmaan muutoin on, ei meiltä varsinaisesti vaadita, kuin ajottaista hulluttelua ja sekoamisia.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1907
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1277
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1214
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      979
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      858
    9. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      41
      851
    Aihe