Käteinen raha pois maailmasta..

missä.vietät.ikuisuutesi

Niin se vaan 666 aika lähestyy, ihan niinkuin Raamattu opettaa.

Apple haluaa poistaa käteisen rahan maailmasta

Apple haluaa eroon käteisestä. Tavoitteena on korvata käteisen käyttö Apple Pay -maksupalvelulla. Applen toimitusjohtaja kommentoi muun muassa käteisen rahan tulevaisuutta osana Aasian kiertuettaan, jolla häntä haastatteli Nikkei-lehti.

– Me haluaisimme olla kiihdyttäjä käteisen poistamiseksi järjestelmästä. Emme usko kuluttajien hirveästi pitävän käteisestä, kommentoi Cook.

http://www.mtv.fi/lifestyle/digi/artikkeli/apple-haluaa-poistaa-kateisen-rahan-maailmasta/6125728

90

151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Rikolliset ei ainakaan yhtään tykkäisi jos käteinen lopetetaan. Rikollisuus ei vaan toimi ilman käteistä.

      • kaikkitapahtuu

        Tämähän tulee varmaankin olemaan se yksi pointti millä perustellaan aikanaan maksujärjestelmää jossa maksuväline kulkee esim jokaisen ihmisen ihossa


      • kaikkitapahtuu kirjoitti:

        Tämähän tulee varmaankin olemaan se yksi pointti millä perustellaan aikanaan maksujärjestelmää jossa maksuväline kulkee esim jokaisen ihmisen ihossa

        Apple Payssa ei todellakaan laiteta ihon alle mitään.


      • missä.vietät.ikuisuutesi

        Käteisen poistumista "kaupataan" juuri tällä selityksellä: RIKOLLISUUS VÄHENEE !

        Ja tästä puhuttiin/kirjoitettiin jo -80 luvulla, nyt se vaan on vaarallisen lähellä se aika.
        Johanneksen ilmestys 13
        6. Ja se avasi suunsa Jumalaa pilkkaamaan, pilkatakseen hänen nimeänsä ja hänen majaansa, niitä, jotka taivaassa asuvat.
        7. Ja sille annettiin valta käydä sotaa pyhiä vastaan ja voittaa heidät, ja sen valtaan annettiin kaikki sukukunnat ja kansat ja kielet ja kansanheimot.

        8. Ja kaikki maan päällä asuvaiset kumartavat sitä, jokainen, jonka n i m i ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan e l ä m ä n kirjaan, hamasta maailman perustamisesta.
        9. Jos kenellä on korva, hän kuulkoon.

        16. Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan m e r k i n oikeaan k ä t e e n sä tai o t s a a n sa,

        17. ettei kukaan muu voisi o s t a a eikä m y y d ä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.


      • kui2

        "jokainen, jonka n i m i ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan e l ä m ä n kirjaan, hamasta maailman perustamisesta."

        No kerropa miten tuon viimeisen virkkeen viestin ihminen vois muka toiminnallaan muuksi muuttaa?

        Jos se noin kerran on että tietty mikä tietty kunkin kohdalla jo "hamasta maailman perustamisesta."

        Miten tuohon voi edes lähetystyö vaikuttaa, kyllähän ne "valitut" löytyvät ilman että kukaan laittaa rikka ristiin. Ts, nehän ovat JO siellä olleet aina - ne tietyt nimet, tuon virkkeen mukaan, eikö vain.


      • kui2
        kui2 kirjoitti:

        "jokainen, jonka n i m i ei ole kirjoitettu teurastetun Karitsan e l ä m ä n kirjaan, hamasta maailman perustamisesta."

        No kerropa miten tuon viimeisen virkkeen viestin ihminen vois muka toiminnallaan muuksi muuttaa?

        Jos se noin kerran on että tietty mikä tietty kunkin kohdalla jo "hamasta maailman perustamisesta."

        Miten tuohon voi edes lähetystyö vaikuttaa, kyllähän ne "valitut" löytyvät ilman että kukaan laittaa rikka ristiin. Ts, nehän ovat JO siellä olleet aina - ne tietyt nimet, tuon virkkeen mukaan, eikö vain.

        P.s. Ja niitä nimiä jotka eivät siellä lue - niitä EI VAAN kaiketi löydy eikä niitä sinne lisäksi laiteta? - vaikka kuinka paiskittais hommia eli tehtäs l.työtä tai koitettas tulla oikeaan uskoon, koska niit nimiä EI OLE sinne kirjaan kirjoitettu "hamasta maailman perustamisesta."??


      • kui2 kirjoitti:

        P.s. Ja niitä nimiä jotka eivät siellä lue - niitä EI VAAN kaiketi löydy eikä niitä sinne lisäksi laiteta? - vaikka kuinka paiskittais hommia eli tehtäs l.työtä tai koitettas tulla oikeaan uskoon, koska niit nimiä EI OLE sinne kirjaan kirjoitettu "hamasta maailman perustamisesta."??

        Niin, raamattu on niin toivottoman ristiriitainen kirja, että sen ristiriitaisuuksia ei millään pysty selittämään parhain päin.


      • kui2
        kui2 kirjoitti:

        P.s. Ja niitä nimiä jotka eivät siellä lue - niitä EI VAAN kaiketi löydy eikä niitä sinne lisäksi laiteta? - vaikka kuinka paiskittais hommia eli tehtäs l.työtä tai koitettas tulla oikeaan uskoon, koska niit nimiä EI OLE sinne kirjaan kirjoitettu "hamasta maailman perustamisesta."??

        Mutta Raamattu taitaa puhua kylläkin nimien "pois pyyhkimisestä", muistini mukaan, mutta nimien lisäämisestä ei vissiin.

        että tämmöstä..


      • kui2
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Niin, raamattu on niin toivottoman ristiriitainen kirja, että sen ristiriitaisuuksia ei millään pysty selittämään parhain päin.

        Niin mielestäni on rehellistä todeta ettei noita tekstejä ymmärrä, ainakaan logiikalla - en tiedä kuinka joku voi edes vaatia "oikean uskon mitaksi" sen että pitäs ainakin olla ymmärtävinään että noin se vaan sanasta sanaan menee, vaikka miten sekavaa on..
        Hm, Ehkäpä sitä ei oikeen edes mietitä aina joka sanaa, lukea posmitetaan vaan...


      • sik.si
        kui2 kirjoitti:

        Niin mielestäni on rehellistä todeta ettei noita tekstejä ymmärrä, ainakaan logiikalla - en tiedä kuinka joku voi edes vaatia "oikean uskon mitaksi" sen että pitäs ainakin olla ymmärtävinään että noin se vaan sanasta sanaan menee, vaikka miten sekavaa on..
        Hm, Ehkäpä sitä ei oikeen edes mietitä aina joka sanaa, lukea posmitetaan vaan...

        Et voi ymmärtää, koska ET TUNNE Jumalaa !
        Evankeliumi Johanneksen mukaan 14

        1. "Älköön teidän sydämenne olko murheellinen. U s k o k a a Jumalaan, ja uskokaa minuun.
        16. Ja minä olen rukoileva Isää, ja hän a n t a a teille toisen P u o l u s t a j a n olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,

        17. t o t u u d e n Hengen, jota m a a i l m a ei voi ottaa vastaan, koska se ei näe häntä eikä t u n n e häntä;

        mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän tykönänne ja on teissä o l e v a.

        26. Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän
        o p e t t a a teille k a i k k i ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        27. Rauhan minä jätän teille: minun rauhani - sen minä annan teille. En minä anna teille, niinkuin maailma antaa. Älköön teidän sydämenne olko murheellinen älköönkä peljätkö


      • kui2 kirjoitti:

        Niin mielestäni on rehellistä todeta ettei noita tekstejä ymmärrä, ainakaan logiikalla - en tiedä kuinka joku voi edes vaatia "oikean uskon mitaksi" sen että pitäs ainakin olla ymmärtävinään että noin se vaan sanasta sanaan menee, vaikka miten sekavaa on..
        Hm, Ehkäpä sitä ei oikeen edes mietitä aina joka sanaa, lukea posmitetaan vaan...

        Aloittaja ei vaan tajua, että aikomus on maksaa kännyköillä ja muilla vempeleillä.


      • missä.vietät.ikuisuutesi
        torre12 kirjoitti:

        Aloittaja ei vaan tajua, että aikomus on maksaa kännyköillä ja muilla vempeleillä.

        Voi torre parka.


      • missä.vietät.ikuisuutesi kirjoitti:

        Voi torre parka.

        Missä vietän iäisyyteni? Siellä missä kaikki muutkin.

        Ja mitään parkuutta ei ole näköpiirissäkään. En edes vääristele Raamattua enkä nykyaikaa.


      • missä.vietät.iäisyytesi
        torre12 kirjoitti:

        Missä vietän iäisyyteni? Siellä missä kaikki muutkin.

        Ja mitään parkuutta ei ole näköpiirissäkään. En edes vääristele Raamattua enkä nykyaikaa.

        Niin sitä MISSÄ vietät ikuisuutesi, on hyvä miettiä vielä, kun elää eikä vain miettiä vaan tehdä VALINTA. Niitä iäisyyspaikkojapaikkoja on Raamatun mukaan vain kaksi. Tietänet mitä tarkoitan.

        Voi torre parka tuolla tarkoitin sitä, että et ymmärrä mistä tässä ketjussa oli kyse.
        Kännyköillä on maksettu jo iät ajat. Tuo mistä kerroin on vasta TULOSSA.
        Tajusitko ?


      • torre11
        missä.vietät.iäisyytesi kirjoitti:

        Niin sitä MISSÄ vietät ikuisuutesi, on hyvä miettiä vielä, kun elää eikä vain miettiä vaan tehdä VALINTA. Niitä iäisyyspaikkojapaikkoja on Raamatun mukaan vain kaksi. Tietänet mitä tarkoitan.

        Voi torre parka tuolla tarkoitin sitä, että et ymmärrä mistä tässä ketjussa oli kyse.
        Kännyköillä on maksettu jo iät ajat. Tuo mistä kerroin on vasta TULOSSA.
        Tajusitko ?

        On siis olemassa 30 erilaista teoriaa siitä mitä on kuoleman jälkeen. Itse näen kaikkien kuolevan ja siihen se jää. Ei sinun eikä minun tarvitse omaksua toisemme teoriaa.

        Kännyköillä on maksettu, mutta nyt Apple haluaa vain ja ainoastaan sellaisin maksuja; käteinen raha pois. Mitä sen jälkeen, on tulevaisuuden asia: sitä emme vielä tiedä. Ei edes Applen suunnitelma ole vielä käytössä.


      • missä.vietät.iäisyytesi kirjoitti:

        Niin sitä MISSÄ vietät ikuisuutesi, on hyvä miettiä vielä, kun elää eikä vain miettiä vaan tehdä VALINTA. Niitä iäisyyspaikkojapaikkoja on Raamatun mukaan vain kaksi. Tietänet mitä tarkoitan.

        Voi torre parka tuolla tarkoitin sitä, että et ymmärrä mistä tässä ketjussa oli kyse.
        Kännyköillä on maksettu jo iät ajat. Tuo mistä kerroin on vasta TULOSSA.
        Tajusitko ?

        >Niitä iäisyyspaikkojapaikkoja on Raamatun mukaan vain kaksi. Tietänet mitä tarkoitan.

        Niin on, mutta jos nyt uskoisit että on paljon ihmisiä joille raamatun väitteet ovat vain todistamattomia väitteitä ja myös ansaitsevat sellaisina tulla kohdelluiksi.


      • torre11 kirjoitti:

        On siis olemassa 30 erilaista teoriaa siitä mitä on kuoleman jälkeen. Itse näen kaikkien kuolevan ja siihen se jää. Ei sinun eikä minun tarvitse omaksua toisemme teoriaa.

        Kännyköillä on maksettu, mutta nyt Apple haluaa vain ja ainoastaan sellaisin maksuja; käteinen raha pois. Mitä sen jälkeen, on tulevaisuuden asia: sitä emme vielä tiedä. Ei edes Applen suunnitelma ole vielä käytössä.

        Itse ajattelen lähinnä VT:n eli juutalaiseen tapaan: kuoleman jälkeen mennään "heimonsa tykö", "tullaan maaksi jälleen". Mutta ei sekään ole tarkkaan sitä mitä mietin; kuollaan ja kaikki tietoisuus päättyy siihen. Enkä ole maana ollut.


      • Lopunajanprofeetta_666
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Apple Payssa ei todellakaan laiteta ihon alle mitään.

        Turvallisempaa se on olla ihon alla, ei pääse putoamaan ja ei taskuvarkaat vie.
        Kehitys kehittyy, askel askeleelta kohti lopullista päämäärää. Tähän kehitykseen tarvitaan Apple kaltaisia globaaleja yhtiöitä, jotka Jumala on sallinut syntyä jo ihan kirjoitustenkin valossa.


      • Siksihän nuo veroja ja hyvinvointiyhteiskuntaa vastustavat krisselioikeistolaiset kuumottelevatkin käteisen katomista ;D


      • Lopunajanprofeetta_666 kirjoitti:

        Turvallisempaa se on olla ihon alla, ei pääse putoamaan ja ei taskuvarkaat vie.
        Kehitys kehittyy, askel askeleelta kohti lopullista päämäärää. Tähän kehitykseen tarvitaan Apple kaltaisia globaaleja yhtiöitä, jotka Jumala on sallinut syntyä jo ihan kirjoitustenkin valossa.

        "Turvallisempaa se on olla ihon alla, ei pääse putoamaan ja ei taskuvarkaat vie."

        Tosin voihan sen sieltä ihon alta kaivaa puukolla tahi muulla apuvälineellä, ellei sitten koko raajaa irroita ja ota talteen. Varmaan olisivat jotkut rahasirut myös etänä hakkeroitavissa.


      • Anonyymi
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        Apple Payssa ei todellakaan laiteta ihon alle mitään.

        Kyllä se sieltä ihon allekin tulee menemään aikanaan, se on saletti, tarkemmin snaoen oikean käden ihon alle tai otsaan ihon alle =)

        Ja jos oikein ymmärrän niin sinä tulet sen ottamaan oikeaan käteesi =)

        Ja miten se sinetöisi sinut varmuudella Helvettiin joutumaan?

        Pedonmerkin ottanut joutuu varmuudella Helvettiin sanoo Raamattu, joten se siitä. Mutta sinullehan se ei ole ongelma kun et usko siihen ollenkaan vaan otat rohkeasti muiden mukana mikrosirun oikean kätesi alle.

        Jumalattomanahan siitä ei ole sulle muuten haittaa paitsi että jos tulet toisiin ajatuksiin otettuasi pedonmerkin niin sen jälkeen sulla ei ole mahdollisuutta muuttaa enää Helvettiin joutumistasi.

        Mä voin sulle sanoa sen että minä tiedän Raamatun kertovan Totuudet ja en ota missään nimessä pedonmerkkiä itseeni mutta sinä olet helppo saalis jumalattomana saatanna merkitsemäksi.

        Odotan innoissani ja hieman järkyttyneenäkin tulevaisuutta jos vaikka ennen ylöstempausta näkisin kuinka ensimmäiset ottaisivat ekat pedonmerkkinsä oikeaan käteensä ja otsaansa.Lähinnä minua jännittää kidutetaanko minua ennen murhaamistani vai ylöstemmatanko minut vai jäänkö ylöstempauksesta tyhmänä neitsyenä, joidenkinhan on evankelioitava ylöstempauksen jälkenkin ihmiskuntaa sillä evankeliumi julistetaan loppuun asti.

        Tyhmä neitsyt ja Israel voisivat olla kaksi säkkipukuista todistajaa mutta tuskinpa kuitenkaan mutta se on mahdollista sekin teoreettisesti.

        Minulle tämä on jännitysnäytelmää ja huviakin on luvassa kun en omaa kuolemaani pelkää kun tiedän että asiani ovat kunnossa ja elän ikuisesti enkä tosiaankaan elä ikuisesti Helvetissä ellei vaatimustaso pelastua Helvetiltä olekin ulottumattomissani mutta Jumalan lapsena luotan siihen että pelastun Jeesukseen uskovana ja sen uskon vanhurskauttamana.

        Mutta kun Jeesus sanoo että olen Hänen omansa ja totean etten ole Helvettiin joutumassa niin silloin vasta sallin itselleni sen ilon....suuren ilon. On mulla sekin ajatus että mitäs jos kiduttaessa kiellän Jeesuksen, se pelottaa minua.

        Kehoitan sinua vielä tarkistamaan kantaasi ja rukoilemaan Jeesusta Herraksesi, jotta Hän sinut pelastaa ikuiselta Helvetiltä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se sieltä ihon allekin tulee menemään aikanaan, se on saletti, tarkemmin snaoen oikean käden ihon alle tai otsaan ihon alle =)

        Ja jos oikein ymmärrän niin sinä tulet sen ottamaan oikeaan käteesi =)

        Ja miten se sinetöisi sinut varmuudella Helvettiin joutumaan?

        Pedonmerkin ottanut joutuu varmuudella Helvettiin sanoo Raamattu, joten se siitä. Mutta sinullehan se ei ole ongelma kun et usko siihen ollenkaan vaan otat rohkeasti muiden mukana mikrosirun oikean kätesi alle.

        Jumalattomanahan siitä ei ole sulle muuten haittaa paitsi että jos tulet toisiin ajatuksiin otettuasi pedonmerkin niin sen jälkeen sulla ei ole mahdollisuutta muuttaa enää Helvettiin joutumistasi.

        Mä voin sulle sanoa sen että minä tiedän Raamatun kertovan Totuudet ja en ota missään nimessä pedonmerkkiä itseeni mutta sinä olet helppo saalis jumalattomana saatanna merkitsemäksi.

        Odotan innoissani ja hieman järkyttyneenäkin tulevaisuutta jos vaikka ennen ylöstempausta näkisin kuinka ensimmäiset ottaisivat ekat pedonmerkkinsä oikeaan käteensä ja otsaansa.Lähinnä minua jännittää kidutetaanko minua ennen murhaamistani vai ylöstemmatanko minut vai jäänkö ylöstempauksesta tyhmänä neitsyenä, joidenkinhan on evankelioitava ylöstempauksen jälkenkin ihmiskuntaa sillä evankeliumi julistetaan loppuun asti.

        Tyhmä neitsyt ja Israel voisivat olla kaksi säkkipukuista todistajaa mutta tuskinpa kuitenkaan mutta se on mahdollista sekin teoreettisesti.

        Minulle tämä on jännitysnäytelmää ja huviakin on luvassa kun en omaa kuolemaani pelkää kun tiedän että asiani ovat kunnossa ja elän ikuisesti enkä tosiaankaan elä ikuisesti Helvetissä ellei vaatimustaso pelastua Helvetiltä olekin ulottumattomissani mutta Jumalan lapsena luotan siihen että pelastun Jeesukseen uskovana ja sen uskon vanhurskauttamana.

        Mutta kun Jeesus sanoo että olen Hänen omansa ja totean etten ole Helvettiin joutumassa niin silloin vasta sallin itselleni sen ilon....suuren ilon. On mulla sekin ajatus että mitäs jos kiduttaessa kiellän Jeesuksen, se pelottaa minua.

        Kehoitan sinua vielä tarkistamaan kantaasi ja rukoilemaan Jeesusta Herraksesi, jotta Hän sinut pelastaa ikuiselta Helvetiltä.

        Anteeksi vain, mutta taidat olla vähän seko. Raamatun mukaan se on toki ansio eikä vika.


    • Helevetinpakkartti.OK

      Apple. Vitun homotietokone.

      • sippipoika

        Rikolliset kannattavat käteistä rahaa koska maksujen kirjautuminen pankkien tiedostoon on heille vaarallista. Höpinät 666:ta ovat taikauskoisten höpinöitä.


      • kui2

        Kaikkiko on sulle vaan sitä homoa nyt ;D? , jopa laitteet!? Kyllä tuo juttu on nyt mennyt kertakaikkiaan "veriisi" asti.

        Vai vitsailetkohan vain..?


    • öddä

      saatana ei pidä käteisestä, koska niin kauan kuin käteisellä maksua tapahtuu niin se ei voi alkaa laittamaan ihmisiin pedonmerkkejä, mikrosiruja.

      Pankkikorteistakin saatana haluaa eroon, jotta mikrosirun saa laitettua helvettiinmenviin. Kohtahan niitä pedonmerkittyjä alkaa keskuuteemme tupsahtamaan kun Googin sodan alkaminenkin on lähestymässä.Pian on aika katsoa kuka on varautunut tulevaan aikaan viisaan tavoin ja kuka tyhmän tavoin uneliaasti.

      Oma arvioni mikrosirutuksen ja Googin sodan alkamiselle on etä mikrosirutus alkaa n. vuoden ennen Gppgin sotaa ja Googin sotajoukoissa on kaikki pedonmerkittyjä, mikrosirutettuja.

      Nälänhätää tulee olemaan monin paikoin.......

      • taikauskoa.saatanat

        Höpöhöpö.


      • TyhmyysKeskuudessamme
        taikauskoa.saatanat kirjoitti:

        Höpöhöpö.

        Tulevaisuuden paisenaama se siinä esittää sanavarastonsa vähyyttä ja älynsä määrää,?


      • HelvettiinjumalatonMerci

        " Ensimmäinen enkeli lähti ja tyhjensi maljansa maan päälle. Silloin tuli pahoja märkiviä haavoja niihin ihmisiin, joilla oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa."

        Ilm. 16:2


      • missä.vietät.ikuisuutesi
        HelvettiinjumalatonMerci kirjoitti:

        " Ensimmäinen enkeli lähti ja tyhjensi maljansa maan päälle. Silloin tuli pahoja märkiviä haavoja niihin ihmisiin, joilla oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa."

        Ilm. 16:2

        Niin varmaan se ihonalle laitettava siru tulehtuu ja mätii... Tunniste sirujahan on jo esim. kuninkaallisilla mutta se ei ole tämä.

        Ja onhan se aina nerokas laite sinänsä, se on henkilökohtainen, ei voi varastaa. Ja aina mukana. Saatana on nimensä mukaan viisas ja viekas, mutta se VALEHTELEE ja tyhmät lankevat sen pauloihin.

        repe sanoi: "Apple Payssa ei todellakaan laiteta ihon alle mitään."

        Ei kukaan ole niin väittänytkään, vaan se tekee t i e t ä sille, että se siru AIKANAAN TULEE.
        Kun käteinen poistuu ja pankkikorttikin pikkuhiljaa (siitähän on ollut jo mediassa juttua). Tulee tilalle jotain UUTTA.
        Muka uutta Raamattu on sen kertonut jo 2000v. sitten.


      • missä.vietät.ikuisuutesi kirjoitti:

        Niin varmaan se ihonalle laitettava siru tulehtuu ja mätii... Tunniste sirujahan on jo esim. kuninkaallisilla mutta se ei ole tämä.

        Ja onhan se aina nerokas laite sinänsä, se on henkilökohtainen, ei voi varastaa. Ja aina mukana. Saatana on nimensä mukaan viisas ja viekas, mutta se VALEHTELEE ja tyhmät lankevat sen pauloihin.

        repe sanoi: "Apple Payssa ei todellakaan laiteta ihon alle mitään."

        Ei kukaan ole niin väittänytkään, vaan se tekee t i e t ä sille, että se siru AIKANAAN TULEE.
        Kun käteinen poistuu ja pankkikorttikin pikkuhiljaa (siitähän on ollut jo mediassa juttua). Tulee tilalle jotain UUTTA.
        Muka uutta Raamattu on sen kertonut jo 2000v. sitten.

        >Muka uutta Raamattu on sen kertonut jo 2000v. sitten.

        Raamattu on kertonut ja jokainen fundisuskovainen on aina ymmärtänyt sen kerrotun juuri omaa aikaansa vasten. Kerropa kristinuskon olemassaolon ajalta jokin aika, jolloin maailmanloppu olisi ollut tulossa joskus muulloin kuin kohta pian, ja merkit sille ovat aina olleet tosi varmat.

        Jos olet jossain nähnyt vakavia suunnitelmia ihonalaisista maksusiruista, näytä ihmeessä meillekin. Salaliittohorinat eivät nyt kelpaa.


      • O_tempora_o_mores
        HelvettiinjumalatonMerci kirjoitti:

        " Ensimmäinen enkeli lähti ja tyhjensi maljansa maan päälle. Silloin tuli pahoja märkiviä haavoja niihin ihmisiin, joilla oli pedon merkki ja jotka kumarsivat sen kuvaa."

        Ilm. 16:2

        Että miksi tulisi märkiviä haavoja ylihygieenisissä yhteiskunnissa? Koska mikrosiruun voisi periaatteessa laittaa taudinaiheuttajia? Koska niissä on nikkeliä joka aiheuttaa ties mitä oireita nikkelille allergisten elimistössä? Periaatteessa mikrosiruun voisi laittaa vaikka kokonaisia kansoja tuhoavia asioita. Ja mikrosirulla voitaisiin seurata ihmisten elämää 24/7, esim. missä liikkuu, mitä tekee, millainen on terveydentila jne.


      • missä.vietät.ikuisuutesi
        O_tempora_o_mores kirjoitti:

        Että miksi tulisi märkiviä haavoja ylihygieenisissä yhteiskunnissa? Koska mikrosiruun voisi periaatteessa laittaa taudinaiheuttajia? Koska niissä on nikkeliä joka aiheuttaa ties mitä oireita nikkelille allergisten elimistössä? Periaatteessa mikrosiruun voisi laittaa vaikka kokonaisia kansoja tuhoavia asioita. Ja mikrosirulla voitaisiin seurata ihmisten elämää 24/7, esim. missä liikkuu, mitä tekee, millainen on terveydentila jne.

        "Ja mikrosirulla voitaisiin seurata ihmisten elämää 24/7, "

        Eikä vain voitaisi, vaan SEURATAAN !
        Jo nyt on kehitetty tv, joka seuraa katsojansa tekemisiä, siitä oli mediassa jokukuukausi sitten.
        Puhelimella voidaan paikallistaa missä olet tai mistä soitat jo nyt, ja esim: Eksyneen vanhuksen/lapsen ect. löytämisessä se hyvä apu. Mutta jos sillä kytätään ihmistä se kääntyy huonoksi.

        Ja vielä tulevaisuudenkuvaa..
        "Stephen Hawking - Tämän tutkimuksen tulokset ovat parasta tai kauheinta ikinä ihmiskunnalle tapahtunutta
        Hawking pohdiskeli tekoälytutkimuksen mahdollisia vaikutuksia, ja onnistui löytämään valtaisien riskitekijöiden lisäksi myös paljon potentiaalista hyvää."
        Lukijan mielipide:
        "Koneet vapauttivat ihmisen fyysisen työn taakasta ja tekoäly tulee vapauttamaan ihmisen ajattelun taakasta"

        http://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/stephen-hawking-taman-tutkimuksen-tulokset-ovat-parasta-tai-kauheinta-ikina-ihmiskunnalle-tapahtunutta-6592410


      • O-tempora_o_mores

        Näinpä juuri! Kyllä ihmisiä seurataan tietotekniikan avulla, on seurattu jo pitkään: internet, tietojärjestelmät (esim. sosiaali- ja terveysrekisterit, puhelimet, internet), ostotiedot, matkustustiedot jne. Näitä käytetään paljon väärin. Ovatko mikrosirut sitten tulevaisuuden joukkotuhoaseita? Tässäpä pohdittavaa. Mikrosiru voi tulevaisuudessa olla hyvinkin pitkälle kehitetty tietokone, jota voidaan etänä ohjelmoida ja käskyttää vaikkapa tappamaan, esim. räjäyttämällä. Ja voidaan pystyä asentamaan sellaiset salausohjelmat, että vaikka siru tutkittaisiin, niin mitään outoa ei löytyisi. Voidaan kytkeä halutut toiminnot päälle ja pois päältä. Korruption ja muun pirullisen toiminnan kyseenalaistajat voitaisiin eliminoida napin painalluksella.

        Tosiaan, vakoilutelevisiosta on ollut mediassa asiaa. Jos tekoäly vapauttaa ihmisten ajattelun taakasta, niin ihmiset ovat käytännössä ohjailtavissa olevia ihmisrobotteja.


      • missä.vietät.ikuisuutesi
        O-tempora_o_mores kirjoitti:

        Näinpä juuri! Kyllä ihmisiä seurataan tietotekniikan avulla, on seurattu jo pitkään: internet, tietojärjestelmät (esim. sosiaali- ja terveysrekisterit, puhelimet, internet), ostotiedot, matkustustiedot jne. Näitä käytetään paljon väärin. Ovatko mikrosirut sitten tulevaisuuden joukkotuhoaseita? Tässäpä pohdittavaa. Mikrosiru voi tulevaisuudessa olla hyvinkin pitkälle kehitetty tietokone, jota voidaan etänä ohjelmoida ja käskyttää vaikkapa tappamaan, esim. räjäyttämällä. Ja voidaan pystyä asentamaan sellaiset salausohjelmat, että vaikka siru tutkittaisiin, niin mitään outoa ei löytyisi. Voidaan kytkeä halutut toiminnot päälle ja pois päältä. Korruption ja muun pirullisen toiminnan kyseenalaistajat voitaisiin eliminoida napin painalluksella.

        Tosiaan, vakoilutelevisiosta on ollut mediassa asiaa. Jos tekoäly vapauttaa ihmisten ajattelun taakasta, niin ihmiset ovat käytännössä ohjailtavissa olevia ihmisrobotteja.

        "Tosiaan, vakoilutelevisiosta on ollut mediassa asiaa. Jos tekoäly vapauttaa ihmisten ajattelun taakasta, niin ihmiset ovat käytännössä ohjailtavissa olevia ihmisrobotteja."
        Niimpä, no eivät nuo näytä kyllä paljon nytkään AJATTELEVAN.. Minne ovat matkalla. . saatana sumuttaa hyvin.
        Jo se että ihminen OHJATAAN ajattelemaan tietyllä tavalla ja vielä moninverroin pahemmin, kuin aivopesu mitä kommarit mm. ovat tehneet tai joku muu instanssi tekee.
        Se mitä kulissientakana on päätetty ja päätetään, niistähän ei julkisesti puhuta, kuten ei puhuttu tästä ihmisopaljoudestakaan joka maahamme ja muihin euroopanmaihin tuli.Tiedossa se oli jo aiemmin.
        Rahaunionin muutos on pidemmällä, kuin mitä mediassa puhutaan..Pankitkin jo kuulemma utelevat tietoja joiden ei heille pitäisi kuulua ..


    • HelvettiinjumalatonMerci

      " Se pakottaa kaikki, pienet ja suuret, rikkaat ja köyhät, vapaat ja orjat, ottamaan oikeaan käteensä tai otsaansa merkin.

      Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku*.

      Ilm. 16 : 16 - 17

      Pakko tule siitä kun käteinen poistuu ja mikrosirua ilman ei uusi systeemi toimi. Saapa nähdä jatkuuko ilmaisruoan jakaminen pedon merkin tultua tarjolle otettavaksi. Pedolle kelpaa helvettiin köyhät siinä missä rikkaatkin, helvetissä ei liene käteistä.

      Pahoja paiseitakin näihin saatanan omiksi merkittyihin tulee aikanaan. Pian pääsemme eroon jumalattomist aikuisiksi ajoiksi. Minulle ei tule ikävä.

    • JeesusonHerra777
      • ei.noin.yksinkertaista

        Kaltaisesi uskova luulee jakavansa ihmisiä vuohiin ja lampaisiin vaikkei siihen ole edellytyksiä eikä valtuuksia.


    • lopunajat

      Kaikki Raamatun profetiat toteutuvat kiihtyvällä vauhdilla!

      • Mikäs on tässä hiljattain niinku toteutunut ihan selvästi ja ilman sadan prosentin tulkinnanvaraa?


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Mikäs on tässä hiljattain niinku toteutunut ihan selvästi ja ilman sadan prosentin tulkinnanvaraa?

        Kyllähän minä tiesin, että vastausta ei taaskaan tule.


    • Tarkistin juuri S-ketjusta tämän kuukauden aikana tehdyt bonusostot:

      666,96€

      Lopun ajat on siis käsillä!!!!!!!!

    • kunhan_vastaan

      Muistan kaukaa lapsuudesta kuulleeni erään ennustuksen, jonka mukaan ei voi ostaa rahalla ja kaikkitunnistetaan merkistä ja kaikkia valvotaan tuon merkin avulla. Ap.kirjoittaja viittaa juuri tuon ennustuksen toteutumiseen. Kukaan ei silloin 50 v. sitten osannut aavistaakaan, miten tuollainen voi edes olla mahdollista. Nyt ei kukaan enää tuota mahdollisuutta kiistää. Maailmanlaajuinen tekninen valmius on, vain lainsäädäntö puuttuu. Mikrosiru jokaisen käteen ja sen avulla voidaan ihmistä kontrolloida ihan missä vaan. Sirun avulla maksat, todistat henkilöytesi, menet lääkäriin, toimistoihin, matkoille, ruokakauppaan ja erityisesti arvosi, katsomuksesi ja kulutustottumuksesi on ISON VELJEN tiedossa paremmin kuin itse niitä tiedostat. Siitä on enää pikkuaskel siihen, että sinulla EI OLE oikeutta eikä vapautta päättää menemisistäsi, sillä sinulla voi olla porttikieltoja erilaisiin paikkoihin tai jopa moniin virkoihin arvojesi vuoksi. Rahaahan et tarvi mukanasi, koska siruun on talletettu tiedot ansioistasi ja säästöistäsi ja omaisuudestasi. Tätä tarkoittaa olla systeemin jäsen, jossa uskontosi on este ja se on helposti luettavissa missä vain. Voihan olla, että vielä kehittyneempiä versioita tulee muutaman vuoden sisällä. Nykyisinhän ei uskonto saisi näkyä missään, koska ns. suvaitsevaiset eivät uskonnon näkyvyyttä suvaitse.

      • >Kukaan ei silloin 50 v. sitten osannut aavistaakaan, miten tuollainen voi edes olla mahdollista.

        Aivan varmasti osasi. Lahkouskovaisten piireissä ei tietenkään osattu, mutta tiedemaailmassa oli selvää että tulevaisuudessakin informaatio pakkautuu yhä pienempään tilaan.


      • kunhan_vastaan
        RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Kukaan ei silloin 50 v. sitten osannut aavistaakaan, miten tuollainen voi edes olla mahdollista.

        Aivan varmasti osasi. Lahkouskovaisten piireissä ei tietenkään osattu, mutta tiedemaailmassa oli selvää että tulevaisuudessakin informaatio pakkautuu yhä pienempään tilaan.

        Kiitos Repe, kun nostin tiedemiehet ja uskovaiset näkijät samaan fiksuun kastiin. Molemmilla kun on kyky nähdä hivenen kauemmaksi tulevaisuuteen. Sitä ei sinun kirjoituksissasi juurikaan ole näkynyt. Tämä ennustus oli siihen aikaan hyvin tuttu ja sen toteutumistapa on lähes valmis. Tosin vain lainsäädäntö ei ole vielä toteutunut. Silloin ei Maxwell Smartin kenkäpuhelinkaan ei ollut "keksitty"!


      • kunhan_vastaan kirjoitti:

        Kiitos Repe, kun nostin tiedemiehet ja uskovaiset näkijät samaan fiksuun kastiin. Molemmilla kun on kyky nähdä hivenen kauemmaksi tulevaisuuteen. Sitä ei sinun kirjoituksissasi juurikaan ole näkynyt. Tämä ennustus oli siihen aikaan hyvin tuttu ja sen toteutumistapa on lähes valmis. Tosin vain lainsäädäntö ei ole vielä toteutunut. Silloin ei Maxwell Smartin kenkäpuhelinkaan ei ollut "keksitty"!

        >Kiitos Repe, kun nostin tiedemiehet ja uskovaiset näkijät samaan fiksuun kastiin. Molemmilla kun on kyky nähdä hivenen kauemmaksi tulevaisuuteen.

        Tosin toiset näkevät enemmän oikein ja toiset enemmän väärin.

        >Sitä ei sinun kirjoituksissasi juurikaan ole näkynyt.

        Tulevaisuuteen näkemälläkö tämän selvitit?;)


      • kunhan_vastaan

        Kieliopin lukeminenkin jäänyt vähälle? Kirjoitin perfektimuodossa, kuten jotkut fiksummat huomasivat. Sinun jo kirjoittamistasi kirjoituksista oli kyse, tulevaisuuden kirjoituksiasi en maininnut, koska epävarmuustekijöitä on liian paljon.


    • Ja aikanaan kaikki nämäkin joutavat profetiat ja pelottelut todetaan tas kerran pelkäksi höpinäksi.

      • kunhan_vastaan

        Et kai nyt julista ennakkoluulottomasti toimivia suunnittelijoita ja tiedemiehiä höperöiksi höpisijöiksi. Etkö seuraa aikaasi? Monella taholla, niin kauoan kuin pankkisektorinkin puolella kaavaillaan jo nyt ihan tosissaan käteismaksun vähentämistä ja asteittaista käteismaksusta luopumista, koska raha on kallista koko prosessin joka vaiheessa. Deutsche Bankin pääjohtajan kannanotto: http://www.iltalehti.fi/talous/2016012220998239_ta.shtml Kuukleta hakusanalla "käteinen poistuu"!


      • kunhan_vastaan kirjoitti:

        Et kai nyt julista ennakkoluulottomasti toimivia suunnittelijoita ja tiedemiehiä höperöiksi höpisijöiksi. Etkö seuraa aikaasi? Monella taholla, niin kauoan kuin pankkisektorinkin puolella kaavaillaan jo nyt ihan tosissaan käteismaksun vähentämistä ja asteittaista käteismaksusta luopumista, koska raha on kallista koko prosessin joka vaiheessa. Deutsche Bankin pääjohtajan kannanotto: http://www.iltalehti.fi/talous/2016012220998239_ta.shtml Kuukleta hakusanalla "käteinen poistuu"!

        Julistan hölmöydeksi sn, että tähän asiaan kytketään mukaan uskonto.


      • kunhan_vastaan
        Ja.taaskin.asialinjalle kirjoitti:

        Julistan hölmöydeksi sn, että tähän asiaan kytketään mukaan uskonto.

        Ollaanpa nyt sitten kovin suvaitsevaisia!


      • kunhan_vastaan kirjoitti:

        Ollaanpa nyt sitten kovin suvaitsevaisia!

        Hölmöys on hölmöyttä, eikä muuksi muutu.


      • misä.vietät.ikuisuutesi
        kunhan_vastaan kirjoitti:

        Et kai nyt julista ennakkoluulottomasti toimivia suunnittelijoita ja tiedemiehiä höperöiksi höpisijöiksi. Etkö seuraa aikaasi? Monella taholla, niin kauoan kuin pankkisektorinkin puolella kaavaillaan jo nyt ihan tosissaan käteismaksun vähentämistä ja asteittaista käteismaksusta luopumista, koska raha on kallista koko prosessin joka vaiheessa. Deutsche Bankin pääjohtajan kannanotto: http://www.iltalehti.fi/talous/2016012220998239_ta.shtml Kuukleta hakusanalla "käteinen poistuu"!

        Kiitos fiksuista vastauksistasi ymmärsit asian ytimen !

        Itse olen lukenut noista jutuista jo-70 luvulta alkaen eri julkaisuista.
        Ja on todella kumma tunne, kun ne alkavat toteutua silmien edessä.

        Jopa tiedemiehet alkavat olla Raamatun kanssa samoilla linjoilla tosin aikapaljon vain "myöhässä". Tiedehän tulee perässä siinä mistä Raamattu on kertonut jo 2000v. Sitten.
        Oletko muuten perehtynyt Ilmestyskirjaan noin enemmän ? Se on kiinostava, kuuntelin jokinaika sitten norjalaisen Emmanuel Minoksen puheita joissa sivuttiin mm. Ilmestyskirjaa ja tätäaikaa muutenkin. Olen lukenut hänenkin kirjojaan jo kauan sitten. Hänelle on edelleen veitsenterävä järki.

        DANIEL 12

        1. Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo
        sinun kansasi lasten suojana.

        Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti.

        Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
        2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen
        e l ä m ä ä n, toiset häpeään ja iankaikkiseen k a u histukseen.

        3. Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        4. Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä t u t k i v a t, ja ymmärrys l i s ä ä n t y y.

        PS.Jos olet ollut täällä harvemmin," repelle ja taaskinasiaan" ect. jankuttajille, ei kannata vastata se on sama kuin heittäisi helmiä.. no joo tiedät kelle.


      • misä.vietät.ikuisuutesi kirjoitti:

        Kiitos fiksuista vastauksistasi ymmärsit asian ytimen !

        Itse olen lukenut noista jutuista jo-70 luvulta alkaen eri julkaisuista.
        Ja on todella kumma tunne, kun ne alkavat toteutua silmien edessä.

        Jopa tiedemiehet alkavat olla Raamatun kanssa samoilla linjoilla tosin aikapaljon vain "myöhässä". Tiedehän tulee perässä siinä mistä Raamattu on kertonut jo 2000v. Sitten.
        Oletko muuten perehtynyt Ilmestyskirjaan noin enemmän ? Se on kiinostava, kuuntelin jokinaika sitten norjalaisen Emmanuel Minoksen puheita joissa sivuttiin mm. Ilmestyskirjaa ja tätäaikaa muutenkin. Olen lukenut hänenkin kirjojaan jo kauan sitten. Hänelle on edelleen veitsenterävä järki.

        DANIEL 12

        1. Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo
        sinun kansasi lasten suojana.

        Ja se on oleva ahdistuksen aika, jonka kaltaista ei ole ollut siitä saakka, kuin kansoja on ollut, hamaan siihen aikaan asti.

        Mutta siihen aikaan pelastetaan sinun kansasi, kaikki, jotka kirjaan kirjoitetut ovat.
        2. Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen
        e l ä m ä ä n, toiset häpeään ja iankaikkiseen k a u histukseen.

        3. Ja taidolliset loistavat, niinkuin taivaanvahvuus loistaa, ja ne, jotka monta vanhurskauteen saattavat, niinkuin tähdet, aina ja iankaikkisesti.

        4. Mutta sinä, Daniel, lukitse nämä sanat ja sinetöi tämä kirja lopun aikaan asti. Monet sitä t u t k i v a t, ja ymmärrys l i s ä ä n t y y.

        PS.Jos olet ollut täällä harvemmin," repelle ja taaskinasiaan" ect. jankuttajille, ei kannata vastata se on sama kuin heittäisi helmiä.. no joo tiedät kelle.

        Höpn höpön.


    • >> Apple haluaa poistaa käteisen rahan maailmasta <<

      Enemmin maailmasta häviää Apple kuin raha.
      Idea on järjetön.

      • Apple oli hävitä maailmasta 1997, mutta Bill Gates pelasti pikkuruiseksi käyneen kilpailijan. Sitä tekoaan hän varmasti katuu lopun ikäänsä.

        En minäkään toivo käteisen häviämistä, mutta toisaalta en tee mitään toiveeni toteuttamiseksi – toisin sanoen maksan ainakin 19 ostosta 20:stä kortilla. Pitäisi tietysti riihikuivaa myös aktiivisesti käyttää jos sen haluaa säilyvän.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Apple oli hävitä maailmasta 1997, mutta Bill Gates pelasti pikkuruiseksi käyneen kilpailijan. Sitä tekoaan hän varmasti katuu lopun ikäänsä.

        En minäkään toivo käteisen häviämistä, mutta toisaalta en tee mitään toiveeni toteuttamiseksi – toisin sanoen maksan ainakin 19 ostosta 20:stä kortilla. Pitäisi tietysti riihikuivaa myös aktiivisesti käyttää jos sen haluaa säilyvän.

        Suurimpien setelien teko voi loppua ja kierrossa olevan käteisen määrä vähetä, mutta tuskin se kokonaan koskaan häviää.
        Kun nyt jossakin lukee, että maksaa voi vain käteisellä, niin joskus siellä lukee, että maksaa voi vain kännyllä.
        Ei käteisen säilyminen ole minulle mikään tärkeä juttu, mutta käteinen toimii myös sähkökatkosten/pankin systeemien kaaduttua.


      • muutoksientuulahduksi

        Alkaa olemaan jo toinen suuntaus maailmalla.Korttiostoksien seuranta ja valvonta on nostattanut käteisen suosiota. On alettu myös huomaamaan,että saatu käteinen on aina selvää tuloa.


      • missä.vietät.ikuisuutesi

        Amerikassa esm. hotellit/autovuokraamot EIVÄT OTA VASTAAN käteistä.
        Eivät oleottaneet ole enää vuosiin. Lähes ainoa mikä kelpaa on luottokorttimaksu.

        Sinulle tuo käteisen postuminen voi olla ja onkin uutta tietoa, mutta näin tulee käymään eikä siihen välttämättä edes mene kauan.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Suurimpien setelien teko voi loppua ja kierrossa olevan käteisen määrä vähetä, mutta tuskin se kokonaan koskaan häviää.
        Kun nyt jossakin lukee, että maksaa voi vain käteisellä, niin joskus siellä lukee, että maksaa voi vain kännyllä.
        Ei käteisen säilyminen ole minulle mikään tärkeä juttu, mutta käteinen toimii myös sähkökatkosten/pankin systeemien kaaduttua.

        "Ei käteisen säilyminen ole minulle mikään tärkeä juttu, mutta käteinen toimii myös sähkökatkosten/pankin systeemien kaaduttua."

        On aina käteistä mukana hiukan. Ei se maailmanloppuun valmistautumista ole mutta kyllähän näitä katkoksia aina välillä on jja kohdalle sattunutkin.


      • missä.vietät.ikuisuutesi kirjoitti:

        Amerikassa esm. hotellit/autovuokraamot EIVÄT OTA VASTAAN käteistä.
        Eivät oleottaneet ole enää vuosiin. Lähes ainoa mikä kelpaa on luottokorttimaksu.

        Sinulle tuo käteisen postuminen voi olla ja onkin uutta tietoa, mutta näin tulee käymään eikä siihen välttämättä edes mene kauan.

        Ei Suomessakaan kelpaa käteinen missään tapauksessa autovuokraamoihin eikä moniin hotelleihinkaan. Syyt on helppo arvatakin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Apple oli hävitä maailmasta 1997, mutta Bill Gates pelasti pikkuruiseksi käyneen kilpailijan. Sitä tekoaan hän varmasti katuu lopun ikäänsä.

        En minäkään toivo käteisen häviämistä, mutta toisaalta en tee mitään toiveeni toteuttamiseksi – toisin sanoen maksan ainakin 19 ostosta 20:stä kortilla. Pitäisi tietysti riihikuivaa myös aktiivisesti käyttää jos sen haluaa säilyvän.

        Me eletään "korttimaassa" mutta ei Euroopassa tarvitse mennä kuin Espanjaan tai Tsekkeihin niin kas, kortilla ei voikaan monessa paikassa maksaa.

        Ja yllätys yllätys: näin on myös Saksassa. Teknologiavetoinen maa ja korttimaksaminen aivan lapsenkengissä. Pienet kioskit, kaupat, taksit, kapakat... On harvinaista jos kortilla voi noissa maksaa.


      • a-teisti kirjoitti:

        Ei Suomessakaan kelpaa käteinen missään tapauksessa autovuokraamoihin eikä moniin hotelleihinkaan. Syyt on helppo arvatakin.

        Parinkympin perävaunuvuokrakin haluttiin pankkikortilla, varmistaa sen, että kuka vaunun vuokrasi.


      • a-teisti kirjoitti:

        Me eletään "korttimaassa" mutta ei Euroopassa tarvitse mennä kuin Espanjaan tai Tsekkeihin niin kas, kortilla ei voikaan monessa paikassa maksaa.

        Ja yllätys yllätys: näin on myös Saksassa. Teknologiavetoinen maa ja korttimaksaminen aivan lapsenkengissä. Pienet kioskit, kaupat, taksit, kapakat... On harvinaista jos kortilla voi noissa maksaa.

        Nuo siruttajat uskoo, että köyhimmissä Intian slummeissakin jokaisella olisi siru ja sirunlukija, koska muuten kauppa ei onnistuisi. Niin ja sama valuutta ihan globaalisti.

        Uskonsa on uskomatonta.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Nuo siruttajat uskoo, että köyhimmissä Intian slummeissakin jokaisella olisi siru ja sirunlukija, koska muuten kauppa ei onnistuisi. Niin ja sama valuutta ihan globaalisti.

        Uskonsa on uskomatonta.

        Jep, vajaalla kolmella miljardilla (muistaakseni) ihmisellä ei ole edes pankkitiliä ja Visan tai Mastercardin puutteesta kärsii vieläkin useampi.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Parinkympin perävaunuvuokrakin haluttiin pankkikortilla, varmistaa sen, että kuka vaunun vuokrasi.

        Kortilta on helppo veloittaa jos syntyy muuta laskutettavaa, auto palautetaan tankki tyhjänä tai minibaari on tyhjentynyt oudosti eikä näitä ole hoidettu.

        On minulta joskus minibaarista tai sapuskasta noin laskutettukin kun ei minulla ole tapana kirjautua missään respassa ulos. Kävelen vain ulos hotellista. Miksi kummassa menisin kertomaan, että nyt minä lähden, ei ne sillä tiedolla mitään tee.

        Puoli litraa tullut imaistua kahviakin jo, kai se yksi muki vielä on huitaistava, että pysyy hereillä kun pitäisi hurauttaa Turkuun. Ei ole kyllä minun laji nämä aikaiset aamuherätykset. Iltaisin olisi virtaa vaikka mihin kyllä.


    • Rapanhapakko

      Vakiintuneen sekulaarien historioisijoiden ja myös ei-hihhuli-teologien käsityksen mukaan Johanneksen ilmestys oli allegoria kirjoitusajastaan. "666" tai toisissa käsikirjoituksissa "616" sopivat numeromagiikalla keisari Neroon. Tosin heprean kautta kierrättäen. "Neron Kaesar". Toki paremminkin mahdollista, että Ilmestyskirja huijattiin vasta keisari Domitianuksen aikaan. Jota pidettiin jälleensyntyneenä Nerona, "peto jonka kuolinhaava parani".

      Joten että on "pedon merkki" kädessään ja otsassaan, jota ilman EI OI OSTAA EIKÄ MYYDÄ... todennäköisesti viittaa ajan roomalaisiin kolikoihin. Joissa oli keisari Neron kuva ja nimi.

      Ollutta ja mennyttä. Ei mitään tekoa meidän aikamme eikä tulevaisuuden kanssa.

      • Hapanrapakko

        Olet tyhmä kommunisti.


      • Rapanhapakko
        Hapanrapakko kirjoitti:

        Olet tyhmä kommunisti.

        Heitä homo voltti! :-) Minä olen Y-tunnuksellinen yrittäjä ja laskennallisesti mutta vain laskennallisesti monimiljonääri. Jolla ei paradoksaalisesti ole varaa itse tehdä töitä. Niinkin voi käydä maa- ja metsätiloilla. Eikä mua vanhaa kukaan töihin ottaiskaan, koska vaikka yliopisto on käyty, ei mitään käytännöllistä. Joten ymmärrettävästi en tykkää kommunismista enkä vihreidenkään politiikasta. Tai joo jälkimmäisistä luonnonsuojelu- ja eläinsuojeluasian takia.


    • Vrt.JumalanMerkkiin

      Pedon merkki on ajatukset ja teot. Ei suoranainen materiaali kuten siru. Peto on "rahatalous." Pedon tukijoita ovat vilpilliset pankit, perintäyhtiöt, viranomaiset, firmat jne.

      Siinä toteutuu kirjoitus:
      Ilm. 17:13 Yksissä tuumin he antavat valtansa ja voimansa pedon palvelukseen.

      Ihmisten täytyy ottaa lainaa tai pyörittää vilpillistä/haureellista liiketoimintaa, jotta saavat mukavan elämän. Lainan ottaminen luksusauton tai haureellinen musiikin tai videon ostaminen tai väkivaltapelin ostaminen on pedon merkin ottamista.

      Ilm. 13:17-18 Kenenkään ei ole lupa ostaa eikä myydä mitään, ellei hänellä ole tätä merkkiä, joka on pedon nimi tai sen nimen luku. Tässä vaaditaan viisautta. Se, jolla on ymmärrystä, laskekoon pedon nimen lukuarvon: se on erään ihmisen luku, ja se luku on kuusisataakuusikymmentäkuusi.

      Ilm. 14:11 Tulesta, joka ihmisiä kiduttaa, nousee savu aina ja ikuisesti. Heillä ei ole päivän, ei yön lepoa -- ei niillä, jotka kumartavat petoa ja sen kuvaa, eikä kenelläkään, joka ottaa pedon nimen merkikseen.

      Ilm. 19:20 Mutta peto otettiin kiinni, samoin väärä profeetta, joka pedon nimissä oli tehnyt tunnustekoja ja johtanut harhaan sen merkin ottaneet ja sen kuvaa kumartaneet ihmiset. Ne molemmat heitettiin elävinä tuliseen järveen rikinkatkuisten lieskojen keskelle.

      Näkemykseni mukaan ihon alle otettu mikrosiru ja sillä leivän ostaminen ei ole pedon merkin ottamista tai pedon kumartamista. Näin minä sen olen ymmärtänyt. Käsitykseni perustuu Jumalan merkkiin ja miten se on kuvailtu.

      Jumalan merkistä:

      5. Moos. 10:16 Ympärileikatkaa siis sydämenne -- taipukaa kuuliaisiksi Herralle älkääkä enää niskoitelko.

      5. Moos. 11:18 "Painakaa tarkoin mieleenne nämä käskyt, jotka minä annan. Sitokaa ne merkiksi käteenne ja pitäkää niitä tunnuksena otsallanne.

      Jer. 31:33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.

      Sananl. 3:3 Älä unohda laupeutta, älä uskollisuutta -- kiedo ne kaulaasi, kirjoita sydämesi tauluun,

      Ilm. 7:3 "Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan."

      Ilm. 14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

      Jumala ei siis asenna sydämeen mitään esineitä, ei tee sydänleikkauksia eikä vaadi ihmisiä tatuoimaan tai polttomerkitsemään otsaansa tai käteensä mitään. Eikä myöskään kantamaan koruja.

      • Köyhät.kyykkyyn

        Tämä edellinen viittaa yksiselitteisesti ja johdonmukaisesti Patmoksen saatanallisuuteen sielujen hyväksikäytössä ja tuhoamisessa.


      • Vrt.JumalanMerkkiin
        Köyhät.kyykkyyn kirjoitti:

        Tämä edellinen viittaa yksiselitteisesti ja johdonmukaisesti Patmoksen saatanallisuuteen sielujen hyväksikäytössä ja tuhoamisessa.

        Mikä sinun mielestä on "pedon merkki?"


      • menelestapalstalle

        " Pedon merkki on ajatukset ja teot. Ei suoranainen materiaali kuten siru. Peto on "rahatalous." Pedon tukijoita ovat vilpilliset pankit, perintäyhtiöt, viranomaiset, firmat jne. "

        Älä puhu asista mitä ET YMMÄRRÄ.


      • missä.vietät.ikuisuutesi

        " 5. Moos. 10:16 Ympärileikatkaa siis sydämenne -- taipukaa kuuliaisiksi Herralle älkääkä enää niskoitelko.
        5. Moos. 11:18 "Painakaa tarkoin mieleenne nämä käskyt, jotka minä annan. Sitokaa ne merkiksi käteenne ja pitäkää niitä tunnuksena otsallanne.
        Jer. 31:33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani."

        Nämä kolme e d e l l ä olevaa Ramatun kohtaa kertovat kertovat Jeesuksen mesiiaaksitulosta ja ihmisten kääntymisestä hänen puoleensa, eli ottavat Jeesuksen vastaan elämäänsä.

        Nämä a l l a olevat taas:
        Ilm.7:3 vanhankäännöksenmukaan kertoo LOPUNAJASTA.
        Johanneksen ilmestys 7
        1. Senjälkeen minä näin neljä enkeliä seisovan maan neljällä kulmalla ja pitävän kiinni maan neljää tuulta, ettei mikään tuuli pääsisi puhaltamaan maan päälle eikä meren päälle eikä yhteenkään puuhun.
        2. Ja minä näin erään muun enkelin kohoavan auringonnoususta, ja hänellä oli elävän Jumalan sinetti, ja hän huusi suurella äänellä niille neljälle enkelille, joille oli annettu valta vahingoittaa maata ja merta,

        3. ja sanoi: "Älkää vahingoittako maata älkääkä merta, älkää myös puita, ennenkuin me olemme painaneet sinetin Jumalamme palvelijain otsaan".

        3. Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        14. Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle:

        "Nämä ovat ne, jotka siitä s u u r e s t a ahdistuksesta tulevat, ja he ovat
        p e s s e e t vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

        15. Sentähden he ovat Jumalan valtaistuimen edessä ja palvelevat häntä päivät ja yöt hänen temppelissään, ja hän, joka valtaistuimella istuu, on levittävä telttamajansa heidän ylitsensä.
        16. Ei heidän enää tule nälkä eikä enää jano, eikä aurinko ole sattuva heihin, eikä mikään helle,
        17. sillä Karitsa, joka on valtaistuimen keskellä, on kaitseva heitä ja johdattava heidät elämän vetten lähteille, ja Jumala on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä."

        Sinun "92 käännös: Ilm. 7:3 "Älkää hävittäkö maata, älkää merta älkääkä puita, ennen kuin olemme painaneet sinetin meidän Jumalamme palvelijoiden otsaan.")

        Johanneksen ilmestys 14
        1. Ja minä näin, ja katso, Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan sata neljäkymmentä neljä tuhatta, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.
        2. Ja minä kuulin äänen taivaasta ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän, ja ääni, jonka minä kuulin, oli ikäänkuin kanteleensoittajain, kun he kanteleitaan soittavat.
        3. Ja he veisasivat u u t t a virttä valtaistuimen edessä ja neljän olennon ja vanhinten edessä; eikä kukaan voinut oppia sitä virttä, paitsi ne sata neljäkymmentä neljä tuhatta, jotka ovat ostetut maasta.

        Sinun -92 käännös: Ilm. 14:1 Sitten näin tämän: Karitsa seisoi Siionin vuorella, ja hänen kanssaan oli sataneljäkymmentäneljätuhatta ihmistä, joiden otsaan oli kirjoitettu hänen nimensä ja hänen Isänsä nimi.

        "Peljätkää Jumalaa ja antakaa hänelle kunnia, sillä hänen tuomionsa hetki on tullut, ja kumartakaa häntä, joka on tehnyt taivaan ja maan ja meren ja vetten lähteet".
        8. Ja seurasi vielä toinen enkeli, joka sanoi:

        "Kukistunut, kukistunut on se suuri Babylon, joka haureutensa vihan viinillä on juottanut kaikki kansat".

        9. Ja heitä seurasi vielä kolmas enkeli, joka sanoi suurella äänellä:

        "Jos joku kumartaa petoa ja sen kuvaa ja ottaa sen merkin o t s a a n s a tai
        k ä t e e n s ä,

        10. niin hänkin on juova Jumalan vihan viiniä, joka sekoittamattomana on kaadettu hänen vihansa maljaan, ja häntä pitää tulella ja tulikivellä vaivattaman pyhien enkelien edessä ja Karitsan edessä.

        11. Ja heidän vaivansa savu on nouseva aina ja iankaikkisesti, eikä heillä ole lepoa päivällä eikä yöllä,

        heillä, jotka petoa ja sen kuvaa kumartavat, eikä kenelläkään, joka ottaa sen nimen merkin.

        12. Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.
        13. Ja minä kuulin äänen taivaasta sanovan: "Kirjoita: Autuaat ovat ne kuolleet, jotka Herrassa kuolevat tästedes. Totisesti - sanoo Henki -

        he saavat levätä vaivoistansa, sillä heidän tekonsa seuraavat heitä."


    • Vrt.JumalanMerkkiin

      Kannattaa lukea ajatuksella Ilm. 17. Kyseessä on tarkoin kuvattu tapahtuma, joka on tapahtunut vajaa 2000 vuotta sitten. Nyt on uusi aika, mutta kirjoitusten kulku etenee yhä vastaavalla tavalla.

      Enää ei ole maailmassa yksinvaltiasta eli "petoa" vaan se on lähinnä talous, jota pyörittää politiikka. Poliitikot vastaavat, että miten talous toimii ja miten sitä käytetään. He säätävät lait. Poliitikot tietävät ensimmäisenä, että miten piilotetaan rahat, ettei ne mene kansalaisille vaan heidän omaan taskuunsa. Sitten seuraa perässä liiketoiminta, yritykset. Viimeisenä tulee kuluttaja ja heidän kulutustottumukset.

      Amerikassa kansalainen todetaan epäonnistujaksi, jos hänellä ei ole useita luottokortteja. Pitäisi ostaa ja elää velaksi, jotta on mallikansalainen. Pitää kuluttaa paljon, jotta markkinat käy kuumana ja talous pyörii. Osakesalkkuja, useita autoja, luksusvaatteita ja kelloja pitää olla, jotta kaikki tietää, että olet hyvä ja rakastettu tyyppi.

      Tämä on jo Suomessa arkea. Coolit tyypit laittavat biksu- ja bodauskuvia Instaan. Selfii täytyy saada vaikka valhekuvilla, PhotoShopin avulla.

      • Anonyymi

        "Tämä on jo Suomessa arkea. Coolit tyypit laittavat biksu- ja bodauskuvia Instaan. Selfii täytyy saada vaikka valhekuvilla, PhotoShopin avulla."
        ------
        Koneoppiminen on tehnyt tiedon manipuloinnista arkipäivää
        Vielä muutama vuosi sitten videon manipulointi vaatii paljon työtä ammattilaisilta. Nyt jokainen voi muokata todellisuutta vaikka kännykällä. Samalla jokainen voi löytää kasvonsa pornovideolta.
        https://yle.fi/uutiset/3-10115915

        Neuroverkko katsoi kuvia julkkiksista ja alkoi luoda kasvoja, joita ei ole olemassa – Tunnustammeko koneen älyn vasta, kun se kykenee huijaamaan meitä?
        Ihmisaivojen mekanismeja jäljittelevät neuroverkot osaavat jo nyt matkia ihmisääntä tai maalata valokuvista taideteoksia.
        https://yle.fi/uutiset/3-10115902


    • missä.vietät.ikuisuutesi

      Nuuhkaisen Luterilaisena PalliHikeäni ja PH vie mut Taivaisiin.

    • Tiesitkö ettei sana 'maailma' tai 'maa' Raamatussa yleensä tarkoita koko maapalloa?

    • Minulle nämä meikrosirut eivät merkitse Petoa on jumalaton maailmanvalta, ja sen kumartajat, kumartavat Petoa.

      Ainakun näen näitä mikrosiru höpinöitä, niin minussa hertää vain myötähäpeää tätä vouhotusta kohtaan, ja ihmettelen miten niin moni on siihen lähtenyt.

      Uskon että kyseessä on Saatanan valhe saada ihmisten huomio pois todellisesta Pedosta.

      • vaimikämättää

        " Minulle nämä meikrosirut eivät merkitse Petoa"

        Eihän kukaan ole niin väittänytkään. Etkö osaa lukea ?


    • 1Tim.2.5

      Jos euro käteisenä valuuttana Suomesta häviää niin otetaan oravannahkavaluutta uudelleen käyttöön.

    • 1Tim.2.5

      Ahaa......Nyt se taisi selvitä etä kuka on tuon aloittajan kertoman ajan lähestymisen takana. Raamattuhan opettaa että omenaa ojentavan käden päästä löytyy aina nainen.
      Joko Chris-Ann Brennan tai sitten Joan Baez. Mitä sanoo aloittaja tuohon?

    • En usko tapahtuvan ihan nopeasti. Tiedän ihan omastakin ikäluokasta ihmisiä joilla pitää olla myös käteistä vaikka tietenkin kortitkin on. Puhumattakaan nyt sitten vanhemmista. On paljon vielä sellaisia jotka käyvät rahatkin nostamassa pankista.

      Ja tulipa tässä mieleeni, että olen itsekkin palannut siihen, että nyt aina muutama kymppi edes löytyy käteisenä. Nuo nordean maksukortti häiriöt ovat opettaneet. Suurin vaara näissä maksujärjestelmissä on juuri se haavoittuvuus. Ikävä seistä kassalla jos ei kortit toimi ja leipää pitäis saada.

      • Anonyymi

        Mulla sama homma. Lompakossa on aina muutama tonni ( 5 donaa yleensä )käteistä. Kaupassa välillä on tilanne vaatinut käteistä kun kortilla ei ole voinut maksaa. Ja noita etämaksukortteja on helppo skimmata ja pikkusummilla ostella etämaksukortin omistajan huomaamatta pikkujuttuja " maailman tappiin " asti.

        Eikä niitä ostoksia pankki korvaa jos huomaa joskus paljon myöhemmin ongelman. Esim. seniilit on sellaisia etteivät he huomaa vaikka näkisivät paperin kun eivät muista mitä ovat ostaneet ja milloin ovat ostaneet.

        Mä maksan etupäässä käteisellä koska se on nopeampi tapa maksaa. Vanhat ihmiset kortinlla maksamassa voivat olla aikamoisia hidastelijoita. Niitä välillä osuu kohdalle. Viimeisin ei muistanut tunnuslukuaan. Topisaalta ottaa päähän vanhat ihmiset ja se hitaus toisaalta sen ymmärtää. Mutta vanhat ihmiset voisivat maksaa käteisellä jos ei näe näppäillä kortin tunnuslukua tai n muuten kuin hidastetusta filmistä liikkeet.

        Jos näet jonon jossa on vanha ihminen niin valitse suosiolla toinen jono. Maksaessaan tämä seniorikonasalainen osoittaa todellisen luonteensa koittaessaan näpytellä tunnuslukunsa. On hidasta meininkiä monin tavoin. Ensinnäkin lastatessa ruokia huhnalle, maksaessa ja hihnalta poisottaessa. Voisi jonkinlaisen hitausveron/aikatarkkailijan joka antaa 100e sakon 90 sekunnin ylityksestä niille lätkäistä jotka eivät pääse alle 90 sekunnin maksettuaan ostoksiaan kassiin asti. Aika alkaa aina kun maksu suoritettu ja päättyy kun laari on tyhjä.

        Monesti nämä vielä tykkäävät jutella myyjän kanssa ja myyjä ja asiakas eivät välitä takana jonottavasta varsinkin jos jonottajia on yksi. He ovat usein näinkin jumalattoman röyhkeitä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla sama homma. Lompakossa on aina muutama tonni ( 5 donaa yleensä )käteistä. Kaupassa välillä on tilanne vaatinut käteistä kun kortilla ei ole voinut maksaa. Ja noita etämaksukortteja on helppo skimmata ja pikkusummilla ostella etämaksukortin omistajan huomaamatta pikkujuttuja " maailman tappiin " asti.

        Eikä niitä ostoksia pankki korvaa jos huomaa joskus paljon myöhemmin ongelman. Esim. seniilit on sellaisia etteivät he huomaa vaikka näkisivät paperin kun eivät muista mitä ovat ostaneet ja milloin ovat ostaneet.

        Mä maksan etupäässä käteisellä koska se on nopeampi tapa maksaa. Vanhat ihmiset kortinlla maksamassa voivat olla aikamoisia hidastelijoita. Niitä välillä osuu kohdalle. Viimeisin ei muistanut tunnuslukuaan. Topisaalta ottaa päähän vanhat ihmiset ja se hitaus toisaalta sen ymmärtää. Mutta vanhat ihmiset voisivat maksaa käteisellä jos ei näe näppäillä kortin tunnuslukua tai n muuten kuin hidastetusta filmistä liikkeet.

        Jos näet jonon jossa on vanha ihminen niin valitse suosiolla toinen jono. Maksaessaan tämä seniorikonasalainen osoittaa todellisen luonteensa koittaessaan näpytellä tunnuslukunsa. On hidasta meininkiä monin tavoin. Ensinnäkin lastatessa ruokia huhnalle, maksaessa ja hihnalta poisottaessa. Voisi jonkinlaisen hitausveron/aikatarkkailijan joka antaa 100e sakon 90 sekunnin ylityksestä niille lätkäistä jotka eivät pääse alle 90 sekunnin maksettuaan ostoksiaan kassiin asti. Aika alkaa aina kun maksu suoritettu ja päättyy kun laari on tyhjä.

        Monesti nämä vielä tykkäävät jutella myyjän kanssa ja myyjä ja asiakas eivät välitä takana jonottavasta varsinkin jos jonottajia on yksi. He ovat usein näinkin jumalattoman röyhkeitä.

        Minä käytän marketeissa itsepalvelukassaa, jos sellainen on. Ei ole kukaan huohottamassa niskaan ja saan pakata tavarani rauhassa. Itse vastaan, jos luen viivakoodin kahteen kertaan.

        Käteistä on aina mukana muutaman kympin verran.

        En välitä pedomerkkihöpötyksistä.

        Olen vuosikausia käyttänyt lähimaksuakin, eikä kukaan ole skimmannut. Ainut turvatoimi jonka teen, on pyrkiä hakemaan uusi pankkikortti pankin konttorista. Postin toilailuissa on pedonmerkkiä ihan tarpeeksi. En halua, että lähimaksukorttini menee väärään osoitteeseen.

        Kyllä nykyaikaan on sentään helppoa.


    • Anonyymi

      Kyllä raha pitää säilyttää. Kaikilla ei ole puhelinta tai tietokonetta. Heidän täytyy hoitaa raha-asiansa pankissa. Pankki on palveluyuritys, jonka pitää hoitaa tehtävänsä. Suomen perustuslain mukaan on vain oppivelvollisuus ja asevelvollisuus. Lain mukaan ei ole velvollisuutta hankkia puhelinta tai tietokonetta. Jos tällainen velvollisuus olisi, pitäisi hankinta olla ilmaista. Sitten pitäisi myös oppivelvollisuuteen tehdä lakimuutos, jotta ikäihminen velvoitettaisiin ja opetettaisiin laitteiden käyttöön. Se johtaisi myös siihen, että haja-asutusalueilla ihmiset ajaisivat yhteiskunnan tuella taksilla kymmeniä kilometrejä koulutuskeskuksiin. Miltä tämä kuulostaa ja mitä se maksaisi?

    • Anonyymi

      Mutta eipäs unohdeta pääpointtia, eli mistä Raamattu-niminen "satukirja" tiesi tälalisen ajan olevan tulossa j aolemassa?

      Kiinnostaa kuulla millaisen selityksen palstan evoviisaat keksivät!

    • Käteinen olisi luultavasti jo poistettu jos euroopan unioni saisi siitä yksin päättää. Mutta onneksi meidän itänaapurimme Venäjä ei suunnittele käteisen poistoa. Nyt jos eu.ssa poistettaisiin käteinen niin ihmiset voisi käyttää esim. Ruplaa käteisenä rahana pimeillä markkinoilla. Yksi maa ei siis voi koskaan poistaa käteistä täysin siihen tarvittaisiin kaikkien maailman maiden yhteinen päätös minkä toteutumiseen en usko ainakaan ennen Antikristuksen saapumista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      1922
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1672
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1594
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1527
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1505
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1425
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1148
    Aihe