Uskovainen perheellinen kysyy

SairastunutÄiti

Mistähän saa ruoka yms apua jouluksi?

41

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • missä.asut

      Ruoka apua on tarjolla ainakin pääkaupunkiseudulla.

      Esim. Espoossa on vierekkäin kaksikin paikkaa, joissa saa käydä kerran viikossa.

      Monet kirkot ja niiden diakonit auttavat myös esim. jouluruokien suhteen

      • SairastunutÄiti

        Asun Oulun alueella. Ajattelin juuri ihan perua elintarvikkeita ja joyain, mistä twhdä ruokaa jne.


      • Kiitossinulle

        Kiitos Kiitos.! Toppilassa olen joskus käynytkin, en ruuan vuoksi, vaan kuuntelemassa puhetta ja laulua.
        Siellä saa ruuan lisäksi myös hengen ruokaa :)


    • sinne.siis

      Sossusta

      • Kiitosmutta

        Ei sinne.


      • sinne.siis
        Kiitosmutta kirjoitti:

        Ei sinne.

        Ok. Eli yksi paikka mistä varmasti saisi, niin sinne ei voi mennä.
        Ei sulla sit kauhean kova nälkä ole.


      • EiOleEi
        sinne.siis kirjoitti:

        Ok. Eli yksi paikka mistä varmasti saisi, niin sinne ei voi mennä.
        Ei sulla sit kauhean kova nälkä ole.

        Joo ei ole. Ei ole niin huonosti asiat.Vain joulunajaksi kyselen.


      • sinne.siis
        EiOleEi kirjoitti:

        Joo ei ole. Ei ole niin huonosti asiat.Vain joulunajaksi kyselen.

        On asiat mielestäni aika huonosti jos pitää kysellä 2 kuukautta etukäteen mistä saa ruokaa jouluksi. Sitä varten sossut ovat olemassa, että niistä saa apua.


      • einiinhuonosti
        sinne.siis kirjoitti:

        On asiat mielestäni aika huonosti jos pitää kysellä 2 kuukautta etukäteen mistä saa ruokaa jouluksi. Sitä varten sossut ovat olemassa, että niistä saa apua.

        On meillä ruokaa, ei nälkään kuolla ja lämmin asunto, vettä tulee hanasta, kuuma ja kylmä. Laskut olen pystynyt hoitamaan. Ei akuuttia hätää.
        Muistan vain viime kituutus joulun, kun sairastuin, niin nyt lähdin ajoissa asiaa kyselemään.Helpotusta vain suoraan sanoen, vaikkei hirveä tarve ole, ettei mitään ruokaa olisi.
        Eiköhän se tästä.


      • sinne.siis
        einiinhuonosti kirjoitti:

        On meillä ruokaa, ei nälkään kuolla ja lämmin asunto, vettä tulee hanasta, kuuma ja kylmä. Laskut olen pystynyt hoitamaan. Ei akuuttia hätää.
        Muistan vain viime kituutus joulun, kun sairastuin, niin nyt lähdin ajoissa asiaa kyselemään.Helpotusta vain suoraan sanoen, vaikkei hirveä tarve ole, ettei mitään ruokaa olisi.
        Eiköhän se tästä.

        Ok. Asia selvä


      • Sosiaalitantta_ittekin
        sinne.siis kirjoitti:

        On asiat mielestäni aika huonosti jos pitää kysellä 2 kuukautta etukäteen mistä saa ruokaa jouluksi. Sitä varten sossut ovat olemassa, että niistä saa apua.

        Sossussa on 3 kuukauden jono noiden maahan tunkeutujien takia. Ja huhun mukaan sossun kassa on tyhjä jo marraskuun lopussa. Sossut joudutaan laittamaan joulukuuksi tykkänään kiinni. Ei luisvittoneita eikä Applea edes mamuille.


      • ruoka-apu-nopein

        Sosusta ei kukaan sairastunut jaksa hakea ja anoa ruoka-apua. Eri asia pakolaiset, kun on avustaja, joka täyttää kaavakkeet.
        Etkö tiedä, että kuukaus ensin jonotusta. Sitten papereita täyttelemään ja sitten lisäliiteitä, jotka puuttuvat hakemuksesta. Odotusta ja odotuksen perään odotusta, josko taas liitettä tai kieltävä vastaus ja aloitat taas rumpan alusta.
        Kuka sairas jaksaa. Terveet jaksavat sitä sossun rumpaa, mutta sairaat eivät.


    • enkelimikaelit

      Ota yhteyttä Mauno Mattilaan,Juha Norolampeen,Petri Paavolaan,he auttavat,ovat Suomen parhaimmat uskikset,jopa maailman parhaimmat!

      • Oliko tuo sarkasmia? Olihan...?


    • Myös oman seurakunnan paimenten kanssa voi jutella jos seurakunnalla olisi jotain sen kaltaista toimintaa/diakoneja.

      • SairastunutÄiti

        En viitsi tehdä tästä niin suurta numeroa. Ihan, jos tosiaan olisi vain joulun ajaksi apua, lasten vuoksi. Muutoin selviämme kyllä, ei niin leveästi, mutta täytyy pyrkiä olemaan kiitollinen siitä mitä on.


      • tulettekylläjuttuun

        Totta. Ja varmaan olet sairautesi aikana oikeutettu myöskin joko Kelan, tai työnatjasi maksamaan sairauspäivärahaan. Niin, ei sinne sossuun tosiaan kannata mennä, mikäli sinulla on työssäkäyvä puoliso, sekä itse saat sairauspäivärahaa. Mutta tämänhän tiesitkin.


      • sairastunutÄiti
        tulettekylläjuttuun kirjoitti:

        Totta. Ja varmaan olet sairautesi aikana oikeutettu myöskin joko Kelan, tai työnatjasi maksamaan sairauspäivärahaan. Niin, ei sinne sossuun tosiaan kannata mennä, mikäli sinulla on työssäkäyvä puoliso, sekä itse saat sairauspäivärahaa. Mutta tämänhän tiesitkin.

        Sain sairauspäivärahaa määräajan, nyt olen sovelletulla työttömyystuella, joka on vähän päälle 600e. Saan myös lapsilisiä.
        sairauteni on tullut maksamaan, joten hieman tiukilla ollaan. pärjäämme kuitenkin. Ajattelinkin vain jouluksi apua, kun halaisin jotain ylimääräistä ruokaa ja koulurukailua ei ole.
        Lapsia 5 koululaista.


      • itsekin.sairas
        sairastunutÄiti kirjoitti:

        Sain sairauspäivärahaa määräajan, nyt olen sovelletulla työttömyystuella, joka on vähän päälle 600e. Saan myös lapsilisiä.
        sairauteni on tullut maksamaan, joten hieman tiukilla ollaan. pärjäämme kuitenkin. Ajattelinkin vain jouluksi apua, kun halaisin jotain ylimääräistä ruokaa ja koulurukailua ei ole.
        Lapsia 5 koululaista.

        Olen itsekin sairauden takia ollut ja yhä olen tiukoilla.

        Itse käyn noissa ruoka-apu pisteissä, ja osan niistä voi laittaa pakkaseen.

        Aluksi nolotti mennä uskovana sinne jonoon, mutta hätä ei lue lakia, ja kun uskovat veljet/sisaret eivät auta, vaikka tietävät tilanteen, niin jostain on sitä apua saatava.

        Sossusta ei saa apua, jos on omaisuutta vähänkin, ensin on käytettävä kaikki mahdollinen omaisuus.


      • köyhyyttämuillakin
        sairastunutÄiti kirjoitti:

        Sain sairauspäivärahaa määräajan, nyt olen sovelletulla työttömyystuella, joka on vähän päälle 600e. Saan myös lapsilisiä.
        sairauteni on tullut maksamaan, joten hieman tiukilla ollaan. pärjäämme kuitenkin. Ajattelinkin vain jouluksi apua, kun halaisin jotain ylimääräistä ruokaa ja koulurukailua ei ole.
        Lapsia 5 koululaista.

        Saathan toki myöskin elatusmaksut sekä asumistuen, mikäli olet yksinhuoltaja, kuten annat ymmärtää. Toki jos sinulla on työssäkäyvä puoliso, niin varmasti pärjäätte.
        Kaikilla meillä uskovilla on muillakin omat huolemme ja murheemme.
        Tuskin meistä palstalaisista monikaan sinua voisi taloudellisesti tukea,jos sellaista havittelet , on omat perheet ja huollettavat, sekä Joulu tulossa kaikille muillekin.
        Kun rahaa ei ole, silloin suu säkkiä myöten. Jotkut liikkeet antavat myöskin lahjakortteja varattomille, kannattaa kysellä.
        ja kyllä lapset ymmärtävät varmasti tilanteesi, eivätkä vaadi erikoisuuksia . Miten isovanhemmat ja muu suku, mahd.kummit jne ?

        Rukoilla tietenkin voidaan puolestasi, ja suosittelen että kerrot omassa seurakunnassasi (mikäli sinulla sellainen onkaan) tilanteestasi.


      • SairastunutÄiti
        köyhyyttämuillakin kirjoitti:

        Saathan toki myöskin elatusmaksut sekä asumistuen, mikäli olet yksinhuoltaja, kuten annat ymmärtää. Toki jos sinulla on työssäkäyvä puoliso, niin varmasti pärjäätte.
        Kaikilla meillä uskovilla on muillakin omat huolemme ja murheemme.
        Tuskin meistä palstalaisista monikaan sinua voisi taloudellisesti tukea,jos sellaista havittelet , on omat perheet ja huollettavat, sekä Joulu tulossa kaikille muillekin.
        Kun rahaa ei ole, silloin suu säkkiä myöten. Jotkut liikkeet antavat myöskin lahjakortteja varattomille, kannattaa kysellä.
        ja kyllä lapset ymmärtävät varmasti tilanteesi, eivätkä vaadi erikoisuuksia . Miten isovanhemmat ja muu suku, mahd.kummit jne ?

        Rukoilla tietenkin voidaan puolestasi, ja suosittelen että kerrot omassa seurakunnassasi (mikäli sinulla sellainen onkaan) tilanteestasi.

        Niin, en havittele teiltä mitään muuta, kuin neuvoja, joita sainkin jo ja niistä kiitos kaikille.
        Ei, en saa asumistukea, enkä elatusmaksua, tämä on vähän monimutkaisempi juttu. En halua kaikesta kertoa tänne.
        Kyllä ymmärrän, että jokaisella on omat huolensa, ennhalua rasittaa ketään yksityistä tahoa omilla ns huolillani.
        Olen oppinut pärjäämään ja elämään taloudellisesti.
        Lasten puheet joskus ahdistavat, vaikka yritän selittää heille, joskus sydän meinaa menmä rikki, kun kuuntelen heitä. Ei hätää, pärjäämme kyllä. Olet oikeassa, kaikista tärkein on joulunakin puhua lapsille joulun merkityksestä.
        En pysty kävelemään tms, mutta onneksi minulla onnystävä, joka auttaa tarbittaessa esim. juuri hakemaan ruokaavustusta. Kiitoa hänestä Jumalalle.
        Kyllä kiitos, rukous ei ole koskaan haitaksi.


      • trollioletvaan

        Miten voit huolehtia sitten lapsistasi, laittaa ruokaa, valmistella Joulua yms. mikäli et pysty kävelemään..::!? Kyllä varmaan olet lastesi kanssa oikeutettu eril. avustuksiin, myöskin taloudellisesti, mikäli todellakaan et pysty kävelemään.

        Et myöskään vastannut kysyttäissä miehestäsi sekä suvustasi. Kai hekin kantavat kortensa kekoon!!


      • SairastunutÄiti
        trollioletvaan kirjoitti:

        Miten voit huolehtia sitten lapsistasi, laittaa ruokaa, valmistella Joulua yms. mikäli et pysty kävelemään..::!? Kyllä varmaan olet lastesi kanssa oikeutettu eril. avustuksiin, myöskin taloudellisesti, mikäli todellakaan et pysty kävelemään.

        Et myöskään vastannut kysyttäissä miehestäsi sekä suvustasi. Kai hekin kantavat kortensa kekoon!!

        Ystävien avulla. Viime vuonna sain kerran viikossa puolitoista tuntia viikossa kaupungilta kotiin apua, muttase loppui nyt syksyllä. Pystyn kävelemään seinistä tukien.
        Autolla en pysty ajamaan.
        Viime vuonna kartoitettiin erityisavun tarve ja sain kielteisen päätöksen.
        Suku asuu kaukana. Äitini on jo vanha ja huonokuntoinen, isäni kuollut. Mieheni sukua en tunne, jäi aikoinaan vieraaksi.
        Kiitos kaikille.
        Tuissa yhdessä viestissä olikin paljon tahoja, joihin voisin ottaa yhteyttä.
        Seurakunnat köyhiä, en tahdo rasittaa heitä.
        Ajattelin juuri noita viimeisellä päiväyksellä olevia ruuanjako paikkoja ja sainkin tuosta yhdestä linkistä tiedon, että spr jakaa sitä. Tuosta oli paljon apua!
        Kiitos teille kaikille!
        Miksi trollaisin. No ei sillä väliä, sain mitä hain, tietoa.


      • SairastunutÄiti
        itsekin.sairas kirjoitti:

        Olen itsekin sairauden takia ollut ja yhä olen tiukoilla.

        Itse käyn noissa ruoka-apu pisteissä, ja osan niistä voi laittaa pakkaseen.

        Aluksi nolotti mennä uskovana sinne jonoon, mutta hätä ei lue lakia, ja kun uskovat veljet/sisaret eivät auta, vaikka tietävät tilanteen, niin jostain on sitä apua saatava.

        Sossusta ei saa apua, jos on omaisuutta vähänkin, ensin on käytettävä kaikki mahdollinen omaisuus.

        Ymmärrän. Voimia sinulle! Jos sinulla on vaikea tilanne yaloudellisesti, niin käy vain iloisella ja kiitollisella mielellä noissa ruokaapu pisteissä. Sitä varten ne ovat.
        Siunausta syksyysi.


    • apuatarvitsevalle

      Minkä ikäisiä lapsesi ovat....Entä oma vaatekokosi? Voisi kysellä omasta seurakunnastani, sekä itsellänikin on nuorisovaatteita, sekä myöskin omiakin hyväkuntoisia ja melko uusiakin runsaasti lähettää tarvitseville.Ehkä joku seurakunnastani on menossa kokousmatkoille sinne Oulun seudulle, voisi vaikka tuoda .

      • SairastunutÄiti

        Lapseni ovat 7-14v. Koot 130-175cm. Minun vaatteillani ei niin väliä. Varmasti löytyy vaatteille tarvitsijansa ja joku todellisessa tarpeessa oleva saa apua ja iloa antamistasi vaatteista. Ihana, että haluat auttaa ihmisiä! En omalla kohdallani viitsi vaivata sinua., mutta varmasti joku muu kyllä on ilonen saadessaan vaatteitasi, juuri esim. lapset ja nuoret.
        Saanko kysyä mihin seurakuntaan kuulut?


      • ihmeellisestiherrajohtaa
        SairastunutÄiti kirjoitti:

        Lapseni ovat 7-14v. Koot 130-175cm. Minun vaatteillani ei niin väliä. Varmasti löytyy vaatteille tarvitsijansa ja joku todellisessa tarpeessa oleva saa apua ja iloa antamistasi vaatteista. Ihana, että haluat auttaa ihmisiä! En omalla kohdallani viitsi vaivata sinua., mutta varmasti joku muu kyllä on ilonen saadessaan vaatteitasi, juuri esim. lapset ja nuoret.
        Saanko kysyä mihin seurakuntaan kuulut?

        No niin, olisin voinut laittaa vaatetta tulemaan . Olen täältä Keski-Suomesta. Olen kyllä lahjoittanut useinkin lasteni pieniksi käyneitä vaatteita , liinavaatteita yms. käyttötavaraa tuntemilleni yh-perheille, sekä joskus romaneille.
        Kyllä varmaan täältäkin löytyy tarvitsevia edelleenkin .
        Siunausta perheellesi.


      • SairastunutÄiti
        ihmeellisestiherrajohtaa kirjoitti:

        No niin, olisin voinut laittaa vaatetta tulemaan . Olen täältä Keski-Suomesta. Olen kyllä lahjoittanut useinkin lasteni pieniksi käyneitä vaatteita , liinavaatteita yms. käyttötavaraa tuntemilleni yh-perheille, sekä joskus romaneille.
        Kyllä varmaan täältäkin löytyy tarvitsevia edelleenkin .
        Siunausta perheellesi.

        Kiitos, sitä tarvitaan! Samoin siunausta sinulle!


      • sairastunutÄiti
        ihmeellisestiherrajohtaa kirjoitti:

        No niin, olisin voinut laittaa vaatetta tulemaan . Olen täältä Keski-Suomesta. Olen kyllä lahjoittanut useinkin lasteni pieniksi käyneitä vaatteita , liinavaatteita yms. käyttötavaraa tuntemilleni yh-perheille, sekä joskus romaneille.
        Kyllä varmaan täältäkin löytyy tarvitsevia edelleenkin .
        Siunausta perheellesi.

        niin täytyy vielä kertoa, että minulla on yksi ihana ystävä, joka useinkin käy kirpputorilla ja samalla katselee myös meidänkin lapsille vaatteita.
        Isommat 14 v osaavat jo itsekin kierrellä kirpputoreja Ja kauppoja. Toinen vanhemmista lapsistani aloittaa kohta postinjaon ja saa siitä rahaa itselleen.
        Vaatteista näin, kun vuodenvaihteet vaihtuvat, aina vähän haipakkaa, mutta aina olemme selvinneet. Kiitos Jumalalle siitäkin!


    • Toivotaan, että avaajaa auttavat niin erilaiset yhteiskunnan kuin kirkkojenkin toimijat.

      • sairadtunutÄiti

        Niin, nyt itsekkin olen huomannut, kuinka huonot resurssit kaupungilla on. Heiltä en saa mitään apua arkeen, kehoittivat ottamaan yhteyttä sukulaisiin ja ystäviin. Johtuu varmaan kaupungin tiukasta taloudellisesta tilanteesta.
        Jos joskus vielä tästä nousen ja Jumala suo, ryhdyn auttamaan muita.En voi olla ainoa! Uskon, että avuntarvitsijoita on paljon.


    • SairastunutÄiti

      Kiitos kaikille vastaajille. Siunattua syksyä jokaiselle!

    • paksu.lompakko

      Onneks en ole köyhä. Olisi kamalaa.

      • Ihanaatotuutta

        heh he heh HAH HAH HAH HAAAAA!!!!! Se on hienoa, että osaat arvostaa sitä! Niin sitä pitääkin! Olla kiitollinen, että on paksu lompakko. Oikein :)


    • poiyt

      Jeesushan sano että useimpien rakkaus kylmenee. Ap. teoissa on selvät ohjeet. myydään rikkaat uskovat omaisuutta ja annetaan niille jotka sitä tarvitsevat eikä tähän voi mitenkään puolustautua. tämä on käsky eikä pyyntö. ei ole ihme ettei ole herätystä kun kaikki uskovat ovat vain oman omaisuutensa himoissa ja syöttelevät itseään 50v kokouksissa kuin virtahevot.kyl jumala kohta raivostuu.tätyy kyllä olla kaukana Jumlalan valtakunnasta jostähänkin jonkun antikristuksen verukkeen keksii.

    • itsekin.sairas

      Itse mietin juuri hieman samaan tyyliin !

      Eikö Oulun seudulta löydy yhtään armahtavaa uskovaa, jolla olisi sen verran edes Jumalan Rakkautta, että tulisi halu auttaa tarvitsevaa ???

      Jotenkin monesta viestistä huokui tämä sama välinpitämättömyys:

      14 Mitä hyötyä, veljeni, siitä on, jos joku sanoo itsellään olevan uskon, mutta hänellä ei ole tekoja? Ei kaiketi usko voi häntä pelastaa?
      15 Jos veli tai sisar on alaston ja jokapäiväistä ravintoa vailla
      16 ja joku teistä sanoo heille: "Menkää rauhassa, lämmitelkää ja ravitkaa itsenne", mutta ette anna heille ruumiin tarpeita, niin mitä hyötyä siitä on?
      17 Samoin uskokin, jos sillä ei ole tekoja, on itsessään kuollut.

      Itse olen varaton ja velkainen, mutta jos asuisin Oulun lähistöllä, pyrkisin silti auttamaan.

      Mutta niinhän se on mennyt ja menee, että ei ole TASAUSTA, vaan me varattomat tasamme vain puutettamme !

      11 Täyttäkää nyt siis tekonne, niin että, yhtä alttiisti kuin olitte sen päättäneet, sen myös täyttäisitte, varojenne mukaan.
      12 Sillä jos on alttiutta, niin se on otollinen sen mukaan, kuin on varoja, eikä sen mukaan, kuin niitä ei ole.
      13 Sillä ei ole tarkoitus, että muilla olisi huojennus, teillä rasitus, vaan tasauksen vuoksi tulkoon tätä nykyä teidän yltäkylläisyytenne heidän puutteensa hyväksi,
      14 että heidänkin yltäkylläisyytensä tulisi teidän puutteenne hyväksi, niin että syntyisi tasaus,
      15 niinkuin kirjoitettu on: "Joka oli paljon koonnut, sille ei jäänyt liikaa, ja joka oli koonnut vähän, siltä ei mitään puuttunut".

      Moni uskova on tiennyt minunkin olevan taloudellisesti vaikeuksissa, mutta apua ei ole herunut.

      Siis uskovat ympärillä elivät leveästi, 50-60v ikäiset uskovat veljet ostivat leluksi kalliita moottoripyöriä ja oli mökit ja veneet ja autot ja talot, ja silti seurakunnassa oli köyhiä, jolla ei ollut ruokaan varaa, vaan sekin piti hakea juuri ruoka-avusta lopulta.

      Mutta niihän se meni omalla kohdallanikin, eli ei rikkaana tajua köyhien ahdinkoa, ja siksi siis köyhät uskovat jakavat puutettaan, mutta rikkaat elävät kerskakulutuksessa.

      Ja lisäksi seurakunnan kokouksessa nöyryytettiin köyhiä työntämällä kolehti lipas eteen, ja siinä sai hävetä, kun ei ollut mitään siihen laittaa, kun itse oli se, joka olisi sitä apua tarvinnut.

      Paljon on tämä ahdinko ja köyhyys opettanut, ja näyttänyt sen myös, että mitä on oikeasti se rakkaus, jolla moni rikas uskova kovasti kehuu !

    • annenkoko

      Oma vaatekokoni on 52-56. Olen 161 cm ja painan 112kiloa.

      • liikaaon

        No , minun kokoni taas on s, sekä 36-38. Joten en voi auttaa.

        Onhan Annella rutkasti ylipainoa. Oletkos yrittänyt laihduttaa, näin kaikella ystävyydellä kysyn ?
        Liikkumisen kannalta olisi helpompaa, mikäli olet liikuntarajoitteinen aloittaja. Kenties sinulle onkin tehty polvileikkaus, osittain liikapainon takia.


      • VoiSinua

        Höpsö ;)


    • Mummohämeestä

      Jos asuisimme samalla seudulla niin auttaisin ainakin minkä voisin mutta välimatkaa on satoja kilometrejä täältä etelästä. Mutta rukoilen puolestanne

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      64
      1887
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      79
      1267
    3. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      78
      1204
    4. 45
      1115
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      160
      982
    6. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      969
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      910
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      183
      853
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      848
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      39
      844
    Aihe