Ihmisyyteen kuuluu myös valitettavasti kateus. Tiedetään kuinka paljon vahinkoa se aiheuttaa sekä kateutta tuntevalle itselle että sen tunteen kohteelle. Se on varmaan ollut tuskallista myöntää olevansa kade. Mutta jokainen tuntee kateutta kun on tarpeeksi aihetta. Köyhät nykyään ovat muun muassa myös kateellisia, kansan puheen mukaan. Mutta on valheita, siksi ettei menetä kasvojaan totaalisesti. Kateuden uhri on yleensä köyhä, jos ei ole huomannut ajoissa olevansa pirullisen kateuden uhri. Kade ihminen nakertaa uhrinsa luuta myöten.
kateus tekee köyhyyttä
19
105
Vastaukset
- miksi_
kateellinen aiheuttaa kärsimystä vain itselleen
- etkö_tiennyt
että kateellinen aiheuttaa kärsimystä vain itselleen
- saanruokakassin
Saan ilmaseks ruokakassin joka päivä heh ku vähän vilunkia mukana,tuttu kaupas töissä
- Kylkylkyl
Luulen jokaisessa ihmisessä on kateutta, kenellä enemmän kenellä vähemmä. Ja se alkaa jo varhain kun vähänkin ymmärtää asioita. Jos joku sanoo, minä en ole ikinä kateellinen muille niin kyllä valehtelee.
- sjfhgdjfvhjgtjgt
Kenelle mun muka pitäis olla kateellinen, anteeksi en ymmärrä, enkä koskaan tule ymmärtämään mitään täältä julkisilta Suomi24-palstoilta luettavissa olevia juttuja... Koskaan ei ole tarvinnut kadehtia esimerkiksi lapsiperheellisiä, koska itse en ole halunnut lapsiperhe- elämää ja siksi en sellaista elämää itselleni ole valinnut. Ei siis kateutta ainakaan sellaisia kohtaan. Ulkonäöstä ei ole tarvinnut kadehtia ketään, koska mielestäni älykkyys ja siihen ehdottoman sidonnainen korkea moraali on tärkeämpi ja arvostettavampi hyve ihmisessä, kuin kaunis tai komea ulkonäkö. Kovin rikkaita en kadehdi siksi, että heillä tuskin on yhtäkään aitoa ystävää ja kovin rikkaan pitää koko ajan olla huolissaan rahoistansa.
Pitää ihan miettimällä miettiä, että mistä asioista edes pystyisi olemaan "kateellinen" yhtään kenellekään, eikä sittenkään tule yhtäkään asiaa mieleen. Ainakaan omaisuuteen tai ihmissuhteisiin mun kateus ei liittyisi ja mitään menestyneitä ihmisiä en kadehdi, koska tiedän että kuka tahansa pystyy menestymään yhteiskunnassa jos omaa riittävästi kunnianhimoa ja käy koulunsa hyvin ja on normaali tausta: ainakin keskiverrosti pystyy kuka tahansa tässä yhteiskunnassa menestymään ja kaikki yhteiskunnan menestyjät on taviksia. Ihailluista toimittajista näyttelijöihin ja poliitikoihin. No yhden asian keksin, josta voisin olla kateellinen: olen kateellinen kaikille niille, jotka eivät ole 24- vuotiaana sairastuneet elinikäiseen fyysiseen kivuliaaseen autoimmuunisairauteen, koska mulle kävi siten, että mun urakarriaari hyvästä koulunkäymisestä huolimatta aikoinaan tyssäsi siihen ja jos en olisi sairastunut 24- vuotiaana vakavaan sairauteen, olisin tänä päivänä unelma-ammatissani kiertäen maailmaa kehitysaputyöntekijänä, koska korkeakoulussa menestynyt ja kaikki oli juuri sitä vailla kun olin suunnitellut, että kv- töitä tulen tekemään kehitysaputyöntekijänä ja kriisialueilla. Mulle vaan kerrottiin, tai lääkärini kertoi mulle ja uskoin viisaasti sitä fiksua ihmistä, kun sanoi mulle, että sinun ei pidä lähteä mihinkään Intian slummeihin kehitysaputöihin, koska siellä ei ole länsimaista hygieniaa. Sitten piti luopua kunnianhimoisesta urahaaveesta alta 25- vuotiaana ja sairastumisen vuoksi seurasi melkein köyhyys, mutta ehkä se on opettanut sen, että ainakaan ei kadehdi eikä pilkkaa niistä asioista, joita keskivertotyypit pitää "kadehdittavana".
Ja on aloittajalla nimimerkki: "ramboliina", voi jessus... Teitä Suomi24-palstatrolleja ei ainakaan käy kateeksi. Sääli on ensimmäinen tunne, kun lukukykyisenä tajuaa, että joidenkin aktiiviharrastus raukoilla on sotkea internetsfääriä. - colitis_asperger
PÖTKÖPÖLVÄSTIN henkilökohtaisia asioita taas kerran PÖTKÖPÖLVÄSTIN itsensä täällä kertomana:
"mun urakarriaari hyvästä koulunkäymisestä huolimatta aikoinaan tyssäsi siihen ja jos en olisi sairastunut 24- vuotiaana vakavaan sairauteen, olisin tänä päivänä unelma-ammatissani kiertäen maailmaa kehitysaputyöntekijänä, koska korkeakoulussa menestynyt ja kaikki oli juuri sitä vailla kun olin suunnitellut, että kv- töitä tulen tekemään kehitysaputyöntekijänä ja kriisialueilla."
"piti luopua kunnianhimoisesta urahaaveesta alta 25- vuotiaana ja sairastumisen vuoksi seurasi melkein köyhyys..."
Tsiisus sentään! "URAKARRIÄÄRI" "Kunnianhimoinen urahaave"
http://www.kepa.fi/tyopaikat/toihin-kehitysmaihin
Jos tämä "kunnianhimoinen urakarriääri" ei olisi tyssännyt Colitikseen, niin viimeistään siihen Aspergeriin.- yllätyssinänsä
Yllätys sinänsä pötköltä ku en heti huomannu ja verenpaine alko nousta lukiessa tekstiä.
- jdfrhjghtjghjtgtyj
Vainoaja -parka.:( Nyt mun käy ihan oikeasti sääliksi: joku tuntematon ihminen siis ei pysty kokemaan empatiaa ja kirjoittamaan mulle, hänelle tuntemattomalle, empaattista tekstiä tällaisella nimettömällä julkipalstalla Suomi24 edes, vaikka ihminen vilpittömästi kertoo asian jota ei missään sosiaalisissa medioissa koskaan nimellä & naamalla kertoisi, että on 24- vuotiaana sairastunut fyysisesti vakavasti elinikäiseen sairauteen: silti sen vainoaja- ihmisparan pitää saada purkaa vihaansa. Voi raukkaa, nettivihaajat on raukkiksia.:(
En minä väitä, että mulla olisi ollut kova elämä, koska mä olen kunnollisesta taustasta enkä tiedä millaista on sellaisten elämä, jotka ei ole keskiluokkaisesta taustasta sellaisiin syntyneitä, mutta kyllä mulla loppui ihmisten "kadehtiminen" esimerkiksi "menestyksestä" ihan siihen, kun itse totesin, että Suomi on yhteiskunta jossa voi menestyä jos tekee kaiken oikein ja jos on lisäksi tuuria, mutta että jos sairastuu 24- vuotiana juuri ennen maisterinpaperia, niin eipä ole erityisesti ollut yhteiskunta auttamassa, vaan ihan perheen tuella selvisin. Tämän yhteiskunnan kaikki menestyjät ovat lähinnä niitä, joilla on vaan kaikki mennyt putkeen elämässä. Toki yhteiskuntaluokkaerot alkaa näkyä siinä vaiheessa, jos Suomessa vaikka joku tosi älykkö tohtori haluais professuurin ja jos sellainen sattuu olemaan työväenluokkataustainen, niin kyllä mieluummin monensortin "pekkamattiloita" palkataan mieluummin ja etenkin oikeistovallan aikoina, mutta noin yleisesti ottaen Suomessa kyllä voi menestyä kuka vain, siihen asti jos ei kärky eliitin valtaa, siihen asti. Ai vitjat, ehkä mun pitäisi keksiä uusi; joku toisenlainen, foorumi ajatusteni ilmaisemiselle, koska täällä ajatuksiani ei mitä ilmeisimminkään arvosteta täällä Suomi24:ssa... Mitään blogia en halua alkaa pitää, koska en halua julkkikseksi ja kokisin syvää inhoa jos mun pitäisi liittyä Facebookiin, jak. Ehkä oikein metodi olis, että kirjoittaisin kirjan, mutta mitä minä siinäkään kirjoittaisin, ei mulla ole ajatuksia paitsi suvaitsevaisuuden puolesta. Tai on, mutta ne on sellaisia, että vasemmistolaiset luultavasti teilais mut liiaksi oikeistoa nuolevana ja poliittinen oikeisto pitäis mua taivaanrannan maalarina, jos kirjoittaisin kirjan.
Jospa vaan miettisit ja tajuaisit, että viha on turhaa. Esimerkiks minä varmaan olen ollut sulle tuntemattomalle täälä keskustelupalstalla helppo vihan purkamisen kohde: yksin eikä yhteisöjen jäsen ja Suomi24-palstoille kirjoittava. Ei sen niin pitäisi mennä, valvotuilla palstoilla. Itse en ainakaan koskaan ostaisi mitään yhdeltäkään Suomi24- foorumilla mainostavalta. - colitis_et_asperger
jdfrhjghtjghjtgtyj kirjoitti:
Vainoaja -parka.:( Nyt mun käy ihan oikeasti sääliksi: joku tuntematon ihminen siis ei pysty kokemaan empatiaa ja kirjoittamaan mulle, hänelle tuntemattomalle, empaattista tekstiä tällaisella nimettömällä julkipalstalla Suomi24 edes, vaikka ihminen vilpittömästi kertoo asian jota ei missään sosiaalisissa medioissa koskaan nimellä & naamalla kertoisi, että on 24- vuotiaana sairastunut fyysisesti vakavasti elinikäiseen sairauteen: silti sen vainoaja- ihmisparan pitää saada purkaa vihaansa. Voi raukkaa, nettivihaajat on raukkiksia.:(
En minä väitä, että mulla olisi ollut kova elämä, koska mä olen kunnollisesta taustasta enkä tiedä millaista on sellaisten elämä, jotka ei ole keskiluokkaisesta taustasta sellaisiin syntyneitä, mutta kyllä mulla loppui ihmisten "kadehtiminen" esimerkiksi "menestyksestä" ihan siihen, kun itse totesin, että Suomi on yhteiskunta jossa voi menestyä jos tekee kaiken oikein ja jos on lisäksi tuuria, mutta että jos sairastuu 24- vuotiana juuri ennen maisterinpaperia, niin eipä ole erityisesti ollut yhteiskunta auttamassa, vaan ihan perheen tuella selvisin. Tämän yhteiskunnan kaikki menestyjät ovat lähinnä niitä, joilla on vaan kaikki mennyt putkeen elämässä. Toki yhteiskuntaluokkaerot alkaa näkyä siinä vaiheessa, jos Suomessa vaikka joku tosi älykkö tohtori haluais professuurin ja jos sellainen sattuu olemaan työväenluokkataustainen, niin kyllä mieluummin monensortin "pekkamattiloita" palkataan mieluummin ja etenkin oikeistovallan aikoina, mutta noin yleisesti ottaen Suomessa kyllä voi menestyä kuka vain, siihen asti jos ei kärky eliitin valtaa, siihen asti. Ai vitjat, ehkä mun pitäisi keksiä uusi; joku toisenlainen, foorumi ajatusteni ilmaisemiselle, koska täällä ajatuksiani ei mitä ilmeisimminkään arvosteta täällä Suomi24:ssa... Mitään blogia en halua alkaa pitää, koska en halua julkkikseksi ja kokisin syvää inhoa jos mun pitäisi liittyä Facebookiin, jak. Ehkä oikein metodi olis, että kirjoittaisin kirjan, mutta mitä minä siinäkään kirjoittaisin, ei mulla ole ajatuksia paitsi suvaitsevaisuuden puolesta. Tai on, mutta ne on sellaisia, että vasemmistolaiset luultavasti teilais mut liiaksi oikeistoa nuolevana ja poliittinen oikeisto pitäis mua taivaanrannan maalarina, jos kirjoittaisin kirjan.
Jospa vaan miettisit ja tajuaisit, että viha on turhaa. Esimerkiks minä varmaan olen ollut sulle tuntemattomalle täälä keskustelupalstalla helppo vihan purkamisen kohde: yksin eikä yhteisöjen jäsen ja Suomi24-palstoille kirjoittava. Ei sen niin pitäisi mennä, valvotuilla palstoilla. Itse en ainakaan koskaan ostaisi mitään yhdeltäkään Suomi24- foorumilla mainostavalta.Akateemisen URAKÄRRIÄÄRIN lisäksi PÖTKÖPÖLVÄSTILLÄ on kirjan kirjoittamisen haave. Voi pientä! Realiteetit ovat taas Pötkiksellä hukassa. Haluaisin nähdä sen kustantajan, joka julkaisee Pötkiksen aivopieruja kirjan muodossa.
Toisaalta, onhan sitä julkaistu esim. "Juoppuhullun päiväkirjakin". Noissa kategorioissa voisi löytyä markkinarakoa. Otsikkokin voisi olla tuo
"Pötköpölvästin aivopieruja - kokemuksiani 10 vuoden nettikirjoitteluherjaamisesta natsien uhrina Suomi 24:ssä.
Takakannesta voisivat sitten kiinnostuneet lukea, miten 40 vuotta täyttänyt melkein maisteri on onnistunut viettämään elämänsä tuottamatta mitään muulle yhteiskunnalle ja miten hän onkaan ylpeä saavutuksistaan ja omasta erinomaisuudestaan. Ehkä kirjasta saisi aikaan myös elokuvan ja teatteria täällä Suomessa. Menestys jatkuisi elokuvaoikeuksien myymisenä Hollywoodiin. Kuka esittäisi naispääosan? Lindsay Lohan voisi sopia. Ikä ja ulkonäkö, tuollainen alkosta vähän pöhöttynyt.
- vihainenihminene
Sinä näet asiat noin kun haluat sen näyttään tuolta. Vai oletko itse kenties käyhä että voi sanoa noin? Ei pidä luulal asioita joita ei tiedä, eikä sanoa yleisesti että kaikki..
Köyhäkin on ihminen jolla on tunteet, samanlainen tunteva ihminen kuin sinäkin. Me kaikki. Mitä saat siitä että mollaat ihmisiä heidän elämäntilanteen mukaan? Jos se tuo sulle hyvänolon tunteen, että jollain menee huonosti, ei sullakan voi olla hyvä olla.
On paljon asioita joille ei itse voi yhtään mitään. Hallituksen leikkaupolitiikka on semmoinen jolle kukaan ei nyt voi yhtään mitään kellä menee heikosti, ja tämä tilanne ei ole kansalaisten vika. Minkäs teet jos lennät pihalle työpaikastasi ja joudut työttömäksi, sekö on syy joutua ilmaiseen pakkotyöhön ja syyttää että oma vika että olet työtön nyt saat kärsiä??? Mikä vaivaa ihmisiä jotka näkee vaan asiat ilkeilyn kautta ja vääristää totuutta? - Puurotvellitsekaisin
Mitä hemmettiä aloittaja höpisee? Jos joku on mulle kade, niin ihan vapaasti, se ei vaikuta meitsiin mitenkään. Kateus on omistajansa pipi ja se 'syö' ja kalvaa vain häntä, ei ketään muuta.
Kateus ei mitenkään kuulu ihmisyyteen vaan on vain osoitus siitä, että kateellisen henkinen kapasiteetti ei yllä kovin korkealle. Se tarkoittaa, että kade ei kykene paljon mihinkään muuhun, alinomaa kytevä kademieli estää terveemmät tunteet ja tavoitteet, koska kaikki voimat kuluvat epäterveeseen ajatuksen juoksutukseen muitten kuvitellusta paremmuudesta.
Rikkaille yleisimmin ollaan kateita, heille joilla näyttää ja tuntuu olevan kaikkea yllin kyllin; rahaa, tavaraa ja mahdollisuuksia. Miksi hitossa joku kadehtisi köyhää? Itse en karehdi ketään enkä mitään. - aerhrerh
Kadehtitaan sitäkin jos joku asuu halvemmalla kun toinen. Mun mielestä se on aasin touhua .
- dfdfggh
Kateus tekee paskaa sun housuun. Kuulikko.
- zcbbb
Lista on pitkä mistä voidaan olla kateellisia. Minä tunnistan kateellisen kaukaa. Yks asia on sellainen että jos on vaikka velkaa ja toisella ei oo....Nekin on niitä omia valintoja ja itse ne on otettu. Siitä ketään syyttäminen kun itseään.
Ehkä en ole ihminen tai sitten oon tosi terve. Mikä helkutin kateellisuus? Onko se jokin tauti? Oon kuullu mutten tuntenu. Tietty sitä toivoo että itselläkin menisi vähän paremmin mutta se mikään kateellisuus semmonen oo.
- dxhzdf
Sehän on just sitä että kaikilla pitäs mennä yhtä päin persettä kun muillakin. On otettu vähän pikavippejä ja muuta paskaa niin siinähän alkaa olla ainekset kunnon soppaan. Ulosotossakin on jo niin moni ettei uskoskaan...sitten ei tarvi miettiä enää mistä sais vippiä. On se.
- fdzbfd
Kyllä tänne vaikka mitä hihhuleita mahtuu että ei mitään uutta oo sekään ;D Jos joku haluaa olla mulle kade niin ihan vapaasti. Köyhä sitä on ollut AINA olipa töissä tai ei. Lopputulos on sama olla tekemättä mitään. T työtön.
- fdxbfd
Pikavippi...tirsk. Vain aaseille.
- sdfh
Kuka työssä käyvä menis työttömän kans naimisiin jos ei täys aasi? Kela nussii sua perseeseen ;Dddddd
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo665944Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per522994- 312183
- 131797
Osuuspankki Kuhmo!
Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto191773- 181730
- 181519
Rakkaalleni!
Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus121506- 481486
- 91453