Mikä uudestikastajissa ärsyttäää?

Täytyy rehdisti tunnustaa, että minua ärsyttää uudestikastajissa se opillinen oma vanhurskaus ja ratkaisukristillisyys. Tämä ilmenee mm. ettei pieniä lapsia kasteta Kristukseen (Gal.3:27), koska heidän mukaan pienet lapset eivät osaa uskoa. Uskosta on tehty tuossa uudestikastajien opissa ihmisen oma suoritus ja ihmisen oma kyky ja voima uskoa. Heiltä olen kuullut myös kerskumista ihmeistä, että he ovat oikeassa he puhuvat "tuntematonta kieltä" ja kaikki parantamisen lahjat toimivat. He ovat tehneet ratkaisun ja jättäneet, myös ryyppäämisen ja tupakin.

Miten minun tulisi suhtautua heihin, Raamatun mukaan? No tietysti kartan hengellisesti. Tunnustan, etten kyennyt luonnollisessa tilassani ja lihassani tekemään hengellistä ratkaisua (Joh.6:63; 1.kor.2:14). Jolloinka uudestikastajat menevät ratkaisuopillaan latvasta tyveen, kun tulisi mennä tyvestä latvaan. Ihmeet eivät ole oikean tien tae. Jeesus sanoo: Matt.7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Vaikka olisikin jättänyt juopottelun ja tupakin polton (kuten kertovat), sillä ei pääse taivaaseen. Monikin on lopettanut.

Room.16:17 Mutta minä kehoitan teitä, veljet, pitämään silmällä niitä, jotka saavat aikaan erimielisyyttä ja pahennusta vastoin sitä oppia, jonka te olette saaneet; vetäytykää pois heistä.
18 Sillä sellaiset eivät palvele meidän Herraamme Kristusta, vaan omaa vatsaansa, ja he pettävät suloisilla sanoilla ja kauniilla puheilla vilpittömien sydämet.

En ole tavannut vielä nöyrää uudestikastajaa...ihan oikeasti, tämä on totta ja näkemykseni.

41

111

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Realarmo

      Olen kanssasi täsmälleen samaa mieltä veli-seni! Uudestikastat puhuvat teoista puhuessaan uskosta. Heille usko on omaa tekoa, ratkaisua, päätöstä, järkeilyä, jne. Heille usko ei ole Jumalan lahja. Usko on uudestikastajille ansio, jota pitää kasteessa näytellä.

      Tällä palstalla riehuva roskapaska-papparainen on esimerkki henkiöstä, joka ylpeilee omilla armolahjoillaan ja ihmeillä, tyyliin "jos teidän seurakunnassa ei tapahtu ihmeitä niin olettte väärässä". Tällaista opetusta ei ole Raamatussa.

      Minä olen tavannut monta mukavaa ja uskossa olevaa uudestikastajaa, mutta tällä palstalla sellaisia ei taida olla. Uudestikastajien opetus on täysin päinvastaista Raamatun opetuksen kanssa. Tämä johtuu siitä, että ukastajat selittävät Raamattua oilla tulkinnoillaan, samalla kun me kristityt selitämme tulkintojamme Raamatulla. Tässä on se ero. Kristityllä Raamattu on numero yksi. Uudestikastajilla Raamatun tulkinta on numero yksi.

      Nöyryys on yhtä kaukana uudestikastajista kuin maa taivaasta. Valitettavasti. Uskon silti että monet uudstikastajkin tulevat pelastumaan. Loppujen lopuksi vain Jumala näkee, onko ihmisen turva Jeesuksessa ja Hänen teoissaan (jota kastekin on) vai onko se ihmeissä, omissa ratkaisuissa ja omissa teoissa.

    • toistaiseksikarkottamat

      Pois maan päältä tuommoinen, huusivat Jeesukselle aikansa uskonoppineet!

      mitähän weha olisi huutanut, ja huutaa tänään.

    • Minun käsitykseni mukaan, väärässä opissa ei voi vahingossakaan pelastua. Tämän käsityksen olen löytänyt Raamatusta.Kun uudelleenkastajilla on toinen vanhurskauttamisoppi, niin pelastus on mahdotonta, ellei ole ns. "onnellisesti epäjohdonmukainen", eli on omaksunut Jumalan seurakunnasta armon. Tähän pätee vaikka seuraava Raamatun kohta: Joh.10:3 Sille ovenvartia avaa, ja lampaat kuulevat hänen äänensä. Ja omia lampaitansa kutsuu hän nimeltänsä, ja vie heidät ulos.
      4 Ja kuin hän omat lampaansa päästää ulos, käy hän heidän edellänsä, ja lampaat seuraavat häntä, sillä he tuntevat hänen äänensä.
      5 Mutta ei he muukalaita seuraa, vaan pakenevat häntä; sillä ei he tunne muukalaisten ääntä.
      6 Tämän tapauksen sanoi Jesus heille; mutta ei he niitä ymmärtäneet, mitä hän heille sanoi.
      7 Niin Jesus sanoi taas heille: totisesti, totisesti sanon minä teille: minä olen lammasten ovi.
      8 Kaikki, jotka minun edelläni ovat tulleet, ovat varkaat ja ryövärit: vaan ei lampaat kuulleet heitä.

      weha: "Oikealla lampaalla on tarkka korva ja kuuntelee tarkasti, mitä puhutaan ja opetetaan ja väärää (muukalaisen) puhetta hän ei halua kuulla. Jos ei ole väliä mitä puhutaan ja opetetaan, ei ole Kristuksen lammas".

    • Tunnustan ruumiin ylösnousemisen, yhden apostolisen kirkon ja yhden kasteen syntien anteeksisaamiseksi, niinkuin ihan apostolinen uskontunnustus osoittaa. Tosiasia on, että tämän uudestikastajat kieltävät-

      Lutherin opetusta tilaan uudestisyntynyt pääsemisestä:

       "Hengestä syntymiseen ei kuulu muuta kuin vedellä kastaminen ja ottaminen vaarin huminasta, se on, Jumalan sanasta, sekä sen uskolla vastaanottaminen. Siten synnytään uudesti Jumalan valtakuntaan, mutta ei millään muulla tavalla. Missä ovat nyt nuo röyhkeät lahkolaiset ja haaveksijat, jotka eivät osaa muuta kuin hengestä kerskaten hokea? Paha henki, itse perkele on kuin onkin heidät ihan riivannut, ... " (Martti Luther: Huonepostilla, (SLEY, 1902), s. 478)

      Augustinuksen todistus uudestisyntymisestään on mielenkiintoinen. Selvästikin Augustinus ajatteli ettei ollut tilassa uudestisyntynyt ennen kastamistaan, siis tilassa vedestä ja Hengestä syntynyt ennen kastamistaan, vaikka Augustinus näyttää kertovan itsestään, että uskoi evankeliumin olevan totta jo silloin ennen kastamistaan.

       "Niin pian kuin sitten tuli aika, jolloin minun piti ilmoittautua kasteelle, jätimme maatilamme ja palasimme Milanoon. Minun kanssani päätti myös Alypius hakea uudestisyntymistä Sinussa, sitten kun hän oli päässyt siihen nöyryyteen, joka sopii Sinun armosi pyhiin salaisuuksiin, ... " (Augustinus: Tunnustukset, s. 301).

       "Ei viipynyt kauan meidän kääntymisemme ja kasteessa tapahtuneen uudestisyntymisemme jälkeen, ennen kuin Sinä vapautit hänetkin lihallisuuden kahleista, ja hänestäkin tuli uskova kristitty ... " (s. 292).

       "Mutta etköhän Sinä, armorikas Herra, ole kasteen pyhässä pesussa unohtanut ja antanut anteeksi tätäkin syntiä samalla kuin muutkin kauhistavat ja kuolemanraskaat syntini." (s. 290).

    • On totta, että ihmisellä on vapaata tahtoa maallisissa asioissa, mutta hengelliseen ratkaisuun hän ei ikipäivänä kykene luonnollisessa tilassaan.. Uskonpuhdistaja Martti Luther taisteli oppia ihmisen tahdonratkaisua vastaan kirjassaan "sidottu ratkaisuvalta".

      Uskovaiset hylkäävät ihmisen oman ratkaisun mitä perkeleellisempänä oppina, kun monet puolustaa tuota turmiollista oppia.

      Ei hengellisesti kuollut ihminen, voi tuota hengellistä ratkaisua tehdä (1.kor.2:14; room.3:10-11).
      En minäkään ole sitä ratkaisua koskaan tehnyt, enkä tule koskaan sitä ratkaisua tekemäänkään, sillä ratkaisunteko on perkeleestä; Tämän voin hyvällä omallatunnolla Jumalan edessä tunnustaa.

      Ihminen on perisynnin turmelema, lihasta syntynyt tähän maailmaan (Joh.3:6; room.5:12,18).Perisynti on äärettömän syvä turmellus ihmisen lihassa, ettei sitä voi ihmisen luuloteltu vapaa tahto poistaa (Joh.6:63), vaan Kristuksen työ (room.5:18).

      On kolme oppia, joista pidän luterilaisena kiinni, nimittäin perisyntiopista, Jumalan lain ja evankeliumin oikeasta erottamisesta, sekä Lutherin kirjasta "sidottu ratkaisuvalta", unohtamatta oppia ihmisen vanhurskauttamisesta.

      Turha meidän on perustaa uskoontuloamme turmeltuneisiin kokemuksiimme.
      Kyllä meidän tunteemme ja kokemuksemme saavat synnin rotat ja hiiret järsiä. Silloin kun ihminen muuta väittää, hän ei ole nähnyt omaa syntisyyttään, kun laki ei ole sitä hänelle näyttänyt, eikä voi ymmärtää kuinka perisynnin turmelema on. Sillä me olemme luonnostamme läpeensä kyyn myrkyttämiä, eikä meissä asu mitään hyvää, sillä olemme luonnostamme perisyntiin kuolleita. Apostolit eivät koskaan sanoneet pelastuksestaan, näin minä koen tai näin minä tunnen, vaan näin sanoo Herra.

      Kaiken Jumalan työn perustan, Jumalan Pojan perustamaan työhön, enkä turmiolliseen ihmisen vapaaseen tahtoon. On turha puhua kasteesta, ellei ensin selvitetä perisyntioppia ts. turmiollista ihmisen vapaata tahtoa. Oppia laista ja evankeliumista, on selvitettävä ensin. Emme voi vähätellä perisyntiä, pakenemalla, Kristuksen sovitustyöhön, vaan perisyntioppi on selvitettävä pohjaan saakka. Perisynnistä sikiävät myös tekosynnit.

      Todellinen evankeliumi ilmenee Jeesuksen sovitustyössä ja veljien keskinäisenä lohdutuksena. Jeesus vanhurskauttaa meidät syntiset ihmiset, ilman lain tekoja yksin uskon kautta. Sillä Jumalan vanhurskaus ilmestyy uskosta uskoon, niinkuin kirjoitettu on, vanhurskas on elävä uskosta. Vanhurskauttamisesta käsin lähtee oikea pyhitys. Oikea pyhitys, ei ole muuta kuin syvenevää synnin ja armon tuntemista. Epäuskoiselle sanotaan, että Joka ei synny uudesti ylhäältä, ei voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan. Pelastus on kokonaan armosta, eikä meistä itsestämme, eikä meidän teoistamme. Pyhä kristillinen kaste on Jumalan tekemä armoliitto, eikä siedä rinnalleen mitään ihmistekoja, eikä ihmisoppeja. Jumala on hyvin tarkka kunniastaan.

      • fariseukselle

        Näkee kyllä selvästi, että Wehalla ei ole vapaata tahtoa, vaan saatana pakottaa hänet riehumaan palstalla valhe-oppeineen päivästä toiseen. Hän ei ole koskaan tehnyt hengellistä ratkaisua Jumalan puoleen ja siksi hän on saatanan talutusnuorassa.
        Weha oppihan on taika-uskoa, jossa vedelle annetaan yliluonnollisia voimia.Weha palvoo vettä vähän samaan tapaan kuin hindut. Ilmeisesti Thaimaassa ollessaan hän omaksui tuollaisen harha-opin.

        Hän on samanlainen fariseus, kuin Jeesuksen aikana ja heille Jeesus sanoi kovat sanat: Matt 23:
        13. Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
        25. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        26. Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
        27. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
        28. Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta"


      • watchoutbrothers
        fariseukselle kirjoitti:

        Näkee kyllä selvästi, että Wehalla ei ole vapaata tahtoa, vaan saatana pakottaa hänet riehumaan palstalla valhe-oppeineen päivästä toiseen. Hän ei ole koskaan tehnyt hengellistä ratkaisua Jumalan puoleen ja siksi hän on saatanan talutusnuorassa.
        Weha oppihan on taika-uskoa, jossa vedelle annetaan yliluonnollisia voimia.Weha palvoo vettä vähän samaan tapaan kuin hindut. Ilmeisesti Thaimaassa ollessaan hän omaksui tuollaisen harha-opin.

        Hän on samanlainen fariseus, kuin Jeesuksen aikana ja heille Jeesus sanoi kovat sanat: Matt 23:
        13. Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.
        25. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te puhdistatte maljan ja vadin ulkopuolen, mutta sisältä ne ovat täynnä ryöstöä ja hillittömyyttä!
        26. Sinä sokea fariseus, puhdista ensin maljan sisus, että sen ulkopuolikin tulisi puhtaaksi!
        27. Voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun te olette valkeiksi kalkittujen hautojen kaltaisia: ulkoa ne kyllä näyttävät kauniilta, mutta ovat sisältä täynnä kuolleitten luita ja kaikkea saastaa!
        28. Samoin tekin ulkoa kyllä näytätte ihmisten silmissä hurskailta, mutta sisältä te olette täynnä ulkokultaisuutta ja laittomuutta"

        Oho, saatana on ottanut lapsia ahdistelevan ja neitsyt MAriaa ja taikavesiä palvovan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -kusipäätrollin taas pauloihinsa. Trollihan luulee ihmisen pelastuvan omilla ratkaisuillaan. Raamattu on tästä täysin eri mieltä.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on saatanallinen vedenpalvoja joka panee toivonsa veteen. Kristityt taas panevat toivonsa Jumalan Sanaan, joka kasteessa veden kanssa antaa sen mitä Herra lupaa. Tätä ei inttäjä-eksyttäjä usko.

        Varokaa tuota eksyttäjää! Suojelkaa lapsianne häneltä!


      • simppavaa
        watchoutbrothers kirjoitti:

        Oho, saatana on ottanut lapsia ahdistelevan ja neitsyt MAriaa ja taikavesiä palvovan uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa -kusipäätrollin taas pauloihinsa. Trollihan luulee ihmisen pelastuvan omilla ratkaisuillaan. Raamattu on tästä täysin eri mieltä.

        Uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on saatanallinen vedenpalvoja joka panee toivonsa veteen. Kristityt taas panevat toivonsa Jumalan Sanaan, joka kasteessa veden kanssa antaa sen mitä Herra lupaa. Tätä ei inttäjä-eksyttäjä usko.

        Varokaa tuota eksyttäjää! Suojelkaa lapsianne häneltä!

        On toi käsittämätöntä et tää inttäjä-eksyttäjä antaa vedellä jotaki maagisia voimia. Mut Jumalan Sanaan se ei tunnu uskovan.


      • miettikäästätäveljet
        simppavaa kirjoitti:

        On toi käsittämätöntä et tää inttäjä-eksyttäjä antaa vedellä jotaki maagisia voimia. Mut Jumalan Sanaan se ei tunnu uskovan.

        Niin, taikuus on inttäjä-eksyttäjälle tärkeämpää kuin Jumalan Sana

        Miettikää sitäkin tapausta kun Jeesus paransi sokean vedellä Joh. 9:ssä. Mies peseytyi ja vesi paransi Jumalan Sanan avulla

        "Mene Siloan altaalle ja peseydy." -- Altaan nimi merkitsee: lähetetty. -- Mies meni, peseytyi ja palasi näkevänä"

        Onkohän tämäkin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjälle sitä veden taikavoimaa? Vai olisiko niin että kyseessä on vesi ja Jumalan Sana yhdessä jotka paransivat???


    • Tuosta hengellisesti kuolleen ratkaisunteosta, voin olla hyvällä omallatunnolla Jumalan edessä. Jeesushan sanoo, että lihasta syntynyt ihminen on vain liha (Joh.3:6). "Henki yksin tekee eläväksi, lihasta ei ole mitään hyötyä. Ne sanat, jotka olen teille puhunut, ovat henki ja elämä"(Joh.6:63). Kun Jumala luo uutta, hän ei paikkaile vanhaa.

      Edelleen tulee mieleen Raamatusta Lasadus, joka oli kuollut ja haisi jo. Sitten Jeesus sanoi sanat: "Lasadus tule ulos". Lasadus nousi ja tuli ulos sanojen voimasta. Tämä on siis hengellisesti kuolleen uudestisyntyminen-
      Se on Pyhän Hengen teko kun sydän synnistä hätääntyy ja etsii armoa. Selvä on myös kohta uskovaisten hyvistä töistä: Ef.2:10 "Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme."

      • saapysäRaamatussakin

        Se oli kuolleista herättäminen, saa siitä metafooriakin vääntää, kuolleille ei ole käsketty evankeliumia kuitenkaan julistaa vaan elossa oleville kuuleville ja tajuissaan oleville eli niill ejotyka kykenevät valitsemaan.

        j aniin Apostolit tekivät aivan niin.
        oliko vaikeaa!


      • ompapimeää

        Voiko joku olla todella noin pimeä, kun Weha:
        ""Lasadus tule ulos". Lasadus nousi ja tuli ulos sanojen voimasta. "
        "Lasadus""?????
        Mitähän raamattua Weha on taas lukenut??

        Weha opin mukaan kummien olisi pitänyt KANTAA Lasarus ulos haudasta. Eihän ihminen voi itse tehdä mitään.
        Kun Jeesus sanoi Lasarukselle: Tule ulos", niin Lasarus totteli Jeesuksen käskyä ja kun Raamattu kehoittaa: "Nouse, anna kastaa ITSESI...", niin Wehan mukaan se on hurmahenkistä, jos joku tottelee Jumalan Sanaa!!!


      • gåwwg
        ompapimeää kirjoitti:

        Voiko joku olla todella noin pimeä, kun Weha:
        ""Lasadus tule ulos". Lasadus nousi ja tuli ulos sanojen voimasta. "
        "Lasadus""?????
        Mitähän raamattua Weha on taas lukenut??

        Weha opin mukaan kummien olisi pitänyt KANTAA Lasarus ulos haudasta. Eihän ihminen voi itse tehdä mitään.
        Kun Jeesus sanoi Lasarukselle: Tule ulos", niin Lasarus totteli Jeesuksen käskyä ja kun Raamattu kehoittaa: "Nouse, anna kastaa ITSESI...", niin Wehan mukaan se on hurmahenkistä, jos joku tottelee Jumalan Sanaa!!!

        Lopeta jo tuo aivoton riehumisesi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Et osaa erottaa lain tekoja (jota usko ja kaste sinulle ovat) armosta (johon kristityille kuulvat kaste ja usko).

        Vai totteli "Lasarus" Jeesuksen käskyä :DDDD Lasarus ei itse tullut eläväksi vaan Jumalan Sana teki hänet eläväksi, kuten se tekee kristityilläkin

        Onko ketään noin pimeää oikeasti kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatssa?


      • pimeää
        gåwwg kirjoitti:

        Lopeta jo tuo aivoton riehumisesi uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa. Et osaa erottaa lain tekoja (jota usko ja kaste sinulle ovat) armosta (johon kristityille kuulvat kaste ja usko).

        Vai totteli "Lasarus" Jeesuksen käskyä :DDDD Lasarus ei itse tullut eläväksi vaan Jumalan Sana teki hänet eläväksi, kuten se tekee kristityilläkin

        Onko ketään noin pimeää oikeasti kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatssa?

        Taisi osua arkaan paikkaan, kun "gåwwg":kin tajusi, että Lasarus käveli itse ulos haudasta, eivätkä kummit kantaneet häntä!
        Lasarus osoitti kuuliaisuutta Jeesuksen Sanalle ja uskoa sitä.

        Pakollinen vauvakaste on todella lain tekoa, joka tehdään kirkkolain vaatimuksesta, mutta Jumalan armon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä! Sen varmaan tajuaa aivoton "gåwwg":kin, mutta ei uskalla sitä myöntää, pimeä kun on!!!


      • hiog
        pimeää kirjoitti:

        Taisi osua arkaan paikkaan, kun "gåwwg":kin tajusi, että Lasarus käveli itse ulos haudasta, eivätkä kummit kantaneet häntä!
        Lasarus osoitti kuuliaisuutta Jeesuksen Sanalle ja uskoa sitä.

        Pakollinen vauvakaste on todella lain tekoa, joka tehdään kirkkolain vaatimuksesta, mutta Jumalan armon kanssa sillä ei ole mitään tekemistä! Sen varmaan tajuaa aivoton "gåwwg":kin, mutta ei uskalla sitä myöntää, pimeä kun on!!!

        Ukastajat puhuu välillä armosta, mutta tarkoittaa tekoja.


      • gqegq
        hiog kirjoitti:

        Ukastajat puhuu välillä armosta, mutta tarkoittaa tekoja.

        Lasarus ei osoittanut mitään kuuliaisuutta. Eihän sitä sinne luolaan yksin jäädä kun kuolleista on palattu. Mieti vähän mitä rustaat uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin ramaatussa

        Kaste on aina Jumalan armoa. Uudestikaste on ihmisen tekoa ja lakia. Se vie kadotukseen jos siihen turvansa laittaa. Sen sijaan aivoton uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raaatussa on pimeine taikavesiseremonioineen armon ulkppuolelel. Ihana asia.


    • Siskostani senverran, että hän oli vuosikymmeniä kansanlähetyksessä, mutta huonon omavanhurskaan kasteopetuksen vuoksi meni uudelleenkasteelle. Tunnen muitakin viidesläisiä, jotka ovat menneet uudelleenkastajien ojaan. Nykyisin hän(siskoni) käy helluntailaisten tilaisuuksissa. Hänhän otti niin raskaasti hernettä nenään perheeni kastetilaisuudessa, jossa vaimo ja vauvamme kastettiin. Hän meni papin puheille tilaisuuden jälkeen ja syytti tuosta ky. kasteopista. Tähän pappimme vastasi jotenkin näin, ettei "tässä ole väärin toimittu, vaan kehoitettu ottamaan vastaan kasteessa tapahtuva syntienanteeksiantamus ja Pyhän Hengen lahja". Vetosi tähän kohtaan Raamatusta, jolloin siskoni meni ikäänkuin lukkoon: "
      38 Niin Pietari sanoi heille: "Tehkää parannus ja ottakoon kukin teistä kasteen Jeesuksen Kristuksen nimeen syntienne anteeksisaamiseksi, niin te saatte Pyhän Hengen lahjan.
      39 Sillä teille ja teidän lapsillenne tämä lupaus on annettu ja kaikille, jotka kaukana ovat, ketkä ikinä Herra, meidän Jumalamme, kutsuu."

      • saasyntyäuudesti

        Kovasti wehaa vaivaa tämä aihe saitko ollenkaan nukuttuakaan.

        Toki lapsetkin saavat tehdä parannuksen ihan kuin jakeessa luvataan.


    • Ei vaivaa yhtään kaste kysymys, mutta se on vain niin mielenkiintoinen aihe. Ihmetyttää uudestikastajien opetukset kovasti. Tunnen monia helluntailaisia, jotka ovat hyljänneet tuon opin ja joitain on jopa paimenina luterilaisuudessa, kun ovat saaneet palaamisen armon.

      • suurionlutterinkaste

        älä valehtele , et tunen ainoatakaan uskovaista joka olisi palanut mihinkään lutterin armoon, sellaista kasteen armoa ei ol eolemassakaan eikä tule muuten kuin wehojen kaltaisten kautta jankutuksena päivät pääksytysten, mene töihin ja lopeta tuo tyhjänveivaaminen.


      • papalle
        suurionlutterinkaste kirjoitti:

        älä valehtele , et tunen ainoatakaan uskovaista joka olisi palanut mihinkään lutterin armoon, sellaista kasteen armoa ei ol eolemassakaan eikä tule muuten kuin wehojen kaltaisten kautta jankutuksena päivät pääksytysten, mene töihin ja lopeta tuo tyhjänveivaaminen.

        Kasteen armo on Raamatussa, pappa. Luehan Sanaa tarkemmin


    • Minusta taas vauvakaste-opit ovat kirkon kuolleita rituaaleja. Ei vauvaan tule Pyhä Henki kasteessa, se tulee sitten kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajanaan. Sitten mennään kasteelle, se on kuuliaisuutta ja Kristuksen seuraamista, koska hän itsekin meni kasteelle, no ei ainakaan vauvana. Aikuiskaste on raamatullisempi kuin lapsikaste.

      Itse en ole tavannut muotojumalisempaa, ja uskonnollisempaa porukkaa, kun se porukka joka käy kirkossa, mutta ei ole edes uskossa. Toki ovat pitäisi olla auki kaikille, mutta saarnatkin vähän vaikuttaa, että mitä sielä saarnapöntöstä oikein lausutaan. Toki olen tavannut hyviäkin tyyppejä, niin metodisteja kuin luterilaisia.

      Kuulun sellaiseen seurakuntaan, jossa oikeasti rakastetaan Jeesusta sydämestä ja se ei ole mitään rituaaleja. Ja mitä tulee kielilläpuhumiseen, olisi Raamatun kieltämistä, jos väittäisi ettei se muka kuulu uskovalle, lue vaikka Apostolien teot ja mitä siellä tapahtui. Et ehkä joskus on hyvä katsoa myös peiliin.

      Siitä olen samaa mieltä, että Jeesuksen ansioilla päästään Taivaaseen eikä omilla. Se on sovitus mikä sen tekee ja lahjavanhurskaus. Mutta kuuliaisuudesta sanalle saa suuren siunauksen. Jos lopettaa kaikki ne ryypiskelyt, tupakat, haureudet tms. niin oikeasti Jumala diggaa siitä. Se ei ole siis mitä nöyryyden puutetta vaan kuuliaisuutta Jumalalle. (Toki tupakka ei ole Raamatun määrittelemä synti, mut menee kategoriaan huumeaineet, koska aiheuttaa riippuvuutta.)

      Monet vauvat ovat kasvaneet rikollisiksi, huumeidenkäyttäjiksi, ties mitä pahaa tekemään ja varsinkin kieltämään Jeesuksen ja koko uskon ja Jumalan olemassaolon. Jos Pyhä Henki tulisi vauvaan kasteen kautta, niin he eläisivät pyhää ja pyhitettyä elämää alusta loppuun asti. Ainut vauva joka sai Pyhän Hengen jo kohdussa oli Johannes Kastaja, mut Jeesus olisi maininnut, jos vauvoja pitäisi kastaa. "Sallikaa lasten tulla tyköni" ja sitten siunasi heitä, ei kehoittanut kastamaan. Anteeksi jos tulee väittelyä. En voinut olla vastaamatta.

      • puudeli88

        "Ei vauvaan tule Pyhä Henki kasteessa,"

        Raamattu opettaa muuta

        "se on kuuliaisuutta ja Kristuksen seuraamista"

        Raamattu ei opeta tuollaista, vaan se opettaa kasteesta aivan päinvastaista.

        " olisi Raamatun kieltämistä, jos väittäisi ettei se muka kuulu uskovalle,"

        Näin, juuri uudestikastajat opettavat. Jos et puhu kielillä, et ole uskova. Raamattupa ei opeta tällaista.

        "Jos lopettaa kaikki ne ryypiskelyt, tupakat, haureudet tms. niin oikeasti Jumala diggaa siitä"

        Hmmmm. sinä siis olet harrastanut tuollaisia. Sellaisen joka on ollut koko elämänsä uskossa eikä ole tuollaiseen sortunut, niin vaikea lopettaa :D

        "Monet vauvat ovat kasvaneet rikollisiksi"

        Niin. Myös monet uudstikastajien vauvat ovat kasvaneet rikollisiksi.

        " Jos Pyhä Henki tulisi vauvaan kasteen kautta, niin he eläisivät pyhää ja pyhitettyä elämää alusta loppuun asti."

        Naurettava väite. Pyhässä Hengessä elävä ihminenkin voi luopua. Näin on käynyt moenelle.

        "siunasi heitä, ei kehoittanut kastamaan"

        Ei kehtoittanut kastamaan, kun koko kristillistä kasteta ei ollut olemassakaan. Sen sijaan läehtyskäsyn yhteydessä Jeesus käski kastamaan kaikkia kansoja, siis myös vauvoja.


      • lopetasiishorinasi
        puudeli88 kirjoitti:

        "Ei vauvaan tule Pyhä Henki kasteessa,"

        Raamattu opettaa muuta

        "se on kuuliaisuutta ja Kristuksen seuraamista"

        Raamattu ei opeta tuollaista, vaan se opettaa kasteesta aivan päinvastaista.

        " olisi Raamatun kieltämistä, jos väittäisi ettei se muka kuulu uskovalle,"

        Näin, juuri uudestikastajat opettavat. Jos et puhu kielillä, et ole uskova. Raamattupa ei opeta tällaista.

        "Jos lopettaa kaikki ne ryypiskelyt, tupakat, haureudet tms. niin oikeasti Jumala diggaa siitä"

        Hmmmm. sinä siis olet harrastanut tuollaisia. Sellaisen joka on ollut koko elämänsä uskossa eikä ole tuollaiseen sortunut, niin vaikea lopettaa :D

        "Monet vauvat ovat kasvaneet rikollisiksi"

        Niin. Myös monet uudstikastajien vauvat ovat kasvaneet rikollisiksi.

        " Jos Pyhä Henki tulisi vauvaan kasteen kautta, niin he eläisivät pyhää ja pyhitettyä elämää alusta loppuun asti."

        Naurettava väite. Pyhässä Hengessä elävä ihminenkin voi luopua. Näin on käynyt moenelle.

        "siunasi heitä, ei kehoittanut kastamaan"

        Ei kehtoittanut kastamaan, kun koko kristillistä kasteta ei ollut olemassakaan. Sen sijaan läehtyskäsyn yhteydessä Jeesus käski kastamaan kaikkia kansoja, siis myös vauvoja.

        ÄLÄ puhu roskaa, Raamatussa ei ole ainuttakaan mallia kenenkään Apostoli toimesta että ketään muita olisi kastettu kuin niitä jotka ENSIN, huomaa, ENSIN tulivat omakohtaiseen kääntymyskeen ja halusivat itse sen kasteen.'

        Miksi siis valaehtelet?

        Jumalako käskee valehdella vai lutterin perintökö sen tekee?


      • papalle
        lopetasiishorinasi kirjoitti:

        ÄLÄ puhu roskaa, Raamatussa ei ole ainuttakaan mallia kenenkään Apostoli toimesta että ketään muita olisi kastettu kuin niitä jotka ENSIN, huomaa, ENSIN tulivat omakohtaiseen kääntymyskeen ja halusivat itse sen kasteen.'

        Miksi siis valaehtelet?

        Jumalako käskee valehdella vai lutterin perintökö sen tekee?

        Raamatussa ei ole mallia, mutta jokainen joka ymmärtää kasteen luonteen, tietää, ettei sille ole vaatimuksia.


    • huuhaallehuutia

      Kertokaa välillä niistä tuhansista joita lutterinne suositti polttamaan roviolla hukuttamaan ja karkottamaan, eikä yhtään ole niistä kerrottavaa, kuinka "jumala käski" lutteria niin toimimaan!

      onko mailmassa paljoa hullumpaa kuin tuo huuhaalaitos joka pakkotempuilla mukamas tekee uskovaisia tuttilapsista joilal ei ole mitään tieto mistään uskoon liittyvästä.

      tosin lukevat kyllä ahkerasti vaunutesteistä ja niiden jousituksista!

      • papalle

        No niin, pästiin papan lempiaheeseen: Ihmisten tappaminen.

        Maailmassa ei ole mitään hullmpaa kuin baltasaaren lahko joka opettaa ihmisen olen svynnitön ja roskapaska-pappa, joka juopottelee sakastissa pallon päällä.


    • Olli-Pekka ylisuutari taitaa toimia Concoriassa pappina. Entinen helluntailainen.

      http://www.concordia.fi/vanhat/lehti/2000/22000/6.htm

      Pieni lainaus: "Ihminen on periturmeluksen tähden kokonaan liha (eli turmeltunut) langenneessa tilassaan, ennen uudestisyntymistään, jolloin vasta Pyhä Henki muuttaa asumaan häneen: “Mikä lihasta on syntynyt, on liha, ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki” (Joh. 3:6). Uudestisyntymättömässä ihmisessä ei ole vain lihaa, vaan hän on kokonansa liha, koska hänellä ei ole Jumalan Henkeä. (Tämän tähden häneltä puuttuu myös kaikki kyky kääntyä Jumalan puoleen, ja ns. “vapaa” tahto hengellisissä asioissa).
       
      Perisyyllisyyden tähden ihminen taas on langenneessa ja uudestisyntymättömässä
      tilassaan “luonnostaan vihan lapsi” (Ef. 2:3), eli syntymänsä perusteella Jumalan vihan, kirouksen ja kadotustuomion alainen. Paavali opettaa: “Yhden ihmisen lankeemus on koitunut kaikille ihmisille kadotukseksi” (Room. 5:18). Helluntailaisetkin pystynevät myöntämään tämän (ainakin jotkut heistä), mutta lisäävät tähän vielä sen, että Kristuksen kuolema on muka ottanut pois tuon perityn syyllisyyden ja kadotustuomion pieniltä lapsilta, niin että se kyllä on olemassa, mutta että Kristuksen kuoleman tähden sitä ei lueta heille, ja he eivät joudu kärsimään siitä.
       
      Helluntaioppi siis myöntää sekä perisyyllisyyden että -turmeluksen olemassaolon, mutta se kieltää perisyyllisyyden ongelmallisuuden ja kadottavuuden pienille lapsille. Kuosmanen edustaa oppia, jonka mukaan vain perisynnin turmelus koskee lapsia, mutta ei sen syyllisyys: “Lapset ovat osallisia perisynnin turmeluksesta, mutta eivät enää perisynnin syyllisyydestä” (Juhani Kuosmanen, Raamatun opetuksia, s. 108)."

    • Edeleen: "Aikoinaan jo Luther kirjoitti Zwingliä vastaan, joka pyrki kieltämään Herran ehtoollisessa vastaanottajalle jaettavan syntien anteeksiantamuksen muka sen varjolla, että vain Kristuksen kuolemassa on ansaittu anteeksiantamus. Luther kirjoitti Zwinglistä: “Tuo sokea, typerä henki ei tiedä, että Kristuksen ansio ja tämän ansion jakaminen ovat kaksi asiaa, vaan sotkee ne yhteen niin kuin siivoton sika.”
       
      Myös Kuosmasella menevät sekaisin Kristuksen ansio ja Kristuksen ansion jakaminen. On totta, että pelastus on ansaittu yksin Golgatalla. Sitä ei ansaita ehtoollisessa tai kasteessa – mutta sepä jaetaankin niiden kautta. Ansio ja ansion jakaminen ovat kaksi eri asiaa. Golgatan ansio pitää jakaa jollakin tavalla ihmiselle, jotta hän hyötyisi siitä. Armo pitää välittää ihmiselle jotakin “kanavaa” pitkin, jotta se hyödyttäisi häntä. Siihen
      tarkoitukseen armonväline on annettu, ja siinä usko ottaa sen vastaan."

      • oikeaarmo

        Wehan kannattaisi jo lopettaa nuo kirkkoi-isien ja itseviisaiden teologien siteeraamiset ja tutustua Raamattuun. Silloin hänen ei tarvitse siteerata sivukaupalla joidenkin keskiaikaisten munkkien ristiriitaisia selityksiä.

        Eikö Weha ole kuullut koskaan, että se kanava, jolla armoa jaetaan, on usko, jonka Jumala vaikuttaa!!! Ef 2
        "8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta,(ei siis kasteen kautta) ettei kukaan kerskaisi.
        10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Room 5
        "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. "

        Ei sanaakaan mistään kasteen "kanavasta"!!!

        Weha raukka kerskaa kasteestaan, mutta uskova kerskaa Jumalan kirkkaudesta ja armosta.

        Syntynyt vauvakin on Jumalan tekoa ja Jumala pitää omastaan huolta ilman mitään vesiseremoniaakin!!!


      • gwegwg
        oikeaarmo kirjoitti:

        Wehan kannattaisi jo lopettaa nuo kirkkoi-isien ja itseviisaiden teologien siteeraamiset ja tutustua Raamattuun. Silloin hänen ei tarvitse siteerata sivukaupalla joidenkin keskiaikaisten munkkien ristiriitaisia selityksiä.

        Eikö Weha ole kuullut koskaan, että se kanava, jolla armoa jaetaan, on usko, jonka Jumala vaikuttaa!!! Ef 2
        "8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta,(ei siis kasteen kautta) ettei kukaan kerskaisi.
        10. Sillä me olemme hänen tekonsa, luodut Kristuksessa Jeesuksessa hyviä töitä varten, jotka Jumala on edeltäpäin valmistanut, että me niissä vaeltaisimme.

        Room 5
        "Koska me siis olemme uskosta vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2. jonka kautta myös olemme uskossa saaneet pääsyn tähän armoon, jossa me nyt olemme, ja meidän kerskauksemme on Jumalan kirkkauden toivo. "

        Ei sanaakaan mistään kasteen "kanavasta"!!!

        Weha raukka kerskaa kasteestaan, mutta uskova kerskaa Jumalan kirkkaudesta ja armosta.

        Syntynyt vauvakin on Jumalan tekoa ja Jumala pitää omastaan huolta ilman mitään vesiseremoniaakin!!!

        Kanavia, jota pitkin armo annetaan ovat Jumalan Sana, kaste ja ethoollinen. Usko ei ole kanava, vaan tapa ottaa lahja vastaan.

        Täällä ei mut kerskaa kasteestaan kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa

        Kattaisi luke asitä Raamattu niin kasteesta löytyy aika paljonkin juttua.

        Jumala pitää vauvasta huolen kasteen kautta.


      • Jumalanarmoa
        gwegwg kirjoitti:

        Kanavia, jota pitkin armo annetaan ovat Jumalan Sana, kaste ja ethoollinen. Usko ei ole kanava, vaan tapa ottaa lahja vastaan.

        Täällä ei mut kerskaa kasteestaan kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa

        Kattaisi luke asitä Raamattu niin kasteesta löytyy aika paljonkin juttua.

        Jumala pitää vauvasta huolen kasteen kautta.

        Et siis vieläkään tajunnut, miten Jumala jakaa armoaan?
        Ef 2
        ""8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta,(ei siis kasteen kautta) ettei kukaan kerskaisi"

        Room 5 Koska me siis olemme USKOSTA vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2. jonka kautta myös olemme USKOSSA saaneet pääsyn tähän armoon"
        Ei sanaakaan kasteesta!

        Jumala ei tarvitse mitään vesikanavaa , tai Saimaan kanavaa tai leipää jakaakseen armoaan. Kirkko jakaa omaa armoaan veden ja leivän avulla. Jumalan Sanakaan ei automaattisesti tuo ihmiselle armoa, ellei tämä ota armoa vastaan:
        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille, jotka uskovat Hänen Sanaansa" Joh 8:12

        2. Kor 6 "1. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan
        Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.


      • gwegwg
        Jumalanarmoa kirjoitti:

        Et siis vieläkään tajunnut, miten Jumala jakaa armoaan?
        Ef 2
        ""8. Sillä armosta te olette pelastetut uskon kautta, ette itsenne kautta - se on Jumalan lahja -
        9. ette tekojen kautta,(ei siis kasteen kautta) ettei kukaan kerskaisi"

        Room 5 Koska me siis olemme USKOSTA vanhurskaiksi tulleet, niin meillä on rauha Jumalan kanssa meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen kautta,
        2. jonka kautta myös olemme USKOSSA saaneet pääsyn tähän armoon"
        Ei sanaakaan kasteesta!

        Jumala ei tarvitse mitään vesikanavaa , tai Saimaan kanavaa tai leipää jakaakseen armoaan. Kirkko jakaa omaa armoaan veden ja leivän avulla. Jumalan Sanakaan ei automaattisesti tuo ihmiselle armoa, ellei tämä ota armoa vastaan:
        "Kaikille, jotka ottivat Hänet vastaan, Hän antoi voiman tulla Jumalan lapseksi; niille, jotka uskovat Hänen Sanaansa" Joh 8:12

        2. Kor 6 "1. Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme teitä vastaanottamaan
        Jumalan armon niin, ettei se jää turhaksi.

        Kaste ei ole mikään ihmisten teko, vaan Jumalan teko, kuten uskokin. Kasteen kautta pelastumme, kuten Raamattu sanoo. Turha sitä on kieltää. Sinulla on jokin hirveä vimma laittaa kaste ja usko vastakkain. Nehän kuuluvat yhteen. Molemmat tarvitaan.

        Ja hoet koko ajan että "ei sanaakaan kasteesta" Minä voi yhtä hyvin laittaa

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

        ... ja sanoa: ei sanaakaan uskosta. Silti tuo kohta toteutuakseen tarvitsee myös uskon, jota ei erikseen juuri tuossa jakeessa mainita. Eikä tuossa mainita uudestisyntymistäkään, eikä syntien anteeksiantamista eikä ates armoa. Mitään niistä ei mainita tuossa jakeessa mutta se silti sisältää em. asiat.

        Jumala ei tarvitse vesikanavaa, mutta ihminen tarvitsee. Jumala on säätänyt kasteen ja ehtoollisen kanavaksi kuten Sanansakin. Siinä pysymme. Mikään armonväline ei tuo automaattisesti armoa, ellei sitä ihminen ota vastaa, kyllä.


      • raskastasentäytyyolla
        gwegwg kirjoitti:

        Kaste ei ole mikään ihmisten teko, vaan Jumalan teko, kuten uskokin. Kasteen kautta pelastumme, kuten Raamattu sanoo. Turha sitä on kieltää. Sinulla on jokin hirveä vimma laittaa kaste ja usko vastakkain. Nehän kuuluvat yhteen. Molemmat tarvitaan.

        Ja hoet koko ajan että "ei sanaakaan kasteesta" Minä voi yhtä hyvin laittaa

        "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan koska Jumala teki kanssanne hyvän omantunnon liiton. Sen perustuksena on Jeesuksen Kristuksen ylösnousemus"

        ... ja sanoa: ei sanaakaan uskosta. Silti tuo kohta toteutuakseen tarvitsee myös uskon, jota ei erikseen juuri tuossa jakeessa mainita. Eikä tuossa mainita uudestisyntymistäkään, eikä syntien anteeksiantamista eikä ates armoa. Mitään niistä ei mainita tuossa jakeessa mutta se silti sisältää em. asiat.

        Jumala ei tarvitse vesikanavaa, mutta ihminen tarvitsee. Jumala on säätänyt kasteen ja ehtoollisen kanavaksi kuten Sanansakin. Siinä pysymme. Mikään armonväline ei tuo automaattisesti armoa, ellei sitä ihminen ota vastaa, kyllä.

        tämä gwegewegewevwejkin taitaa olla niitä "koko i känsä uskossa olleita" on jutut siihen tyyliin.

        ilman uudestsiyntymää uskomisen opettelu onkin raskasra puuhaa.

        Ilman Henkeä, ilman arrmolahjoja, ilman todistusvoimaa se on ainaista ympyrän soutamista ilman airoja.

        onneksi irja ja kari auttaa.niinja kummit toki, ne tosiuskovaiset kummiraukat.


      • papalle
        raskastasentäytyyolla kirjoitti:

        tämä gwegewegewevwejkin taitaa olla niitä "koko i känsä uskossa olleita" on jutut siihen tyyliin.

        ilman uudestsiyntymää uskomisen opettelu onkin raskasra puuhaa.

        Ilman Henkeä, ilman arrmolahjoja, ilman todistusvoimaa se on ainaista ympyrän soutamista ilman airoja.

        onneksi irja ja kari auttaa.niinja kummit toki, ne tosiuskovaiset kummiraukat.

        Taitaa tuo veli-gwegwg olla koko ikänsä uskossa ollut ja siinä loppuun asti pysyvä. Uudestisyntynyt hän kastettuna on. Todistusvoima hänellä on vahva ja Pyhässä Hengessä veli todistaa. Varmasti kummien antamalla kristillisellä kasvatuksella on suuri merkitys monen uskon elämään

        Mutta tuo sairas roskapaska-papparainen on säälittävyyden huippu liman uskoa, uudestisyntymää ja armolahjoja. Pappahan ei edes puhu kielillä. Kaljaa se kittaa sakastissa pallon päällä lutterin patasasta suudelleen. Kyllä baltasar-setä vielä auttaa.


      • papattajalle
        papalle kirjoitti:

        Taitaa tuo veli-gwegwg olla koko ikänsä uskossa ollut ja siinä loppuun asti pysyvä. Uudestisyntynyt hän kastettuna on. Todistusvoima hänellä on vahva ja Pyhässä Hengessä veli todistaa. Varmasti kummien antamalla kristillisellä kasvatuksella on suuri merkitys monen uskon elämään

        Mutta tuo sairas roskapaska-papparainen on säälittävyyden huippu liman uskoa, uudestisyntymää ja armolahjoja. Pappahan ei edes puhu kielillä. Kaljaa se kittaa sakastissa pallon päällä lutterin patasasta suudelleen. Kyllä baltasar-setä vielä auttaa.

        Tuo "gwggq" eli "papalle" on sama sairas vedenpalvoja, joka yrittää kirjoitella jokaiselle palstalle.Hän on ottanut elämäntehtäväkseen kehua veden taikavoimaa.
        Hän alkaa panikoimaan heti, kun hänen uskoaan veden taikavoimaan arvostellaan. Raamatusta hänellä ei ole hajuakaan.
        Hänellä on surkeita kommentteja:
        "Jumala ei tarvitse vesikanavaa, mutta ihminen tarvitsee. "
        Mihin ihminen sitä tarvitsee, kun meillä on pääsy Jumalan yhteyteen Jeesuksen kautta, Ef 2
        " 16 Ristillä kuollessaan hän omassa ruumiissaan sai aikaan sovinnon Jumalan ja näiden molempien välille ja teki näin lopun vihollisuudesta. 17 Hän tuli julistamaan rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä. 18 Hän on avannut meille molemmille pääsyn Isän luo yhden ja saman Hengen johdattamina."

        Ei sanaakaan vedestä tai sen taikavoimasta, vaan Ef 3 osoittaa tien
        "11. sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
        12. jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö."

        Vain uskon kautta me pääsemme Jumalan tykö. Siihen ei tarvita vettä!!!


      • hwwwgw
        papattajalle kirjoitti:

        Tuo "gwggq" eli "papalle" on sama sairas vedenpalvoja, joka yrittää kirjoitella jokaiselle palstalle.Hän on ottanut elämäntehtäväkseen kehua veden taikavoimaa.
        Hän alkaa panikoimaan heti, kun hänen uskoaan veden taikavoimaan arvostellaan. Raamatusta hänellä ei ole hajuakaan.
        Hänellä on surkeita kommentteja:
        "Jumala ei tarvitse vesikanavaa, mutta ihminen tarvitsee. "
        Mihin ihminen sitä tarvitsee, kun meillä on pääsy Jumalan yhteyteen Jeesuksen kautta, Ef 2
        " 16 Ristillä kuollessaan hän omassa ruumiissaan sai aikaan sovinnon Jumalan ja näiden molempien välille ja teki näin lopun vihollisuudesta. 17 Hän tuli julistamaan rauhaa teille, jotka olitte kaukana, ja rauhaa niille, jotka olivat lähellä. 18 Hän on avannut meille molemmille pääsyn Isän luo yhden ja saman Hengen johdattamina."

        Ei sanaakaan vedestä tai sen taikavoimasta, vaan Ef 3 osoittaa tien
        "11. sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme,
        12. jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö."

        Vain uskon kautta me pääsemme Jumalan tykö. Siihen ei tarvita vettä!!!

        Mitä se sairas vedenpalvoja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on taas päätään aukomassa? Hän kirjoittaa tänne aina joka aamu kun uudestikaste kumotaan yhä uudelleen. Raamatusta kyseinen trolli ei ymmärrä mitään. Hänen panikointinsa on huvittavaa.

        "Mihin ihminen sitä tarvitsee, kun meillä on pääsy Jumalan yhteyteen Jeesuksen kautta, Ef 2"

        Juuri siihen että päästään Jeesuksen yhteyteen. Kasteessa syntinen luontomme riisutaan pois ja meidät haudataan yhdessä Kristuksen kanssa, saamme syntimme anteeksi ja Pyhän Hengen. Turha enää kysyä mihin ihminen tarvii kastetta.

        "Ei sanaakaan vedestä tai sen taikavoimasta"

        Sinun taikavoimastasi ei ole sanaa koko Raamatussa, mutta kasteopetusta siellä on paljon, vaikkapa tuossa:

        "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista"

        Uskon JA KASTEEN kautta pääseme Jeesuksen tykö. Raamattu asettaa kasteen portiksi Jumalan valtakuntaan ja Kristukseen liittämisen tapahtumaksi, kuten ylläoleva kohta opettaa. Jeesuskin sanoi että vain uskova kastettu pelastuu.


      • simppavaa
        hwwwgw kirjoitti:

        Mitä se sairas vedenpalvoja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on taas päätään aukomassa? Hän kirjoittaa tänne aina joka aamu kun uudestikaste kumotaan yhä uudelleen. Raamatusta kyseinen trolli ei ymmärrä mitään. Hänen panikointinsa on huvittavaa.

        "Mihin ihminen sitä tarvitsee, kun meillä on pääsy Jumalan yhteyteen Jeesuksen kautta, Ef 2"

        Juuri siihen että päästään Jeesuksen yhteyteen. Kasteessa syntinen luontomme riisutaan pois ja meidät haudataan yhdessä Kristuksen kanssa, saamme syntimme anteeksi ja Pyhän Hengen. Turha enää kysyä mihin ihminen tarvii kastetta.

        "Ei sanaakaan vedestä tai sen taikavoimasta"

        Sinun taikavoimastasi ei ole sanaa koko Raamatussa, mutta kasteopetusta siellä on paljon, vaikkapa tuossa:

        "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista"

        Uskon JA KASTEEN kautta pääseme Jeesuksen tykö. Raamattu asettaa kasteen portiksi Jumalan valtakuntaan ja Kristukseen liittämisen tapahtumaksi, kuten ylläoleva kohta opettaa. Jeesuskin sanoi että vain uskova kastettu pelastuu.

        Raamatus on paljon opetusta kasteesta ja se on juuri sitä varten että pääsee Kristuksen yhteyteen. Veden taikavoimasta opetusta ei oo. Sellanen on inttäjä-eksyttäjän itse keksimää.


      • papattajalle
        hwwwgw kirjoitti:

        Mitä se sairas vedenpalvoja uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa on taas päätään aukomassa? Hän kirjoittaa tänne aina joka aamu kun uudestikaste kumotaan yhä uudelleen. Raamatusta kyseinen trolli ei ymmärrä mitään. Hänen panikointinsa on huvittavaa.

        "Mihin ihminen sitä tarvitsee, kun meillä on pääsy Jumalan yhteyteen Jeesuksen kautta, Ef 2"

        Juuri siihen että päästään Jeesuksen yhteyteen. Kasteessa syntinen luontomme riisutaan pois ja meidät haudataan yhdessä Kristuksen kanssa, saamme syntimme anteeksi ja Pyhän Hengen. Turha enää kysyä mihin ihminen tarvii kastetta.

        "Ei sanaakaan vedestä tai sen taikavoimasta"

        Sinun taikavoimastasi ei ole sanaa koko Raamatussa, mutta kasteopetusta siellä on paljon, vaikkapa tuossa:

        "Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus, jossa syntinen luonto riisutaan pois. Kasteessa teidät yhdessä hänen kanssaan haudattiin ja herätettiin eloon, kun uskoitte Jumalaan, joka voimallaan herätti Kristuksen kuolleista"

        Uskon JA KASTEEN kautta pääseme Jeesuksen tykö. Raamattu asettaa kasteen portiksi Jumalan valtakuntaan ja Kristukseen liittämisen tapahtumaksi, kuten ylläoleva kohta opettaa. Jeesuskin sanoi että vain uskova kastettu pelastuu.

        Sitkeässä on noilla vedenpalvojilla usko veden taikavoimaan. Jo tuo jae kumoaa täysin käsin suoritetun vauvakasteen:
        ""Häneen teidät on yhdistänyt ympärileikkaus, jota ei ole ihmiskäsin tehty, Kristuksen ympärileikkaus,"

        Kristuksen ympärileikkaus ei tarvitse vettä!!!eikä ihmiskäsiä!!!


      • ehkäheräätsilloin
        simppavaa kirjoitti:

        Raamatus on paljon opetusta kasteesta ja se on juuri sitä varten että pääsee Kristuksen yhteyteen. Veden taikavoimasta opetusta ei oo. Sellanen on inttäjä-eksyttäjän itse keksimää.

        voi simppavaa kuule mene johonkin kurssilla jossa joku tosiuskovainen sinulle kätestä pitäen näyttää mitä Sanaan on painettu.


      • trollille
        ehkäheräätsilloin kirjoitti:

        voi simppavaa kuule mene johonkin kurssilla jossa joku tosiuskovainen sinulle kätestä pitäen näyttää mitä Sanaan on painettu.

        Ei täällä kukaan muu usko mihinkään veden taikavoimaan kuin uudestikastaja-inttäjä-eksyttäjä näin raamatussa itse. Kukaan kristitty ei usko vedessä olevan taikaa, eikä kukaan kristitty palvo mitään vettä. Tuo yksi sairas vedenpalvoja täällä noita omia leikkejään mainostaa.

        Juurihan tuossa kohdassa sanotaan, että Kristuksen ympärileikkaus on KASTE, eli Kristusken ympärileikkaukseen tarvitaan vettä, koska kasteeseen tarvitaan vettä. Myös ihmiskäsiä kasteessa käytetään, mutta se mitä kasteessa tapahtuu, ei ole ihmiskätten tekemää, mikä tuosta kohdasta käy hyvin ilmi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken 15-v tapauksessa ihmettelen ??

      On sääli, että pahoja ihmisiä liikkuu aina vapaana eri puolilla Suomea, mutta minkä ihmeen takia 15-vuotiaan nuoren täyt
      Maailman menoa
      515
      12858
    2. Nyt ahdistaa

      Joku nuori tyttö on surmattu Valkeakoskella. En tunne ihmistä, mutta silti se koskettaa. Uutisissa oli hiljattain, että
      Valkeakoski
      349
      8444
    3. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      38
      7450
    4. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      353
      2529
    5. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      6
      2274
    6. Salakamera! Kirsikka Simberg julkaisi Farmilla otetut salakuvat: "Paha tapa" paljastuu! Katso kuvat!

      Oho, no nyt on kyllä rikottu sääntöjä… Farmi Suomi -kuvauksista paljastuu yllättävää materiaalia. Lue lisää: https://w
      Tv-sarjat
      9
      1967
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      95
      1703
    8. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      22
      1520
    9. Keski-ikäinen nainen raiskasi miehen

      https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010451173.html Ei olisi varmasti kymmenen vuotta nuorempana tarvinnut pakottaa.
      Sinkut
      192
      1510
    10. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      188
      1343
    Aihe