Azamun ja imetys, apua kaipaan!

teeva

Sairastan vaskuliittia ja siihen lääkityksenä Azamun, sekä kortisoni.

Reumalääkäri kielsi imettämästä vauvaa Azamunin takia, mutta toinen erikoislääkäri sanoi että voin imettää. Nyt mulla on kauheet omantunnon tuskat että olen aiheuttanut lapselleni jotain näin toimiessani. Hänellä on myös paha lehmänmaitoallergia ja maitoa riittäsi runsaasti. Vatsakipuja hänellä on ollut kun uloste löysää ja limaista...ei kai lääkkeestä :o/ Imetyksestä vieroitusta olen nyt yrittänyt useampaan otteeseen, mutta kun se lapsen ympärivuorokautinen itkeminen käy jo näin sairauden lisäksi todella uuvuttavaksi=helppo antaa rintaa ja saan itsekin levätä. (noidankehä)

Onko kukaan imettänyt ko. lääkityksen aikana?
Hoitava lääkärini sanoi, että ei ole todettu erittyvän rintamaitoon.

kokemusta/tietoa?

3

922

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuulia

      Olen myös syönyt Azamun lääkettä ja luin tuosta pakkauksen selosteesta, että imetyksestä on neuvoteltava hoitavan lääkärin kanssa. Niinhän olet tehnyt. Jäin vain miettimään tuota lapsesi limaista ripulia.. kuten itsekin voit pakkaus-selosteesta lukea, siinä mainitaan ruoansulatuskanavan ärsytysoireita. Jos ajatellaan, että se voi käyttäjälleen aiheuttaa ripulia ja pahoinvointia, niin luulenpa, että sitä on jonkin verran mennyt kuitenkin maitoosi ja vauvan ripulointi voi olla siitä. Vai onko lapsesi jo saanut muuta ruokaa josta voisi tulla ripulia, kun mainitsit tuon lehmänmaitoallergian. Onko hän saanut muita eläinperäisiä valkuaistuotteita jotka saattaisivat olla syynä? Tarkastele tätä ripulijuttua siinäkin valossa. Vielä itse kyseistä lääkettä käyttäneenä miettisin sitä, että kun se laskee omaa puolustuskykyä esim. viruksia kohtaan voi se myös tehdä sitä jonkinverran lapsellekin. Itse jouduin lopettamaan koko lääkkeen lyhyen käytön jälkeen kun maksa-arvoni nousivat huimasti. Käythän itse verikokeissa säännöllisesti.
      En osaa tätä asiaa enempää valaista, vaikka sh ammatiltani olenkin ja omakohtaista kokemusta lääkkeestäkin löytyy. Kaikkea hyvää teille vain voin toivotella ja uskoa, että pienillä on aina oma varjeliansa tällaisessakin tilanteessa.

    • reumanainen

      Kyseisestä lääkkeestä en osaa sanoa. Itse kuitenkin aikoinani tein sen ratkaisun, että lopetin imettämisen, vaikka lääkärit sanoivatkin, että imettää voi reumalääkityksestä huolimatta.
      Lapsi söi vastiketta hyvällä ruokahalulla, nukkui hyvin, eikä ole sairastanut yhtään sen enempää kuin muutkaan ikäisensä.

      Imettämisen jätin siksi, ettei minulle tulisi kuvaamiasi pelkoja eikä syyllisyyttä lapsen hyvänolon vuoksi.
      Oletko ajatellut, että itkeminen voisi johtua siitä, että maidossasi kuitenkin on jotain, mikä ei lapsellesi sovi?

      Hyvää jatkoa sinulle ja pirpanallesi.

    • Nunnuka1

      Azamunia voi käyttää raskauden ja imetyksen aikana. Näin sanoi gastro minulle (jolla pitkä kokemus). Itsellä siis colitis ulcerosa. Synnytyksen jälkeen sairaus heräili ja azamunin lisäksi menee isot annokset kortisonia. Kortisonin imeytyminen äidinmaitoon minimaalista ja turvallista imettää.

      Luottakaa erikoislääkäreihin!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 151
      4305
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3904
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2671
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1531
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe