Hengellinen raamatullinen ohjelma

Seurannut

Kiitos teille, foorumiin osallistujat! Olen lukenut vaihteeksi, mitä uutta auringon alla.
Sain sekä ajateltavaa, että kannustusta jatkaa omia raamatullisia mietiskelyjäni.
Vaikka ymmärrän, että jw.org ei ole sitä, mitä luulin ennen internettiä, niin sain vain
tänäänkin uudet "Vartiotornit" postilaatikkooni. Oikein hyviä aiheita!

Roomalaisten 8:5 "Se merkitsee elämää ja rauhaa, että pidämme mielen kohdistettuna henkeen" Koko Roomalaisten 8:s luku on hyvää käydä läpi. Psalmi 37 luku on ihana!
"Turvaudu Jehovaan ja tee hyvää" ovat kaksi artikkelia, jotka luen Raamattuni kanssa.
Saa rakentavaa ja rauhaa antavaa mieleen ja sydämeen, niin että koko keho rentoutuu.

Kuulin radiosta kiinnostavan tutkimuksen placebosta. Vaikka potilaat tiesivät saavansa sokeripilleriä lääkkeen sijasta, se auttoi heidän vaivoissaan.
Mieli oli kohdistunut hyvän odotukseen. Tässä on se rukouksen parantava voima.
Mietiskelyt auttavat ajatuksen parantaessa joka solua.

Tästä syystä en kadu, että olen kulkenut julistaen Jumalan Valtakuntaa ikäni.
On parempaa minulle kohdistaa mieleni hyvään kuin raadollisten valtioiden riistoon.
Vain sellainen ero, että kauppaan lähtiessäni otan mukaan lehtisiä, niin on helpompi olla rukouksen hengessä ja ajatella myönteisiä asioita.

Teidän seuranne on sitten se toinen vaihtoehto. Miten voitte itse repiessänne?
Minut saatte voimaan huonosti pelkällä asiain ilmaisuillanne.
Väitteillä, jotka paljastavat, että joko että ole lukeneet Raamattua tai valehtelette.
Aikoinaan ei ollut muuta Raamattua minullakaan kuin kirkon isien kääntämä.
Siitä se kaikki alkoi. Se kirkonisien valheiden ja väännösten tajuaminen.

Jatkakaa te täällä rypemistänne kaikessa rauhassa. En tule häiritsemään.

19

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vekselivetoako

Olet siis aikanasi julistanut, että rokotukset on kielletty, kuten vanhempasi ehkä julistaessaan eivät tienneet että ne tulevat kielletyksi, ja omilta lapsiltasi tulee sinun nyt salata että ne olivat sinun julistustesi kirouksia.

Room. 8:5 Lihan mukaan elävillä on lihan mukaiset pyrkimykset, Hengen mukaan elävillä Hengen mukaiset.
      Mutta. Raamatun opetus koostuu kokonaisista opetuksista, jotka on alkuaan suullisesti kerrottu kuulijoille. Tuo yksittäisen jakeen poimiminen ja sille selityksen keksiminen on vartiotorniuskontoa, sillä on oma tyylinsä. Ja sillä se pääsee kauas kristinopista. Toki omista opeistaankin, kuten kantaaottamiseen terveydenhoitoon, rokotuksiin, ja siinä soutamiseen ja huopaamiseen edes - takaisin.

" en kadu, että olen kulkenut julistaen Jumalan Valtakuntaa "
      -Tällä tarkoitat että jakanut vartiotorneja, mitä niissä kulloinkin onkaan. Milloin se otti painoksiinsa hymyilemään pystyvät leijonat ? Mutta askel vartiotorniuskonnosta pois on kaikille raskas, sillä se ottaa otteeseensa koko ihmisen, vetäen syövereihinsä, kirjoituttaen testamentin, tapattaen verensiirtokiellolla.

• Seurannut

Juuri sinunlaisesi valehtelijat, jotka tunkevat omat tekonsa toisen tiliin saa minut tyytyväiseksi menneisiin toimiini ja lukemaan jatkossakin "Vartiotornia"!
        Sinä olet nähtävästi kieltänyt rokotukset - minä en ole koskaan niitä kieltänyt.
        En hyväksy myöskään abortin kautta tai sodassa tappamisiin, kuten papit siunaavat.
        Verenkäytön kiellon olen myöskin lukenut Raamatusta Nooan ajasta kristityille asti.
        Jatkuvasti se kielto toistetaan myös kirkkoraamatussa.
        Helvetin tulet kirkossa olen muuttanut haudan levoksi todistajien kautta.
        Kuka tänne vetää koko Raamatun ihmiskunnan alusta tulevaisuuteen?
        Lue se itse, jos elämäsi siihen riittää.
        Olen pelastettu sinunlaistesi seurasta.

• Vekselivetoako

Kuka sinulle on valehdellut ?

"Sinä olet nähtävästi kieltänyt rokotukset - koskaan niitä kieltänyt."
        Kuka "sinä" ? Emmekö keskustele uskonnostasi ?

"minä en ole "
        Tällä todistaja tarkoittaa että on nuori jolloin on elänyt vain aikaa jolloin rokotukset ovat tulleet sallituiksi - ja pitää itseään viisaana vartiotorniuskonnon vanhimman oppipoikana.

Unohtuiko listastasi, että et polta tupakkaakaan ? jolloin vaikenet siitä että saisit tupakoinnista potkut.

Lue verestä 3 Moos 17:15 -ei kieltoa, ei rangaistusta .

• rahatonloppu

Vartiotorni-lehdistä ei hyödy enää kukaan yhtään mitään. Rivijehovan voimat ja rahat on ulosmitattu tornin toimesta vuosien varrella ja tylsät, samat tarinat toistuvat vuodesta toiseen. Se, että rivijehova odottaa uutta valoa, kuvaa sitä tyhjyyttää, mihin seuran opit ovat orjansa syösseet. Mikä tahasa uusi WT-valo on tervetullutta - niin kuin nyt tämä Raulin veriselitys.

Kun jotain kielletään ja parin vuoden päästä käsketään sekä lopulta jätetään jehova yksin TODELLA vaikeiden aihepiirien keskelle - se on inhimillisyyden vastaista ja ihmisetä sekä luojaa halveksivaa toimintaa.

Rahat WT-seura on 140 vuoden aikana huijannut orjiltaan ja nyt sitä on TW-sedillä TODELLA paljon paljon. Esim. Donald Trumpin vävypoika maksoi Brooklynin pääkonttorista kuukausi sitten seuralle vajaat miljardi euroa. Että lisää vettä myllyyn vaan orjat!

Viisasta on jätää tämä WT-porukka ja kääntää katse meidän jokaisen luojaa kohti. On kivaa lukea myös raamattu vaikka luvuittain, aloittaen esim. Apt. Kokonaan ja ilman typeriä selityksiä. Se kyllä on helppolukuinen ja selkeä teksti. Meille kaikille annettu.

• Seurannut

Katsoin Raulin blogia "Kotimaassa" vai mikä se on?
        Eikö se ole kirkollinen lehti? Sen käsityksen sain.
        Kirkolllisiin, Lutherin lahkoihin, katolisuudesta eronneenna
        en enää sekoita itseäni. Niiden kanssa olen valmis.

• piikkikiinni

Hyvä, kun katsoit kuitenkin! Kotimaa on yhteiskristillinen julkaisu, joka on perustettu 1905. Suomenkielinen Vartiotorni taisi tulla mukaan samoihin aikoihin.

Rauli Toivonen on Jehovan todistaja. Hän on mielestäni rohkea ja on herättänyt paljon tunteita ja varmaan valitettavasti myös pahaa oloakin hämmentämällä tätä vartiotorniseuran veriselitystä. Rauli ei saa sekaviin juonenkäänteisiinsä kyllä tolkkua - muuten kuin resetoimalla ajatukset ottamalla esiin Apt. 15:21-29. Joka siis ei puhu samoista asioista.

JW:t ottavat kaiken verivalmistehoidon vastaan - on olemassa "valmis organisaatio" niin kuin Rauli asian ilmaisee. Sen kattamasta valmisteiden kirjosta voi sitten poimia tarvitsemansa "kyytipojat" ja jopa "roskat!" niin kuin Rauli jakaa luojan elämännestettä JW-kultin pikkuisiin osiin! Tämähän on ollut "salittua" jo vuosikaudet. Eli tarina mistään veren karttamisista nostaa kuolonuhreineen vain rivijehovan tuntemaa katu-uskottavuutta ovella.

Muille ihmisille tällainen veripelleily on täysin tuntematonta. Ennen vuotta 1945 kukaan ei ole löytänyt Raamatusta mitään hematologian (lääk.) alaan liittyvää - eikä muuten ole sellaista Raamattuun luettu sinne muualla sen jälkeenkään. Lue vielä Raulin tarinointia, älä ihemttele, jos tunteesi ovat ristriitaisia - Se on JW-opin syvin olemus, johtaa umpikujaan, josta vain uusi valo taas ohjaa toiseen umpikujaan.

Älä syytä tunteistasi itseäsi. Syy on täysin JW-sijoitusammattilaisten. Sitä ei vain Vartiotornissa kerrota. Voisi kukkaronnyörit kiristyä.

• Vekselivetoako

Seurannut 24.10.2016 14:45

" Helvetin tulet kirkossa olen muuttanut haudan levoksi todistajien kautta "

-Ja kiellät Jumalan sanan ? Jeesus korosti kaikkien haudoissa olevien kerran kuulevan hänen äänensä ja tulevan esiin, joko elämän tai tuomion ylösnousemukseen (Joh 5:28,29). Lopullinen tuomio on iankaikkinen
      Raamattu osoittaa, että jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään
      häpeää ja kauhistusta (Dan 12:2), tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5-11), ahdistusta (2 Tess 1:6-9), iankaikkista vaivaa (Ilm 20:10), itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12;13:42).

Seurannut: "Olen pelastettu sinunlaistesi seurasta"
      -Tarkoitat että pelkäät totuutta ?

Rokotuskielto oli vartiotorniuskontoa josta todistajat olivat vielä 1990 -luvulla tärkeitä, ylpeitäkin.
      Vartiotorniuskonto julisti vuodelle 1914 maailmanlopun. 5 Moos 18:20-22 todistaa vartiotorniuskonnon vääräksi profeetaksi, koska se ennustaa, eikä ennustus toteudu.

Vuoden 1914 jälkeen vartiotorniuskonto sanoo Jeesuksen palanneen maan päälle näkymättömänä.
      Näin Jeesus itse paluustaan, Matt 24:30: Ja silloin Ihmisen Pojan merkki näkyy taivaalla, ja silloin kaikki maan sukukunnat parkuvat; ja he näkevät Ihmisen Pojan tulevan taivaan pilvien päällä suurella voimalla ja kirkkaudella.

• niitänäitänuita

Mitä mieltä seurannut olet siitä, että Jeesus oli väärässä, samoin kaikkie hänen seuraajansa Paavalia myöden? Puhumattakaan siitä, että koko krisitinuskon perustuu tosiasioiden kieltämiseen ja asioiden selittelyyn?

• Seurannut

Vastaajat nielevät kaikki muut yhteiskunnissa ja eri uskonnoissa olevat ristiriidat ja epäkohdat ja vaahtoavat todistajia vastaan.
      Sehän on hyvä että elätte mieleisessänne maailmassa!
      Mitä te tänne tulette räyhäämään, jos olette niin tyytyväisiä omaanne?

Onko seura vienyt teidän rahanne? Tekö tuhlasitte elämäänne?
      Minä tyydyn kotonani lukemaan Raamattujani ja hengellistä kirjallisuuttani. Nautin joka päivästä :-) Onko se poissa teiltä?

Iloitkaa ja valmistautukaa nyt tulevaan pakanajuhlaan;
      pari kuukautta kestävästä mässäilystä ja ryypiskelystä.
      Minä olen käyttänyt rahani paremmin kuin tupakkaan.
      Siinä on moni kotitalo poltettu poroksi huulien välissä.

Menkää nyt kuuntelemaan niitä naispappeja ja juhlistamaan homoseksuaalisia vihkiäisiä, lapsiskasteita ja mitä vielä.
      Jehovan todistajien keskuudessa olen säästynyt niin paljon pahalta.
      Ollut raitista seuraa, kun olen halunnut. Seminaareja, konventteja.

Jos te tunnette, että haluatte enemmän lukemista kuin "Vartiotornit", niin teillähän on internetti! Menkää jw.org sivuille lukemaan nälkäänne.
      Laihoiksi ne lehdet ovatkin käyneet. Lukekaa netistä. Sieltä löytyy!

Mitä sisältöön tulee, niin historiaa ei voi paljon muuttaa.
      Tulevaisuudesta ei vielä tiedä. Profetioita täyttyy tänäänkin.
      Ylösnousemusta ja rauhan aikaa odotellen.

• juujuuniinniin

Eipäs trollata, tämä on vakavaa asiaa ;]

• potut.pottuina

On Vartiotorni rahaakin minulta huijannut, enemmän kuitenkin aikaa ja vaivaa.

• Eipä_leuhkita

"Vastaajat nielevät kaikki muut yhteiskunnissa ja eri uskonnoissa olevat ristiriidat ja epäkohdat ja vaahtoavat todistajia vastaan."

Tämän palstan aihe sattuu olemaan "Keskustele jehovantodistajuudesta". Muille aiheille on muita palstoja, koska maailmassa on paljon muitakin ristiriitoja ja ongelmia.

• >>Profetioita täyttyy tänäänkin.

Kuten esimerkiksi?

• vjfjlbvgy
        Eipä_leuhkita kirjoitti:

"Vastaajat nielevät kaikki muut yhteiskunnissa ja eri uskonnoissa olevat ristiriidat ja epäkohdat ja vaahtoavat todistajia vastaan."

Tämän palstan aihe sattuu olemaan "Keskustele jehovantodistajuudesta". Muille aiheille on muita palstoja, koska maailmassa on paljon muitakin ristiriitoja ja ongelmia.

tämä palsta ei ole tarkoitettu muiden uskontojen kritiikittömään julistamiseen. sitä varten on olemassa blogeja ja suljetumpia foorumeita "hyvällä moderoinnilla"

• tottapuhut

Kyllä, juuri niin. on totisinta totta, että monet meistä nielevät etenkin juuri omissa ympyröissään piilevät ristiriidat ja epäkohdat ja vaahtoavat epäluuloisina ja pelokkaina kaikkia muita ihmisiä ja heidän ihmisoikeuksiaan vastaan.

Jokainen meistä elää tässä vajavaisessa, samassa maaimassa. Sehän on hyvä kuitenkin elämme, voisimmeko antaa toisellekin elitilaa ja antaa tehdä omasta tontistamme mieleisessänne maailmassa?

Maailma on nyt monessa suhteessa erilainen kuin Raamatun ilmoituksen julkaisupäivänä. Se vaatii meidän kaikkien työtä edelleen. Miksi me tänne tulemme räyhäämään, jos olemme niin tyytyväisiä omaamme?

Onko seura vienyt meidän rahamme? Mekö tuhlasimme elämäänne?
        Jokaisen pitää keskittyä lukemaan ja ymmärtämään lukemaansa Raamattua, esim. kokonaisuudessaan Matt. 7. - ehkä ensi kertaa? - ja täysin ilman mitään ylimääräistä selityskirjallisuutta.

Miksi jehovan todistajista sauhuttaan täällä tänään, johtuu etenkin siitä että arvon vartiotorniseura EI suvaitse ajatustenvaihtoa netissä - jw.or on suljettu tiedotussivusto. Täällä sitten aatteen kannattajien aivoitukset puhkeavat tällä tapaa kukkimaan.

Koksa lehitilaukset eivät enää mene kaupaksi, lehdet eivät myy, niitä ei paineta, niistä ei tule seuralle lisätuljoa, jonka tarpeessa seura ei enää olekaan.

Mitä sisältöön tulee, niin historiaa ei voi paljon muuttaa. Se on jatkumo pelottavia opinmuutoksia - rokotukset - elinsiirrot - verensiirrot - sukupolvet - halintoelimet - orjaluokat - 1914 ja miljootan, jotka eivat kuole koskaan tulevat ensinnä mieleen kehden 140-vuotisesta tarjonnasta.

• Seurannut
        tottapuhut kirjoitti:

Kyllä, juuri niin. on totisinta totta, että monet meistä nielevät etenkin juuri omissa ympyröissään piilevät ristiriidat ja epäkohdat ja vaahtoavat epäluuloisina ja pelokkaina kaikkia muita ihmisiä ja heidän ihmisoikeuksiaan vastaan.

Jokainen meistä elää tässä vajavaisessa, samassa maaimassa. Sehän on hyvä kuitenkin elämme, voisimmeko antaa toisellekin elitilaa ja antaa tehdä omasta tontistamme mieleisessänne maailmassa?

Maailma on nyt monessa suhteessa erilainen kuin Raamatun ilmoituksen julkaisupäivänä. Se vaatii meidän kaikkien työtä edelleen. Miksi me tänne tulemme räyhäämään, jos olemme niin tyytyväisiä omaamme?

Onko seura vienyt meidän rahamme? Mekö tuhlasimme elämäänne?
        Jokaisen pitää keskittyä lukemaan ja ymmärtämään lukemaansa Raamattua, esim. kokonaisuudessaan Matt. 7. - ehkä ensi kertaa? - ja täysin ilman mitään ylimääräistä selityskirjallisuutta.

Miksi jehovan todistajista sauhuttaan täällä tänään, johtuu etenkin siitä että arvon vartiotorniseura EI suvaitse ajatustenvaihtoa netissä - jw.or on suljettu tiedotussivusto. Täällä sitten aatteen kannattajien aivoitukset puhkeavat tällä tapaa kukkimaan.

Koksa lehitilaukset eivät enää mene kaupaksi, lehdet eivät myy, niitä ei paineta, niistä ei tule seuralle lisätuljoa, jonka tarpeessa seura ei enää olekaan.

Mitä sisältöön tulee, niin historiaa ei voi paljon muuttaa. Se on jatkumo pelottavia opinmuutoksia - rokotukset - elinsiirrot - verensiirrot - sukupolvet - halintoelimet - orjaluokat - 1914 ja miljootan, jotka eivat kuole koskaan tulevat ensinnä mieleen kehden 140-vuotisesta tarjonnasta.

Kiitos sinulle näistä ajatuksistasi. Ainakin halusit ymmärtää näkökantani.
        Olen saanut paljon tietoa juuri tällä palstalla, johon minulla on oikeus.

Minulle oli todella suuri järkytys lukea nuorena Raamattua!
        Oksettavaa lukea Abrahamin vaimoista, Lotin tytärten tempauksista jne.

Jehovan todistajat auttoivat minua ottamaan Raamatun uudelleen esille ja
        tutkimaan sitä - juuri "Herätkään" ja "Vartiotornin" avulla.
        Se oli aikaa, jolloin nuoret juhlivat vahingoittaen itseään.
        Istuin mieluummin kokouksissa oppien ihmiskunnan historiaa.

Joka kerran, kun maksoin tuloistani, se oli seminaareista, jotka itse valitsin.
        Joka kerran, kun pistin lahjalaatikkoon, se oli jollekin oma Raamattu - ajatuksissani.
        Matkat ja seura maksoivat, mutta ravintolat, tanssit, juomatkin maksavat.
        Sisareni valitsivat jälkimmäiset mieluummin. Hekin saivat, mitä halusivat.

Pari vuotta sitten opin internetin käytön. Siitä tuli välttämättömyys.
        Silloin vasta tajusin sen seuran "huopaa ja soutaa"-tyylin nähdessäni asioista yhteenvedon mustana valkoisella. Eri periaatteet eri maissa samaan aikaan.
        Todella irvokasta touhua! Samoin kuin jatkuvat raamatunkäännökset.

Mutta, kun itse saa vastauksia päivittäin rukouksiinsa, niin miten voisi sanoa,
        että toiset eivät saa Jumalan "kuulevaa korvaa ja auttavaa kättä"?
        Pyhä henki voi antaa outoja ohjeita itsekullekin tarvittaessa!

Siitä on monia todisteita Raamatusta. Jumalan ohjeita eri aikakausina.
        Kaikki ne täyttivät oman tehtävänsä. Myös taivaissa käydyt keskustelut
        esim. Jobin tapauksessa on esimerkkinä, että pahankin on palveltava hyvää.

Täältä olen saanut paljon ajatuksieni ja toimintaani muuttavaa tietoa.
        Mutta se ei tarkoita sitä, että "heittäisin lapsen pesuveden mukana".

Minulla on nytkin "Vartiotorni" vietävänä niille, jotka haluavat lukea sitä.
        Aivan, kuten saan itse iloa johonkin raamatunkohtaan syventymisestä ja
        sen eri tilanteisiin soveltamisesta meidän päivämme yhteiskunnassa.
        Ilahdun todella saadessani ne lehdet postilaatikkooni.
        Vaikka en hyväksykkään kaikkea niissä olevaa.

Mutta käytän mieluumin aikani johonkin, jonka koen rakantavana.
        Se merkitsee myös, että aika ajoin saa heittää jotain pois
        Kuten varmasti sinäkin teet.

• salatutkuolemat

Jehovan todistaja, lukion kemian ja matematiikan opettaja valaisee verenluovutusta ja verivalimisteiden käyttöä jehovalaisittain - lue ja älä ihmettele!

https://www.kotimaa24.fi/blogit/veri-raamatussa/

Älä katso, jos olet luopioajatuksissa, kiinnostunut tai jehova, vanhapiika tai perheenäiti - sairaanhoitajilta koko kirjoitus on kielletty, vain miespuoliset sairaalayhteyskomitean tietopalvelun lääkärit saavat salaa lukea Raulin jutun.

Mutta siitä ei saa kertoa kenellekään!

• käväisehän

Tänään, ti 25.10 Rauli Toivosen Veri ja Raamattu - maratonkommentoinnissa on vuorossa jehovalaisten julma karttamiskäytäntö. Sieltä saa nyt myös ILMAISEKSI maistiaisia mm. jehovien omilta kotisivuilta (ainoastaan tuleville luopioille suunnattu) - ei keskusteluryhmää, joten tervetuloa takaisin ketjuun hengellisen toiminnan pariin!

• paratiisiolosuhteet

Tässä on jehovatragedian syvin olemus - isä, joka raiskaa perheen pienimpiä - alle kouluikäinen tyttö joutui pelkäämään aikuisuuteen asti isän "raamattutunteja" kellarissa. Hän kertoo oman, järkyttävän tarinansa jehovan todistajain uhreista: hyväksikäytetyistä lapsista.

Dokumentissa on suomenkielinen teksti ja video on puolalaista alkuperää.

https://www.youtube.com/watch?v=i5JLBfXeudo

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      105
      8237
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      112
      5764
    3. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      55
      5231
    4. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      289
      5206
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      78
      3851
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      58
      3041
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      66
      2757
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2558
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2532
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      45
      2491
    Aihe