Se oli sitten siinä. 😶
R.I.P. ideapark
41
405
Vastaukset
- Sohope
Äläs nyt vielä.Yit on melkein konkurssikypsä ja rahoitus on auki.Sukari odottelee kevääseen.
- tännevaanheti
Ideaparkki keskustaan.Katukokilta rautatieasemalle radan varteen ja jäähalli sekä kylpylä samaan paikkaan.
- molempiparempi44
Loistavaa tehdään molemmat. Ideaparkki vaikka katettuna keskuksena rautatieaeman päälle tai sitten ohikulkutien varteen. Molemmat pitää hyväksyä koska molemmat tänne haluaa.
Tosin se YITn jo pian 10 vuotta puuhaama Ankkuri ei tule koskaan valmistumaan koska sen tarkoituksena oli vain elvyttää asuntorakentamista. - Nohope16
Niin oli, mitä jos muurin rakentaas ympäri ja sammuttaas valot, jottei vain kukaa eksy tänne.
- Kenenetuaajaa
Yrittäjien pj mäkynen äänesti pörssiyhtiön puolesta. Erikoista
Ehkäpä hän on vain realisti, eikä äänestänyt kummankaan puolesta? Asiakaspohja jää pahasti alakanttiin tuollaisille jättimäisille kauppakeskuksille.
Tavoitteeseen pääsy edellyttäisi, että jokainen vt 19 ajava pysähtyisi ostoksille.
- tuleostamaan
Kyllä siellä joku rupesi aivoilla ajattelemaa,mitä moni ei ole tehnyt.siksi yit on harkinnut niin pitkään,seinäjon ns..muuttovirta tulee kääntymään koska ei ole töitä eikä tuollaiset jätti-peltomarketit vedä pikkukaupungissa. e-p.n ihmisillä menee 5-6v tottua noihin jo sovittuihin parkkihalleihin ja muuhun keskusta remppaan...uuden oppiminen on niin vaikeeta.villi veikkaus on ettei kumpikaan rakentaja lupaa aloittaa ennen 2018.lapuan miehen face kommenteissa jotka oli lehdessä oli paljon perää...kurikkalaiset ja lapualaiset tulevat asioimaan pitkälti omissa halpaha-halleissa ja tokmanneissa..tuollaisten peltomarkettien työllistävä vaikutus on ainoastaa rakennusaikana..kävijäpiikit osuu tagojen ajaksi ja ehkä jouluun,on laskettu numerot ettei ihmiset kävisi koko e-p aluella enää muualla milloinkaan...no pitäiskö tuota sanoa hölmöläisen laskutavaksi? viisas voisi väittää kun vaasaan tulee vielä keskus joka on jo paperilla lyöty lukkoon eikä tuo asiakkaita,h-halli laajentaa e-p alueella ym...rakentaako kumpikaan? kysyn vaan....
Vielä kun ajattelee Lidlin menestystä ja kauppojen välistä hintakilpailua, niin voisi olettaa, että jos jossain myydään sentin halvempaa maitoa, niin ihmiset menevät sinne, eikä ostoshelvettiin joka ei voi pärjätä hinnoilla.
Kovin vieraalta tuntuu näillä lakeuksilla, että porukka liioin menisi suurin joukoin johonkin italialaisen nimen omaavaan paikkaan juomaan pikkusormi pystyssä erikoiskahvia jonka nimeä ei osaa edes lausua.- Nevers
Tuo pitää kyllä NIIN paikkaansa, että väki ei opi uutta. Eihän maakunnan väki ole löytänyt vielä noita epstorin ja torikeskuksenkaan kellariparkkeja, vaikka ne ovat yli 20 vuotta siinä olleet. Kuumeisesti etsitään maanpinnalta parkkipaikkoja, vaikka parkkimaksu sama kuin kellarissa, ja jalat kastuu kuravellissä. Olen monelle kertonut, että kellariparkissa on aina tilaa, yllättävän moni on ollut täysin tietämätön koko kellariparkin olemassaolosta. Sitten jotkut on sanoneet ettei osaa sellaiseen ajaa.
Lisäksi yllättävän moni ottaa parkkisakot lehtisen ässän pihasta, vaikka siitä automaatista saa tunnin ilmaisen lipun. Lisäksi joka nurkalla on kyltti kertomassa asiasta. Ihmiset vain ei opi uutta. Sama juttu Lidlin pihassa, joka paikassa muistutetaan pysäköintikiekosta, silti suurin osa ei kiekkoa laita, kun ei ole tottunut. Kerran oikein nauratti kun pysäköinninvalvoja lätki ainakin reiluun kymmeneen autoon sakkolapun, Lidlin pihassa siis. Niinkin yksinkertainen asia kuin parkkikiekko, ja ei vain osata, kun se uuden oppiminen on niin pirun vaikeata.
Samoiten uudet tiejärjestelyt tuottaa monille uuden oppimisen vaikeutta. Esimerkiksi Prisman liikenneympyrän hyödyntäminen. Moni tulee Nurmoon kirkonkylältä päin, ja kääntyy vanhasta muistista Prisman pihaan ennen liikenneympyrää, siitä kylmäaseman kohdalta. Ja sitten koko ahtaan ja kolarialttiin pihan läpi koko ajan kytäten oikealta tulevia ja pysähdellen sekä varoen aina ruokapuolen päätyyn saakka. Kun voisi aivan hyvin ajaa liikenneympyrän kautta Latvalantielle, josta pääsee etuajo-oikeutetusti sinne ruokapuolen päätyyn, jouhevasti ja nopeasti. Mutta kun ei vain osata eikä opita uutta, vaan tehdään asioita vanhasta muistista, niin kuin on aina ennenkin tehty.
Jotenka olisi parempi opettaa ihmiset käyttämään ensin näitä olemassaolevia, ja jo pitkään valmiina olleita asioita. Ennen kuin aletaan uutta rakentamaan. - KingOfTheTie
Hymyillen sai lukea kommenttia, totta joka sana.. Tuohon oppimattomuuden päälle voi vielä lisätä sen autoilijoiden vihan toisia liikkujia kohtaan niin avot, siitä on seinäjoen liikennekulttyyri tehty.
- sulkahattuunsa
Nevers kirjoitti:
Tuo pitää kyllä NIIN paikkaansa, että väki ei opi uutta. Eihän maakunnan väki ole löytänyt vielä noita epstorin ja torikeskuksenkaan kellariparkkeja, vaikka ne ovat yli 20 vuotta siinä olleet. Kuumeisesti etsitään maanpinnalta parkkipaikkoja, vaikka parkkimaksu sama kuin kellarissa, ja jalat kastuu kuravellissä. Olen monelle kertonut, että kellariparkissa on aina tilaa, yllättävän moni on ollut täysin tietämätön koko kellariparkin olemassaolosta. Sitten jotkut on sanoneet ettei osaa sellaiseen ajaa.
Lisäksi yllättävän moni ottaa parkkisakot lehtisen ässän pihasta, vaikka siitä automaatista saa tunnin ilmaisen lipun. Lisäksi joka nurkalla on kyltti kertomassa asiasta. Ihmiset vain ei opi uutta. Sama juttu Lidlin pihassa, joka paikassa muistutetaan pysäköintikiekosta, silti suurin osa ei kiekkoa laita, kun ei ole tottunut. Kerran oikein nauratti kun pysäköinninvalvoja lätki ainakin reiluun kymmeneen autoon sakkolapun, Lidlin pihassa siis. Niinkin yksinkertainen asia kuin parkkikiekko, ja ei vain osata, kun se uuden oppiminen on niin pirun vaikeata.
Samoiten uudet tiejärjestelyt tuottaa monille uuden oppimisen vaikeutta. Esimerkiksi Prisman liikenneympyrän hyödyntäminen. Moni tulee Nurmoon kirkonkylältä päin, ja kääntyy vanhasta muistista Prisman pihaan ennen liikenneympyrää, siitä kylmäaseman kohdalta. Ja sitten koko ahtaan ja kolarialttiin pihan läpi koko ajan kytäten oikealta tulevia ja pysähdellen sekä varoen aina ruokapuolen päätyyn saakka. Kun voisi aivan hyvin ajaa liikenneympyrän kautta Latvalantielle, josta pääsee etuajo-oikeutetusti sinne ruokapuolen päätyyn, jouhevasti ja nopeasti. Mutta kun ei vain osata eikä opita uutta, vaan tehdään asioita vanhasta muistista, niin kuin on aina ennenkin tehty.
Jotenka olisi parempi opettaa ihmiset käyttämään ensin näitä olemassaolevia, ja jo pitkään valmiina olleita asioita. Ennen kuin aletaan uutta rakentamaan.Nevers.
Onhan noita parkkihalleja useampikin. Keskellä kaupungia, Pikku-Paussin ja sen kultasepän välissä on yksi ja sitten myöskin Teatteria vastapäätä toinen, jotenka ainaskin 4-5 kpl löytyy. Siinä on vain se että ihmiset haluavat maksaa parkkimaksut rahalla ei kortilla tai kännyllä.
Samanlainen tilanne kun Vaasassa.
Isokellariparkkihalli on melkein tyhjillään asemakadulla. Keskustan parkkihalli on niin kallis, ihmiset karttavat sitä ja uutta suunnitellaan.
Loppujen lopuksi näistä parkkihalleista täytyy tehdä väestösuojia,bändiensoitto harjoittelupaikkoja, tms..kun ovat käyttämättömänä. Rahaa tuntuu olevan, kun sitä on varaa laittaa ns, taivaan tuuliin. Parempiakin käyttötarkoituksia löytyisi.
Mutta, jollakin on hinku saada ns, sulkahattuunsa, tavalla tai toisella.
- motow
Ketä kiinnostaa perähikiä.
- KatsotaanTotuuttaSilmiin
Me tavan kansa emme todellakaan tarvitse yhtäkään uutta ostoshelvettiä.Varmasti saamme kaiken tarvitsemamme jo olemassaolevista liikkeistä.Mehän loppukädessä maksamme näiden miljonääriliikemiesten kukkoilun ja suuruudenhulluuden.Tekisi mieli sanoa että pannaan kaikki hehtaarihallit boikottiin ja ostetaan pikkuliikeistä niinkauan kun niitä enää on olemassa.
- vuokrataso---pysyy
Keskustan kiinteistömogulit aloittivat kulisseissa valtavan lobbauksen.
Yrittäjät estävät uudet yritykset reviirillään.
Vaasa nauraa tyytyväisenä, kun Seinäjoki ei kasva. Seinäjoki on Suomen kuudenneksi suurin kaupan keskittymä jo nyt ja väkiluvultaan kuudenneksitoista suurin.
Ilman kuntaliitoksia sija olisi kolmenkymmenen paikkeilla.
En jaksa uskoa, että liitoskuntien asukkaiden päivittäiset ostosmatkat muuttuisivat mitenkään, vaikka rakennettaisiin kuinka suuri keskus hyvänsä. Nurmolaiset eivät Prismaa hylkäisi ja ympäristökunnissa Halpa-Halli laajentaa, Lidl lisää myymälöitä, joten kolmannelle Citymarketille ei ainakaan ole tarvetta.
Vaasa on oma maailmansa, eikä sitä taida kauheasti kiinnostaa Seinäjoen kaupat. Nykyisessä tilanteessa ei todellakaan ole mitään häpeämistä.
Kasvuun Seinäjoki tarvitsisi vientiteollisuutta ja työpaikkoja, että väkiluku kanta-Seinäjoella kasvaisi järkevästi.
Toivottavasti näitä syntyy.
- hyväkuneituu
Mitä nuolla rihkamakaupoolla tehdään, niitähän on jo aivan tarpeeksi seinäjoella, huutakaa uutta tuottavaa teollisuutta kurakauppalaan, ei tuosta mitään tuu jos toinen toistensa sukkia pesee.
- ImperiuminVastaisku
Peltomarketissa ei tarvitse maksaa parkkeerauksesta mutta Sarajärven rahapyydyksessä on kovat parkkimaksut. PITÄKÖÖN TUNKKINSA!
Toivottavasti Ideaparki, Ankkuri tai mikä tahansa tulee pian ja tuhoaa Sarajärven Imperiumin.
Voi kun tulisi molemmat. Ankkuri nyt sitten vaikka sinne Jouppiin ja Ideapark Nurmoon ohikulkutien varteen sinne jonnekin uuden ABC:n nurkille.
Antaa yksityisen rahan rakentaa niin monta kauppakeskusta kuin vain haluavat. - Pikkupöntinen
On toopeja nää siltarumpu valtuutetut. Äkkiä vaihtoon. Ei mitään käsitystä siitä tuleeko väki mieluummin cittariin vai ideaparkkiin. Mäkin lähden tästä Tampereen cittariin. Joopa joo. No Lapua sen saa.
- vaihtoonseuraavissa
Joo en aio kyllä nykyisiä ylimpiä päättäjiä äänestää.
Realismi alkaa olla kaukana sjoen kehittämisessä.
- jööranssi
Seinäjoki ei oo kyllä millään mittarilla Suomen 6:neksi suurin kaupan keskittymä. Suurin on tietysti Helsinki ympäristöineen. Sitten tulee suuruusjärjestyksessä Tampere, Turku, Oulu, Lahti, Jyväskylä, Kuopio, Hämeenlinna, Pori, Lappeenranta, Vaasa, Kouvola, Seinäjoki, Rovaniemi, Joensuu.
Että kyllä Seinäjoki on top10:n ulkopuolella. Sen nyt voi jokainen todeta jo ihan sillä, kun katsoo kaupunkien valikoimaa kaupan suhteen. Esim Seinäjoen kokoinen Hämeenlinna on paljon vilkkaampi kauppapaikka, koska ympäristössä asuu enemmän väkeä, ja valtaväylä menee vieressä. On kauppakeskus goodmanissa aivan eri luokan valikoimat ja tilat kuin Seinäjoen keskustan pienissä kioskeissa, joihin ei mahdu tuotteista kuin murto-osa. Esim Tampereen hm:ssä on paljon enemmän tuotteita mitä Sjoen hm:ssä, sama koskee kaikkia muitakin liikkeitä. Pieniin kioskikoppeihin nyt vain ei mahdu enempää.
Taitaa olla vähän liioiteltu tuo Seinäjoen vetovoima, ja kaupallisen keskittymän asema. Taitaa olla tangotoimiston laskijat asialla, kaikki on kerrottu varmuuden vuoksi kolmella.- IDIS..ON..TULOSSA
IDIKSEN fokus on edelleen Seinäjoella.
Uusi MAINIO Roves - Pohja liikealue valtatiden risteysalueen läheisyydessä on saavutettavuudeltaan ja logistisesti katsannossa.
TERVETULOA. - rokotetta
IDIS..ON..TULOSSA kirjoitti:
IDIKSEN fokus on edelleen Seinäjoella.
Uusi MAINIO Roves - Pohja liikealue valtatiden risteysalueen läheisyydessä on saavutettavuudeltaan ja logistisesti katsannossa.
TERVETULOA.Roves on ainakin Ilmajoen suunnasta liian monen mutkan takana. En muutenkaan ymmärrä minkä takia kauppaa pitääs rakentaa keskelle mettää. Jouppi olis paree, kun on kaiken keskellä ja kaupungin valoos, ja joka suunnasta hyvin saavutettavis. Kuortaneen ja Jalasjärven suunnat on aika vähäliikenteisiä suuntia, verrattuna Ilmajoen ja Lapuan suuntiin, johona autoja on jonoksi asti.
- jaakveet
Tuolla päätöksellä tai siirtyä se kuuluisa sairaalakin Vaasaan
- Nohope16
On tämä surkeaa, ideaparkilla olisi ollut se valmis brändi, tunnettuus, epäilen, että tuleva Ankkuri joutuu tekemään kovan ja pitkän mainoskampanjan brändinsä eteen, kun nyt edes tulisi joskus tänne. Sitten tuo sjoen keskustan tilanne, kun se on kuoliaaksi kehitetty sillä, että on jaettu niitä sakkoja, niin ei kukaan ole halukas sinne menemään ja maan alle ei ole totuttu ajamaan. Pitäisi nyt ainakin järjestää tunnettuuspäiviä ja opetuspäiviä maanalleajamiseen ja jakaa siellä niitä ilmaisia sankoja ja makkaraa ja mehua, että saataisiin sinne porukkaa !
Kellariparkit täyttyvät kaikkialla viimeisenä, ei vain Seinäjoella ja Suomessa. Syitä on useampia, joku kokee ne ahtaiksi, toinen taas pelkää että ei muista minne jätti autonsa, kolmas kuvittelee, että se maksaa enemmän, neljäs pelkää, että puomi ei aukeakaan ja saattaapa joku tuntea ahtaan paikan kammoakin.
Itse ajan oikein mielelläni parkkihalliin, varsinkin isoissa kaupungeissa, koska niissä on yleensä hyvin tilaa ja jossain pylväiden välissä on paikka missä ei muut pääse kolhimaan ovella.- turhaakinturhempihalli
Maalaisen tunnistaa ainakin siitä että se ei osaa ajaa maan alle parkkiin.
Ite ihmetelly samaa kuin yks aiempi kirjoittaja: epstorilla on aina tilaa. Varalla myös torikeskuksen kylmä parkkihalli.
Typerää vinguntaa riittämättömistä parkkitiloista aina ollut seinäjoella. - Nohope16
Minä ainakin olen maalainen rehellisesti, , mutta oletko itse sitten tekokaupunkilainen, maalta syntyisin, kerrostaloos kyykkivä ja kellariin parkkeeraava ? Kyllä minä olen opetellut Helsinkiinkin ajamaan ja siellä parkkeeraamaan maan alle, kun tytär ja vävy on opettaneet, myönnän vielä olevani nainen.
- miniruudut
Voisivat myös tehdä sen kokoisia parkkiruutuja niihin luoliin että ihan oikeakin auto mahtuisi niihin eikä vain mopoautot.
- cmpellotmyyty
ankkuriin kesko ottais puolet, cm, kookenkä, intersport, jne,, mitä uutta , no ei yhtikäs mitään,,,
ideap. olis ollu kuitenkin brändi... - Sukarinlöpinää
Käykää Oulun Ideaparkissa ja kehukaa sitten tätä ns. "Brändiä"
- ankkuriuppoaa
Ei Oulussa ole Ideaparkia. Kempeleen kylässä on mini-Ideapark. Seinäjoelle olisi ollut tulossa moninkertaisesti isompi liki Lempäälän kokoinen. Ja vieläpä ihan kaupunkiin eikä jonnekin Peräseinäjoen Kalajärvelle. Toivottavasti Ankkuri hukkuu ja Ideapark tulee sittenkin.
Sarajärvi jaksaa kampanjoida Ideaparkkia vastaan koska sitä ei voisi estää mutta Ankkuria ei ole koskaan tarkoitus edes tehdä. Näin kaverit Sarajärvelle luvanneet. Ankkuri on pelkkä valeostoskeskus.- vaihä
Hölömö kyllä se Ooulusa on.
Sekotat Zeppeliiniin?
Käy joskus seinäjoen ulkopuolella! :D - kaukanajossain
15 kilsaa Oulun keskustasta jossain korvessa se Ideapark kyllä on.
- törppöoot
Eikösseoo justiin ideaparkin idea?
Ei sitä seinäjoellakaan keskustaan oltu rakentamassa. Lempäälässä se on myös "korvessa"?
Pitää olla isojen liikenneväylien lähellä. Ainut mikä seinäjoella on tämmöinen on pohjan valtatie.
- pääkallonpaikka
No Oulu nyt on muutenkin sellainen siperian arktinen pääkaupunki, ettei sitä oikein voi laskea suurkaupunkien joukkoon. Tampere ja Turku menee heittämällä edelle, Oulu tulee kaukana perässä. Oulu ei ole paljoa Vaasaa kummempi kaupunki, asutusta on hieman enemmän, mutta muuten pelkkää junttilaa. Lisäksi Oulun ympärillä ei ole yhtään mitään, paitsi suota ja rämeikköä. Tampereelta tai Turusta kun lähtee johonkin suuntaan, niin tulee taajamaa taajaman perään jatkuvasti vastaan.
- vähänperspektiiviä
Eikö tästä tuu mieleen myös seinäjoki?
Ainut vaan että ollaan paskanhajuisen tunkion keskellä oleva kurakauppalakeskittymä.
- Joutavia15
Eilen käytiin Keskisellä, sinne sopii ja syötiin vielä hyvät ruuat päälle. Sinne vie tie, eikä tarvinnu maan alle mennä. Eikä saatu sakkoja.
- JosMenestystäHaluaa
Jos haluaa myydä jotain, niin ensimmäinen ehto on että ostamisesta tehdään mahdollisimman helppoa ja mukavaa.
Se että asiakkaan käämi kuumenee jo parkkiruutua etsiessä (tai maan alle autonsa kanssa kaivautuessa), voi kauppias olla varma ettei maaperä ole kaikkein otollisin kaupankäynnille.
Tämän ovat huomanneet ennen kaikkea suuret keskieurooppalaiset nettikaupat, mikäs sen mukavempaa kuin tehdä ostokset kotisohvalta käsin. Ja rahtari tuo tilatut tavarat suoraan kotiovelle parissa päivässä, ja pienillä toimituskuluilla.
Jos Suomessa haluaa ihan tosissaan tehdä kauppaa, tarvitaan niin suuri kauppakeskus että sieltä löytyy KAIKKI tarvittava, ja suoraan hyllystä. Ja edullisesti. Ja parkkitilaa tulee olla niin paljon ja niin helpolla paikalla että vapaata ruutua ei tarvi haeskella. Käykää joskus katsomassa mallia Keskisen Vesalta, jos niin kauas kotiovelta uskaltaudutte..
Kaupunkien ahtaisiin keskustoihin sijoittuvat liikkeet voivat vetää saman tien narun kaulaansa, ne ovat jo pelin menettäneet.Keskisellä ostaminen ei ole helppoa ja mukavaa. Joskus on väkeä niin ettei sekaan tahdo sopia ja auton joutuu jättämään kilometrin päähän ja sohjossa sekä räntäsateessa sieltä ei ole mukava rämpiä ja vielä kauheampaa palata ostosten kanssa.
Tavarat ovat muutamaa heti loppuvaa tarjoustavaraa lukuunottamatta enimmäkseen normaaleissa hinnoissa tai kalliimpia kuin muilla ja siksi talon oma väki protestoi, kun pitäisi ostaa sieltä.
Vesa itsekin markkinoi kauppaansa enemmän matkailunähtävyytenä kuin myymälänä.
Kaiken huipuksi jos menet sinne tarkan ostoslistan kanssa, niin et luultavasti löydä kaikkea mitä haluaisit, enkä puhu nyt kesken loppuvista tarjouksista, jollaisen saadakseen voi päätyä televisioon ryntäämään ovien auetessa.- SamaaMieltäMinäkin
Kyllä tämä 'JosMenestystäHaluaa' on aika paljon oikeassa.
Tulevaisuus on nettikaupan, ja suurten keskustojen ulkopuolella sijaitsevien ostoskeskusten. Kaupunkien keskustat näivettyy.
- Kg88
Joopajoo, mutta ohitustie ei ole kovin hyvä paikka kauppakeskukselle. Liikennemäärä ohitustiellä on luokkaa 3000 ajoneuvoa/vrk. Esim Lempäälän kohdalla moottoritiellä on liikennemäärä on 28 000 ajoneuvoa/vrk. Siinä on pirun suuri ero.
Seinäjoella suurin liikennemäärä on Pohjan valtatiellä, raviradan kohdilla noin 19 000 ajoneuvoa/vrk. Se on ainoa kohta koko maakunnassa, missä liikennettä voi sanoa kohtuu vilkkaaksi. Lapuan ja Ilmajoen suunnat ovat myös lievästi vilkasliikenteisiä, liikennemäärät nousee yli 10 000 ajoneuvoa/vrk. Kuitenkin Jalasjärven suunta on jo varsin hiljainen, vain 5000 ajoneuvoa/vrk, tämä juoruaa osaltaan ohikulkuliikenteen vähäisestä määrästä. Seinäjoki ei ole ohikulkupaikkakunta, vaan maakuntakeskus, jonne suunnataan naapurikunnista, eikä moni mene ohi.
Lisärakentamisen myötä ohitustien liikennemäärä voi toki kasvaa, mutta huikeimmissakin arvioissa korkeintaan luokkaan 5000-6000 ajoneuvoa/vrk. Se on auttamatta liian vähän, jotta kauppakeskuksen kannattaisi sijoittua sinne sivuun varsinaisesta pääkulkuväylästä, Pohjan valtatiestä. Kaupan kannattaa sijouttua aina sinne, missä ihmiset liikkuu muutenkin.
Jokainen voi halutessaan tarkistaa liikennemäärät liikenneviraston julkaisemista tiedoista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen mukaan rasismi on huumoria
Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀3367034Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä
ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis2876530Ei kahta sanaa etteikö Petteri Orpo hyväksy rasismia
Koska jatkaa hallituksessa rasistisen perussuomalaisiksi itseään kutsuvan puolueen kanssa. Se on Petteri Orpon arvomaai495766Mitkäs nuorisoporukat ovat toisia nuoria ryöstelleet (selvää rassismia)
No poliisi kertoo, että maahanmuuttajataustaisia ovat, ja isot porukat sillä yhden suomalaisen uhrin kimpussa on ollut j1645157Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi614013Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava
Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main2833987Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta
Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome1433579Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan383308Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava33280HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi
Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok503211
