Tori.fi huijausyritys?

Huijarit

Minulla on macbook air myynnissä täällä:
http://www.tori.fi/uusimaa/MacBook_Air__13_inch__Early_2014__31327715.htm?ma=1 myynnissä tori.fi.
Mark Esvin niminen henkilö tarjosi tarjosi 900e koneesta, jos suostun lähettämään sen merten yli. Ilmoitin, että onnistuu, kun saan rahat. Myöhemmin minuun otettiin yhteyttä Scotia Bank- nimisestä pankista. Sieltä sanottiin, että rahat ovat heillä ja tarvitsevat vain postin lähetystunnuksen, niin voivat siirtää rahat minulle. Sanoivat myös, että rahan siirto voi kestää. Ilmoitin heillekin, että kone ei liiku, ennenkun rahat on tililläni. He selittivät, että rahat on heillä ja tällä "Markilla" ei ole enää käyttöoikeuksia rahoihin. Myöhemmin tuli kuitenkin sähköpostiviesti tältä Markilta, jossa kerrottiin, että maksu on tehty ja liitteenä oli tökerö kopio maksusta.
Ilmoitin Markille, että olen ottanut yhteyttä poliisiin ja he tietävät tapauksen, mutta jos rahat jostain syystä tulisivatkin, lähetän ilman muuta koneenkin.
Ei ole vielä tullut vastausta.

Pari juttua.
1. Miksi joku pankki hoitaisi kaupan etenemistä ja ilmoittaa, että heillä on rahat, joten kauppaa ei voi perua?
2. Miten Mark sitten kuitenkin "maksoi" ostoksen?
3. Pyydettiin lähettämään, ennen maksua ja vielä kerrottiin, että maksu kestää. Tämä oli pankin nimellä. Ei ihan uskottavaa. Ja maksun kesto viestii, että halutaan rauhoitella, että rahat on kyllä tulossa.

Kirjoitan tämän lähinnä varoituksena muille, vaikka onhan näitä esimerkkejä olemassakin.

15

2578

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ssssssssssssssssssssssss

      itsellä on nyt ps3 myynnissä torissa ja mark esvin niminen otti yhteyttä englanniksi ja halusi että lähetän sen meren yli hänen pojalleen

      • Anonyymi

        Mullakin oli Samsung Galaxy s6 Edge 32gb myynnissä ja halusi ostaa sitä "pojalleen" Nigeriaan


    • Minultakin kyseinen henkilö kysyi tilitiedot, jotta voi maksaa tv:n tililleni. Itse on poissa maisemista kuulemma, mutta joku tulisi hakemaan tv:n. Annoin tilinumeron ja jään odottamaan miten tää huijaus edistyy, koska sanoin etten luovuta tv:tä kenellekään ennen kuin rahat näkyy tilillä.

      • Myyjä65

        Itse lähetin Markille Englantiin kannettavan Lenovo tietokoneen jonka hän osti. Sanoi kokeilevansa, että toimii. Pankki lupasi toimittaa rahat 490€.


    • No niin. Pari päivää sitten tuli roskapostiin viestiä pankilta, jota en edes jaksanut lukea. Lähes samaan aikaan tältä Markilta meiliä, että katsohan sähköpostisi. En vastannut mitään, kunnes eilen tuli viestiä että mitä on tekeillä kun en vastaa pankille mitään. Vastasin, että soitin Scotiabankiin, eivätkä ole laittaneet näitä viestejä. Sit hiljeni :D Ihmettelen miten joku voisi sortua tällaiseen.

      • Se eniten tässä tapauksessa itseäni ihmetyttää kun luvattiin tulla ihan kotoa hakemaan tv, eikä ois tarvinnut lähettää mihinkään. Mitenköhän se olisi Nigeriasta käsin onnistunut...


    • Caspur

      Mä myyn iphone 6s 16gb ja tää mark esvin halus ostaa pojalleen tän :D

    • Kaapeli3

      Kiitos kun jaoit viestin. Myymme saareketta Tori.fi:llä ja samainen Mark Esvin oli kiinnostunut tästä ja pyysi tilitietoja. Taitaa jäädä kaupat tekemättä.

    • ASUS-kone

      Ei vittu sama tyyppi halus mun ASUS-pöytäkonetta mutta sillä oli joku agentti joka tulis Nigeriasta asti hakemaan koneen! Vittu kun repesin! :DDD

    • NäkeeHetiEttäOn

      Joku GMX lähetti tekstiviestin. HUIJARI!!!

    • IhmeIhmeIhmeIhme

      No niin. Heti kun on vähänkin arvokkaamasta tavarasta kyse, niin on huijarit ja varkaat kärkkymässä. Ai perkele sentään.

    • Eitiputäältäkään

      Samantyyppistaä huijausta edelleen, uusinta on että nyt huijaus tulee tekstarilla ja lähettäjä pyytää vastaamaan sähköpostilla osoitteeseen ann.teresa at outlook.com. Tilitietoja pyydetään maksua varten ja kuriiri tulee hakemaan (kympin tavaraa - HAH). Nimiä lie yhtä paljon kuin viestejä...

    • ypr

      joo,mulla sähköskootteri toris myynnissä ja tänään tuli tekstari lähettäjältä GMX josta linkki [email protected] emailiin.

      • Termos73

        Sama Ann Teresa ostatteli meiltä sohvaa tänään. Mielenkiintoista nähdä mitä yrittää. Kysyi vasta että vieläkö on myynnissä. Pyysi vastausta sähköpostiinsa.


      • Opiskelija75

        Täällä kans ann teresa kyseli huonekalujen perään. Hänelle vastasin sähköpostitse ja tuli niin oudot sähköpostiviestit että tajusin olevan huijari.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      56
      5431
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3487
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1612
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      198
      1544
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1033
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      799
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe