Joko olette jouluruuat tehneet

köyhien-joulu

pakkaseen valmiiksi että sitten on ruokaa pöydässä jouluna. Olisi myös kannattanut ostaa kinkkua jo tammikuussa koska silloin niitä sai alennuksella ja säilöä se pakkasessa läpi vuoden niin olisi nyt kinkkua jouluna.

40

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AlfredNussi

En tee enkä varsinkaan osta jouluruokia enkä jouluviinojakaan, varastan ne kuten joulukuusenkin.

• KallisJoulu

Ainakin viime Jouluna sai kaikki jouluruuat alennuksella, kun malttoi odottaa ihan H-hetkeen. Köyhän kannattaa viettää Joulukin vähän myöhässä, niin saa kaiken halvemmalla poistomyynnistä.

• lauantaimakkaral

Meillä jouluna syödään lauantaimakkaravoileipiä ei muuta. Jokainen saa yhden viipaleen lauantaimakkaraa, se on jo ylellisyyttä meillä. Sitä saa vaan jouluna. Muutoin on vaan ranskanleipäviipale ja ruokaöljyä laitettu päälle. Margariiniin ei ole varaa.

• MarionRung

Veronpalautus takaa jouluruuat.

• Pirkka-Peekkka

Mikä palautus?

• eipäpaljonmaksa

Eipä jouluruoat paljoa maksa,en kylläkään mitään kinkkua melkein vuoden pitäis pakkasessa hyi mädäntyy.

• nuukuuskunniaan

Laitan jouluruoat vasta aatonaattona ja aattona, ovat sitten tuoreita joulupöydässä.

• niinkandeeee

Niin kandeekin ku kerran vuodessa joulu

• blabläääääh
        niinkandeeee kirjoitti:

Niin kandeekin ku kerran vuodessa joulu

Niimmutta juhannus on jokavuos.

• Juoppo-köyhä

Juon kaljaa jouluna. Olen yksin jouluna ja masentunut joten juon kaljaa.

• jotainsuolasta

Kai nyt jotain suolasta kaipaat,-makkaraa tai nakkia

• srgsr

Ime naqqias.

• roletaari

Emme ole tehneet jouluruokia liki 10:een vuoteen.
      Ei myöskään ole ollut joulukuusta. Torin laidalta, kuusikauppiaiden jäljiltä, vaimo hakee muutaman kuusenoksan maljakkoon.
      Ainoa joulun merkki on yksi ja sama olkipukki jonka vaimo asettaa oh:n ikkunalaudalle.

Joulun jälkeen metsästän ale tarjouksia.

• roletaari

Juomat unohtuivat. Pääasiallinen nautintajuoma on alkoholiton ligth siideri. Ruokajuomana tavanomainen maito.

• tavallinen.tahvo

Joulun viettäminenkin on itsestä kiinni. Toiselle se on kauhea tuhlaus ja mässääminen. Toiselle riittää muutama perinneruoka.
      Itse ainakin teen joka joulu vähemmän ja vähemmän. Eläkkeelle jäätyä tulee supistettua pakostakin kulutusta, joten siinä se menee.
      Sitäpaitsi joulu on aina tullut ja mennyt ilman syömisjuhliakin.
      Joskus ennen on ollut aattona vain riisipuuro, miksei voisi olla nytkin.

• vähempi.enemmän

Täällä samoin eläkkeellä. Kun lapset olivat pieniä tuli hössötettyä joulun takia turhaan. Tietenkin osaltaan syynä oli sekin, että piti antaa niitä joulumuistoja ja tunnelmia :D
        Muutamana jouluna olen jo tehnyt, niin että teen, laatikkojen esivalmistelut aaton aattona ja paistan kinkun. Aattona saa tuoreet laatikot ym. pöytään kun nuoriso piipahtaa "perinteisesti", jouluaterialle pihan toiselta puolelta. Tämä järjestely siksi, että molemmat ovat vielä aattona töissä.
        Tänä vuonna miniän kanssa päätettiin vähän järkeistää tätä tarjoilupuolta, sillä ei ole mitään järkeä lastata pöytää täyteen ja viedä suurinta osaa syömättömästä ruuasta jäteastiaan. eli vähempi parempi.
        Laatikoistakin tänävuonna on tarjolla lanttu- ja perunalaatikko.

• tänä.vuonna.vielä.vähemm

Se muuten on niin, että ne nuoret hakevatkin sieltä vanhempiensa luota jotain tunnelmaa, ja yksikin vanhanajan jouluruoka riittää siihen.
        Muutama joulukoriste, pari laatikkoruokaa, rosolli ja kinkkua voi olla vaikka valmisviipaleina, ainakin viime vuonna sai lidlistä jonkun puolen kilon pakkauksen paksuja joulukinkkuviipaleita, olivat tosi hyviä.
        Paras tietysti on jos itse voi paistaa vaikka parin kilonkin kinkun, saa sitä tunnelmaa.
        Kuusi, kinkku ja kynttilät, se oli jossain vaiheessa meillä paras joulumuisto.

• 6437836

Kannattaako sitä muutaman päivän takia meuhkata jo 2kk etukäteen, siis mediassa, kun joulun "Osta, osta osta..." mainonta alkaa.
      Kulutusjuhlahan se on ollut jo kauan,
      se, mitä alunperin oli tarkoitus juhlia lienee monelta hukassa.
      Jouluna yksin tod näk. Poltan kynttilöitä, syön vaikka pizzaa ja luen kirjoja.

Thats it.

• joulu.ainainen

Siinähän se joulun tunnelma tiivistettynä, kynttilät. rauhallisuus, hyvää syötävää, lukeminen.

• gsgse

Kuka saakura niitä etukäteen tekee ;D

• eiei

Hiljaisuus, rauha ja kynttilät, ihanaa, muuta ei tarvita.

• Jouluton

Tämä! Vain harrasta tunnelmaa ja rauhaa toivon itsekin. Jouduin tänään erään harvinaisemman ostoksen vuoksi käymään kauppakeskuksessa. Siellä jo joulukrääsä ja tuputtaminen olivat käynnissä, tuli heti paha olo ja tarve päästä mahdollisimman pian pois.

• klkkklll

Sianliha säilyy pakastimessa kolme kuukautta.

• aloittajanehdotus

Aloittaja meinas että vuoden alusta jouluun niin säilyttää kinkkua juupa juu en kylläkään söis sellasta jos tietäisin,

• gfgfgg

Kuka se määrää, että joulua pitäisi ylipäänsä viettää. Tyhjänpäiväistä kaavoihin kangistunutta touhua. N ytkin se sattuu viikonlopulle. Sen takia stressataan monta kuukautta, juossaan tukka putkella joka suuntaan. Eikös ole helpompi elää, jos oppii ajattelemaan, että on aivan sama onko joulu vain juhannus vai tavallinen arkipäivä, tarvitaanko siihen tiettyjä päivämääriä. ihminen tekee itse itsellensä kaikenlaisia ongelmia olemalla laumaeläin.

• omantienkulkij

Juuri näin olen myös ajatellut. Itse sen stressin kasaa itselleen kun menee sen lauman mukana.
        Rauhaa ja lepoa, se on joulun sanoma. Jos sattuu olemaan kaapissa jotain mistä ruokaa saa edes kerran päivässä, niin siitä voi nauttia.
        Meillä on syöty milloin mitäkin, onpa ollut joskus hernekeittoakin jouluaattona. Ja entäs sitten? Hyvä että oli edes sitä.

• jotain.rajaa

Mikä ihmeen jouluhössötys alkaa taas?!
        Mitä järkeä on tehdä jouluruokia pakastimeen? Aattona tai aatonaattona pystyy pyöräyttämään ne pari laatikkoa mitä jouluna on perinteenä. Lähimarketista saa kaiken 30-50% alennuksella jouluaaton kauppareissulla, jos on niin uusavuton ettei itse osaa tehdä.
        Nytkin joulu on normaali viikonloppu ja jokaisena päivänä pääsee kauppaan. Miksi ihmeessä pitää viikkotolkulla leipoa ja stressata itseään jollain jouluruuilla ja lahjakääröillä?

• wywy6

Kynttilät, hiljaisuus, sauna ja tietysti musiikki jouluinen ja ihanat jouluiset ohjelmat tv.stä, siitä rakentuu minun jouluni. Muutapa ei tarvita, kyllä siinä sielu lepää, tunnelma sen tekee, ei mikään kaupallinen krääsä.

• joulu.tonko

Mun joulu on tavallista arkea enimmäkseen, treeniä ja tavan kotiruokaa. En välitä jouluruoasta, ainoastaan graavilohi ja jälkkärinä joulutorttu kahvin kera. Ihan tavan normi settiä. Rahaa joulunviettoon alle 10 €. No sähkökynttilöitä mulla on mutta niitä on muutenkin mulla talvella tuomassa valoa kun on niin pimeää.

• wywy

Ihanaa , kun löytyy samanhenkisiä ihmisiä. Juuri näin.

• jouluviinit

Minä ostin jouluviinit jo toissa päivänä. Tosin eivät säilyneet.

• katso.päiväys

Yritä ens viikonloppuna uudestaan ;D

• No ei vielä eikä kinkkua tammikuusta sentään. Rasvanen liha ei pakkasessa säily. Jotain rajaa. Voisin kyllä hyvissä ajoin tehdä perinteiset lanttulaatikko ja mustaherukkajäädyke. Liharuokia tulen saamaan jos menen perinteisesti lähisuvun kanssa syömään. Minne ne kokoontuukaan?? Tänä Jouluna haluaisin olla yksin ja oikeanlaisessa paikassa...että tulisi se joulufiilis. Ei sitä oo ollu sitten lapsuuden jälkeen. Taika on hävinny.

• tyytyväinenköyhä

Kyllä on varauduttu jouluun, sillä riittää, kun tiedostaa, että joulu tulee vajaan parin kuukauden päästä.
      Aiemmin keräsin pantillisia pulloja ja tölkkejä varastoon pitkin vuotta joululahjoja varten, mutta luovuin tuosta tavasta jo vuosia sitten, kun niitä kertyi niin paljon. Nykyään palautan kohdalleni osuneet pantit kerran viikossa kauppareissullamme ja saan niistä n. 6€/viikko, siitä tulee n. 300€ vuodessa, kyllä sillä kummasti joulua kustantaa.
      Olen myös pitänyt hieman suurempaa veroennakon pidätys%, että yleensä saan pienen veronpalautuksen joulukuun alussa, sekin on mukava lisä joulun hankintoihin.
      Kirjoitan myös jonkin verran harrastuksen vuoksi erilaisiin ammatillisiin julkaisuihin ja muihin lehtiin, joista saan pieniä tekijänoikeuspalkkioita, niitäkin maksetaan sopivasti loppuvuodesta monasti. Tosin nuo saamani tekijänoikeuspalkkiot laitetaan yleensä perheen matkakassaan, juuri uusimme koko perheen passit.
      Ruokaa en erityisesti hamstraa pakastimeen joulua varten suuremmin, pidämme muutenkin pakastimessa edullisesti hankittua ruokaa varastossa ja otamme sieltä tarpeen, sekä päiväysten mukaan käyttöön ruokaa. Uskoisin, että löydämme perheemme jouluun kaiken tarvittavan kotoamme varastoista ilman kaupassa käyntiäkin, jos oikein tiukka paikka tulisi. Osaamme kumpikin vaimoni kanssa laittaa ruokaa!

Joulu tulee ja rauhoitumme koko perheen kanssa jouluun sen suurempia murheita. Lukemista varataan kirjastoista riittävästi, mahdollisesti lainatan muutamia elokuvia dvd:nä joulun ajaksi kirjastoista, joita sitten yhdessä katsotaan. Jos säät sallivat, ulkoilaan koko perheen kanssa, käydään mahdollisesti hiihtämässä tai luistelemassa läheisellä jäällä. Jos lunta ja jäätä ei ole jouluna, niin tehdään kävelylenkkejä lyhyiden pävien aikana, mahdollisesti illallakin, kun naapureilla on kauniita jouluvaloja pihoillaan. Laitamme itsekin jouluvalot varastoistamme paikoilleen ja nyt tänä jouluna minulla on tarkoitus koristella omaksi ja naapureiden iloksi tienvarren kuusi kierrätyskoristeilla. Joulukuusen olen jo sopinut maanomistajan kanssa, että haen sen jouluaattona lasteni kanssa sieltä metsästä, sen on traditio meidän perheen joulussa. Vaimoni leipoo muutaman joulukakun, jotka vierään muutamille tuttaville jouluaattona pienenä muistamisena ennen joulurauhan julistusta. Ennen joulua käymme yleensä uimassa erään yhdistyksen mukana ja samalla reissulla käymme ostoksilla makeistehtaalla, sieltä ostetaan jouluksi ja joululahjoiksi hieman makeisia, yleensä suklaakonvehteja. Ei ole kovin kallis reissu ja lapset nauttimaan yhteisestä uintiretkestä ja heillä on vielä kavereitakin mukana.

Eli meidän perheellä ainakin on tulossa mukavia hetkiä tässä loppuvuodessa!

• arktinen.hysteria

Taitaa suurin osa suomalaisista viettää joulun ylläkuvatuilla tavoilla. Nauttien hiljaisuudesta, jotain hyvää jouluruokaa hankkien omien mahdollisuuksien mukaan, lahjoen pääasiassa lapsia, muita ehkä jotenkin muistaen.
      Se on se media joka tämän myllytyksen on keksinyt, toitottavat jouluun liittyvää roskaa kuukausikaupalla.
      Jos Joulun Lapsi itse keskuuteemme tulisi, hän "kaataisi kaupustelijoiden pöydät" eli hävittäisi luultavasti ensimmäisenä median, joka yrittää kaikkensa, että saisi suomalaiset suunniltaan hysteriasta.

• sanomatärkein

Niin, ei sitä paljoa jouluun tarvii aina ostaa.

• syötävääkö

Koska on joulu? Mikä se on?

• Joulu on se ja silloin kun pöydässä on iso kinkku lisukkeineen ja vodkalla terästettyy punaviiniglögii lasissa ja näkee sen jälkeen Joulupukkeja.. tai tonttuja tai muuttuu itse sellaiseksi.

• tervpukki

JOULU ON PERUTTU!

• jouluntunnelmia

Joulu menee töiden merkeissä...Kaksinkertaisella palkalla. Onpa varaa siten keväällä suunnata lomille etelään.
      Ja jäähän siinä töiden lomassa vapaatakin aikaa nauttia Joulun tunnelmasta. Viljaporsaan juhlakinkku, itsetehdyt laatikot, rosolli ym . perinteiset jouluruuat. Tortut, piparit, glögi, hyytelökakku..... Kynttilät, ulkovalot ja lyhdyt.......

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olet taitava

monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo
      Ikävä
      66
      5974
    2. Sinällään hauska miten jostakin

jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per
      Ikävä
      53
      3001
    3. Mikä ihme sai sut käyttäytymään

Niin helvetin törkeästi mua kohtaan, jos kerta olet ihastunut?
      Ikävä
      31
      2183
    4. Tiedät etten tiedä

Mitä pitäisi tehdä.
      Ikävä
      13
      1807
    5. Osuuspankki Kuhmo!

Ei pysty pitämään yhtä Otto pankkiautomaattia toiminnassa Ksupermarketin kanssa,20 vuotta sitten Kuhmossa oli neljä auto
      Kuhmo
      19
      1773
    6. Voi helvetti

Mihin olet mut ajanut.
      Ikävä
      18
      1740
    7. hyvää yötä.

toivottavasti sulla oli kiva jouluaatto. 🤍
      Ikävä
      18
      1519
    8. Rakkaalleni!

Halusin tulla kertomaan, että sinua ajattelen ja ikävöin vaikka olen sukuloimassa. Meinasin herkistyä, kun tykkään sinus
      Tunteet
      12
      1506
    9. Työttömyys kasvaa

Onneksi persujen kannatus ei kasva.
      Perussuomalaiset
      48
      1486
    10. Hyvää joulua!

Naiselle. Tänä vuonna tutustuttiin ❤️
      Ikävä
      9