Olipa kerran Helluntaiherätyksen talvipäivät 2014, missä Suomen Helluntaikirkko ja Helluntaikansa ry julkistivat yhteisen julkilausuman.
Julkilausumassa Helluntaikansa ry:n hallituksen puheenjohtaja Tuomo Ahosen isä Heikki Ahonen ja Helluntaikirkon hallituksen puheenjohtaja turkulainen Pekka Havupalo sopivat vaikenevansa vääryyden hengen ilmestyessä. Mika Yrjölä kuvasi tämän historiallisen luopumuksen hetken myöhempää käyttöä varten.
Perkeleen joukot aloittivat välittömästi työnsä. Henkioppaidensa riivaamat ylistyspastorit alkoivat huutaa davidsterlinginhengessä "uudelleen ymmärtämistä" ja Hillsong-uudistumista Australian malliin Wellu Suoperän johdolla.
Hillsong-tuoteperheellä oli Avainmediassa kannatusta ja Jussi Jokisaaren poika Mikko Jokisaari oli valmis hylkäämään Raamatun ja Jeesuksen seurakunnan perustana.
"Seurakunnan tulee perustua ihmissuhteisiin, ystävyyteen ja jakamiseen." -Mikko Jokisaari
Uuden ajan alkamista valmisteltiin Iso Kirja -opistossa kuumeisesti. Kun yhteistyösopimus Alphacrucis Collegen kanssa julkistettiin, Tanja Laulainen koki "selvää johdatusta yhteistyön synnyssä", sillä Alphacrucis Collegen yhteydet Hillsongiin eivät tietenkään vaikuttaneet "hengen" johdossa olleiden päätöksiin.
"Mielenkiintoisten vaiheiden jälkeen yhteys Australiaan syntyi ikään kuin vahingossa." -Tanja Laulainen
Hillsong-yhteistyön pilottiseurakunnaksi valikoitui Kerava, vaikka Seinäjoella yhteistyötä oli viritelty Martti Kallionpään sisarenpojan Johannes Saranpään johdolla. Keravan nuorisotyössä (Ex-)seurakuntalaiset eli Meklinit (Elli ja Mikael) olivat muuttaneet nuorisokulttuuria Avainmedian toiminnanjohtaja Niilo Närhen avustuksella populaarikulttuurin suuntaan.
Uturn Conference 2015 - We Are One -tapahtumaan saapuikin Lontoon Hillsong -seurakunnasta Dan Blythe ja Bethelistä Stephanie McCabe.
Avainmedian hallituksen silloinen kokoonpano:
Mikko Jokisaari, puheenjohtaja
Tuomo Ahonen, varapuheenjohtaja
Martti Kallionpää
Jouko Komulainen
Jarmo Makkonen
Sakari Anttila
Kai Partti
Kari Pölönen
Petri Viinikkala
(Ex-)Immanuelin Roni Lempiäinen ei vielä tuolloin ollut Avainmedian hallituksen jäsen, vaikka Avainmedia ottikin keravalaisen (Ex-)Imboys-toiminnan suojelukseensa heti alkumetreiltä lähtien ja palkkasi Roni Lempiäisen oppisopimuksella töihin.
Tellus 2016 lähetyskonferenssi pidettiin Lahdessa. Avainmedia, Fida ja Lahden helluntaiseurakunta olivat kutsuneet Lahteen eli Petri Viinikkalan seurakuntaan Lontoon Hillsong -seurakunnasta Dan & Charlie Blythen.
Ei unohdeta Houmiakaan, sillä 5/2016 Houmin puhujavieraaksi Seinäjoelle saapui Lontoon Hillsong -seurakunnasta Dan Blythe.
Kotkan Syyspäiville 2016 olikin luontevaa kutsua Martti Kallionpään sisarenpoika Johannes Saranpää Hillsongin satelliittiseurakunnasta eli Houmista.
Vuodenvaihteessa Helsingin Saalemissa Martti Kallionpään sisarenpoika Johannes Saranpää (Hillsong) ja Markku Tuppuraisen vävypoika Pekka Perho (Bethel) esiintyisivät yhdessä Helsingin Saalemissa vastaanottamassa uutta aikaa (New Age Apostasy).
Mika Yrjölän (Latter Rain) johtajuuskoulutukseen 2017 ylistyksenjohtajille on hankittu kouluttajat...ehkä jo arvaattekin mistä...Lontoon Hillsong -seurakunnasta Dan & Charlie Blythe.
Ja ehkä jo arvaattekin kenen apostasy-apostolin joukkoihin Ellin poika Mikael Meklin siirtyi Keravan helluntaiseurakunnasta...
How To Get More Money - Brian Houston, Hillsong
https://www.youtube.com/watch?v=YqkcaJfRHyc&feature=youtu.be&t=12s
Hillsongin "jumalan" palvelusta
https://www.youtube.com/watch?v=SkRLBcLSLWU
Kuinka Hillsong-henki on johtanut - HARHAAN
76
6426
Vastaukset
- vastakunytten
heräätte?
alkaa olee vähän myöhäistä ois pitännyt herätä jo 4 vuotta sitten!- 4vuotta
12.3.2012
Liisa Nuutisen näky
Varoitus Jumalan kansalle
Näin näyssä leijonan, joka istui jyrkänteellä katsoen tasangolle. Ihmiset palvoivat sitä Juudan leijonana, vaikka se oli musta. Se näytti oikealta Juudan leijonalta, muttei ollut. Se koostui tuhansista mustista pisteistä, jotka olivat koko ajan liikkeessä. Ne saivat leijonan muuttamaan muotoaan, välillä se oli leopardi, välillä karhu.
Kohta leijonan muoto hajosi näiden mustien pisteiden lähtiessä lentämään kaikkialle. Ne olivat demoneita. Ilma oli sakeanaan niitä. Ne kasvoivat näyttäen inhottavilta linnuilta ja lepakoilta. Ne hyökkäsivät kaikkien tasangolla olevien ihmisten kimppuun. Toisiin ne menivät sisälle riivaten ja raastaen heitä. Ne, joihin demonit olivat menneet, sairastuivat vakavasti, toiset kokivat suuria tuskia ja jotkut kuolivat tähän koettelemukseen.
”Peto, jonka näin, muistutti leopardia, mutta sillä oli jalat kuin karhulla ja sen kita oli kuin leijonan kita. Lohikäärme antoi sille voimansa ja valtaistuimensa ja suuren vallan.”(Ilm.13:2)
Jumala puhui minulle tästä aiheesta myös Sanansa kautta. Se, mitä olen nähnyt ja josta Jumala antoi minulle tehtävän varoittaa seurakuntaa, kauhistuttaa minua.
Jumala rankaisee langennutta seurakuntaa
Jumala on rankaiseva seurakuntaa sen luopumuksen tähden, jota sen keskuudessa esiintyy.
Monet eivät tee parannusta, vaan elävät synnissä kuin maailman ihmiset.
Herra näytti minulle, että rangaistuksena syntielämästä Jumala lähettää seurakuntiin rajun eksytyksen, valeherätyksen. Se tulee kaikkiin seurakuntiin, joissa ihmiset eivät tee parannusta ja seuraavat vääriä oppeja.
On tullut tuomion aika, ja tuomio alkaa Jumalan huoneesta. Mutta jos se alkaa meistä, mikä onkaan niiden loppu, jotka eivät taivu uskomaan Jumalan evankeliumia? Jos hurskas pelastuu vaivoin, miten käykään jumalattoman ja syntisen!(1.Piet.4:17-18)
Siksi Jumala lähettää rajun eksytyksen, jotta he uskoisivat valheeseen, ja niin saavat tuomionsa kaikki ne, jotka eivät ole uskoneet totuuteen vaan ovat valinneet vääryyden.(2.Tess.2:11-12)
Mutta kun Ihmisen Poika tulee, löytääkö hän uskoa maan päältä?(Luuk.18:8)
Ei Jeesus ollut huolissaan siitä, olisiko Hänen paluunsa aikaan enää uskovia maan päällä, hän oli huolissaan omiensa uskon tilasta!
Miksi valeherätys tulee
Valeherätys, joka on Jumalan läsnäolon kirkkaudeksi naamioitunut demoniparvi, tulee joihinkin seurakuntiin. Asettuakseen ihmisiin tai paikkoihin demonit tarvitsevat synnin kautta tulevan oikeutuksen. Näitä synnin portteja demoneille seurakuntiin ovat uskovien syntielämä ja saarnattavat väärät opit. Näitä ovat mm. väärä vanhurskausoppi, menestysteologia ja hengessä juopuminen sekä se, ettei parannuksenteosta, synnistä ja helvetistä saarnata.
Väärä vanhurskaus
”Me olemme jo täydellisiä Kristuksessa. Jeesuksen vanhurskaus riittää meille”, julistaa tämä oppi, eikä vaadi parannuksentekoa. Se antaa luvan elää synnissä, sillä ”kaiken saamme anteeksi Jeesuksen sovitustyön kautta.”
Jeesus kuitenkin julisti meille: ”Tehkää parannus ja kääntykää pahoilta teiltänne!”
"Sano nyt Juudan ja Jerusalemin asukkaille: Näin sanoo Herra: Minulla on suunnitelma teitä vastaan, minä valmistan teille onnettomuutta. Kääntykää siis kaikki pahoilta teiltänne, tehkää hyvää ja eläkää oikein!(Jer.18:11)
"Sardeksen seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo hän, jolla on Jumalan seitsemän henkeä ja seitsemän tähteä: "Minä tiedän sinun tekosi. Sinä olet elävien kirjoissa, mutta sinä olet kuollut.
Herää ja vahvista sitä, mikä vielä on jäljellä, sitä, mikä jo oli kuolemaisillaan. Olen havainnut, että tekosi eivät täytä minun Jumalani vaatimusta.
Muista, kuinka kuulit sanan ja otit sen vastaan, tarkkaa sitä ja tee parannus. Ellet ole hereillä, minä tulen kuin varas, yllätän sinut hetkellä, jota et aavista.
"Muutamia sinulla sentään on Sardeksessa, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan. He saavat käyskennellä minun seurassani valkeissa vaatteissa; he ovat sen arvoisia.
Se, joka voittaa, saa ylleen valkeat vaatteet, enkä minä pyyhi hänen nimeään elämän kirjasta, vaan tunnustan hänet omakseni Isäni ja hänen enkeliensä edessä.(Ilm.3:1-5)
Jae paljastaa, että on seurakuntia, joiden teot eivät täytä Jumalan vaatimusta. He elävät synnissä eivätkä tee, mitä Jumala vaatii. Kuitenkin näissäkin seurakunnissa on niitä, jotka eivät ole tahranneet vaatteitaan, eli elä synnissä. Vain he saavat käyskennellä Taivaassa Herran seurassa. Herra varoittaa, että ainoastaan niiden, jotka voittavat, nimiä ei pyyhitä elämän kirjasta! On siis uskovia, joiden nimet pyyhitään elämän kirjasta!
Raamattu varoittaa, että pelastus voidaan menettää. Jos pelastuksen vastaanottamisen jälkeen jatkaa tietoista synnintekoa, uskovakin joutuu kadotukseen!
jatkuu... - 4vuotta
Minä pyyhin kirjastani kaikkien niiden nimet, jotka tekevät syntiä minua vastaan.(2.Moos.32:33)
Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.(Hepr.10:26-27)
Jos vanhurskas tekee syntiä, ei hänen vanhurskautensa silloin pelasta häntä. Ja jos jumalaton luopuu jumalattomuudestaan, ei hänen jumalaton elämänsä vie häntä tuhoon. Vanhurskas taas ei syntiä tehdessään enää voi turvata vanhurskauteensa.(Hes.33:12)
"Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi: "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
"Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.'
Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.'
(Luuk.13:23-27)
Menestysteologia
”Jumala tekee sinut rikkaaksi, kun kylvät tämän opettajan tai seurakunnan työhön. Mitä uhraat Jumalalle, Jumala antaa satakertaisesti takaisin” sanoo tämä oppi.
”Olemme Jumalan lapsia ja Jumalan perintöosa kuuluu meille! Meillä on oikeus vaatia osamme Isän perinnöstä!”
Kuka vaatikaan oman osuutensa isänsä perinnöstä? Tuhlaajapoika! Ja saatuaan osansa perinnöstä hän ajautui hyvin kauas isästään.
Jumala on luvannut antaa meille kaiken, mitä tarvitsemme. Raamattu ei lupaa, että Jumala tekisi meistä rikkaita. Jeesus sanoi, että rikkaiden on hyvin vaikeaa päästä Taivasten valtakuntaan.
Karttakaa tarkoin kaikenlaista ahneutta. Ei kukaan voi rakentaa elämäänsä omaisuuden varaan, vaikka sitä olisi kuinka paljon tahansa.(Luuk.12:15)
"Totisesti: rikkaan on vaikea päästä taivasten valtakuntaan. Minä sanon teille: helpompi on kamelin mennä neulansilmästä kuin rikkaan päästä Jumalan valtakuntaan."(Matt.19:23-24)
Yksikään palvelija ei voi palvella kahta herraa. Jos hän toista rakastaa, hän vihaa toista; jos hän on liittynyt toiseen, hän halveksii toista. Te ette voi palvella sekä Jumalaa että mammonaa.(Luuk.16:13)
Ne, jotka tahtovat rikastua, joutuvat kiusaukseen ja lankeavat ansaan, monenlaisten järjettömien ja
vahingollisten halujen valtaan, jotka syöksevät ihmiset tuhoon ja perikatoon.
Rahanhimo on kaiken pahan alkujuuri. Rahaa havitellessaan monet ovat eksyneet pois uskosta ja tuottaneet itselleen monenlaista kärsimystä.(1.Tim. 6:9-10)
Kylvö ohdakkeisiin tarkoittaa ihmistä, joka kuulee sanan mutta jossa sana ei tuota satoa, koska tämän maailman huolet ja rikkauden viettelys tukahduttavat sen.(Matt.13:22)
Haudatkaa siis se, mikä teissä on maallista: siveettömyys, saastaisuus, intohimot, pahat halut ja ahneus, joka on epäjumalanpalvelusta. Niiden vuoksi Jumalan viha kohtaa tottelemattomia ihmisiä. (Kol.3:5-6)
Hengessä juopottelu
”Jumala haluaa juottaa meidät Pyhän Hengen viinillä juovuksiin ja pitää meille juhlat.”
Tässä liikkeessä opetetaan pyytämään Herralta Pyhän Hengen viiniä, joka juovuttaa.
Olen nähnyt ihmisten ”juopuessaan hengestä” kaatuvan niin, että heihin sattuu, tai kaatuvan muiden päälle satuttaen heitä. Ystäväni kertoi minulle, kuinka lattiaan kaaduttuaan jokin henki kouristi häntä niin, että hänen päänsä hakkasi lattiaan kipeästi. Olen nähnyt, kuinka hengestä juopuneita ihmisiä täytyy pitää kiinni, kun nämä hoippuessaan kuin näkymättömän voiman ohjaamina ovat koko ajan kaatumassa muiden päälle. Pyhä Henki ei toimi näin. Pyhä Henki ei aiheuta kipua ja vaaratilanteita!
Olen myös nähnyt, kuinka hengen voimasta kaatuneet ihmiset kiemurtelevat maassa kuin käärmeet ja sähisevät!
Jotkut nauraa käkättävät rumasti ja tuo nauru kuulostaa aivan pirujen räkätykseltä.
"Kaikki, joita sydämeni kauhistuu, sinä kutsuit tänne kuin juhlaan. Herran vihan päivänä ei ollut pelastunutta, kukaan ei päässyt pakoon. Voi lapsiani, jotka synnytin ja kasvatin! Vihollinen teki heistä lopun."(Val.2:22)
Tulkoon heidän pitopöytänsä heille ansaksi ja satimeksi, kompastukoot he siihen ja saakoot rangaistuksensa.
(Room.11:9)
Kun he ovat hurjimmillaan, minä järjestän heille pidot, juotan heidät juovuksiin, niin että he ratkeavat hillittömään riemuun. Sitten he vaipuvat uneen, josta eivät koskaan herää, sanoo Herra..(Jer.51:39)
Kaiken loppu on lähellä. Olkaa siis ymmärtäväiset ja raittiit voidaksenne rukoilla.(1.Piet.4:7)
Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne.(Ef.5:18)
Pitäkää varanne, etteivät juopottelu ja päihtymys tai jokapäiväisen elämän huolet turruta teitä, niin että se päivä yllättää teidät niin kuin ansa. Sitä päivää ei vältä yksikään, joka maan päällä elää.(Luuk.21:34-35)
jatkuu... - 4vuotta
Kuka voivottaa, kuka vaikertaa? Kuka rettelöi, kuka haastaa riitaa? Kuka hankkii kolhuja syyttä suotta? Kuka katsoo harottavin silmin?
Se, joka viipyy viinin ääressä, se, joka etsii maustejuomaa.
Älä katsele viinin hehkuvaa punaa, älä katso sen välkettä maljassa. Helposti se valahtaa kurkusta alas, mutta perästäpäin se puree kuin käärme, iskee myrkkyhampaillaan kuin kyy. Silmäsi näkevät outoja, puheesi ovat hullun houreita. Olet kuin aalloilla keskellä merta, kuin maston nenässä mainingeilla. "Minut piestiin, mutta en tuntenut mitään, minut hakattiin, mutta en tiennyt mitään. Milloin pääni selviää? Pitäisi päästä hakemaan lisää."(Snl.23:29-35)
Jae kuvaa suoraan kokemuksiani eräässä seurakunnassa. Monet todella kolhivat itseään, olivat riitaisia, käyttäytyivät ja näyttivät samalta kuin oikeasti juopuneet.
Vaikka kokouksissa oli hauskaa, aina jälkeenpäin minulla oli pitkään paha olo. Uskon sen johtuvan siitä, että valeherätyksen demonit todellakin purevat perästäpäin kuin kyy. Olin myös fyysisesti niin kipeä näiden kokousten
jälkeen, että monille valittelin oloni olevan kuin minut olisi pesäpallomailalla hakattu! Uskon, että demonit olivat todellakin minut piesseet tietämättäni.
Ketkä joutuvat eksytykseen?
Tähän eksytykseen hukkuvat ne, jotka eivät todella seuraa Jeesusta. Jeesuksen oikeaan seuraamiseen kuuluu jatkuva parannuksenteko, itselleen kuoleminen, täydellinen kuuliaisuus Jumalalle ja Sanalle.
Jos etsit Jumalan tarjoamaa rikastumista, hauskanpitoa ja siunauksia, eksyt. Jos etsit itsellesi lisää voitelua, kykyä tehdä ihmeitä päästäksesi esille, eksyt. Jos etsit jotain muuta kuin Herraa itseään, eksyt.
Miten välttää eksytys?
Etsi vain Herraa itseään! Silloin Jumala suojelee sinut, avaa silmäsi näkemään ja tarvittaessa ohjaa pois vaarallisista seurakunnista.
Ole nopea katumaan. Tarkkaile rehellisesti itseäsi. Aina, kun sinussa nousee negatiivisia tunteita tai ajatuksia, pyydä niitä Herralta anteeksi ja pyydä Jeesusta poistamaan nämä pahat taipumuksesi! Esim. kun huomaat, että ylpeys sinussa nostaa päätään tai vihastut, pyydä Jeesusta puhdistamaan sinusta kaikki ylpeys ja viha.
Valeherätys eksyttää monet, sillä se tarjoaa hauskanpitoa ilman ikävää saarnaa synnistä ja helvetistä.
Kuitenkin tämä voima, mitä luullaan Jumalan kirkkaudeksi, on valtava demoniparvi. Demonit menevät kaikkiin, jotka osallistuvat näihin väärässä hengessä tapahtuviin kokouksiin ja hyväksyvät sen opit.
Tämä ilmenee uskovissa lihallisuuden voimistumisena. Uskovissa alkaa esiintyä riitaisuutta, kilpailunhalua, vihamielisyyttä, erilaisia pahoja himoja, kaikenlaisen negatiivisuuden huomattavaa kasvua. Demonit vahvistavat synnillisiä ajatuksia, tunteita ja haluja saaden monet lankeamaan. Kauhistuttavinta tässä on se, että jolleivät uskovat elinaikanaan tee parannusta näistä synneistä, tämä väärä herätys vie heidät kadotukseen!
Kun valeherätys on levinnyt maailmanlaajuisesti kaikkiin tuomittaviin seurakuntiin, Jumalan tuomio iskee. Babylon sortuu yhdessä yössä.
Yhtenä päivänä maailmanlaajuisesti nämä demonit manifestoituvat avoimesti ja alkavat piinaamaan eksytykseen menneitä kristittyjä. Heidän lihansa luovutetaan Saatanan kuritettavaksi. Monet sairastuvat vaikeisiin ja tuskallisiin sairauksiin ja ne, jotka ovat paatuneet niin, etteivät rikkimurrettuinakaan tekisi parannusta, kuolevat tähän vitsaukseen.
Tuo mies on luovutettava Saatanalle ja niin annettava hänen ruumiinsa tuhoutua, jotta hänen henkensä pelastuisi Herran päivänä.(1.Kor.5:5)
Jae kertoo, että Herra voi luovuttaa synnissä elävien kehot Saatanan tuhottaviksi, jotta heidän sielunsa voisi pelastua.
Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään.
"Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan.
Tehkää hänelle niin kuin hän on tehnyt muille, maksakaa kaksin verroin hänen teoistaan. Siihen maljaan, johon hän on toisille juomansa sekoittanut, sekoittakaa häntä itseään varten kahta katkerampi juoma.
Minkä hän on mainetta ja rikkautta ahnehtinut, saman verran antakaa hänelle tuskaa ja murhetta. Hän vakuuttelee yhä itselleen: 'Minä olen kuningatar ja istun valtaistuimella. Leski en ole, surua en ikinä koe.'
Sen tähden häneen iskevät yhtenä ja samana päivänä kaikki hänelle langetetut vitsaukset, rutto, murhe ja nälkä,
ja hänet poltetaan tuhkaksi. Väkevä on Herra Jumala, joka hänet on tuominnut!(Ilm.18:4-8)
Jae varoittaa luopuneesta seurakunnasta, Babyloniasta. Se kehottaa jättämään langenneet seurakunnat, ettei joutuisi osalliseksi niiden tulevasta tuomiosta!
jatkuu... - 4vuotta
Valeherätys on lähtöisin ns. Toronto-ilmiöstä. Tämän valeherätyksen piiriin kuuluvat kaikki liikkeet ja saarnaajat, jotka ovat olleet Toronton seurakunnan kanssa yhteydessä. Tai tekemisissä sellaisen henkilön kanssa, joka on ollut yhteydessä Toronton seurakunnan tai sen kanssa tekemisissä olleen henkilön kanssa. Sillä tämän ”herätyksen” takana on henkivalta, joka tarttuu ihmisestä toiseen, kun henkilö joutuu tämän ”voitelun alle”.
Raamatussa on myös kerrottu, kuinka AINA, kun Jumalan kansa on elänyt synnissä, Jumala on lähettänyt rangaistuksen, jossa suuri osa Israelin kansasta on kuollut syntiensä tähden! Sama on tapahtuva meidän päivinämme, nyt vain koko Jumalan kansalle, johon me kristityt kuulumme.
Varoitus epäjumalien palvelemisesta
Veljet, haluan teidän tietävän, että isämme vaelsivat kaikki pilven johdattamina ja kulkivat meren poikki.
Kaikki he saivat pilvessä ja meressä kasteen Mooseksen seuraajiksi.
Kaikki he söivät samaa hengellistä ruokaa ja joivat samaa hengellistä juomaa. Hehän joivat siitä hengellisestä
kalliosta, joka kulki heidän mukanaan; tämä kallio oli Kristus.
Mutta useimmat heistä Jumala hylkäsi, kohtasihan heidät tuho autiomaassa.
Näin heistä tuli meille varoittavia esimerkkejä: meidän ei pidä himoita pahaa, niin kuin he tekivät.
Älkää ruvetko palvelemaan epäjumalia niin kuin jotkut heistä. Kirjoituksissa kerrotaan: "He istuivat syömään ja
juomaan, ja sitten he nousivat tanssimaan."
Älkäämme antautuko siveettömyyteen niin kuin jotkut heistä; heitä kuoli yhtenä päivänä kaksikymmentäkolmetuhatta.
Meidän ei myöskään tule koetella Herran kärsivällisyyttä, niin kuin jotkut heistä tekivät; he kuolivat käärmeenpuremiin.
Älkää liioin nurisko niin kuin jotkut heistä; he saivat surmansa kuolemanenkelin kädestä.
Nämä tapahtumat ovat varoittavia esimerkkejä, ja ne on kerrottu ojennukseksi meille, joiden osana on elää lopun aikoja.
Joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei kaadu.(1.Kor.10:1-12)
Laulu viinitarhasta
Ystävästäni minä tahdon laulaa, laulun rakkaasta ystävästäni ja hänen viinitarhastaan. Ystävälläni oli viinitarha
hedelmällisellä rinnemaalla.
Hän muokkasi sen, perkasi puhtaaksi kivistä ja istutti sinne jaloa viiniköynnöstä, hän rakensi sen keskelle vartiotornin ja louhi kallioon viinikuurnan. Hän odotti makeiden rypäleiden satoa, mutta tarha kasvoi villimarjoja.
Ja nyt, Jerusalemin asukkaat ja Juudan miehet, ratkaiskaa minun ja viinitarhani asia!
Mitä pitäisi vielä tehdä viinitarhalleni? Mitä jäi tekemättä? Minä odotin siltä rypäleitä, miksi se kasvoi villimarjoja?
Nyt kerron teille, mitä teen viinitarhalleni. Minä revin aidan sen ympäriltä, ja se jää eläinten laitumeksi, minä hajotan sen muurin, ja se jää kaikkien tallattavaksi
Minä jätän tarhani hylkymaaksi. Sitä ei enää kitketä, ei karsita, siihen nousee ohdaketta ja orjantappuraa. Minä kiellän pilviä sille vettä satamasta.
Herran Sebaotin viinitarha on Israelin kansa ja Juudan heimo se köynnös, josta hän iloitsi. Hän odotti oikeuden valtaa, mutta kaikki oli mielivaltaa, hän tahtoi vanhurskasta hallitusta, mutta kuuli vain katkeraa valitusta.(Jes.5:1-7)
Ystävä on Jeesus, viinitarha seurakunta. Hän odotti meidän tekevän hyvää hedelmää, mutta villimarjat kuvaavat syntistä seurakuntaa.
Minä revin aidan sen ympäriltä, ja se jää eläinten laitumeksi, minä hajotan sen muurin, ja se jää kaikkien tallattavaksi kuvaa tästä seuraavaa rangaistusta: suojelu vedetään seurakunnalta pois, mitä muurin hajotus kuvaa. Seurakunnasta tulee eläinten laidunmaa, eli demonit tulevat tuhoamaan sitä.
Kieltäessään pilviä vettä satamasta Jumala ottaa siunauksensa pois, Pyhän Hengen sateita ei tule. Ohdake ja orjantappura kuvaavat vääriä opettajia ja opetuksia, sekä näiden hyväksymisen seurauksena demonisoituvia ihmisiä.
Lisää aiheesta varoittavia kohtia:
Jer. 8:4-17
Jer. 25:4-9
Jes. 5:8-30
Joel 1:2-20
Hes. 33:1-20 - TEHKÄÄ.PARANNUS.EXIT
KIITOS nm 4vuotta/Liisa Nuutinen! Tässä oli Totuus esille tuotuna, Pyhässä Hengessä..ei lisättävää. Kunnia ja kiitos tietysti Jeesukselle!
Pienen täydennyksen, pyhien rakennukseksi jakaisin kuitenkin; ..."löytäneekö Hän uskoa.." selventävämpi käännös puhuu .."löytäneekö Hän uskollisuutta.."!
-YLKÄ kun saapuu yllättäin, USKOLLISEKSI Itselleen (Sanalle, Jeesukselle) havaitsemansa Morsiamen Hän vie HÄIHIN..!
torontovierastulihenkeen haureellistuneet todennäköisesti JÄÄVÄT HÄÄOVEN ULKOPUOLELLE!?!?
- pihonsivulta
Renata Gogola-Tolvasen uni 16.7.2015
Näin joitakin pahannäköisiä olioita, jotka olivat menneet viljapeltoon. Vilja oli vielä vihreä ja oliot tallasivat sitä kulkiessaan eteenpäin. Niiden perässä meni joitakin eläimiä, käärmeitä ja niiden perässä aika isoja kaloja. Kaikki ne tallasivat sitä peltoa samalla tavalla.
Ja sitten toisen unen pätkä.
Näin yhden rakennuksen katolla Jeesuksen näköisen henkilön. Kävelin häntä kohti. Hänen ympärillään oli joitakin muita, mutta en kiinnittänyt heihin mitään huomiota, vaan katsoin ainoastaan Jeesukseen. Kun tulin lähelle, hän avasi kätensä sivuille ja valkoinen viitta aukesi ja sen alta paljastui musta puku. Huudahdin: "Sinä et ole Jeesus!" ja läksin pakoon. "Olen", se vastasi ja yritti ottaa minut kiinni. Huomasin silloin, että sen ympärillä oli valtavasti demoneja, ja ne kaikki läksivät minun perääni.
Koen, että Herra puhuu voimakkaista eksytyksistä. Molemmat unet tarkoittavat samaa aihetta eli eksytystä. Tulivat sanat Matt 24:24: "...jos mahdollista valitutkin eksyvät". Kalat ovat kristittyjen vertauskuva.
Isot kalat ovat pitkään uskossa olleet, jopa seurakuntien johtajat, vanhimmisto ja opettajat tallaamassa Jumalan viljapeltoa, sillä he eivät pysty erottamaan oikeaa väärästä epäpuhtaan sydämen takia.
Maailman menot ja elatuksen huolet ovat sokaisseet heidät eivätkä he enää turvaudu Jumalaan eivätkä pidä lyhyitä tilivälejä Jumalan kanssa.
Toisessa unessa vihollinen matkii niin petollisesti Jeesusta, että jopa valitutkin voivat eksyä. Tullessani hänen lähelleen hän paljastui. Ääni ei ollut Jeesuksen ja käsissä ei ollut haavoja. Mustat vaatteet valkean viitan alla saivat minut säpsähtämään ja silloin huomasin ne erot Jeesukseen. Muistan, että lähestyin häntä epäillen, vaikka toisaalta kaipasin Jeesuksen syliin.
Henkeni ei tuntenut sen olevan sama Jeesus ja lopulta mikään ei enää muistuttanut Jeesusta, kun olin tarpeeksi lähellä häntä.
Koen noiden unien olevan varoituksia tälle pimenevälle ajalle, ennen Herran Jeesuksen tuloa.
-----------------
Liisa Nuutisen 17.1.2016 näkemä näky
Näin 17.1.16 tällaisen näyn:
Näin näyn purppuranpunaisesta viljapellosta. Jotkut tähkät siellä täällä olivat vaaleansinisiä. Ne alkoivat kasvaa hurjaa vauhtia. Niistä tuli jonkinlaisia maissintapaisia hirviömäisiä "monsterikasveja," jotka kasvoivat ja kasvoivat, kunnes täyttivät koko pellon.
Lopulta nuo hirviökasvit peittivät pellon kuin tiheä metsä. Silloin maasta alkoi kasvaa jättikokoisia, kiemurtelevia lonkeroita, kuin jättiläismustekalan lonkeroita, jotka heiluivat ja huojuivat puolelta toiselle. Siinä vaiheessa kaikille oli selvää, että tämä herätys ei ole Jumalasta.
Selitys: Koin näyn varoittavan tulevasta väärästä herätyksestä, joka on jo alkanut.
Olen aikaisemminkin kokenut varoitusta samasta aiheesta, nyt sain aiheesta ajankohtaisuutensa vuoksi vahvistusta ja muistutusta.
Purppuraväri symboloi noituutta. Väärässä herätyksessä parantumiset tapahtuvat evankelistan sielunvoimilla aikaansaatuina, tavallaan pakotettuina, ei Jumalan käteen jätettyinä, tai väärän herätyksen henkivallan eli demonien aikaansaamina.
Myös rahan antamiseen manipuloiminen on eräänlaista noituutta. Opetus siitä, että "kun kylvätte meihin (eli annatte meille rahaa), Jumala tekee teistä rikkaita”, on eräänlaista noituutta.
Vaaleansiniset tähkät ovat rikkaviljaa, parannusta tekemättömiä kristittyjä, jotka demonisoituvat väärän herätyksen henkivalloista. Nämä sitten kasvavat ihmeissä, merkeissä ja tunnusteoissa, kunnes väärän herätyksen henkivalta tulee avoimesti esiin sellaisella tavalla, että kaikki ymmärtävät, ettei tämä ole Jumalasta.
Koen hengessä varoitusta, että tämä väärä herätys tulee jossain vaiheessa vielä leviämään kaikkiin seurakuntiin. Raamattukin varoittaa, että tuomio alkaa Herran huoneesta. Avaimena selviytymiseen on todellinen parannuksenteko. Silloin Jumala varjelee joutumasta eksytykseen.- JPiho
Oletko aivan terve? Pifä ne tekstit Pijon sivulla.
- pihonsivulta
20.11.2015
Davidin sanoma
Pekka Kortelaisen kääntämä ja välittämä
Jumalan on erittäin vihainen Euroopan ja Suomen kelvottomien paimenten, leipäpappien ja väärien profeettojen tähden.
He eivät varoita kansaa syntielämästä, vaan ovat pelokkaita ihmisten edessä ja pelkäävät loukkaavansa kuulijoita.
Jumala on vihainen näille vääräuskoisille, heikkoluontoisille saarnaajille.
Teitä on varoitettu. Tuomio on tulossa ja kirkkojen lattioille tulee vielä kaatumaan ruumiita.
Lukekaa Hes.8. ja 9. Jumala tuomitsi kansansa, ja aloitti puhdistuksen omasta temppelistään.
David ei ollut varma, mitä tuo "ruumiit tulevat kaatumaan kirkkojen lattioille" on.
Hän arveli, että saattaisi olla esim. Ananiaan ja Safiran tapauksen tyylistä!- Tervettäkö
Lopeta jo! Pilaat kaikki ketjut. Anna Pihon sivujen tekstit olla siellä, niitä ei tarvi tänne kopioida. Tarvisitkohan jostain keskusteluapua?
- mikämerkitys
Hmmm... Mielenkiintoista profetiafloodausta.
- mikätaustalla
Uuskarismaatikoilla seksuaalisuus korostuu temppeliprostituutioksi. Temppelipalvelu on haureellista. Hmmm....
- silmiäavaava
Hyvä dokumentti Hillsongin eksyttävästä opetuksesta ja opillisista ongelmista
https://www.youtube.com/watch?v=VywWziahEaw - haluaisinkuulla
Helluntaikansan kommentti?
- Näkinkuja
Ei se ole ihme, että Wellun entisten bändiläisten elämä on mitä on... Wellu nykyiseltä nimeltään Matt Suopera fanittaa Rodney Howard Brownea ja muita Mika Yrjölän oppi-isiä.
- henkiPALJASTETTU
järkyttävää! Reväiskää itsenne IRTI Jeesuksen nimess ja Pyhässä Veressä, noituuden ja hengellisen haureuden, myös sitä seuraavasta lihallisen haureuden hengestä! (Siis hengestä, ei Hengestä.)
JEESUS SAAPUU HAKEMAAN NE, JOTKA OVAT VALMIIT!
tutkikaamme itseämme, odotammeko Häntä? - snakeoil
Matt Suopera on nykyisin Marko Selkomaan jalanjäljillä ihmeparantajana
https://www.sootoday.com/local-news/how-to-lose-35-lbs-in-10-days-and-other-miracles-the-jesus-healing-festival-10-photos-339899 - Juopumista
Muistan jo aikoinaan kun Wellu Suoperän ylistyslevy ilmestyi, kuinka korvaani särähti yhden laulun sanoitus "tahdon sinusta juopua". Näitä hengellisiä juopumistouhuja tuntuu mies edelleenkin tukevan, ainakin kun katsoo hänen facebook kirjoittelujaan.
- surullinentilanne
Juopumista kirjoitti:
Muistan jo aikoinaan kun Wellu Suoperän ylistyslevy ilmestyi, kuinka korvaani särähti yhden laulun sanoitus "tahdon sinusta juopua". Näitä hengellisiä juopumistouhuja tuntuu mies edelleenkin tukevan, ainakin kun katsoo hänen facebook kirjoittelujaan.
Tai Petri Kosonen..
- VaiMitäLeevi
Uuden ajan apostolit ja Patrick Tiainen opettavat samaa myöhäissadeoppia. Siksi Seinäjoella tai Helsingissä ei nähdä ongelmaa. Ristin Voitto ja Aikamedia vaikenevat, koska ovat mukana.
- SANAN.POHJALLE.TAKAISIN
raha siis ratkaisee? Sana tekee tyhjäksi mahdollisuuden palvella Jumalaa JA mammonaa ---mammonan jumala on perkele!
- hillitönsonni
Wellu paljasti hillsonghengen ja pienen piirin suunnitelmat. Saalemilaisille ei voi tulla yllätyksenä tulevat kiemurat, kun ap kertoo noinkin yksityiskohtaisesti asioista.
- joienfal
Surullisinta on se, että KOKO kristikunta on harhassa. Kaikki, jotka seuraavat Nikeassa perustettua UUDEN jumalan kolmiyhteisyydessä johtamaa UUTTA uskontoa, jonka perus"kivi" on UUSI itsetehty ylösnousemusjuhlapäivä, jota vietetään UUDEN itsetehdyn viikkojärjestyksen mukaisena täysin epäraamatullisena "juhlana", ovat JO kovin kiikkerällä alustalla. Heillä EI ole pohjaa, EI perustaa, EI Jumalaa, EI Pelastajaa, vaan kaikki perustuu IHMISOPPEIHIN. Toinen toistaan tukien harhaan mennen. On vain yksilöitä, jotka uskovat siihen mitä Jumala ON SANONUT ja tekevät niin kuin JUMALA ON SANONUT ja saavat siunauksen vainottuina tässä ajassa JA TULEVASSA MAAILMASSA.
Parasta on kääntää selkä kaikelle tuolle ihmisopille ja etsiä Israelin Lunastajaa. Hän on koko Raamatun aihe. Hän on löydettävissä alkusivuilta loppusivuille asti. Niin, kirjatkin ovat epäjärjestyksessä ja sekoitetut. Jumalan, Jeshuan järjestys on Toora, Profeetat ja Kirjoitukset (toisessa kohdin Jeshua sanoo ... ja psalmit). Kun kirjat luetaan siinä järjestyksessä, jossa JESHUA SANOO niiden olevan, on oikea käsitys lunastuksesta jo lähempänä.
siunattua joulusta poistumisaikaa kaikille :)- Valaistus
Täällä taas joku luulee olevansa muita valaistuneempi ja saaneensa jonkun ilmestyksen ja oikean opin, muut ovat väärässä.
- SiskoPieni
Valaistus kirjoitti:
Täällä taas joku luulee olevansa muita valaistuneempi ja saaneensa jonkun ilmestyksen ja oikean opin, muut ovat väärässä.
Komppaan joienfalia. Hän ei ole sen valaistuneempi kuin kukaan, joka on ottanut asioista selvää. Jos hänen asiansa on sinulle outoa, olet vain laiska. Et vaivaudu itse muuta kuin arvostelemaan toisia.
Sana UUSI aiheuttaa sekaannusta. Uusi viini, uusi aika, uusapostolisuus...
Uusi viini on JEESUS KRISTUS eikä hänen jälkeensä ole tullut muita uutuuksia kuin hänen kopioitaan eli antikristillistä menoa.
- UnohdettuTotuus
Tällä videolla Hillsongin edustaja hehkuttaa yhteistyötä katolisen kirkon kanssa
https://www.youtube.com/watch?v=HDBBqn0Vdho- KaikkiTietVievät
No eipä ollut yllätys tälläkään kertaa. Lähtekää ulos Babylonista.
- SuuriPuhallus
Moni voisi yllättyä kuinka paljon oppia Australiasta on haettu. Oppia ei ammenneta Raamatusta, vaan ostetaan konsepti. Henki siirtyy, kun RAHA vaihtaa omistajaa.
- saviseutulainen
Menkää sivustolle AJANKOHTAISTA USKOSTA,
Hannun blogi: Hillsongin alkuperä!- sikarypee
Ei hengellisesti kuurosokeita voi varoittaa, koska he haluavat pysyä lätäkössään likoamassa.
- Ingenjör_81
Täällä on hereillä olevia veljiä, kiitos Herralle. Hyvä aloitus.
- SiskoPieni
Kyllä nuo kirjoittajat voivat olla sisariakin, ei me naiset olla aivottomia ääliöitä. Meilläkin on silmät ja korvat.
- Pienimäärähapattaa
SiskoPieni kirjoitti:
Kyllä nuo kirjoittajat voivat olla sisariakin, ei me naiset olla aivottomia ääliöitä. Meilläkin on silmät ja korvat.
Niin, viisas nainen loukkaantuu, kun häntä pidetään aivottomana ääliönä. Imartelu ja hunajainen mielistely tehoavat osaan naisia ja kun nämä naiset sitten on voitettu tyhjin sanoin uusapostoliseen haaremiin, kaikki helluntailaiset naiset leimautuvat.
Samoin helluntailaiset miehet voivat käyttäytyä kuin laumasielut. Kathryn Kuhlman on ehkä yksi räikeimmistä esimerkeistä, kuinka miehet lankeavat papittaren loitsuihin.
- totuusjokakestää
Tässä myös! Kiitos Herralle !! Otamme Vastaan varoituksen ja siirrytään seurakuntien ulkopuolelle odottamaan mitä Herra Tekee !!
- Laskuntulos
Kun seurakunnassa alkaa esiintyä tanssityttöryhmiä kuten Hillsongin jumalanpalveluksissa, niin seurakuntaan tulee jumalattomia ja seurakuntaan jää uudestisyntymättömät!
- kaukana
katsokaa lontoon hillsongin jouluohjelman mainos!
- hillsonghenkieiyllätä
kaukana kirjoitti:
katsokaa lontoon hillsongin jouluohjelman mainos!
Hillsong-henki on puhunut saalemin päättäjille. Hillsong-hengen päätöksistä kuulemme hillsong-hengessä. Suuri henki on puhunut.
- PedotSaalemissa
Helsingin Saalem valmistautuu tulevaan vuoteen Frank Houstonin hengessä.
- houmistamallia
Alex Julle on hillsongkasvatti. Uuden ajan nuorisopastorit eivät ole koskaan olleet helluntailaisia, mutta hillsonginhengessä helluntai onkin unohdettu.
- HistoriaToistaaItseään
Näin on ja tuleva on.
- Kriittinen_ääni
Hillsongin asenne homoseksuaaliseen elämäntapaan
Valtava uskovien nuorten joukko eri puolilla maailmaa on jättänyt perinteisemmät helluntaiseurakunnat ja mennyt mukaan Hillsong-seurakuntien toimintaan. New Yorkissa nousi kohu 2014, kun seurakunnan ylistyskuorossa vuosia laulaneet Josh Canfield and Reed Kelly kertoivat olevansa homoseksuaalisessa parisuhteessa. Seurakunnan vahva mies Brian Houston kommentoi kristillisessä mediassa noussutta kohua:
”Me rakastamme edelleen heitä ja tunnustamme, että he – kuten me kaikki – olemme matkalla ja meidän roolimme seurakuntana on olla heidän kanssaan tällä matkalla armollisina ja myötätuntoisina”. (That said, we still love them and acknowledge that they – like all of us – are on a journey, and our role as a church is to assist them on this journey with grace and compassion.")
Tämä julkilausuma kertoo siitä, että vaikka Hillsong kertookin pitävänsä kiinni Paavalin opetuksista tämän asian kohdalla, se käytännössä on hyljännyt sen. Korintin seurakunnassa oli Paavalin aikana jäseniä, joiden taustassa oli mm. homoseksuaalista elämää. Paavalin mukaan he olivat nyt ”antaneet pestä itsensä”(1.Kor 6:11) ja he olivat nyt ”uusia luomuksia” (2.kor.5:17): Siis, jos joku on Kristuksessa, niin hän on uusi luomus; se, mikä on vanhaa, on kadonnut, katso, uusi on sijaan tullut.
Nyt sen sijaan on Hillsongissa uusi käsitys, että me kaikki ihmiset olemme ”matkalla”. Alussa uskovat olivat Jeesus-tiellä, jonne pääsemiksi tehtiin parannus, luovuttiin tahallisesta ja katumattomasta synnin tekemisestä.
Enää ei esim. homoparille julisteta parannuksen tekoa, vaan kerrotaan, että ”mehän kaikki olemme samalla tiellä”.
Ehkä todella onkin niin, että tuolla tavalla puhuva Hillsong-pastori on samalla ”matkalla/journey” kuin homosuhteestaan ylpeileva seurakunnan miespari. Mutta onko se Jeesus-tie? Sitä sopii pohtia.- CalvaryChapel
Kysy mielipidettä Carl Lentziä ihannoivalta Mikael Mekliniltä, niin saat varmistuksen epäilyksillesi.
Ps. Lontoon Hillsong Helsingin Saalemin johtajuusseminaarissa - kuvitteleeko joku vielä Mika Yrjölän, Petri Mäkilän, Elli Meklinin, Mauri Venemiehen, Ari Kattaisen, Maikki Kuittisen tai Alex Jullen ohjaavan ihmisiä parannukseen? Latter Rain Saalemissa on henkipalvontaa, antikristuksen hengen.
- Janiiiiiiiiiiiit
Olipas huono artikkeli
- Hmmhmm
Hmm.. Mielenkiintoista.
- SaaleminMyöhäissadeoppi
Hillsong seurakunta on uuden helluntaikirkon johtajan mielestä inspiroiva ja helluntaiherätyksen opinahjo Iso Kirja onkin jo liittoutunut Hillsong Collegen kanssa. Mitkä ovat Hillsongin taustat ja minkälainen on heidän sanomansa? Mihin helluntailaisuus on Suomessa matkalla?
https://www.youtube.com/watch?v=vBj1eB0kgRA- Olemmekounessa
Mihin on suomen uskovat nuoret joutumassa Hillsongin vuoksi? Vanhemmat ei tiedä asioiden taustoja ja voivat työntää nuorensa Hellsongin syövereihin. Seurakuntalaisen netti sivuilla hehkutetaan miten tämä Hillsong laajenee Israeliin TelAviiviin. Pitäiskö ylistää?
Itse asiassa tuli pahoinvointi.
- okolo
Hillsong on australialainen seurakuntaliike, jonka perustaja on Brian Houston. Yhdessä vaimonsa Bobbien kanssa he ovat suursrk.:n kiistaton johtajapari. Nyttemmin Hillsong-liikkeellä on seurakuntia myös muissa maissa. Menestyksen takana on liike-elämästä omitut toimintamallit sekä karismaattinen menestysteologia. Hillsongin vanhemmiston kuvauksessa heidän meriitteinään luetellaan lähinnä liike-elämän saavutuksia[1]. Hillsong on pyrkinyt myös Australian politiikkaan.
Seurakunnan viikonlopputilaisuuksiin osallistuu n. 20000 kuulijaa, joille tarjotaan kepeähkö annos Raamattua ja yleistä ihmispsykologiaa. Lisäksi vuoden mittaan järjestetään suuria konferensseja (mm. erikseen miehille ja naisille) joihin osallistujat saapuvat monista maista. 2009 suurkonferenssi naisille kulkee nimellä ”Colour your world” ja vuoden 2008 lopulla yksinkertaisemmille miehille yksinkertaisemmin ”Men’s konference”. Hillsongin ”Mitä uskomme” sivustossa luetellaan kristinuskon perusasioiden lisäksi mm. kielillä puhuminen ja parantuminen, kuten kunnon karismaattisen srk.:n kuuluukin.
Australiassa ja muuallakin Hillsongia on arvosteltu menestysteologiasta ja epäterveestä suhtautumisesta erityisesti nuorten naisten ongelmiin. Hillsongin sivuilta löytyy Mercy Ministries niminen järjestö[2], joka kuuluu Hillsong yhteisöön. Järjestöä tukee myös ”Gloria Jeans Coffees” –kahvilaketju[3], jonka johtaja kuuluu Hillsongin vanhimmistoon. Järjestö ilmoittaa olevansa ” paikka josta syömishäiriöistä, suunnittelemattomista raskauksista ja muista elämää vaikeuttavista asioista kärsivät nuoret naiset voivat löytää toivon, uudistumisen ja parantumisen hengelle, sielulle ja ruumiille. Mercy Ministries on olemassa jotta nuoret naiset saavuttaisivat täyden potentiaalinsa ja astuisivat ihmeelliseen tulevaisuuteen jonka Jumala on heille valmistanut.”[4]
Keväällä 2008 Mercy Ministries sai kyseenalaista kuuluisuutta kun useammat sieltä apua hakeneet nuoret naiset alkoivat kertoa julkisuudessa kokemuksistaan. The Sydney Morning Herald –lehti[5] kirjoittaa otsikolla ”They sought help, but got exorcism and the Bible” (He etsivät apua mutta saivat henkien karkotusta ja Raamattua): ”Salamyhkäinen järjestö, jolla on suora yhteys Gloria Jeans –kahvilaketjuun ja Hillsong seurakuntaan on pettänyt monia nuoria naisia...” Järjestön toimintatapojen mukaan sen suojiin hakeutuvalle tehdään kuukausien hoito-ohjelma, johon kuuluu lääketieteellisen ja psykiatrisen hoidon lisäksi raamatunopiskelua ja henkien poisajamista. Viimemainitulla on ”hoidettu” etenkin mielenhäiriöistä kärsiviä.
Järjestön suojaan hakeutuville ja ongelmistaan kertoneille on sanottu heidän olevan demonien riivaamia ja että saatana kontrolloi heitä. Eräät järjestön puoleen kääntyneet ovat parantumisen sijasta menettäneet mielenterveytensä entistä pahemmin ja joutuneet vuosia kestävään oikeaan psykiatriseen hoitoon. Vaikka järjestö sanoo mainoksissaan tukeutuvansa asiantuntijoihin hoidoissaan, monet sen asiakkaat ovat kokeneet aivan muuta. Lääketieteellistä tai psykologista apua ei juuri ole ollut saatavilla. Suurin osa avun antamista keskittyy rukoukseen, karismaattisen kielilläpuhumisen saamiseen ja demonien ulosajamiseen – kertovat monet “avunsaajat”, joukossa mm. anoreksiaa ja kaksisuuntaista mielialahäiriötä sairastaneet nuoret naiset.
Pinkkisävyisillä nettisivuillaan Mercy Ministries esittelee nuorten naisten onnellisia kasvoja. Se väittää tarjotun avun olevan ”ilmaista”. Niin nimenomaan lainausmerkeissä, koska järjestö on pyytänyt mm. työttömyyskorvausta saavia asiakkaitaan siirtämään korvauksensa heille. Monilta apua hakeneilta on pyydetty lahjoituksia, vaikka järjestö saa rahaa mm. menestyvältä kahvilaketjulta ja megamenestysseurakunnalta. - okolo
Anoreksiaa sairastanut Naomi Johnson kertoi omasta kokemuksestaan[6]:
-21-vuoden ikäinen Naomi odotti paljon tulevaisuudelta. Hänen psykologian opintonsa Edith Cowan Yliopistossa olivat puolivälissä, hänellä oli osa-aikatyö ja hän eli itsenäistä, sosiaalista elämää. Mutta samalla hän kärsi anoreksiasta. Perheen ja omat tulot eivät riittäneet siihen, että hän olisi voinut hakeutua hyvään yksityiseen hoitoon. Naomilla eikä hänen perheellään ollut sairausvakuutusta eikä saatavilla ollut apua valtion lääkäritoimenkaan taholta. Käytettyään paljon aikaa avun etsimiseen Naomi löysi internetistä Mercy Ministries järjestön sivut. Kuukausia kului hakemusprosessissa kunnes koitti päivä lentää tuhansien kilometrien päähän Sydneyhin. Naomi oli saanut kuvan ystävällisestä, lääketieteellistä ja psykiatrista apua antavasta paikasta. 9 kuukautta myöhemmin hän oli kuin varjo entisestään: syrjäytynyt, pelokas, poiskääntynyt lapsi, joka ei halunnut poistua huoneestaan. ”Hoidossa” hän oli 9 kuukautta ilman lääketieteellistä hoitoa ja ilman psykiatrista apua. 9 kuukauden ajan hänelle kerrottiin, ettei hän ole kunnon kristitty, että anoreksia on demonin aiheuttama ja demoni ajaa hänet itsetuhoon. Eristettynä muusta maailmasta hän alkoi lopulta uskoa siihen itsekin: ”koin täyttä toivottomuutta. Ajattelin, että jos Mercy ei halunnut auttaa minua niin kenen puoleen käännyn. He sanoivat ottavansa hoitaakseen roskaväen (HUOM! siis hoitoa tarvitsevat), mutta mitä tapahtuu kun sinusta tulee Mercyn jätettä?” Kaksi kuukautta sen jälkeen kun Naomi karkotettiin Mercystä (karkottamisen syy oli savukkeen polttaminen), hän päätyi Royal Perth sairaalan psykiatrian osastolle. Sieltä alkoi toipuminen viikoittaisten käyntien muodossa. ”Olen ollut hoidossa nyt 3 vuoden ajan enkä vieläkään ole kovin sosiaalinen. En ole kokoaikatyössä, en opiskele päätoimisesti, vieläkin on monia jäänteitä Mercy-ajasta. Ensimmäinen psykologi jonka tapasin lähdettyäni Mercystä, soitti sinne. Hän lähetti sinne kirjeen haluten vastauksia hoidostani mutta niitä ei saatu. Soittoihin ei vastattu. Lopulta hän sai joitakin vaatimattomia muistiinpanoja.” ...
Mercyssä Naomi asui talossa, jossa hänen lisäkseen oli 15 muuta tyttöä ja nuorta naista: teiniraskauksia, alkoholin ja huumeiden käyttöä, itsetuhoa, masennusta, syömishäiriöitä ja myös tyttöjä jotka olivat sotkeentuneet seksibisnekseen. ”Suurin osa henkilökunnasta piti raamattuluentoja. Mutta mielialahäiriöitä eivät voi hoitaa ne, joilla ei ole niistä tietoa eikä koulutusta” ...
Naomi joutui seisomaan kahden ”auttajansa” edessä. Nämä rukoilivat ja puhuivat kielillä hänen ympärillään. Naomi koki sen henkien ulosajamisena. “Koin olevani typerä seisoessani siinä – heistä ei oikeasti ollut avuksi”....
Naomi oli kasvanut kristityssä perheessä eikä hänen uskonsa Jumalaan ollut ongelman ydin. Ongelma oli anoreksia ja itsetuhoajatukset. ”Sitten he kertoivat minulle, että minun tulisi vastaanottaa Pyhä Henki ja puhua kielillä, nostaa käteni ylös ylistykseen, laulaa ja hyppiä ylös alas nopeiden laulujen tahdissa. Kerroin heille etten todellakaan ymmärtänyt kuinka hyppiminen ja nopeat laulut voisivat auttaa anoreksiassa. Heidän mielestään olin vastustava ja kyyninen.” ...
Naomin äidin mukaan Mercyn lupaukset vaikuttivat hyviltä. ”Hän meni sinne positiivisena nuorena naisena, jolla oli toivo siitä, että saisi apua syömishäiriöönsä... hänellä annettiin toivoa ja luvattiin, että he eivät koskaan luovuta hänen suhteensa... mutta lopulta kaikki päättyi valtavaan pettymykseen siitä, kun hän olikin se, joka ei lopulta miellyttänyt heitä” ...
Hoidosta Naomi lähetti vanhemmilleen kirjeen jossa kertoi, ettei voi hyvin ja että hän oli hyvin hämmentynyt Mercyn hoitotavoista. Äidin soittaessa Mercyyn hänet pyrittiin pitämään erossa asiasta sanoen, että asiat ovat Mercyn ja Naomin välisiä eivätkä kuulu perheelle. Vietettyään joulun perheensä parissa Naomi palasi Mercyyn, jossa ilmoitettiin hänen karkottamisestaan. Syyksi mainittiin, että Naomi oli nähty lentokentällä polttamassa savuketta. Äiti kertoo tyttären paluusta: ”Hän oli aivan tyhjä, täysin hukassa, hänen elämänsä oli vaarassa... Hän meni tuohon paikkaan nuorena naisena ja palasi lapsena. Hän oli hyvin hämmentynyt, kuten 12 tai 13-vuotias. Hän sulkeutui makuuhuoneeseen ja ajatteli koko ajan olevansa vain paha”... Sydney Heraldin mukaan Mercyssä on yksi psykologi, joka antaa lähinnä raamattuluentoja. Hän ei vastannut toimittajan haastattelupyyntöihin. - okolo
Megan kertoi lehdelle sairastavansa mielialahäiriötä, joka ennen Mercyä oli kuitenkin hallittavissa. Hänkin opiskeli ennen Mercyn kokemustaan. ”En ollut kovin huonokuntoinen ennen Mercyä. Sanoin sen myös henkilökunnalle, koska huomasin itsekin, että tilani huononi siellä nopeasti. Sen sijaan, että minut olisi viety lääkäriin ja olisin saanut lääkitystä, he sanoivat että lääkärin voi unohtaa. Meillä oli tiukat säännöt. Jos vei roska-astian ulos piti saada lupa, jos astuimme alueen rajan yli se oli karkaamista ja rangaistus oli hoidosta karkottaminen, jopa wc:ssä käynti ja hampaiden harjaus oli luvan takana... Tunteista ei saanut puhua, omasta perheestä ei saanut hakea tukea, ystäviä ei sallittu eikä mitään ammattiapua” ...
Megan alkoi vahingoittaa itseään. Henkilökunta sanoi hänen vain ”tuhlaavan aikaansa”: ”minulle sanottiin että olen huomionkipeä, tuon negatiivista energiaa ympäristööni ja vien aikaa muilta jotka todella ovat avun tarpeessa... se oli paljolti kontrollia ja manipulaatiota ja vallan käyttöä heidän puoleltaan. Olisimme voineet puhua keskenämme ja kapinoida mutta olimme niin pelokkaita ja halusimme epätoivoisesti apua... se oli koko maailmani vuorokauden ympäri, joten lopulta kaikki mitä henkilökunta sanoi oli minusta totta”... Kolmas nuori nainen kirjoittaa: ”Olen ollut Mercy Ministries –paikassa. Olen nähnyt siellä monia loukattuja ja häväistyjä, se on sairasta. Monet tytöt on potkaistu ulos ja monet ovat lähteneet huonompina kuin mitä olivat tullessaan.” - pelletpuikoissa
Helluntailaiset luulevat Hillsongin hapatuksen peittävän alleen seurakunnan luontaisen kasvun strategian ja muut vastaavat epäonnistuneet strategiakokeilut.
- ThinkVice
RiVossa on jatkuvasti juttuja Hillsongista (Tel Aviv, Tukholma) ja hillsongmaisista seurakunnista. Aika läpinäkyvää...
- hoitooooob
Onko Suomessa tällaista demonien poisajamista ja opetusta hennisestisairaille ilman lääketieteen apua? Parannutaanko demonipoistolla vai palaako se?
- helvetinesikartano
Ajankohtainen aihe, kun Helsingin Saalem valmistautuu järjestämään johtajuuskonferenssia ja maksullista Hillsong-konserttia. Sirkushuveja karnaalisen hengen vallassa olevalle kansalle, kun pastorit eivät enää osaa jakaa Sanasta laumalleen.
- SuuriJohtaja
Nykyään tuntuu kaikki olevan johtajia. Johtajuuskonferensseja jokapuolella. Kuinka onkaan ennen pärjätty kun ei ollut.
- Vanha_totuus
SuuriJohtaja kirjoitti:
Nykyään tuntuu kaikki olevan johtajia. Johtajuuskonferensseja jokapuolella. Kuinka onkaan ennen pärjätty kun ei ollut.
Johtajaksi ei voi kouluttautua
- eioppiojaankaada
Niinpä.Voi maallisessa työssä kouluttautua, mutta ei hengellisessä.Uskon johtamisesta, että Jeesus Kristus on seurakunnan pää ja sitten vanhimmat yhteistyössä keskenään johtavat seurakuntaa.Jumalan seurakunnan johtamiselle tulee olla Jumalan kutsu ja sen kautta armoitus.Tätä taitoa ei voi kursseilla oppia , eikä koulussa.Ihmisen ohjaamissa kouluissa, kursseilla, seminaareissa opetetaan ihmisoppeja.
Kyllä uskovien yhteinen kokoontuminen sovussa on rakentavaa, mutta yhteys tulee olla Raamatullinen ja keskiössä Jeesus Kristus siten kuin Raamattu Hänestä ja opettaa . Silloin on oikea Jeesus Kristus eikä antikristus.Antikristuksen oppi menee ohi sanan ja ei totuudessa eli Raamatun sanassa.
Parhaiten oppii Isältä polvikoulussa rukoillen ja Raamattua tutkien yksin ja seurakuntana.Rukoillen saa voimaa ja usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta eli Raamatun väärentämätöntä sanaa tulee saarnata.
Jopa uskoontuloonkin tarvitaan Isältä kuuleminen ja oppiminen.
Joh 6
44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni. - harhaanJOHTAJIA
eioppiojaankaada kirjoitti:
Niinpä.Voi maallisessa työssä kouluttautua, mutta ei hengellisessä.Uskon johtamisesta, että Jeesus Kristus on seurakunnan pää ja sitten vanhimmat yhteistyössä keskenään johtavat seurakuntaa.Jumalan seurakunnan johtamiselle tulee olla Jumalan kutsu ja sen kautta armoitus.Tätä taitoa ei voi kursseilla oppia , eikä koulussa.Ihmisen ohjaamissa kouluissa, kursseilla, seminaareissa opetetaan ihmisoppeja.
Kyllä uskovien yhteinen kokoontuminen sovussa on rakentavaa, mutta yhteys tulee olla Raamatullinen ja keskiössä Jeesus Kristus siten kuin Raamattu Hänestä ja opettaa . Silloin on oikea Jeesus Kristus eikä antikristus.Antikristuksen oppi menee ohi sanan ja ei totuudessa eli Raamatun sanassa.
Parhaiten oppii Isältä polvikoulussa rukoillen ja Raamattua tutkien yksin ja seurakuntana.Rukoillen saa voimaa ja usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Jumalan sanan kautta eli Raamatun väärentämätöntä sanaa tulee saarnata.
Jopa uskoontuloonkin tarvitaan Isältä kuuleminen ja oppiminen.
Joh 6
44. Ei kukaan voi tulla minun tyköni, ellei Isä, joka on minut lähettänyt, häntä vedä; ja minä herätän hänet viimeisenä päivänä.
45. Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat kaikki Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.Kovat on kuvitelmat pastorskoilla, vaikka näyttöjä ei ole
- saatanasaalemissa
Helsingin Saalemin luopumuksen arkkitehtuuri paljastuu reilun kahden vuoden takaa olevassa mainoksessa.
http://www.omasaalem.fi/wordpress/wp-content/uploads/2014/11/Historiallinen-rukouspäivä-Saalem.jpg
Uuskarismaattiset uusapostolit virnuilevat vierekkäin Mika Yrjölän, Markus Korhosen ja Antero Laukkasen johdolla. Jokainen kuvassa oleva on helposti linkitettävissä uusapostolisuuteen, luopumuksen lapsia siis. - jokouskot
Helluntaikirkko on luopiokirkko
- pimeydenhenkisaalemissa
Mika Yrjölä on hankkinut seuraaviksi seurakuntalaisten eksyttäjiksi Hillsongin ja Calvary Chapelin. Kun seurakuntalaiset eivät enää elä Kristuksessa, vaan kuvittelevat olevansa itse jumalia ja määrittelevänsä mikä on Jumalan Sanaa, niin Jumala on hyljännyt heidät pimeyteen.
Kun ylistät omavoimaisuuttasi pimeässä Näkinkujan salissa ja koet tunnekuohuja, niin tunnetko itserakkautta vai ymmärrätkö palvelevasi pimeyden ruhtinasta? - historiankertoja
Ei tuonut Brian Houston ja Hillsong herätystä Suomeen vuonna 2006.
Näky-konferenssin ohjelma 16.-20.8.2006
Jäähallin pääsalissa
Ke 16.8. Näe yli rajojen
klo 19-21 Brian Houston, Hillsong, Australia
Ylistys: Näky-bändi
To 17.8. Usko yli rajojen
klo 16-18 Paul Raja-aho, Järvenpään Vapaaseurakunta Arkki
klo 19-21 Brian Houston, Hillsong, Australia
Pe 18.8. Rakkaus yli rajojen
klo 16-18 Peter Hackzell, Elävä Sana -seurakunta
klo 19-21 Paul Chung, Full Gospel Bible Church, Etelä-Korea
La 19.8. Seikkailukirkko lapsiperheille/
klo 12-13 Ermot
klo 13-15 Rukous yli rajojen
Rauno Kokkola, Suur-Helsingin Seurakunta
klo 16-19 Kings Kids
Paul Chung, FGBC, Etelä-Korea
klo 20-23 Nuorisokokous
Wellu Suoperä, Helsingin Saalem-seurakunta.
Ylistys: Jadel, Järvenpään Arkki
Su 20.8. Yhteys yli rajojen
klo 13-15 Antero ’Mooses’ Laukkanen, Majakka Seurakunta
klo 16-19 Paul Chung, FGBC, Etelä-Korea
Jäähallin peilisalissa- nytonsenaikaa
plusmiinusnolla tuokin tilaisuus. ei mitään tervettä jäänyt kenellekkään.
mutat eihän sitä saakan jäädä silloin kaikki väännetään kieroon ja mutkalle!
- Äänimuurilta
Oletteko huomanneet, miten Norjassa suuri seurakunta, Garden City Church, luovutti johtajuuden Hillsongille? Kyse on yritysmaailman kaltaisesta yhdistymisestä. Mikäpä siinä on suuren Hillsong seurakunnan liittyyä megakirkkoonsa maailman rikkaimman maan hyvätuottoinen ja hyväuskoinen seurakunta: pääsivät helpommalla, kuin aloittamalla uuden Hillsong seurakunnan - vähemmän kilpailua! Miten on Suomen seurakuntien laita: Houm Seinäjoella kutsuu Hillsongin johtajistoa puhumaan Forward-konferensssiin maaliskuussa 2018 ja muutkin tekevät yhteistyötä saman liikkeen kanssa. Entä Hilsonngin johtajan kommentit siitä, että kristityt ja muslimit palvovat samaa jumalaa? Entä liikkeen yhteydet katolilaisuuteen? Tässäkö sitä maailman yhteistä uskontoa rakennetaan: one world, one religion, one money.
Tässä linkki Norjan GCC yhdistämisestä liikkeeseen: https://hillsongchurchwatch.com/2015/05/21/hillsong-insider-part-2-the-hillsong-takeover-of-a-norwegian-charismatic-mega-church/
Käykö näin Suomessakin? Missä on terve opetus Jeesuksen ristintyöstä ja syntien sovituksesta? Haluammeko sirkushuveja, klovneja ja trapetsitaiteilijoita jumalanpalveluksiimme?- HillsongSeinäjoki
Houm liittyi Hillsong church familyyn. Ehkä joskus kun Houm on kasvanut tarpeeksi isoksi, siitä tulee vielä ihan oikea Hillsong Seinäjoki. Aivan varmasti johtajilla tähän haluja voisi ollakin.
- miksirikottiin
Ei vois vähempää kiinnostaa jokin viheliäinen hilsongtouhu!
ja nämä nykypastorit tekisivät suuren palveluksen jos ottaisivat lopputilin ja menisivät oikeiin töihin, jos heistä johonkin yleensä olisi!
ehkä rengasliikkeseen pylrittämään renkaita ammattilaisen käsien ulottuville, siinä edes hilsongin vaikutus tuskin kovin paljoa haittaisi.
mihin menit terve helluntai ja miksi menit?? - luopumusetenee
Nyt on Bethel ja Hillsong lähettänyt omat lähetystyöntekijänsä Saalemiin ja molemmat eksytyksen syötit nielaistiin koukkuineen päivineen.
- Hillson
Samoin kuin seinäjoella, molemmat syötit nielty siimaa myöten aikapäiviä sitten.
- uusiviinijuovuttaa
Mika Yrjölän aikana seurakunta on vain hajaantunut. Seurakunnan oma pastoritiimi ei kelpaa kenellekään, kun katsoo sunnuntaitilaisuuksien kävijämääriä. Tekohengitystä tuovat ulkomailta tuotetut tähtöset, jotka kertovat "herätyksestä" siellä jossain muualla. Tarinatuokioita ja pimeässä tapahtuvaa tunteennostatusta. Sitten arki paljastaa Mika Yrjölän jeesuksen ohuuden, ei tämä jeesus ole läsnä seuraajiensa kanssa joka päivä. Tarve päihtyä kasvaa.
- SPACE3
suorastaan pelottavaa missä tilassa helluntaiseurakunnat ovat..lukemani perusteella...itse olen käynyt helsingin saalemissa nyt pitkästä aikaa vuosien jälkeen.ja nimenomaan juuri sen vuoksi että olen pitänyt helluntaiseurakuntia mahdollisimman lähellä Raamattua olevina seurakuntina.että olisivat tervehenkisiä seurakuntia ...ja olen ihmetellyt ettei ole kuullut kunnon vahvaa Jumalan Sanaa...siis Sanaa eikä kevyttä jutustelua....synnistä,parannuksenteon välttämättömyydestä,jeesuksen Golgatan veren voimasta....uudistumisesta...opetusta juuri nykyajan eksytyksistä.kaipaan vahvaa Sanaa,opetusta...olen ihmetelly missä on "leipä"...jokin on erilailla kuin vuosia sitten...jotain on kuin puuttunut....en kaipaa showta vaan elävän Jumalan läsnäoloa seurakunnassa.siunausta kaikille!
- hilluntaikirkko
Et sinä helluntaiseurakunnista Jumalaa löydä, Pyhä Henki on poistunut seurakunnista jo tovi sitten. Pastorit yrittävät vimmatusti sytyttää vierasta tulta, vaikka Pyhä Tuli on ikuinen. Seurakunnat ja pastorit ovat vieraan hengen vallassa, kuin vapaaseurakunnat 90-luvulla. Vain jäännös on jäljellä, kun sudet raatelevat lampaita omien himojensa orjina.
Pellekirjoitus. Ei mitään totuutta eikä asiapohjaa. Kirjoittajaa kehoita juomaan iloviiniä 1000l, ehkä harhat häviävät t.J
- huolestunut
Ennen seurakunnat perustettiin apostolien ja profeettain perustukselle , kulmakivenä itse Kristus Jeesus. Nytkö hillsongin perustukselle? Onpa menty kauas harhaan. Onko raamattuopistokin tässä mukana? Ei kai.
- Anonyymi
Ei vuosi 2021 tuonut muutosta hedelmään, jota Hillsong tuottaa.
Vaikka Carl Lentzin, Reed Bogardin, Darnell Barrettin ja monen muun hedelmä on julkista tietoa, ei saastaisen hengen täyttämä helluntaikirkollinen herää.- Anonyymi
Moni on käynyt Hillsong koulussa. Tänne tuli eräs suomal. joka toi helareihin sen musiikin ja yökerho tyylin. Kaikki suoraan hillsongista. Vanhemmat ihmiset ja totuuden puhujat syrjäytettiin. He kelpaavat siivoamaan ja antamaan rahaa. Moni erosi seurakunnasta. Jos et ole samaa mieltä, niin lähde tai sinut painostetaan eroamaan. On varoitettu tuosta touhusta, mutta ei oteta vastaan. He ovat kuulema vanhoillisia. Raamattutunnit eivät kiinnosta. Ylistys ja kovaääninen meno. Ja puhujatkin olivat supervoideltuja. Ei kukaan tavis joka puhuu rauhallisesti. Mitä enemmän hyppii ja hihkuu, tuntuu olevan ihmisten mielestä erityinen. Hajaannus oli hedelmänä. Mutta muutosta ei ole tapahtunut koska tämän toisen evankeliumin ihmiset lähtisivät kirkosta, jos puhuttaisiin synnistä, joku pahoittaisi mielensä. Terveen evankeliumin omajaat eivät saa tilaa monissa vapaitten suuntien kokouksissa. Hengellinen show on mieluisempaa kuin aito evankeliumi ja puhe rististä. Toivomme tilanne ei ole kaikkialla Suomessa sama.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni on käynyt Hillsong koulussa. Tänne tuli eräs suomal. joka toi helareihin sen musiikin ja yökerho tyylin. Kaikki suoraan hillsongista. Vanhemmat ihmiset ja totuuden puhujat syrjäytettiin. He kelpaavat siivoamaan ja antamaan rahaa. Moni erosi seurakunnasta. Jos et ole samaa mieltä, niin lähde tai sinut painostetaan eroamaan. On varoitettu tuosta touhusta, mutta ei oteta vastaan. He ovat kuulema vanhoillisia. Raamattutunnit eivät kiinnosta. Ylistys ja kovaääninen meno. Ja puhujatkin olivat supervoideltuja. Ei kukaan tavis joka puhuu rauhallisesti. Mitä enemmän hyppii ja hihkuu, tuntuu olevan ihmisten mielestä erityinen. Hajaannus oli hedelmänä. Mutta muutosta ei ole tapahtunut koska tämän toisen evankeliumin ihmiset lähtisivät kirkosta, jos puhuttaisiin synnistä, joku pahoittaisi mielensä. Terveen evankeliumin omajaat eivät saa tilaa monissa vapaitten suuntien kokouksissa. Hengellinen show on mieluisempaa kuin aito evankeliumi ja puhe rististä. Toivomme tilanne ei ole kaikkialla Suomessa sama.
Rahoittajia tarvitaan aina. Ymmärtämättömille markkinoidaan "aarteiden keräämistä taivaaseen", vaikka todellisuudessa euro helluntaikirkolle on osallisuutta riivaajien tekoihin.
Jos Pyhä Henki ei varoita tai varoittanut osallistumasta pimeyden lasten työhön, niin mitä se kertoo tilanteesta. Minkä hengen täyttämiä helluntailaiset ovat?
- Anonyymi
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP jo 100 % suositumpi kuin persut
Kertoo Hesarin uusin kannatuskysely. Demareiden kannatus on miltei tuplat verrattuna persuihinl. Suomen kansa ei selväst14610937Mikä tämä henkilö mahtaa touhuta Parkanossa
Kamalaa https://www.ylasatakunta.fi/teksti/pirkanmaan-karajaoikeus-vangitsi-koiran-tappamisesta-epaillyn-6.68.127794.b58623816Ikävä sinua mies
Vuosia kuluu, mutta tunteet ei ole hävinnyt. Tasoittuneet toki, kun ei olla nähty. Järki palannut päähän kuitenkin. Se i393673Orpo: Velkajarrua vastustavaa puoluetta vaikea ajatella hallitukseen
No Minja Koskelan kommunistipuolue jäi ulos tuosta. Kaikki eduskuntapuolueet vasemmistoliittoa lukuun ottamatta sopivat1863574PS ylivoimainen nousija myös HS:n gallupissa, SDP laskee taas
https://www.verkkouutiset.fi/a/hs-gallup-sdpn-suosio-laskee-ps-nousussa/#0a7d2507 Ylivoimainen viime kuukausien nousija1003441Valtavasti suomalaisia asunnottomina, mutta ei yhtään somalia
tai muuta kehitysmaalaista. Mites tässä näin kävi? Tiedän hyvin, että esim. somaleita lentää ulos mm. Hekan asunnoista,863227Hienoa! Eduskunta luopui käteisen käytöstä
Nyt tuo sama muutos pitää saada myös muuhun yhteiskuntaan. Käteistähän ei tarvitse tänä päivänä enää kuin rikolliset.691904Maajussi-Ville herättää kysymyksiä - Etsiikö oikeasti rakkautta vai mainostaako oliiviöljyä?
Mitä mieltä olet: etsiikö Ville rakkautta vai mainostaako oliiviöljyään? Maajussille morsian -ohjelmassa yksi maajusseis151227Kovia syytöksiä Stefan Thermaninsta.
Jättänyt taas maksamatta kohuliikemies, hupparit ja muita ostamiaan tavaroita. On soiteltu liikkeestä ja Stefan iskenyt154905Totuuspuolueen johtaja Jaana "prinsessa Leia" Kavonius on vangittu
Kavonius määrättiin jo keväällä 2024 poissaolevana vangittavaksi todennäköisin syin epäiltynä 13 vainoamisesta ja 24 kun263876